Eén loket voor alle zorg vragen in het gemeentehuis HEILOO ^tNT LeNif u Wet voorkeursrecht gemeenten Openingstijden gemeente huis met de feestdagen Bekendmaking Gemeentereiniging Vastvriezen van afval De gezelligheid van het Beestenboetje Reisdocumenten PAGINA 4 UITKIJKPOST - 11 DECEMBER <3 I HEILOO Zorgvragers in Heiloo kunnen met ingang van 1 januari 1997 bij één loket terecht voor het aanvragen voor zorg. Dit loket komt in het gemeentehuis. Met ingang van 1 januari 1997 wordt het zorgioket in de Schalmhet samen werkingsverband van de verzorgingshuizen en de Stichting Regionale Thuiszorg, geslo ten. De zorgverlening blijft een taak van de zorgverleners. Wel vindt de gemeente het van belang te weten of de toegezegde zorg daad werkelijk is en wordt geleverd en of de aan gewezen zorg voldoet aan de behoefte van de cliënt. Ook wil de gemeente weten of de cliënt tevreden is over de geleverde zorg en of er coördinatieproblemen aan huis zijn. Hiervoor wordt een cliëntenvolgsysteem opgezet. Dit systeem vereist een regelmatig contact tussen degene die de zorgaanvraag in behandeling neemt en de cliënt. Meer informatie over het loket voor zorg en wonen valt de komende weken te lezen op deze Informatiepagina van de gemeente. Burgemeester en wethouders van Heiloo maken ter voldoening aan het bepaalde in artikel 4 lid 1 van de Wet voorkeursrecht gemeenten (hierna te noemen Wvg) bekend dat de gemeenteraad van Heiloo op 2 decem ber 1996 op grond van artikel 8 Wvg heeft besloten de volgende percelen aan te wijzen als gronden waarop de artikelen 10-24, 26 en 27 van de Wvg,van toepassing zijn: Gebied "Boekelermeer-Zuid" Kadastrale gemeente Heiloo sectie C nrs. 239, 240, 242, 277, 278, 279, 286, 290, 296, 297, 299, 333, 420, 450, 465, 512, 513, 517, 518, 519 en 520 allen geheel; 413, 423, 438, 439 en 516 allen gedeeltelijk. Het raadsbesluit ligt met de bijbehorende kadastrale kaart en overige stukken kosteloos ter inzage bij het gemeentehuis Heiloo, Raadhuisplein 1 te HeilooOpeningstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur). Desgewenst kunt u voor het raadplegen van de stukken buiten deze uren een afspraak maken tel. 072 -531 31 21 of 531 32 02. De stukken kunnen ook worden geraadpleegd bij de Dienst voor het Kadaster en de Openbare Registers (Rogier van de Weydestraat 6 te Alkmaar). Dit besluit treedt in werking daags na publica tie van de terinzagelegging in de Staatscourant. Hiermee is de aanwijzing van burgemeester en wethouders overeenkomstig het bepaalde in artikel 8a, 1e lid van de Wvg d.d. 29 oktober 1996, binnen de wettelijke ter mijn van acht weken bestendigd. De Wet voorkeursrecht gemeenten verplicht eigena ren van gronden, binnen een gebied waar voor de aanwijzing geldt, bij verkoop hun per celen eerst aan de gemeente aan te bieden. Deze aanwijzing loopt vooruit op de totstand koming van een ontwerpbestemmingsplan- lontwerp-structuurplan. Zij geldt gedurende twee jaar na de dag van publicatie in de Staatscourant en vervalt wanneer zij niet bin nen die termijn is bestendigd. Tegen het raadsbesluit kunnen belangheb benden ingevolge de Algemene wet bestuurs recht bezwaar maken binnen zes weken na de dag van publicatie in de Staatscourant van de terinzagelegging. Brieven richten aan: gemeenteraad van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo). Degenen die tegen het besluit van burge meester en wethouders d.d. 29 oktober 1996 reeds een bezwaarschrift hebben ingediend, hoeven niet opnieuw een bezwaarschrift in te dienen. Een bezwaar tegen bovengenoemd besluit van burgemeester en wethouders, wordt thans geacht te zijn gericht tegen het raadsbesluit. Indien belanghebbenden een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen zij tevens een ver zoek om voorlopige voorziening indienen bij de president van de rechtbank te Alkmaar, indien in afwachting van de beslissing alvast met spoed, een voorlopige maatregel nodig is. Indicatiecommissie De indicatiecommissie voor de Wet op de bejaardenoorden (WBO) en de Wet voorzie ningen gehandicapten (WVG) worden samen gevoegd tot één indicatiecommissie. Deze commissie zal in de loop van 1997 ook de aanvragen voor thuiszorg ter hand gaan nemen. De indicatiecommissie beoordeelt de zorgaanvragen aan de hand van criteria en bepaalt welke zorg noodzakelijk is. In tegenstelling tot de huidige situatie wordt de nieuwe indicatiecommissie zodanig samengesteld, dat onafhankelijkheid van de zorgverleners is gewaarborgd. Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opne men met mevrouw Y. Kersten, tel. 072 -531 32 35. Rondom de Kerstdagen In verband met de Kerstdagen is het gemeentehuis op woensdag 25, donder dag 26 en vrijdag 27 december a.s. geslo ten. Rondom Oud en Nieuw Op dinsdag 31 december a.s. is het gemeentehuis vanaf 12.30 uur gesloten. Ook op Nieuwjaarsdag (woensdag 1 janu ari 1997) is het gemeentehuis gesloten. Op donderdag 2 januari is het gemeentehuis voor het publiek pas geopend vanaf 09.30 uur in verband met de nieuwjaarsbijeen komst voor het gemeentepersoneel. Eerstvolgende avondopenstelling De eerstvolgende avondopenstelling is op maandag 6 januari 1997 van 18.00 tot 20.00 uur. r - 'O* Burgemeester en wethouders van t ëiloo heb ben overeenkomstig artikel 15 van de Wegenverkeerswet besloten een algemene invalidenparkeerplaats in te voeren op Baetenburg, ter hoogte van huisnummer* 84. Dit om de loopafstand van minder validen te verkleinen. De op dit besluit betrekking hebbende stuk ken liggen met ingang van heden gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis, afdeling Civiel en Reiniging, kamer 119. Indien u het niet eens bent met dit besluit kunt u gedurende de periode van terinzage legging een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de heer R. van der Meer, tel. 072 - 531 32 08. Bij vorst is de kans vrij groot dat het gft-afval vastvriest in de rolemmer. Het gft-afval bevat immers in de winterperiode weinig structuur materiaal zoals tuinafval waar door het afval vrij nat is. Vastgevroren gft-afval levert problemen op voor de reinigingsdienst bij het legen van de rolemmers. Op de rolemmer slaan helpt niet altijd en kan de rolemmers kapot maken. Het vastvriezen van het gft-afval kan enigszins beperkt worden door de gft-rolemmer niet op een koude plaats in de wind te zetten en de rolemmer niet de avond voordat hij wordt geleegd op straat te zetten. Een structurele oplossing tegen het vastvriezen van gft-afval is er nog niet. Voor meer informatie kunt u bellen met de heer J.A. Rijnbeek, tel. 072 - 531 32 03. De winter staat voor de deur. Dit betekent een moeilijke, maar tegelijkertijd ook een fijne tijd voor de dieren in het Beestenboetje. Het koude weer zorgt ervoor dat het welzijn van de dieren niet altijd optimaal is. Daarnaast krijgen de dieren een fijne tijd, omdat het veel rustiger is. De dieren hebben namelijk rust nodig om zich weer op te laden voor de drukke periode van 1997. Straks moet het natuurlijk wel weer mogelijk zijn dat de dieren door al die kinder handjes geaaid kunnen worden. Ook is het bezoekersaantal in deze tijd van het jaar zo laag dat het beestenboetje een tijdje dicht gaat. Van 19 december a.s. tot het voorjaar. De exacte datum dat het beestenboetje weer open gaat wordt te zijner tijd duidelijk op deze pagina vermeld. De laatste openingsdag op woensdag 19 december gaat echter niet zomaar voorbij. Het beestenboetje staat die dag in het teken van de kerst. Nieuwsgierig? Kom dan langs, iedereen is van harte welkom. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Groen en Landschap, tel. 072 -531 32 34 of 531 32 33. Door het Ministerie van Binnenlandse Zaken is ons medegedeeld dat Turkije per 1 januari 1997 voor personen met de Nederlandse nationaliteit een visumplicht invoert. Het visum moet aan de Turkse grens of op het vliegveld in Turkije worden gekocht tegen betaling van 10 US-dollars per persoon en bestaat uit een sticker die in het paspoort wordt geplakt. Wanneer u reist met een Europese identiteits kaart, dan krijgt u een losbladig visum. Dit moet goed bewaard worden, want bij uitreis moet dit visum opnieuw worden getoond. Het visum is voor 3 maanden en voor meer dere bezoeken geldig. Als er in een paspoort meerdere personen (kinderen) staan vermeld moet voor elk van deze personen 10 US-dollar worden betaald. Voor meer informatie kunt u telefonisch con tact opnemen met de afdeling Burgerzaken, tel. 072 - 531 31 13. LET OP! LET OP! LET OP! Gewijzigde vuilophaaldienst rondom komende feestdagen. In verband met Kerst en Nieuwjaar zijn er wijzigingen met betrekking tot de vuilop haaldienst. Rondom de Kerstdagen Op donderdag 26 december en op maandag 30 december a.s. wordt geen grofvuil en/of worden geen takken opge haald. Het huishoudelijk afval (grijze rolemmers) van De Rietvink, De Omloop, de Spillaan, de Vijzellaan, De Schoren, de Korbeelaan. De Achtkant, de Bayershoffweg, De Vang, de Op de Wieken, en de Romplaan wordt opgehaald op dinsdag 24 december a.s. De overige straten waar de rolcontainers normaliter ook op woensdag worden bui- tengezet worden op vrijdag 27 december a.s. geleegd. De straten waar de rolcontainers normaliter op donderdag worden buitengezet, worden (in plaats van op 26 december) op maandag 30 december a.s. geleegd. Rondom Oud en Nieuw Op donderdag 2 januari 1997 wordt geen grofvuil en/of worden geen takken opgehaald. van De Ronge, heel Boswijk, Boekenstein, Baetenburg, Vrieswijk, de Termijen, Mariënstein, de bibliotheek en scholen, de Obriglaan, De Kandelaar, de Oudburgerlaan, De Dresch, De Vlei, de Harrelaers, Het Hoekstuk, Vredenoord en Het Zevenhuizen wordt opgehaald op vrijdag 3 januari 1997. De overige straten waar de rolcontainers normaliter ook op woensdag worden bui tengezet worden op donderdag 2 januari 1997 geleegd. In verband met de nieuw jaarsbijeenkomst van het gemeenteperso neel start de vuilophaaldienst op 2 januari 1997 om 09.30 uur. Om de vuilophaaldienst hun werk op deze dagen zo snel en goed mogelijk te kunnen laten uitvoeren vragen wij u de rolcontai ners vóór 07.30 uur op de hiervoor aange wezen plek buiten te zetten. Bij voorbaat dank voor uw medewerking! Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met nummer 072 - 533 68 80. Commissie Vergadering Commissie voor Bezwaarschriften De Commissie voor Bezwaarschriften houdt in de maand december géén vergadering. De voor deze vergadering geplande hoorzitting gaat niet door in verband met intrekking van het te behandelen bezwaarschrift. De eerstvolgende vergadering van de Commissie voor Bezwaarschriften wordt gehouden op maandag 20 januari 1997. Voor meer informatie kunt u telefonisch con tact opnemen met de secretaris van de com missie, de heer A.C. van der Jagt, tel. 072 -531 31 20. Verleende collectevergunning Door burgemeester en wethouders is aan de volgende instelling vergunning verleend voor het houden van een kledinginzameling tij dens Öe volgende periode: - Stichting Samenwerking Ontwikkeling Sahellanden voor de periode van 1 tot en met 15 december 1996. Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde bouwaanvragen zijn ingediend. Opgemerkt wordt, dat in dit stadium nog niet bekend is of aan de verzoeken meegewerkt kan wor den. Eventuele bouwvergunningen alsmede voornemens om vrijstelling te verlenen zullen te zijner tijd worden gepubliceerd, waarna de mogelijkheid bestaat de bouwplannen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. Baijershoffweg 4, A.F. Olgers - plaatsen berging; De Omloop 24, Camping Heiloo/ P. Barnhoorn - vernieuwen receptie; Egelenburg 1J.B.A. IJpelaan - vergroten woonhuis; Bosanemoon 83, J.T. Molenaar - vergroten woonhuis. Milieu Bekendmaking Wet milieubeheer Burgemeester en Wethouders van de gemeente Heiloo maken bekend dat zij de volgende melding ingevolge artikel 8.19 Wet milieubeheer hebben ontvangen: Van Keulen Interieurbouw, Industrieterrein Oosterzij 14, 1851 NT te Heiloo, - verplaatsen van de spuiterij; - oude spuiterij wordt werkplaats. Deze melding betreft een verandering van de inrichting en van de werking daarvan, ten aanzien waarvan redelijkerwijs moet worden aangenomen dat zij geen gevolgen hebben voor de aard en omvang, danwel uitsluitend gunstige gevolgen voqr de omvang van de nadelige gevolgen voor het milieu, die de inrichting veroorzaakt. De melding en de bijbehorende stukken lig gen van 12 december 1996 tot en met 9 januari 1997 ter inzage op de afdeling VROM, Milieu, kamer 110. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur. Ook liggen deze stukken ter inza ge op het Politiebureau, Kennemerstraatweg 356, alhier, op de vrijdagavonden van 13 december 1996 tot en met 3 januari 1997. geaccepteerde meldingen bouwvoornemen Verleende bouwvergunningen en Door het college van burgemeester en wet houders zijn de hieronder vermelde bouwver gunningen verleend en meldingen positief bevonden; Fontein Verschuirlaan 10, F.C.C. Riemslag - vergroten woonhuis; Rosendaal 4 en 6, F.W. Bosch - vergroten woonhuis (reeds gerealiseerd); Het Vierkant 18, J.G. Pirovano - plaatsen dak kapel. Deze bouwvergunningen/meldingen met de bijbehorende tekeningen en overige stukken liggen ter inzage bij de afdeling VROM, Raadhuisplein 1. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur (op andere tijden alleen na telefoni sche afspraak, nummer 072 - 531 32 17 of 531 32 16). Degene, die de bouwvergunning/melding bouwvoornemen heeft aangevraagd, krijgt bericht van de afdeling VROM, wanneer de bouwvergunning gereed is en wat de kosten zijn. Pas nadat de bouwleges zijn betaald en de vergunning is ontvangen, mag met de bouw worden begonnen. Het begin van de bouwwerkzaamheden moet nog wel tevoren bij de afdeling VROM wor den gemeld. Dit kan telefonisch onder de nummers 072 - 531 32 17 of 531 32 16. Indien u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouwvergunning of het accepteren van een melding, kunt u hierte gen binnen 6 weken na deze publicatie een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij bur gemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 11850 AA te Heiloo. Als u bezwaar maakt, kunt u ook om een voorlopige voorziening vragen bij de President van de Rechtbank te Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG te Alkmaar. Nadere informatie over de mogelijkheden om bezwa ren in te dienen of een voorlopige voorzie ning te vragen kunt u inwinnen bij de afdeling VROM. Raadhuisplein I Postbus I 1850 AA Telefoon Afdeling Voorlichting 5313289. Gemeentehuis is open van 8.00 tot12.30 uur, telefoon 5313131 Informatierubriek V i

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1996 | | pagina 4