xJviessnelheid helpt
uid-Eierland weinig
fooral de Texelaars blijven scheuren
ys
eierland
jondernemers-aktiviteitenj
ZUID -
jB&r 1
os en Duin" verandert
appartementencomplex
Eerste dia-avond
in „De Schuilhut"
Instructieavond
over exterieur
Paastoernooi LBO
Zeilersavond met
Schuttevaerfilm
Zaalvoetbaltoernooi
voor jeugdteams
Voetbalprogramma
Zaalvoetbaltoernooi
van SV Oosterend
IIJDAG 1 APRIL 1988
TEXELSE COURANT
PAGINA 7
bg eens eerlijk: mindert snelheid bij het bord „adviessnel-
j»id 50 km/u" nabij Zuid-Eierland? Wie ontkennend ant-
r Joordt, bevindt zich in een groot gezelschap. De plaatsing
fan borden langs de Postweg, aan weerszijden van het
luurtschap, heeft volgens de omwonenden weinig geholpen.
)e automobilisten blijven hard rijden en dèt terwijl het
iteeds drukker wordt op de Postweg. De Texelaars zélf zijn
ge grootste boosdoeners, constateren de Zuid-Eierlanders. Ze
(inden het de hoogste tijd dat er wat aan gedaan wordt,
naar tot een gezamenlijke aanpak is de buurt nog niet
fekomen.
land verkent, is toegenomen. Welis
waar rijden die op het fietspad, maar
bij de kruising met de Muyweg (die
het buurtschap doorsnijdtl levert dat
onveilige situaties op.
Kleine kinderen
Dorie van der Star woont op Muyweg
40, met man en kind. Het gezin had
ook een hond, maar die is vorig jaar
op de Postweg doodgereden ,,Dat
kan op elke weg gebeuren hoor, maar
dat het hier soms levensgevaarlijk aan
,,Die maken geen bal uit. Misschien
dat sommige Duitsers afremmen, maar
de Texelaars trekken zich er niets van
aan".
Als de snelheid wordt aangepast, zou
dat ook in de geluidsoverlast schelen.
,,We hebben eens met een camera
video-opnamen gemaakt in de tuin, op
een zomerse dag. Toen we de band
afdraaien schrokken we: het leek wel
alsof die midden op een snelweg was
opgenomen".
Oplossingen ziet Dorie ook: ,,Een
drempel of zoiets op de weg maken,
dan straffen de hardrijders zichzelf. En
dat adviesbord zou eigenlijk een ver
bodsbord moeten zijn, dan wordt het
interessant. Eigenlijk zou je het met de
hele buurt moeten aanpakken. Maar
als je een ludieke actie doet, kan dat
ook gevaar opleveren voor het
verkeer".
Afwachtend
Haar overbuurman, kunstschilder Niek
Welboren, toont zich bijzonder fel op
de hardrijders. Hij constateert dat vrij
wel iedereen op de buurt er zo over
Zondag heeft hij zich nog enorm geër
gerd aan het voorbijrazende verkeer.
Ik werd er bijna krankjorum van.
Kijk, ik heb ook een oud autootje ge
had, waarmee ik graag ging scheuren,
maar het moet natuurlijk wèl kunnen.
Op de steeds drukker wordende Post
weg kan het dus niet. Zondag was het
heel druk en de mensen reden erg
agressief. Juist dat agressieve rijden
veroorzaakt herrie en is gevaarlijk. Een
bekend beeld is bijvoorbeeld dat de
automobilisten die wèl het advies op
volgen, in het dorp worden gepas
seerd. Je zou hier dus eigenlijk ook
een inhaalverbod moeten laten gelden.
Verder denk ik aan politiecontrole, je
ziet hier nooit politie."
Aanpassingen
Welboren hoopt dat door een aantal
eenvoudige aanpassingen de situatie
wat veiliger kan worden gemaakt. Ver
keer dat op de Muyweg de kruising
met de Postweg nadert, wordt het
zicht belemmerd door de populieren
die in de berm zijn geplant De bomen
die het dichtst bij de hoek staan, zou
de jaren 1984 en '85 voerde de ge-
lente correspondentie met rijk en
ivincie over het instellen van een
plichte maximum snelheid. Deze
moeten gelden in een zóne van
Lig meter ten zuiden van hoeve Lei-
In tot een punt dertig meter ten
lorden van „Nieuw Breda", dus van
t buurtschap Zuid-Eierland tot voor-
het vliegveld. Reden van dit laatste
js dat tal van automobilisten plotse-
afremmen in de buurt van het
sgveld als zij vliegtuigen zien opstij-
n of landen of als zij parachutisten
de lucht zien hangen,
lorts verzocht de gemeente om Zuid-
irland als bebouwde kom aan te wij-
h Dit verzoek werd door Gedepu-
>rde Staten afgewezen, omdat er
in onvoldoende bebouwing sprake
ju zijn. „Het karakter van de weg
Irandert nauwelijks ter hoogte van de
jbouwing, die zich bovendien in het
lemeen op vrij grote afstand van de
aan bevindt. Door deze omstandig-
len zal naar onze mening wegge-
liker het onderhavige gebied niet als
bebouwde kom ervaren", aldus
brief van GS aan B en W van
tel in maart 1985.
rlaging van de maximum snelheid
50 km/u was afhankelijk van gege-
ns als: verkeersintensiteit en sa-
•nstelling, ongevallenoverzicht over
e laatste jaren, gemeten snelheden,
jestand van het wegdek, bijzonderhe-
en waaraan het verkeer zich moet
lipassen. De verkregen gegevens
■mden door de provincie geen aan-
5iing om de maximum snelheid ter
hoogte van Zuid-Eierland aan te pas-
Dat er nadien toch borden zijn
alaatst, is te danken aan de ge-
ente. Weliswaar betreft dat geen
bod, maar een advies aan de weg-
hruikers. Feitelijk gaat de gemeente
armee al verder dan de provincie
toestaat, maar tegen deze situatie
werd niet opgetreden. De zóne waarop
de borden van toepassing zijn, is min
der groot dan in eerste instantie was
aangevraagd: van enkele tientallen me
ters ten zuiden van „Leiden" tot een
punt even ten noorden van het
pompstation van Kees Dekker. Alleen
het buurtschap Zuid-Eierland valt dus
onder de maatregel, het weggedeelte
langs het vliegveld valt er buiten.
Bijna-ongelukken
De adviesborden halen echter weinig
uit volgens degenen die het kunnen
weten, de buurtbewoners. Vorig jaar
zijn ze geplaatst, maar het rijgedrag
van het merendeel der automobilisten
is niet gewijzigd. Dat leidt soms tot
gevaarlijke situaties en bijna-
ongelukken Dat er op een dag een
vreselijk ongeval plaatsvindt, kan ei
genlijk niet uitblijven, alsdus de Zuid-
Eierlanders die wij spraken. Een aantal
van hen vindt dat het weer tijd wordt
dat de gemeente actie onderneemt.
Nu het Krimplan in volle ontwikkeling
is gekomen, wordt de weg.aanzienlijk
intensiever gebruikt. De bewoners we
ten precies hoe druk het op de boot
is, want van elke lading gaat een flink
deel over de Postweg. Niet alleen naar
De Krim, maar ook naar de bungalow
parken onder de Slufterduinen en rich
ting De Cocksdorp. Verder maken
steeds meer toeristen gebruik van de
route voor het bezoeken van het vlieg
veld, de vuurtoren en omgeving en de
natuurgebieden De Slufter en De Muy.
„Het is tekenend dat tegenwoordig
Van Liere met zijn patatwagen bij de
ingang van De Muy staat", aldus één
der buurtbewoners.
Verder hebben zij de ervaring dat ook
het aantal mensen dat per fiets het ei-
PSdi
t -J
-'h
Samenvoeging van adviesbord en naambord moeten het idee dat men een bebouwde kom binnenrijdt, versterken. Weinig automobilisten
trekken zich er echter iets van aan.
toe gaat, staat vast. Het wordt al
drukker, maar ook al gekker, zo lijkt
het wel. Er komen auto's met een
waanzinnige snelheid voorbij jakkeren,
ledereen kan toch zien dat hier een
buurt is en geen snelweg. Als je kleine
kinderen hebt, zoals wij, dan houd je
je hart vast. Ik denk dat de hele buurt
er van baalt".
In haar ogen helpen de borden niets:
denkt, maar dat men een afwachtende
houding aanneemt. Welboren heeft
Zelf één keer bij de gemeente beklag
gedaan over een snelheidsmaniak,
ernaar wil niet elke keer aan de bel trek
ken. Volgens hem zal het er wel op
neerkomen dat de kwestie niet eerder
ter sprake komt dan tijdens een ge
meentelijke hoorzitting die in de loop
van het jaar zal plaatsvinden.
den kunnen worden verwijderd. De ro
de PTT-postbus die nabij de kruising
staat, zou op een andere plaats moe
ten komen. Nu gebeurt het dat passe
rend verkeer op het laatste moment de
bus ziet en plotseling afremt. Datzelfde
geldt overigens ook voor het uithang
bord voor zijn atelier/galerie De Scho-
lerie. Welboren wil het bord nu verder
weg plaatsen. Hij heeft nog een sug
gestie, opgedaan uit een krante-artikel:
zgn. ,verkeersvertragers". Dat zijn een
aantal stroken dwars over de weg
waarop grove steenslag is aange
bracht. Wie er met een vaartje van ze
ventig kilometer per uur overheen rijdt,
schrikt van het geluid en remt onwille
keurig af. Bij 50 km/u is het
akoestisch effect echter te verwaarlo
zen. In Noordholland heeft de ge
meente Castricum ervaring opgedaan
met deze methode. In verband met de
eventuele verplaatsing van de PTT-bus
is een technisch ambtenaar van de ge
meente in Zuid-Eierland langs geweest.
Tot plannen maken zal het echter niet
komen, zolang van het gemeente
bestuur geen opdracht is ontvangen
om de situatie in Zuid-Eierland aan te
passen. Wèl is onlangs het naambord
„Zuid-Eierland" verplaatst, hetgeen
het bebouwde kom-idee versterkt.
Brood
Kees Dekker van het pompstation wil
eigenlijk niet teveel kwijt (,,het gaat
ook om m'n brood") maar ergert zich
dagelijks rot. Ook hij meent dat vooral
de Texelaars in overtreding zijn. ,,Niet
alleen de Cocksdorpers hoor, maar ik
ken ze allemaal. Namen noemen doe
ik niet. Maar de ergsten krijgen van
mij geen druppel benzine. Het is be
lachelijk wat zij doen, want het hele
eiland is nog geen dertig kilometer
lang". Dekker gaat zelfs zover dat hij
zijn klanten de weg op begeleidt. ,,lk
ga dan op de weg staan als de klant
wil wegrijden. Dat is voor mij een
noodzaak geworden, want anders dur
ven de mensen hier niet meer te stop
pen". Een oplossing? ,,De politie hoeft
hier alleen maar op de stoep te gaan
zitten en de kentekens te noteren".
Het echtpaar P. Druif woont al sinds
mensenheugenis langs de Postweg.
„Vooral 's nachts wordt onbeschoft
hard gereden", weet het paar. „Dat
het drukker is geworden met al die
huisjes erbij, daar is niet aan te ontko
men. Maar dat er niet goed op de
borden wordt gelet, is jammer. Het
was al een hele vooruitgang dat het
fietspad destijds is aangelegd, maar na
die tijd is er veel meer verkeer geko
men. Een verplicht 50 km/u-bord zou
het beste zijn, kijk maar naar de dor
pen aan de Rijksweg langs het Noord
hollands Kanaal." Tot slot: „Waar is
het nodig voor, in een paar minuten
ben je in Den Burg".
Laagvliegers
Ook bij het vliegveld is men niet blij
met het harde rijden. Tijdens mooie
weekenden staat het vaak zwart van
de auto's en is het parkeerterrein te
klein. Bezoekers zetten hun auto's dan
in de berm, maar evengoed blijft men
hard rijden, wat als riskant wordt be
oordeeld Motoren breken alle records,
aldus de havendienst. „Soms denken
wij dat er een vliegtuig in aantocht is,
maar dan blijkt het een motor te zijn.
Ja inderdaad, die vliegt te laag voor
onze radar.
3os en Duin" aan de Bakkenweg
idergaat momenteel de meest in-
ijpende verbouwing in zijn
istaan. Het uit 46 hotelkamers en
appartementen bestaande com-
ex, verandert ten koste van 1,3
iljoen gulden in een gebouw met
i appartementen. De hotelfunctie
irdwijnt. Het café-restaurant
ijft, maar zal worden verpacht,
e appartementen (2. 4 en 6 per-
ions) zullen hun aantrekkelijkheid
et alleen ontlenen aan de luxe en
ime uitvoering maar vooral ook
in de service die wordt geboden.
jenaar-exploitant Johan Hopster (45!
nd het hoog tijd om de bakens te
'zetten. „We hebben dit werk ne-
intien jaar met plezier gedaan. Maar
1 was hard werken, zestien uur per
En het werd steeds drukker. We
rkten soms met wel 25 man perso-
tel. We willen het nu iets rustiger
'bben, door het hotel af te stoten en
keuken en het restaurant te ver-
ichten. We houden ons dus alleen
>g met de verhuur van de apparte-
enten bezig en dat kunnen we doen
et twee meisjes, twee huisknechten
een oproepkracht".
Pachter
restaurant wordt verpacht aan de
jarige B. Heukers (en zijn vrouw)
al drie jar als chef-kok aan „Bos
Duin" is verbonden. Passanten zijn
zijn S la carte-restaurant van harte
(kom, maar het streven is erop ge
kt dat een groot deel van zijn klan-
zal bestaan uit huurders van de
'Portententen. Die kunnen een ap-
"tement namelijk huren „met diner"
ast menu f23,— per dag), met ont-
(f8,50) of met beiden, dus half-
nsion. Ook huren zonder verdere fa-
iteiten is uiteraard mogelijk. Linnen-
'ed hoort er altijd bij. Het apparte-
'ntencomplex Bos en Duin ligt op
grote afstand van de toeristische
ntra op Texel. Mede daardoor werd
veel vermaak op eigen terreien ge-
'uen. Zoals het overdekte verwarmde
(embad en de midgetgolfbaan. Dat
l't uiteraard zo. Er worden nu andere
"men van service aan toegevoegd,
appartement heeft een eigen kleu
rentelevisie die naast de drie Neder
landse zenders vier buitenlandse zen
ders biedt, waaronder twee Duitse, die
door middel van een schotelantenne
op het dak via de sateliet worden ont
vangen. Ook kan een eigen program
ma worden bekeken afkomstig van de
centrale video die in de hal staat op
gesteld. Elk appartement is o.m. voor
zien van radiowekker, haardroogappa-
ratuur, koffiezetapparaat en een tele
foon waarmee rechtstreeks naar buiten
kan worden gebeld. Aanwezig is ook
een bar-koelkast waarin naast drankjes
ook een kluis zit waarin kostbaarheden
kunnen worden opgeborgen. Daar is
steeds meer vraag naar. Wegens de
toenemende kans op inbraak in de ste
delijke centra houden de mensen hun
duurste spullen graag bij zich. De
wens om het wat minder druk te heb
ben was niet de enige reden om de
hotelkamers te vervangen door appar
tementen. Het speelt ook in op de
wensen van het publiek. Veel hotel
gasten krijgen interesse voor apparte
menten, die wat meer vrijheid en pri
vacy bieden, vooral als daarbij enige
extra service kan worden genoten. Dat
bleek na de bouw van de appartemen
ten waarbij Bos en Duin enkele jaren
geleden werd uitgebreid. Voor een
groot deel werden die gehuurd door
oud-hotelgasten.
Ontbijt op bed
In bijzondere mate wordt op de vraag
naar vrijheid en privacy ingespeeld met
de „ontbijt-service". Appartementhuur
ders krijgen dat ontbijt namelijk aan de
deur bezorgd (met de krant van die
dag) in een box, zoals die ook in
vliegtuigen worden gebruikt en kunnen
dus zelf uitmaken onmder welke om
standigheden en hoe laat ze eten. Van
het oude gebouw staan eigenlijk alleen
nog de buitenmure. De appartemen
ten, velen met schitterend uizicht op
zuidelijk Texel, zijn fraai uitgevoerd en
ingericht. Er is veel schoon metselwerk
toegepast, de raamkozijnen zijn in
kunststof uigevoerd. Er is een terrasje
(beneden) of balkon. Alle appartemen
ten zijn voorzien van badkamer met
toilet, douche en uiteraard wastafel,
uitgevoerd in grijze en witte tinten. Die
kleurstelling vindt men ook bij de keu
keninrichting. Het wat zakelijke effect
daarvan wordt gecompenseerd door
wat kleur in de vloerbedekking, kus
sens e.d. en speels uitgevoerde lichtar-
maturen. Er is veel aandacht besteed
aan de brandveiligheid. Matrassen en
gordijnen zijn brandvertragend en elk
appartement is voorzien van een
brandblusser. Als er in geval van ziekte
of andere spoedeisende omstandighe
den hulp nodig is, kan het glas wor
den ingeslagen van een der kastjes in
de gangen waardoor de receptie of de
exploitant wordt gealarmeerd. Alle ap
partementen zijn voorzien van eigen
CV-ketel met warmwatervoorziening.
Zojuist is het aardgas aangesloten. Er
moest een f52.000— kostende leiding
van 740 meter worden gelegd naar het
kruispunt Westerweg-Bakkenweg, een
consequentie van de excentrieke lig
ging, ver van de toeristische concen
traties. Dat feit liet zich tien jaar gele
den al voelen toen er riolering moest
worden aangelegd en de aanleg van
een kostbare persleiding werd voorge
schreven. De verbouwing werd ont
worpen door architektenbureau Alke-
ma uit De Koog en passeerde zeer vlot
de goedkeurende gemeentelijke instan
ties. Hoofdaannemer is Daalder uit De
Cocksdorp en de onderaannemers zijn
de VEM (electra en aanleg van het au
tomatische brandmeldingsysteem), Oe-
le (loodgieterswerk en sanitair), Vere
nigde Schilders en Westerlaken
(straatwerk).
De Schuilhutcommissie heeft ook voor
dit jaar weer een groot aantal activitei
ten op stapel staan. De meeste daar
van vinden in en rond de komende zo
mer plaats, maar de start is in de
paasvakantie. Dinsdag wordt in het ge
bouw van de Nederlands Hervormde
kerk aan de Dorpsstraat in De Koog
de eerste dialezing gehouden. Aan
vang 20.00 uur. Verteller is de heer
J.J. van den Berg uit Oosterend.
De Blijde Rijders houden donderdag
een instructie-avond in manege Aken-
burg met enkele WPN-juryleden over
exterieurbeoordeling. Het begint om
19.30 uur. Men wil hierdoor de leden
meer inzicht geven in hoe op keurin
gen het exterieur van zowel rij- als
tuigpaarden wordt beoordeeld.
Dinsdag werd in sporthal Ons Ge
noegen en in de Burgemeester De
Koning-hal het traditionele paas
toernooi van het LBO gehouden.
De leerlingen konden kiezen uit
volleybal, handbal en badminton.
Ook dit jaar bleek badminton de
meest favoriete sport te zijn.
's Morgens speelden klas 1 en 2 en
's middags klas 3 en 4. Om kwart voor
vijf waren alle teams uitgestreden en
konden de taarten en paaseieren wor
den uitgereikt. De uitslagen waren als
volgt:
Handbal: Jongens klas 1-2: 1. klas 1a, 2. klas
2e, 3. klas 2b. meisjes klas 1-2: 1. klas 2c, 2
klas 2a, 3. klas 2b. Jongens klas 3-4: 1, ploeg
van S. Mantje, 2 ploeg van E Klippel. Volley
bal: Jongens/meisjes klas 3-4: 1 ploeg van
M. Groof, 2. ploeg van E. van der Vis. Poedel
prijs meisjes klas H3CV3C. Badminton Klas
3: Yvonne Bremer en Alja Barends, Maja Mar
tens en Bianca Drijver, Pirola van der Kooi en El-
za Huisman, Mariska Martens 'en Esther Rood.
Klas 4 meisjes: Christa Keijser en Yvette de
Ruiter, Linda Koolhof en Monique Verhagen,
Martha Vlaming en Linda Eelman Klas 3 jon
gens Niek vd Heide en Olivier de Koning, Ze-
fanja Brandenburg en Roland Kooiman, Marcus
De watersportvereniging Texel houdt
vrijdag om 20.00 uur haar zeilersinfor
matieavond in het clubschip. Enkele
onderwerpen die aan de orde zullen
komen: wedstrijdzeilen: de reglemen
ten: gebruik van de sw-factoren en
meting: toertochten en de kosten: uit
reiking zeilersinformatieblad; overleg
over samenstelling van de clubteams
die meevaren in de regionale club
wedstrijden voor kajuitzeiljachten, die
worden gehouden ter gelegenheid van
de feesten rond „Den Helder 200 jaar
haven" van 30 juni tot en met 5 juli.
De werkgroep zeilevenementen is initi
atiefnemer van dit zeilgebeuren en de
Texelse watersportvereniging wil daar
om goed beslagen ten ijs komen. Na
afloop van de vergadering wordt de
uiterst boeiende, een uur durende, vi
deofilm van de Schuttevaerrace 1987
gedraaid. Behalve de zeilers zijn ook
andere geïnteresseerden welkom.
Bruining en Arjan Eelman, Gert J. Vlaming en
Rene Kooiman Klas 4 jongens: Ronald Timmer
en Remmert Drijver, Kees W. Jimmink en Ro
nald Uitgeest, Fred Wigman en Annemarieke de
Vries.Klas 1 jongens: 1 Carlo Timmer en Arjan
Kiewiet, 2. Jan v,d. Star, René Eelman en Edwin
Kuiter. Meisjes klas 1:1. Leonie Gieles en Es
ther Klippel. 2. Patricia den Brok en Annemiek
Bakker Jongens klas 2: 1 Jelle Visser en Re-
cardo den Brok, 2. Mischa Witte en Fulco Ze
gel. Meisjes klas 2; 1. Susan van Leersum en
Judith van der Zee, 2. Mariëlle Hendriks en Ma
deion Schraag
Op woensdag heeft de rayoncom
missie Texel een zaalvoetbal toer
nooi georganiseerd voor jeugd
teams. Dit toernooi begint om
10.30 uur en is om 15.30 uur afgelo
pen. Behalve de B-juniorenselectie
van Texel en Gamma 3, Alkema en
De Krim doet ook de afdelings B-
juniorenselectie mee.
Het toernooi wordt gespeeld in een
halve competitie vorm. Het is de be
doeling om de Texelse jeugdselecties
ook in het voorjaar regelmatig te laten
oefenen voor hun toernooien. Zo heb
ben de C-tjes op 17 april nog een toer
nooi en de A-junioren medio juni. Dit
toernooi kent vijf sterke deelnemers.
Buiten de bekende Texelse teams moet
rekening worden gehouden met de
sterke afdelings B-juniorenselectie die
druk in hun oefencampagne is voor
het Nederlands kampioenschap zaal
voetbal op 4 juni.
Programma:
10.30 uur Gamma 3-De Krim
11.00 uur Texel B-selrAlkema
11.30 uur N-Holland-Gamma 3
12.00 uur De Krim-Alkema
12.30 uur Texel B-seLN-Holland
13.00 uur Gamma 3-Alkema
13.30 uur De Krim-Texel B-junioren
14.00 uur N-Holland-Alkema
14.30 uur Gamma 3-Texel B-junioren
15.00 uur N-Holland-De Krim
15.45 uur Prijsuitreiking.
Zaterdag 2 april 1988
KNVB, afdeling Noordholland:
De Koog-Nieuwe Niedorp, 18.00 uur
Junioren:
ZDH B1-HRC B2, 13.30 uur
De Koog B1-HCSC B3, 13.30 uur
Texel C2-Succes Cl, 13.30 uur
Pupillen:
WGW Dl-Texel Dl, 11.00 uur
ZDH DTTex. Boys D1, 12.00 uur
Oosterend DTTexel D2, 12.00 uur
Tex.Boys E1-Oosterend El, 12,00 uur
Tex.Boys E2-De Koog El, 11.00 uur
Texel E1-Texel E2, 13.30 uur
Texel F1-Texel F2, 12.30 uur
Oosterend FI-Tex.Boys F1, 11.00 uur
ZDH F1-SVC F1, 11.00 uur
Maandag 4 april, 2e paasdag:
KNVB, vierde klasse:
Go Ahead-Texel, 14.30 uur
KNVB, afdeling Noordholland:
De Koog-JVC, 14,00 uur
ZDH-Winkel, 14.00 uur
Texel 3-Zeemacht 5, 12.00 uur
Junioren:
WMC A1-Texel Al,
14.30 uur
SV Oosterend houdt dinsdag een zaal
voetbaltoernooi voor teams die uitko
men in de junioren 1 klasse. Het be
gint om 10.00 uur en speelt zich af in
sporthal Ons Genoegen. Er doen al
leen Texelse verenigingen aan mee.
Sponsor is camping de Bremakker.
Poule A: Oosterend, Casino 3, ZDH,
Texel 2. Poule B: Oosterend 2, Casino
2, De Krim, Texel 3.
Programma:
10.00 uur Oosterend-Casino 3
10.18 uur ZDH-Texel 2
10.36 uur Oosterend 2-Casino 2
10.54 uur De Krim-Texel 3
11.12 uur Texel 2-Oosterend
11.30 uur Casino 3-ZDH
11.48 uur Texel 3-Oosterend 2
12.06 uur Casino 2-De Krim
12.24 uur ZDH-Oosterend
12.42 uur Texel 2-Casino 3
13.00 uur De Krim-Oosterend 2
13.18 uur Texel 3-Casino 2
13.36 uur nr. 3 B-nr. 4 A.
13.54 uur nr. 4 B-nr. 3 A.
14.12 uur nr. 1 B-nr. 2 A.
14.30 uur nr. 2 B-nr. 1 A.
14.48 uur 7e-8e plaats.
15.06 uur 5e-6e plaats.
15.24 uur 3e-4e plaats.
15.42 uur Finale.
16.15 uur Prijsuitreiking.