Lente Deal?
De béste deal
[HEBOID
Garage Westend
Opel Ampera -
revolutionaire elektrische auto
Suzuk Jimny 1.3 4x4
Bouwjaar: 2007
Km.stand: 23000
Kleur: blauw metallic
Deze bijzondere Swift 1.2 Sport-1ine is gebaseerd op het uitrustingsniveau van de Swift 1.2
Comfort met standaard o.a. airconditioning, radio/CD-/MP3-speler, centrale deurvergrendeling,
elektrische ramen vóór, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, ESP®*, lederen
stuurwiel en nu met extra: 17" lichtmetalen velgen Dakspoiler Bumpermasks
Luxueuze mattenset Dubbel uitlaatsierstuk in chroom Standaard metaalkleuren
Calactic Gray, Cosmic Black Pearl of Silky Silver.
Met 3 deuren van 15.898,- nu voor €14.299,-
Met 5 deuren van 16.398,- nu voor 14.799,- Er is al een Swift vanaf 11.139,-
Brandstofverbruik volgens de Euro 5-normen (CE) 715/2007 en 692/2008:
5,0-5,6 1/100 km; 17,9-20,0 km/1; C02-uitstoot: 116-129 g/km.
Oosterenderweg 52A, 1794 GB Oosterend (Texel),
Tel. (0222) 318396,
Den Burg - Elektrische mobiliteit is een feit. Vanaf nu
neemt Opel Rentenaar reserveringen aan voor de
Ampera, die dit jaar op de markt komt. Het is de eer
ste elektrisch aangedreven auto die een onbeperkte
actieradius heeft. Voor de basisversie geldt in Neder
land een vanafprijs van 42.900,-, waarin 19% BTW is
inbegrepen. Uiteraars is De Ampera volgens de huidi
ge overheidsregels BPM- en wegenbelastingvrij.
Met deze prijsstelling kiest Opel voor duidelijkheid richting de klant.
Sommige andere fabrikanten kiezen ervoor de prijsstelling van hun
elektrische auto's te splitsen: een basisprijs voor de auto en een lease
bedrag voor de accu. Aangezien het leasebedrag doorgaans wordt
onderbelicht, lijkt de prijs daardoor aantrekkelijk. De leasebedragen
worden echter maandelijks betaald over een periode van meerdere
jaren, zodat de totale kosten overeenkomen met auto's waarvan de
accu bij de verkoopprijs is inbegrepen. De door Opel gekozen prijs
stelling voorkomt misverstanden.
Elektrische mobiliteit is weliswaar de beste methode om uitstoot van
schadelijke stoffen te reduceren en de afhankelijkheid van aardolie
te beperken, maar als elektrische auto's werkelijk een aanzienlijke
bijdrage aan milieu en maatschappij moeten leveren, dan dienen zij
geschikt te zijn voor een breed scala klanten - niet slechts voor
bestuurders in stadsverkeer. Met de revolutionaire, elektrisch aange
dreven Opel Ampera komt deze ambitieuze doelstelling aanzienlijk
dichterbij. De meeste bestuurders zullen een elektrische auto als de
Ampera snel omarmen. Dat is niet alleen te danken aan de krachtige
lithium-ion-accu (16 kWh), maar vooral ook aan het unieke elektri
sche aandrijfsysteem dat zorgt voor uitbreiding van de actieradius.
Hoewel de Ampera alle gebruikelijke voordelen biedt van moderne
elektrisch aangedreven auto's - zoals verbeterde prestaties en het
volledig ontbreken van schadelijke uitstoot - kent hij niet de typische
minpunten daarvan, zoals een beperkte actieradius of urenlange
immobiliteit vanwege de noodzaak van het opladen van de accu.
Dit alles maakt van de vijfdeurs en vierpersoons Ampera de eerste
elektrische auto in Europa die bestuurders de mogelijkheid biedt
elektrisch te reizen wanneer en waarheen ze maar willen, zonder
zich zorgen te hoeven maken met een lege accu stil te komen staan.
'De Ampera is de nieuwe maatstaf voor e-mobiliteit. Geen enkele
andere elektrisch aangedreven auto voorziet in de vrijheid van indi
viduele mobiliteit die de Opel Ampera biedt', meent Ben Rentenaar.
'Er zijn geen enkele concessie gedaan. De Ampera is een geweldige
auto die zowel rijplezier biedt als een rijke uitrusting.'
De Opel Ampera is een elektrische auto die veel klimatologische
omstandigheden aankan. Hij wordt continu en bij alle snelheden
elektrisch aangedreven. Gedurende de eerste 40-80 kilometer maakt
hij gebruik van de elektriciteit die is opgeslagen in de lithium-ion-accu
van 16 kWh. Als hij rijdt op elektriciteit uit de accu stoot de Ampera
geen schadelijke stoffen uit. Uit onafhankelijk onderzoek is gebleken
dat ongeveer 80 procent van alle Europeanen minder dan 60 kilome
ter per dag rijdt, waarmee de Ampera met een volle batterij zonder
schadelijke emissies aan hun wensen zal voldoen. Wanneer de accu
leeg dreigt te raken, kan hij met een stekker in een kleine vier uur
worden opgeladen via een gewone 230 Volt-aansluiting. Omdat de
accu zo snel kan worden opgeladen, zullen de meeste Am pera's vrij
wel doorlopend in batterijmodus worden aangedreven. Indien
gewenst, kan de actieradius met behulp van een generator en met een
volle tank benzine worden uitgebreid tot meer dan 500 kilometer.
Dankzij deze unieke technologie is de Ampera geschikt voor dagelijks,
zorgeloos gebruik in een huishouden.
Als elektrisch aangedreven auto's een aanzienlijke bijdrage aan het
milieu moeten leveren, dan moeten ze ook in grote aantallen wor
den aangeschaft. Elektrische auto's als de Ampera - met grote actie
radius - zijn de meest effectieve manier om dat doel te bereiken,
omdat ze van de berijders geen al te grote aanpassingen in het dage
lijkse gebruik vragen.
De Ampera draagt het DNA van de nieuwe ontwerptaal van Opel:
een prominente grille, een forse Opel-badge en opvallende koplam
pen in de vorm van een boemerang. Elke component van de Ampera
is ontworpen en ontwikkeld met het oog op efficiency; zo kwam een
van de meest aërodynamische en energiezuinige auto's ter wereld
tot stand. Het interieur is - zoals mag worden verwacht van een
baanbrekende auto - bijzonder rijk uitgerust. Met onder meer luid
sprekers van Bose en touch sereens introduceert deze auto mobiliteit
van de toekomst.
Wereldwijd werd de Opel Ampera al veel lof toegezwaaid door
experts. Hij is in de prijzen gevallen bij toonaangevende magazines
en websites als 'Greenest Car of the Year' door www.whatcar.co.uk,
ontving een innovatietrofee van I'Automobile Magazine in Frankrijk
en was de beste elektrische auto bij Auto Swiat in Polen.