Texels Bioscoop-Theater De Sage van de Roode Vos. Schitterend Bijprogramma Adverteeren doet verkoopen BOÜWE EGBERTS TABAK Prijzen der plaatsen: Balcon f 1,0® le rang 6® ct 2e rang 40 ct HET 9tlcA 4x?oï&h- 4*. ck fAy/z&K ck éeêfa DEN BURG - Tel, 27 - K. PEN De grootste Revue-film, ooit vervaardigd. Dit alles onder leiding van de grootmeester der Jazz PAUL WHITEMAN EN ZIJN BAND. FEUILLETON f V/mk pijp-Kaak&hA tij»i, daaK is ft&uwe. Z$&eAts Ret cLage- ggkscRe wac&twao>td/ D*E - SedefJLand!s geufagste pyp- ta&ek/ Van tuuLs is de Xede\£endsc&e hoxAleX een kenne\ van de bovenste piankVan auds is Ret Qouwe tg&efds, die weet, wat een ehvahen p'yg\aoke\ tcxekxmt Croeze-Bosman Universal presenteert ZATERDAG EN ZONDAG een tweetal hoofdnummers Een aaneenschakeling van grootsche tafereelen, shows van een zeldzame be koring, songs en dansen uitgevoerd door 'n keurcollectie van ariisten met wereld reputatie, gekleurde scenes van verblin dende schoonheid, tempo en rhytme, humor en actie Van de tientallen artisten van wereldvermaardheid, optredende in deze REVUE-FILM, noemen we speciaal de REFREINZANGER BING CROSBY. (Strawberry Roan) met DE BEROEMDE COWBOY-ACTEUR in de hoofdrol. Bovendien Toegapg boven 14 jaar PLAATSBESPREKEN a 10 CENT ZEER AANBEVOLEN. Zie onze reclame-biljetten en foto's in de Zwaanstraat. LEEST ONZE FILM-RUBRIEK. 32 Bij deze mogelijkheid werd hij zoozeer vervuld van vrees, dat het hem bijna on mogelijk werd, verder te denken. Ik moét er achter komen in de eerste plaats wie hij is. Ik weet nu, wat in zijn bedoeling ligt Het medaillon is in zijn bezit en hij wil ten koste van alles. Wat een geluk, dat hij Janet niet heeft ontmoet. Het was anders wel op het kantje af. Was ik toe vallig niet met Janet meegegaan naar het atelier, danOpgewonden streek hij over zijn voorhoofd. Tein slotte is het heel moeilijk Crispi te spreken te krij gen en bovendien weet hij niets van liet miniatuurportret af. Vanzelfsprekend zal hij Janet herkennen misschien ver moedt hij zelfs wie het heeft geschilderd, doch meer dan een vermoeden kan het inietzijnen vermoedens leveren nog geen bewijs. Ik zal echter zeer voorzichtig moe ten zijn. Kon ik dat medaillon maar weer in mijin bezit krijgen. Ik wou, dat ik naar zijn adres had geïnformeerd. Maar wacht even, die kans is nog niet verkeken.'Mis-; schien kan Johnson het te weten komen.. Hij haastte zich weer naar de telefoon- oel en gat 'de betreffende Johnson de noodige instructies. Verder bleef hij door een venster naar buiten zien, terwijl som bere gedachten in zijn brein rondspookten. Wellicht zou zijn blik nog somberder zijn geweest, als hij de man, die hij zoo juist had verlaten^ op dat oogenblik had kun nen zien. De auto, waarin Charles had plaats ge nomen om terug te keeren naar het ate lier van Crispi, werd opgehouden bij een druk kruispunt. Charles keek door het portierraampje en zijn oogen ontmoetten die van ©en jonge dame, gezeten in een taxi, welke diezelfde richting uitging. On middellijk herkende hij haar. Zij was de dame, die hij zocht. de beeltenis van 't rnedaillonportret Eerst was hij te ver baasd om tot een daad in staat te zijn^ doch toen tikte hij heftig tegen de ruit, teneinde haar aandacht te trekken. Tege lijk stelde hij alle pogingen in het werk om het raampje open te krijgen. Doch voordat hem dit was gerukt, reed de an dere wagen al door. Op het gelaat van. de inzittende dame stond verwondering te lezen over de opgewonden houding, die zij bij de passagier in de andere auto had waargenomen. BRAND IN HET HOTEL. Terwijl de auto met de dame verder reed, trachtte Charles de aandacht van zijn chauffeur te trekken, hetgeen 'hem in VOOR DE JEUGD. KAPITEIN KLAKKEBOS OP DE LEEUWENJACHT, Door G. TH. ROTMAN. O u c O/C C °0°g£) O I O GW q j v© 0 - •v\ NV a\v*n VN 9. Bom! Daar zaten ze boven op de appelen-auto; de kooplui hadden nog juist op het laatste oogenblik die vlucht kunnen nemen. De schroef maaide met razende kracht door de fruit 'en de bellefleurtjes vlogen boven de daken uit zoodat je ze zoomaar In je schort kon opvangen. 10. Met een ruk wist kapitein Klakke- bos, door de angst opeens helderziend geworden, het toestel weer omhoog te krijgen. Ze kwamen nu boven een weide, waar papa Kommenijs juist be zig was, zijn zoontjes vlieger op te laten. Het was een reuzenvlieger; daar om had hij het touw maar om z'n middel gebonden. zooverre gelukte, dat de man langs het trottoir stilhield, achter het stuur van daan kwam, het portier opende en vroeg: Wat wenscht u, mjjnheer? Charles keek naar het zeer drukke ver keer. Vele auto's schoten voorbij en daar hij er niet het minste idee van had, welke wagen juist zijn groote belangstelling had opgewekt, zag hij onmiddellijk de nutte loosheid van elke vervolging in. Daarom zei hij U kunt wel doorrijden naar het ate lier van Signor Crispi. Ik had een dame willen spreken, maar haar auto is nu reeds uit het gezicht. Het spijt me mijnheer. Ik begreep niet, wat u wilde. Maar waarom heeft u niet door de buis gesproken? Hij wees op de spreekbuis in de wa gen, een uitvinding, waarvan Charles het bestaan niet had vermoed. Daar hij er niets voor voeldeom zijn onwetendheid in dit opzicht te laten blijken, zei hij on* verschillig: Daar heb ik niet aan gedacht. De chauffeur zette zich weer aan het stuur en zij vervolgden de rit. Drie minu-i nuten later belde Charles voor de tweede maal 'aan de deur van de kunstschilder Crispi, doch al de hoop, die hij op dit tweede bezoek had gebouwd, werd de bodem ingeslagen. Ook nu werd de deur geopend door de man, die hem de eerste maal te woord had gestaan, alleen had hij nu zijn uni form niet aan. Voordat de bezoeker iets had kunnen vragen ze! hij kort: Signor Crispi is niet thuis. Wanneer komt hij dan weer 'terug? vroeg Charles snel, toen hij zag, dat de man de deur weer wilde sluiten. Ik weet het niet, mijnheer. In elk gevat niet voor de volgende week. Hij is naar Parijs en wanneer Signor 'Grispi daarheen is vertrokken, kunnen wiji nim mer met zekerheid zeggen, wanneer hij terugkeert. Een oogenblik aarzelde Charles, toen haalde hij het medaillonportret te voor schijn. Kunt u mij zeggen, wie dat is?vroeg hij. Hét is geschilderd door Signor Crispi en ik wensch de naam van deze dame te vernemen. De man nam het portret in zijn had en deed alsof hij het met alle aandacht be-i studeerde. In plaats hiervan echter wierp hij van onder zijn halfgesloten oogleden een scherpe blik op de bezoeker. Charles bemerkte dit wel, doch nam er geen no titie van. Hij wachtte slechts op een tee- ken, dat de man het portret had herkend. (Wordt vervolgd.)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 1934 | | pagina 4