gemeente
Nieuws van burgemeester
en wethouders
PAGINA 16
UITKIJKPOST - 12 NOVEMBER
Informatierubriek van de
gemeente Limmen.
Inlichtingen en reacties:
Zonnedauw 4, 1906 HA Limmen.
Telefoon 072 5051456
Begroting 1998
Algemeen bestuur
Openbare orde en Veiligheid
Verkeer en vervoer
Economische zaken en Werkgelegenheid
Cultuur en Recreatie
Sociale Voorzieningen
Volksgezondheid
Ruimtelijke Ordening en Volkshuisvesting
Wat gaan de plannen kosten?
Gemeentelijke heffingen
Wilt u meer weten of heeft u nog vragen?
Informatieavond Schiphol
Melden defecte openbare verlichting
Verleende bouwvergunningenl-toestemming
Aangevraagde bouwvergunningen en bouwmeldingen:
Nieuws over de gemeente Limmen kunt u elke woensdag van
18.30 tot 19.00 uur beluisteren in het radioprogramma van de
OSU: "Gemeentevoorlichting Limmen".
In dit live-programma bespreekt telkens één lid van het Limmer
college de belangrijkste agendapunten van de laatste
collegevergadering.
Tijdens de uitzending kunt u bellen (0251-314519) voor een
nadere toelichting over een van de onderwerpen.
De OSU zendt uit op de FM; via de kabel op 89.0 Mhz en via de
ether op 106.7 Mhz.
Op donderdag 13 november a.s. wordt alweer de vierde begroting
van dit college van Burgemeester en Wethouders aan de gemeente
raad voorgelegd om vast te stellen. In de afgelopen jaren is het colle
ge er in geslaagd de gemeentelijke boekhouding beter inzichtelijk te
maken. De productbegroting die er nu ligt is inmiddels een goed lees
bare verantwoording van de gemeentelijke taakuitoefening.
Maar leesbaarheid alleen is niet voldoende. In het gemeentelijke huis
houdboekje moeten de inkomsten en uitgaven met elkaar in even
wicht zijn. Dat geldt voor u en ons op dezelfde manier.
Het sluitend krijgen van de gemeentelijke begrotingen wordt echter
steeds moeilijker. Aan de ene kant door de toenemende hoeveelheid
taken voor de gemeente. Aan de andere kant worden bezuinigingen
op uitkeringen van het Rijk steeds groter.
Die rekening willen wij niet direct bij u neerleggen. U betaalt met el
kaar immers al bijna 1,7 miljoen aan Onroerende Zaak Belasting.
Daarom werd het afgelopen jaar opnieuw gekeken naar de gemeen
telijke taakuitoefening. De conclusie die wij als gemeenteraad trokken
komt er simpelweg op neer dat de gemeente een keuze moet maken.
Een keuze om in hoofdzaak alleen dat te doen waartoe zij verplicht is.
Die keuze zou echter voor grote groepen dramatische gevolgen kun
nen hebben wanneer bijvoorbeeld de subsidies aan verenigingen en in
stellingen als de bibliotheek worden ingetrokken.
Dat gaat volledig voorbij aan de voorwaardenscheppende rol van de
gemeente op het gebied van welzijn. In de Kerntakendiscussie, zoals
dat heet, is om die reden een aantal meer technische keuzen gemaakt.
In de toelichting hierna komen die aan de orde.
Vast staat daarbij dat het college in het belang van uw welzijn, zoveel
mogelijk de bestaande voorzieningen wil behouden en als dat kan, uit
breiden. Dat zijn immers voor een belangrijk deel de dingen waar een
gemeenschap haar eigen identiteit aan ontleent. Veel is op het terrein
van welzijn al bereikt in de afgelopen jaren. Nu is het zaak om dat te
behouden voor de toekomst.
De kosten in de gemeentebegroting 1998 bedragen 12,7 miljoen gul
den. Met de tevoren afgesproken maatregelen komen wij nog een be
drag van f 90.000,- 0,7 aan inkomsten tekort om deze begroting
sluitend te krijgen. De raadsfracties worden uitgenodigd oplossingen
(bezuinigingen of extra inkomsten) daarvoor aan te dragen tijdens de
raadsvergadering op donderdag I 3 november a.s. Hoe dat in
zijn werk gaat kunt u zelf aanschouwen. De raadsvergadering start
om 20.00 uur. U bent van harte welkom.
Overigens ligt de begroting voor iedereen ter inzage in het gemeen
tehuis en in de bibliotheek.
De gemeente moet in de komende jaren rekening houden met nog
verdere uitbreiding van taken en korting op de inkomsten. Dat besef
heeft de gemeenteraad unaniem doen besluiten de samenwerking met
andere gemeenten te vergroten. Door die samenwerking moeten wij
in staat zijn op de korte termijn bestaande en veel nieuwe taken toch
uit te oefenen en de kosten ervan binnen de perken te houden. Dat
samenwerken levert echter niet direct geld op. Het effect ervan is
soms pas over een paar jaar zichtbaar. In de meerjarenbegroting
1998-2001 komt dat ook duidelijk tot uiting. Dat duurt wat lang en
het college wil meer inzicht hebben in gevolgen ervan. Vandaar dat
ook een onderzoek is gestart naar de mogelijkheden en gevolgen van
samenwerken en samenvoegen van de gemeenten Castricum,
Akersloot en Limmen. In de raadsvergadering van december worden
de resultaten besproken.
In de tussentijd liggen voor u de tussentijdse rapporten en enquêtes
al ter inzage in de gemeentehuizen en bibliotheken van deze gemeen
ten.
In 1998 zijn twee verkiezingen gepland: de gemeenteraadsverkiezin
gen op 4 maart en de verkiezingen voor de Tweede Kamer op 6 mei.
De Limmers hebben eerder beduidend meer dan landelijk gemiddeld,
hun belangstelling voor deze verkiezingen getoond. Wij hopen dat u
zo enthousiast gebruik blijft maken van uw democratisch recht. Door
de gemeente zal hieraan ruim aandacht worden besteed in de voor
lichtingsrubriek.
Vanaf 1998 is het mogelijk het partnerschap en samenlevingscontrac
ten bij de burgerlijke stand te laten registreren. Bij samenlevingscon
tracten kunnen betrokken partijen bijvoorbeeld zelf afspraken (zoals
onderhoudsplicht) laten vastleggen.
Een andere mogelijkheid vanaf 1998 is de keuze van de achternaam.
De gekozen achternaam wordt in de akte van de burgerlijke stand op
genomen.
Op verschillende punten is sprake van een zeer vlotte afhandeling van
uw verzoeken. Zo gebeurt dé afgifte van reis- en rijdocumenten op
basis van het principe 'klaar terwijl u wacht'. De prijs van die docu
menten dekt de kosten van het aanmaken en de afdrachten aan Rijk
en Provincie.
Ook op andere fronten zoals bouwvergunningen en woningtoewijzing
zijn behandelingstijden aanzienlijk ingekort. Een goede zaak die u als
'klant' van de gemeente ten goede komt. Overigens kan het op veel
andere punten nog steeds beduidend beter. We zijn er dus nog niet
maar hebben de ambitie, u een goed uitgeruste en slagvaardige ge
meentelijke organisatie te bieden.
Over het optreden van de politie, aanwezigheid en responsetijden, is
veel gediscussieerd. In de marges zijn weliswaar wijzigingen mogelijk
maar een deel van de preventieve werking van het 'blauw op straat',
kan ook door de gemeente en de burger zelf worden overgenomen.
Het combineren van administratieve politietaken met het baliewerk
binnen het gemeentehuis heeft hiervoor de oplossing geboden. De in
middels gestarte proef met de balie is hiermee een succes gebleken.
Brandweer en rampenbestrijding worden gesteld voor steeds grotere
risico's en uitbreiding van hun taakgebied. Al in 1993 werd landelijk
onderkend dat er knelpunten waren. Die zijn alleen op te lossen door
bundeling van organisaties en een betere samenwerking. Deze con
clusie gaat in het komende jaar al leiden tot een gezamenlijke meld
kamer voor politie, brandweer en ambulancevervoer in het noorde
lijk deel van Noord-Holland.
Voor de eigen brandweer, bijna geheel bestaand uit vrijwilligers, kan
dat, voor zover wij nu kunnen overzien, gevolgen voor opleiding, spe
cialisatie in rampenbestrijding, omvang van de ploeg, materieel en
huisvesting hebben. In dat verband was het college al op zoek naar een
nieuwe locatie. De huidige brandweerkazerne voldoet niet aan de ei
sen die daarvoor gelden.
Behalve de brandweer hoort ook de gemeentelijke organisatie van
bode tot burgemeester haar/zijn rol in de bestrijding van rampen te
kennen. De noodzaak ervan is bij de brand van Driessen maar al te
duidelijk gebleken. Jaarlijks wordt daarom een oefening gehouden om
'ervoor klaar te zijn' op het moment dat het er om gaat spannen.
Een bijdrage aan de verkeersveiligheid is het onderhoud van wegen,
straten en pleinen en alles wat er op of aan staat. Prioriteiten worden
gesteld aan de hand van urgentie van het onderhoud. Besloten is het
onderhoud te intensiveren vanaf 1998. Hiervoor wordt jaarlijks
f 400.000,- in plaats van f 150.000,- extra beschikbaar gesteld.
De raad heeft wel eerder besloten dat f 250.000,- daarvan pas mag
worden uitgegeven als er genoeg geld is verdiend door het verkopen
van gemeentelijk eigendom. De gemeente heeft dit jaar een verkeers-
veiligheidsplan laten opsteHen door een verkeerskundig bureau. Als de
raad het eens is met de voorstellen van het adviesbureau zullen we in
de loop van de tijd de maatregelen gaan invoeren. Omdat wij maar
een beperkte hoeveelheid geld hebben kan niet alles tegelijk.
Landelijk zijn afspraken gemaakt om de verkeersveiligheid te vergro
ten en het aantal verkeersongevallen terug te dringen. Gemeenten en
dus ook Limmen zijn verplicht om onder andere meer 30-km zones
binnen de bebouwde kom in te voeren. Een dergelijke operatie is ui
termate kostbaar (ca. 6 miljoen gulden voor onze 23 km wegen). Dat
moet dus over een langere periode worden uitgevoerd. Bovendien
zullen de verkeersmaatregelen ook geaccepteerd moeten worden
voor een optimaal effect. Daarom is in 1997 gestart met het opstel
len van een verkeersplan. Een plan waar behalve een technische in
breng ook gebruik wordt gemaakt van de kennis en ervaringen van
vertegenwoordigers uit de bevolking. Het plan moet in december
klaar zijn voor bespreking met de diverse belangengroepen.
Daarna volgt uiteraard een uitgebreide presentatie en inspraakronde
voor de hele bevolking.
Door gemeentewerken, hoogheemraadschap en aannemers worden
de wegen berijdbaar gemaakt bij gladheid en sneeuwval. Niet alle 23
kilometer wegen kunnen tegelijk worden gestrooid of geschoven.
Wordt in de nacht gladheid geconstateerd, dan rukken de ploegen uit,
nog voor het verkeer op gang komt. De strooiroutes zijn zo gekozen
dat altijd op korte afstand een begaanbare weg te vinden is. Voorrang
wordt uiteraard gegeven aan de doorgaande routes en wijkontslui-
tingswegen. Evenals voorgaande jaren wordt ook aandacht geschon
ken aan plaatsen waar veel ouderen bij elkaar wonen.
Voor de werkgelegenheid in de gemeente is het van groot belang dat
bedrijven hier op een lokaal bedrijventerrein gevestigd blijven. Voor
sommige bedrijven is dat vanwege hun omvang of milieuhinderlijkheid
niet mogelijk. Voor andere bedrijven, die dat wel kunnen, zijn wij al
geruime tijd bezig een bedrijventerrein te stichten. Eind dit jaar moet
duidelijk worden of dat ook nog uitvoerbaar is. Vast staat dat het col
lege en de raad eensgezind zijn over de noodzaak van een dergelijk
terrein. Wij zijn het ook verplicht aan de bijna 500 (kleine en grote)
bedrijven die in ons dorp zorgen voor de werkgelegenheid van circa
1200 mensen.
Limmen kent een rijk verenigingsleven. Dat is ook een van de kwalitei
ten van deze gemeenschap. Die gemeenschapszin kan het echter niet
helemaal zonder gemeentelijke steun. Ondanks de grote druk die wij
door de rijksbezuinigingen voelen, blijven wij ons daarvoor inspannen.
Dat komt tot uiting in ons accomodatiebeleid en de geldelijke onder
steuning van de diverse verenigingen, stichtingen en andere initiatieven
In 1997 is met de meeste verenigingen en stichtingen een subsidie
contract afgesloten in het kader van de budgetsubsidiëring. Met deze
nieuwe subsidieregeling is getracht enerzijds de organisaties in hun
goede werk te stimuleren en anderzijds de kosten voor deze voor
zieningen beheersbaar te maken. De oude "open einde regeling
komt hiermee te vervallen.
Veel speelterreintjes en toestellen voldoen niet meer aan de nieuwe
normen die daarvoor gelden. Op grond van dit zogenaamde 'wipkippen-
besluit' moeten 16 speelterreinen en 66 toestellen worden aangepast.
In het kader van openluchtrecreatie zal met een provinciale bijdrage
een 'pleisterplaats' worden ingericht op de hoek Hazelaantje en
Zuideinderweg. Deze plaats ligt aan de 'Pontjesroute'.
Ook het onderhoud van de circa 21 hectare openbaar groen hoort in
dit hoofdstuk thuis. Omdat dit areaal steeds verder uitbreidt en de
bezetting van de plantsoenendienst gelijk blijft, is het tijd voor ver
schillende keuzes: accepteren wij als bevolking een verdere teruggang
in de kwaliteit van het openbare groen of hechten wij aan kwaliteit.
De omnibus-enquête wees op het laatste. Geeft de gemeenteraad
daar gevolg aan, dan zullen de onderhoudskosten in de toekomst
moeten stijgen en blijft over: een keuze tussen uitvoering in eigen be
heer blijven voortzetten of uitbesteden. Deels gebeurt dat laatste wel
maar dat blijkt onvoldoende om de taak aan te kunnen. Gesprekken
met buurgemeenten om door samenwerking kosten te besparen heb
ben nog niet geleid tot concrete afspraken. Begin 1998 verwachten wij
daarover meer duidelijkheid.
De Nieuwe Algemene Bijstandswet welke dit jaar in werking is getre
den, heeft inmiddels al een aantal wijzigingen ondergaan. De bij
standscliënten worden allen afzonderlijk bericht over de nieuwe maat
regel en de gevolgen daarvan.
Het Kabinet is van plan om tussen 1998 en het jaar 2000 in het hele
land Centra voor Samenwerking Werk en Inkomen (CWI' s) op te
richten. Via deze centra worden uitkeringsgerechtigden verwezen
naar werk of, als dit niet lukt, geholpen bij het aanvragen van een uit
kering. In de CWI's werken arbeidsbureau's, gemeenten en uitvoe
ringsinstellingen sociale verzekeringen op één locatie samen aan een
efficiënte en klantvriendelijke begeleiding van werklozen.
Op het gebied van kinderdagopvang blijkt een steeds groter wordèn-
de belangstelling. De vraag overstijgt echter de opvangmogelijkheden.
De gemeente is daarom in onderhandeling met de stichting KOVL
om voor vervangende huisvesting te zorgen. De Wollewei is daarvoor
in beeld. Verhuizing naar deze locatie biedt mogelijkheden om de
dienstverlening uit te breiden. De peuterspeelzaal zal op haar beurt
onderdak kunnen vinden in de voormalige Corneliusschool.
In 1998 zal meer aandacht worden geschonken aan voorlichting voor
de jeugd met betrekking tot verslavingen zoals gokken, drank en
drugs. Dit zal in samenwerking met de GGD, de Brijderstichting, de
plaatselijke scholen en jongerenorganisaties geschieden.
Het inzamelen van afval wordt aan steeds verdergaande eisen onder
worpen. Er moet steeds meer worden gedaan aan scheiding van de
verschillende soorten. In Limmen presteren we op dat gebied 'gemid
deld'. De inzameling van oud papier is daarop een gunstige uitzonde
ring. Het college is in overleg met de inzamelaars (de ouderverenigin
gen van de beide scholen) op zoek naar mogelijkheden om het
inzamelen nog succesvoller te maken.
Het college bepleit samen met andere gemeenten de oprichting van
'brengdepots' voor grof huishoudelijk afval. Op die manier zijn de
meeste mensen in staat zelf de bankstellen, koelkasten etc. weg te
brengen op momenten dat het hen uitkomt. Daardoor kunnen de in-
zamelacties van de gemeente aanzienlijk goedkoper worden uitge
voerd.
Bij de belastingmaatregelen is sprake van een tekort aan opbrengsten.
Kort en goed komt het er op neer dat al jaren de afvalstoffenheffing
te laag is. Dat tekort wordt 'gespaard' in een 'negatieve afvalstoffen-
reserve'. Dat kan natuurlijk niet zo doorgaan. Het is daarom de be
doeling dit tekort in een beperkt aantal (2 a 3) jaren af te lossen. Dat
zou gedurende deze komende jaren moeten leiden tot een verhoging
van circa f 20,- per huishouden.
Dat hoeft echter niet zo af te lopen. Nu doet zich namelijk de kans
voor om in één keer van dit tekort af te komen zonder dat dit moet
leiden tot een grote verhoging van de afvalstoffenheffing.
De regering heeft in een poging, de gemeentelijke lasten voor de bur
ger te verminderen, een toezegging gedaan dat f 100,- per huishouden
wordt uitgekeerd ter compensatie van afvalstoffenheffingen of riool
recht.
Het college stelt de gemeenteraad dus voor om, wanneer die uitke
ring ook daadwerkelijk doorgaat, het tarief met f 40,- te verhogen
waardoor de uitkering nu minder effect heeft: f 60,- maar in de jaren
erna ruimschoots wordt terugverdiend omdat de 'schuld' dan al is af
gelost.
Op het gebied van riolering staat in 1998 een grote aanpassing op het
programma. In overleg met het hoogheemraadschap en de buurge
meenten is een optimaliseringsplan gemaakt voor de riolering. Dit
komt erop neer dat de rioolwateroverstorten worden aangepast
(deels gesloten en deels verkleind). Daarvoor moeten grote 'bergbe-
zinkbassins' worden gemaakt. Een behoorlijke investering die voor
een deel ai is opgenomen in het tarief van de rioolheffing. Een inves
tering die verplicht is om vervuiling van het oppervlaktewater te ver
minderen. Door de samenwerking met het hoogheemraadschap en de
gemeenten Akersloot en Heiloo is een belangrijke besparing mogelijk
en is het hoogheemraadschap bereid I miljoen gulden in de aanleg-
kosten van Akersloot en Limmen bij te dragen.
Op het gebied van de Ruimtelijke Ordening wordt in 1998 voor een
tweetal bestemmingsplannen een inspraakprocedure gestart. Het gaat
om de Ernterij en om Disseldorp-Dampegeest. Belangrijk voor de be
woners in die plannen is dat vergunningsprocedures sneller kunnen
worden doorlopen omdat de toetsing aan het bestemmingsplan beter
mogelijk wordt. Verder worden voor diverse plannen de voorberei
dingen gestart. Het gaat dan om plannen als het buitengebied,
Kerkweg-Noord en het bedrijventerrein.
Woningbouw voor het jaar 2000 is door de ruil van 100 woningen
met de gemeenten Alkmaar en Heerhugowaard weer mogelijk ge
worden. Die ruil bespaart de gemeente veel rentelasten en maakt
daardoor het plan Kerkweg-Noord beter uitvoerbaar terwijl ook in
de sociale huur- en koopsfeer kan worden gebouwd. Plannen daar
voor worden nu uitgewerkt. Een deel van die woningen moet worden
gebruikt voor invulling van vrijkomende bedrijfslocaties. Daarbij is als
eerste aan de orde, het terrein van Kaandorp-Kaas en later ook het
terrein van Winder. De bedrijven verplaatsen naar respectievelijk
Heerhugowaard en de Boekelermeer.
Dat geeft overigens tegelijk aan dat de herontwikkeling van de open
vallende plaatsen met bedrijven niet altijd mogelijk is. Herontwikkeling
met Woningbouw stuit echter op een tekort aan bouwrechten.
Kortom: een probleem.
Maar niet alleen voor Limmen een probleem. Met de provincie wordt
daarover overleg gevoerd.
Voor de jaren na 2005 is de gemeente bezig, samen met Heiloo een
visie te ontwikkelen op een nieuw woongebied tussen Limmen en
Heiloo. Daar, in het gebied dat de naam 'Zandzoom' heeft gekregen,
moeten tussen 2005 en 2015 zo'n 2500 woningen verrijzen om de
woningbehoefte in een deel van de regio op te kunnen vangen. Het
lijkt ver weg maar er kan niet vroeg genoeg mee worden gestart als u
bedenkt dat er grote problemen moeten worden opgelost: hoe pas je
dat in die ruimte in, hoe wordt de toename van het verkeer verwerkt,
voor welke groepen moet er worden gebouwd en meer van dat soort
vragen. Van Limmer zijde is als een van de belangrijkste voorwaarden
gesteld dat een aansluiting op de A9 tussen Limmen en Heiloo wordt
gemaakt voordat een dergelijke uitbreiding kan worden gestart. De
verkeersbelasting op de Rijksweg is vandaag al te groot.
Natuurlijk, dat is een belangrijke vraag.
Onze doelstelling is van het begin af aan geweest, matigen van de be
lastingdruk.
Het Rijk heeft onlangs ook haar voornemen bekend gemaakt om ge
meenten daarin te ondersteunen. Voorlopig houden wij er rekening
mee dat in ieder geval voor de komende twee jaar een extra bijdrage
zal worden gegeven aan gemeenten om voor de burgers de afval
stoffenheffing te kunnen verlagen met f 100,-. Hoewel er in Den Haag
nog geen definitief besluit is genomen voor deze regeling gaan wij er
van uit dat het door gaat.
Tot nu toe hebben wij met geen woord gerept over de gemeentelij
ke heffingen. Tezamen met de begroting hebben wij' voor het komend
jaar ook de belastingtarieven gepresenteerd. Voor de onroerende
zaakbelasting konden wij nu nog geen voorstellen doen. De hertaxa
ties naar aanleiding van de vele bezwaren zijn namelijk nog niet afge
rond.
Voor 1998 zijn in ieder geval de volgende tarieven voorgesteld:
Afvalstoffenheffing eenpersoonshuishouding f 320,-
tweepersoonshuishouding f 420,-
meerpersoonshuishouding f 530,-*
Rioolafvoerrecht per huishouding
f215,-
Hondenbelasting voor de eerste hond f 97,50
voor de tweede hond f 120,-
voor iedere hond boven
het aantal van twee f 25,- meer dan
voor de voorafgaande
is geheven
Forensenbelasting per woning
f218,50
Op deze tarieven wordt nog f 100,- in mindering gebracht wanneer het
rijksvoornemen officieel bekend gemaakt wordt.
Dat kan, dat mag. De begroting ligt ter inzage bij de receptie van het
gemeentehuis. Alle verordeningen kunnen op verzoek ook door u
worden ingezien.
Voor belangstellenden zijn de bestuurstukken verkrijgbaar tegen een
geringe vergoeding.
Voor vragen kunt u terecht bij de sector middelen. Wij zijn tijdens
kantooruren telefonisch bereikbaar 072-5051456.
Op donderdag 20 november a.s. wordt in de Burgerij, Dusseldorperweg 103 Limmen, aan
vang 20.00 uur een informatieavond gehouden over Schiphol.
De bijeenkomst vindt plaats op initiatief van het gemeentebestuur en wordt georganiseerd voor
alle inwoners van Limmen die met vragen zitten rondom de huidige en toekomstige ontwikkeling
van Schiphol.
Vertegenwoordigers van Schiphol zullen uitleg geven over de effecten van de huidige vliegbewe
gingen op het grondgebied van Limmen. Ook wordt ingegaan op de plannen voor aangepaste lan
dingsprocedures.
Voor wat de verdere toekomst betreft, krijgt u informatie over de gevolgen van de aanleg van de
parallelle vijfde baan en het toekomstperspectief vanuit Schiphol gezien.
De zaal is open om 19.30 uur.
Defecte lichtmasten die in onderhoud zijn bij de gemeente Limmen worden één keer per maand
gerepareerd.
Niet-werkende lichtmasten kunt u tijdens kantooruren melden bij de Gemeenschappelijke
Technische Dienst Limmen/Akersloot, tel. 0251 -314253, of bij de receptie van het gemeentehuis,
tel. 072-5051456.
Wilt u bij uw melding de straatnaam en het lichtmastnummer aangeven? Ook willen wij graag
uw naam, adres en telefoonnummer weten, dit in verband met eventuele inlichtingen.
Burgemeester en wethouders hebben besloten
bouwvergunning/-toestemming te verlenen voor:
- Keizerskroon 22 plaatsen van een tuinhuisje
- Molenweg 43 bouwen van een berging/stalling
Tegen bovengenoemde beschikking(en) kunt u op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht als
belanghebbende binnen 6 weken na deze kennisgeving schriftelijk en gemotiveerd bezwaar maken
bij het college van burgemeester en wethouders van Limmen.
Wanneer u een bezwaarschrift heeft ingediend, kunt u eveneens bij de president van de rechtbank
binnen genoemde termijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Het verzoek
moet worden gericht aan de president van de arrondissementsrechtbank, sector bestuursrecht,
correspondentieadres: Postbus 252, 1800 AG, Alkmaar.
Nadere inlichtingen kunt u krijgen bij de sector Algemene Zaken van de gemeente Limmen.
Burgemeester en wethouders maken bekend dat de volgende aanvragen om bouwvergunningen en
meldingen van bouwvoornemen zijn ingediend:
- Hogeweg 197 bouw van een woonhuis met garage
- Visweg toekomstig huisnummer 49 vergroten van de garage
De aanvragen en meldingen kunt u inzien in het gemeentehuis bij de afdeling Bouw- en
Woningtoezicht.