Lente Deal? De béste deal [HEBOID Garage Westend Opel Ampera - revolutionaire elektrische auto Suzuk Jimny 1.3 4x4 Bouwjaar: 2007 Km.stand: 23000 Kleur: blauw metallic Deze bijzondere Swift 1.2 Sport-1ine is gebaseerd op het uitrustingsniveau van de Swift 1.2 Comfort met standaard o.a. airconditioning, radio/CD-/MP3-speler, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen vóór, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, ESP®*, lederen stuurwiel en nu met extra: 17" lichtmetalen velgen Dakspoiler Bumpermasks Luxueuze mattenset Dubbel uitlaatsierstuk in chroom Standaard metaalkleuren Calactic Gray, Cosmic Black Pearl of Silky Silver. Met 3 deuren van 15.898,- nu voor €14.299,- Met 5 deuren van 16.398,- nu voor 14.799,- Er is al een Swift vanaf 11.139,- Brandstofverbruik volgens de Euro 5-normen (CE) 715/2007 en 692/2008: 5,0-5,6 1/100 km; 17,9-20,0 km/1; C02-uitstoot: 116-129 g/km. Oosterenderweg 52A, 1794 GB Oosterend (Texel), Tel. (0222) 318396, Den Burg - Elektrische mobiliteit is een feit. Vanaf nu neemt Opel Rentenaar reserveringen aan voor de Ampera, die dit jaar op de markt komt. Het is de eer ste elektrisch aangedreven auto die een onbeperkte actieradius heeft. Voor de basisversie geldt in Neder land een vanafprijs van 42.900,-, waarin 19% BTW is inbegrepen. Uiteraars is De Ampera volgens de huidi ge overheidsregels BPM- en wegenbelastingvrij. Met deze prijsstelling kiest Opel voor duidelijkheid richting de klant. Sommige andere fabrikanten kiezen ervoor de prijsstelling van hun elektrische auto's te splitsen: een basisprijs voor de auto en een lease bedrag voor de accu. Aangezien het leasebedrag doorgaans wordt onderbelicht, lijkt de prijs daardoor aantrekkelijk. De leasebedragen worden echter maandelijks betaald over een periode van meerdere jaren, zodat de totale kosten overeenkomen met auto's waarvan de accu bij de verkoopprijs is inbegrepen. De door Opel gekozen prijs stelling voorkomt misverstanden. Elektrische mobiliteit is weliswaar de beste methode om uitstoot van schadelijke stoffen te reduceren en de afhankelijkheid van aardolie te beperken, maar als elektrische auto's werkelijk een aanzienlijke bijdrage aan milieu en maatschappij moeten leveren, dan dienen zij geschikt te zijn voor een breed scala klanten - niet slechts voor bestuurders in stadsverkeer. Met de revolutionaire, elektrisch aange dreven Opel Ampera komt deze ambitieuze doelstelling aanzienlijk dichterbij. De meeste bestuurders zullen een elektrische auto als de Ampera snel omarmen. Dat is niet alleen te danken aan de krachtige lithium-ion-accu (16 kWh), maar vooral ook aan het unieke elektri sche aandrijfsysteem dat zorgt voor uitbreiding van de actieradius. Hoewel de Ampera alle gebruikelijke voordelen biedt van moderne elektrisch aangedreven auto's - zoals verbeterde prestaties en het volledig ontbreken van schadelijke uitstoot - kent hij niet de typische minpunten daarvan, zoals een beperkte actieradius of urenlange immobiliteit vanwege de noodzaak van het opladen van de accu. Dit alles maakt van de vijfdeurs en vierpersoons Ampera de eerste elektrische auto in Europa die bestuurders de mogelijkheid biedt elektrisch te reizen wanneer en waarheen ze maar willen, zonder zich zorgen te hoeven maken met een lege accu stil te komen staan. 'De Ampera is de nieuwe maatstaf voor e-mobiliteit. Geen enkele andere elektrisch aangedreven auto voorziet in de vrijheid van indi viduele mobiliteit die de Opel Ampera biedt', meent Ben Rentenaar. 'Er zijn geen enkele concessie gedaan. De Ampera is een geweldige auto die zowel rijplezier biedt als een rijke uitrusting.' De Opel Ampera is een elektrische auto die veel klimatologische omstandigheden aankan. Hij wordt continu en bij alle snelheden elektrisch aangedreven. Gedurende de eerste 40-80 kilometer maakt hij gebruik van de elektriciteit die is opgeslagen in de lithium-ion-accu van 16 kWh. Als hij rijdt op elektriciteit uit de accu stoot de Ampera geen schadelijke stoffen uit. Uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat ongeveer 80 procent van alle Europeanen minder dan 60 kilome ter per dag rijdt, waarmee de Ampera met een volle batterij zonder schadelijke emissies aan hun wensen zal voldoen. Wanneer de accu leeg dreigt te raken, kan hij met een stekker in een kleine vier uur worden opgeladen via een gewone 230 Volt-aansluiting. Omdat de accu zo snel kan worden opgeladen, zullen de meeste Am pera's vrij wel doorlopend in batterijmodus worden aangedreven. Indien gewenst, kan de actieradius met behulp van een generator en met een volle tank benzine worden uitgebreid tot meer dan 500 kilometer. Dankzij deze unieke technologie is de Ampera geschikt voor dagelijks, zorgeloos gebruik in een huishouden. Als elektrisch aangedreven auto's een aanzienlijke bijdrage aan het milieu moeten leveren, dan moeten ze ook in grote aantallen wor den aangeschaft. Elektrische auto's als de Ampera - met grote actie radius - zijn de meest effectieve manier om dat doel te bereiken, omdat ze van de berijders geen al te grote aanpassingen in het dage lijkse gebruik vragen. De Ampera draagt het DNA van de nieuwe ontwerptaal van Opel: een prominente grille, een forse Opel-badge en opvallende koplam pen in de vorm van een boemerang. Elke component van de Ampera is ontworpen en ontwikkeld met het oog op efficiency; zo kwam een van de meest aërodynamische en energiezuinige auto's ter wereld tot stand. Het interieur is - zoals mag worden verwacht van een baanbrekende auto - bijzonder rijk uitgerust. Met onder meer luid sprekers van Bose en touch sereens introduceert deze auto mobiliteit van de toekomst. Wereldwijd werd de Opel Ampera al veel lof toegezwaaid door experts. Hij is in de prijzen gevallen bij toonaangevende magazines en websites als 'Greenest Car of the Year' door www.whatcar.co.uk, ontving een innovatietrofee van I'Automobile Magazine in Frankrijk en was de beste elektrische auto bij Auto Swiat in Polen.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 2011 | | pagina 11