Bouw TV-zender vordert snel
rubriek voor 0a'u" r","u'w>
LANDBOUW en VEETEELTC »at» (ironlntfrn
Goede vorderingen van de
Ruilverkavelingswerkzaamheden
iWAï m mmm wou
iaSSSSSSé
Eind volgend jaar in gebruik
jeugdige lijn
Vlessing
Wie weet de fiets
Indesit koelkasten
Fa. Gebr. SCHOORL
Loonwerkbedrijf Texel N.V.
snelle hooiwinning
PAS UZELF AAN
Het begint er nu echt op te lijken, dat
binnen afzienbare tijd het „grote" werk
van de ruilverkaveling kan worden be
ëindigd. Als er zich geen tegenslagen
voordoen, zal aan het eind van dit jaar
het aantal draglines, dat ruilverkave
lingswerkzaamheden verricht niet groot
meer zijn. De blauw-rode draglines van
de Fa. De Vries v.d. Wiel, die wel
het leeuwenaandeel van het ruilverka-
veüngswerk op Texel hebben verricht,
zullen dan worden afgevoerd om ergens
elders verwachting en zorg te gaan
wekken. Dat zal zeker het geval zijn als
ze inderdaad weer ingezet zullen wor
den voor ruilverkavelingswerk. Want ik
meen wel te kunnen zeggen, dat dit in
veel gevallen de gemoedstoestand is in
gebieden, waarin een ruilverkaveling
gaat beginnen: Verwachting en zorg I
Waar thans gewerkt wordt
Het materiaal van de Fa. De Vries
v.d. Wiel is op het moment voor het
grootste gedeelte van het werk in de
omgeving van Driehuizen en aan weers
zijden van de Hollewalsweg. Er wordt
hier plaatselijk zeer veel op de kop
gezet. We denken hierbij vooral aan het
blok, dat begrensd wordt door Hem-
merkooiweg - Kooiweg - Westerweg en
Driehuizerweg. Van het hier aanwezige
grasland blijft practisch niets over. In
de oude toestand vonden we hier vrij
wel uitsluitend slecht gevormde perce
len met een zeei on-egale ligging. Twee
zaken, die vrijwel altijd samen gaan,
omdat men in het verleden kennelijk de
sloten volgens de hoogtelijnen heeft ge
graven. Het aan elkaar breien van der
gelijke percelen met als noodzakelijk
gevolg het graven van nieuwe sloten,
gaat altijd gepaard met zeer veel grond
verzet.
In het gebied tussen Den Burg en De
Koog wordt op het moment uitsluitend
klein werk verricht. De laatste slag kan
hier pas worden geslagen als de gewas
sen, waarbij we speciaal aan de bloem
bollen denken het veld hebben ge
ruimd. Het laatste werk zal hier plaats
hebben in de periode tussen het rooien
en het planten van de bollen, d.w.z. in
de periode van ongeveer 20 juli tot be
gin september
Ook inzaai grasland vordert goed
Het opnieuw inzaaien van „zwart"
geworden percelen ondervond aanvan
kelijk grote vertraging als gevolg van
de weersomstandigheden. Voor het
zaaiklaar maken en zaaien van nieuw
grasland is speciaal in de voorjaars
maanden droog weer een eerste ver
eiste. Thans is dit werk echter goed op
gang gekomen en als het eenmaal juni
is, geeft een regenbui ook voor dit werk
weinig stagnatie De goede aanslag van
het zaad wordt door regelmatige regen
buien zeer bevorderd Het ziet er dan
ook naar uit. dat voor een gedeelte van
de veehouders, die op 't moment in de
hoek zitten, waar de slagen vallen, het
leed zeer spoedig geleden zal zijn. We
zagen op de vroegst ingezaaide percelen
reeds schapen grazen.
Waar het werk nog moet
beginnen
In een gebied tussen de Kogerweg en
de Laanweg, tussen de bedrijven „Bui-
tenlust" en „Operen" moet het werk
nog worden aangepakt Hier kan pas op
grote schaal gewerkt worden, nadat de
graangewassen van 't veld zijn. Het ziet
er wel naar uit, dat al vóór deze tijd
plaatselijk een begin moet worden ge
maakt met het werk in het genoemde
gebied, omdat bij het tempo, waarin
thans wordt gewerkt de draglines in de
blokken, waarin thans wordt gewerkt,
eerder klaar zijn.
Verder moet nog werk uitgevoerd
worden op een beperkt gedeelte van de
VRAAGPROGRAMMA
CONCOURS-IIIPPIQUE
Van het bestuur van de vereniging
voor Vrienden van het Paard ontvingen
wij het vraagprogramma, zoals het voor
het volgende maand te houden con-
cours-hippique is samengesteld.
Landbouwtuigpaarden
Concours van één-span (nieuwelin
gen) voor tweewielig voertuig;
Concours van éénspan voor luxe rij
tuig (open klasse);
Concours van tweespannen voor
landbouwwagens,
Concours van éénspan fokmerries
voor de landbouwwagen (deelnemen
de paarden moeten minstens één
veulen hebben gebracht);
Concours van éénspan voor luxe
rijtuig gereden door dames;
Concours van tweespan voor luxe
rijtuig (open klasse).
Pony's
Concours voor éénspan Shetland
pony's (stokmaat t/m 1,20 m., aange
spannen voor twee- of vierwielig
wagentje, en gereden door kinderen
t/m 14 jaar.
Voor grotere pony's is er bij vol
doende deelname een apart nummer.
Opgave bij mevr. Van Maldegem-
Benit.
Fjordenpaarden.
Concours voor één- en/of tweespan
nen voor de landbouwwagen. (Op
gave bij P. Zijm Hzn. nabij Den
Hoorn)
Deelnemende paarden aan boven
staande rubrieken dienen vóór 20 juni
1965 op Texel aanwezig te zijn. Er
wordt inschrijfgeld gevraagd, maar
indien mogelijk wordt een „start-
geld" voor ieder deelnemend paard
toegekend
Opgave i.v.m. samenstelling pro
grammaboekjes enz. gaarne uiterlijk
maandag 21 juni a.s. bij mevr. Keesom-
Karsten in Hotel „De Lindeboom-
Texel".
Hogeberg. Hier bestaat het werk voor
het grootste deel uit het plaatsen van
nieuwe tuinwallen en het opruimen van
de oude wallen. Dit werk zal hoofd
zakelijk in de komende herfst en winter
moeten worden verricht. Het staat
daarom wel vast, dat ook volgend voor
jaar nog gewerkt moet worden. Dit zal
hoofdzakelijk het zaaiklaar maken en
inzaaien van voor grasland bestemde
percelen betreffen. Werk voor draglines
zit hier praktisch niet in.
Ook achter schermen hard
gewerkt
Binnen enkele maanden, waarschijn
lijk in juli-augustus, zal één van de eer
ste zaken, die betrekking heeft op de
afsluiting van de ruilverkaveling, plaats
hebben. We bedoelen het ter visie leg
gen van het Plan van Toedeling. Op een
nog nader bekend te maken plaats zul
len dan de kaarten met het plan, zoals
dat op 't moment door de Plaatselijke
Commissie is vastgesteld, ter visie wor
den gelegd. Op dit plan is voor iedere
kavel de eigendom en het gebruik van
de grond aangegeven.
De ter visielegging zal enkele weken
duren. Daarna hebben de betrokkenen,
zowel eigenaren als pachters, gelegen
heid eventuele bezwaren in te dienen.
Het zal vooral van het aantal bezwaren
afhangen hoe snel de verdere afwer
king kan gebeuren. Bij een vlot verloop
kan de passering van de akte in de loop
van de komende winter of het volgende
voorjaar plaats hebben. Dan komt het
moment, waarop het weer zover is. dat
de grond, die men in „eigen gebruik"
heeft, ook volgens het kadaster werke
lijke eigendom is. Het zal betekenen,
dat ook het notariskantoor van veel
zorgen verlost is. Op het moment bete
kent het kopen en verkopen van gron
den in het ruilverkavelingsgebied steeds
veel hoofdbrekend. Bij een goede gang
van zaken kan dit volgend jaar om deze
tijd tot het verleden behoren.
M. HEERSCHAP WERD
VISKAMPIOEN
Zondag werd bij paal 17 om het club
kampioenschap van Texel gevist, waar
bij M. Heerschap zich met 135 punten
de sterkste toonde. Op de tweede plaats
eindigde S. Langeveld met een punten
totaal van 105. Derde werd L. Heer
schap met 79 punten.
De prijzen van de dag werden als
volgt verdeeld;
1. J. de Vries, een taart, 2. H. Plooy, een
kip; 3. J. Doren, een sigarettenkoker;
4. P. Paulus, sigarettenkoker; 5. M.
Heerschap, een flesopener.
In het seizoen zal nog drie maal met
de toeristen gevist worden.
GOED RESULTAAT VAN D.E.K.
DEN HOORN Het muziekkorps
D.E.K. uit Den Hoorn nam zondag deel
aan een concours te Heemskerk, dat was
georganiseerd door de Hoogoven-har
monie onder auspiciën van de Ned. Unie
van Muziekverenigingen. De Hoornders
kunnen met tevredenheid aan deze dag
terugdenken, want ze slaagden er in in
de tweede afdeling 310 punten te halen,
wat een dikke eerste prijs betekende
ZUIGELINGEN
CONSULTATIEBUREAU VOOR
Woensdag 16 juni a.s. worden de
moeders van Oudeschild en Den Burg
verwacht: Oudeschild van 1.30 - 2 uur;
Den Burg van 2-4 uur.
„Ik rijd goed, ik let goed op. ik heb
een goede wagen, dus ik kan mij gerust
permiteren om snel te rijden". Dat is de
mening van vele automobilisten. Het is
toch altijd goed gegaan! De technische
mogelijkheden om snel te rijden, maken
het accepteren en stipt opvolgen van
snelheidsbeperkingen voor velen tot een
moeilijk aanvaardbaar stuk sociaal weg
gedrag.
Nu hoeft snel rijden niet gevaarlijk te
zijn. Dat hangt voor een belangrijk deel
van de omstandigheden af (aard van de
weg, gesteldheid van het wegdek, inten
siteit van het verkeer, aard en gesteld
heid van het voertuig etc.), maar vooral
ook van de vaardigheid, mentale en fy
sieke gesteldheid van de bestuurder. In
dien al deze factoren gunstig zijn, is
snel rijden toelaatbaar, ja voor de vlot
heid van de verkeersafwikkeling zelfs
dikwijls aanbevelenswaardig. Té lang
zaam rijden is vaak levensgevaarlijk!
De oorzaak van vele ongevallen is
minder dan men denkt aan snel rijden
zonder meer e wijten. In veel gevallen
is het eerde een kwestie van te snel rij
den, d.w.z met onaangepaste snelheid.
Bij een onderzoek naar oorzaken van
verkeersongevallen aan de hand van
145.000 verzekeringsdossiers in West-
Duitsland bleek slechts in 3256 gevallen
(2,2°/o) het (te) snel rijden de directe on
gevalsoorzaak Dat het daarbij in de
meeste gevallen eerder een zaak was
van te snel rijden dan van snel rijden
zonder meer, blijkt uit de volgende per
centages:
0 - 25 km per uur 3,l°/o
25 - 50 km per uur 44,7°/o
50 - 80 km per uur 46,7%»
80 - 100 km per uur 4,8%
100 km per uur of meer 0,7%
Van deze 3256 snelheidsongevallen was
er slechs bij 176 (5,4%) sprake van een
sneller rijden dan de overheid ter plaat
se - gezien de gestelde snelheidsbeper
king - voor wenselijk hield. Uit deze
cijfers blijkt dat juist tussen 25 en 80
km per uur de met aangepaste snelheid
een grote rol speelt. Ook speelt hier het
zgn. ,,haast"-element een rol, want van
een aangename snelheidsbeleving is
hier geen sprake.
Dat wordt bevestigd door het feit dat
54,5% van de snelheidsongevallen, ver
oorzaakt door bestuurders van vracht
auto's (rijden onder druk van de klok)
bleek te vallen in de groep 25 - 50 km
per uur.
Onnodig om te zeggen, dat bij te snel
rijden de risicofactor t.a.v. een ernstige
ongevalsafloop sterk wordt verhoogd
Regen of sneeuw, verblinding of een
slecht wegdek, mist of rook deren u
niet. Wél als u „domweg" volgas blijft
rijden.
U wist het al? Goed zo!
REACTIE OP COMMENTAAR
Als abonné en belangstellend lezer
van Uw blad, mede vanwege de nauwe
familiebanden met Texel, heb ik kennis
genomen van Uw uitvoerig COMMEN
TAAR op „de brief aan de Minister",
betreffende verlaging van de bootta
rieven.
Als vergelijkingsmateriaal is gewezen
op de tarieven van de Zeeuwse Pont
veren en ik kan mij voorstellen, dat het
bestuur van de Vereniging van hotel-
en pensionhouders der vijf Wadden
eilanden de aandacht vestigt op de
noodzakelijkheid van lagere tarieven.
Alleen verbaas is mij erover, dat van
uit die zijde de Minister is benaderd in
plaats van de kant van de dagelijkse
gebruikers van de verbindingen met de
Waddeneilanden.
U vindt de vergelijking minder ge
lukkig, omdat bij de verbinding van
Zeeuws-Vlaanderen Nederlandse belan
gen een rol spelen. Verder merkt U op,
dat de brief achterwege had kunnen
blijven, omdat men niet meer bezoekers
kan ontvangen.
Alvorens verder op Uw commentaar
in te gaan, zou ik er nadrukkelijk op
willen wijzen, dat elke kritiek op de
TESO mij vreemd is en hetgeen ik dan
ook hierna ga weergeven mijn persoon
lijke visie is en ongetwijfeld nog van
vele anderen, die. evenals ik, nooit een
bevredigend antwoord hebben gekregen
op de vraag wie zorg draagt voor de
verbindingen tussen plaatsen in het al
gemeen.
Laat ik beginnen met het „vasteland"
van Nederland. Steeds hebben velen de
behoeften gevoeld communicatie te on
derhouden tussen de woongemeenschap
pen onderling en tussen deze en de
werkgemeenschappen Het zou te ver
voeren hierop dieper in te gaan. Interes
sant is daarover te lezen de pocket-
uitgave van „Karavaan tot autoweg"
Particulieren en later vervoeronderne-
mingen hebben zich beijverd de verbin
dingen over land of water te onderhou
den. Nu zijn het de Nederlandse Spoor
wegen en een groot aantal bus- en veer
diensten, die hiervoor zorgen.
Wil men zich niet per eigen vervoer
middel naar een andere plaats begeven,
dan neemt men trein of bus, waarvoor
uiteraard enige vergoeding moet wor
den betaald. Immers men kan elke
plaats op het „vasteland" te voet be
reiken en het spreekt dus vanzelf, dat
men voor comfort moet betalen. Anders
ligt het naar mijn mening, wanneer het
niet mogelijk is de plaats van bestem
ming te bereiken, zoals o.m. met de
Waddeneilanden het geval is. De over
heid heeft hier de taak te zorgen voor
goede oeververbindingen, waarbij ik
slechts wijs op de bruggen, die nu in de
Deltawerken zijn opgenomen. Welis
waar kan bruggeld worden geheven,
maar dit beperkt zich tot het grotere
vervoer. De kosten voor de voetgangers
zijn daarbij vergeleken miniem om niet
te spreken van kosteloos (Amsterdam-
IJ-veren).
Om dan nu tot de tarieven te komen,
mag worden geconstateerd, dat deze
WIERINGEN Als een toppunt (let
terlijk cn figuurlijk) van het technisch
kunnen van de mens vordert gestadig
de bouw van de televisiezendermast
mte bijbehorend gebouw met appara
tuur, onder leiding van de Rijksgebou
wendienst, in het Robhenoordbos te
Wieringermeer.
De machtige mast trekt reeds in ver
re omtrek de aandacht. Deze week werd
een hoogte van 104 meter bereikt. Frag
menten van thermisch verzinkt staal,
van een lengte van 5 meter en met een
doorsnede van 2 meter, 4 ton zwaar,
worden door een liftinstallatie naar bo
ven gebracht en aan elkaar bevestigd
met grote schroeven. Geen werk voor
mensen, met hoogtevrees! Wanneer een
hoogte van 180 meter bereikt zal zijn,
wordt het hoogste gedeelte, tot 203 me
ter, er op geplaatst. Dit gedeelte wordt
massief en heeft een dikte van 60 x 60
cm. Tot de hoogte van 180 meter is de
toren voorzien van een lift en een loop
ladder. Het laatste gedeelte: dus van
180 tot 203 meter, is uitsluitend per
ladder te bereiken.
De toren rust op een betonfundering
van plm. 21/s meter dikte. Zij is aan
deze betonmassa met een zestal schroe
ven. ter lengte van 60 cm., bevestigd.
Verder zal de toren op z'n plaats ge
houden v/orden door machtige „tuien";
deze zijn zeskantig, bevattend 64 dra
den, hebben een middellijn van 6V« cm.
en worden aan zware betonblokken,
op een afstand van 180 meter van de
voet van de toren, verankerd. De toren
krijgt 5 omlopen; de tweede, gerekend
van onderen, is reeds aangebracht. Een
vangnet is rondom de toren aange
bracht om de bouwers die allen een
valhelm dragen tegen vallende voor
werpen te beschermen.
Zoals reeds is gepubliceerd, wordt er
naar gestreefd, dat de zender Wierin
germeer in het einde van 1966 in ge
bruik kan worden genomen. Een dienst
gebouw met een verdieping is bij de
mast in wording. Er komt echter geen
voor het verkeer te land aanzienlijk
gunstiger liggen dan voor het verkeer
te water. Gaat men per bus over een
afstand van plm. 10 km., dan wordt
hiervoor betaald plm. ƒ1,(retour).
Vergelijkt men daarbij de kosten voor
een rit heen en terug b.v. van Den
Burg-Den Helder (een ongeveer gelijke
afstand), dan moet worden opgemerkt,
dat er een aanmerkelijk prijsverschil
(plm. ƒ2,is.
Hoewel een busonderneming aan ma
terieel en personeel eveneens hoge kos
ten heeft, zijn die, vergeleken met een
pontverbinding als van de TESO, lager.
Ik kan mij vanzelfsprekend voor
stellen. dat de TESO baas in eigen huis
wil blijven en in het geheel niet gesteld
is op steun van overheidswege. Ander
zijds heeft de Staat er geen enkel be
lang bij zich met de verbinding te be
moeien. Indien dit al werd gedaan, dan
zou dit alleen betekenen, dat moet wor
den opgedraaid voor de (ernstige) te
korten.
Het spreekt daarom vanzelf, dat de
tarieven van de TESO en eventueel van
de andere verbindingen met de Wad
deneilanden, wanneer moet worden ge
zorgd vooi een sluitende exploitatie,
van overheidswege worden goedge
keurd.
Gaarne wil ik tenslotte nog opmer
ken, dat de TESO veel tegemoetkomt
aan vervoer van leerlingen, die in Den
Helder moeten schoolgaan, faciliteiten
verleent voor ziekenbezoek van Texe
laars, die naar de „overkant" moeten en
tenslotte op de bres staat voor steun
aan het toerisme enz. enz.
Zoals ik dan ook in het begin al
mededeelde, gaat het mij allerminst om
de TESO Het is zuiver een principe
kwestie, die hier een rol speelt.
A J. de Graaf, Den Haag
UITSLAG VERLOTING
De verloting, die door het dameskoor
„Den Burg" werd georganiseerd om de
aan het concours verbonden kosten te
bestrijden, leverde de volgende uitslag
op:
1323, een week vakantie in een bunga-
rok op Texel; 3783, werpmolen plus
hengel; 2403, drie klerenhangers; 3026,
badmintonspel; 2040. twee onderzetters;
4871, koektrommel; 2827, broodmandje;
348, vouwstoeltje; 276, aardappel
mandje; 4826, kampeerbestek; 1799,
stofdoekenmandje; 3805, stel onderzet
ters; 3206, plastic emmer; 2392, oven-
want; 2946. keukenspiegel; 2154, schille-
plankje; 4278. bal; 3342, éénpersoons
koffiefilter, 802, badtas; 732, dienblad;
1472, zoutbus; 2677, ontbijtkoektrom
mel; 4502, platenrek; 4199, paar muil
tjes; 3841, klerenhanger; 3459, hand
doek; 2688, doos zakdoeken; 2590,
Texel-sjaal; 3323, hoofddoekje; 4487,
tv-map; 4059, kop en schotel; 4165, bon
bonschaaltje; 1435, boodschappentas;
803, platenbon a ƒ6,50; 4609, knijpkat
plus batterij; 1977. fruitmand; 282, boe-
kenbon a ƒ8,4431, doos postpapier;
1501, doos postpapier; 129 doos sigaren;
3067 en 3971 doos sigaretten; 2201, foto
album; 2174, schilderij van Texel, 411,
koektrommeltje; 3195, assortiment
vogel (chocola), 447, doos kersenbon
bons. 2984, kussen, 1213, strandmat;
2794, vliegengordijn; 1984, bijzettafeltje.
vast personeel bij deze zender, daar de
werking volautomatisch zal zijn.
Vooral voor Texel zal de nieuwe tele
visiezender van groot belang zijn. Wel
iswaar is de ontvangst van de steun-
zender te Huisduinen redelijk goed,
maar deze installatie is bijzonder gevoe
lig voor storingen. Afhankelijk van at
mosferische omstandigheden kan het
gebeuren dat de ontvangst meerdere
malen op een avond uitvalt. Aan de
daaruit voortvloeiende ergernis in de
huiskamers komt dus definitief een
eind. Bovendien zal, de zender in Wie
ringermeer ook het tweede net rclaye-
ren, zodat Texel als een der laatste ge
bieden in Nederland ook hiervan kan
profiteren. Van groot belang voor veel
eisende radio-luisteraars is het, dat de
zender ook de ontvangst van FM-radio-
uitzendingen op Texel zeer sterk zal
verbeteren. Vooral na het verdwijnen
van de TV/FM-zender te Irnsum wordt
de FM-ontvangst op Texel door gebrek
aan signaalsterkte ernstig belemmerd.
Zoals bekend benadert de geluidskwali
teit van FM het meest van alle syste
men de werkelijkheid en is zelfs nog
belangrijk beter dan de toch al goede
kwaliteit van de draadomroep. Interes
sant is de mogelijkheid om na de inge
bruikneming van de Wieringen-zender
FM-uitzendingen in stereo te beluiste
ren. Dit laatste verkeert evenwel nog in
experimenteel stadium.
GESLAAGD
Voor het praktijkdiploma machine-
schrijven slaagden de dames G. v.d.
Berg, R. v d. Slikke en G. v.d. Zwaag,
allen uit Den Burg, en G. Eelman uit
Oosterend. Zij werden opgeleid door de
heer A. C. Peetoom te Den Burg.
TEXELSE MARKT
Gisteren werden 1333 lammeren aan
gevoerd, die 79,tot ƒ117,50 op
brachten De handel was stug. Voorts
3 koeien ƒ850,— tot 1100,—; 5 nuch
tere kalveren ƒ175,tot ƒ250,en 3
geiten ƒ20,tot ƒ50,
TEXELAARTJES
3 regels ƒ1.elke regel
méér ƒ0,25. Onder adres
te bevr (niet eerder dan
11 u. in Boekh.) en onder
nummer ƒ0,25 meer
Weet je nog wel oudje?
Dit kunt u zeggen wan
neer u die leuke trouw
foto bekijkt over 50 jaar
die gemaakt werd bij het
orgel. Voor uw zilveren
of gouden huwelijksfeest.
Laat ook voor uw gasten
op uw kampeer- of bun
galowterrein het orgel
komen. J. Zwan, De Koog
tel. 312.
Zolderopruiming, lom
pen, ijzer en metalen. J
Jongedijk. Schilderend 60
telefoon (02220) 2777
Visboten en zeepieren.
A. Leijen, 't Homtje,
telefoon (02226) 394
Voorgevormd beha'tje in
leuke broderie d'Anglaise
Accentueert de Jeugdige
lijnl AA en BB cups 41.95
Bijpassend gordeltje 3.95.
Game van meegaand tula-
elastiek. Heerlijk vrij, Jong
en sportief bewegenl Satijn
elastieken voorpandje In
wit en zwart Ö.95
verkrijgbaar bij:
Woningruil Amsterdam
Texel. Aangeb. 4-kamer-
woning met waranda en
zolder aan de rand van de
stad. Huur ƒ17,50 p. week
Ruiling voor kl. woning
in Den Burg of Den
Hoorn. Inl. A. Leijen, Het
Horntje H 55 a, telefoon
(02226) 394
Met grote blijdschap ge
ven wij kennis van de ge
boorte van onze dochter
en zusje
Carola
J. Brokken
C. Brokken-v.d. Werve
Leo
Erwin
Patrick
Texel, 4 juni 1965,
Eierland E 26.
Voor de zeer vele blijken
van belangstelling bij ons
25-jarig huwelijksfeest
betuigen wij, ook namens
onze kinderen, onze har
telijke dank.
P. de Vries
A. de Vries-Roskam
De Ruyterstraat 49,
Oudeschild, Texel,
mei 1965.
In volle overgave aan
Gods H. Wil, overleed
in huize „St. Jan", na
gesterkt te zijn door 't
H. Sacrament der Zie
ken, onze lieve moeder
en oma
Neeltje Zijm
weduwe van
Simon Keijzer,
in de ouderdom van
89 jaar.
Namens de familie
Jac. Keijzer Szn.
Huize „St. Jan",
Den Burg, Texel,
11 juni 1965.
Molensraat 4.
De begrafenis heeft
maandag j.l. plaatsge
had op het R.K. kerk
hof te Den Burg.
van Johan BriigemannS
(kleine damesfiets) ik will
hem weer graag terug.
Binnenburg 3, Tel. 27821
GROOT AANTAL
ZEER LICHT BESCHADIGDE
tafelmodel van ƒ338,voor 279,
125 liter.
5 jaar volledige garantie.
TELEFOON 2550
TELEFOON (02220) 2450
het adres voor goede
Wij hebben ter beschikking
5 hooi-, stroopersen
1 Strautmann zelfladende-, lossende wagen