A KERST- Verenigingsnieuws Kerstmis 1970, Carnavalsavond Eensgezindheid' Trompetterkorps Heiloo' had jaarvergadering KNIPPEN OP AFSPRAAK Herenkapsalon JAN BRAAM Ned. Chr. Vrouwenbond Padvinders-Victorie-groep Alkmaar - Heiloo Tuinaanleg en onderhoud N1V0N houdt ,Paaskamp' Buk-Buk-nieuws Voorlichtingsavond voor Monica' „DE LAATSTE EER" 1 3 FEBRUARI 1971 UITKIJKPOST VLUCHT 1970 De spanning begon al een week eerder. Je weet dat je aan de beurt bent, maar de KLM heeft in een bulletin gesproken van minder vluchten op de feestdagen en misschien zijn er voldoende vrijwilligers. Vergeet het maar 's Zondagavonds, na terugkeer van een vertraagde Lagos-reis, komt een einde aan alle illusies - op de indelingskaart staat keihard: 25 december om 09.45 naar Curagao. Dag vogels, dag bloemen, dag feestdagen Kerstmis 1970. De wekker gaat af om 06.15. In een soort narcose beweegt de hand zich automatisch naar de knop om het irriterende geluid te stoppen. Even na half zeven een duw van je vrouw. De schok komt aan. Weer een half uur later staan we buiten in de kou. Een laatste kwartiermaan staat in een wolkeloze hemel - de gladde wegen vallen gelukkig mee. Alles lijkt uitgestorven. Gek, vroeger had je het idee dat iedereen op kerstmorgen naar de vroegmis ging, maar in het dorp valt geen kip te bekennen. Twee verlichte ramen: mogelijk iemand, die naar het toilet moet. Eindelijk, op de straatweg, zien we de eerste mens, vlak bij de psychia trische inrichting. Toevalligheid? De man kijkt naar onze auto en vraagt zich vermoedelijk af: kerkgangers of ernstige familieomstandigheden? Nee, mijnheer moet vliegen! De bedrijvigheid komt pas op Schiphol. Meldingsbureau: afscheid van je vrouw, begroeting van de man achter de balie. In de hal lopen tientallen leden van het vliegend personeel rond. De thuiskomers kijken vermoeid, maar opgelucht - ze zijn op tijd binnen. De vertrekkenden hebben iets mistroostigs, net als de armzalige, kale kerstboom tegen de pilaar. Ver moedelijk had de luchthavendirektie het boompje nog over en is van de gedachte uitgegaan: liever naakt dan namaak. Kerstmis 1970. Een blik op het bord van de binnenkomende- en uitgaande diensten geeft te denken over de aangekondigde vermindering van de vluchten op de feestdagen. Kan natuurlijk verbeelding zijn, maar onder deze omstandig heden kijk je zwarter dan anders. Twee vluchten naar Curacao! Waarom moeten die mensen in ons Calvinistisch Nederland - dat zei die kollega in het brievingkantoor zo mooi - eigenlijk zo nodig met Kerstmis vliegen? Of staat het in verband met de ontwikkelingshulp? Voor die retourticket van 800,vliegt natuurlijk iedereen naar de Antillen en Suriname! Als minister Bakker van Verkeer en Waterstaat en de Rijksluchtvaartdienst het been niet strak hadden gehouden, had misschien de SLM wel met Kerstmis gevlogen. Ops.room bevestigt het vermoeden. De kist zit tot de nok vol - 214 zielen, inclusief 11 bemanningsleden. Vijf man in de cockpit van een DC-8 komt overeen met een drukke zaterdagmiddag in de Kalverstraat in Amsterdam. Dat belooft wat voor de oversteek. ,Gaan we rechtstreeks?' Nee, dat gaan we niet. De kist is te zwaar, we moeten via Lissabon - voorlopig 25.200 kg brandstof tanken. Op weg naar gate B33 valt op dat de vertrekhal en de pieren niet onaardig versierd zijn. Honderden mensen staan al bij de uitgangen te popelen. Men schept er blijkbaar genoegen in om op Kerstmis te vliegen. Wat wilde het winkelpersoneel ook weer? Vijf dagen werken en op zaterdag vrij? Krijgen wij op zaterdag of zondag, of op de feestdagen vrij Nee, want dan wil het winkelpersoneel natuurlijk vliegen. Vreemde situatie. Afin, we zijn bij een dienstverlenende maatschappij en alles zit in het salaris verdis conteerd. De Curagao-dienst, welke je moet vliegen, wekt opeens weer associaties op met minister Bakker en de SLM. Zou minister Bakker eigenlijk al op zijn? De lange acht' PH-DEB, de ,Christophorus Columbus', staat reeds in volle glorie bij B33. Tijdens de pre-flightcheck rijst een vermoeden op. De inde lingskaart thuis vermeldde: retour op 30 december om 09.10. Zou dat een zoethoudertje' zijn voor de jaarwisseling? Op de bemanningskaart voor deze vlucht, KL 777, staat namelijk 31 december - riskant als je met ver traging binnenkomt. Toch maar even bellen! Ja hoor, de persoon aan de andere kant van lijn 1637 bevestigt het: retour 31 december. De tweede tegenslag komt van de stationsdienst - half uur vertraging we gens catering-moeilijkheden. Kerstmis 1970. Op het platform, bedekt met een dun laagje sneeuw, heerst een drukte van belang. De DC-9 PH-DNY taxiet langs - bestemming Barcelona. Aan de andere zijde van de pier komt de PH-DED, een DC-8-63, tevoorschijn. Over de luidspreker in de cockpit komt het .callsign' door: KLM 529 Extra. Extra? In het KLM-bulletin was toch sprake van minder vluchten? De KLM vliegt overigens niet alleen. In de verte klimt een reusachtige 747 van PanAm traag omhoog - aan de rand van het platform rolt een fel oranje gekleurde CPA DC-8, welke broederlijk naast Martin's DC-8 PH- MAS stond, af. Het wachten is nog steeds op de catering. De stationschef komt binnen. Van zijn gezicht valt af te lezen dat hij met een gunstig bericht komt. Inderdaad, de machine is klaar. Om 10.35 lokaal, 09.35 GMT en met vijftig minuten vertraging, gaan de rode dcurwaarschu- wingslich'tjes op het BWK-paneel uit. Twee minuten later is de ,Kerstreis' begonnen. De DEB klimt met 2500 voet/minuut. Aan de rechterzijde glijden Den Haag en Delft onder ons door. De stewardess komt de cockpit binnen - hoe we onze koffie willen hebben? Rotterdam wordt gepasseerd op 13.000 voet. Via de luidspreker klinkt de stem van de co-piloot: climbing to flight level 330 - estimating Cambray at .06 De automatische drukregeling van de cabine vertikt het. Als het na enige manipulaties weer werkt staat de koffie op de BWK-tafel - koffie zonder suiker. Er moet een vergissing in het spel zijn, want dat had de kollega, op de navigatorstoel, gevraagd. Op de vraag of hij misschien koffie mèt suiker heeft gekregen komt het antwoord dat dit inderdaad het geval was, doch dat de stewardess alweer naar de pantry is om koffie zonder suiker te halen. Later brengt ze toch nog een zakje suiker. Kerstmis 1970. ,KLM Lisbon - this is KLM 777 on frequency 131.90 - merry Christmas!' Twee uur en 40 minuten na het vertrek van Schiphol staat de .Christopho- rus Columbus' tussen de wielblokken op het vliegveld van Lissabon. Van een kerststemming valt niets te bespeuren. Er valt wel een druilerige regen, welke het sobere aanzien van het stationsgebouw nog vergroot. Geen stukje versiering, geen kerstboom. .Portugal belegt zijn geld in kathedralen,' stond jaren geleden in een prospectus - klaarblijkelijk niet in kerstbomen. Terwijl de DEB gulzig 68.940 liter brandstof opslurpt, rolt een Lufthansa 737 naar de baan. Op het platform staat dan alleen nog een Boeing 727 van de Portugese TAP. ,KLM 777 - you are cleared for take-off Om 13.12 GMT trekken de vier Pratt Whitney's 160 ton DC-8 met inhoud van runway 03. Volgens het vliegplan bedraagt de vliegtijd naar Curagao: 8 uur en 11 minuten. BWK's van de oudere generaties noemden dat ,een stukje voor een zieke kip', maar dat was in de tijd met vliegplannen van 15 uur of langer. De kollega neemt over na het bereiken van de voorlopige vlieghoogte van 28.000 voet. Sinds de start zijn dan 23 minuten verstreken - van de totale 64.410 kg brandstof 5500 kg verbruikt. De magen beginnen zo langzamerhand te knagen. Volgens de hofmeester zijn de sandwiches niet bevoorraad of in ieder geval onvindbaar. Veel meer dan een vluchtig ontbijt hebben we deze dag nog niet gehad en er staat toch iets bij dat men de Kerstdagen grofweg wel eens ,vreet'-dagen noemt. Kerstmis 1790. De zon staat bijna recht vooruit. Achter het BWK-paneel zit de kollega' zijn stoel schuin naar voren gedraaid, wat moeilijk met de ogen te knippe ren. Verwonderlijk is dat niet - het was vanmorgen vroeg dag. Er komt voor hem trouwens nog meer bij. Deze kerstvlucht vormt een onderbreking van zijn wintersportvakantie in Oostenrijk. Gisteravond laat teruggekeerd met een lijnkist uit München heeft hij de vuile gezinswas in de automaat gestopt en vanmorgen, vóór het vertrek, aan de lijn gehangen. Ook een vreemde kombinatie: eerste Kerstdag en was ophangen! De sandwiches zijn gevonden, maar de zon wordt hinderlijk. Vanaf de ,opserverseat' kan je je hoofd nauwelijks naar links bewegen, want dan kijk je via het ,eyebron window', links boven de gezagvoerder, precies in de stralenbundel. Waarom hebben ze die cockpitruiten eigenlijk nooit met gordijntjes of luxaflex uitgevoerd? Het oog valt op een exemplaar van Esquire - the magazine for men'. Op de omslag staat een truc-montage van de Griekse reeder Onassis - zijn hoofd geplaatst op het lichaam van een geweldige ,body builder'. Nooit geweten, maar het tijdschrift past wonderwel in de .eyebrow widow' en geeft de gewenste afscherming tegen de zon. Vanaf de omslag staart Onassis nu de cockpit in. Positie 35.00 N 30.00 W: precies volgens vliegplan om 15.38 GMT. Thuis in Holland, waar het een uur later/is, zitten ze nu vermoedelijk aan een borrel. De stewardess vraagt wat we bij het eten willen drinken. Het draait uit op sodawater. Kerstmis 1970. Op de observerseat' eet je, met een handboek als tafel op schoot, een gekomprimeerde rijstschotel. Er is niets ergers dan rijst met mes en vork te eten - de lepels zijn echter uitverkocht en hetzelfde geldt voor de sambal. Onassis kijkt, schuin over de schouder van de gezagvoerder heen, naar je geploeter. In de rechter benedenhoek van het BWK-paneel begint een .alternate quantity low'-lampje te knipperen, even later gevolgd door een tweede - doet toch even denken aan een kerstboom. De maaltijd wordt gevolgd door een kleine lichamelijke inzinking. De navi-. gatorstoel komt vrij en biedt misschien de mogelijkheid voor een klein tukje. Het lukt. Stijf door de opgevouwen houding gaan de ogen, na een half uur, moeizaam open. Je voelt je enigszins gebroken. Onassis, met zijn geweldige spierballen en zijn groene zwembroek, heeft daar geen last van. Hij staat nog 'steeds, opmerkelijk fris, in de .eyebrow window' links boven de gezagvoerder. ,Sap om 37.' Het verzoek van de co-piloot haalt je uit een nadere beschou wing van het voorgaande storingboek. We naderen positie 28.55 N 45.00 W. Brandstof verbruikt om 17.37 GMT: 34.110 kg of pak weg 43.000 liter. Wat zal die oude Fokker F.18, de ,Snip' waarmee de KLM in 1934 voor de eerste maal naar West-Indië vloog, eigenlijk per uur verbruikt hebben? Geën flauw idee, maar voor het gevoel hebben we qua gewicht op dit ogen blik al meerdere komplete Fokker F.18's met inhoud verstookt. Was dat een Kerstvlucht? Nee, dat was die postvlucht van de .Pelikaan' in 1933. Je weet dat je niet objektief denkt maar onwillekeurig komt de SLM weer op de proppen. In 1931 was er nog geen controverse KLM-SLM. Vorige week le verde op de T.V., in een .Achter het nieuws'-uitzending, een vertegenwoor diger van een vakbond of politieke partij op Curagao nog kommentaar op ons land. .Nederland moet over de brug komen om zijn schuld van het koloniale tijdperk af te lossen!' Dat belooft nog wat voor de toekomstige kerstdagen als we deze schuld met goedkope tickets gaan betalen. Positie 26.00 N 50.00 W. Eén minuut en 800 kg brandstof achter op het vliegplan. Nog drie uur naar Curagao. Vanuit de cabine komt de mededeling dat het daar te warm is. We vliegen op ruim 10.000 meter hoogte: buitenluchttemperatuur 43°C. Even later komt de purser terug en vertelt dat een passagier champagne aan de crew wil aanbieden. Sympathiek voorstel en een kans om, indirekt, ook van de ontwikkelingshulp te profiteren. Helaas, we zijn in dienst. ,Geef maar een glaasje melk,' zegt de gezagvoerder. Kerstmis 1970. Aan het zonlicht komt geen einde. In Holland zouden ze daar jaloers op zijn, maar de cockpit lijkt zolangzamerhand een broeikas. Vanaf 31.000 voet lijkt de onmetelijke Oceaan bijzonder rustig. Enkele wolkenveldjes drijven op lagere hoogte - een brede wazige horizon scheidt het blauwe water van de blauwe lucht. ,Daar gaat een kist!' De gezagvoerder draait zich om en wijst in de verte. De manier van omdraaien is nog hetzelfde als in 1953, op je eerste reis met een DC-4 naar Dublin. Alleen had hij toen een hinderlijke steenpuist in zijn nek. Thuis zijn de kinderen nu naar bed. De tijd is 19.32 GMT, even voor half negen in Holland. Misschien speelt je vrouw nu met de nieuwe gekochte stereo-set - ,Zit m'n dasje goed, zit m'n jasje goed, vader gaat op stap ,Hoe ver is het volgens de DME nog naar St. Maarten?' Het antwoord van de co-piloot luidt: .Twintig mijl.' De grondsnelheid bedraagt nu 457 knots of zo'n 900 km - de Mach-meter wijst .815 aan. In de verte wordt een paarsblauwe vlek, verborgen onder strato-cumulus, op het wateroppervlak zichtbaar. GMT 20.12: .Overhead St. Maarten.' Twee minuten achter op het vliegplan - toch wel geweldig! Over een af stand van 3075 mijl en een vliegtijd van zeven uur, twee minuten verschil met het vooraf gemaakte vliegplan! Dat is konkurrentie voor de Neder landse Spoorwegen. Hoe groot is eigenlijk de totale afstand Amsterdam- Lissabon-Curagao? Wederom volgens het vliegplan bedraagt dat 4596 mijl of 7350 km. En dat allemaal voor 800,heen en terug, inclusief eten, drinken en kerstversiering in de cabine. In de krant stond dat de spoor wegen in 1971 weer minstens 13% duurder zouden worden. We beginnen de stal te ruiken. Dit stadium wordt gekenmerkt door de steeds frequenter gestelde vraag: ,Hoe lang nog?' .Curagao Control - this is KLM triple 7 - merry Christmas - what is the latest weather? De verkeersleider beantwoordt de wens en geeft het laatste weer: wind 080/11 temperatuur 27°C - koud zullen we het op Curagao niet hebben! Geleidelijk daalt de DEB naar het wateroppervlak - in de verte duikt het eiland uit de zee op. Vijfduizend voet: .Flaps 23° gear down De machine gaat in een flauwe linkse bocht. Curagao is groen! Er moet de laatste weken veel regen gevallen zijn! Steeds lager zakt de DEB, scheert tenslotte over de .boerenkool' en wordt op .positieve wijze' door de gezag voerder aan de grond gezet. Als we het platform naderen, rolt een zuster machine, de PH-DEL, af: bestemming New York. Daar staan we dan. Aankomsttijd Curagao: 21.32 GMT, lokaal 17.32, in Holland 22.32. De zon schijnt nog steeds. De KLM of het hotel .Flamboyant' biedt een kerstdiner aan - we worden om 20.30 uur in de bar verwacht. Dat is natuurlijk nooit weg. Wat let ons eigenlijk om nog vóór het eten te gaan zwemmen. Juist, niets! Lokale tijd 19.00, in Holland middernacht van de eerste op de tweede kerstdag, trek je een baantje in het zoute water van het zwembad. Hoeveel Hollanders zouden er op dat tijdstip zwemmen? Laten we eerlijk zijn: niet veel. Misschien zijn we wel de enigen en dat pak je mooi maar weer mee voor de statistieken! Tweede kerstdag om 02.45 - op Curagao nog eerste kerstdag om 21.45 - beginnen we aan het kerstdiner. Reerug, kalkoen, wijn enz. voor treffelijk! Niets dan lof voor de kok en de gever - jammer dat onze magen nog niet aan de lokale tijden zijn aangepast Verzadigd en doezelig van het overdadige diner overdenk je, later in bed, nog even dit vreemde beroep. Zou je nu iets anders willen of een kantoor baan met de feestdagen vrij? Je weet het zeker: neen! Waarom dan dat gelamenteer en dat gekanker? De reden ligt voor de hand: we zijn toch Hollanders! G. J. Hagens Bovenstaande persoonlijke gedachten en opmerkingen staan geheel los van de Vereniging van KLM-Boordwerktuigkundigen en van de KLM - Red. Op vrijdag 5 februari organiseert de mu ziekvereniging .Eensgezindheid' in Hei- loo weer een groots carnaval in ,De Rus tende Jager'. Medewerking wordt ver leend door de bekende Heiloose boeren- kapel ,De Kinkeluters' en ,De Groene Kakatoes' met natuurlijk Prins Victor 1 met zijn Raad van elf. Voor de beste kostumering zijn mooie prijzen beschikbaar gesteld. Het feest begint om 20.00 uur, toegangs prijs 2.50. Kaarten verkrijgbaar bijM. Klaver, Kerkelaan 22, Heiloo, telefoon 30115 en 's avonds aan de zaal van ,De Rustende Jager'. Afscheid van P. Avis als sekretaris In haar derde jaarvergadering heeft T.K.H. afscheid genomen van haar sekre taris (en mede-initiatiefnemer tot de op richting van het korps in 1968) P. J. Avis. Geen definitief afscheid echter, want dhr. Avis blijft zijn bas-partijtje meeblazen. Door drukke werkzaamheden en om studieredenen was hij genoodzaakt het sekretariaat neer te leggen. Het sekretariaat wordt nu waargenomen door mej. T. Beemster, Werkendelslaan 45, tel. 30921. Als bestuurslid werd toe gevoegd de heer W. Duba. Ook de redaktie van ,De Toeteraar' moest een veer laten. B. Bos moest, ook al om studieredenen, deze redaktie ver laten. Hij werd door de voorzitter be dankt voor het vele werk dat hij voor de redaktie heeft gedaan. De scheidende sekretaris ontving van de vereniging een mooie vierkleuren ball point en een bos bloemen voor zijn vrouw als dank voor het werk dat zij samen voor de vereniging hebben verzet. Ongeveer 25 maal aktief Tijdens deze vergadering kwam ,aan het licht', dat T.K.H. het afgelopen jaar on geveer 25 maal aktief is geweest (d.w.z.: in het openbaar)De geweldige resulta ten op de concoursen passeerden ook weer even de revue, waarbij instrukteur Beemster nogmaals een dik applaus kreeg van alle aanwezigen. Voor het komende seizoen zijn al weer diverse plannen gemaakt. Een daarvan is: afwerking van de uitbreidingsvoorne- mens. U kunt zich nog opgeven bij de nieuwe sekretaresse. Zij ontvangt u met eh open armen. Jawel v. Aostastraat 4, achter B W Telefoon 31004 Heiloo Tabak Parfumerieën Afdeling Heiloo De lezing, die'mevr. Kraayeveld-Wouters uit Heerhugowaard vorige week voor de N.C.V.B. hield, was een leerzame. Niet in 't minst ook door het feit, dat de leden zelf eens moesten meedenken en hun mening geven. Mevrouw Kraayeveld hield eerst een in leiding over het begrip .vooroordeel', dat iedereen zijn oordeel over allerlei toe standen in de wereld heeft, al meent men zelf vaak, dat het een .oordeel' is, om maar enkele voorbeelden te noemen: mensen van ander ras of volk, studenten, protesten, abortus, vrouwenemancipatie enz. Haar advies was dan ook: probeer eerst uw kennis te vergroten, alvorens over een onderwerp een oordeel te vellen en vooral - generaliseer niet! Na de pauze werd in groepjes n.a.v. een aantal opgegeven vragen levendig ge- diskussieerd. De dames waren nog niet uitgepraat toen de presidente, mevrouw Butijn, de avond moest besluiten door de spreekster hartelijk te danken voor haar aandeel in het welslagen ervan. Elk jaar houden de Padvinders van bo vengenoemde groep in de winter een .snertaktie', niet alleen omdat dit lang zamerhand een traditie is geworden, doch ook en vooral ter versteviging van de kasmiddelen. Het spreekt vanzelf, dat de snert even als vorige jaren van uitstekende kwali teit zal zijn. Deze aktie in Heiloo wordt gehouden op zaterdag 13 februari a.s. Vanaf 's mor gens ca. 9 uur zal bij de inwoners de bel klinken voor deze verkoop. Zij hopen uiteraard ten zeerste dat Hei loo zich niet onbetuigd zal laten en dat in de gemeente op deze zaterdag een doordringende .snertgeur' zal hangen! Lezing voor Kon. Ned. Mij. Als u een nieuwe tuin hebt die u wilt gaan inrichten, of wanneer u erover denkt uw oude tuin eens een ander aan zien te geven, dan is het nu de tijd om daarover eens te gaan denken. De lezing die onze afdeling voor dinsdag 9 februari a.s. georganiseerd heeft, zal u daarbij goede diensten kunnen bewijzen. Die avond spreekt namelijk voor ons de heer M. Sentner uit Huizen (N.-H.) over het onderwerp .Tuinaanleg en Onder houd'. Degenen die niet over aanleg denken, kunnen veel opsteken van het onderdeel waar nu eenmaal iedere tuinbezitter mee te maken heeft: het onderhoud. Tezamen lijkt ons dit een onderwerp waarin naast onze leden ook niet-leden geïnteresseerd kunnen zijn; ook zij zijn van harte welkom in de Germefa-kantine aan de Oosterzijweg 23 alhier, om 8 uur 's avonds. In de pauze gratis verloting van de .plant van de maand', eerder besproken door de heer J. P. Schouten. Excursie naar Westfriese Flora Zaterdag 20 febr. a.s. organiseren we sa men met de afdelingen Alkmaar en De Egmonden een excursie naar de West- friese Flora in Bovenkarspel. Vertrek van het Witte Kerkje om 8.45 uur; van de Heilooërdijk 8.50 uur. We zijn onge veer 2 uur weer terug. De kosten zijn 5.50, fooi chauffeur inbegrepen. Opgave bij mevrouw Van Wijk, Cruijscamplaan 7 Heiloo, telefoon 32470. Opnieuw cursus bloemschikken Alleen voor leden organiseert de ,Mij.' in het voorjaar opnieuw een bloemschik cursus. Om de belangstelling hiervoor te peilen wil het bestuur uiterlijk op 9 fe bruari a.s. de opgave van geïnteresseer den ontvangen. U kunt het doen bij me vrouw Van Wijk, tél. 32470. op ,De Hondsrug' (Noord-Laren) Het Gewest Noord Holland van het Ned. Inst, voor Volksontw. en Natuurvrien- denwerk houdt van 10 tot en met 12 april een Paaskamp op het Natuurvrienden huis ,De Hondsrug' te Noord-Laren. Vorig jaar werd ook zo'n Paaskamp ge houden op .Krikkenhaar' te Bornebroek. Het werd een groot succes. Reden dat men er nu weer op uit gaat trekken. Gezien het aantal beschikbare bedden is opgave spoedig gewenst. In ieder geval vóór 15 maart. Het programma van Buk Buk ziet er als volgt uit. In tegenstelling tot andere be richten is er een strandwandeling op 14 februari in plaats van 7 februari. Op Buk Buk hangt een lijst waar je je naam op kan schrijven als je mee wilt. Na de strandwandeling gaan we weer naar het Pannekoekhuis St. Johanna's Hof. De genen die vorige keer zijn meegeweest weten nog wel wat voor een lol we op het strand hebben beleefd. Zaterdag 20 februari vieren we carnaval op onze eigen zolder met medewerking van de Band .Junction Two. Succes' is weer bij voorbaat verzekerd. Er zijn na tuurlijk weer prachtige prijzen voor die genen die het mooist verkleed komen op dagen. Vrijdag 26 februari is er een algemene ledenvergadering. Kom dan ook allemaal. Tot zover dit nieuws. Volgende week meer nieuws. Over groenten en fruit Het produktschap voor groenten en fruit houdt een voorlichtingsavond voor het r.-k. Vrouwengilde ,St. Monica' en wel op woensdag 17 februari in het Bruno- gebouw. Er zullen filmpjes vertoond worden. En voorts zal men zich kunnen overtuigen van de kwaliteit van bepaalde artikelen door consumering van diverse hapjes. Voorts is er een kleine verloting. Het wordt dus een aantrekkelijke bij eenkomst. BEGRAFENISVERENIGING belast zich met BEGRAFENISSEN CREMATIES en TRANSPORTEN voor de kostende prijs Geen leden - geen kontributies Uitvoerder: A. KLAASE Straatweg 121, Heiloo Telefoon 31521 b.g.g. 31009 of 30306 A. N. BOERMA Raadhuisweg 11, Heiloo Telefoon 31009 b.g.g. 30306

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1971 | | pagina 6