emeente moet jaarlijks ier ton besparen Je wordt niet zomaar disco-queen telkens 2 miljoen te kunnen investeren etuitvoerëng toont i reis om de wereld" ipparatuurverhuur Zijm en Blonk VERVOLG VAN PAG. 1 Profielschets PAG 30 APRIL 1985 TEXELSE COURANT PAGINA 5 Wzijn van plan de komende vier jaar twee miljoen gul le investeren. Om dat mogelijk te maken zijn ingrijpende inigingen nodig waarover men met de raad harde af- ;en wil maken. Niet alleen zullen de gemeentelijke be- Igen en heffingen voortaan elk jaar weer trendmatig |gn verhoogd, maar ook zal ieder jaar een bezuiniging 200,000— moeten worden doorgevoerd terwijl hetzelfde moet worden bespaard door „reductie" van de perso- formatie. Dat laatste betekent dat getracht wordt taken stoten. Een deel van het personeel dat men op den door natuurlijk verloop kwijtraakt, hoeft dan niet te len vervangen. jW weten ook al waar een be- fijk deel van het aldus uit sarde geld in gestoken zal len: vernieuwing van riolering, gebeurt niet alleen omdat het jngen van stukken riool (onder jin het centrum van Den j| dringend nodig is, maar ook 8t de rijksoverheid niet langer Ikeurt dat de gemeente met de litatie van het riool zoveel jient" als thans het geval is. emeente heft namelijk meer geld dan nodig is om de invan de riolering te dekken. (ekkingspercentage voor dit jaar is iliefst 267. Het rijk heeft bepaald feze dekking niet hoger mag zijn 125%. Om aan die eis te voldoen je gemeente kiezen uit twee mo lleden: het rioolgeld zodanig ver- Ldat men op het voorgeschreven ngsmaximum zou uitkomen, öf jsten van riolering hoger maken Kostbare vernieuwingswerken te mitvoeren waardoor een jaarlijkse aals- en onderhoudslast ontstaat '434.000— Het college heeft voor latste gekozen en die zeer princi- en verstrekkende beslissing kreeg erdagavond voldoende steun van adscommissie voor financieel, jmisch en technisch beleid, ridrang om het uitgespaarde geld len belangrijk deel aan riolerings- lereerste uitvoering van de ballet- iging Texel zal als titel „een reis e wereld" meekrijgen. In deze /orden de toeschouwers zaterdag ii in de Koninghal door de diverse len van heel klein tot volwasse neegenomen naar diverse wereld- i. In totaal zeven groepen zullen in dansen ten tonele brengen, pij zijn de jongste groepen voor iuze gepland, zodat het mogelijk i de allerkleinsten (vanaf vier jaar) mtijds naar bed te brengen, pvoering zal geen perfecte show en. Daar bestaat de vereniging te /oor en bovendien staan de trai- in in de eerste plaats in het teken let plezierig bezig zijn en dan pas m serieuze zaken zoals uitvoerin- lan bod. De uitvoering zal onder g staan van de verenigingsdocen- lien Scholte en de avond begint 9.00 uur. Het proqramma ziet er jlgt uit: ling: uitleg over thema, „Een reis de wereld". ndse Bloementuin, Noorwegen, Orgeldans Nederland, Honga- tstenrijk, Amerika. Frankrijk-Rusland, Amerika, La- erika, China, Frankrijk. pndernemers-aktiviteiten^jjfr leer succesvolle bedrijfsshow het loodgietersbedrijf annex ga- 1 Zijm en Blonk in Den Burg af- pen weekend organiseerde h geresulteerd in een nieuwig- voor Texel: de verhuur van -lasapparatuur. C02 lassen wordt steeds po- Wer door zijn vele toepassingsmo- kheden en de mooie las die er verkregen wordt. Zijm en Blonk jen vanouds al banden met de fe leverancier Messer Greisheim en idrijf verzorgde demonstraties issen en metaalsnijden met een "jbaby, een soort snijbrander op 'derstel met electrisch voortbe- wieltjes. Dit „wonderkind" le- icisiewerk, dat na het snijden •st kan worden zonder verdere nng. Zijm en Blonk zijn sinds dit d dealer voor de Duitse firma, itekent niet alleen dat ze zich gaan houden met de verhuur en van MIG lasapparatuur{ ze ook een vooralsnog beperkt as- ;nt laselectroden aan die door zaak geleverd worden. Electroden roestvrij staal en andere „moeilij- "iterialen worden op voorraad ge- De huurprijs van de C02 las- Pn komt op ongeveer 7150,— per F. exclusief materiaal. werk uit te geven wordt ook ingege ven door het feit dat de enorme rijks subsidies die men tot dusver voor ri- ooleringswerk kreeg, tot niets of vrij wel niets zullen worden teruggebracht. Als niet zeer tijdig door de gemeente zelf wordt begonnen met het schep pen van financiële ruimte zal die drin gend noodzakelijke vernieuwing van de riolering in de toekomst dus onmoge lijk worden of er zullen door de bevol king aanzienlijk hogere offers voor. moeten worden gebracht. Urgentie Inmiddels heeft de gemeente al een belangrijk deel van de riolerin gen vervangen, waarbij van de ge noemde rijkssteun werd geprofi teerd. Dit reconstructieplan voor de riolering van Den Burg was men bezig in fasen uit te voeren waarbij begonnen is met de „bui tenwijken" van het dorp. Onder druk van de gewijzigde omstandig heden wordt het fasenplan nu her zien, waarbij de meest urgente werken de hoogste prioriteit krij gen. Directeur Doppenberg van ge meentewerken vertelde in de com missievergadering van donderdag dat de toestand van het riool in sommige delen van het centrum alarmerend is. De oude buizen, soms daterend van rond de eeuw wisseling verkeren in slechte staat en zijn verzakt. Het meest urgent zijn de Weverstraat, Parkstraat, een stuk van de Haffelderweg, een stuk Wilhelminalaan en de Schoon oordsingel. Snelle aanpak van deze onderdelen brengt het voordeel met zich mee dat tevens de voor genomen reconstructie van We verstraat en Parkstraat kan worden uitgevoerd. Omdat de hele straat toch wordt opgegraven kan tegen naar verhouding weinig kosten de nieuwe, andersoortige bestrating met verfraaiingen worden aangebracht. Uitvoering van deze meest urgente fa se van het rioleringswerk vergt 71,2 miljoen. In tweede instantie volgen Groeneplaats, Binnenburg, Ho- gerstraat, de Heemskerckstraat in Ou- deschild en een werk aan Den Hoorn, waarmee totaal 71,5 miljoen is ge moeid. In de volgende fasen zitten on der andere de Keesomlaan, de Keij- serstraat. De vier fasen samen kosten vijf tot zes miljoen gulden, bijkomende werken zoals de rioolgemalen niet meegerekend. Trend Al enkele jaren zijn de gemeentelijke belastingen en heffingen niet ver hoogd, wardoor ze in feit zijn verlaagd omdat de inflatie wel doorging. Het gemeentebestuur vindt dat de belastin gen nu op een aanvaardbaar peil zijn en acht het niet langer verantwoord correctie van de inflatie achterwege te laten, wat betekent dat het totale be lastingbedrag jaarlijks met ongeveer 2 ton zal toenemen. Daar moet dus twee ton aan echte bezuinigingen bij komen en een soortgelijk bedrag moet ook beschikbaar komen door perso neelsvermindering. Dat laatste zal niet al te rigoreus gebeuren. De gemeente voelt niets voor een echte vacatu restop omdat deze zou inhouden dat voor elk personeelslid dat opstapt geen opvolger wordt benoemd. On misbare taken zouden dan door gebrek aan mensen niet langer worden uitge voerd. Veel beter is het om na te gaan welke werkzaamheden de gemeente zou kunnen afstoten zodat de betrok ken mensen niet hoeven te worden vervangen als zij als gevolg van na tuurlijk verloop verdwijnen. Afspraak voor jaren Deze methode om de financiële situa tie van de gemeente evenwichtig te houden heeft weinig zin als het beleid niet een aantal jaren achter elkaar con sequent wordt toegepast. Het college wil met de gemeenteraad dan ook „meerjarenafspraken" maken, wat inhoudt dat de nieuwe gemeente raad er ook door zal worden gebon den. De commissieleden realiseerden zich dat donderdag terdege; sommigen wilden daarom de vrijheid hebben om de „invulling" van dit „plaatje" voor wijziging vatbaar te houden, maar met het „plaatje" zelf waren de meesten het zonder voorbehoud eens. Peter Bakker (PSP) ging akkoord met de voorgenomen bezuinigingen van twee ton per jaar, maar de personeels reductie zag hij niet zo makkelijk uitge voerd. Hij vroeg zich af welke taken de gemeente zou kunnen afstoten en her innerde eraan dat de gemeente er als gevolg van de „decentralisatie" juist steeds meer taken bij krijgt, zonder de extra middelen om die taken behoorlijk te kunnen uitvoeren. Maar zelfs ont slag van mensen levert niet zoveel voordeel op als het lijkt, zeker niet in het begin want er zal wachtgeld be taald moeten worden. Ate Rienstra zag ook problemen met de personeels reducties en vroeg zich af of het juist is dat een gemeenteraad die nog maar een jaar meedraait zo'n verstrekkende beslissing neemt. De gevolgen komen immers voor rekening van de volgende en misschien ook de daarop volgende gemeenteraad? Schuim Paul Kikkert van Texels Belang accep teerde met moeite de trendmatige be lastingverhoging („Als het moet, moet het") en voorzag dat het bijzonder moeilijk zal zijn om tot besparing op personeelskosten te komen. Liever zocht hij financieel voordeel in tactiek bij het aankopen van nieuwe machi nes, e.d. Kennelijk uit eigen ervaring wist hij dat hier wel kortingen e.d. te bedingen zouden zijn. „Het schuim van de handel is beter dan het zweet van de arbeid". In tegenstelling tot het college en de overige commissieleden wilde hij aan de „dekkingseis" die voor de rioolexploitatie zal gelden te gemoet komen door beperkte investe ringen in nieuwe rioolwerken met daarnaast verlaging van het rioolgeld. Geen keus dus uit één van de moge lijkheden maar beide mogelijkheden ie der beperkt toepassen. Het meest ur gente rioleringswerk betrof volgens hem de Weverstraat. „De Parkstraat ligt hoog genoeg." Dat laatste was plagerij aan het adres van Gebrand Poster die meermalen heeft gepleit voor vernieuwing van de riolering van de Parkstraat. Dirk Terpstra van het Pakt vond het prima dat B en W een lange termijn- beleid hebben ontwikkeld om de ge- meentefinanciën .in de hand te hou den, al voelde hij er weinig voor om zich nu al op de details van het voor stel vast te leggen voor zo'n lange pe riode. „Er kan nog van alles verande ren". Hij vond dat het nu voorgelegde „plaatje" in ieder geval zou moeten kloppen, maar wilde pas een oordeel geven over de noodzakelijke bezuini gingen als B en W met nadere voor stellen hierover komen. Verder voelde hij weinig voor verhoging van belastin gen en heffingen waar niemand zich aan kan onttrekken, maar kon wel ak koord gaan met verhoging van leges e.d. De voorgenomen personeelsreduc tie zag hij nauwelijks zitten. „Er blijven nu al veel dingen liggen wegens tijd gebrek. Hoe moet dat als er twee of drie personen uitgaan?" Gerbrand Poster uitte zijn afkeer van de trendmatige belastingverhoging en wilde zich daarop niet vastleggen. Met de bezuinigingen was hij akkoord evenals met de personeelsvermindering maar dan wel door een vacaturestop. Wethouder Barendregt erkende dat het uitvoeren van de operatie niet eenvou dig zal zijn. Antwoord gevend op vra gen die de verschillende commissiele den hadden gesteld zei hij dat de infla tie momenteel 2-3% is. Met dat per centage zullen dus alle gemeentelijke belastingen en heffingen stijgen. „We moeten de moed hebben om dat te doen. Inflatiecorrectie is op zijn minst nodig anders veroorzaken we tekorten die toch op een of andere manier op de burgers worden afgewenteld." Om dat de personeelsreductie afhankelijk is van het natuurlijke verloop zal er niet direct veel besparing zijn maar na drie jaar, zo meent het college, moet het geraamde financiële voordeel toch wel zijn opgebracht. Het idee van Kikkert om het rioolgeld te verlagen en alleen het meest urgente rioolwerk te doen wees hij van de hand. Wat het college nu wil, is dringend noodzakelijk. Het kan dus niet minder. Ook de werkgele genheid die het rioolproject oplevert is mooi meegenomen. Bij de discussie in tweede instantie verduidelijkte wethou der Barendregt nog dat de personeels reductie mogelijk wordt gemaakt door de automatisering, .waardoor deze wij ze van bezuinigen iets geloofwaardiger werd. Rienstra had er wel waardering voor dat het college met zo'n realisti sche beleidsvisie was gekomen op dit moment. Het kan een voorbeeld zijn voor de mensen die straks aan de ver kiezingsstrijd meedoen. Er zal door de verschillende partijen ongetwijfeld weer van alles worden beloofd, maar er moet ook worden bijgezegd waar het geld vandaan moet komen. Wat Peter Bakker tot de opmerking bracht dat het college zijn politieke kansen aan zienlijk zou hebben vergroot door in het verleden de belastingen wél trend matig te verhogen en nu, bij het nade ren van de verkiezingen niet swingen om om Disco Queen te worden. Als je op Texel disco-queen of disco-king wilt worden moet je op modern dansterrein nogal wat in huis hebben. Dat bleek vrijdaga vond in disco-dancing De Jelle- boog waar zes Texelaars streden om deze titel. Discodansen is het centrale thema in deze wedstrijd, die voor het tweede jaar in de Jel- leboog werd gehouden. De publieke belangstelling was enorm en stond dus in schril contrast met het aantal deelnemers. In tegenstelling tot vorig jaar behoefde men niet voorron den te doorlopen en de organisatoren hadden gehoopt dat dit veel deelne mers zou opleveren, mede omdat er in de Texelse disotheken de laatste tijd ook prachtige „eigen" discodansstijlen te aanschouwen zijn. Favorieten waren vrijdagavond de nummer twee van vorig jaar, Clarc de Boer en Misc-ha Woensei. Het pakte echter anders uit. De jury, bestaande uit Vera Lanschot, Diane Dallingo, Yvonne Hasper en Gert Coevert (win naar vorig jaar) koos de 21-jarige Marja Vlaming tot disco-queen. Lenigheid Die keuze was vooral gebaseerd op de lenigheid en de uitstraling van de danskoningin gecombineerd met een uitstekend ritmegevoel. Marit Kikkert werd tweede met slechts één punt achterstand op Marja en favoriet Mi- scha Woensei pakte de derde plaats. Naast het dansen op zelfgekozen mu ziek werd de presentatie en persoon lijkheid getest in een kort interview. Verder moest gedanst worden op ver plichte nummer en op een muziekstuk van negen minuten. Het laatste om het uithoudingsvermogen van de deel nemer te testen. Om ter plekke moge lijk nog inspiratie op te doen trad in de pauze van de strijd de damesdans groep „Moving Explosion" uit Delfzijl op. Ruud Weisman presenteerde het disco-spektakel deskundig. Ballet Marja Vlaming bleek zich ook te on derscheiden door een geconcentreerde aanpak in haar bewegingen en dat lijkt voort te komen uit de selectietraining van MST-jazzballet waar ze aan deel neemt. Marja volgt een opleiding voor schoonheidsspecialiste en zoekt al eni ge tijd werk. De opleiding en het solli citeren mag ze van 6 tot en met 13 oktober echter een week vergeten want dan zit Texels Disco-queen 1985 op het Spaanse eiland Ibiza. Dat was de hoofdprijs die ze vrijdagavond kreeg uitgereikt. destijds door „interne slordigheid" veel te laat is weggestuurd, na af loop van de inspraaktermijn voor de groene nota's. De motie heeft daarvoor onvoldoende kracht ge kregen. Het is belangrijk dat er een burgemeester komt, die net zo denkt als in de motie is verwoord. De mening van één bepaalde persoon op een sleutelpositie kan zelfs doorslaggevend zijn. Als voorbeeld van dat laatste wees Van Asselt op 'het be leid van Staatsbosbeheer ten aanzien van de strandpaviljoens. Er is daar een functieverandering geweest en nu mo gen permanente paviljoens ineens wél. Van Asselt benadrukte dat Texel een „moeilijke" gemeente is waarbij de be langen van recreatie, landbouw en vis serij niet mogen worden onderschat. Ook Ate Rienstra had iets toe te voe gen aan de profielschets. Hij vond dat het niet vanzelfsprekend mag zijn dat de Texelse burgemeester altijd door dezelfde partij wordt geleverd. CDA of VVD moet ook kunnen, waarbij Rienstra uiteraard de voorkeur gaf aan een CDA-burgemeester. Hij kwam met een origineel argument: „Het is voor ons onbegrijpelijk dat bij de belangrijke ontwikkelingen die in het waddenge bied plaatsvinden en waar de wadden eilanden zo nauw bij betrokken zijn, tot op heden op deze eilanden geen burgemeester uit onze partij betrokken is geweest. Hierin zouden wij graag verandering zien." Dirk Terpstra wilde een burgemeester die lid is van de Partij van de Arbeid „of een aanverwante partij". Een burgemeester mag dan boven de partijen staan, in de praktijk is het voor hem of haar toch moeilijk om voorbij te gaan aan de eigen politieke kleur. Terpstra zei zich nadrukkelijk te distancieren van het „aanhangsel" bij de profielschets. Hij vond het strijdig met de onafhankelijke positie die een burgemeester moet kunnen innemen om hem aan iets dergelijks te willen binden. Eminent Een heel ander geluid liet Gerbrand Poster van de VVD horen. Hij noemde het aanhangsel van eminent belang voor de toekomst van Texel. Er is nog steeds reden voor verzet tegen de landschapsplannen van hogerhand. „Men blijft ons lastig vallen met aan koopplannen. Texel kan geen meter van zijn agrarisch areaal missen. Poster vond ook dat er nu maar eens een burgemeester moet komen die niet uit de PvdA afkomstig is. Texel heeft al drie keer achter elkaar een PvdA- burgemeester gehad. Er is alle reden om uit te zien naar iemand uit CDA of VVD, aangezien deze twee partijen sa men al jaren een ruime meerderheid hebben bij de verkiezingen. Peter Bakker van de PSP hield een pleidooi voor een vrouwelijke burge meester „omdat het een positieve bij drage kan zijn aan het emancipatiepro ces zowel voor mannen als voor vrou wen". Bakker zei dat bij gelijke kwali teit de voorkeur moet worden gegeven aan een vrouw. „Er zijn maar vier vrouwelijke sollicitanten, dus we kun nen in een uurtje klaar zijn". Bakker vond verder dat de nieuwe burge meester een vooruitstrevende en de mocratische gezindheid moet hebben, tot utdrukking komend in gp'ichtheid op participatie en progressieve opvat tingen. Verder zou de nieuwe burge meester zich moeten inzetten voor een herkenbaar Texels landschap en de Texele cultuur in het algemeen. „Daar Texel veel, relatief gaaf natuurgebied heeft, verwachten wij van de nieuwe burgemeester dat zij, afgezien van het recreatief c.q. economisch belang, ook oog heeft voor de ecologische nood zaak van natuurbehoud. Voor dit be lang moet wel eens over de Texelse grenzen worden heengekeken." Neutraal geen kans Tinë Krijnen-Baijs van Texels Belang merkte op dat slechts 10 tot 12% van de Nederlanders lid is van een politieke partij. Toch moet iemand die burge meester wil worden lid zijn van een partij. „Iemand die neutraal is, komt niet aan de bak". Mevrouw Krijnen had ook wat opmerkingen met betrek king tot de taken van een burge meester. Zij vond dat nauwkeurig moet worden nagegaan wat zo'n man of vrouw wél of juist niet moet doen. Wat niet perse door de burgemeester zelf moet gebeuren, moet aan een an der worden overgelaten zoals de coör dinatie an de administratie. Belangrijk vond Tine Krijnen de „ambassadeurs functie" van de burgemeester. Hij of zij moet ervoor zorgen dat Texel posi tief in de schijnwerpers komt te staan, wat stimulerend is voor de werkgele genheid van de verschillende poten van de eilandeconomie. Commissaris De Wit maakte vrij uit voerig kanttekeningen bij de profiel schets en de naar aanleiding daarvan door de raadsleden gemaakte aanvul lingen en opmerkingen. Hij noemde de profielschets heel reëel. „Goed gespe cificeerd en toegepast op zaken die hier aan de orde zijn." De leeftijdsaan duiding vond hij opmerkelijk precies. Je kunt de conclusie trekken, rekening houdend met het feit dat burge meesters tegenwoordig al voor hun 65e opstappen, dat de bovenste leef tijdsgrens 50 jaar is. Er zijn onder de sollicitanten meerdere kandidaten die ouder zijn en die passen dus zeker niet in het profiel. De commissaris wees op een fout in punt A6 van de profielschets. Daar wordt gesproken over een sollicitatie gesprek, maar dat kan niet want de kandidaat solliciteert niet bij de ver trouwenscommissie maar bij de mi nister. De commissaris vond dat aan de burgemeester van Texel bijzondere eisen mogen worden gesteld wat be treft de uitoefening van zijn „zelfstan dige" taken als hoofd van de politie, belast met de zorg voor de openbare orde. Op Texel kun je dan niet zo snel terugvallen op hulp van het vasteland. Wat betreft de nevenfunties waar Tine Krijnen op doelde, vroeg mr. De Wit om een soepele benadering. Als het twijfelachtig is of een bepaalde functie wel voldoende dienstbaar is aan de hoofdfunctie, moet erover gepraat kun nen worden. Overigens vond De Wit het nuttig dat een burgemeester wat „externe" contacten heeft en hij riep de raad op hier „vrijzinnig" tegenover te staan. „De tijd van volstrekt partijloze burge meesters ligt achter ons", aldus mr. De Wit, naar aanleiding van de opmerking dat ook „neutrale" mensen burge meester moeten kunnen worden. For meel kan dat overigens wel, een partij loze burgemeester, maar in de praktijk is gebleken dat iemand die geen „smaak" van echte politiek heeft, niet goed functioneert Vooral als het moeilijk wordt, zoals ten tijde van het landschapspark-incident, krijgt iemand die niets van politiek moet hebben het erg zwaar. „Hij heeft een kwade kans zoiets te overleven". Het is vooral de minister die bepaalt door welke partij de burgemeester ge leverd zal worden. De Wit vertelde dat hij ernaar streeft een aanbeveling van minstens twee personen te maken van gelijke kwaliteit, echter van verschillen de politieke kleur. De minister moet het dan maar zeggen en zal daarbij mogelijk landspolitieke overwegingen een rol laten spelen. Hij vond echter dat de vertrouwenscommissie zich niet moet blindstaren op politieke aspecten. De politieke besluitvorming berust im mers bij de raad en niet bij de burge meester. Hij relativeerde dus de bete kenis van de politieke kleur maar gaf ook aan dat een burgemeester beter geen echte partijganger kan zijn. De Wit ontkende dat hij „in een uurtje klaar" zou zijn als hij bij gelijke kwali teit de voorkeur aan een vrouw zou geven. „Want ik moet toch eerst de kwaliteit van de mannelijke kandidaten vaststellen". Joop van der Meer wees op punt B1 van de profielschets waarin staat dat de burgemeester gemeentelijk bestuurlijke ervaring moet hebben. Hij vroeg of bestuurservaring in bedrijfsle ven niet minstens even nuttig zou zijn. De Wit herinnerde eraan dat hij de profielschets niet heeft gemaakt, maar de raad. Hij was het overigens wel met dat punt eens. Een gemeentelijke achtergrond is gunstig; het kan bezwa ren opleveren als de kandidaat uit het bedrijfsleven of de rijksoverheid af komstig is. Gelein Jansen was het wel eens met De Wit's opmerking dat het „land schapsaanhangsel" van de profiel schets een tijdsgebonden aangelegen heid is, maar vond het toch juist dat deze passage is toegevoegd. „De zaak staat er nü zo voor, dus nemen we nü dat standpunt in". Ongewenst Vetder liet Jansen blijken het onge wenst te vinden dat een andersden kende burgemeester wordt benoemd, omdat er altijd gelegenheeden zijn waarbij zo'n man zijn eigen mening kan laten horen, in een persoonlijk ar tikel in de krant bijvoorbeeld. Dat kan de zaak wel degelijk schade doen om dat naar buiten een bepaalde indruk wordt gewekt. De buitenwacht maakt geen onderscheid tussen persoonlijke meningen en officiële raadsbesluiten. De commissaris wees erop dat het merendeel van de kandidaten waarschijnlijk niet weet waarop het op 21 decmeber 1982 precies ging. Hij wilde daarom de notulen van de betreffende raadsvergade ring hebben, alsmede de motie, zo dat die aan de kandidaten kan wprden toegestuurd. „De burge meesterskandidaten moeten na tuurlijk weten hoe deze kwestie ligt, daar zullen ze dankbaar voor zijn. Maar denk erom: het is de raad die bestuurt en u zult toch moeten accepteren dat een burge meester af en toe zijn eigen me ning zegt. Dat doe ik ook in het college van gedeputeerde staten en dat moet kunnen. Het gaat echter te ver om te verlangen dat een burgemeester het in alles met u

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 1985 | | pagina 5