P Enquête Politiek bekent kleur r4>7i i VRAGEN {\T\ D66 Texel 2010 26. Samenwerken met? 27. Minder ambtenaren op het raad huis? 28. Als u ja hebt geantwoord, op welke manier wilt u dat berei ken? 29. Gemeentewerken? 30. Haven van Oudeschild? 31Den Burg West? 32. Een polikliniek in Den Burg West? 33. Ouderen van de toekomst zijn actiever, rijker en mobieler. Hoe kan Texel daarop inspelen? 34. Het plaatsen van grote windmo lens (hoger dan 17,5 meter)? 35. Biovergistingsinstallatie(s)? 36. Als we participeren in duurzame energieprojecten elders, telt dat ook mee voor het bereiken van deze doelstelling voor 2020? 37. Boeren op de Hogeberg worden beperkt in hun bedrijfsvoering. Moet de gemeente, hieraan een substantiële bijdrage leveren? 38. Kamperen bij de boer op Hoge berg? 39. Mag basisschool De Akker wor den verplaatst naar de buiten kant van het dorp (lokatie Schoolstraat)? 40. Met het oog op de leefbaarheid is het gewenst in de buitendor pen tenminste één basisschool in stand te houden. Moet de gemeente hier geld voor uittrek ken? 41. Moet Woontij terug naar de basis, het ontwikkelen en beschikbaar stellen van sociale woningen? 42. Moet de gemeente toekomstige winst op de grondexploitatie ten goede laten komen aan sociale woningbouw? 43. Sluitingstijden? 44. Een moskee op Texel? 45. Als u er niet omheen kunt om een belasting/heffing te verho gen om een financieel tekort te dekken bij de gemeente, welke keus zou u dan maken? 46. Is er een keihard standpunt in uw verkiezingsprogramma dat in de coalitieonderhandelingen niet mag sneuvelen? 47. Dat er minder regels moeten komen, wordt vrij algemeen onderkend. Welke te schrappen regel(s) zou u als speerpunt in het raads-/coalitieprogramma opnemen? TEXELS BELANG TEXEL OPNIEUW Partij van de Arbeid /groenlinks! 26. Meerdere gemeen- 26. Waddeneilanden en 26. Meerdere gemeen- 26. Meerdere gemeen- 26. Meerdere gemeen- 26. Meerdere gemeen- 26. Waddeneilanden, ten. Kop van NH. ten. ten. ten. ten. 27. Nee 27. Ja. 27. Ja, via natuurlijke 27. Nee, niet als dat de 27. Aantal ambtenaren 27. Ja. 27. Ja. afvloeiing. kwaliteit verlaagt. wordt bepaald door de taken die de gemeente uit moet voeren. 28. Nvt. 28. Efficiency, uitbeste den en ambitie naar beneden bijstellen. 28. Minder uitvoerende 28. Nvt. taken voor gemeen te: uitbesteden wat elders goedkoper kan. 28. Nvt. 28. Kijken welke werk zaamheden goedko per kunnen worden uitbesteed, indien wij dit wensen. 28. Natuurlijk verloop, loonsom bevriezen. 29. Niet privatiseren. 30. Gemeente stelt kaders en besteedt de exploitatie uit. 31. Gemeente stelt kaders en besteedt uit. 29. Niet privatiseren. 30. Gemeente stelt kaders en besteedt exploitatie uit. 31. Gemeente stelt kaders en besteedt exploitatie uit. 29. Niet privatiseren. 30. Gemeente stelt kaders en besteedt exploitatie uit. 31. Gemeente stelt kaders en besteedt exploitatie uit. 29. Niet privatiseren. 30. Gemeente stelt kaders en besteedt exploitatie uit. 31. Gemeente stelt kaders en besteedt exploitatie uit. 29. Niet privatiseren. 30. Gemeente stelt kaders en besteedt de exploitatie uit. 31. Gemeente stelt kaders en besteedt uit. 29. Niet privatiseren. 30. Verder als gemeen telijk havenbedrijf. 31. Gemeente stelt kaders en besteedt uit. 29. Niet privatiseren. 30. Verder als gemeen telijk havenbedrijf. 31Ontwikkelen door gemeente. 32. Vóór. 32. Voor. 32. Voor, locatie nader 32. Vóór. te bezien. VVD is ook voorstander hospitium (om rus tig te sterven). 32. Vóór. De locatie 32. Voor. moet nader worden bepaald. 32. Tegen. 33. Laat het aan de markt over om op de gewenste ont wikkelingen te rea geren. Gemeente moet gewenste ont wikkelingen bij staan. 33. Ja, infrastructuur aanpassen, vertier voor senioren, jonge gezinnen tussen ouderen laten wonen. 33. Voldoende passen de woonruimte, ouderen vragen voor vrijwilligers werk. Wel zorgen dat de jeugd hier kan blijven wonen en werken. 33. Door te zorgen dat bewoners passende huizen kunnen vin den. Zorg faciliteren en stimuleren dat senioren maat schappelijke actief blijven. 33. Goed openbaar ver voer. Goede zorg- en gezondheidsvoorzie ningen (zie 32). 33. Promotie van Texel is veelzijdig. 33. Er zijn al veel voor zieningen voor ouderen. Gemeente moet ervoor zorgen dat zij veilig de straat en trottoirs op kunnen. Bij vorst voldoende reinigen. 34. Niet toestaan. 34. Toestaan. 34. Niet toestaan. 34. Toestaan als breed 34. Toetsen aan kern- 34. Niet toestaan, wordt gedragen. waarden. 34. Niet toestaan. 35. Niet toestaan. 35. Toestaan. 35. Toestaan. 35. Toestaan. 35. Toetsen aan kern- 35. Niet toestaan, waarden. 35. Niet toestaan. 36. Ja. 36. Ja. 36. Ja. 36. Ja. 36. Nee. Het niet-haal- 36. Ja. baar zijn is een onbewezen stelling. 36. Nee. 37. Nee. 37. Nee. 37. Nee, Rijk en natuur- 37. Ja, of op andere 37. Ja. 37. Ja. 37. Ja. organisaties moeten manier ondersteu- een substantiële bij- nen en voordelen drage leveren. bieden. 38. Niet toestaan. 38. Niet toestaan. 38. Toestaan. 38. Niet toestaan. 38. Niet toestaan. 38. Toestaan. 38. Toestaan. 39. Ja. 39. Ja. 39. Ja. 39. Nee, laat de scholen 39. Ja. 39. Nee. 39. Nee. eerst samenwerken, gezien het aantal leerlingen in de toe komst. 40. Nee. 40. Nee. 40. Ja. 40. Ja, maar laat ook 40. Nee. Het gaat om 40. Ja. 40. Ja. andere activiteiten de kwaliteit van het op school combine- onderwijs. ren. 41. Ja. 41. Ja. 41. Ja. 41. Ja. 41. Nee. Sociale 41. Ja. 41. Ja. woningbouw blijft wel essentieel onderdeel van de taak. 42. Ja. 42. Ja. 42. Ja. 42. Ja. 42. Ja. 42. Nee. 42. Nee. 43. Laten zoals het is. 43. Laten zoals het is. 43. Laten zoals het is. 43. Laten zoals het is. 43. Laten zoals het is. 43. Laten zoals het is. 43. Vrij laten. 44. Niet toestaan. 44. Niet toestaan. 44. Niet relevant. 44. Toestaan (gods- 44. Toestaan. 44. Toestaan. 44. Eerst onderzoek uit- dienstvrijheid). voeren. 45. Komt het door toe ristische uitgaven dan uit dagtoerisme toeristenbelasting, is er een andere oorzaak is, heffin- gen/OZB. 45. Invoer heffing op 45. Eerst bezuinigen, dagtoerisme. 45. Verhoging van hef- 45. Invoer heffing op 45. Verhoging heffin- fingen/OZB-belas- dagtoerisme. gen/OZB-belasting ting voor inwoners. voor inwoners. 45. Combinatie van hogere toeristenbe lasting en verhoging heffingen/OZB inwoners. 46. Ja, bestuurlijke zelf- 46. Gemeentelijke 46. Ja, bezuinigings- 46. Ja, namelijk bouwen 46. Energie zelfvoorzie- 46. Nee. standigheid van Texel handhaven en geen hoge windmo len. dienstverlening: goed uitleggen wat wel en niet mag, duidelijkheid over procedures en ter mijnen en daar de hand aan houden en zorgen voor een vlotte afwikkeling. maatregelen, aan pakken woningte kort starters en senioren en realise ren ruimer onder wijsaanbod op Texel. van betaalbare woningen. nend in 2020, kern waardentoetsing. Een goed mobili teitsplan incl. parke ren en goed open baar vervoer, adequate zorg, een financieel gezonde gemeente. 46. Partijprogramma is onderhandelbaar, maar niet alles. 47. Regels zijn deels kritisch bekeken en worden door de organisatie gemini maliseerd. Wel vin den wij het schrap pen van de Huisvestingsveror dening een goede zaak. 47. Verkeersborden. 47. Bestaande regels vereenvoudigen en zo komen tot min der regeldruk. Afschaffen huisves tingsvergunning bij verhuizing op Texel. Dit kost de gemeen te per verhuizing 225 euro. 47. Alle regels die belemmeren dat jongeren zich op Texel willen vestigen en het verbod om in strandhuisjes te sla pen. 47. Het gaat niet om het aantal regels, maar om het effect. Heb ben ze niet het beoogde effect of geven ze teveel administratie? Dan afschaffen of aan passen. Wel afschaf fen: woonruimtever gunning. 47. Nu geen speerpunt maken van afschaf fen regels. Wel over wegen vestigingsei sen voor wonen op Texel te versoepelen (bijv. voor studenten van Texel). 47. Diverse regels schrappen, maar eerst alles evalue ren.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 2010 | | pagina 11