Gezicht:
Varkensschnitzels
SS PLU
Naturel of gepaneerd
texelse
vereniging van
logiesverstrekkers
Allround medewerker(ster)
Tot de taken behoren o,a.
kassa- en winkelwerkzaamheden
Allround medewerker
vanaf 16 jaar
Kilo ELDERS 11.98
TEXEISE g COURANT
Dak- en golfplaten
Weekendvoordeel
CC
PLUS Hooyschuur - De Cocksdorp
Wat een versrf
DINSDAG 20 JUNI 2006
leeftijd: vanaf 16 jaar
periode: vakanties en weekenden
MEER INFORMATIE'
TEXACO EIERLAND DE COCKSDORP
Erwin van der Linde Tel. 06 - 20000925
[eventueel jaarbetrekking]
Tot de taken behoren o.a.
verhuur verkoop en
reparatie van rijwielen
VAN DER LINDE VERHUUR DE COCKSDORP
ERWIN VAN OER LINDE TEL. 0B-20000SS5
Hout- en Bouwcentrum Van der Vis
Telefoon 312356
Skydive centrum
BLUE SIDE UP
zoekt
enthousiast promoteam
m/v 18-26 jaar
Kom in de wereld van het skydiven!
Help ons snel groeiend bedrijf
deze zomer promoten. Ben je spontaan
en heb je de goede uitstraling?
Bel 0222-311323, of mail: info@bluesideup.nl
pluspakken
Geldig van donderdag 22 t/m zaterdag 24 juni ft
H MUSIQUE ADORABLE
Een charmante muzikale reis
langs Franse liederen door
V de eeuwen heen
UITVOERENDEN
TEXELS VROUWENKOOR
ELMA VAN DEN DOOL SOPRAAN
ANNEMIEK JASPER PIANO
ARIE GROEN DIRIGENT
Vrijdag 23 juni Aanvang 20.00 uur
N Ned. Hervormde kerk te Den Burg
Nieuws voor TVL leden -2-
Verbazing over VW en TOR bij de TVL leden.
Er is nogal wat verbazing over de overhaast verstuurde (con
cept?) TOR overeenkomst naar de TVL leden.
De TVL leden hebben donderdag 16 juni j.l. de TOR overeen
komsten voor 2007 ontvangen. Hierover heeft echter nog geen
overleg plaats gevonden tussen de VW en TVL. Zoals bekend
is er nadrukkelijk afgesproken dat TOR pas na evaluatie met
TVL en TVO een tweede termijn in zal gaan. Tot op heden is
TOR op nog geen enkele gemeenschappelijke wijze met de
participatiepartners besproken. De mailing is kennelijk zo
overhaast verstuurd, dat zelfs de contracten nog in concept
vorm zijn. TVL zoekt toenadering tot de VW om opheldering te
krijgen over de gevolgde handelswijze. Wij verzoeken onze le
den nog even te wachten met het insturen van de (concept?)
overeenkomst en de formulieren. Op het TVL overleg van 3 juli
a.s. hopen wij meer duidelijkheid te kunnen geven.
TVL en TOR (Texel Online Reserveringen)
Een moderne manier van boeken.
Online reserveren wordt gemeengoed. Het is, net als destijds het
reserveren per telefoon, een niet te stuiten ontwikkeling. Dat er
nogal wat verandert door online reserveren is duidelijk, maar daar
ontkomen we niet aan. Het is wel van groot belang om tijdens zulke
ingnjpende veranderingen overleg met elkaar te hebben en naar
eikaars problemen te luisteren om de problematiek rond het invoe
ren van een nieuwe wijze van reserveren tot het minimum te beper
ken. Elke sector heeft zo zijn eigen problemen met TOR, het is
moeilijk online reserveren te combineren met maatwerk zoals we
dat bij de sector GROET en de Beheerders Bemiddelaars tegenko
men. De praktische invulling van TOR is vooral ingewikkeld voor
KLV.
Voor een aantal leden is de stap naar het computertijdperk nu nog
te groot, niet meedoen met TOR heeft echter tot gevolg dat deze
leden onvindbaar worden op de site
TVL dringt echter sinds het jaar 2000 bij de VW aan op de ontwik
keling van een dergelijk online reserveringssysteem om aan de
vraag van de markt te kunnen voldoen. Een goed boeksysteem. op
het Web geplaatst in een wervende omgeving met algemene infor
matie en een actieve agenda gekoppeld aan nieuws is een nood
zakelijke aanvulling voor actieve promotie
De WV heeft de Internet ontwikkeling gemist doordat er onvol
doende kennis van het Internet in huis was. Men probeerde wel
iets te ontwikkelen, maar deze investeringen werden links en rechts
door de markt ingehaald. In 2005 bleek overduidelijk dat men de
slag op Internet gemist had. De reserveringen en de inkomsten
daaruit verdwenen naar organisaties die de mogelijkheden tot het
boeken op het Internet wel op de juiste wijze hadden ingeschat.
Uiteindelijk is er afgelopen najaar veel te gehaast en agressief een
online reserveringssysteem gekomen. De communicatie naar de
TVL leden was nihil en de presentatie van TOR was een promotio
neel dieptepunt. TOR werd letterlijk geïntroduceerd onder de leuze:
'We moeten nu centjes verdienen'. Dat was dat. Overleg met de
sectoren was er niet. meedoen ging onder het motto: Doe je mee
dan sta je boven aan, doe je met mee dan ben je onvindbaar op de
Website Geen wonder dat er zoveel commotie was over een sy
steem dat in principe veel positieve mogelijkheden in zich heeft.
Het bestuur van TVL kan zich absoluut niet vinden in de wijze
waarop de WV het eiland Texel op dit moment op het web
presenteert. De mogelijkheid om vanuit een evaluatie, de web
site en TOR de kwaliteit te geven die TVL voor ogen heeft,
wordt door de WV genegeerd. De visie van TVL, waarin de site
duidelijk niet mag worden gepresenteerd als uitsluitend een
boeksite, maar omringd moet worden met een helder promo
tiebeleid, komt niet door. Dat is jammer want de ontwikkeling
van een online boeksysteem was wel degelijk onderdeel van
de wens van TVL en een opdracht naar VW, waar TVL onnodig
veel jaren op heeft moeten wachten.
De ontwikkeling van TOR tot dusver.
Aanvankelijk was het de bedoeling dat TOR in overleg met een
werkgroep van VW, TVO en TVL gerealiseerd zou worden. Dit
werkgroepje viel, omdat het niet in mocht spreken al snel uiteen,
alleen de hotelsector en TVO bleven over om toe te zien hoe er
beslist werd. Het doel om samen met een sterk veranderde inter-
netpromotie een reserveringssite te combineren met kwalitéitssite
voor het eiland Texel, is niet gehaald. TOR is een afspiegeling van
de sites die door website ontwikkelaar Oberon in de markt worden
gezet om eenvoudig geld te verdienen en voegt daar niets aan
toe.
De wens van TVL om een kwaliteitssite te maken voor het totale
logiesaanbod voor het eiland Texel is tot dusver weinig terechtge
komen. Het ziet er naar uit dat TOR alles in zich heeft om zich tot
een ordinaire dumpsite, in de sfeer van www.weekendjeweg.nl en
www.zoweg.nl, te profileren. De KLV stelde dit vrij vlot vast, en een
initiatief voor een eigen ledensite -waarvan het initiatief natuur
lijk bij de WV had moeten liggen-, werd ingevuld door Rent-is.
Juist die toegevoegde waarde van een dergelijke ledensite had de
kwaliteit aan TOR moeten geven.
Het dataplatform, dat in combinatie met de kwaliteitssite de basis
van de toekomstige VW inkomsten had moeten worden, is nu ver
van ons verwijderd. Bovendien wordt er van de VW en het WV
bestuur op dit moment geen visie verwacht die dit mogelijk
maakt.
Van de zijde van de WV verwachten we met anders dan enthousi
aste verhalen over TOR. Alle cijfers zullen worden afgezet tegen
het absolute WV reservenngs-dieptepunt, het boekjaar 2005. Het
moment dat de omzetcurve welhaast op de nullijn afstevende. Dus
wat dat betreft gaat dit jaar alles beter. TVL en de WV zijn echter
op zoek naar een netto-opbrengst van Euro 500.000,00 zoals dat
in het verleden ook zonder het offer van de gesloten website vanuit
de reserveringen werd gerealiseerd. Dat is nog een lange weg te
gaan. TVL realiseert zich heel goed dat de provisie uit TOR gebruikt
wordt voorTexelpromotie. Meer boekingen via de WV, meer provi
sie, meer promotie voor Texel, alle leden betalen dus een extra
bijdrage aan de Texelpromotie via het baatprincipe. Een uitsteken
de manier om middelen te genereren, waar onze leden graag aan
bijdragen. De provisie hoeft met de laagste te zijn, zolang het be
stedingsdoel maar helder is.
De VW website ontwikkelt zich nu verder tot een dumpsite. Ver
wacht mag worden dat de leden straks worden opgeroepen om
hun goedkoopste arrangement en laagste prijzen op de WV site
aan te bieden, waarbij juist de kwalitatief mindere bedrijven de prijs
en niveau van het gemiddelde zullen gaan bepalen. De uitverkoop
van het eiland is begonnen!
Texel Online Reserveringen heeft juist mogelijkheden in zich om
door het brede aanbod en de perfecte service en kennis in combi
natie met de volle gedragenheid van alle Texelse ondernemers een
kwaliteitssite te worden, waar de toerist door de juiste combinatie
van Texelpromotie en de verbondenheid met Texel niet omheen
kan. Het is zo eenvoudig; een plek op Internet waar je gek gemaakt
wordt voor Texel, waar je eilandinformatie gecombineerd met een
agenda met wervende filmpjes en alles over de Texelse accom
modaties en de beschikbaarheid daarvan kunt vinden Bovendien
kun je het gewenste ook nog vlot reserveren, daar kan geen an
dere aanbieder tegenop.
TOR en de VW site hebben nog steeds alles in zich om die super
site te worden. De uiteindelijke kracht van ons product wordt uit
eindelijk bepaald door het fantastische eiland Texel. En zodra de
promotie weer in het goede spoor zit, kan de kip weer op de gou
den eieren plaatsnemen.
Op 3 juli a.s. zullen wij op een extra ledenvergadering nadere toe
lichting geven op o.a. dit onderdeel van het promotiebeleid. Qnze
leden kunnen een uitnodiging voor dit overleg tegemoet zien.
Bestuur TVL
Mosaico
Marche*
Rosso of bianco
Fles 75 cl.
Doos a
5 flessen 11.00
Per fles
ELDERS 2.99
Grolsch
Pils*
Krat 16 beugels 45 cl.
of 24 flesjes 30 cl.
ELDERS 9.59
Wij verkopen alleen alcohol aan personen w
25/06 Aanbiedingen zijn niet bestemd voor wederverkopers en/of grootverbruikers. Prijswijzigingen en/of zetfouten voorbed
Kikkertstraat 11-13
Openingstijden:
Maandag - donderdag 8.30-18.00
Vrijdag 8.30-19.00
Zaterdag 8.30-18.00
www.plussupermarkt.nl
Hollandse aardbeien
Bak 500 gram
PLUS
Oranje tompoucen
Blister 4 stuks
NORMAAL 2.99
PLUS
Barbecue visschotel
Prijs per 300 gram
NORMAAL 5.99
Grillworst
Naturel, kip, kaas of saté
200 gram
ELDERS 2.00-2.10