A
KERST-
Verenigingsnieuws
Kerstmis 1970,
Carnavalsavond
Eensgezindheid'
Trompetterkorps Heiloo'
had jaarvergadering
KNIPPEN
OP AFSPRAAK
Herenkapsalon
JAN BRAAM
Ned. Chr. Vrouwenbond
Padvinders-Victorie-groep
Alkmaar - Heiloo
Tuinaanleg en onderhoud
N1V0N houdt ,Paaskamp'
Buk-Buk-nieuws
Voorlichtingsavond voor
Monica'
„DE LAATSTE EER"
1
3 FEBRUARI 1971
UITKIJKPOST
VLUCHT 1970
De spanning begon al een week eerder. Je weet dat je aan de beurt bent,
maar de KLM heeft in een bulletin gesproken van minder vluchten op de
feestdagen en misschien zijn er voldoende vrijwilligers. Vergeet het maar
's Zondagavonds, na terugkeer van een vertraagde Lagos-reis, komt een
einde aan alle illusies - op de indelingskaart staat keihard: 25 december
om 09.45 naar Curagao.
Dag vogels, dag bloemen, dag feestdagen
Kerstmis 1970.
De wekker gaat af om 06.15. In een soort narcose beweegt de hand zich
automatisch naar de knop om het irriterende geluid te stoppen. Even na
half zeven een duw van je vrouw. De schok komt aan. Weer een half uur
later staan we buiten in de kou. Een laatste kwartiermaan staat in een
wolkeloze hemel - de gladde wegen vallen gelukkig mee.
Alles lijkt uitgestorven. Gek, vroeger had je het idee dat iedereen op
kerstmorgen naar de vroegmis ging, maar in het dorp valt geen kip te
bekennen. Twee verlichte ramen: mogelijk iemand, die naar het toilet moet.
Eindelijk, op de straatweg, zien we de eerste mens, vlak bij de psychia
trische inrichting. Toevalligheid? De man kijkt naar onze auto en vraagt
zich vermoedelijk af: kerkgangers of ernstige familieomstandigheden? Nee,
mijnheer moet vliegen!
De bedrijvigheid komt pas op Schiphol. Meldingsbureau: afscheid van je
vrouw, begroeting van de man achter de balie. In de hal lopen tientallen
leden van het vliegend personeel rond. De thuiskomers kijken vermoeid,
maar opgelucht - ze zijn op tijd binnen. De vertrekkenden hebben iets
mistroostigs, net als de armzalige, kale kerstboom tegen de pilaar. Ver
moedelijk had de luchthavendirektie het boompje nog over en is van de
gedachte uitgegaan: liever naakt dan namaak.
Kerstmis 1970.
Een blik op het bord van de binnenkomende- en uitgaande diensten geeft
te denken over de aangekondigde vermindering van de vluchten op de
feestdagen. Kan natuurlijk verbeelding zijn, maar onder deze omstandig
heden kijk je zwarter dan anders. Twee vluchten naar Curacao! Waarom
moeten die mensen in ons Calvinistisch Nederland - dat zei die kollega in
het brievingkantoor zo mooi - eigenlijk zo nodig met Kerstmis vliegen?
Of staat het in verband met de ontwikkelingshulp? Voor die retourticket
van 800,vliegt natuurlijk iedereen naar de Antillen en Suriname! Als
minister Bakker van Verkeer en Waterstaat en de Rijksluchtvaartdienst
het been niet strak hadden gehouden, had misschien de SLM wel met
Kerstmis gevlogen.
Ops.room bevestigt het vermoeden. De kist zit tot de nok vol - 214 zielen,
inclusief 11 bemanningsleden. Vijf man in de cockpit van een DC-8 komt
overeen met een drukke zaterdagmiddag in de Kalverstraat in Amsterdam.
Dat belooft wat voor de oversteek. ,Gaan we rechtstreeks?' Nee, dat gaan
we niet. De kist is te zwaar, we moeten via Lissabon - voorlopig 25.200 kg
brandstof tanken.
Op weg naar gate B33 valt op dat de vertrekhal en de pieren niet onaardig
versierd zijn. Honderden mensen staan al bij de uitgangen te popelen.
Men schept er blijkbaar genoegen in om op Kerstmis te vliegen. Wat wilde
het winkelpersoneel ook weer? Vijf dagen werken en op zaterdag vrij?
Krijgen wij op zaterdag of zondag, of op de feestdagen vrij Nee, want dan
wil het winkelpersoneel natuurlijk vliegen. Vreemde situatie. Afin, we zijn
bij een dienstverlenende maatschappij en alles zit in het salaris verdis
conteerd.
De Curagao-dienst, welke je moet vliegen, wekt opeens weer associaties op
met minister Bakker en de SLM. Zou minister Bakker eigenlijk al op zijn?
De lange acht' PH-DEB, de ,Christophorus Columbus', staat reeds in volle
glorie bij B33. Tijdens de pre-flightcheck rijst een vermoeden op. De inde
lingskaart thuis vermeldde: retour op 30 december om 09.10. Zou dat een
zoethoudertje' zijn voor de jaarwisseling? Op de bemanningskaart voor
deze vlucht, KL 777, staat namelijk 31 december - riskant als je met ver
traging binnenkomt. Toch maar even bellen! Ja hoor, de persoon aan de
andere kant van lijn 1637 bevestigt het: retour 31 december.
De tweede tegenslag komt van de stationsdienst - half uur vertraging we
gens catering-moeilijkheden.
Kerstmis 1970.
Op het platform, bedekt met een dun laagje sneeuw, heerst een drukte van
belang. De DC-9 PH-DNY taxiet langs - bestemming Barcelona. Aan de
andere zijde van de pier komt de PH-DED, een DC-8-63, tevoorschijn. Over
de luidspreker in de cockpit komt het .callsign' door: KLM 529 Extra.
Extra? In het KLM-bulletin was toch sprake van minder vluchten?
De KLM vliegt overigens niet alleen. In de verte klimt een reusachtige 747
van PanAm traag omhoog - aan de rand van het platform rolt een fel
oranje gekleurde CPA DC-8, welke broederlijk naast Martin's DC-8 PH-
MAS stond, af.
Het wachten is nog steeds op de catering.
De stationschef komt binnen. Van zijn gezicht valt af te lezen dat hij met
een gunstig bericht komt. Inderdaad, de machine is klaar. Om 10.35 lokaal,
09.35 GMT en met vijftig minuten vertraging, gaan de rode dcurwaarschu-
wingslich'tjes op het BWK-paneel uit. Twee minuten later is de ,Kerstreis'
begonnen.
De DEB klimt met 2500 voet/minuut. Aan de rechterzijde glijden Den Haag
en Delft onder ons door. De stewardess komt de cockpit binnen - hoe we
onze koffie willen hebben? Rotterdam wordt gepasseerd op 13.000 voet.
Via de luidspreker klinkt de stem van de co-piloot: climbing to flight
level 330 - estimating Cambray at .06
De automatische drukregeling van de cabine vertikt het. Als het na enige
manipulaties weer werkt staat de koffie op de BWK-tafel - koffie zonder
suiker. Er moet een vergissing in het spel zijn, want dat had de kollega,
op de navigatorstoel, gevraagd. Op de vraag of hij misschien koffie mèt
suiker heeft gekregen komt het antwoord dat dit inderdaad het geval was,
doch dat de stewardess alweer naar de pantry is om koffie zonder suiker
te halen. Later brengt ze toch nog een zakje suiker.
Kerstmis 1970.
,KLM Lisbon - this is KLM 777 on frequency 131.90 - merry Christmas!'
Twee uur en 40 minuten na het vertrek van Schiphol staat de .Christopho-
rus Columbus' tussen de wielblokken op het vliegveld van Lissabon. Van
een kerststemming valt niets te bespeuren. Er valt wel een druilerige regen,
welke het sobere aanzien van het stationsgebouw nog vergroot. Geen stukje
versiering, geen kerstboom. .Portugal belegt zijn geld in kathedralen,'
stond jaren geleden in een prospectus - klaarblijkelijk niet in kerstbomen.
Terwijl de DEB gulzig 68.940 liter brandstof opslurpt, rolt een Lufthansa
737 naar de baan. Op het platform staat dan alleen nog een Boeing 727
van de Portugese TAP.
,KLM 777 - you are cleared for take-off
Om 13.12 GMT trekken de vier Pratt Whitney's 160 ton DC-8 met inhoud
van runway 03. Volgens het vliegplan bedraagt de vliegtijd naar Curagao:
8 uur en 11 minuten. BWK's van de oudere generaties noemden dat ,een
stukje voor een zieke kip', maar dat was in de tijd met vliegplannen van
15 uur of langer. De kollega neemt over na het bereiken van de voorlopige
vlieghoogte van 28.000 voet. Sinds de start zijn dan 23 minuten verstreken -
van de totale 64.410 kg brandstof 5500 kg verbruikt.
De magen beginnen zo langzamerhand te knagen. Volgens de hofmeester
zijn de sandwiches niet bevoorraad of in ieder geval onvindbaar. Veel meer
dan een vluchtig ontbijt hebben we deze dag nog niet gehad en er staat
toch iets bij dat men de Kerstdagen grofweg wel eens ,vreet'-dagen noemt.
Kerstmis 1790.
De zon staat bijna recht vooruit. Achter het BWK-paneel zit de kollega'
zijn stoel schuin naar voren gedraaid, wat moeilijk met de ogen te knippe
ren. Verwonderlijk is dat niet - het was vanmorgen vroeg dag. Er komt
voor hem trouwens nog meer bij. Deze kerstvlucht vormt een onderbreking
van zijn wintersportvakantie in Oostenrijk. Gisteravond laat teruggekeerd
met een lijnkist uit München heeft hij de vuile gezinswas in de automaat
gestopt en vanmorgen, vóór het vertrek, aan de lijn gehangen. Ook een
vreemde kombinatie: eerste Kerstdag en was ophangen!
De sandwiches zijn gevonden, maar de zon wordt hinderlijk. Vanaf de
,opserverseat' kan je je hoofd nauwelijks naar links bewegen, want dan kijk
je via het ,eyebron window', links boven de gezagvoerder, precies in de
stralenbundel. Waarom hebben ze die cockpitruiten eigenlijk nooit met
gordijntjes of luxaflex uitgevoerd? Het oog valt op een exemplaar van
Esquire - the magazine for men'. Op de omslag staat een truc-montage
van de Griekse reeder Onassis - zijn hoofd geplaatst op het lichaam van
een geweldige ,body builder'. Nooit geweten, maar het tijdschrift past
wonderwel in de .eyebrow widow' en geeft de gewenste afscherming tegen
de zon. Vanaf de omslag staart Onassis nu de cockpit in.
Positie 35.00 N 30.00 W: precies volgens vliegplan om 15.38 GMT. Thuis
in Holland, waar het een uur later/is, zitten ze nu vermoedelijk aan een
borrel. De stewardess vraagt wat we bij het eten willen drinken. Het
draait uit op sodawater.
Kerstmis 1970.
Op de observerseat' eet je, met een handboek als tafel op schoot, een
gekomprimeerde rijstschotel. Er is niets ergers dan rijst met mes en vork
te eten - de lepels zijn echter uitverkocht en hetzelfde geldt voor de sambal.
Onassis kijkt, schuin over de schouder van de gezagvoerder heen, naar je
geploeter. In de rechter benedenhoek van het BWK-paneel begint een
.alternate quantity low'-lampje te knipperen, even later gevolgd door een
tweede - doet toch even denken aan een kerstboom.
De maaltijd wordt gevolgd door een kleine lichamelijke inzinking. De navi-.
gatorstoel komt vrij en biedt misschien de mogelijkheid voor een klein
tukje. Het lukt. Stijf door de opgevouwen houding gaan de ogen, na een
half uur, moeizaam open. Je voelt je enigszins gebroken. Onassis, met zijn
geweldige spierballen en zijn groene zwembroek, heeft daar geen last van.
Hij staat nog 'steeds, opmerkelijk fris, in de .eyebrow window' links boven
de gezagvoerder.
,Sap om 37.' Het verzoek van de co-piloot haalt je uit een nadere beschou
wing van het voorgaande storingboek. We naderen positie 28.55 N 45.00 W.
Brandstof verbruikt om 17.37 GMT: 34.110 kg of pak weg 43.000 liter.
Wat zal die oude Fokker F.18, de ,Snip' waarmee de KLM in 1934 voor
de eerste maal naar West-Indië vloog, eigenlijk per uur verbruikt hebben?
Geën flauw idee, maar voor het gevoel hebben we qua gewicht op dit ogen
blik al meerdere komplete Fokker F.18's met inhoud verstookt. Was dat een
Kerstvlucht? Nee, dat was die postvlucht van de .Pelikaan' in 1933. Je weet
dat je niet objektief denkt maar onwillekeurig komt de SLM weer op de
proppen. In 1931 was er nog geen controverse KLM-SLM. Vorige week le
verde op de T.V., in een .Achter het nieuws'-uitzending, een vertegenwoor
diger van een vakbond of politieke partij op Curagao nog kommentaar op
ons land. .Nederland moet over de brug komen om zijn schuld van het
koloniale tijdperk af te lossen!' Dat belooft nog wat voor de toekomstige
kerstdagen als we deze schuld met goedkope tickets gaan betalen.
Positie 26.00 N 50.00 W. Eén minuut en 800 kg brandstof achter op het
vliegplan. Nog drie uur naar Curagao.
Vanuit de cabine komt de mededeling dat het daar te warm is. We vliegen
op ruim 10.000 meter hoogte: buitenluchttemperatuur 43°C. Even later
komt de purser terug en vertelt dat een passagier champagne aan de crew
wil aanbieden. Sympathiek voorstel en een kans om, indirekt, ook van de
ontwikkelingshulp te profiteren. Helaas, we zijn in dienst. ,Geef maar een
glaasje melk,' zegt de gezagvoerder.
Kerstmis 1970.
Aan het zonlicht komt geen einde. In Holland zouden ze daar jaloers op
zijn, maar de cockpit lijkt zolangzamerhand een broeikas. Vanaf 31.000
voet lijkt de onmetelijke Oceaan bijzonder rustig. Enkele wolkenveldjes
drijven op lagere hoogte - een brede wazige horizon scheidt het blauwe
water van de blauwe lucht.
,Daar gaat een kist!' De gezagvoerder draait zich om en wijst in de verte.
De manier van omdraaien is nog hetzelfde als in 1953, op je eerste reis
met een DC-4 naar Dublin. Alleen had hij toen een hinderlijke steenpuist
in zijn nek.
Thuis zijn de kinderen nu naar bed. De tijd is 19.32 GMT, even voor half
negen in Holland. Misschien speelt je vrouw nu met de nieuwe gekochte
stereo-set - ,Zit m'n dasje goed, zit m'n jasje goed, vader gaat op stap
,Hoe ver is het volgens de DME nog naar St. Maarten?' Het antwoord van
de co-piloot luidt: .Twintig mijl.' De grondsnelheid bedraagt nu 457 knots
of zo'n 900 km - de Mach-meter wijst .815 aan. In de verte wordt een
paarsblauwe vlek, verborgen onder strato-cumulus, op het wateroppervlak
zichtbaar.
GMT 20.12: .Overhead St. Maarten.'
Twee minuten achter op het vliegplan - toch wel geweldig! Over een af
stand van 3075 mijl en een vliegtijd van zeven uur, twee minuten verschil
met het vooraf gemaakte vliegplan! Dat is konkurrentie voor de Neder
landse Spoorwegen. Hoe groot is eigenlijk de totale afstand Amsterdam-
Lissabon-Curagao? Wederom volgens het vliegplan bedraagt dat 4596 mijl
of 7350 km. En dat allemaal voor 800,heen en terug, inclusief eten,
drinken en kerstversiering in de cabine. In de krant stond dat de spoor
wegen in 1971 weer minstens 13% duurder zouden worden.
We beginnen de stal te ruiken. Dit stadium wordt gekenmerkt door de
steeds frequenter gestelde vraag: ,Hoe lang nog?'
.Curagao Control - this is KLM triple 7 - merry Christmas - what is the
latest weather? De verkeersleider beantwoordt de wens en geeft het
laatste weer: wind 080/11 temperatuur 27°C - koud zullen we het op
Curagao niet hebben!
Geleidelijk daalt de DEB naar het wateroppervlak - in de verte duikt het
eiland uit de zee op. Vijfduizend voet: .Flaps 23° gear down De
machine gaat in een flauwe linkse bocht. Curagao is groen! Er moet de
laatste weken veel regen gevallen zijn! Steeds lager zakt de DEB, scheert
tenslotte over de .boerenkool' en wordt op .positieve wijze' door de gezag
voerder aan de grond gezet. Als we het platform naderen, rolt een zuster
machine, de PH-DEL, af: bestemming New York.
Daar staan we dan. Aankomsttijd Curagao: 21.32 GMT, lokaal 17.32, in
Holland 22.32.
De zon schijnt nog steeds.
De KLM of het hotel .Flamboyant' biedt een kerstdiner aan - we worden
om 20.30 uur in de bar verwacht. Dat is natuurlijk nooit weg. Wat let ons
eigenlijk om nog vóór het eten te gaan zwemmen. Juist, niets! Lokale tijd
19.00, in Holland middernacht van de eerste op de tweede kerstdag, trek
je een baantje in het zoute water van het zwembad. Hoeveel Hollanders
zouden er op dat tijdstip zwemmen? Laten we eerlijk zijn: niet veel.
Misschien zijn we wel de enigen en dat pak je mooi maar weer mee voor
de statistieken!
Tweede kerstdag om 02.45 - op Curagao nog eerste kerstdag om 21.45 -
beginnen we aan het kerstdiner. Reerug, kalkoen, wijn enz. voor
treffelijk! Niets dan lof voor de kok en de gever - jammer dat onze magen
nog niet aan de lokale tijden zijn aangepast
Verzadigd en doezelig van het overdadige diner overdenk je, later in bed,
nog even dit vreemde beroep. Zou je nu iets anders willen of een kantoor
baan met de feestdagen vrij? Je weet het zeker: neen! Waarom dan dat
gelamenteer en dat gekanker? De reden ligt voor de hand: we zijn toch
Hollanders!
G. J. Hagens
Bovenstaande persoonlijke gedachten en opmerkingen staan geheel los
van de Vereniging van KLM-Boordwerktuigkundigen en van de KLM - Red.
Op vrijdag 5 februari organiseert de mu
ziekvereniging .Eensgezindheid' in Hei-
loo weer een groots carnaval in ,De Rus
tende Jager'. Medewerking wordt ver
leend door de bekende Heiloose boeren-
kapel ,De Kinkeluters' en ,De Groene
Kakatoes' met natuurlijk Prins Victor 1
met zijn Raad van elf.
Voor de beste kostumering zijn mooie
prijzen beschikbaar gesteld.
Het feest begint om 20.00 uur, toegangs
prijs 2.50.
Kaarten verkrijgbaar bijM. Klaver,
Kerkelaan 22, Heiloo, telefoon 30115 en
's avonds aan de zaal van ,De Rustende
Jager'.
Afscheid van P. Avis als sekretaris
In haar derde jaarvergadering heeft
T.K.H. afscheid genomen van haar sekre
taris (en mede-initiatiefnemer tot de op
richting van het korps in 1968) P. J.
Avis. Geen definitief afscheid echter,
want dhr. Avis blijft zijn bas-partijtje
meeblazen. Door drukke werkzaamheden
en om studieredenen was hij genoodzaakt
het sekretariaat neer te leggen.
Het sekretariaat wordt nu waargenomen
door mej. T. Beemster, Werkendelslaan
45, tel. 30921. Als bestuurslid werd toe
gevoegd de heer W. Duba.
Ook de redaktie van ,De Toeteraar'
moest een veer laten. B. Bos moest, ook
al om studieredenen, deze redaktie ver
laten. Hij werd door de voorzitter be
dankt voor het vele werk dat hij voor de
redaktie heeft gedaan.
De scheidende sekretaris ontving van de
vereniging een mooie vierkleuren ball
point en een bos bloemen voor zijn vrouw
als dank voor het werk dat zij samen
voor de vereniging hebben verzet.
Ongeveer 25 maal aktief
Tijdens deze vergadering kwam ,aan het
licht', dat T.K.H. het afgelopen jaar on
geveer 25 maal aktief is geweest (d.w.z.:
in het openbaar)De geweldige resulta
ten op de concoursen passeerden ook
weer even de revue, waarbij instrukteur
Beemster nogmaals een dik applaus
kreeg van alle aanwezigen.
Voor het komende seizoen zijn al weer
diverse plannen gemaakt. Een daarvan
is: afwerking van de uitbreidingsvoorne-
mens.
U kunt zich nog opgeven bij de nieuwe
sekretaresse. Zij ontvangt u met eh
open armen. Jawel
v. Aostastraat 4, achter B W
Telefoon 31004
Heiloo
Tabak Parfumerieën
Afdeling Heiloo
De lezing, die'mevr. Kraayeveld-Wouters
uit Heerhugowaard vorige week voor de
N.C.V.B. hield, was een leerzame. Niet in
't minst ook door het feit, dat de leden
zelf eens moesten meedenken en hun
mening geven.
Mevrouw Kraayeveld hield eerst een in
leiding over het begrip .vooroordeel', dat
iedereen zijn oordeel over allerlei toe
standen in de wereld heeft, al meent men
zelf vaak, dat het een .oordeel' is, om
maar enkele voorbeelden te noemen:
mensen van ander ras of volk, studenten,
protesten, abortus, vrouwenemancipatie
enz.
Haar advies was dan ook: probeer eerst
uw kennis te vergroten, alvorens over
een onderwerp een oordeel te vellen en
vooral - generaliseer niet!
Na de pauze werd in groepjes n.a.v. een
aantal opgegeven vragen levendig ge-
diskussieerd. De dames waren nog niet
uitgepraat toen de presidente, mevrouw
Butijn, de avond moest besluiten door de
spreekster hartelijk te danken voor haar
aandeel in het welslagen ervan.
Elk jaar houden de Padvinders van bo
vengenoemde groep in de winter een
.snertaktie', niet alleen omdat dit lang
zamerhand een traditie is geworden, doch
ook en vooral ter versteviging van de
kasmiddelen.
Het spreekt vanzelf, dat de snert even
als vorige jaren van uitstekende kwali
teit zal zijn.
Deze aktie in Heiloo wordt gehouden op
zaterdag 13 februari a.s. Vanaf 's mor
gens ca. 9 uur zal bij de inwoners de bel
klinken voor deze verkoop.
Zij hopen uiteraard ten zeerste dat Hei
loo zich niet onbetuigd zal laten en dat
in de gemeente op deze zaterdag een
doordringende .snertgeur' zal hangen!
Lezing voor Kon. Ned. Mij.
Als u een nieuwe tuin hebt die u wilt
gaan inrichten, of wanneer u erover
denkt uw oude tuin eens een ander aan
zien te geven, dan is het nu de tijd om
daarover eens te gaan denken. De lezing
die onze afdeling voor dinsdag 9 februari
a.s. georganiseerd heeft, zal u daarbij
goede diensten kunnen bewijzen.
Die avond spreekt namelijk voor ons de
heer M. Sentner uit Huizen (N.-H.) over
het onderwerp .Tuinaanleg en Onder
houd'.
Degenen die niet over aanleg denken,
kunnen veel opsteken van het onderdeel
waar nu eenmaal iedere tuinbezitter mee
te maken heeft: het onderhoud.
Tezamen lijkt ons dit een onderwerp
waarin naast onze leden ook niet-leden
geïnteresseerd kunnen zijn; ook zij zijn
van harte welkom in de Germefa-kantine
aan de Oosterzijweg 23 alhier, om 8 uur
's avonds.
In de pauze gratis verloting van de .plant
van de maand', eerder besproken door de
heer J. P. Schouten.
Excursie naar Westfriese Flora
Zaterdag 20 febr. a.s. organiseren we sa
men met de afdelingen Alkmaar en De
Egmonden een excursie naar de West-
friese Flora in Bovenkarspel. Vertrek
van het Witte Kerkje om 8.45 uur; van
de Heilooërdijk 8.50 uur. We zijn onge
veer 2 uur weer terug. De kosten zijn
5.50, fooi chauffeur inbegrepen. Opgave
bij mevrouw Van Wijk, Cruijscamplaan 7
Heiloo, telefoon 32470.
Opnieuw cursus bloemschikken
Alleen voor leden organiseert de ,Mij.'
in het voorjaar opnieuw een bloemschik
cursus. Om de belangstelling hiervoor te
peilen wil het bestuur uiterlijk op 9 fe
bruari a.s. de opgave van geïnteresseer
den ontvangen. U kunt het doen bij me
vrouw Van Wijk, tél. 32470.
op ,De Hondsrug' (Noord-Laren)
Het Gewest Noord Holland van het Ned.
Inst, voor Volksontw. en Natuurvrien-
denwerk houdt van 10 tot en met 12 april
een Paaskamp op het Natuurvrienden
huis ,De Hondsrug' te Noord-Laren.
Vorig jaar werd ook zo'n Paaskamp ge
houden op .Krikkenhaar' te Bornebroek.
Het werd een groot succes. Reden dat
men er nu weer op uit gaat trekken.
Gezien het aantal beschikbare bedden is
opgave spoedig gewenst. In ieder geval
vóór 15 maart.
Het programma van Buk Buk ziet er als
volgt uit. In tegenstelling tot andere be
richten is er een strandwandeling op 14
februari in plaats van 7 februari. Op Buk
Buk hangt een lijst waar je je naam op
kan schrijven als je mee wilt. Na de
strandwandeling gaan we weer naar het
Pannekoekhuis St. Johanna's Hof. De
genen die vorige keer zijn meegeweest
weten nog wel wat voor een lol we op het
strand hebben beleefd.
Zaterdag 20 februari vieren we carnaval
op onze eigen zolder met medewerking
van de Band .Junction Two. Succes' is
weer bij voorbaat verzekerd. Er zijn na
tuurlijk weer prachtige prijzen voor die
genen die het mooist verkleed komen op
dagen.
Vrijdag 26 februari is er een algemene
ledenvergadering. Kom dan ook allemaal.
Tot zover dit nieuws. Volgende week
meer nieuws.
Over groenten en fruit
Het produktschap voor groenten en fruit
houdt een voorlichtingsavond voor het
r.-k. Vrouwengilde ,St. Monica' en wel
op woensdag 17 februari in het Bruno-
gebouw.
Er zullen filmpjes vertoond worden. En
voorts zal men zich kunnen overtuigen
van de kwaliteit van bepaalde artikelen
door consumering van diverse hapjes.
Voorts is er een kleine verloting.
Het wordt dus een aantrekkelijke bij
eenkomst.
BEGRAFENISVERENIGING
belast zich met
BEGRAFENISSEN
CREMATIES en
TRANSPORTEN
voor de kostende prijs
Geen leden - geen kontributies
Uitvoerder:
A. KLAASE
Straatweg 121, Heiloo
Telefoon 31521
b.g.g. 31009 of 30306
A. N. BOERMA
Raadhuisweg 11, Heiloo
Telefoon 31009
b.g.g. 30306