]LtNTE o HEILOO Jaarverslag 1996 Commissie voor Bezwaarschriften De chemokar staat weer in het dorp Inzameling gebruikte kleding in Heiloo Woon-Zorgloket in Heiloo Wet milieubeheer Tijdelijke afsluiting rijstrook Kennemerstraatweg PAGINA 4 UITKIJKPOST-5 MAART De Commissie voor Bezwaarschriften heeft een verslag uitgebracht over 1996. Op 1 februari 1996 is deze commissie officieel met haar werkzaamheden begonnen. De Commissie voor Bezwaarschriften is een onafhankelijke commissie die het gemeente bestuur adviseert over de beslissing op bezwaarschriften. Alle burgers kunnen bezwaar maken als ze vinden dat ze persoonlijk benadeeld zijn door een beslissing van het gemeentebestuur. Het gaat dan om beslissingen van de gemeente raad,het college van burgemeester en wet houders of van de burgemeester. (J kunt bezwaar maken bij het bestuursorgaan dat de beslissing heeft genomen of had moeten nemen. De Commissie voor Bezwaarschriften brengt alleen advies uit over de te nemen beslissing. De uiteindelijke beslissing wordt genomen door het bestuursorgaan dat ook het besluit heeft genomen waartegen u bezwaar aantekent. Het jaarverslag van de Commissie voor Bezwaarschriften vermeldt dat in 1996 vieren veertig bezwaarschriften zijn ingediend tegen beslissingen van het gemeentebestuur. Het ging daarbij om besluiten van de gemeente raad (3x), het college van burgemeester en wethouders (40x) of de burgemeester (lx). De commissie heeft in 11 zaken het advies gegeven de bezwaarschriften gegrond en in 12 gevallen ongegrond te verklaren. In 1 zaak luidde het advies het bezwaarschrift niet-ont- vankelijk te verklaren. In alle gevallen is het advies van de commissie door het gemeente bestuur overgenomen. In 11 zaken zijn de bezwaarschriften ingetrokkenwaarvan in een aantal gevallen de zaak alsnog is opgelost. 5 gevallen zijn om uiteenlopende redenen niet door de commissie behandeld en 4 zaken zijn nog in behandeling. De commissie heeft enkele aanbevelingen aan het gemeentebestuur gedaan om de manier waarop zaken behandeld worden te verbeteren. Als de kwaliteit van de behande ling van aanvragen wordt verbeterd, kunnen wellicht bezwaren worden voorkomen. De totale kosten van behandeling van bezwaarschriften door de commissie bedroe gen volgens het jaarverslag in 1996 ca. 60.000,-. Het volledige jaarverslag ligt voor geïnteres seerden tijdens de openingstijden van het gemeentehuis van 08.00 tot 12.30 uur ter inzage bij de Secretaris van de Commissie voor Bezwaarschriften, de heer A.C. van der Jagt, afdeling Bestuurszaken, kamer 128, tel. 072 -531 31 20. Wanneer u het jaarverslag in de middaguren wilt inzien kunt u hiervoor een afspraak maken met de secretaris van de commissie. In het gemeentehuis en de bibliotheek is ook een gratis brochure verkrijgbaar met als titel Als u het niet eens bent met een beslissing van het gemeentebestuur... Wat dan?'. Deze brochure geeft in het kort weer wanneer u bezwaar of beroep in kunt dienen en hoe de behandeling daarvan verloopt. Deze maand wordt u weer in de gelegenheid gesteld om uw klein chemisch afval op een milieuvriendelijke manier te laten verwerken. De gemeente zal met eigen personeel en auto op de vaste inleverpunten aanwezig zijn. Bij deze medewerkers kunt u met al uw vra gen over chemisch afval terecht. De chemokar staat op dinsdag 11 maart a.s. bij: De Loet (naast de glasbak) 08.30 - 09.30 uur Van Foreestlaan (naast de brievenbus) 09.40 - 10.30 uur Willibrordusweg (nabij de glasbak) 10.40- 12.00 uur Stationsplein (naast de glasbak) 12.40- 14.00 uur Zevenhuizerlaan (naast de glasbak) 14.10- 15.00 uur Ypesteinerlaan/Rosendaal (naast de glasbak) 15.10- 16.00 uur Op woensdag 12 maart a.s. staat de chemokar bij: Boekenstein (scholen) 08.30 - 09.30 uur De Kloosterhof (Buk-Buk) 09.40 - 10.30 uur Ewislaan/Westerweg (supermarkt) 10.40 - 12.00 uur Het Hoekstuk (naast glasbak) 12.40- 14.00 uur RinQweg (naast de brievenbus) 14.10- 15.00 uur Van Vladerackenlaan (naast de brievenbus) 15.10- 16.00 uur. Let op Laat nooit probleemstoffen onbeheerd op de bovengenoemde locaties achter. Dit is levensgevaarlijk (bijvoorbeeld voor kinderen). Natuurlijk kunt u Klein Chemisch Afval ook kwijt bij de Afvalbrengplaats, Rosendaal 2 te Heiloo. Openingstijden zijn van maandag tot en met donderdag tussen 08.00 en 16.00 uur, vrijdag tussen 08.00 en 12.00 uur en op zaterdag (oneven weken) tussen 09.00 en 12.00 uur. Onderschrift foto: Natuurlijk kunt u Klein Chemisch Afval ook kwijt bij de Afvalbrengplaats. Op woensdag 12 maart 1997 houdt de Stichting Kindertehuizen Polen (S.K.P.) een inzameling van gebruikte kleding in de gemeente Heiloo. De Stichting Kindertehuizen Polen zal met de middelen die verkregen worden door inzame ling en verkoop van gebruikte kleding een aantal zorgvuldig gekozen kindertehuizen ondersteunen. Dit wordt gerealiseerd door het verstrekken van financiële hulp en materiële hulp, zoals kleding, onderwijsmaterialen, speelgoed, duurzame inventaris en alle andere noodzake lijke hulp, zodat de situatie in de kindertehui zen maximaal wordt verbeterd. Vanaf 6 januari 1997 kunnen inwo ners van Heiloo met vragen over Wet Voorzieningen Gehandicapten dagverzorging thuiszorgactiviteiten warme maaltijdvoorziening alarmeringssysteem plaatsing in zorgcentra 'De Loet' of 'Overkerck' plaatsing in een verpleeghuis indicatie koppelwoningen terecht bij het Woon-Zorgloket in het gemeentehuis. Het loket is van maan dag tot en met vrijdag geopend van 08.00 tot 12.30 uur en telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is 072 - 531 31 84. Na kantoortijd kunt u op dit nummer een boodschap inspreken. U wordt dan de volgende werkdag terugge beld. Noodgevallen In geval van nood met betrekking tot de Regionale Thuiszorg kunt u buiten de reguliere openingstijden van het Woon-Zorgloket bellen met nummer 072 - 512 71 27. Burgemeester en wethouders van Heiloo delen mede dat zij op de hieronder vermelde aanvraag voor een vergunning ingevolge arti kel 8.1. van de Wet milieubeheer (W.m.) heb ben besloten vergunning te verlenen aan; - Psychiatrisch Centrum Willibrord, Kennemerstraatweg 464, 1851 NG te Heiloo, voor het in werking hebben van een Psychiatrisch ziekenhuis met medische voorzieningen en technische dienst/ruimten, gelegen op het perceel Kennemerstraatweg 229 t/m 237 en 460 t/m 466 te Heiloo. Het besluit en de daarop betrekking hebben de stukken liggen ter inzage op het gemeen tehuis van Heiloo, Raadhuisplein 1, afdeling VROM, kamer 110 van donderdag 6 maart tot en met donderdag 3 april 1997. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 tot 12.30 uur. Ook liggen de stukken ter inzage op het Politiebureau aan de Kennemerstraatweg 356, alhier, op vrijdagavonden van 7 maart tot en met 28 maart 1997 van 18.00 tot 21.00 uur. Desgewenst kan er op de afdeling VROM van de gemeente kosteloos een toelichting op de stukken worden verkregen. Afschriften van de stukken kunnen tegen kostprijs worden ver kregen. Het besluit is ten opzichte van het ter inzage gelegde ontwerpbesluit niet gewijzigd. Beroepstermijn: De beroepstermijn bedraagt zes weken en duurt tot 18 april 1997 en begint na datum van deze kennisgeving. Het beroepschrift moet worden gericht aan de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA te Den Haag. Tegen een besluit staat, volgens art 20.6 lid 2 Wet milieubeheer, beroep open bij de afde ling Bestuursrechtspraak van de Raad van State voor: a. degenen die bedenkingen hebben inge bracht tegen het ontwerp van het besluit; b. de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid advies uit te brengen over het ontwerp fyan het besluit; c. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het nemen van het besluit ten opzichte van het ontwerp daarvan zijn aangebracht; d. belanghebbenden, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit. Het besluit wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht. Het beroep schorst de werking van het besluit niet. Wel is het mogelijk om, als u beroep instelt, de Voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State te verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen. Aan het verzoek om voorlopige voorziening en het instellen van beroep zijn kosten ver bonden. Natuurlijk persoon 200,-- verzoek voorlopige voorziening 200,-- instellen beroep Rechtspersoon 400,-- verzoek voorlopige voorziening 400,-- instellen beroep Belangstellenden kunnen een folder inzake "Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid" kosteloos afhalen bij het gemeentehuis. In de week van 10 maart a.s. starten de werk zaamheden voor de herinrichting van de Groenelaan en de Oosterzijweg. Hierbij is het noodzakelijk dat gedurende ongeveer een halve dag de Kennemerstraatweg ter hoogte van de aansluiting met de Groenelaan wordt afgesloten voor het autoverkeer. Het is de bedoeling dat dit verkeer via één rijstrook wordt afgewikkeld. Eén en ander wordt door middel van verkeerslichten geregeld. Fietsverkeer kan gedurende deze periode gewoon gebruik blijven maken van het fiets pad. Voor meer informatie kunt u telefonisch con tact opnemen met de heer P. Cornelissen, tel. 072 -531 32 07. Verleende collectevergunning Door burgemeester en wethouders is aan de volgende instelling vergunning verleend voor het houden van een collecte in de volgende periode: - Leger des Heils voor de periode van 23 februari tot en met 8 maart 1997. - Nationaal Jeugd Fonds voor de periode van 9 tot en met 15 maart 1997. De collectanten horen een legitimatiebewijs bij zich te hebben, waaruit blijkt, dat zij bevoegd zijn te collecteren. Commissie Welzijnszaken en Burgerij De eerstvolgende openbare vergadering van de commissie Welzijnszaken en Burgerij vindt plaats op dinsdag 11 maart 1997 om 20.00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis, oude ingang Raadhuisweg. Op de agenda staan onder meer de volgen de punten: - Compensatieregeling De Beun - Open Huis - Vergadering van gemeenten (OBD Noord-Kennemerland) - Brief NCPN, afdeling Heiloo, met verzoek in Heiloo voor bewoners met een mini muminkomen lastenverlichtenden maatre gelen te nemen naar het voorbeeld van de gemeenten Leeuwarden, Bergh en Apeldoorn. Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde bouwaanvragen zijn ingediend. Opgemerkt wordt, dat in dit stadium nog niet bekend is of aan de verzoeken meegewerkt kan wor den. Eventuele bouwvergunningen alsmede voornemens om vrijstelling te verlenen zullen te zijner tijd worden gepubliceerd, waarna de mogelijkheid bestaat de bouwplannen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. De Kuilenaar 54, M.S.J. Ligthart - vergroten woonhuis; Tuinenhof 19, C. Stuifbergen - oprichten woonhuis; Het Zandstuk 33, A.C.A. Stam - plaatsen dakkapel: Zeeweg 16, P.A. van Alfen - vergroten woonhuis; Fontein Verschuirlaan 13, R. Wiedenhoff - vergroten woonhuis. Burgerlijke stand gemeente Heiloo 27 februari 1997 Geboorten Noa M., d.v. L.T. Cohen en C. Bier Stijn F., z.v. P.G.J.M. Vos en C.R.M. Bruggink Jur, z.v. J.T. van Diepen en A.G. Heijne Anne, d.v. J.L.C. van Willigen en A.J. Broek Brecht J.J., d.v. W.H. van der Putten en C.T. Schott Sebastien A.B.F.M., z.v. J.J.F. Gimbrere en M.S.A.H. Jansen op de Haar Britt, d.v. A.R. Scholte en J.W.M. Beerepoot Giovanni, z.v. D. Bleekemolen en M.A. Honig Robin S., d.v. F.A. Legdeur en M.C. Calf Elders geboren Louise, d.v. P. van der Molen en W. de Graaf Robbert C., z.v. D.H. Bakker en M.A.G. Kramer Huwelijksaangiften S.W. Liefting en M. van 't Veer Huwelijken J.H. Reinders en Y. Bellekom J.A.E. van Aken en J.C. Duijn Overleden A.M. van Straaten J.A. de Groot A. Burger J. Tiebie C.C. Kroonstuiver, ev Verweij M. Spruijt, wv Merkelbach H.C. Houtenbos Elders overleden J.H. Charmant, ev de Moor P. van der Laan K.M. Grimm, wv Boulonois Commissie Grondgebiedzaken I en II Gelet op het geringe aantal agendapunten vervalt de raadscommissie voor Grondgebiedzaken I. De onderwerpen voor deze vergadering worden behandeld in de raadscommissie voor Grondgebiedzaken II. De eerstvolgende openbare vergadering van de raadscommissie Grondgebiedzaken I: Ruimtelijke ordening, volkshuisvesting en grondbedrijf en Grondgebiedzaken II: Verkeer, milieu en reiniging, onderhoud en beheer openbare ruimte, monumentenbeleid vindt plaats op donderdag 13 maart 1997 om 20.00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis, oude ingang Raadhuisweg. Op de agenda staan onder meer de volgende punten: - Verzoek GCH voor realisering golfbaan ter hoogte Lagelaan - Kledinginzameling - Reorganisatie sector Grondgebied - Onkruidbestrijdingsmiddelenplan Verleende bouwvergunningen en geaccepteerde meldingen bouwvoornemen Door het college van burgemeester en wet houders zijn de hieronder vermelde bouwver gunningen verleend en meldingen positief bevonden; Swanendael 2, S.J. Admiraal - vergroten woning; Ypesteinerlaan 48, J.P. Vink - plaatsen dakka pel; Schuine Hondsbosschelaan 52, J. van Twuijver - plaatsen dakkapel; Westerweg 371, T. v.d. Horst-den Hoed - ver anderen en vernieuwen woning. Deze bouwvergunningen/meldingen met de bijbehorende tekeningen en overige stukken liggen ter inzage bij de afdeling VROM, Raadhuisplein 1. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en op maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur (op andere tijden alleen na tele fonische afspraak, nummer 072 - 531 32 17 of 531 32 16). Degene, die de bouwvergunning/melding bouwvoornemen heeft aangevraagd, krijgt bericht van de afdeling VROM wanneer de bouwvergunning gereed is en wat de kosten zijn. Pas nadat de bouwleges zijn betaald en de vergunning is ontvangen mag met de bouw worden begonnen. Het begin van de bouwwerkzaamheden moet nog wel tevoren bij de afdeling VROM wor den gemeld. Dit kan telefonisch onder de nummers 072 - 531 32 17 of 531 32 16. Indien u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouwvergunning of het accepteren van een melding, kunt u hierte gen binnen 6 weken na deze publicatie een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij bur gemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Wanneer u bezwaar maakt kunt u tevens om een voorlopige voorziening vragen bij de President van de Rechtbank te Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Nadere infor matie over de mogelijkheden om bezwaren in te dienen of een voorlopige voorziening te vragen kunt u inwinnen bij de afdeling VROM. Nieuwe bouwplannen Burgemeester en wethouders maken bekend, dat zij voor de hieronder vermelde bouwplannen voornemens zijn bouwvergun ning te verlenen; - het vergroten van de woning Butterlaan 14; - het bouwen van de liftkoker aan de oostzijde van het Hildebrandhof. De ontwerp-besluiten liggen met de bouw plannen en de daarbij behorende stukken vanaf donderdag 6 maart 1997 gedurende twee weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis, afdeling VROM. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en op maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur (op andere tijden alleen na telefonische afspraak, nr. 072 - 531 31 21). Gedurende de termijn van terinzagelegging kan een ieder tegen het voornemen om voor bovenvermelde bouwplannen vrijstelling te verlenen schriftelijk bedenkingen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Raadhuisplein I Pb. I I850 AA Tel. Afd. Voorlichting 53 13289. Gemeentehuis is open van 8.00 tot 12.30 uur Maandagavond van I8.0Q tot 20.00 uur, tel. 53 1313 I Informatierubriek ut

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1997 | | pagina 4