casual shops Kokkini nu ook vestiging in Heiloo i KENNEMERSTRAATWEG 101 HEILOO TELEFOON 072 5330816 m In december 1995 is aan de Kennemerstraatweg 101 (in het pand waar X-posé gevestigd was) het derde filiaal van Kokkini Casual Shops geopend. Het is een echt familiebedrijf, gerund door Willeke en Hans Kokken, zoon Raymond en dochter Yvette. Dit gezin heeft, na marktonder zoek en veel brainstormen, een geheel eigen concept ontwikkeld voor het bedrijf. Zo is ervoor gekozen een beperkt aantal merken te leveren, maar daarvan dan wel de complete lijn aan te bieden. „De laatste jaren is er een soort vervlakking opgetreden in de modebranche, waardoor de klant soms niet meer kon zien in wat voor winkel hij of zij zich bevond. Dames- en heren mode door elkaar, kleding geselecteerd op kleur of bijvoorbeeld alle truien in één rek. Bij ons is de kleding op merk gesorteerd. Vaak weet je namelijk uit ervaring dat een bepaald merk kleding heeft die bij je past. Heb je veel items van een merk als Another Woman, dan weet je dat hier direct te vinden," vertelt Hans Kokken. Het is prettig winkelen voor wie op de hoogte is van de stijlen van diverse ontwerpers en kledinglijnen. De keuze van merken is gemaakt op basis van onder anderen originaliteit, kwaliteit en draagcomfort. De samenstelling zorgt voor afwisseling en brengt een gevarieerde prijsopbouw met zich mee. Bovendien wordt in alle filialen de combinatie van zowel dames- als herenkleding aange houden. Uitgelaten enthousiasme De verantwoordelijke voor het filiaal in Heiloo is Carola Abbink, een zeer vriendelijke gastvrouw met vakkennis. In ied.er filiaal heeft één persoon de leiding, wat door de klant vaak als prettig wordt ervaren. Het is van belang te merken dat de leiding persoonlijk betrokken is bij de zaak, en dat kan van het hele team van Kokkini gezegd worden. Er wordt de tijd genomen om een kopje koffie te drinken met de klant, zodat deze rustig kan rondkijken. Hoewel de vestiging aan de Kennemerstraatweg - na Heemstede en Alkmaar - al het derde filiaal is, leunt de familie Kokken nog niet tevreden achterover. Integendeel: vol enthousiasme wordt verteld over de plannen om in totaal zeven filialen te ver werkelijken. Er wordt gezocht naar mooie locaties - bij voorkeur ten noorden van Alkmaar - waar de doelstellingen van het bedrijf waargemaakt kunnen worden. Het idee om een kledingzaak te beginnen komt voort uit Hans' zake lijke interesses en Willeke's affiniteit met de modewereld. De kinderen maakten zelf een duidelijke keuze voor het bedrijf en hebben nu een groot aan deel in het welslagen van de firma. Raymond verzorgt de inkoop van de herenmo de, Yvette die voor de damesafdeling. Net als hun moeder zijn ze modebewust en altijd bezig trends en ontwikkelingen te signaleren. ,,Bij het bezoeken van stoffen- en modebeur zen in binnen- en buitenland duiken ze ook vaak het uitgaansleven in, waar de trends meest al gezet worden. Zo weet je vaak al maanden voordat de media dit in de gaten hebben, wat in of juist uit is." Nieuwe collectie Dankzij de uitgebreide opruiming van X-posé en Kokkini gezamenlijk in de laatste maanden van vorig jaar, is ruimte ontstaan voor de complete lijnen van Matinique, Marc O'Polo, Laundry Industry, Book's, Firetrap, Eddy's jackets, Soap Studio, Just B, Another Woman en Thomas Basics. De nadruk ligt op vrijetijdskleding, die dankzij bijvoorbeeld een mooiere pasvorm, details of materiaalgebruik origineler is dan het algemene aanbod dat in de meeste winkels te vinden is. Zo zijn er jasjes van geplastificeerd rubber en nylon en schitterende broeken en blazers van geperst hoogglans linnen, dat een leerachtig effect heeft. Uiteraard zijn er de populaire tricot t-shirtjes in onder andere ijsblauw, een modekleur die al vooruit loopt op de wintercollectie van 1996/97. Voor de heren zijn er bij onder andere het merk Matinique prachtige strakke shirts te vinden die bijvoorbeeld onder de nieuwe colberts gedragen kunnen worden. Ook de broeken worden bij de heren strakker, waarbij de zogenaamde 'hoogwaterpijpen' voor een zon-zee-strand effect zorgen. „Het is gewaagd, maar het staat echt hartstikke leuk. Die Modstyle is eigenlijk heel stoer," vertelt Willeke. Niet alleen de vrouwelijke vormen worden dankzij stoffen en belijningen deze zomer benadrukt, ook het mannenli chaam wordt geaccentueerd. Er is deze zomer meer aandacht voor het individu: niet langer alleen oversized modellen die er bij iedereen hetzelfde uitzien. 'JE MAG JEZELF ZIJN EN JE MAG JEZELF MOOI VINDEN,' daar komt het op neer deze zomer. BÉU kokkini v- Osj

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1996 | | pagina 19