Raadsvergadering
Voor het weekend
LAND
jp BOUW
VERVOLG VAN PAG. 1
Reconstructie Hollewal Zoo, maan en hoog water
Doorzaaien grasland
Ruiten bejaardencentrum
vernield
I PEUTERINFORMATIE f
Sportshop'Kindershop j
Zangdienst in Den Burg
Zuigelingenbureau
Artsen
Groene Kruis:
Tandartsen:
Dierenartsen
Noodslachtingen
Kerkdiensten
ook heeft bewezen door al jaren te be
pleiten wat langzamerhand nu ook tot
de anderen als noodzakelijk doordringt.
„TESO weet het beter en eerder".
Weijdt achtte de ondeskundigheid van
het college („Ze willen pontjesbazen
worden") het best bewezen door de plot
selinge ommezwaai na anderhalf jaar
nee-zeggen. Na aanvankelijk te hebben
gepleit voor een derde boot van het hui
dige type, komt men nu met een plan
voor dubbeldekkers waarvan dan tege
lijk al grootte en laadvermogen zijn
vastgesteld. „Hoe bestaat het!" Weijdt
herinnerde eraan dat TESO deze pro
blematiek al jaren in studie heeft en be
treurde het dat het college voor het sa
menstellen van haar rapport
geen overleg met TESO heeft gevoerd
wat volgens hem bleek uit het gede
monstreerde gebrekkige inzicht. „Het
zelf doen op deze wijze is een voorbeeld
van betreurenswaardige eigengereid
heid. Een onderneming die haar taak
ook ten aanzien van uitbreidingen al
tijd onder veel lof van de overheden
heeft vervuld moet nu plotseling te ho
ren krijgen hoe het moet".
Overdreven
De gesignaleerde hoge kwetsbaarheid
/an de verbinding die door een tweede
fuik zou moeten worden verbeterd, vond
Weijdt overdreven. Zolang de fuiken
bestaan is totaal niet meer dan 7 uren
stremming van het autovervoer opge
treden. Uit het oogpunt van veiligstel
ling is een tweede fuik een irreeel ver
langen waar de rijksoverheid geen tien
tallen miljoenen in zal willen stoppen.
Weijdt twijfede er aan of de vervoers-
ontwikkeling zoals B. en \V. die blij
kens hun rapport verwachten, de juiste
is. Het college stelt dat in de stilste
maanden van 1985 ongeveer 35.000 au
to's in twee richtingen zullen moeten
worden vervoerd. Maar in de afgelopen
maanden januari en februari noteerde
TESO al een vervoer van resp. 30.889 en
32.960 auto's zodat nu al de raming voor
1985 zeer dicht is benaderd.
Weijdt wees verder het „bewust
oreëeren van wachttijden" af evenals
het als regel aanvaarden van een voor
rangssysteem. Van dat laatste maken
met name de Texelse gebruikers van het
veer met dankbaarheid gebruik, maar
het blijft een noodoplossing die door een
ander beleid overbodig moet worden.
„TESO moet niet worden gedwongen
onder lijdelijk verzet de opvattingen
van een hogere overheid tot uitvoering
te brengen".
Het vaststellen van het te verwachten
vervoersaanbod moet volgens Weijdt
aan TESO worden overgelaten, die dat
tot dusver steeds heel juist heeft ge
daan, Dat is een kwestie van normaal
ondememersrisico. Niet verwacht mag
worden dat de overheid de financiële
konsekwenties draagt voor het geval
haar prognose onjuist is geweest.
Weijdt had grote bezwaren tegen een
schip van 130 auto's. Hij twijfelde eraan
of zo'n korte dubbeldekker in de prak
rijk kan varen („Het worden gcdroch-
en") en rekende voor dat het moeilijk
is tot een zodanige belading te komen
dat de mogelijkheden voor het vervoer
van vracht- en personenauto's econo
misch goed worden benut. Weijdt vond
het door TESO gewenste schip van 190
auto's in nautisch opzicht al nauwelijks
aanvaardbaar gezien de „beroerde on-
derwatervormen". Een schip voor 130
eenheden zou nog een derde korter zijn.
„Ik mag er niet aan denken!".
De maximum tariefsverhoging van
15%> vond Weijdt nergens op stoelen. Hij
meende dat het college door het vertra
gen van de TESO plannen zelf verant
woordelijk is voor tariefsverhogingen.
Ook vond hij dat het college zijn stand
punt over de veerdienst niet heeft be
paald na afweging van technische mo
gelijkheden (zoals het zelf zegt) maar
vooral is gedreven door politieke stok
paardjes van collegeleden.
Uit de maatregelen die het college wil
riemen om eventuele overcapaciteit te
voorkomen trok Weijdt de conclusie dat
men er wel degelijk op uit is de veer
dienst als kraan te gebruiken. Optimaal
functioneren van de veerdienst wordt
daardoor m de weg gestaan tot nadeel
van allen die er gebruik van maken.
,U wilt TESO in handen krijgen zonder
voor de financiële gevolgen op te
draaien".
Groei wordt minder
Kees Koom van de Samenwerkende
hristelijke Fracties constateerde dat
iet bijzonder moeilijk is vooruit te zien.
3e thans in de vaart zijnde TESO-^che-
>en hadden bij dezelfde grootte meer
auto's kunnen vervoeren. Alleen al het
rüet kunnen benutten van de rijwiel-
dekken (omdat de brug daarvoor onge
schikt is) voor het vervoer van auto's
•etekent een capaciteitsverlies van 20°/o.
at de groei van de vervoersvraag de
omende jaren aanmerkelijk zal afne-
ien stond volgens Koom wel vast,
'aarbij hij wees op de afbouw van de
"ecreatie en het gereedkomen van veel
irote bouwobjecten (uitgevoerd door
verkantse aannemers). Een schip van
190 auto's zoals TESO wenst is voor
"^exel onaanvaardbaar, alleen al wegens
e verkeersproblemen die dat voor de
^ontweg geeft. Het passeren van de file
u zeven tot acht minuten duren. Het
•t vierbaansweg maken van de Pont-
eg en het aanleggen van ongelijkvloer
se kruisingen zou een oplossing zijn,
aar dat is uiteraard ook niet te accep-
•renTexel mag geen verlengstuk
worden van de stad. De mensen uit de
randstad moeten hier rust kunnen blij
ven vinden. Een schip van 130 auto's
moet het maximum zijn. Of het een en
kel- of dubbeldekker moet worden is
niet zo belangrijk. Voetgangers- en fiet
serstunneltjes onder de Pont weg zouden
wel spoedig gerealiseerd moeten wor
den. Een onderzoek naar de mogelijk
heid om op meerdere dagen te wisselen
is in 't belang van de spreiding van het
vervoer, aldus Koorn.
Pakt verdeeld
Het Pakt toonde zich ten aanzien van
de veerdienstkwestie verdeeld. Fridt
Blanken voelde nog wel wat voor de
dubbeldekker van 130 auto's onder
voorwaarde dat de medewerking van
Rijkswaterstaat vaststaat, maar Daan
Welboren en Cor Ellen maakten van de
ze sporadische gelegenheid gebruik om
hun wat meer radicale milieugezicht te
tonen en onderschreven het standpunt
van de Werkgroep Verkeer en Vervoer,
de Werkgroep Landschapszorg en ande
re voorstanders van een derde boot van
het huidige type.
Welboren had geen bezwaar tegen het
gebruik van de boot als kraan in het be
lang van de kwaliteit en leefbaarheid
van Texel, maar Blanken noemde deze
methode als middel om het autogebruik
te beperken, oneigenlijk. Blanken pleit
te krachtig voor een onerzoek naar de
haalbaarheid en betaalbaarheid van een
reserveringsdienst. Hij wilde graag aan
getoond zien dat het werkelijk mogelijk
is de overcapaciteit die zich zeker zal
voordoen in bepaalde perioden door
maatregelen van overheidswege onge
daan te maken om aldus de dagrecreatie
af te remmen. Blanken kantte zich te
gen elke tariefsverhoging die de infla-
tiekorrektie te boven zou gaan en achtte
verplaatsing van de Helderse haven
naar het Balgzand een verslechtering
van een toch al peperdure voorziening
derhalve onaanvaardbaar. Als bin
dende voorwaarde stelde Blanken dat
er in ieder geval twee tunnels onder de
Pontweg moeten worden gemaakt ter
hoogte van Den Burg. Als inwilliging
van zijn wensen alleen mogelijk zou zijn
bij deelname van de overheid in de
veerdienst, zou Blanken daar geen moei
te mee hebben.
Ongeloofwaardig
Henk Beumkes verbaasde zich over de
snelle meningsverandering die zich bij
het college had voorgedaan. Een derde
boot van het huidige type had zonder
meer zijn instemming gehad, maar over
een dubbeldekker had hij zijn twijfels.
Het liefst had hij gezien dat Rijkswater
staat en Provincie in deze beslissend
waren opgetreden. Hij was er niet ge
lukkig mee dat de dure voerzieningen
moeten worden getroffen, uitsluitend
voor het vervoer van auto's. Hij nam het
burgemeester Sprenger kwalijk dat deze
steeds zegt dat het in feite gaat om het
vervoeren van hetzelfde aantal auto's in
kortere tijd. „U gelooft toch zeker zelf
ook niet dat de extra ruimte op de sche
pen niet zal worden benut?" Nog meer
auto's naar Texel achtte hij rampzalig
voor de wegen, waarvan het onderhoud
voor de gemeente toch al een nauwelijks
te dragen last vormt
Dilemma
Daan Welboren („Ik spreek privé en
niet namens mijn fractie") noemde de
veerdienstbeslissing van grote princi
piële betekenis omdat de gevolgen van
direkte invloed zijn op wonen, werken,
leven en recreëren op Texel. „Nog nooit
eerder in deze zittingsperiode heb ik mij
zo heen en weer getrokken gevoeld tus
sen een nuchtere verstandelijke benade
ring en een principiële opstelling. Het is
voor mij een gewetensbeslissing". Wel
boren zei terdege kennis te hebben ge
nomen van de grafieken, statistieken en
modellen maar het had hem benauwd
alleen maar op een dergelijke basis te
moeten werken en beslissen.
Het gevoel had dus een woordje mee
gesproken en dat leidde tot zijn stand
punt dat er wel „iets" moet gebeuren
en dat het niet juist is de ontwikkeling
stil te zetten om aldus te bereiken dat
er niet nog meer auto's op Texel komen.
Daan Welboren voelde wel wat voor de
suggestie van de Werkgroep Verkeer en
Vervoer om een eenvoudig drijvend
ponton te gebruiken inplaats van een
tweede fuikhaven als noodvoorziening.
Reservering vond hij ook de moeite van
het onderzoeken waard. Hij had de in
druk dat men dit eenvoudig niet wil en
alles aangrijpt om dit idee van tafel te
vegen. „Ik zou TESO in contact kunnen
brengen met een organisatie die de re
serveringen voor een aanzienlijk lager
bedrag per overtocht zou kunnen uit
voeren. Ik vraag mij af of de KLM de
juiste organisatie is om hierover inlich
tingen te verstrekken. Een computer
centrum is misschien een beter adres".
Altijd kraan
Welboren vond het nodig de kraan-
functie („een veerdienst heeft altijd een
kraanfunctie; het gaat er slechts om
hoever je zo'n kraan wilt opendraaien!")
te benutten, mede in verband met de te
verwachten toename van het dagtoeris-
me. Wat dat laatste betreft merkte hij
op dat iedere Nederlander weliswaar
het recht heeft om naar Texel te gaan,
echter zolang daar plaats is. Op een be
paald moment moet men Texel „vol"
verklaren en dienovereenkomstig maat
regelen nemen. Welboren zei het met
Blanken op veel punten eens te zijn, met
uitzondering van de keus van type boot
en fuik. Hij was voor een onbeperkte
voorrangsregeling voor alle Texelaars,
niet gekoppeld aan financiële draag
kracht of tijdslimiet. Welboren noemde
zijn betoog een „evenwicht tussen wat
sommigen zweverig idealisme noemen
en nuchtere kijk op de werkelijkheid".
J. C. Dros tenslotte stelde vast dat
alle tot dusver uitgebrachte rapporten
bevestigingen zijn van de mening die
TESO zelf meer dan twee jaar geleden
bekend maakte. Hij noemde het jammer
dat het zo lang heeft geduurd alvorens
B en W. ook tot een dergelijk standpunt
kwamen. „De verdere voorwaarden die
B. en W. aan hun standpunt verbinden
garanderen echter nog een aantal jaren
vertraging, wat zal leiden tot onnodige
kosten". Dros vond dat de raad zich
met niets anders moet bemoeien dan de
planologische kanten van de veerdienst-
kwestie.
Nader onderzoek
Na schorsing van de vergadering voor
collegeberaad vertelde de burgemeester
de raad dat het college niet alle wijs
heid in pacht denkt te hebben en dat er
nog veel onderzoek en overleg nodig zal
zijn. Het streven is gericht op een op
lossing op basis van eensgezind streven
van alle betrokken instanties. Hij wilde
dan ook niet ingaan op details van de
door de raadsleden gespuide kritiek. Dat
de gemeente met TESO geen overleg
zou hebben gepleegd, ontkende Mr.
Sprenger met stelligheid. Belangrijk was
ook zijn mededeling dat het veerdienst
standpunt geen eindbeslissing inhoudt.
Definitieve beslissingen vallen pas bij
de vaststelling van het structuurplan
(waarin het veerdienststandpunt wordt
opgenomen) en bij de vaststelling van
het bestemmingsplan Het Horntje. Er
kan dus nog van alles gebeuren. Het
gaat er nu slechts om de richting aan te
geven. Verder overleg met TESO heeft
hoge prioriteit. „We moeten het eens
worden en samen de juiste richting vin
den. De bevoegdheden van TESO en
gemeente in deze moeten worden vast
gelegd al zal dat niet eenvoudig zijn. Er
is wel degelijk gemeentelijke verant
woordelijkheid".
De burgemeester tilde niet zo zwaar
aan de weinig bemoedigende reaktie
van Rijkswaterstaat. „Een eerder geluid
was heel wat positiever en het kan best
opnieuw veranderen". Wat betreft de
omstreden kraanfunctie van de veer
dienst zei de burgemeester dat TESO
die kraanfunctie niet heeft, maar de ge
meente mogelijk wel. Het doel van het
beleid is dat de veerboten niet méér
vervoeren dan nodig is. „We zoeken
naar een middel om dat te beheersen".
Over de reserveringsdienst werd on
der meer door wethouder Jook Nauta
opgemerkt dat zo'n systeem
nooit van invloed is op de autodrukte
op Texel. De auto's komen toch; ze arri
veren alleen meer gespreid bij de boot.
Wethouder Jan Zuidewind vond dat de
raad veel te gedetailleerd op de kwestie
was ingegaan. Het gaat nu om het prin
cipe: een dubbeldekker van ongeveer
130 auto's of niet. Ook Jaap Westdorp
liet zich in die zin uit: „We moeten we
ten welke kant we opmoeten. De rest
komt later wel".
Geen bekering
De discussie zette zich desondanks
nog geruime tijd voort, zonder dat veel
nieuwe gezichtspunten naar voren kwa
men. Zoals kenmerkend lijkt voor het
raadswerk in de afgelopen paar jaar
slaagden geen der partijen erin anderen
voor hun visie te winnen. Als weer
woord op de beschuldiging dat de ge
meente zich met het particuliere belang
van TESO bemoeit zei de burgemeester
dat ruimtelijke ordening altijd bemoeie
nis met particuliere belangen inhoudt.
Het is de bedoeling daarbij schade aan
dat belang te voorkomen maar in het ui
terste geval zijn vergoedingen mogelijk.
Het zag er even naar uit dat klokslag
twaalf uur het B. en W.-standpunt als
geheel in stemming zou worden ge
bracht, maar daartegen bestond alge
meen bezwaar. Zodat ieder beleidspunt
afzonderlijk aan de orde werd gesteld,
met het reeds vermelde gevolg.
Medio april zal mede in verband met
het gereedkomen van het verpleeghuis
{.Samen Eén" een begin worden ge
maakt met de reconstructie van de Hol-
lewalsweg. Dit gedeelte van Den Burg
zal hiertoe geruime tijd voor alle ver
keer afgesloten zijn.
Hoe lang de werkzaamheden zullen
duren is niet precies bekend maar men
hoopt het werk in twee maanden tijd te
kunnen realiseren. In het kader van de
herinrichting van een groot gedeelte
van Den Burg wordt ook onder het op
pervlak van de Hollewalsweg een nieu
we riolering aangebracht.
Voorts zal rond het nieuwe verpleeg
huis nieuwe bestrating, nieuwe verlich
ting en een nieuw trottoir komen. Er
zal ook een aantal bomen worden ge
plant.
De zon kom 13 maart op om 6.59 uur
en gaat onder om 18.41 uur; 16 maart op
om 6.53 uur en onder om 18.48 uur.
Maan: 12 maart L.K.; 19 maart N.M.
Hoog water ter rede van
Vrijdag 11 maart
Zaterdag 12 maart
Zondag 13 maart
Maandag 14 maart
Dinsdag 15 maart
Woensdag 16 maart
Donderdag 17 maart
Vrijdag 18 maart
Zaterdag 19 maart
Oudeschild:
ën 12.08
0.21 en 12.39
0.59 en 13.32
2.02 en 14.55
3.33 en 16.35
5.12 en 18.06
6.30 en 19.15
7.30 en 20.08
8.18 en 20.49
Om de mogelijkheid te scheppen dat
ook Texelse agrariërs binnenkort ge
bruik kunnen maken van een zg. door-
zaaimachine verzamelt landbouwvoor-
lichter J. Koolhof aanvragen hiervoor.
Belanghebbenden wordt daarom aange
raden zich vóór dinsdag 15 maart tot
hem te wenden met oppervlakteopgave.
De bedoelde machine is in het bezit
van loonbedrijf Van Vliet uit Assendelft
en de komst naar Texel is voor deze fir
ma alleen rendabel indien men vooral
een overzicht heeft van de minimaal te
bewerken oppervlakte. De kosten voor
inzaai zijn door Van Vliet gesteld op
ƒ125,per ha inclusief het graszaad.
Men kan zich hiervoor telefonisch aan
melden via (02220) 2780.
Aangewezen weg
Door de droogte van zomer 1976 is
het gras van vele percelen op Texel in
kwaliteit achteruitgegaan. Goede gras
sen hebben veelal plaats moeten maken
voor onkruiden of minderwaardige gras
sen. Vooral nu de graslanden gespoten
worden tegen muur en ander onkruid
blijkt pas duidelijk hoe dun het gewas
in de zode staat. Wellicht is doorzaaien
nu de aangewezen weg om de grasmat
weer op peil te brengen.
Er doen zich hierbij echter wel moei
lijkheden voor want ervaringen hebben
geleerd dat doorzaaien in bestaande wei
den meestal een teleurstellend resultaat
geeft. Alleen bij m de herfst ingezaaide
percelen (waar voldoende zwarte grond
aanwezig is en waar de normale „vlas'-
zaaimachine kan werken) heeft men
goede resultaten omdat het graszaad in
een goed zaaibed valt. In bestaande wei
den blijft het zaad erg vaak aan de op
pervlakte en wordt onvoldoende met
grond bedekt. Hierdoor vindt kieming
alleen maar plaats als er alle dagen wat
regen valt. In de herfst zijn dc dagen
korter en de nachten veelal vochtiger.
De kans van slagen is dan groter als in
het voorjaar.
Doorzaaimachine
Sinds kort zijn er enkele doorzaaima-
chines op de markt. Ze zijn beproefd in
veengebieden waar „zwart" maken van
de grond meestal niet mogelijk is. Om
echter toch de grasmat op zijn tijd eens
te kunnen vernieuwen zijn er graszaai-
machines gemaakt die zorgen dat in on-
Maandagmiddag werd door voorbij
gangers geconstateerd dat vandalen in
het weekend twee grote ruiten van de
vroegere bibliotheek aan de Burgwal
hadden stuk gegooid Aan de zijde van
het postkantoor werd geconstateerd dat
ook enkele inventarisstukken van het
gebouwtje dat ingericht wordt als club
huis voor de plaatselijke bejaarden,
schade opgelopen hadden. De politie is
ingelicht en stelt een onderzoek in.
bewerkte graslanden nieuw ingezaaid
kan worden. De resultaten op deze gron
den zijn redelijk. Nu bestaat er op Texel
ook behoefte aan doorzaai van graslan
den maar de originele machine ont
breekt er nog voor zodat er naar andere
manieren van doorzaai wordt gezocht.
Loonbedrijf Van Vliet uit Assendelft
beschikt over een dergelijke doorzaai
machine die mogelijk naar Texel komt
indien er een bepaalde oppervlakte ter
bewerking aanwezig is.
In verband hiermee wordt iedere vee
houder verzocht op te geven welke op
pervlakte hij voor doorzaai door de ma
chine van de Fa. Van Vliet in aanmer
king wil laten komen. Om de overtocht
naar en de werkzaamheden op Texel in
het werkprogramma van deze machine
in te passen is het van belang dat be
langstellenden zich voor dinsdag 15
maart bij de heer J. Koolhof, Vloedlijn
23, Den Burg, opgeven. Er kan dan een
gezamenlijk plan opgesteld worden.
Onkruid
Tenslotte is het op percelen waar veel
onkruid staat belangrijk dat hier eerst
tegen op getreden wordt. Het jonge gras
dat na de werkzaamheden van de door
zaaimachine op komt kan zodoende vrij
groeien zonder concurrentie van andere
planten.
H Spijkeroveralls vanaf maat 92
37,-
1 Tuinbroekjcs, maat 86 t/m 104
ƒ27,50
Zomerpakjes, maat 74 t'm 98
ƒ14,95
Badstof babybroekjes, alle maten
3,50
'lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Rond het thema „Zingen in de lij dens
tij d?" zal op zondagavond in de Gere
formeerde kerk van Den Burg een lij-
denszangdienst worden gehouden die
om 19.00 uur begint. Deze aanvangstijd
is op 19.00 uur gesteld opdat de leden
van een jeugdgroep van de vaste wal
diezelfde avond weer naar hun domicili
kunnen terugkeren. De muzikale bege
leiding is zondagavond in handen van
K. Brouwer en ds. Douwes zal voorgaan
in liturgie en prediking. Zoals gebrui
kelijk zal ook nu de dienst rechtstreeks
door „De Lichtboei" worden uitgezon
den.
De zuigelingen, die aan de beurt zijn
worden op het bureau verwacht op de
tijden, waarop hun eigen huisarts zitting
heeft. De tijden zijn als volgt
Dokter Seegers, dinsdag 15 maart om
14.00 uur.
Dokter Van Loon, woensdag 16 maart
om 13.30 uur.
Aan het strand is het ongeveer een
uur eerder hoog water.
Laag water valt gemiddeld 6.15 uur
na hoog water.
Uitsluitend voor spoedgevallen.
Van vrijdagavonds 20.00 uur tot
maandagmorgen 8.00 uur
Dokter R. COUTINHO, Den Burg,
tel. (02220) 2023.
Ambulance (in geval van onge
lukken met betekenend lichame-
lijk letsel) (02220) 2011.
van vrijdagavond 20.00 uur tot
maandagmiddag 13.00 uur
Zr. GROOTHUIS, Marelstraat 8,
Den Burg, tel. (02220) 2996
Voor zeer spoedeisende tandheel
kundige hulp kan men zaterdag
en zondag om 18.00 uur precies te
recht in het tandheelkundig cen
trum in het Groene Kruisgebouw,
Witte Kruislaan 19.
Alleen voor spoedgevallen
telefoon 2527.
Voor noodslachtingen bellen de
heer A. van Heerwaarden, tel.
(02220) 2182 (slachtplaats) of 2663
(Wilhelminalaan 94), b.g.g 3541.
GEREFORMEERDE KERKEN
Vrijdag 11 maart 1977
Den Burg 19.30 uur ds. Douwes.
Biduur voor gewas en arbeid.
Zondag 13 maart 1977
HERVORMDE GEMEENTEN
Den Burg 10 uur ds. De Roest,
dienst voor jong en oud, m.m.v.
groep kinderen o.l.v. Wim
Tinholt.
De Cocksdorp 10.00 uur eerw.
heer Veldhuis
collecte voor Almère.
Den Hoorn 9.30 uur ds. Hoekstra
m.m.v. interkerkelijk koor o.l.v.
Dyo Wassink.
De Koog 11.00 uur ds. Hoekstra
gezinsdienst
De Waal 19.30 uur ds. De Roest
Oosterend 9.30 uur ds. Van Zijll
Langhout, gezinsdienst, collecte
jeugdwerk
Oudeschild 11.00 uur ds. Van Zijll
Langhout.
GEREFORMEERDE KERKEN
Den Burg 10.00 uur ds. Douwes.
Thema-dienst over Het Gebed.
Na de dienst nabespreking met
de jeugd in „De Poort". Neven-
dienst voor de jongere kinderen.
19.00 uur ds. Douwes. Zang-
dienst rond het thema: „Zingen
in de Lijdenstijd?"
(Uitzending via „De Lichtboei")
Oosterend 9.45 uur dhr. Van
Midden uit Westzaan
17.00 uur dhr. Van Midden
GEREFORMEERDE GEMEENTE
Oosterend 10.00 en 16.00 uur
Dienst.
DOOPSGEZINDE GEMEENTE
Den Burg 10.00 uur ds. N. J.
Nolthenius.
Uitzending via „De Lichtboei"
Na afloop koffiedrinken.
Kinderoppas in het zaaltje bij
de kerk.
JEHOVAH'S GETUIGEN
10.15 uur Lezing
„Voorzieningen voor eeuwige
vreugde".
11.15 uur Wachttorenstudie
„Hoe verstandige terechtwijzers
dwalenden helpen".
ROOMS-KATHOLIEKE KERK
Weekend 12 en 13 maart 1977:
Den Burg zaterdag 19.30 uur
Uitzending via „De Lichtboei"
zondag 10.45 uur
De Koog zondag 9.30 uur.
Oudeschild: zondag 19.00 uur
Den Hoorn zondag 10.45 uur
De Cocksdorp zondag 9.15 uur
Oosterend zaterdag 19.30 uur.