Wisseling van de wacht bij de MAB-club
2
Westernsfeer voor Waalder dorpshuis
Oud-voorzitter zondag
zelf achter het stuur
Agenda
teso
1-1-2
.TEXELSE
COURANT1
SE
Wat ik zeggen wou.
Eerste lustrum
Feest achter Diek
..J
Sleepboot
Autocrossers
nemen afscheid
van Genteweg
Visserskoor
op toernee
Op een grote houten dansvloer in het
weiland voor het dorpshuis van De
Waal neemt een groep onder leiding
van Marleen Terwindt de beginselen
van het linedansen door. Het zonnige
dansfestijn werd georganiseerd door
de Hilbilly Dance Club en werd
opgeluisterd door een stuk of zes
oldtimers. Ter vermaak mocht de
jeugd een ritje maken op een van de
paarden van de Indian Summer
Ranch. Naast de workshop waren er
demonstraties van meer ervaren dan
sers.
(Foto Gerard Timmerman)
Een feestje achter de dijk om geld op
te halen voor het toen nog te bouwen
haventje van Sil bij De Cocksdorp.
Dat vormde een aantal jaar geleden
de aanzet voor het nu jaarlijks terug
kerende evenement Feest achter
Diek. Komende zaterdag viert het
evenement haar eerste lustrum. Voor
de vijfde keer wordt het gehouden, bij
het gemaal over de dijk in De
Cocksdorp. Een speciaal tintje wordt
er volgens Janka van den Brink, een
van de organisatoren, met echt gege
ven aén het lustrum. Sport en spel,
muziek en optredens staan wederom
de hele middag en avond centraal. En
Sil Boon is present mét gerookte
poon.
Terug van weggeweest is Remier
Sijpkens. Een paar jaar geleden gaf
hij al een serenade vanaf het wad ti|-
dens het feest en dat doet hij ko
mende zaterdag opnieuw. Swing en
Show Percussionband Buffeluh
treedt op en 's avonds speelt de band
La Vie en Rose. Ook dj Hans zorgt
voor muziek. Bezoekers kunnen ver
der meedoen aan sport- en spel-
onderdelen of ze kunnen ki|ken naar
mime-spelers die acts verzorgen.
Hoeveel mensen Feest achter Diek
inmiddels trekt, kan Van den Brink
niet zeggen. 'Het is wel gegroeid. Een
man in het dorp zei eens dat hij wel
de hele dag volk over de dijk zag trek
ken. Hij schatte het op vierduizend tot
zesduizend mensen in totaal.'
Feest achter Diek begint zaterdag om
12.00 uur en duurt tot 24.00 uur. De
toegang is gratis. Er staat een
sponsorbus voor vrijwillige bijdragen
Het evenement wordt georganiseerd
door rederij De Vriendschap.
de Zonnebloem'
Bnvtvo keen Builen vvnnlwoonlclljUlctd «u ilc rnUix
In het artikel over de gebroeders Van
Beek in de Texelse Courant van 3 juli
wordt gesteld dat de laatste sleep
dienst van het eiland is verdwenen.
Maar niettegenstaande onze sleep
boot de laatste jaren met in de haven
te zien was, bestaan wij nog wel de
gelijk en hebben zelfs in 1997 een
nieuw schip, de Elizabeth 4, laten
bouwen bij scheepswerf Damen Dit
schip is speciaal ontworpen en uitge
rust voor het assisteren van bagger
schepen en
bergingswerkzaamheden in ondiep
water. De Elizabeth 4 is vanaf het
moment dat zij van stapel liep onaf
gebroken werkzaam geweest bij
baggerprojecten in onder andere Sin
gapore, India, Indonesië en op de
Filippijnen. Het afgelopen jaar waren
wij werkzaam voor een Amerikaans
bergingsbedrijf dat zich voornamelijk
bezighoudt met het opruimen van
scheepswrakken. Voor dit bedrijf
hebben wij eind juni een project af
gerond in Port Klang (Maleisië). Dit
bestond uit het verwijderen van een
schip van 14.000 ton, geladen met
kunstmest en gezonken aan de kade.
Op het moment zijn wij werkzaam in
Yangon in Myanmar (het voormalige
Birma). Hier moet het wrak van een
schip met een lengte van 132 meter
en een gewicht van 7.000 ton, gela
den met mahonie- en teakhout, wor
den verwijderd. Het dwars op de n-
vier gezonken schip vormt een
gevaar voor de scheepvaart. Gezien
de omstandigheden waarin gewerkt
moet worden, zal dit project nog wel
enige maanden in beslag nemen. De
stroomsnelheid van de rivier is zes tot
acht knopen en het zicht van de dui
kers is nihil.
Dus wij bestaan nog wel degelijk en
varen met vier Texelse bemannings
leden, aangevuld met een
Indonesische bemanning. Gezien het
vele werk in Azië is het onwaarschijn
lijk dat de Elizabeth 4 op korte termijn
de haven van Oudeschild aandoet.
Fa. L.H. Visser en zn.,
Nieuweschild.
Dinsdag 17 juli:
In EcoMare begint om 12.00 en
om 14.00 uur een poppenkast
voorstelling voor kinderen van
4 t/m 8 jaar.
In het gemeentehuis vergadert de
raadscommissie voor Ruimte, Wo
nen en Economie. Aanvang 19.30
uur.
De afdeling Texel van de WLTO
houdt in De Pelikaan vanaf 20 00
uur een bijeenkomst voor rund
vee- en schapenveehouders. On
derwerp van gesprek vormen on
der meer de maatregelen die zijn
(en worden) genomen in het kader
van de mkz-crisis. Spreker is Tjerk
Doornenbal, secretaris van de af
deling veehouderij van de WLTO.
Om 20.15 uur begint in de RK kerk
van De Cocksdorp een concert
van Helma van den Hoek (fluiten)
en Henk Gijzen (orgel). Toegang
gratis, inzameling na afloop.
In Cinema Texel draaien Spy kids
(aanvang 13.30 en 19.00 uur),
Shrek (13.45,16.00 en 18 45 uur),
Pearl Harbor (15.30 en 21.00 uur)
en Dude, where's my car (21.30
uur).
Woensdag 18 juli:
In EcoMare begint om 14.00 uur
het programma 'Zeehond', voor
kinderen van 9 t/m 12 jaar. Deel
name kost ƒ10,-, opgave bij
EcoMare, tel. 317741.
Op de Nikadel in De Koog begint
vandaag de kermis. Deze duurt tot
en met zondag 22 juli en is dage
lijks geopend van 13.00 tot 23.00
uur. Vanavond met een grote
vuurwerkshow.
In het gemeentehuis vergadert de
raadscommissie voor Welzijn en
Onderwijs. Aanvang 19.30 uur.
In buurthuis Bethel in Zuid-
Eierland begint om 20 00 uur een
bingoavond.
In Cinema Texel draaien Spy kids,
(aanvang 13.30 en 19.00 uur),
Shrek (13.45,16.00 en 18.45 uur),
Pearl Harbor (15.30 en 21 00 uur)
en Dude, where's my car (21.30
uur).
Donderdag 19 juli:
In Dorpshuis De Hof in De Koog
begint om 19.30 uur een avond
sportief bridgen. Deelname kost
ƒ5,- per persoon.
In het gemeentehuis vergadert de
raadscommissie voor Financién,
Werken en Milieu. Aanvang 19.30
uur.
In de NH kerk van De Koog begint
om 20.00 uur een (Duits gespro
ken) dia-avond over Texel. Toe
gang ƒ2,50.
In buurthuis Bethel in Zuid-
Eierland begint om 20.00 uur een
klaverjasdrive.
Kees Verkerk, organist te Amster
dam, geeft een concert in de her
vormde kerk van Den Hoorn. Aan
vang 20.00 uur, de toegang is vrij.
In buurthuis Bethel aan de
Muyweg in Zuid-Eierland begint
om 20.00 uur een klaverjasdrive.
In theater Klif 12 in Den Hoorn be
gint om 20.30 uur een serie van
vier korte eenakters door toneel
groep GF-05-11. De toegang is
gratis.
In Cinema Texel draaien Spy kids
(aanvang 13.30 en 15.30 uur),
Shrek (13.45,16.00 en 18.45 uur),
Bridget Jones's diary (19.00 en
21.30 uur) en Pearl Harbor (21.00
uur).
Vrijdag 20 juli:
Op het terrein van manege Aken-
burg begint om 16.00 uur een
dressuurevenement, waarvoor
dne dressuurbanen zijn uitgezet en
waarop tachtig combinaties slj
ten. De toegang is gratis.
In Cinema Texel draaien Spy k,8
(aanvang 13.30 en 15 30 uv,
Shrek (13.45,16.00 en 18 45i»
Bridget Jones's diary (19.00 s
21.30 uur) en Pearl Harbor (21.j
uur).
Veerdienst TESO zet de komern
dagen geregeld twee boten inj
verzorgt dan ieder half uur een 3
vaart, zowel vanuit Den Helderj
vanaf Texel. Dat gebeurt dond;
dag, vrijdag en maandag van9,j
tot 16.05 uur, zaterdag van 8.351
15.05 uur en zondag van 16.35t
20.05 uur. Op donderdag zijn d
afvaarten van 10.05 uur vanuit Dj
Helder en 13.35 uur vanaf Ten
uitsluitend bestemd voor het re
voer van gevaarlijke stoffen. Am
mobilisten moeten soms reken»
houden met wachttijden. Dal
vrijdag tussen 9.00 en 14.00u,
het geval op Texel (duur een halft
één uur) en tussen 12.00 en 17.0
uur in Den Helder (duur eveneei
een half tot één uur). Zaterdj
moet in Den Helder tussen 9.00e
17.00 uur mogelijk anderhalf m
worden gewacht en op Texel fe
sen 10.00 en 12.00 uur een hé
uur. Nadere informatie kan words
verkregen via tel. 0222 - 369 60
of info@teso.nl. TESO heeft od
een eigen website: www.teso.ri.
Hoogwater te Oudeschik
Di.
17
4.50
en
18.00 u.
Wo.
18
6.40
en
19.04U,
Do.
19
7.55
en
20.26 a
Vr.
20
8.55
en
21.26 a
Za.
21
9.56
en
22.26 a
Zo.
22
10.46
en
23.26 a
Ma.
23
11.36
en
-a
Di.
24
0.16
en
12.15a
Aan het strand is het ongeveer een uur»
der hoogwater. De zon komt 20 juli op er
5.42 uur en gaat onder om 21.47 uur 20,J
nieuwe maan; 22 juli springtij.
Grotere tegenpolen zijn haast niet denkbaar. Henri van
Maldegem, jarenlang het boegbeeld van de Motor-, Auto-
en Bromfietsclub (MAB), een doener en een makkelijke
prater met het hart op de tong, tegenover Jan Nico van der
Ploeg, de bescheiden man achter de schermen, bedacht
zaam en bedreven in het delegeren van taken. Ze vormen
de gaande en komende voorzitter van de MAB-club. Uit
waardering voor zijn jarenlange inspanning voor de club
prepareerde een groep crossers speciaal voor de oud-voor
zitter een splinternieuwe Formule 1 stockcar, waarmee hij
zondag de baan onveilig mag maken.
Helemaal vreemd zal Van Maldegem
niet achter het stuur zitten, want ooit
was hij zelf een vaste deelnemer aan
de jaarlijkse autocross. Toch zal het
moeten wennen, want in de tussen
liggende jaren is er wel wat veran
derd. De oud-voorzitter stamt nog uit
een tijd dat bolides werden gemaakt
van afgedankte auto's, liefst met een
flinke hoeveelheid paardenkrachten
onder de motorkap. Een paar trekker
banden tegen het slippen, een bum
per van metalen pijpen voor- en ach
terop het voertuig en een al even
provisorisch gelaste kooi voorde be
stuurder volstonden om aan de start
te verschijnen, natuurlijk nadat met
de verfkwast nog even snel een num
mer en de naam van de sponsor op
het vehikel waren gekalkt. Coureurs
die tegenwoordig zo aan de start ver
schijnen, worden door collega's in de
Formule 1 niet meer serieus geno
men Anno 2001 wordt er zwaar geïn
vesteerd in de stockcars, glimmende
snelheidsmonsters die als een
tweede huid om de coureurs zitten.
Speciaal geprepareerde wagens, die
worden aangedreven door motoren
met een gigantisch vermogen. Er
worden topsnelheden bereikt die van
de coureurs een enorme stuurmans
kunst vereisen. Winst en verlies is dan
ook steeds meereen kwestie van de
tails, zoals stuurbekrachtiging, een
hulpmiddel waarmee een groeiend
aantal wagens is uitgerust. Een sport
die professionaliseert, wat ook zicht
baar is aan de renners, die gekleed
gaan in strak gesneden overalls die
voorzien zijn van reclame-uitingen.
De gehelmde renners zie je steeds
vaker met handschoentjes aan om
meer grip te hebben op het stuur.
Bier
Was het vroeger nog zo dat menig
coureur zich uit bravoure op de
avond voor de race liet vollopen met
bier en dat de rijders onder invloed
met elkaar op de vuist gingen, de
ruim 130 deelnemers die tegenwoor
dig aan de start verschijnen, vatten
hun sport serieus op. Een vooruit
gang die met name is te danken aan
de jarenlange leiding van Van
Maldegem, een voorzitter die der
mate was begaan met de sport, dat
hij niet schroomde winnende cou
reurs na afloop op beide wangen te
zoenen. 'We zijn een club met 500
leden die heel veel binding met elkaar
hebben. Dat heb ik laatst nog erva
ren met de uitvaart van ons oud-be-
stuurslid Nico Uitgeest. Toen reali
seerde ik me hoe hecht we als
bestuur met elkaar omgingen. Elke
maand hielden we een vergadering,
bij voorkeur bij iemand thuis. Er ge
beurde altijd van alles. Leuke dingen,
maar ook wel eens ellende. Maar het
was altijd mooi. Ik raakte helemaal
vergroeid met die club en het zal
moeite kosten om ervan los te ko-
Nieuwe crossbaan
Hij zat nog met lang in het bestuur,
toen de eerste geluiden op gingen
om het crossterrein van de Genteweg
te verhuizen naar het terrein aan de
Hoofdweg. 'Het is altijd mijn doel
geweest om dat te verwezenlijken.
We zijn er destijds heel onbevangen
aan begonnen en keihard tegen aller
lei dingen aangelopen. Zoals bezwa
ren uit de buurt. Maar we hebben
ervan geleerd en bereiden ons nu
terdege voor. Wat me tegen de borst
stuit is dat we peperdure geluids-
rapportages hebben moeten laten
maken, geld dat door de leden met
tientjes tegelijk moest worden opge
bracht.' Als geen ander had Van
Maldegem zijn zinnen gezet op de
nieuwe baan, maar nu de toestem
ming er bijna is, zal hij dat moment als
voorzitter niet meer meemaken. 'Dat
had natuurlijk mooi geweest, maar ik
ben wel zo realistisch om in te zien
dat ik als eerste man binnen zo'n club
niet meer goed kan functioneren.' Dat
heeft alles te maken met zijn nieuwe
baan bij transportbedrijf de Firma A.
Bakker Zn. in Oudeschild, waar
door hij voor onderhoud en beheer
van het wagenpark regelmatig aan de
overkant vertoeft. 'Een wereldbaan,
maar wel met als gevolg dat ik altijd
onderweg ben. Heel anders dan mijn
vorige werk. Dan pakte ik even de
telefoon en wist ik precies wat er bij
de MAB aan de hand was. Want als
voorzitter van zo'n club moet je van
alles op de hoogte zijn. Maar de laat
ste tijd merkte ik dat er dingen langs
me heen gingen. Ik functioneerde op
die stek gewoon niet meer. Voor mij
was toen het moment gekomen om
te stoppen.'Ik weet nu al dat het me
moeite zal kosten om mijn mond te
houden, maar zal me er bij moeten
neerleggen. Want het is zo makkelijk
om af te geven op het bestuur.'
Puzzeltochten
Hoewel de nieuwe voorzitter er zelf
nog aan moest wennen, was het voor
Van Maldegem en de overige be-
stuur werd gehaald, verscheen aan
tafel een knul voor wie de bravoure
waarmee veel crossers behept zijn
vreemd was. Zelfs een wat verlegen
knaap, maar die zich binnen het be
stuur alras ontwikkelde tot een be
kwame en stabiele pijler waar men
van op aan kon. En die als dat nodig
is ook zijn mondje weet te roeren.
Ook een man wiens organisatorische
talenten goed van pas kwamen bin
nen de club met meerdere discipli
nes, die met een redelijk stabiel aan
tal van 500 leden tot de grotere
verenigingen van Texel behoort. Voor
niet-ingewijden lijkt het wellicht een
vreemd besluit om juist zo'n relatieve
buitenstaander wedstrijdleider van
de autocross te maken, maar het
bleek de juiste man op de juiste
plaats. Want de persoon in deze
Ploeg wel eens impopulaire beslissin
gen moeten nemen, maar die worden
zelden aangevochten. Want in al die
jaren heeft hij de taal van de crossers
leren spreken en bovendien straalt hij
door zijn lichamelijke omvang een
natuurlijk gezag uit waarvoor de cou
reurs respect hebben. Het maakt dat
hij niet vaak zijn stem hoeft te verhef
fen, tenzij dat nodig is om het geronk
van de motoren te overstemmen. Als
wedstrijdleider zag hij er vorig jaar op
toe dat de bochten in de crossbaan
ovalerwerd gemaakt, waardoor min
der auto's in de sloot belandden. 'Na
tuurlijk ziet het publiek graag de au
to's over elkaar heen in de prut
duiken, maar wij hebben zorg te dra
gen voor de veiligheid. De cross
wagens worden steeds sneller, zeker
nu coureurs van de overkant naar
Texel komen. Als die uit de bocht vlie-
Henri van Maldegem, jarenlang voorzitter van de MAB-club, draagt het roer over aan Jan Nico van der Ploeg.
stuursleden vanzelfsprekend dat Van
der Ploeg hem zou opvolgen. 'Jan
Nico is immers het langst zittende
bestuurslid en als vice-voorzitter kent
hij het klappen van de zweep.' Dat
neemt niet weg dat Van der Ploeg een
heel andere achtergrond heeft dan
zijn voorganger. Geen stoere
autocrosser zoals zijn voorganger of
een beoefenaar van de motorsport,
die met de smaak van prut en motor
olie en de geur van uitlaatgassen is
opgegroeid. De nieuwe man komt uit
een heel andere hoek van de MAB-
club, de puzzeltochten, uit
verzekeringstechnisch oogpunt in
middels omgedoopt tot oriëntatie-
ritten, een gerespecteerd onderdeel
binnen de vereniging. Toen Van der
Ploeg in 1992 door de toenmalige
voorzitter Anne de Vries in het be-
functie moet te allen tijde overzicht
bewaren op de cross, waarbij veilig
heid voor alles gaat. Van der Ploeg
weet zich daarbij gesteund door een
legertje baancommissarissen, die op
elke hoek van het circuit de situatie
in het oog houden. Zodra ook maar
even het vermoeden bestaat dat vei
ligheid van een gecrashte coureur in
het gedrang is, wapperen de rode
vlaggen en schieten alerte chauffeurs
van kraan of shovel te hulp. Een pro
ces dat doorgaans vanzelf verloopt,
maar mocht er een hapering optre
den, dan is het aan de wedstrijdleider
om in te grijpen. Een man die voor en
achter ogen moet hebben en die via
de mobilofoon continu in contact
staat met de commissaris op de bus
bovenop de dijk.
Als wedstrijdleider heeft Van der
gen, gaat dat met zo'n gang, dat het
risico te groot wordt, ook voor het
publiek. Tot nu toe is het altijd nog
goed gegaan, maar je mag er niet aan
denken dat het een keer verkeerd
gaat. Ik denk dat met een meer ovale
baan de cross met aan spektakel
heeft ingeboet. De coureurs slagen er
elk jaar weer in hun auto's sneller te
laten rijden.' Omstreden is doorgaans
het al of met nat spuiten van de baan.
'Als het erg droog is, dan moet dat
wel, anders is het één grote stofbak.
Maar als de baan te glad is, dan werkt
dat weer in het nadeel van de cou
reurs. Daarom laat ik me adviseren
door iemand die wat meer verstand
van grond heeft.'
Zoveel crosses als er zijn gereden,
toch verandert er elk jaar wel weer
iets. 'Na elke editie vindt een evalua
tie plaats en als er reden voor is, dan
passen we de boel aan.'
Delegeren
Kan iemand die als technicus een
fulltime baan heeft bij de KPN een zo
wijdvertakte organisatie (auto- en
motorcross, trial en puzzelritten) als
de MAB wel runnen? Van Maldegem:
'Zonder meer, hij draait al zolang mee
en weet precies wat er moet gebeu
ren..'Van der Ploeg: 'Maar ik zal het
wel op een andere manier doen dan
Henri, die als een doener bekend
staat. Ik ben meer iemand die dele
geert, dat moet ook wel. We hebben
binnen de club veel commissies, bij
voorbeeld voor de race van de bui
ten-Texelaars, met wie Martijn de Veij
de contacten onderhoudt. Tinus is
een echte ambassadeur voor de
Texelse cross. We hebben jarenlang
de deur dicht gehouden voor
overkantse rijders. Maar toen we en
kele jaren geleden het hek een stukje
open zetten, meldden ze zich direct.
Er was zelfs zoveel animo, dat we
konden beslissen wie er wel en niet
mochten komen. Natuurlijk alleen de
besten, want dat voegt iets toe aan
de cross. Zelfs toprijders uit Enge
land. Overkantse clubs hebben het
ook geprobeerd, maar het lukte ze
niet. Texel spreekt meer aan. We heb
ben hier al jaren het grootste
stockcarevenement van Nederland.
Er rijdt op Texel veel kwaliteit rond.
Neem zo'n Jaap Boersen die even
meedoet in Sint Maarten en prompt
zesde wordt.'
Kwaliteit of niet, wie achteroverleunt
delft het eigen graf, weet Van
Maldegem. 'Als je een paar jaar niet
vernieuwt, dan zie je het bezoekers
aantal achteruitlopen. Het is altijd
weer een strijd om bij zoveel evene
menten tijdens zo'n weekend het
meest druk bezochte te zijn. Tot dus
ver is ons dat altijd aardig gelukt.'
Zondag zal blijken of het sturen Van
Maldegem net zo makkelijk vergaat
als het praten. Hij mag zijn rondjes
rijden in een wagen die hij vorige
week voor het eerst kreeg te zien. 'Ze
laten me zomaar in een
spliksplinternieuwe wagen rijden,
speciaal gemaakt in een fabriek voor
stockars. Want dat gebeurt tegen
woordig in gespecialiseerde bedrij
ven. Hij moet alleen nog worden ge
straald en gespoten. Toch een auto
van een slordige ƒ35.000,-, want dat
kosten ze tegenwoordig. Wat een
geld. Ook in dat opzicht is het met te
vergelijken met vroeger. Ik vind het
een hele uitdaging.' Toch ligt het hart
van Van Maldegem al jaren bij de
motorcross. Via een achterdeurtje is
het de voorzitter in ruste alweer ge
lukt binnen deze MAB-afdeling een
baantje veroveren. 'Als eerste baan-
vlakker, samen met Willem Boersen.'
Het heeft er alle schijn van
autocrossers komende zonda
zondag 12 augustus voor hefï
hun rondjes rijden op het terrein
Genteweg. De MAB gaat er vou
nog vanuit dat de nieuwe crossi
aan de Hoofdweg in Eierlandvob
jaar kan worden gerealiseerd. Di
meente is al akkoord en ook Ga
puteerde Staten heeft instemm
gereageerd op het plan dat nu la
zage ligt. Om zodra de goedkeu
binnen is van start te kunnen j
met de aanleg van de baan heet
MAB de plannen voor de uitvos
gereed. Daarbij wordt veel aamt
besteed aan de veiligheid, zoweli
de coureurs als van het publiek.II
dat doel wordt de baan omrmgdi
een betonnen muur van circa l
meer hoog, met daarop een a at
wal, waardoor het publiek vanaf
meter hoog op het circuit neert:
als of het een soort arena betreft'
wordt een circuit zoals de court
dat altijd al gewenst hebben', at
de vertrekkende voorzitter Henr
Maldegem, die zich zo'n beetje
zijn aantreden heeft sterk gem
voor de baan in Eierland.
Maldegem wordt binnen de 1
opgevolgd door vice-voorzitter
Nico van der Ploeg.
Om de CD's 'Langs de haven' en'i
houden vaart' onder de aandacht'
het publiek te brengen, gaat
Oudeschilder Visserskoor zaten
de dorpen langs. Op zes loei
worden onder begeleiding vanh
accordeonistes en een drumme'
onder leiding van dirigent Afi
Keijzer zeemansliederen gezonj
De optredens duren ongeveer'
half uur. Het spits wordt om 13.30
afgebeten op het pleintje voo'
supermarkt van Goënga in
Hoorn. Om 14.30 uur begint een
treden op de Vismarkt in Den ft
om 15.30 uur bij hotel De Weal"
Waal, om 16.30 uur in de Kerks!'
in Oosterend, om 17.30 uur N
Holy Markt in De Cocksdorp en
19.30 uur op het Dorpsplein
Koog. De thuishaven, OudescW
niet in deze toernee opgenomen,'
dat het koor daar op zaterdag 4
gustus een optreden verzorgt 4
de kotter TX27 van Adri Hutjes P
vang 19.30 uur).
DAAR RED JE
LEVENS MEE