Hollandse Nieuwe hardloper bij Van der Star 'Haring moet vers van het mes zijn' Lege blik gevuld met herinneringen' m Aangrijpend stuk over dementerende oudere TEXELSE COURANT Je gast bum: horeca TrJ J^erkdiensten Medische zorg Huipverien'ng oud Papier i exelseÜcourant Radio Texel [06. i VRIJDAG 16 JUNI 2006 Als het om de keus voor Hollandse Nieuwe gaat, houdt de familie Van der Star van de gelijknamige vispaleis en paling rokerij in Oudeschild er een geheel eigen selectiemethode op na. 'Vorig jaar, toen de haring echt super was, hebben we acht partijen geproefd en daaruit de beste gekozen. Maar we zijn pas helemaal zeker als de klant die hier een zoute haring heeft gegeten, er daarna nóg eentje besteld, omdat die eer ste zo lekker heeft gesmaakt.' Het is een komen en gaan in de vis- specialiteitenzaak aan de Heems- kerckstraat. Vooral rond het mid- oaguur stromen de klanten binnen, bekijken de goedgevulde en fris ogende vitrine en bestellen. 'Doe maar een Hollandse Nieuwe', vraag ik aan de dame achter het buffet. Eet u hem zo of gesneden?' Gesne den, om schone vingers te houden. De haring is boterzacht en smaakt naar meer. Net als ik om een tweede portie wil vragen, duikt Piet van der Star achter de toonbank op. 'Loop maar even mee naar achteren, doen we eerst even koffie.' Van der Star is een markante ver teller, die op geheel eigen wijze verslag doet hoe hij van visser man de overstap maakte naar de bereiding en verkoop van vis. Hij geeft een demonstratie hoe haring wordt gekaakt, schoongemaakt en waaraan je een goede of verkeerde hanng kunt herkennen. Pratend en snijdend tegelijk houdt hij ook in de gaten of alles verderop goed ver loopt en weet hij ook nog een klant rond te leiden die een kijkje bij de visbereiding wil nemen. 'Kom maar verder hoor.' r J In 1983, ik had de kotter (de TX 56, red.) nog, maakten we met de krui ser een rondje over het IJsselmeer. Toen zag ik dat die kraampjes met paling in die oude Zuiderzeestadjes goede zaken deden. Ik dacht: als mijn dochter, die toen nog klein was, later eens een kerel krijgt, dan heeft die ook een bedrijfje. We zijn in de oude nettenschuur aan de Heems- kerkstraat gestart. Toen we begon nen verkochten we alleen gerookte paling, poon en schar. Ze vroegen wel eens: Piet moet je geen haring verkopen? Maar ik zat niet om werk verlegen. Nu is haring dé hardloper, maar toen vloog de paling over de toonbank. Ik had nog geen koeling. In de schuur stond de paling tegen de kant en dat kon je op straat goed ruiken. Alleen al daardoor stroomden de mensen binnen. Later moesten we de paling van de Warenwet koe len en roken de mensen de paling niet meer. Toen is onze palingomzet flink teruggelopen. Het oog wil ook wat. Daarom doen we er na het roken een beetje olie overheen, dan toont het prachtig. De eerste jaren haalden we alle gerookte paling uit Volendam. Nadeel was dat ik niet wist wanneer de paling was gerookt en waar het was gevangen. Daarom ben ik het zelf gaan doen. Als er nu iets fout gaat, dan kan ik dat pre cies herleiden.' Met gepaste trots toont Jan van der Star de rook machine, waarin de paling, poon en tong wordt gerookt. 'We roken alle dagen vers. Als wij over oude paling praten, is het hooguit van de dag ervoor.' Dat blijkt bij het opeten van het maaltje gerookte paling. Boterzacht, druipend van het vet en verrukkelijk van smaak. Piet: 'Door zelf te roken staan we veel meer achter het product. Dat verkoopt veel lekkerder. Nu is paling te duur om nog een hardloper te zijn. Tegenwoordig zijn dat de haring én gebakken vis. Vooral kibbeling. Dat komt gewoon door de prijzen. In die twintig jaar is er op dat gebied wel wat veranderd. Toen we begonnen gebruikten we vijftig tot zestig kisten verse Noord zeevis in week. Ik denk dat het er nu tien tot vijftien zijn. Nu is kweekvis in opkomst. Panga is de hardloper Piet (rechts) en Jan van der Star terwijl ze de haring schoonmaken onder de kweekvis. Maar we gaan voor kwaliteit. Kibbeling bijvoor beeld, die voorheen van kabeljauw werden gemaakt, kun je van goed kope zwarte koolvis maken of van duurdere witte koolvis. Dat verschil proeft iedereen, daarvoor hoef je geen kenner te zijn.' De €1,75 die ik voor de zoute haring betaalde, is geen idiote prijs. 'Je moet het niet te duur maken, want als mensen op een maaltje gebak ken vis staan te wachten, dat is het al snel: Geef maar effe een haring. De prijs-kwaliteitverhouding moet goed zijn. En vers. We snijden de hele dag door. Dat is één van de manieren om je als visspeci- aalzaak te onderscheiden van de supermarkt, waar je vier haringen voor €5,- hebt, die dan wel veertien dagen geleden zijn gesneden en vacuüm getrokken. Dat kun je echt niet vergelijken. Een haring moet vers van het mes zijn.' Van der Star betrekt zijn haring via S®>ca van der Star met een schaal haring achter de toonbank van de visspecialiteitzaak de Heemskerckstraat. de groothandel, die zich concen treert in Katwijk. Daar wordt de bij Noorwegen of Denemarken gevan gen vis geselecteerd en vervolgens gekaakt. Van der Star, die op zijn veertiende op de kotter stapte, demonstreert het kaken, waarbij onder meer de ingewanden eruit worden gehaald. 'Het groompie, de draadjes met de enzymen, moet je laten zitten, want dat geeft de haring de typerende smaak. Het vetgehalte is bepalend voor de kwaliteit. Des te meer plankton in zee, des te vetter te zijn Ze moeten net nog geen kuit hebben, want dat onttrekt vet. Ze zijn dit jaar goed van smaak, maar hadden wat vetter gekund. Dat komt door de kou. Daardoor zit er minder plankton in zee. Na het kaken wor den ze gezouten in een verhouding van één maatje zout en 26 maatjes haring en daarna diepgevroren. We ontdooien ze hier langzaam, met ijs. Niet te snel, want dan absorbeert de haring het zout en dat gaat ten koste van de smaak. Daarna maken we ze schoon. Dat is gelukkig nog handwerk. Want als daarvoor een machine voor wordt uitgevonden, kunnen wij wel inpakken. Het kiezen van de juiste haring is een nauw gezet proces. 'We maken één keer de keuze voor een partij die we het hele jaar gebruiken. Ik denk dat we vorig jaar wel acht partijen hebben geproefd, voordat we zeiden: dit is onze haring. We kijken naar de kleur, de smaak, is ie vers genoeg en ga zo maar door. Of we echt de goede hebben gekozen ontdekken we pas als de klant met z'n lege blaadje terugkomt en zeg: Leg er nog maar eentje op. Wat dat kiezen betreft moeten we de komende drie weken onze slag slaan, anders zijn we te laat. Wij vinden dat je haring moet hebben die niet ouder is dan tweeëneenhalf tot drie jaar. Emmer tjes van 43 tot 45 stuks. Je hebt ook emmers waar er 35 inzitten. Die zijn ook vol, maar die haring is een stuk ouder en dus taaier. Jong is altijd lekkerder, dat zie je met koeien en ook met de vrouwtjes. Als de leeftijd stijgt, wordt het velletje taaier.' "Vis is arbeidsintensief en heel bederfelijk. Je kunt makkelijker een kledingzaak hebben dan visboer Pe oude man danst met zijn las, in de overtuiging dat hij zijn geliefde in de armen heeft. Die 's al een tijdje dood, maar de 9rijsaard beseft dat niet. Hij leeft ln een andere wereld, die van vroeger. 'Wat sta je nou met die las te dansen?', zegt zijn zoon, •lie zich niet kan verplaatsen in de belevingswereld van zijn oude vader. Scène uit de voorstelling waarin acteur en verzorger roomas Borggrefe in de huid van vader en zoon kruipt. ^feen zaal vol verpleegkundigen, Ziekenverzorgenden en vrijwilligers van Corbis Plus kroop Borggrefe 'n Question Plaza in de huid van 66,1 bejaarde, die van een gezonde Snjsaard verandert in een verwarde !Tland'e zijn grip op de werkelijkheid ~^zaam kwijtraakt. Borggrefe, zelf J afkomstig uit de ziekenverzorging, verbeeldde met veel inlevingsver- m°9en het pijnlijke maar fascine erde ziekteproces en bracht daar- °'J ook de onmacht in beeld van e zoon. De voorstelling hield niet op na de scène waarin de hoofd persoon uiteindelijk het tijdelijke TO® het eeuwige verwisselt. Na de Pouze ging Borggrefe in gesprek met de toeschouwers, die hem met trefwoorden als 'herkenbaar', 'con fronterend' en 'emotioneel' com plimenteerden. Met name de 'lege' blik in de ogen van de acteur maak te indruk. Borggrefe: 'Voor buiten staanders lijkt het een lege blik, maar iemand met dementie ziet juist heel veel. Alleen is die blik gevuld met herinneringen. Maar die kunnen niet meer worden geuit. Dat is het dramatische van de ziekte. Het is moeilijk om in die belevingswereld van de dementerende te stappen. Dat lukt pas als je je verbindt met het proces.' Het contact maken met iemand die lijdt aan dementie, een verschijnsel dat door de vergrijzing vaker voor komt. vergt bijzondere vaardighe den. Corbis Plus besteedt dit jaar veel aandacht aan dementie, des te meer reden om deze voorstel ling naar Texel te halen. Directeur Geertje van Lingen: 'Iemand die aan dementie lijdt komt in vroegere wereld terecht. Je denkt bijvoor beeld dat je moeder nog leeft en wilt naar haar toe. Dat lukt natuurlijk niet en als iemand anders dat dan zegt, dan is dat heel dramatisch. Het is best moeilijk, als kind, verzorger en vrijwilliger om met dementerenden om te gaan. Onze medewerkers, die steeds vaker worden gecon fronteerd met mensen met demen tieverschijnselen, hebben het wel in hun opleiding gehad en we hebben er ook een scholingsprogramma voor, maar het is belangrijk om die kennis op te frissen. Dementeren den hebben er recht op dat wij oris verdiepen in hun belevingswereld. Borggrefe weet in zijn voorstelling precies de goede snaar te raken.' Alzheimercafé Om het taboe rond dementie te doorbreken, vrijwilligers te steunen en de kennis hierover te vergro ten, start het Zorgcentrum volgend jaar met het Alzheimercafé. Dit is een maandelijkse bijeenkomst voor mensen met dementie, hun fami lieleden en verzorgers. Onder het genot van koffie en koek wordt het een gezellig samenzijn worden en wordt contact gelegd met lotgeno ten en ondersteuning gegeven aan mantelzorgers. Bedoeling is dat er ook informatie wordt gegeven over dementie en dat er sprekers worden uitgenodigd. Van Lingen: 'Het Alz heimercafé is met name bedoeld om te zorgen dat mensen met dementie zo lang mogelijk thuis kunnen blij ven wonen, want daar functioneren ze het best. Een verhuizing vergroot de verwarring. Door de samenwer king tussen mantel- en thuiszorg, zorgteam en DOC-team (Dementie Oonderzoek en Casemanagement) sluiten de schakels rondom de zorg voor dementerenden beter op elkaar aan en kunnen we speciaal voor deze groep goede aanvullende zorg leveren. Dementie is wel een pro gressieve ziekte en uiteindelijk komt er een moment dat iemand niet meer thuis kan wonen. We merken dat in verzorgingshuis zorgcentrum De Gollards, waar een grotere groep bewoners kampt met dementiever- schijnselen. Juist voor die groep mensen is het belangrijk dat we zo'n voorziening hebben. Het goede is ook dat, nu dementie door vergrij- zijn. Je moet zó donders oppassen. Groot voordeel is dat we zelf heb ben gevaren. Als de groothandel dan zegt: Nou Piet, dat is mooie haring, en ik zie dat er allemaal scheurtjes in zitten, dan weet ik dat die haring vet is, maar veel te lang aan dek heeft gelegen. Een oud visserman hoef je niets te vertellen. Klanten proeven het verschil echt wel. Of je een slippie uit de diepvries bakt of vers, dat proef je meteen. We hebben hier een berg vaste klan ten. De meeste Duitsers. Die nemen de vis ook mee naar huis. Niet zo'n klein beetje ook. Hele kisten, waarin we de vis verpakken in ijs. Soms wel een stuk of vijftig zoute haringen. Voor de hele familie wat. Want daar kennen ze geen Hollandse nieuwe. Ze vinden het hartstikke lekker. We hebben een klant in Duitsland, die was jarig en reed speciaal hier naar toe om haring, gerookte poon en paling te halen om op zijn verjaar dag uit de delen. En dan hebben we ook nog een klant die komt met het vliegtuig, belt als hij is geland, haalt op de racefiets de vis en vliegt weer terug. Een Duitser komt hier voor de frische Luft en goed eten. We zetten wel eens vis bij ze in de kofferbak en wat staat er dan nog meer: een half lam van Willem Goënga, een zak uien van Oedelem en een zak aardappels van Piet van Groningen. Ze doen precies andersom als wij Hollanders, die op vakantie alles meenemen. Duitsers zijn gevoelig voor kwaliteit Wat dat betreft doen we het op Texel best. We zijn hier collega's en als we wat te weinig hebben, dan halen we het bij elkaar of we nemen het voor elkaar mee. Zo hoort het te zijn. Dat is het eilandgevoel.' Piet van der Star is een smakelijk verteller. 'Ze zeggen wel dat ik soms wat ruw in de mond ben, maar ik ben recht door zee.' Befaamd zijn de rondleidingen die hij geeft door het bedrijf. 'Rookt u de hele dag?, vragen die vrouwtjes dan. Nee, zeg ik, tot elf uur. Want we hebben hier buurvrouwtjes, die moeten onder broeken aan de lijn hangen. Maar tegenwoordig hebben ze van die kleine lijnen, daar hangen ze de veters aan...' Dat het bedrijf kwaliteit levert blijkt uit het gegeven dat het onder meer Grand Hotel Opduin als klant heeft. 'Mijn dochter Anita heeft in de beginjaren hard meegewerkt in de winkel en een belangrijke bijdrage aan de opbouw geleverd. Maar mijn schoonzoon wilde liever op de kot ter. Drie jaar geleden heb ik de zaak overgedaan aan Jan en Bianca. 'Zij zijn de baas, al valt dat voor mij wel eens niet mee. Bianca kwam hier al werken voordat ze verkering kreeg met Jan, dus ze weet precies wat er loos is. Ze vullen elkaar hartstikke goed aan. Bianca staat in de winkel en houdt zich bezig met verkoop en advies aan klanten, Jan doet meer buiten beeld de inkoop en verwer king van verse vis. En we zouden dit allemaal nooit kunnen zonder onze trouwe medewerkers die we op elk moment kunnen bellen.' Piet: 'Ik ben van het geregel af en kan hier gewoon lekker rondscharrelen. En na zo'n hele dag alsjeblieft en dankjewel zeggen, kan ik lekker bij komen tussen de koeien. Die zeggen niets terug', wijst hij op de stal bij Brakestein. Want naast visserman is hij ook boer. 'Ik heb nooit kunnen kiezen tussen vlees en vis.' Gerard Timmerman zing vaker voorkomt, er allerlei nieu we manieren komen om met deze groep in contact te komen. Zoals je de Cliniclowns voor kinderen hebt, zijn er de Fariaclowns voor demen terenden. Ze doen dat heel subtiel. Want je kunt dementerenden deze mensen niet meer op de gewone manier bereiken, dat moet op een andere manier. Zodat zij demente renden niet in een isolement raken. Intern proberen wij daar op in te spelen met kleinschalige woonvor men. Met de geur en het gevoel van vroeger. Zodat ze bijvoorbeeld eens een aardappel kunnen vasthouden en de geur van het braden van vlees ruiken. Dat prikkelt de zintuigen en roept herinneringen op.' Zondag 18 juni 2006 PROTESTANTSE KERK IN NEDERLAND: Hervormde gemeente Den Burg: 9.30 u. ds. PA. den Braanker. Gereformeerde kerk Den Burg: 10.00 u. dhr. J. Oosterhof. Hervormde gemeente Waal, Koog, Den Hoorn: De Waal: 10.00 u. dhr. M D. Kuiper. De Koog: dienst in De Waal. Den Hoorn: dienst in De Waal. PROTESTANTSE WADDENGEMEENTE TEXEL: Oosterend: 10.00 u. ds. PC Barnard, Waddendienst, poëziedienst De Cocksdorp: dienst in Oos-terend. Oudeschild: dienst in Oosterend. GEREFORMEERDE GEMEENTE: in kerkgebouw Schoolstraat, Ooste rend: 10.00 u. en 16.00 u. leesdienst. DOOPSGEZINDE GEMEENTE: Kogerstraat, Den Burg: 10.00 u. dr. G. van der Kooi. BAPTISTENGEMEENTE: Julianastraat, Den Burg: 10.00 u. ds. A. Wesseling. ROOMS-KATHOLIEKE KERK: Den Burg: 10.45 u. The Gospeltrain, woord-communiedient parochianen. JEHOVAH'S GETUIGEN: Noordwester 3, Den Burg: Openbare lezing, 10.30 u.: Hoe behoort u God te dienen? Wachttorenstudie, 11.20 u.: Loyale onderdanen van Christus, onze Koning. Artsen: Voor spoedeisende medische hulp in het weekend, op zon- en feestdagen en van maandag tot en met vrijdag van 17.00 tot 08.00 uur: Centrale Huisartsen Post, tel. 321143. Tandartsen: Voor spoedeisende tand heelkundige hulp is via één van de volgende telefoonnummers informa tie te krijgen over het pijnspreekuur op zaterdagen, zon- en feestdagen. Tevens wordt het ongevallennummer vermeld. 313086; 314727; 314669; 312270 of 322008. Verloskundigenpraktijk: Waalderstraat 53A, Den Burg. Dag en nacht bereik baar via tel. 313090 of 06-51404872 GEZONDHEIDSZORG: Thuiszorg: Thuiszorg Kop van Noord-Holland. Voor alle hulp, zorg en informatie, ook voor het berekenen van de eigen bijdrage: op werkdagen, 's avonds en tijdens het weekeinde: Centraal Meldpunt 0223-650222 - Voor alle zorg, huishoudelijke en verzorgende hulp: Schoonoordsingel 44. Den Burg. tel. 321461. - Jeugdgezondheidszorg Schoon oordsingel 44, Den Burg, tel. 0900- 4636549. Spreekuur elke werkdag van 9.00 tot 17 00 u. Voor vragen over ontwikkeling, voeding, opvoeding en verzorging. Uitleenmagazijn/servicepunt Schoonoordsingel 44, Den Burg, tel 314887 Geopend elke werkdag tus sen 13.00-14.00 u. - Diëtiste', voor afspraken elke werk dag van 8.30-17.00 uur, tel. 0223- 650222. Indicatie: Indicatie voor thuiszorg en voor opname in verpleeg- en verzor gingshuis: Centrum Indicatiestelling Zorg. Opvragen via tel. 0229-206955 Opname op advies van huisarts of specialist. Mondhygiëniste: Natasja Bottema, tel. 320104. Apotheek: Weverstraat 95. Den Burg; tel. 312112. Maandag t/m vnj- dag 8.00-17.30 u.; zaterdag 10.00- 13.00 en 15.00-17.00 u.; zon- en feestdagen 11 00-12.00 en 16.00- 17.00 u. Buiten die tijden alleen voor spoedeisende gevallen. Brand/Ambulance: Bij brand en voor spoedeisend ambulancevervoer bellen: 1-1-2. Of bel de Meldkamer Noordholland-noord: 072- 5644444. Politie: Keesomlaan 4a, Den Burg. Het bureau is op maandag en vrijdag geopend van 9.00 tot 13.00 uur en op woensdag van 13.00 tot 17.00 uur. Telefoon: 0900-8844. In spoedei sende gevallen: 112. Gevonden munitie: Bel de politie, tel. 0900-8844. Vermiste en gevonden huisdieren: Dierenpension Texel, Slufterweg 216, De Cocksdorp, tel. 311477, www. dierenpensiontexel.nl Dierenartsenpraktijk: Keesomlaan 11, Den Burg, tel. 312527. Verslavingsproblemen: Voor hulp bij problemen met alcohol, drugs of andere verslavingen: bel tijdens kan tooruren 319413 (De Nieuwe Skuul). Anonieme Alcoholisten: dinsdag van Iedere zaterdag haalt Scouting Texel oud papier op in Den Burg. Men wordt verzocht dit vóór 10.00 uur aan de straat te zetten, op de plaats van de vuilcontainers, in niet te grote bundels of een kartonnen doos (geen plastic zak). Gelieve er op toe te zien dat het papier niet gedurende lange tijd in de regen staat. De papierwagen komt in de volgende straten: 5. Paelwerck, Schoudieck, Hoefslag, Noordvlak, Markgrave, Waardwei, Strandkaap, Schilpbanck, Vroonlant. Verschijnt op dinsdag en vrijdag Warmoesstraat 45 1791 CN Den Burg Postbus 11 1790 AA Den Burg Telefoon 0222 - 36 26 20 Telefax 0222 - 32 30 00 E-mail redactie@texelsecourant.nl Gerard Timmerman (hoofdredacteur) Joop Rommets Jeroen van Hattum Harry de Graaf Louise van der Sluis Buiten werktijd: Jeroen van Hattum Telefoon 31 60 89 of 06 - 13 67 66 50 Advertenties en abonnementen: Spinbaan 6 1791 MC Den Burg Telefoon 0222 - 36 26 00 Telefax 0222-31 41 11 E-mail info@lenr.nl Op al onze aOvwl ent «contracten en eantaeoaigen da litn van toepassatg de Regelen voor nel Advertentie» van de SbcMrvg ROTA. gevestigd te Abonnementsprijzen 2006: Per half jaar €35.05 €33.45 Per jaar €68,30 €66,15 Bij verzending naar het buitenland zijn por tokosten verschuldigd. Beëindiging abonnement: Uitsluitend schriftelijk en 4 weken voor afloop van de abonnementsperiode. 19.00 tot 21.00 uur in Den Helder, tel. 0223-642189 (vragen naar Ron). Verslavingszorg: Brijder Versla vingszorg Texel, De Zes 12, Den Burg. Voor inlichtingen, advies, consulta tie en preventie, tel. 315602 of 06- 30215211www.brijder.nl. Stichting Welzijn Ouderen Texel: Warme maaltijdvoorziening, alarme ring, klusjesdienst, huishoudelijke dienst, versteldienst. Spreekuur van 9.00 tot 10.00 u. en van 14.00 tot 16.00 u., De Buureton, Beatrixlaan 43, Den Burg. Tel. 312696. Kustwacht: Voor meldingen van schepen en zwemmers in nood: tel. 316270. Chemicaliën op het strand: Bel de brandweer, 072- 5644444 Huiselijk geweld: Safehouse Texel crisisopvang huiselijk geweld, tel. 0222-321001, dag en nacht bereik baar. Bureau Jeugdzorg: voor hulp aan jongeren bij problemen en voor opvoe dingsondersteuning aan ouders. Voor aanmelding, informatie en advies 0900 2223330, elke dag tussen 10.30 tot 12.30 uur. Kerken en minima: voor Texelaars in financiële nood. Spangerweg 10, 1793 EH De Waal.tot 12.30 uur. Vrijdag: 18.00 u. Radio Texel actueel (nieuws) 19.00 u. Wilde vaart (herhaling) 21.00 u. Radio Noordholland Zaterdag: 9.00 u. Ronde om Texel. Rechtstreeks verslag van de catamaranronde. Met uitstagen, achtergronden, interviews en reportages. 17.00 u Wegdromen met een boek 18.00 u. Muziek met Marco 20.00 u. Radio Noordholland Zondag: 9.00 u. Klassiek op zondag 10.00 u. Kerkdienst vanuit Maartenskerk 11.00 u. Vlaswiek (muziek en poëzie) 12.00 u. Natuurwijzer 13.00 u. Noud draait deur (Nederlandstalig) 14.00 u. Wilde vaart (shanty's) 15.00 u. Frans gaat het doen (muziek) 16.00 u. Sportlokaal (uitslagen en inter views) 18.00 u. Radio Noordholland Kerkdiensten De Lichtboei: 9.30 u. Hervormde kerk Den Burg 10,45 u. Rooms-katholieke kerk Den Burg Maandag: 18.00 u. Symphonica (klassiek) 19.00 u. Wegdromen met een boek (herhaling van zaterdag) 20.00 u. Natuurwijzer (herhaling van zondag) 21.00 u. Reggae on the move (muziek) 23.00 u. Radio Noordholland Dinsdag: 18.00 u. Radio Texel actueel (nieuws) 19.00 u. Met raad en daad 19.30 u, Raadsvergadenng (rechtstreeks vanuit het gemeentehuis) aansluitend: Radio Noordholland Woensdag: 17.00 u. Pietelepote (kinderprogramma) (herhaling van zaterdag) 18.00 u. Onder de toren (geestelijk pro gramma, met vanaf 19.00 uur verzoekplaten) 19.45 u. Gelezen (Texelse) verhalen 20.00 u. Raadsvergadering (herhaling van dinsdag) aansluitend Radio Noordholland Donderdag: 18.00 u. Country time (muziek) 19.00 u. Even bijpraten met... 20,00 u. Radio Noordholland Voor meer informatie over medische zorg, hulpverlening, kerk en andere eilandzaken zie www.texelsecourant.nl, rubriek Om te Onthouden

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 2006 | | pagina 11