i i i m
Aandeelhoudersvergadering
Kerkdienst! ijst voor het
zomerseizoen
Wielerjeugd reed in
Amsterdam en Haarlem
Plannen voor viskwekerij
bij Oudeschild
RIVO wil warm zeewater
benutten
Zon, maan en hoog water
Deelname fietsdriedaagse
was groot
Geslaagd
Tweede blad Texelse Courant, dinsdag^8Juni_1977
In dit nummer wordt als advertentie
de lijst van kerkdiensten geplaatst voor
dit zomerseizoen. Deze lijst is vooral van
belang voor onze gasten, en het is de
bedoeling dat u deze lijst eventueel uit
knipt om deze in zomerhuisjes en derge
lijk op te hangen Daarom worden van
deze advertentie ook afdrukken ge
maakt, die ter beschikking staan van
alle belanghebbenden U kunt ze aan
de verschillende pastoriën afhalen.
Dc drie jeugdrcnners van de Wieler
vereniging Texel hebben dit weekeinde
deelgenomen aan wedstrijden in Am
sterdam en Haarlem. Bij de vereniging
Olympia startte men voor het kam
pioenschap van Amsterdam en in Haar
lem toonden dc drie Texelaars hun
krachten bij een nationaal jeugdtoer-
nooi van de vereniging Excelsior.
De beste resultaen werden in Haar
lem geboekt. Albert Winter behaalde
hier zondag een vierde plaats bij de
11-jarigen. Edo Kooiman eindigde in
zijn serie als vijfde en bij de 12-jarigen
kwam Ronald van Boven ook als vijfde
over de meet.
Bij de wedstrijden in Amsterdam
werd Albert Winter achtste en Edo
Kooiman 13de. Ronald van Boven be
haalde bij de 12-jarigen een zesde plaats
Donderdag, vrijdag en zaterdag brengt
het City theater nog eens de komedie
van Peter Bogdanovich „What's up
Doc?" met Barbra Streisand en Ryan
O'Neal. Niet alleen de hoofdrolspelers in
dit idiote verhaal zijn mesjogge. Ieder
een heeft een tik van de molen. Zelfs de
rechter, die na alle verwikkelingen in
en om een geruïneerd hotel de schuldige
moet aanwijzen, blijkt volkomen daas.
Vier identieke koffers op één etage
van een hotel. Twee gevuld met onder
goed en tandenborstels, één met gehei
me dossiers en de vierde met kostbare
jumelen. Sluippartijen, deuren die open
en dicht gaan, en koffers die razendsnel
van eigenaar verwisselen.
Dertig minuten duurt de krankzinnige
achtervolging, waarin bakfietsen, auto's
en andere denkbare vervoermiddelen
een rol spelen en die een verwoestend
spoor achterlaten. Slapstick van de al
lerbovenste plank. Dagelijks aanvang
20.00 uur, voor alle leeftijden.
Er is een kleine kans dat in de nabij
heid van de Texelstroomcentrale een ex
perimentele viskwekerij tot stand komt.
Het Rijksinstituut voor Visserijonder-
zoek (RIVO) te IJmuidcn zou daarbij
gebruik willen maken van het koelwater
van deze elektriciteitscentrale. De op
brengst ervan zou ongeveer 2.000 kg vis
per jaar zijn.
Het RIVO is geïnteresseerd in de aan
wezigheid van het verwarmde zoute
water dat nu zonder meer in zee wordt
geloosd. Breekpunt is de economische
haalbaarheid van de plannen waarvoor
,,Texelstroom" in principe haar mede
werking heeft toegezegd.
Als het nu wegstromende warme wa
ter door kweekbassins wordt geleid, kan
hierin uitgezette vis bijzonder snel
groeien. Het RIVO heeft hierbij het oog
op met name tong en zalmachtige vissen
die ook financieel aantrekkelijk in de
markt liggen.
Met name bepaalde platvissen groeien
bij een geringe verhoging van de wa
tertemperatuur veel harder dan nor
maal.
Voor de voedselvoorziening kunnen
viskwekerijen in de toekomst van groot
belang zijn vooral nu de overbeviste
zeeën leeg beginnen te raken en de
overheid quoteringsmaatregelen heeft
moeten invoeren.
Een eventueel bij Oudeschild te ves
tigen kweekbassin zou als proef moeten
dienen voor dergelijke bassins bij andere
(grotere) Nederlandse elektriciteitscen
trales.
De plannen voor deze pilot-plant" op
Texel zijn momenteel in een zeer pril
stadium. Er zijn subsidieaanvragen in
gediend en het enige antwoord dat het
RIVO daarop heeft ontvangen is dat de
directie van het Visserij instituut bereid
was iemand een literatuuronderzoek
rond dit plan te laten doen.
De zon komt 26 juni op om 5.21 uui
en gaat onder om 22.04 uur; 29 juni op
om 5.23 uur en onder om 22.04 uur.
Maan: 24 juni E.K.; 1 juli V.M
Hoog water ter rede van Oudeschild:
Vrijdag 24 juni
Zaterdag 25 juni
Zondag 26 juni
Maandag 27 juni
Dinsdag 28 juni
Woensdag 29 juni
Donderdag 30 juni
Vrijdag 1 juli
Zaterdag 2 juli
1.56 en 13.54
2 37 en 14.45
3.35 en 16.02
4.45 en 17.29
6.21 en 18.56
7.38 en 20.19
8.41 en 21.09
9.38 en 22.01
10 29 en 22.47
Aan het strand is het ongeveer een
uur eerder hoog water.
Laag water valt gemiddeld 6.15 uur
na hoog water.
N WË
Simon Appel reikt bloemenuit aan de oudste (G. Mtcbels, 76) en de jongste deerne-
nier Simone Winter, 6
De fietsdriedaagse die vorige week
voor de eerste maal werd georganiseerd
is voor de organiserende wielervereni
ging Texel een succes geworden dat de
stoutste verwachtingen overtrof. Hoewel
de eerste avond het aantal deelnemers
onder de 400 bleef steeg dat door het
invoegen van een inhaaldag de tweede
avond nog tot 428. Oudste deelnemer
van de fietsdriedaagse was de 76-jarige
heer G. Michels, de jongste was de
6-jarige Simone Winter.
De drie routes, ongeveer 25 kilome
ter, werden in gemiddeld anderhalf uur
afgelegd.
Men volgde zoveel mogelijk de in het
zuidelijke en midden gedeelte van het
eiland gelegen fietspaden. De animo voor
het fietsen bleek dusdanig dat er zelfs
enkele deelnemers waren die na hun
drie ritten voltooid te hebben ook op de
inhaaldag (donderdag) weer meededen.
G. Michels die samen met Simone
Winter op de laatste avond door Simon
Appel van de wielervereniging in de
bloemetjes werd gezet, vond de routes
stuk voor stuk prachtig. Buitengewoon
vermoeid was hij niet, „alleen een beet
je zadelpijn". Michels herinnerde zich
dat het eerste wielerevenement wat hij
op Texel beleefde (hij kwam 55 jaar ge
leden naar heteiland) een wielerwed
strijd in 1922 was. „Zeevaarder" Duin-
ker won toen. Hij had 7 minuten voor
sprong op Mosk die als tweede aan
kwam. Michels zelf finishte op de vierde
plaats.
In 1936 werd er een 100 kilometerrit
gereden. Men moest hiervoor drie maal
de afstand Den Burg - De Cocksdorp af
leggen. Het was geen snelheidsproef,
men mocht er de gehele dag over doen.
De uitreiking van de vaantjes vond
donderdagavond plaats achter sporthal
Ons Genoegen het begin en eindpunt
van de fietsdriedaagse.
Texel en het vasteland. Bovendien heeft
TESO te zorgen voor de continuïteit van
een kwalitatief goede verbinding Het
is duidelijk dat de kwaliteit van de veer
dienst achteruit gaat door de steeds gro
tere vraag naar capaciteit".
Studie
De heer Kikkert memoreerde hoe ge
degen TESO de afgelopen vijf jaar het
probleem heeft onderzocht, wat leidde
tot het ontwerpen van een nieuw schip.
Dat ontwerp vergde echter ingrijpende
aanpassing van de havens en aangezien
niet op spoedige medewerking van
Rijkswaterstaat kon worden gerekend
werd opdracht gegeven tot het ontwer
pen van een schip dat in de bestaande
havens zou kunnen afmeren, zij het dat
voor het (later) m gebruik nemen van
het bovendek wel een aanpassing nodig
zou zijn. De uiteindelijke keus werd ge
daan uit 28 modellen. Blij was TESO
toen ook de gemeenteraad zich tenslotte
uitsprak dat er een dubbeldekker moest
komen maar: „Onze wegen wijken iets
uiteen met betrekking tot de dekcapaci-
teit die beschikbaar komt". Het verzoek
van het gemeentebestuur om met een
wat kleiner schip te komen is afgestuit
op technische en economische aspecten,
hetgeen is gemotiveerd m diverse uit
voerige rapporten. De zaak kwam in een
stroomversnelling toen eind mei nieuw
cijfermateriaal beschikbaar kwam over
te verwachten enorme kostenstijgingen.
Als TESO nu niet direkt tot aanschaf
van een dubbeldekker zou overgaan, zou
deze zo duur worden dat het onhaalbaar
werd. Hetgeen leidde tot het doorhak
ken van de knoop.
De heer Kikkert zei dat men zwaar tilt
aan het feit dat met de overheid geen
overeenstemming was bereikt. Maar af
ronding van het overleg zou zeker nog
geruime tijd hebben gevergd „temeer
daar tussen de verschillende bestuurs-
mstanties geen coördinatie bij de stand
puntbepaling plaatsvindt". De vice-pre
sident commissaris zei dat het bestuur
om begrip heeft gevraagd bij de ge
meente. „De beslissing is genomen om
dat wij niet anders konden". Het is zeker
niet de bedoeling de verhouding met de
gemeente te laten verslechteren. In te
gendeel. „TESO cn de gemeente zitten
samen met de problemen en we hebben
voorgesteld ze samen op te lossen. Wij
hebben van harte onze medewerking
toegezegd aan overleg over hoe de tij
delijke overcapaciteit moet worden be
grensd of welk ander overleg dan ook".
Tegenvallers?
Wat betreft de haalbaarheid van het
nieuwe schip waarschuwde de heer Kik
kert dat zich tegenvallers kunnen voor
doen: bij de financiering, bij de uitein
delijke bouwprijs, bij de aanbesteding en
wat betreft de bereidheid om van de
overheid om in fmancieel (RWS) en pla
nologisch opzicht (gem. Texel, Den Hel
der en de provincie) mee te werken.
Er is nog wel een kleine kans op een
investeringspremie van 6 tot 8 miljoen
gulden. Een verzoek hierom is in eerste
Eind juli zal over de voorrangsproble-
matiek een gesprek worden gevoerd met
vertegenwoordigers van tweede woning
bezitters. In ieder geval komt de voor
rangsregeling tegen het eind van dit
jaar opnieuw ter discussie.
Kikkert deelde tenslotte mee dat in de
door het vertrek van Van der Kooi ont
stane vacature in het bestuur nog niet
zal worden voorzien. De raad van com
missarissen blijft dus voorlopig uit vier
leden bestaan. Zonodig kan een opvol
ger worden gekozen in een daarvoor te
beleggen buitengewone aandeelhou
dersvergadering.
Veel vragen
Van de rondvraag werd door diverse
aandeelhouders gebruik gemaakt. Voor
al omdat het TESO-bestuur ruimschoots
de tijd nam om zich te beraden over de
antwoorden, werd het toch nog een la-
tertje. De heer S. Langeveld was bang
dat TESO op den duur staatsbedrijf zou
worden. Hij zou dat „verschrikkelijk"
vinden en hoopte dat „als ouwe kerel"
niet meer te zullen beleven. Voorzitter
Kikkert troostte hem: „We hebben nog
nooit gemerkt dat de overheid belang
stelling heeft voor overname van TESO.
Het zal niet zo'n vaart lopen".
De heer G. Michels had zich kf lelijk
geërgerd aan „het geharrewar e touw
trekken" dat zich de laatste tijd rond de
door TESO gewenste capaciteitsuitbrei
ding heeft voorgedaan. „Zijn wij de aan
deelhouders of zitten die op het raad
huis?", zo vroeg hij zich af. Hij uitte zijn
bewondering voor de directeur en stelde
vast dat de meeste mensen die kritiek
hebben, zelf niets presteren. Volgens
hem had van de gemeenteraadsleden al
leen Weijdt verstandige woorden over
het veerdienstprobleem gesproken. Ove
rigens was hij slecht te spreken over de
gemeentelijke bemoeienis. „De TESO
aandeelhouders beslissen toch ook niet
over een tent of caravan op de erven.
Buitenstaanders bemoeien zich nu zelfs
al met de tarieven!" Michels deed voorts
de suggestie Texelaars de mogelijkheid
te geven him kaartje op Texel te kopen
en dus niet alleen bij het loket in Den
Helder.
Voetgangers contra motoren
Verder was hij er niet tevreden over
dat bootpassagiers in de winterperiode
veelal van het rijwieldek het schip moe
ten verlaten of betreden. Ze staan dan
in één ruimte met motorrijders en brom
fietsen die niet alleen door het voortij
dig starten van hun vervoermiddel veel
lawaai en stank veroorzaken maar bij
het op- en afrijden van de brug de voet
gangers haast van de sokken rijden. Wat
extra toezicht zou geen kwaad kunnen.
Michels wenste tenslotte dat in Den Hel
der een verwarmd wachtlokaal zou ko
men.
Voorzitter Kikkert zag geen moge
lijkheid om op Texel kaartjes te verko
pen. Het zou extra personeel vergen en
het lijkt ook niet zo noodzakelijk. Dat
voetgangers in de winter via het rijwiel-
dek worden geleid, is juist bedoeld om
hen ter wille te zijn; ze hoeven dan niet
via de winterige bovenbrug te gaan. Het
■Iruimte is niet toegestaan maar bij het
afmeren in het personeel beneden bezig
zodat het moeilijk is daarop toezicht te
houden. Een verwarmd wachtlokaal
komt spoedig. Zodra de beslissingen over
de havenaanpasing in Den Helder zijn
genomen, zal een semi-permanent ge
bouw worden neergezet voorzien van
centrale verwarming en toiletten. Naar
verwachting zal dat in het komende na
jaar voor elkaar zijn.
instantie door de staatssecretaris afge-j^starten van de motoren in de afgesloten
wezen, maar TESO is tegen deze beslis
sing in beroep gegaan bij de Raad van
State. Over de financiering heeft al een
eerste oriënterende bespreking plaats
gevonden. Het is niet te verwachten dat
speciale garanties van de overheid nodig
zijn.
Informatie
Het ontwerp voor het nieuwe schip is
nogal gecompliceerd door de beperkin
gen die het moeten gebruiken van de be
staande havens opleveren. Als de model-
proeven in Wageningen zijn voltooid,
wordt ten behoeve van geïnteresseerden
een uitgebreide informatiebrochure over
het meuwe schip samengesteld Een pro
bleem dat bij de proeven nog niet is op
gelost is het rendement van de voort
stuwing. Dit is overigens meer een eco
nomisch dan een technisch probleem.
Voor de akte van bekwaamheid als
kleuterleidster slaagde mej. A. C. Bak
ker aan de Pedagogische Academie in
Den Helder
Mona Coutinho uit Den Burg en Lo-
die van Leeuwen uit Oosterend slaagden
voor het Havo diploma. Zij volgden hun
opleiding aan de pedagogische academie
in Den Helder.
Marga Wuis uit Het Noorden slaagde
aan de School voor Journalistiek te
Utrecht voor het einddiploma.
Conny Rutten uit De Eendracht
slaagde aan de R.K. Opleidingsschool te
Bergen voor de hoofdakte kleuter
leidster.
FNV-eisen
De brief van de afdeling Texel van de
FNV kan volgens het wetboek van koop
handel en volgens de TESO-statuten niet
als agendapunt worden behandeld.
„Openbare brieven stellen ons niet in
staat te discussiëren. De algemene ver
gadering is hierdoor niet de plaats", al
dus Kikkert, die wel aankondigde dat
de FNV-vertegenwoordigers zullen wor
den uitgenodigd voor een gesprek. In
williging van het FN V-verzoek zou per
jaar ongeveer ƒ450.000,kosten. TESO
kan dat geld niet missen. Minister Wes
terterp heeft onlangs een commissie in
gesteld die de veerdiensttarieven van de
Waddeneilanden bestudeert. Het is aan
bevelenswaardig het resultaat daarvan
af te wachten.
Werkgelegenheid
De raad van commissarissen heeft be
grip voor de bezorgdheid die het TESO-
personeel onlangs in een nota openbaar
de. Het nieuwe schip zal echter een be
langrijke verbetering betekenen. Varen
met drie schepen tegelijk is zeker niet de
bedoeling. Want dat zou uitbreiding van
het personeelsbestand met 40°/o noodza
kelijk maken. Als het tweede dek van
het nieuwe schip in gebruik wordt ge
nomen, zou dat extra personeel weer
moeten worden afgedankt en daarvoor
wordt niets gevoeld. „Het beleid van
TESO is erop gericht de werkgelegen
heid voor de bestaande werknemers te
handhaven", aldus Kikkert, die voorts
meedeelde dat de geruchtmakende
voorrangsbeperkingen waarvan met na
me de tweede woningbezitters de afge
lopen winter slachtoffer werden, thans
definitief zijn ingetrokken nadat ze al
eerder waren opgeschort.
Reserveren
Aandeelhouder J. Kikkert uit Den
Burg lanceerde voor de zoveelste maal
zijn pleidooi voor het invoeren van een
reserveringsdienst. Als per boot slechts
33 auto's via reservering zouden worden
toegelaten betekent dat over de hele dag
1.100 auto's die niet onnodig lang hoe
ven te wachten. Het hele voorrangspro
bleem zou dan van de baan zijn en de
capaciteit van de schepen zou veel be
ter worden benut. Het willen opvangen
van de pieken door kostbare grote sche
pen te bouwen noemde Kikkert een
ramp voor Texel. Want buiten de pieken
is van grote overcapaciteit sprake én
dat stimuleert het komen van vele
auto's. „Hoe meer auto's, hoe meer el
lende".
Kikkert had een motie waarin het be
stuur werd gevraagd eerst een proef te
nemen met een reserveringssysteem al
vorens te besluiten het nieuwe schip te
bestellen. Deze motie kon volgens de
voorschriften echter niet in stemming
worden gebracht, alleen maar worden
aangehoord. Voorzitter Kikkert zei dat
TESO niets voelt voor reserveren. Re
serveren betekent dat men niet op de
haven wacht, maar thuis. Verder veran
dert er in feite niets. In een vrij vervoer
tussen Texel en Den Helder past geen
reserveringssysteem. Vóór behandeling
van de motie (die overigens geen rechts
geldige of bindende gevolgen zou kun
nen hebben) spraken zich slechts vier
aandeelhouders uit, zodat Kikkert on
verrichter zake naar zijn plaats terug
keerde.
Geschokt
De heer N. Dijkshoorn uit Lelystad zei
met geschoktheid te hebben gelezen
over de op handen zijnde aanschaf van
de dubbeldekker. Hij had liever gezien
dat de gemeenteraad dit voor de Texelse
gemeenschap zo belangrijke probleem
had geregeld. Dijkshoorn verwachtte
van de dubbeldekker een sterke toena
me van het aantal dagrecreanten (in pie
ken 's morgens en 's avonds) en het me
de daardoor blijven van wachttijden. De
ontwikkeling zal ten koste gaan van het
welzijn. Dijkshoorn vond dat de extra
kosten van de nieuwe boot alleen moes
ten worden toegerekend aan de automo
bilisten. Want voor fietsers en voetgan
gers is deze kostbare aanschaf niet no
dig.
Voorzitter Kikkert herhaalde het be
kende TESO-standpunt. De vervoersbe
hoefte is niet ontstaan door toedoen van
TESO maar dient wel door TESO te
worden bevredigd. De verwachting be
staat dat het dagbezoek na het in de
vaart brengen van de dubbeldekker niet
of nauwelijks zal stijgen. De tariefsver
hoging van 2 - 5°/o die de dubbeldekker
mogelijk zal veroorzaken is éénmalig
en herhaalt zich dus niet jaarlijks, zoals
de heer Dijkshoorn had verondersteld.
Een zeer gunstige factor bij de exploi
tatie van de dubbeldekker is de geldont
waarding. Het bestaande tariefssysteem
rekent al een naar verhouding groot deel
van de kosten toe aan de automobilisten.
De passagiers die de meeste kosten ver
oorzaken betalen het meest.
Schema
Op vragen van G. A. Oskam zei Kik
kert dat TESO zich het volgende tijd
schema voorstelt: afronden modelproe-
ven eind juli, definitieve beslissing over
het ontwerp in de loop van augustus,
bestekklaar maken tussen september en
januari en de aanbesteding direkt daar-
Oskam zou graag zien dat de aandeel
houders nog eens bij de zaak zouden
worden betrokken als de definitieve ge
gevens bekend zijn en derhalve ook ze
kerheid bestaat over de konsekwenties,
maar daarvoor voelde het TESO-bestuur
niets. Het verzoek om tegen die tijd ten
minste een informatieavond te beleggen
werd zelfs botweg geweigerd. Het
TESO-bestuur heeft de bevoegdheid
dergelijke zaken zonder kontakt met de
aandeelhouders af te handelen.
De statuten schrijven voor dat „zo
spoedig mogelijk" moet worden voor
zien in een eventuele tussentijdse vaca
ture in het bestuur. Blijkbaar neemt het
bestuur het niet zo nauw met die bepa
ling, nu besloten is voorlopig met vier
man verder te gaan. „Zo spoedig moge
lijk" is een rekbaar begrip. Voorzitter
Kikkert zei dat „spoedig" in de vacature
wordt voorzoen ,maar niet onmiddellijk.
Niet roken
De heer Ger Dros vond het als niet-
roker jammer dat in de winterperiode
maar één der kajuiten open is, zodat de
niet-roker gedwongen zijn in andermans
stank te zitten. Hij hoopte dat het nieu
we schip van een afdeling „verboden te
roken" zou worden voorzien, net als in
de treinen.
Voorzitter Kikkert beloofde te zullen
nagaan of ook de andere kajuit open
kan. Dat moet worden opgenomen met
de buffetpachter. De andere wens is wel
licht ook in te willigen.
De heer KI. Lap had graag gezien dat
het besluit voor de dubbeldekker né de
aandeelhoudersvergadering was geval
len. Hij gaf er blijk van nogal ongerust
te zijn over de gevolgen. Kikkert zei dat
de financiële gevolgen ernstiger zijn als
géén dubbeldekker wordt besteld.
Meer auto's tegelijk
De heer J. Hennink had een idee om
meer auto's op de boot te laden: zet ze
in grotere getallen op transportwagens
zoals die worden gebruikt voor het ver
voer van nieuwe auto's over de weg. Ook
wilde hij dat de automobilisten in het
land worden gewaarschuwd als grote
drukte bij de boot wordt verwacht. Men
kan dan op een andere tijd van de dag
of een dag later komen. Hennink was
tegen de FNV-verlangens. „Juist bij
lagere tarieven zullen de kosten uit de
Hand lopen. Hennink sloot niet uit dat
TESO zal moeten meebetalen aan de
dubbele brug die in de fuiken moet wor
den gemaakt, sprak zich uit tegen pen
delen en „roofbouw" op het personeel in
het algemeen, informeerde of het TESO-
personeel inspraak had gehad bij het be
stellen van de dubbeldekker en vond
dat het voorrangsrecht moet worden
teruggebracht door het aantal voor
rangsauto's per schip tot tien te beper
ken.
Te rigoreus
Dat laatste werd veel te rigoreus ge
acht. Het laden van meer auto's door ze
eerst op een transportwagen te zetten
geeft zodanige vertraging bij het laden
en lossen dat het aantal diensten per
dag later wordt zodat de vervoerscapa
citeit juist afneemt. Nog afgezien van
de weerstand bij de mensen die hun au
to bij zo'n systeem uit handen moeten
geven. TESO heeft het personeel op de
hoogte gesteld alvorens het besluit over
de derde boot in de openbaarheid te
brengen. TESO vertrouwt erop dat de
nieuwe bruggen helemaal door Rijkswa
terstaat betaald worden, net als in het
verleden. Met de berichtgeving over
wachttijden is Rijkswaterstaat belast.
De heer Oskam was niet tevreden met
de beantwoording van zijn vragen. Hij
vond dat de vijfde plaats in het TESO
bestuur met spoed moet worden beZet
omdat een voltallige raad is gewenst in
verband met dc belangrijke beslissingen
die op handen zijn en ook omdat bet ri
sico bestaat dat de vijfde plaats zal
worden opgeëist door de financier waar
door een bank of andere kapitaalver
strekker invloed op het beleid krijgt.
Hoewel de heer Kikkert dat laatste
zeer ongewenst vond weigerde hij toe
zeggingen te doen over de vervulling
van de vacature. Ook het verzoek om
een informatieavond voor de aandeel
houders te beleggen op het moment dat
alle cijfers en konsekwenties bekend
zijn, werd van de hand gewezen. Als de
omstandigheden zoals die zich nu laten
aanzien, zich wijzen zal het publiek via
de pers worden ingelicht.