Garage Westend NIEUW VAN SUZUKI. DE ALTO CITYLINE. mmm (50/50) Vactie/ WE EN U BETAALT GEEN AFLEVERKOSTEN. Let op! Geld lenen kost geld njfc i PROFILE TYRECENTER RENTENAAR Opel Mokka krijgt vijf sterren CrossBlue: een groot statement van Volkswagen eld is de Alto Cityline. Genoemde prijzen zijn incl. BTW/BPM en afleverkosten (adviesprijs: 609,-, legeskosten 48,70 en recyclingbijdrage 45,-). rijklaar- Laagste C02-uitstoot onder de €10.000,-! Way of Life! Kunt u zich de vorige winterperiode nog herinneren? Nederland werd geteisterd door langdurige perioden met vorst, veel sneeuw en ijzell Veel ongelukken, lange files en ergernissen in het verkeer waren het gevolgl Des te meer is daarmee bewezen dat winterhanden ook in Nederland geen overbodige luxe zijn, het waar borgt uw veiligheid en die van anderenl Wij adviseren u winterhanden te monteren bij temperaturen onder TC. Den Burg, Bernhardlaan 200 T 0222 31 85 89 De superzuinige Suzuki Alto is er nu in speciale stadseditie. Zeer compleet uitgerust en v van accessoires die het rijden in de stad een stuk makkelijker maken. Zoals stootlijsten, parkeer- sensoren en navigatie. De Alto Cityline is er vanaf 11.299,-. Er is al een Alto vanaf 8.299,- en... u betaalt géén afleverkosten! Brandstofverbruik volgens Euro 5-norm (CE) 715/2007 en 692/2008: 4,1-5,1 1/100 km; 19,6-24,4 km/1; C02-uitstoot: 94-118 g/km. Oosterenderweg 52A, 1794 GB Oosterend (Texel), Tel. (0222) 318 396, Den Burg - De onafhankelijke con sumentenorganisatie Euro NCAP (European New Car Assessment Pro gramme) kent de Opel Mokka SUV vijf sterren toe. Daarmee krijgt het zoveelste model van Opel de hoog ste score van Euro NCAP. De Mokka versterkt de gelederen naast de Ampera, Astra, Corsa, Insignia, Meriva en Zafira, die allemaal de topscore van vijf sterren haalden in het Euro NCAP-programma. 'Het is bij Opel al lang traditie altijd de hoogst mogelijke veiligheidsnor men te bieden aan onze klanten. De Mokka zet onze leidersrol in veilig heidstechnologie op indrukwekken de wijze verder. Zoals altijd brengt Opel toptechnologie, ook op veilig heidsgebied, binnen het bereik van een bredere klantengroep. Daar zijn we erg trots op,' zegt Ben Rentenaar. Resultaten van Euro NCAP in detail In het algemeen haalde de Opel Mokka indrukwekkende resultaten in de vijf veiligheidscategorieën die getest worden door Euro NCAP. De nieuwe SUV van Opel behaalde met een 100% score het maximale aan tal punten in de categorie veilig- heidsassistentie. Op de Europese markt is hij daar mee een van de weinige auto's met een dergelijk goed testresultaat. Euro NCAP gaf bijvoorbeeld belang rijke punten aan de elektronische stabiliteitscontrole ESP®Plus van de Mokka, aan het veiligheidsgordel- waarschuwingssysteem en de cruise controle met snelheidsbe grenzer. Deze veiligheidssystemen zijn allemaal standaard in de Mok ka. In de categorie volwassen passa giers haalde de Mokka 96 procent van de maximale score. Dit uitste kende resultaat was te danken aan de airbags vooraan, de zijdelingse gordijnairbags ter hoogte van hoofd en romp en de dubbele gordelspan ners met belastingsbeperking. De instelbare hoofdsteunen van de voorste stoelen beschermen tegen whiplash bij een achteraanrijding. Bovendien is de Mokka uitgerust met het Pedal2 Release System: bij een frontale aanrijding klappen het rem- en koppelingspedaal weg om de onderbenen van de bestuurder te beschermen. Wat de veiligheid van kinderen betreft, gaf Euro NCAP de volgende opmerking: "De Mokka haalde de maximumscore in de dynamische test met een pop die een 3 jaar oud kind voorstelt." De prima score in deze categorie is het resultaat van Opeis veiligheidsstoelen voor kinde ren die standaard uitgerust zijn met ISOFIX-haken op de buitenste zit plaatsen achteraan en sluitingen voor een extra Top Tether-riem. Ook in de categorie voetgangersvei ligheid haalde de Mokka dankzij de bumper alle punten. Euro NCAP onderlijnde 'hoe goed de benen van voetgangers beschermd zijn'. Op het vlak van actieve veiligheid overtreft de Mokka de vereisten van Euro NCAP met talrijke functies op het vlak van veiligheidsassistentie. De SUV biedt veel innovatieve tech nologie die de bestuurder helpt aanrijdingen te vermijden, zoals de tweede generatie van de Opel Eye frontcamera met aanrijdingsassi stent, volgafstandindicator, rij strookassistent en verkeersbordher kenning. Bovendien verhoogt de achteruit- kijkcamera en het adaptieve AFL- verlichtingssysteem de veiligheids standaard van de Opel Mokka. www.garagewestend.nl zijn gekoppeld aan een zestraps DSG-automaat. Een lithium-ion accu (9,8 kWh) in de bodem zorgt voor de voeding. Op deze manier wordt de CrossBlue een auto van extremen: het systeemvermogen bedraagt 306 pk, de topsnelheid is 204 km/h en de sprint van 0-100 km/h kan in 7,5 s. Tegelijkerti jd bedraagt het gemiddelde ver bruikscijfer 1:47,6 op de standaard NEDC-cydus. Als alleen de TDI-motor wordt in gezet, komt dit op 1:20,4. De Cross- Blue biedt keuze uit een groot aantal rijmodi waarbij de TDI- en de E-motoren samen of onafhanke lijk werken. Het spectrum reikt van volledig elektrische aandrijving (ac tieradius: 33 km) tot'Sport'waarbij alle motoren samen voor maximale prestaties zorgen. Volkswagen presenteert op de auto show van Detroit het studiemodel CrossBlue, een zéér ruime, vijf me ter lange SUV met zes of zeven zit plaatsen. De CrossBlue is ondanks zijn grote afmetingen een volle broer van de nieuwe Golf. Beide gebruiken Volkswagens vooruitst revende MOB-architectuur met veel gewicht- en bra nd stof bes pa rende technieken. Zo beschikt de Cross- Blue over plug-in hybrideaandri jving. De combinatie van een 2.0 TDI-motor en twee elektromotoren leidt tot een gemiddeld verbruik van slechts 1:47,6. Het studiemodel CrossBlue is voor de Noord-Amerikaanse markt ontwikkeld en zou in de rest van de wereld kunnen fungeren als extra SUV-model binnen de succesvol le Tiguan-familie. De CrossBlue is 4,99 m lang, 2,02 m breed en 1,73 m hoog. Dus 75 cm langer, 22 cm breder en 28 cm hoger dan een Golf. Toch delen ze veel essentiële onderdelen. Binnen Volkswagens MOB-architectuur zijn wielbasis, spoorbreedte, wielgrootte en zit- positie immers variabel. Het geb ruik van lichtgewicht onderdelen en constructietechnieken is tot in de kleinste details doorgevoerd. Dat maakt MOB-auto's veel lichter en zuiniger. Slim en efficiënt aandrijfconcept Volkswagens flexibele platform biedt ruimte aan alle mogelijke zuinige aandrijfconcepten. Zo heeft de CrossBlue een 190 pk sterke TDI-diesel en twee elektromotoren (55 pk voor, 115 pk achter). Deze HYPERSPECIALIST IN BANDEN EN VELGEN, COMPLEET IN AUTO-ONDERHOUD www.profiletyrecenter.nl

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 2013 | | pagina 7