Gezicht: Varkensschnitzels SS PLU Naturel of gepaneerd texelse vereniging van logiesverstrekkers Allround medewerker(ster) Tot de taken behoren o,a. kassa- en winkelwerkzaamheden Allround medewerker vanaf 16 jaar Kilo ELDERS 11.98 TEXEISE g COURANT Dak- en golfplaten Weekendvoordeel CC PLUS Hooyschuur - De Cocksdorp Wat een versrf DINSDAG 20 JUNI 2006 leeftijd: vanaf 16 jaar periode: vakanties en weekenden MEER INFORMATIE' TEXACO EIERLAND DE COCKSDORP Erwin van der Linde Tel. 06 - 20000925 [eventueel jaarbetrekking] Tot de taken behoren o.a. verhuur verkoop en reparatie van rijwielen VAN DER LINDE VERHUUR DE COCKSDORP ERWIN VAN OER LINDE TEL. 0B-20000SS5 Hout- en Bouwcentrum Van der Vis Telefoon 312356 Skydive centrum BLUE SIDE UP zoekt enthousiast promoteam m/v 18-26 jaar Kom in de wereld van het skydiven! Help ons snel groeiend bedrijf deze zomer promoten. Ben je spontaan en heb je de goede uitstraling? Bel 0222-311323, of mail: info@bluesideup.nl pluspakken Geldig van donderdag 22 t/m zaterdag 24 juni ft H MUSIQUE ADORABLE Een charmante muzikale reis langs Franse liederen door V de eeuwen heen UITVOERENDEN TEXELS VROUWENKOOR ELMA VAN DEN DOOL SOPRAAN ANNEMIEK JASPER PIANO ARIE GROEN DIRIGENT Vrijdag 23 juni Aanvang 20.00 uur N Ned. Hervormde kerk te Den Burg Nieuws voor TVL leden -2- Verbazing over VW en TOR bij de TVL leden. Er is nogal wat verbazing over de overhaast verstuurde (con cept?) TOR overeenkomst naar de TVL leden. De TVL leden hebben donderdag 16 juni j.l. de TOR overeen komsten voor 2007 ontvangen. Hierover heeft echter nog geen overleg plaats gevonden tussen de VW en TVL. Zoals bekend is er nadrukkelijk afgesproken dat TOR pas na evaluatie met TVL en TVO een tweede termijn in zal gaan. Tot op heden is TOR op nog geen enkele gemeenschappelijke wijze met de participatiepartners besproken. De mailing is kennelijk zo overhaast verstuurd, dat zelfs de contracten nog in concept vorm zijn. TVL zoekt toenadering tot de VW om opheldering te krijgen over de gevolgde handelswijze. Wij verzoeken onze le den nog even te wachten met het insturen van de (concept?) overeenkomst en de formulieren. Op het TVL overleg van 3 juli a.s. hopen wij meer duidelijkheid te kunnen geven. TVL en TOR (Texel Online Reserveringen) Een moderne manier van boeken. Online reserveren wordt gemeengoed. Het is, net als destijds het reserveren per telefoon, een niet te stuiten ontwikkeling. Dat er nogal wat verandert door online reserveren is duidelijk, maar daar ontkomen we niet aan. Het is wel van groot belang om tijdens zulke ingnjpende veranderingen overleg met elkaar te hebben en naar eikaars problemen te luisteren om de problematiek rond het invoe ren van een nieuwe wijze van reserveren tot het minimum te beper ken. Elke sector heeft zo zijn eigen problemen met TOR, het is moeilijk online reserveren te combineren met maatwerk zoals we dat bij de sector GROET en de Beheerders Bemiddelaars tegenko men. De praktische invulling van TOR is vooral ingewikkeld voor KLV. Voor een aantal leden is de stap naar het computertijdperk nu nog te groot, niet meedoen met TOR heeft echter tot gevolg dat deze leden onvindbaar worden op de site TVL dringt echter sinds het jaar 2000 bij de VW aan op de ontwik keling van een dergelijk online reserveringssysteem om aan de vraag van de markt te kunnen voldoen. Een goed boeksysteem. op het Web geplaatst in een wervende omgeving met algemene infor matie en een actieve agenda gekoppeld aan nieuws is een nood zakelijke aanvulling voor actieve promotie De WV heeft de Internet ontwikkeling gemist doordat er onvol doende kennis van het Internet in huis was. Men probeerde wel iets te ontwikkelen, maar deze investeringen werden links en rechts door de markt ingehaald. In 2005 bleek overduidelijk dat men de slag op Internet gemist had. De reserveringen en de inkomsten daaruit verdwenen naar organisaties die de mogelijkheden tot het boeken op het Internet wel op de juiste wijze hadden ingeschat. Uiteindelijk is er afgelopen najaar veel te gehaast en agressief een online reserveringssysteem gekomen. De communicatie naar de TVL leden was nihil en de presentatie van TOR was een promotio neel dieptepunt. TOR werd letterlijk geïntroduceerd onder de leuze: 'We moeten nu centjes verdienen'. Dat was dat. Overleg met de sectoren was er niet. meedoen ging onder het motto: Doe je mee dan sta je boven aan, doe je met mee dan ben je onvindbaar op de Website Geen wonder dat er zoveel commotie was over een sy steem dat in principe veel positieve mogelijkheden in zich heeft. Het bestuur van TVL kan zich absoluut niet vinden in de wijze waarop de WV het eiland Texel op dit moment op het web presenteert. De mogelijkheid om vanuit een evaluatie, de web site en TOR de kwaliteit te geven die TVL voor ogen heeft, wordt door de WV genegeerd. De visie van TVL, waarin de site duidelijk niet mag worden gepresenteerd als uitsluitend een boeksite, maar omringd moet worden met een helder promo tiebeleid, komt niet door. Dat is jammer want de ontwikkeling van een online boeksysteem was wel degelijk onderdeel van de wens van TVL en een opdracht naar VW, waar TVL onnodig veel jaren op heeft moeten wachten. De ontwikkeling van TOR tot dusver. Aanvankelijk was het de bedoeling dat TOR in overleg met een werkgroep van VW, TVO en TVL gerealiseerd zou worden. Dit werkgroepje viel, omdat het niet in mocht spreken al snel uiteen, alleen de hotelsector en TVO bleven over om toe te zien hoe er beslist werd. Het doel om samen met een sterk veranderde inter- netpromotie een reserveringssite te combineren met kwalitéitssite voor het eiland Texel, is niet gehaald. TOR is een afspiegeling van de sites die door website ontwikkelaar Oberon in de markt worden gezet om eenvoudig geld te verdienen en voegt daar niets aan toe. De wens van TVL om een kwaliteitssite te maken voor het totale logiesaanbod voor het eiland Texel is tot dusver weinig terechtge komen. Het ziet er naar uit dat TOR alles in zich heeft om zich tot een ordinaire dumpsite, in de sfeer van www.weekendjeweg.nl en www.zoweg.nl, te profileren. De KLV stelde dit vrij vlot vast, en een initiatief voor een eigen ledensite -waarvan het initiatief natuur lijk bij de WV had moeten liggen-, werd ingevuld door Rent-is. Juist die toegevoegde waarde van een dergelijke ledensite had de kwaliteit aan TOR moeten geven. Het dataplatform, dat in combinatie met de kwaliteitssite de basis van de toekomstige VW inkomsten had moeten worden, is nu ver van ons verwijderd. Bovendien wordt er van de VW en het WV bestuur op dit moment geen visie verwacht die dit mogelijk maakt. Van de zijde van de WV verwachten we met anders dan enthousi aste verhalen over TOR. Alle cijfers zullen worden afgezet tegen het absolute WV reservenngs-dieptepunt, het boekjaar 2005. Het moment dat de omzetcurve welhaast op de nullijn afstevende. Dus wat dat betreft gaat dit jaar alles beter. TVL en de WV zijn echter op zoek naar een netto-opbrengst van Euro 500.000,00 zoals dat in het verleden ook zonder het offer van de gesloten website vanuit de reserveringen werd gerealiseerd. Dat is nog een lange weg te gaan. TVL realiseert zich heel goed dat de provisie uit TOR gebruikt wordt voorTexelpromotie. Meer boekingen via de WV, meer provi sie, meer promotie voor Texel, alle leden betalen dus een extra bijdrage aan de Texelpromotie via het baatprincipe. Een uitsteken de manier om middelen te genereren, waar onze leden graag aan bijdragen. De provisie hoeft met de laagste te zijn, zolang het be stedingsdoel maar helder is. De VW website ontwikkelt zich nu verder tot een dumpsite. Ver wacht mag worden dat de leden straks worden opgeroepen om hun goedkoopste arrangement en laagste prijzen op de WV site aan te bieden, waarbij juist de kwalitatief mindere bedrijven de prijs en niveau van het gemiddelde zullen gaan bepalen. De uitverkoop van het eiland is begonnen! Texel Online Reserveringen heeft juist mogelijkheden in zich om door het brede aanbod en de perfecte service en kennis in combi natie met de volle gedragenheid van alle Texelse ondernemers een kwaliteitssite te worden, waar de toerist door de juiste combinatie van Texelpromotie en de verbondenheid met Texel niet omheen kan. Het is zo eenvoudig; een plek op Internet waar je gek gemaakt wordt voor Texel, waar je eilandinformatie gecombineerd met een agenda met wervende filmpjes en alles over de Texelse accom modaties en de beschikbaarheid daarvan kunt vinden Bovendien kun je het gewenste ook nog vlot reserveren, daar kan geen an dere aanbieder tegenop. TOR en de VW site hebben nog steeds alles in zich om die super site te worden. De uiteindelijke kracht van ons product wordt uit eindelijk bepaald door het fantastische eiland Texel. En zodra de promotie weer in het goede spoor zit, kan de kip weer op de gou den eieren plaatsnemen. Op 3 juli a.s. zullen wij op een extra ledenvergadering nadere toe lichting geven op o.a. dit onderdeel van het promotiebeleid. Qnze leden kunnen een uitnodiging voor dit overleg tegemoet zien. Bestuur TVL Mosaico Marche* Rosso of bianco Fles 75 cl. Doos a 5 flessen 11.00 Per fles ELDERS 2.99 Grolsch Pils* Krat 16 beugels 45 cl. of 24 flesjes 30 cl. ELDERS 9.59 Wij verkopen alleen alcohol aan personen w 25/06 Aanbiedingen zijn niet bestemd voor wederverkopers en/of grootverbruikers. Prijswijzigingen en/of zetfouten voorbed Kikkertstraat 11-13 Openingstijden: Maandag - donderdag 8.30-18.00 Vrijdag 8.30-19.00 Zaterdag 8.30-18.00 www.plussupermarkt.nl Hollandse aardbeien Bak 500 gram PLUS Oranje tompoucen Blister 4 stuks NORMAAL 2.99 PLUS Barbecue visschotel Prijs per 300 gram NORMAAL 5.99 Grillworst Naturel, kip, kaas of saté 200 gram ELDERS 2.00-2.10

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 2006 | | pagina 8