gemeente Nieuws van burgemeester en wethouders PAGINA 16 UITKIJKPOST - 12 NOVEMBER Informatierubriek van de gemeente Limmen. Inlichtingen en reacties: Zonnedauw 4, 1906 HA Limmen. Telefoon 072 5051456 Begroting 1998 Algemeen bestuur Openbare orde en Veiligheid Verkeer en vervoer Economische zaken en Werkgelegenheid Cultuur en Recreatie Sociale Voorzieningen Volksgezondheid Ruimtelijke Ordening en Volkshuisvesting Wat gaan de plannen kosten? Gemeentelijke heffingen Wilt u meer weten of heeft u nog vragen? Informatieavond Schiphol Melden defecte openbare verlichting Verleende bouwvergunningenl-toestemming Aangevraagde bouwvergunningen en bouwmeldingen: Nieuws over de gemeente Limmen kunt u elke woensdag van 18.30 tot 19.00 uur beluisteren in het radioprogramma van de OSU: "Gemeentevoorlichting Limmen". In dit live-programma bespreekt telkens één lid van het Limmer college de belangrijkste agendapunten van de laatste collegevergadering. Tijdens de uitzending kunt u bellen (0251-314519) voor een nadere toelichting over een van de onderwerpen. De OSU zendt uit op de FM; via de kabel op 89.0 Mhz en via de ether op 106.7 Mhz. Op donderdag 13 november a.s. wordt alweer de vierde begroting van dit college van Burgemeester en Wethouders aan de gemeente raad voorgelegd om vast te stellen. In de afgelopen jaren is het colle ge er in geslaagd de gemeentelijke boekhouding beter inzichtelijk te maken. De productbegroting die er nu ligt is inmiddels een goed lees bare verantwoording van de gemeentelijke taakuitoefening. Maar leesbaarheid alleen is niet voldoende. In het gemeentelijke huis houdboekje moeten de inkomsten en uitgaven met elkaar in even wicht zijn. Dat geldt voor u en ons op dezelfde manier. Het sluitend krijgen van de gemeentelijke begrotingen wordt echter steeds moeilijker. Aan de ene kant door de toenemende hoeveelheid taken voor de gemeente. Aan de andere kant worden bezuinigingen op uitkeringen van het Rijk steeds groter. Die rekening willen wij niet direct bij u neerleggen. U betaalt met el kaar immers al bijna 1,7 miljoen aan Onroerende Zaak Belasting. Daarom werd het afgelopen jaar opnieuw gekeken naar de gemeen telijke taakuitoefening. De conclusie die wij als gemeenteraad trokken komt er simpelweg op neer dat de gemeente een keuze moet maken. Een keuze om in hoofdzaak alleen dat te doen waartoe zij verplicht is. Die keuze zou echter voor grote groepen dramatische gevolgen kun nen hebben wanneer bijvoorbeeld de subsidies aan verenigingen en in stellingen als de bibliotheek worden ingetrokken. Dat gaat volledig voorbij aan de voorwaardenscheppende rol van de gemeente op het gebied van welzijn. In de Kerntakendiscussie, zoals dat heet, is om die reden een aantal meer technische keuzen gemaakt. In de toelichting hierna komen die aan de orde. Vast staat daarbij dat het college in het belang van uw welzijn, zoveel mogelijk de bestaande voorzieningen wil behouden en als dat kan, uit breiden. Dat zijn immers voor een belangrijk deel de dingen waar een gemeenschap haar eigen identiteit aan ontleent. Veel is op het terrein van welzijn al bereikt in de afgelopen jaren. Nu is het zaak om dat te behouden voor de toekomst. De kosten in de gemeentebegroting 1998 bedragen 12,7 miljoen gul den. Met de tevoren afgesproken maatregelen komen wij nog een be drag van f 90.000,- 0,7 aan inkomsten tekort om deze begroting sluitend te krijgen. De raadsfracties worden uitgenodigd oplossingen (bezuinigingen of extra inkomsten) daarvoor aan te dragen tijdens de raadsvergadering op donderdag I 3 november a.s. Hoe dat in zijn werk gaat kunt u zelf aanschouwen. De raadsvergadering start om 20.00 uur. U bent van harte welkom. Overigens ligt de begroting voor iedereen ter inzage in het gemeen tehuis en in de bibliotheek. De gemeente moet in de komende jaren rekening houden met nog verdere uitbreiding van taken en korting op de inkomsten. Dat besef heeft de gemeenteraad unaniem doen besluiten de samenwerking met andere gemeenten te vergroten. Door die samenwerking moeten wij in staat zijn op de korte termijn bestaande en veel nieuwe taken toch uit te oefenen en de kosten ervan binnen de perken te houden. Dat samenwerken levert echter niet direct geld op. Het effect ervan is soms pas over een paar jaar zichtbaar. In de meerjarenbegroting 1998-2001 komt dat ook duidelijk tot uiting. Dat duurt wat lang en het college wil meer inzicht hebben in gevolgen ervan. Vandaar dat ook een onderzoek is gestart naar de mogelijkheden en gevolgen van samenwerken en samenvoegen van de gemeenten Castricum, Akersloot en Limmen. In de raadsvergadering van december worden de resultaten besproken. In de tussentijd liggen voor u de tussentijdse rapporten en enquêtes al ter inzage in de gemeentehuizen en bibliotheken van deze gemeen ten. In 1998 zijn twee verkiezingen gepland: de gemeenteraadsverkiezin gen op 4 maart en de verkiezingen voor de Tweede Kamer op 6 mei. De Limmers hebben eerder beduidend meer dan landelijk gemiddeld, hun belangstelling voor deze verkiezingen getoond. Wij hopen dat u zo enthousiast gebruik blijft maken van uw democratisch recht. Door de gemeente zal hieraan ruim aandacht worden besteed in de voor lichtingsrubriek. Vanaf 1998 is het mogelijk het partnerschap en samenlevingscontrac ten bij de burgerlijke stand te laten registreren. Bij samenlevingscon tracten kunnen betrokken partijen bijvoorbeeld zelf afspraken (zoals onderhoudsplicht) laten vastleggen. Een andere mogelijkheid vanaf 1998 is de keuze van de achternaam. De gekozen achternaam wordt in de akte van de burgerlijke stand op genomen. Op verschillende punten is sprake van een zeer vlotte afhandeling van uw verzoeken. Zo gebeurt dé afgifte van reis- en rijdocumenten op basis van het principe 'klaar terwijl u wacht'. De prijs van die docu menten dekt de kosten van het aanmaken en de afdrachten aan Rijk en Provincie. Ook op andere fronten zoals bouwvergunningen en woningtoewijzing zijn behandelingstijden aanzienlijk ingekort. Een goede zaak die u als 'klant' van de gemeente ten goede komt. Overigens kan het op veel andere punten nog steeds beduidend beter. We zijn er dus nog niet maar hebben de ambitie, u een goed uitgeruste en slagvaardige ge meentelijke organisatie te bieden. Over het optreden van de politie, aanwezigheid en responsetijden, is veel gediscussieerd. In de marges zijn weliswaar wijzigingen mogelijk maar een deel van de preventieve werking van het 'blauw op straat', kan ook door de gemeente en de burger zelf worden overgenomen. Het combineren van administratieve politietaken met het baliewerk binnen het gemeentehuis heeft hiervoor de oplossing geboden. De in middels gestarte proef met de balie is hiermee een succes gebleken. Brandweer en rampenbestrijding worden gesteld voor steeds grotere risico's en uitbreiding van hun taakgebied. Al in 1993 werd landelijk onderkend dat er knelpunten waren. Die zijn alleen op te lossen door bundeling van organisaties en een betere samenwerking. Deze con clusie gaat in het komende jaar al leiden tot een gezamenlijke meld kamer voor politie, brandweer en ambulancevervoer in het noorde lijk deel van Noord-Holland. Voor de eigen brandweer, bijna geheel bestaand uit vrijwilligers, kan dat, voor zover wij nu kunnen overzien, gevolgen voor opleiding, spe cialisatie in rampenbestrijding, omvang van de ploeg, materieel en huisvesting hebben. In dat verband was het college al op zoek naar een nieuwe locatie. De huidige brandweerkazerne voldoet niet aan de ei sen die daarvoor gelden. Behalve de brandweer hoort ook de gemeentelijke organisatie van bode tot burgemeester haar/zijn rol in de bestrijding van rampen te kennen. De noodzaak ervan is bij de brand van Driessen maar al te duidelijk gebleken. Jaarlijks wordt daarom een oefening gehouden om 'ervoor klaar te zijn' op het moment dat het er om gaat spannen. Een bijdrage aan de verkeersveiligheid is het onderhoud van wegen, straten en pleinen en alles wat er op of aan staat. Prioriteiten worden gesteld aan de hand van urgentie van het onderhoud. Besloten is het onderhoud te intensiveren vanaf 1998. Hiervoor wordt jaarlijks f 400.000,- in plaats van f 150.000,- extra beschikbaar gesteld. De raad heeft wel eerder besloten dat f 250.000,- daarvan pas mag worden uitgegeven als er genoeg geld is verdiend door het verkopen van gemeentelijk eigendom. De gemeente heeft dit jaar een verkeers- veiligheidsplan laten opsteHen door een verkeerskundig bureau. Als de raad het eens is met de voorstellen van het adviesbureau zullen we in de loop van de tijd de maatregelen gaan invoeren. Omdat wij maar een beperkte hoeveelheid geld hebben kan niet alles tegelijk. Landelijk zijn afspraken gemaakt om de verkeersveiligheid te vergro ten en het aantal verkeersongevallen terug te dringen. Gemeenten en dus ook Limmen zijn verplicht om onder andere meer 30-km zones binnen de bebouwde kom in te voeren. Een dergelijke operatie is ui termate kostbaar (ca. 6 miljoen gulden voor onze 23 km wegen). Dat moet dus over een langere periode worden uitgevoerd. Bovendien zullen de verkeersmaatregelen ook geaccepteerd moeten worden voor een optimaal effect. Daarom is in 1997 gestart met het opstel len van een verkeersplan. Een plan waar behalve een technische in breng ook gebruik wordt gemaakt van de kennis en ervaringen van vertegenwoordigers uit de bevolking. Het plan moet in december klaar zijn voor bespreking met de diverse belangengroepen. Daarna volgt uiteraard een uitgebreide presentatie en inspraakronde voor de hele bevolking. Door gemeentewerken, hoogheemraadschap en aannemers worden de wegen berijdbaar gemaakt bij gladheid en sneeuwval. Niet alle 23 kilometer wegen kunnen tegelijk worden gestrooid of geschoven. Wordt in de nacht gladheid geconstateerd, dan rukken de ploegen uit, nog voor het verkeer op gang komt. De strooiroutes zijn zo gekozen dat altijd op korte afstand een begaanbare weg te vinden is. Voorrang wordt uiteraard gegeven aan de doorgaande routes en wijkontslui- tingswegen. Evenals voorgaande jaren wordt ook aandacht geschon ken aan plaatsen waar veel ouderen bij elkaar wonen. Voor de werkgelegenheid in de gemeente is het van groot belang dat bedrijven hier op een lokaal bedrijventerrein gevestigd blijven. Voor sommige bedrijven is dat vanwege hun omvang of milieuhinderlijkheid niet mogelijk. Voor andere bedrijven, die dat wel kunnen, zijn wij al geruime tijd bezig een bedrijventerrein te stichten. Eind dit jaar moet duidelijk worden of dat ook nog uitvoerbaar is. Vast staat dat het col lege en de raad eensgezind zijn over de noodzaak van een dergelijk terrein. Wij zijn het ook verplicht aan de bijna 500 (kleine en grote) bedrijven die in ons dorp zorgen voor de werkgelegenheid van circa 1200 mensen. Limmen kent een rijk verenigingsleven. Dat is ook een van de kwalitei ten van deze gemeenschap. Die gemeenschapszin kan het echter niet helemaal zonder gemeentelijke steun. Ondanks de grote druk die wij door de rijksbezuinigingen voelen, blijven wij ons daarvoor inspannen. Dat komt tot uiting in ons accomodatiebeleid en de geldelijke onder steuning van de diverse verenigingen, stichtingen en andere initiatieven In 1997 is met de meeste verenigingen en stichtingen een subsidie contract afgesloten in het kader van de budgetsubsidiëring. Met deze nieuwe subsidieregeling is getracht enerzijds de organisaties in hun goede werk te stimuleren en anderzijds de kosten voor deze voor zieningen beheersbaar te maken. De oude "open einde regeling komt hiermee te vervallen. Veel speelterreintjes en toestellen voldoen niet meer aan de nieuwe normen die daarvoor gelden. Op grond van dit zogenaamde 'wipkippen- besluit' moeten 16 speelterreinen en 66 toestellen worden aangepast. In het kader van openluchtrecreatie zal met een provinciale bijdrage een 'pleisterplaats' worden ingericht op de hoek Hazelaantje en Zuideinderweg. Deze plaats ligt aan de 'Pontjesroute'. Ook het onderhoud van de circa 21 hectare openbaar groen hoort in dit hoofdstuk thuis. Omdat dit areaal steeds verder uitbreidt en de bezetting van de plantsoenendienst gelijk blijft, is het tijd voor ver schillende keuzes: accepteren wij als bevolking een verdere teruggang in de kwaliteit van het openbare groen of hechten wij aan kwaliteit. De omnibus-enquête wees op het laatste. Geeft de gemeenteraad daar gevolg aan, dan zullen de onderhoudskosten in de toekomst moeten stijgen en blijft over: een keuze tussen uitvoering in eigen be heer blijven voortzetten of uitbesteden. Deels gebeurt dat laatste wel maar dat blijkt onvoldoende om de taak aan te kunnen. Gesprekken met buurgemeenten om door samenwerking kosten te besparen heb ben nog niet geleid tot concrete afspraken. Begin 1998 verwachten wij daarover meer duidelijkheid. De Nieuwe Algemene Bijstandswet welke dit jaar in werking is getre den, heeft inmiddels al een aantal wijzigingen ondergaan. De bij standscliënten worden allen afzonderlijk bericht over de nieuwe maat regel en de gevolgen daarvan. Het Kabinet is van plan om tussen 1998 en het jaar 2000 in het hele land Centra voor Samenwerking Werk en Inkomen (CWI' s) op te richten. Via deze centra worden uitkeringsgerechtigden verwezen naar werk of, als dit niet lukt, geholpen bij het aanvragen van een uit kering. In de CWI's werken arbeidsbureau's, gemeenten en uitvoe ringsinstellingen sociale verzekeringen op één locatie samen aan een efficiënte en klantvriendelijke begeleiding van werklozen. Op het gebied van kinderdagopvang blijkt een steeds groter wordèn- de belangstelling. De vraag overstijgt echter de opvangmogelijkheden. De gemeente is daarom in onderhandeling met de stichting KOVL om voor vervangende huisvesting te zorgen. De Wollewei is daarvoor in beeld. Verhuizing naar deze locatie biedt mogelijkheden om de dienstverlening uit te breiden. De peuterspeelzaal zal op haar beurt onderdak kunnen vinden in de voormalige Corneliusschool. In 1998 zal meer aandacht worden geschonken aan voorlichting voor de jeugd met betrekking tot verslavingen zoals gokken, drank en drugs. Dit zal in samenwerking met de GGD, de Brijderstichting, de plaatselijke scholen en jongerenorganisaties geschieden. Het inzamelen van afval wordt aan steeds verdergaande eisen onder worpen. Er moet steeds meer worden gedaan aan scheiding van de verschillende soorten. In Limmen presteren we op dat gebied 'gemid deld'. De inzameling van oud papier is daarop een gunstige uitzonde ring. Het college is in overleg met de inzamelaars (de ouderverenigin gen van de beide scholen) op zoek naar mogelijkheden om het inzamelen nog succesvoller te maken. Het college bepleit samen met andere gemeenten de oprichting van 'brengdepots' voor grof huishoudelijk afval. Op die manier zijn de meeste mensen in staat zelf de bankstellen, koelkasten etc. weg te brengen op momenten dat het hen uitkomt. Daardoor kunnen de in- zamelacties van de gemeente aanzienlijk goedkoper worden uitge voerd. Bij de belastingmaatregelen is sprake van een tekort aan opbrengsten. Kort en goed komt het er op neer dat al jaren de afvalstoffenheffing te laag is. Dat tekort wordt 'gespaard' in een 'negatieve afvalstoffen- reserve'. Dat kan natuurlijk niet zo doorgaan. Het is daarom de be doeling dit tekort in een beperkt aantal (2 a 3) jaren af te lossen. Dat zou gedurende deze komende jaren moeten leiden tot een verhoging van circa f 20,- per huishouden. Dat hoeft echter niet zo af te lopen. Nu doet zich namelijk de kans voor om in één keer van dit tekort af te komen zonder dat dit moet leiden tot een grote verhoging van de afvalstoffenheffing. De regering heeft in een poging, de gemeentelijke lasten voor de bur ger te verminderen, een toezegging gedaan dat f 100,- per huishouden wordt uitgekeerd ter compensatie van afvalstoffenheffingen of riool recht. Het college stelt de gemeenteraad dus voor om, wanneer die uitke ring ook daadwerkelijk doorgaat, het tarief met f 40,- te verhogen waardoor de uitkering nu minder effect heeft: f 60,- maar in de jaren erna ruimschoots wordt terugverdiend omdat de 'schuld' dan al is af gelost. Op het gebied van riolering staat in 1998 een grote aanpassing op het programma. In overleg met het hoogheemraadschap en de buurge meenten is een optimaliseringsplan gemaakt voor de riolering. Dit komt erop neer dat de rioolwateroverstorten worden aangepast (deels gesloten en deels verkleind). Daarvoor moeten grote 'bergbe- zinkbassins' worden gemaakt. Een behoorlijke investering die voor een deel ai is opgenomen in het tarief van de rioolheffing. Een inves tering die verplicht is om vervuiling van het oppervlaktewater te ver minderen. Door de samenwerking met het hoogheemraadschap en de gemeenten Akersloot en Heiloo is een belangrijke besparing mogelijk en is het hoogheemraadschap bereid I miljoen gulden in de aanleg- kosten van Akersloot en Limmen bij te dragen. Op het gebied van de Ruimtelijke Ordening wordt in 1998 voor een tweetal bestemmingsplannen een inspraakprocedure gestart. Het gaat om de Ernterij en om Disseldorp-Dampegeest. Belangrijk voor de be woners in die plannen is dat vergunningsprocedures sneller kunnen worden doorlopen omdat de toetsing aan het bestemmingsplan beter mogelijk wordt. Verder worden voor diverse plannen de voorberei dingen gestart. Het gaat dan om plannen als het buitengebied, Kerkweg-Noord en het bedrijventerrein. Woningbouw voor het jaar 2000 is door de ruil van 100 woningen met de gemeenten Alkmaar en Heerhugowaard weer mogelijk ge worden. Die ruil bespaart de gemeente veel rentelasten en maakt daardoor het plan Kerkweg-Noord beter uitvoerbaar terwijl ook in de sociale huur- en koopsfeer kan worden gebouwd. Plannen daar voor worden nu uitgewerkt. Een deel van die woningen moet worden gebruikt voor invulling van vrijkomende bedrijfslocaties. Daarbij is als eerste aan de orde, het terrein van Kaandorp-Kaas en later ook het terrein van Winder. De bedrijven verplaatsen naar respectievelijk Heerhugowaard en de Boekelermeer. Dat geeft overigens tegelijk aan dat de herontwikkeling van de open vallende plaatsen met bedrijven niet altijd mogelijk is. Herontwikkeling met Woningbouw stuit echter op een tekort aan bouwrechten. Kortom: een probleem. Maar niet alleen voor Limmen een probleem. Met de provincie wordt daarover overleg gevoerd. Voor de jaren na 2005 is de gemeente bezig, samen met Heiloo een visie te ontwikkelen op een nieuw woongebied tussen Limmen en Heiloo. Daar, in het gebied dat de naam 'Zandzoom' heeft gekregen, moeten tussen 2005 en 2015 zo'n 2500 woningen verrijzen om de woningbehoefte in een deel van de regio op te kunnen vangen. Het lijkt ver weg maar er kan niet vroeg genoeg mee worden gestart als u bedenkt dat er grote problemen moeten worden opgelost: hoe pas je dat in die ruimte in, hoe wordt de toename van het verkeer verwerkt, voor welke groepen moet er worden gebouwd en meer van dat soort vragen. Van Limmer zijde is als een van de belangrijkste voorwaarden gesteld dat een aansluiting op de A9 tussen Limmen en Heiloo wordt gemaakt voordat een dergelijke uitbreiding kan worden gestart. De verkeersbelasting op de Rijksweg is vandaag al te groot. Natuurlijk, dat is een belangrijke vraag. Onze doelstelling is van het begin af aan geweest, matigen van de be lastingdruk. Het Rijk heeft onlangs ook haar voornemen bekend gemaakt om ge meenten daarin te ondersteunen. Voorlopig houden wij er rekening mee dat in ieder geval voor de komende twee jaar een extra bijdrage zal worden gegeven aan gemeenten om voor de burgers de afval stoffenheffing te kunnen verlagen met f 100,-. Hoewel er in Den Haag nog geen definitief besluit is genomen voor deze regeling gaan wij er van uit dat het door gaat. Tot nu toe hebben wij met geen woord gerept over de gemeentelij ke heffingen. Tezamen met de begroting hebben wij' voor het komend jaar ook de belastingtarieven gepresenteerd. Voor de onroerende zaakbelasting konden wij nu nog geen voorstellen doen. De hertaxa ties naar aanleiding van de vele bezwaren zijn namelijk nog niet afge rond. Voor 1998 zijn in ieder geval de volgende tarieven voorgesteld: Afvalstoffenheffing eenpersoonshuishouding f 320,- tweepersoonshuishouding f 420,- meerpersoonshuishouding f 530,-* Rioolafvoerrecht per huishouding f215,- Hondenbelasting voor de eerste hond f 97,50 voor de tweede hond f 120,- voor iedere hond boven het aantal van twee f 25,- meer dan voor de voorafgaande is geheven Forensenbelasting per woning f218,50 Op deze tarieven wordt nog f 100,- in mindering gebracht wanneer het rijksvoornemen officieel bekend gemaakt wordt. Dat kan, dat mag. De begroting ligt ter inzage bij de receptie van het gemeentehuis. Alle verordeningen kunnen op verzoek ook door u worden ingezien. Voor belangstellenden zijn de bestuurstukken verkrijgbaar tegen een geringe vergoeding. Voor vragen kunt u terecht bij de sector middelen. Wij zijn tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar 072-5051456. Op donderdag 20 november a.s. wordt in de Burgerij, Dusseldorperweg 103 Limmen, aan vang 20.00 uur een informatieavond gehouden over Schiphol. De bijeenkomst vindt plaats op initiatief van het gemeentebestuur en wordt georganiseerd voor alle inwoners van Limmen die met vragen zitten rondom de huidige en toekomstige ontwikkeling van Schiphol. Vertegenwoordigers van Schiphol zullen uitleg geven over de effecten van de huidige vliegbewe gingen op het grondgebied van Limmen. Ook wordt ingegaan op de plannen voor aangepaste lan dingsprocedures. Voor wat de verdere toekomst betreft, krijgt u informatie over de gevolgen van de aanleg van de parallelle vijfde baan en het toekomstperspectief vanuit Schiphol gezien. De zaal is open om 19.30 uur. Defecte lichtmasten die in onderhoud zijn bij de gemeente Limmen worden één keer per maand gerepareerd. Niet-werkende lichtmasten kunt u tijdens kantooruren melden bij de Gemeenschappelijke Technische Dienst Limmen/Akersloot, tel. 0251 -314253, of bij de receptie van het gemeentehuis, tel. 072-5051456. Wilt u bij uw melding de straatnaam en het lichtmastnummer aangeven? Ook willen wij graag uw naam, adres en telefoonnummer weten, dit in verband met eventuele inlichtingen. Burgemeester en wethouders hebben besloten bouwvergunning/-toestemming te verlenen voor: - Keizerskroon 22 plaatsen van een tuinhuisje - Molenweg 43 bouwen van een berging/stalling Tegen bovengenoemde beschikking(en) kunt u op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht als belanghebbende binnen 6 weken na deze kennisgeving schriftelijk en gemotiveerd bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders van Limmen. Wanneer u een bezwaarschrift heeft ingediend, kunt u eveneens bij de president van de rechtbank binnen genoemde termijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Het verzoek moet worden gericht aan de president van de arrondissementsrechtbank, sector bestuursrecht, correspondentieadres: Postbus 252, 1800 AG, Alkmaar. Nadere inlichtingen kunt u krijgen bij de sector Algemene Zaken van de gemeente Limmen. Burgemeester en wethouders maken bekend dat de volgende aanvragen om bouwvergunningen en meldingen van bouwvoornemen zijn ingediend: - Hogeweg 197 bouw van een woonhuis met garage - Visweg toekomstig huisnummer 49 vergroten van de garage De aanvragen en meldingen kunt u inzien in het gemeentehuis bij de afdeling Bouw- en Woningtoezicht.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1997 | | pagina 16