Garage Westend
NIEUW VAN SUZUKI.
DE ALTO CITYLINE.
mmm
(50/50)
Vactie/
WE
EN U BETAALT GEEN AFLEVERKOSTEN.
Let op! Geld lenen kost geld njfc
i PROFILE TYRECENTER RENTENAAR
Opel Mokka krijgt vijf sterren
CrossBlue: een groot statement
van Volkswagen
eld is de Alto Cityline. Genoemde prijzen zijn incl. BTW/BPM en afleverkosten (adviesprijs:
609,-, legeskosten 48,70 en recyclingbijdrage 45,-).
rijklaar-
Laagste C02-uitstoot onder de €10.000,-!
Way of Life!
Kunt u zich de vorige winterperiode nog herinneren? Nederland werd geteisterd door langdurige
perioden met vorst, veel sneeuw en ijzell Veel ongelukken, lange files en ergernissen in het verkeer waren het
gevolgl Des te meer is daarmee bewezen dat winterhanden ook in Nederland geen overbodige luxe zijn, het waar
borgt uw veiligheid en die van anderenl Wij adviseren u winterhanden te monteren bij temperaturen onder TC.
Den Burg, Bernhardlaan 200 T 0222 31 85 89
De superzuinige Suzuki Alto is er nu in speciale stadseditie. Zeer compleet uitgerust en v
van accessoires die het rijden in de stad een stuk makkelijker maken. Zoals stootlijsten, parkeer-
sensoren en navigatie. De Alto Cityline is er vanaf 11.299,-. Er is al een Alto vanaf 8.299,- en...
u betaalt géén afleverkosten!
Brandstofverbruik volgens Euro 5-norm (CE) 715/2007 en 692/2008:
4,1-5,1 1/100 km; 19,6-24,4 km/1; C02-uitstoot: 94-118 g/km.
Oosterenderweg 52A, 1794 GB Oosterend (Texel), Tel. (0222) 318 396,
Den Burg - De onafhankelijke con
sumentenorganisatie Euro NCAP
(European New Car Assessment Pro
gramme) kent de Opel Mokka SUV
vijf sterren toe. Daarmee krijgt het
zoveelste model van Opel de hoog
ste score van Euro NCAP. De Mokka
versterkt de gelederen naast de
Ampera, Astra, Corsa, Insignia,
Meriva en Zafira, die allemaal de
topscore van vijf sterren haalden in
het Euro NCAP-programma.
'Het is bij Opel al lang traditie altijd
de hoogst mogelijke veiligheidsnor
men te bieden aan onze klanten. De
Mokka zet onze leidersrol in veilig
heidstechnologie op indrukwekken
de wijze verder. Zoals altijd brengt
Opel toptechnologie, ook op veilig
heidsgebied, binnen het bereik van
een bredere klantengroep. Daar zijn
we erg trots op,' zegt Ben Rentenaar.
Resultaten van Euro NCAP in detail
In het algemeen haalde de Opel
Mokka indrukwekkende resultaten
in de vijf veiligheidscategorieën die
getest worden door Euro NCAP. De
nieuwe SUV van Opel behaalde met
een 100% score het maximale aan
tal punten in de categorie veilig-
heidsassistentie.
Op de Europese markt is hij daar
mee een van de weinige auto's met
een dergelijk goed testresultaat.
Euro NCAP gaf bijvoorbeeld belang
rijke punten aan de elektronische
stabiliteitscontrole ESP®Plus van de
Mokka, aan het veiligheidsgordel-
waarschuwingssysteem en de
cruise controle met snelheidsbe
grenzer. Deze veiligheidssystemen
zijn allemaal standaard in de Mok
ka.
In de categorie volwassen passa
giers haalde de Mokka 96 procent
van de maximale score. Dit uitste
kende resultaat was te danken aan
de airbags vooraan, de zijdelingse
gordijnairbags ter hoogte van hoofd
en romp en de dubbele gordelspan
ners met belastingsbeperking. De
instelbare hoofdsteunen van de
voorste stoelen beschermen tegen
whiplash bij een achteraanrijding.
Bovendien is de Mokka uitgerust
met het Pedal2 Release System: bij
een frontale aanrijding klappen het
rem- en koppelingspedaal weg om
de onderbenen van de bestuurder te
beschermen.
Wat de veiligheid van kinderen
betreft, gaf Euro NCAP de volgende
opmerking: "De Mokka haalde de
maximumscore in de dynamische
test met een pop die een 3 jaar oud
kind voorstelt." De prima score in
deze categorie is het resultaat van
Opeis veiligheidsstoelen voor kinde
ren die standaard uitgerust zijn met
ISOFIX-haken op de buitenste zit
plaatsen achteraan en sluitingen
voor een extra Top Tether-riem.
Ook in de categorie voetgangersvei
ligheid haalde de Mokka dankzij de
bumper alle punten. Euro NCAP
onderlijnde 'hoe goed de benen van
voetgangers beschermd zijn'.
Op het vlak van actieve veiligheid
overtreft de Mokka de vereisten van
Euro NCAP met talrijke functies op
het vlak van veiligheidsassistentie.
De SUV biedt veel innovatieve tech
nologie die de bestuurder helpt
aanrijdingen te vermijden, zoals de
tweede generatie van de Opel Eye
frontcamera met aanrijdingsassi
stent, volgafstandindicator, rij
strookassistent en verkeersbordher
kenning.
Bovendien verhoogt de achteruit-
kijkcamera en het adaptieve AFL-
verlichtingssysteem de veiligheids
standaard van de Opel Mokka.
www.garagewestend.nl
zijn gekoppeld aan een zestraps
DSG-automaat. Een lithium-ion
accu (9,8 kWh) in de bodem zorgt
voor de voeding. Op deze manier
wordt de CrossBlue een auto van
extremen: het systeemvermogen
bedraagt 306 pk, de topsnelheid is
204 km/h en de sprint van 0-100
km/h kan in 7,5 s. Tegelijkerti
jd bedraagt het gemiddelde ver
bruikscijfer 1:47,6 op de standaard
NEDC-cydus.
Als alleen de TDI-motor wordt in
gezet, komt dit op 1:20,4. De Cross-
Blue biedt keuze uit een groot
aantal rijmodi waarbij de TDI- en
de E-motoren samen of onafhanke
lijk werken. Het spectrum reikt van
volledig elektrische aandrijving (ac
tieradius: 33 km) tot'Sport'waarbij
alle motoren samen voor maximale
prestaties zorgen.
Volkswagen presenteert op de auto
show van Detroit het studiemodel
CrossBlue, een zéér ruime, vijf me
ter lange SUV met zes of zeven zit
plaatsen. De CrossBlue is ondanks
zijn grote afmetingen een volle
broer van de nieuwe Golf. Beide
gebruiken Volkswagens vooruitst
revende MOB-architectuur met veel
gewicht- en bra nd stof bes pa rende
technieken. Zo beschikt de Cross-
Blue over plug-in hybrideaandri
jving. De combinatie van een 2.0
TDI-motor en twee elektromotoren
leidt tot een gemiddeld verbruik
van slechts 1:47,6.
Het studiemodel CrossBlue is voor
de Noord-Amerikaanse markt
ontwikkeld en zou in de rest van de
wereld kunnen fungeren als extra
SUV-model binnen de succesvol
le Tiguan-familie. De CrossBlue is
4,99 m lang, 2,02 m breed en 1,73
m hoog. Dus 75 cm langer, 22 cm
breder en 28 cm hoger dan een
Golf. Toch delen ze veel essentiële
onderdelen. Binnen Volkswagens
MOB-architectuur zijn wielbasis,
spoorbreedte, wielgrootte en zit-
positie immers variabel. Het geb
ruik van lichtgewicht onderdelen
en constructietechnieken is tot in
de kleinste details doorgevoerd. Dat
maakt MOB-auto's veel lichter en
zuiniger.
Slim en efficiënt aandrijfconcept
Volkswagens flexibele platform
biedt ruimte aan alle mogelijke
zuinige aandrijfconcepten. Zo heeft
de CrossBlue een 190 pk sterke
TDI-diesel en twee elektromotoren
(55 pk voor, 115 pk achter). Deze
HYPERSPECIALIST IN BANDEN EN VELGEN, COMPLEET IN AUTO-ONDERHOUD
www.profiletyrecenter.nl