casual shops
Kokkini nu ook vestiging in Heiloo
i
KENNEMERSTRAATWEG 101
HEILOO
TELEFOON 072 5330816
m
In december 1995 is aan de Kennemerstraatweg 101 (in het pand waar X-posé gevestigd was)
het derde filiaal van Kokkini Casual Shops geopend. Het is een echt familiebedrijf, gerund door
Willeke en Hans Kokken, zoon Raymond en dochter Yvette. Dit gezin heeft, na marktonder
zoek en veel brainstormen, een geheel eigen concept ontwikkeld voor het bedrijf. Zo is ervoor
gekozen een beperkt aantal merken te leveren, maar daarvan dan wel de complete lijn aan te
bieden.
„De laatste jaren is er een soort vervlakking opgetreden in de modebranche, waardoor de
klant soms niet meer kon zien in wat voor winkel hij of zij zich bevond. Dames- en heren
mode door elkaar, kleding geselecteerd op kleur of bijvoorbeeld alle truien in één rek.
Bij ons is de kleding op merk gesorteerd. Vaak weet je namelijk uit ervaring dat een
bepaald merk kleding heeft die bij je past. Heb je veel items van een merk als
Another Woman, dan weet je dat hier direct te vinden," vertelt Hans Kokken. Het
is prettig winkelen voor wie op de hoogte is van de stijlen van diverse ontwerpers
en kledinglijnen.
De keuze van merken is gemaakt op basis van onder anderen originaliteit,
kwaliteit en draagcomfort. De samenstelling zorgt voor afwisseling en
brengt een gevarieerde prijsopbouw met zich mee. Bovendien wordt in
alle filialen de combinatie van zowel dames- als herenkleding aange
houden.
Uitgelaten enthousiasme
De verantwoordelijke voor het filiaal in Heiloo is Carola Abbink,
een zeer vriendelijke gastvrouw met vakkennis. In ied.er filiaal
heeft één persoon de leiding, wat door de klant vaak als
prettig wordt ervaren. Het is van belang te merken
dat de leiding persoonlijk betrokken is bij de
zaak, en dat kan van het hele team van
Kokkini gezegd worden. Er wordt de
tijd genomen om een kopje koffie te
drinken met de klant, zodat
deze rustig kan rondkijken.
Hoewel de vestiging aan
de Kennemerstraatweg - na
Heemstede en Alkmaar - al het
derde filiaal is, leunt de familie
Kokken nog niet tevreden achterover.
Integendeel: vol enthousiasme wordt verteld
over de plannen om in totaal zeven filialen te ver
werkelijken. Er wordt gezocht naar mooie locaties - bij
voorkeur ten noorden van Alkmaar - waar de doelstellingen
van het bedrijf waargemaakt kunnen worden.
Het idee om een kledingzaak te beginnen komt voort uit Hans' zake
lijke interesses en Willeke's affiniteit met de modewereld. De kinderen
maakten zelf een duidelijke keuze voor het bedrijf en hebben nu een groot aan
deel in het welslagen van de firma. Raymond verzorgt de inkoop van de herenmo
de, Yvette die voor de damesafdeling. Net als hun moeder zijn ze modebewust en altijd
bezig trends en ontwikkelingen te signaleren. ,,Bij het bezoeken van stoffen- en modebeur
zen in binnen- en buitenland duiken ze ook vaak het uitgaansleven in, waar de trends meest
al gezet worden. Zo weet je vaak al maanden voordat de media dit in de gaten hebben, wat in of
juist uit is."
Nieuwe collectie
Dankzij de uitgebreide opruiming van X-posé en Kokkini gezamenlijk in de laatste maanden van vorig jaar, is
ruimte ontstaan voor de complete lijnen van Matinique, Marc O'Polo, Laundry Industry, Book's, Firetrap, Eddy's
jackets, Soap Studio, Just B, Another Woman en Thomas Basics. De nadruk ligt op vrijetijdskleding, die dankzij
bijvoorbeeld een mooiere pasvorm, details of materiaalgebruik origineler is dan het algemene aanbod dat in de
meeste winkels te vinden is. Zo zijn er jasjes van geplastificeerd rubber en nylon en schitterende broeken en blazers
van geperst hoogglans linnen, dat een leerachtig effect heeft. Uiteraard zijn er de populaire tricot t-shirtjes in onder
andere ijsblauw, een modekleur die al vooruit loopt op de wintercollectie van 1996/97.
Voor de heren zijn er bij onder andere het merk Matinique prachtige strakke shirts te vinden die bijvoorbeeld onder de
nieuwe colberts gedragen kunnen worden. Ook de broeken worden bij de heren strakker, waarbij de zogenaamde
'hoogwaterpijpen' voor een zon-zee-strand effect zorgen. „Het is gewaagd, maar het staat echt hartstikke leuk. Die
Modstyle is eigenlijk heel stoer," vertelt Willeke.
Niet alleen de vrouwelijke vormen worden dankzij stoffen en belijningen deze zomer benadrukt, ook het mannenli
chaam wordt geaccentueerd. Er is deze zomer meer aandacht voor het individu: niet langer alleen oversized modellen
die er bij iedereen hetzelfde uitzien. 'JE MAG JEZELF ZIJN EN JE MAG JEZELF MOOI VINDEN,' daar komt het op
neer deze zomer.
BÉU
kokkini
v-
Osj