Damp verraadt vreemde vliegtuigen Vijftig jiar Arbeidsinspectie Herwaardeering goud Val van Viborg niet beslissend? Uitbreiding K. L. M. - net Vervoerstarievcn verhoogd Schip vier maanden opgehouden Roekeloozc chauffeur gestraft Op een mosselbank gestrand Redacteur van de „Vooruit" staat terecht Sa'omo's schoonvader Het Duitsche prijzeohof oordeelt: Tweede Kamer Ontwerp goedgekeurd. Dc Tweede Kamer heeft gistermiddag hét wetsontwerp voorloopige voorziening ten aanzien van de waardebepaling van den voorraad gouden munt en gouden muntmaferianl van de Nederlandsche Bank en regeling van de gevolgen dier voorzie ning (beteekcnde een voorloopige depre ciatie van den gulden met 18 procent) zon der hoofdelijke stemming aangenomen. Het gewijzigde amendement van de heeren Schouten cn Algera, dat de strekking had de voorgestelde toevoegingen aan het reser ve-fonds en aan dc bijzondere reserves der Bank te doen vervallen, werd na stemming verworpen. 63—20. Vóór stemden de A.R., N.S.B.. Staa'k. Geref. en CDU. Het gewijzigde amendement van den heer Teulings c.s. (dat tot strekking had, uit do goudwinst niet het volledige pondenverlies door de Nederlandsche Bank in 1931 gele den. te vereffenen, doch slechts het nog uit staande verlies en de bedragen, tot gedeel telijke dekking van het pondenverlies aan de reserves onttrekken) werd door den mi nister overgenomen. Leeningfonds. Vervolgens nam de Kamer het wetsontwerp instelling van een Leeningfonds zonder hoofdelijke stemming aan, nadat de minis ter het amendement van de heeren Wage naar cn Teulings had overgenomen. Tegen het ontwerp verklaarden zich de nationaal socialistische kamerleden. Nadat nog eonigc sprekers het woord hadden gevoerd over de hoofdstukken On derwijs en ccredienst van de Indische be grooting, werd de zitting verdaagd. De diensten gisteren begonnen. Hoezeer dc oorlog in Europa het net van luchtlijnen der K.L.M. ook heeft ingeperkt, toch heeft men kans gezien bij het intreden van het voorjaar ondanks alle internationale moeilijkheden, dc luchtlijnen en diensten, \yelko men heeft kunnen handhaven, uit te breiden. Weliswaar hecrschte gisteren op Schiphol niet do opgewekte drukte, die in normale tijden het tijdstip van uitbreiding der dien sten kenmerkt, maar wie de dienstregeling, die gisteren in werking is getreden, bestu deert, ontdekt dat dc lucht verbindingen van Amsterdam uit en belangrijke verbetering hebben ondergaan. Hot aantal diensten naar het Noorden is met een per dag uitgebreid. In samenwer king met dc Zweedsche A.B.A. cn de Dcon- scho D.D.L. is er thans een rechtstreeksche dienst naar Stockholm, een naar Malmoe en een naar Kopenhagen, vanwaar een pendel dienst eveneens verbinding met Malmoe geeft. Deze diensten worden dagelijks ge vlogen. Het aantal diensten naar Engeland is uit gebreid tot vier per dag. Een daarvan sluit aan op den dienst Stockholm—Amsterdam, zoodat men voor hot eorst sedert het uit breken van den oorlog weer fn een dag van Stockholm naar Londen kan reizen. Men vertrekt uit de Zweedsche hoofdstad des morgens to negen uur en is te ruim zeven tien uur op Shoreham of Lyinpe. In omge keerde richting kan men op denzelfden dag van Londen tot Malmoe komen. Evenals bij de oude dienstregeling vliegt dc K.L.M. eenmaal per dag van cn naar Brussel. Naarmate het voorjaar vordert, zal het K.L.M.-net nog verder uitgebreid worden. Het staat thans vast, dat op 1 April a.s. de zg. Norway-Air-express heropend zal wor den. do directe verbinding tusschen Amster dam en Oslo met tusschen landing te Chris- tiansand. Voorts is het wachten op de in richting van de terrein- en passagiersacco- modatie te Dicppe om de lijn Amsterdam Dicppe te openen, waardoor dc luchtverhin- ding met Frankrijk hersteld wordt. Tenslot te kan in den loop van dc komende maan den do opening van do nieuwe lijn Amster dam—Lissabon tegemoet worden gezien. Te land en ter zee. Het Hsb. verneemt van bevoegde zijde: Evenals reeds in het buitenland is geschied met name in Engeland, hebben transport- assuradeuren te Amsterdam en in Rotter- datn besloten de premies voor het gewone gevaar voor zendingen van, naar ei) in Europa te verhoogon. Voor hen, die zich er rekenschap van geven aan welke geva ren goederen bij vervoor over zee bloot staan, en van de toeneming van deze ge varen ten gevolge van den Oorlogstoestand, zal de?.e maatregel niet onverwacht zijn gekomen. Strandingen en aanvaringen zijn aan de orde van de dag hetgeen ook niet te vérwon deren is, als men denkt, hoeveel hulpmid delen bij de navigatie, waaróver" de zeeman in vredestijd kan beschikken, hij thans in Ruropeesche wateren moet ontberen. Vele kustvuren zijn gedoofd, betrouwbare weer berichten ontbreken, vele schepen varen mot gedoofde lichten, terwijl zich voorts reeds een onnoemelijk aantal drijvende wrakken op zee bevinden, die vooral des nachts een groot gevaar voor de scheep vaart opleveren. Bij vervoer te land brengt het verduisterd zijn \an steden en dorpen in de oorlogvoe rende landen cn de verlenging van den reisduur belangrijke verzwaring van het ri sico voor den assuradeur mede. NEDERLANDS CH LUCHTAFWEER GESCHUT ONOPHOUDELIJK IN WERKING. Een vliegtuig beschreef zelfs een cirkel in de lucht. De Regceringspersdienst meldt, dat gistermiddag een tweetal vreemde vliegtuigen, waarvan de nationali teit niet kon worden vastgesteld, zich boven het centrum des lan'ds hebben bevonden. Zij werden v. ver schillende plaatsen uit door batte rijen luchtafweergeschut beschoten. Bovendien zijn vliegtuigpatrouilles opgestegen. Hierna hebben de vreemde vliegtuigen ons rechtsge bied verlaten. Het Hsb. meldt over deze schendingen van ons rechtsgebied nader: Omstreeks kwart over twaalf werden gis ter boven Schiphol twee vreemde vliegtui gen waargenomen van onbekende nationali teit, welke op ongeveer 6000 meter hoogte passeerden. De aanwezigheid van de vlieg tuigen werd verraden door damp vorming achter een der toestellen, waarschijnlijk tengevolge van atmospherische toestanden. Vrijwel onmiddellijk kwam het luchtaf weergeschut in actie; Nederlandsche ge vechtskruisers stegen op om de beide toe stellen tc dwingen ons rechtsgebied te ver laten. Korten tijd later waren de vreemde toe stellen buiten ons gebied, waarna liet lucht afweergeschut tot zwijgen kwam en de hei de vliegtuigen naar hun basis terugkeerden. Gistermiddag precies half een is te Amcrs foort en omgeving het afweervuur geopend op een vliegtuig van onbekende nationali teit. Het toestel bevond zich op zeer groote hoogte, naar schatting op 8000 meter. Ge- ruimen tijd cirkelde het hoven Amersfoort en omgeving. Van alle zijden werd het luchtdoelgeschut in werking gesteld. Na ongeveer vijftién minuten, dus omstreeks kwart voor een verdween het toestel. Niet alleen nabij Amersfoort is het vlieg tuig van onbekende nationaliteit gesigna leerd doch ook in andere gedeelte van de provincie Utrecht. Onophoudelijk hebben de luchtafweerhatterijen op het toestel ge vuurd. Op verscheidene plaatsen in de pro vincie was het toestel duidelijk zichtbaar. Vooral was dit het geval in de omgeving van Woudenberg, waar het toestel zelfs een cirkel in de lucht beschreef. Tc Soestcrbcrg zijn toestellen opgestegen ter achtervolging. Finsche papierzending eindelijk in Nederland. Duitsche con trabande en ijs vertraagden de reis. Gisteravond omstreeks half zeven arri veerde te lJmuiden het Finsche s.s. „Tau- rus" met een lading papier, papierstoffen en triplex aan boord, bestemd voor Amster dam. Dc „Taurus" had reeds eind October in ons land aan zullen komen, doch het schip was door de Duitsche contrabande- controle aangehouden en haar Hamburg op gebracht. Pas enkele weken geleden werd het schip vrijgegeven, nadat een deel van de lading, bestemd voor Antwerpen, overge laden was in een ander schip, dat de goe deren naar hun bestemming heeft vervoerd. Oplegger door Goolsche tram aangereden. Rondvliegende brokken ijzer trollen een motor rijder, die gedood werd. Een verkeersongeluk, dat naar het oordeel van do justitie gebeurde door roekeloosheid van een chauffeur, bestuurder van een trei- ler met oplegger, gebeurde op 24 Aug. j.1. op de hoek van den Nieuweweg en den Mid denweg te Amsterdam. Een motorrijder, die juist passeerde werd ernstig gewond en overleed nog dienzelfden dag. De chauffeurs-eed den Nieuweweg af en wilde den Middenweg oprijden in de richting Diemen. Juist naderde uit die richting een tramtrein van de Gooischjc stoomtram. Dc tram botste tegen de linkerzijde van den zwaren oplegger. Rondvliegende brokken ijzer en losgeslagen onderdeden trof- ecn een juist uit de richting Amster dam passeerenden motorrijder met 't gemelde noodlottige gevolg. De chauffeur, zeide, dat hij de tram wel had zien aankomen, doch de afstand was nog zoo groot dat hij in verband met de snel heid van de Gooische naar zijn. meening nog ruimschoots de trambaan kon oversteken, temeer daar de train nog een halte moest passeeren en daar. naar verdachte meende, zou stoppen. De tram stopte echter niet, de bestuurder reed met onverminderde snelheid door en botste tegen het achterste deel van don oplegger. De officier van Justitie, vorderde legen den chauffeur veertien dagen hechtenis, z.i. had de chauffeur den tram voorrang moeten ver- leenen. Zeker had hij er niet op mogen re kenen, dat de tram nog bij de halte zou stoppen. Volgens den verdediger zou de Gooische train veel sneller rijden dan reglementair is voorgeschreven en niet de soepelheid zou betrachten ten aanzien van dc andere weg gebruikers. Hij drong dan ook aan op vrij spraak. Uitspraak op 15 Maart, Nadat het schip was vrijgegeven kon de reis naar Amsterdam nog niet worden voort gezet, omdat het ijs het schip het varen be lemmerde. Pas toen de dooi inzette, kon de „Taurus" zijn reis vervolgen. De „Taurus" nam omstreeks half tien lig ging aan de Handelskade te Amsterdam, waar de lading gelost zal worden. Woens dag vertrekt het schip naar Rotterdam om lading in te nemen en aan het einde van de volgende week zal het de terugreis aan vaarden. Als bijzonderheid zij gemeld, dat de „Tau rus" in Amsterdam en Rotterdam dc hier te lande voor de Finsche soldaten verzamelde ski's zal inladen en naar hun bestemming brengen, Een stuwende kracht op soci aal terrein, aldus minister van den Tempel In de oude, stemmige Ridderzaal heeft de Arbeidsinspectie gistermid dag haar vijftigjarig bestaan her dacht. Prachtige bloemenmanden, op de treden van den troon en voor het spreekgestoelte opgesteld, verhoog den het feestelijk karakter, dat de zaal bood. De belangstelling voor dit jubileum was bijzonder groot. De zaal was geheel gevuld met belangstellenden onder wie vele voor aanstaande personen, vertegenwoordigende de regeering van !t land, van provincies en gemeente, het industriecle eiv vakvereeni- gingsleven. Op het podium achter liet spreekgestoelte hadden plaats genomen de minister van Sociale Zaken, dr. J. van den Tempel en de directeur-generaal van de jubilcerende inspectie, dr. ir. A. H. W. Hacke. Rede minister'van den Tempel. Na een welkomstwoord van dr. Hacke schetste minister van den Tempel de voor geschiedenis der Arbeidsinspectie, waarbij spr. uitvoerig stilstond bij de kinderwet-van Houten. De Controle op de naleving dei- wetten geschiedde aanvankelijk door drie inspecteurs, thans zijn het er enkele hon derden. Ons volk mag zoo zeide spr. in dit verband dankbaar zijn voor het bezit van een corps ambtenaren, die hun speciale taak vinden in het toezicht op den arbeid en alles wat darmede samenhangt, een corps harmonisch van samenstelling en dat door het gehalte van zijn ambtenaren zijn taak op lofwaardige wijze verricht. De instelling van do arbeidsinspectie had plaats in den aanvang van een merkwaar dige ontwikkeling van het ecoomische- en sociale leven van ons land een ontwik keling, verbonden aan die van de ganschc moderne wereld. Het productievermogen nam in snel tem po toe en terzelfdertijd kwam de drang naar verbetering der arbeidsverhoudingen met elementaire kracht van onderen op. Dc organisatie zoowel van werkgevers als van werknemers nam een hooge vlucht. De arbeidsinspectie fnag er trotsch op gaan, dat zij den eisch van den tijd heeft verstaan, dat zij de evolutie welbewust heeft-'medegemaakt en thans in ons sociale leven een zoo aanzienlijke plaats heeft ver worven. Ik geloof zonder gevaar voor te genspraak te mogen constateeren, dat zij het vertrouwen heeft van het gansche be drijfsleven. Zij is een stuwende kracht op sociaal terrein. De minister eindigde met het uitspreken van den hartgrondigen wensch, dat spoe dig in een wereld, waarin vrede heerschc, ook het Nederlandsche bedrijfsleven tot al gemeen hernieuwden bloei moge komen en dat de arbeidsinspectie in den komenden tijd haar mooie sociale taak, die ook zoo'n diepgaande moreele strekking heeft, zal kunnen vervullen in een sfeer van voor spoed en algemeene bedrijvigheid. Maar de passagiers cn post van, Amelanden Waddenzeein veiligheid. Gistermiddag omstreeks drie liur zijn passagiers en post van de booten „Wadden zee" en „Ameland", welke, zooals wij gis teren meldden op twee kilometer afstand van Hol werd bij hun poging om naar Ame land te varen, in het ijs waren vastgeraakt, op het eiland aangekomen. Met een barkas waren zij van de „Wadden zee" het eenige schip, dat reizigers ver voerde van boord gehaald. De schepen zijn door het in beweging zijnde ijs op een mosselbank geschoven en daar gestrand. In verband met den lagen waterstand van het oogenblik er heerscht oosten wind, waardoor de waterstand laag is en er is weinig verschil tusschen de getijden zijn de postbooten niet vlot te krijgen. Er moet gewacht worden op wind uit wes telijke richtingen en hoog water, hetgeen nog geruimen tijd kan duren. De bemanningen blijven aan boord. Ge vaar bestaat er niet, tenzij een sterken ijs gang in de Waddenzee zou ontstaan. Vrachtdicnst Amelantl-Leeuwar den spoedig weer normaal. Een motorboot van de reederii Gcbr. Bruins te Hollum, welke sedert eind Deccru ber in het ijs vastzat, is gistermiddag vrij gekomen en onmiddellijk naar Leeuwarden doorgevaren. De reederii Bruins onder houdt den vrachtdienst Hollum—Leeuwar den. Het ligt in de bedoeling het beurtver- keer Hollum—Leeuwarden zoo spoedig mo gelijk te herstellen. Het passagiorsverkcer tusschen Ameland en den vasten wal zal, nu de beide postboo ten „Ameland" en „Waddenzee" zijn vast geraakt, worden onderhouden met een bar kas, Zaak verwezen naax de meer voudige kamer. Do chef van de Haagschc redactie van de „Arbeiderspers", dc heer K. V. moest gisteren wegens smaadschrift, gepleegd tegen N. G., voor den Haagschen politierechter terecht staan. De omstandigheden, welke tot deze straf zaak hebben geleid waren als volgt. G. was indertijd werkzaam bij den aardappelhan- del „Eigen Hulp", doch werd ontslagen. Naar aanleiding van dit ontslag publi ceerde liet „Nationale Dagblad" een artikel, waarin naar de meening van den heer V. onjuistheden voorkwamen, welke hij be sprak in een artikel van zijn hand in de „Vooruit" van 16 November van het vorige jaar. G. voelde zich door dit artikel in zijn eer cn goeden naam aangetast en diende een klacht tegen den heer V. in, die gister voor den Haagschen politierechter moest verschij nen. V.'s verdediger, had evenwel een be roep op het algemeen belang gedaan, waar door dc zaak uitgesteld werd en werd ver wezen naar de meervoudige kamer van de Haagschc rechtbank. Britsch Indië wil onafhankelijk zijn Het bestuur van het Indisch congres heeft gisteren een motie aangenomen, waarin wordt herhaald, dt volledige on afhankelijkheid het doel moet zijn. Aan deze resolutie wordt nog toegevoegd: de bevolking van Indië alleen kan aan haar eigen wetgeving den gepasten vorm geven en haar betrekkingen met andere landen bepalen door een wetgevende ver gadering gekozen op de basis van stem recht voor volwassenen. Ontploffing in gasfabriek Twaalf Engelschen gewond. Bij een ontploffing in een gasfa briek tc Shcffield (Engeland) zijn twaalf arbeiders gewond. Zij heb ben allen brandwonden opgeloo- pen aan handen cn gezicht. Twaalf armbanden om iedere arm. Koning Faroek van Egypte heeft de ope ning bijgewoond van de gouden kist, ont dekt in hot praalgraf van koning Psusennes Men vermoedt dat deze laatste de schoon vader was van koning Salomo. De sar- cophaag werd, aldus het R. Nwsbl., ontdekt door prof. Montet, van de universiteit van Straatsburg, op dc plaats waar zich vroe ger de stad Tanis bevond. Bij de opening van de zware zilveren sarcophaag van Pharao Psusennes kwam een kist van zuiver goud, die prachtig was gegraveerd aan het licht: door de invloeden van de zeelucht, die blijkbaar was binnen gedrongen, was van de mummie niet veel meer dan een geraamte over. Er was een gouden masker, rondom eiken arm twaalf armbanden, vijf oorringen, gouden halsket tingen. enkelbanden en gouden muilen. Spaansche censunr onder Duitsche pressie? Krantenoplaag in beslag geno men. In gezaghebbende kringen zegt men. dat de Spaansche censuur onder Duitsche pres sie de publicatie van berichten over het tot zinken brengen van het Spaansche s.s. „Banderas" door een Duitsche duikboot heeft verboden. De Spaansche pers heeft gemeld, dat het schip door een ontploffing aan boord gezonken is. De geheele oplaag van de „Ya" van 20 Februari, waarin een volledig verslag van het voorval was opge nomen, is in beslag genomen. Onlusten op bananenplantages 39 wagons van het kostelijke fruit in brand gestoken. Uit San José (Costa Rica) komt het be richt, dat een versterkte politiemacht de bananenplantages bewaakt aan de kust van den Stillen Oceaan, aangezien de overheid voor onlusten vreesde als gevolg van^ een geschil tusschen de beheerders der United Fruit Company en arbeiders op de planta ges. Het dispuut was ontstaan naar aanlei ding van een huisvestingskwestie. Woens dag zijn 39 wag. van de fruitonderncming in brand gestoken. Deze daad was, naar men gelooft, het werk van saboteurs. Een duikboot vernielt 80.000 ton... Het Duitsche legerbericht. Het opperbevel van den Duitsche weer macht maakt bekend: In het Westen plaatselijke activiteit van artillerie en patrouilles. Zooals in een afzonderlijk bericht reeds is medegedeeld, heeft een van een langdu rige reis teruggekeerde onderzeeboot onder commando van den kapitein Werner Hart man n gerapporteerd, dat zij -15.000 ton schcopsruimte tot zinken heeft gebracht. De duikboot heeft daarmede op twee reizen in totaal 80.000 ton schecpsruimtc tot zinken gebracht. Het luchtwapcn maakte op 29 Februari opnieuw ondanks het ongunstige weder ver kenningsvluchten hoven Oost Frankrijk en de Noordzee, Postvluchten op Indië Op de heenreis arriveerde de Oe hoe te Rangoon en de Wielewaal te Alexandrië, terwijl op de terug reis de Gier en de Emoe resp. Alexandrië en Rangoon bereikten. Finnen zouden zich in nieuwe stellingen rond de stad kunnen terugtrekken. len vlag op een puinhoop De Russen bevinden zich na drie maanden strijd op ongeveer 88 K.M. in Finland, op het front in dc landengte.- De mogelijkheid van den val van Wiborg wordt thans algemeen besproken. Wiborg list thans in puin. Alleen de Finsche vlag op het slot geeft cenig toe ken van leven. Iedere twee minu ten worden twintig salvi op de stad afgevuurd. Ook het gebouw van het Duitsche consulaat is be schadigd. Gisteren was het weer heerlijk zonnig weer. Militaire deskundigen te Stockholm zijn van meening, dat het grootste gevaar, waarvoor de Finnen thans geplaatst zijn, bestaat in de mogelijkheid van een vast- beraden Russischcn opmarsch over het ijs van de Golf van Wiborg naar het vaste land. Men betwijfelt of de Finnen over vol doende manschappen beschikken om de geheele kust van het vasteland te be schermen. Eto achter Wiborg gelegen hoofdweg naar het binnenland wordt eveneens dagelijks gebombardeerd om de ravitailleering der Finnen tegen te gaan. De terreinen aan weerszijden van dezen wee: zijn vol bom- trcchtcrs. Des nachts bevinden zich stroo- men vluchtelingen op dezen weg. Het ge heele district ten westen van Wiborg is ontruimd. Val van Wiborg niet beslissend? Men is van opvatting, dat de val van Wiborg over het lot der Fin nen niet beslissend zal zijn, daar zij zouden kunnen terugtrekken op nieuwe verdedigingslinies in de heuvels rond de stad. Ook in het noorden hebben do Finnen het hard te verduren. Men gelooft, dat de Russen aan het front van Petsamo over meer dan twee divisies beschikken. De Finnen, die den gehcclen winter dc Russen aan dit front hebben opgehouden, met betrekkelijk, wei nig skipatrouilles, hebben thans goedycr- sterktestellingen ingenomen bij Nautsi, dat beschouwd wordt als een belangrijk strategisch punt. Indien dc Finnen zich' van Nautsi zouden moeten terugtrekken, zouden zij de bescherming, welke de Noor- schc grens voor hun linkervleugel vormt, verliezen. In dat geval zouden de Russen van het noorden uit lang^ dc heide kan ten kunnen optrekken. Neutrale goederen, die een vijan delijke haven aandoen, heb ben een „vijandelijke bestem ming". De president van liet Prijzen hof te Ham burg, Rot henberger, zet in het „Zcitschrift der Akademie Fuer Dcutsches Recht" de Duitsche begrippen van „contrabande" uit een. De kwestie of een lading neutrale of vijandelijke eigendom is, wordt, aldus de schrijver, door het Hof steeds zeer uitvoe rig behandeld, omdat daarvan al direct af hangt, of men bij de prijsprocedure wel als belanghebbende kan optreden. Duitschland zou, aldus Rothenberger het zich zeer ge makkelijk kunnen maken, door eenvoudig de Britsche opvatting te volgen. De Britscho prijsrechtspraak heeft zich in het verleden op het standpunt gesteld, dat door neutra len bevrachte en naar vijandelijke ontvan gers verscheepte goederen bij voorbaat als vijandelijk beschouwd moeten worden, zon der dat op de werkelijke rechtspositie acht wordt geslagen. Daarentegen houdt het Duitsche prijzer.hof ten volle rekening met de materieel rechtspositie, dus met de kwes tie van den juridischen eigendomsovergang voorzooverre de eigendomsverhouding met zekerheid nagegaan kan worden. Wat is „vijandelijke bestem ming"? Tenslotte houdt Rothenberger zich bezig met liet begrip „vijandelijke bestemming" van contrabande. Krachtens een rechtsge- dachte, die in het volkenrecht reeds lang gelding heeft, wordt de vijandelijke bestem ming als aangetoond beschouwd, wanneer het vaartuig een vijandelijke haven zou aan doen. Dit geldt ook voor goederen, die feitelijk voor een neutrale haven be stemd zijn, omdat, wanneer een vijandelijke haven aangedaan wordt elke betrouwbare controle op een mogelijk ingrijpen van den vijand ophoudt. (Wij teekenen hierbij aan. dat deze Duit sche opvatting van het begrip „vijandelijke bestemming" door ons aan den lijve is on dervonden. o.a. door het torpedeeren van de „Burgerdijk". een geheel 'Nederlandsch schip met Nederlandsche lading, bestemd voor Nederlanders, welk schip op dc route naar Duins in den grond werd geboord. - Red.)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1940 | | pagina 2