Nieuwe Publieksbalie gereed Verleende uitwegvergunningen Ruimactie van fietsen/wrakken bij NS Station Heiloo Vergadering van de Monumentencommissie Zaterdag 27 november Open Dag verbouwd gemeentehuis Controle en doorspoelen van brandkranen in Heiloo Gemeentelijk aanspreek punt buiten reguliere openingstijden Maandagavond van 18.00 tot^ 20.00 uur, tel. 5356666. PAGINA 4 UITKIJKPOST - 17 NOVEMBER HEILOO Gemeente Heiloo kan inwoners nog beter van dienst zijn De Publieksbalie van de gemeente is klaar. Met deze nieuwe Publieksbalie wil de gemeente u nog beter van dienst zijn. In de benedenhal vindt u nu een concentratie van balies waar u voor de verschillende produc ten van de gemeente terecht kunt. Het gemeentebestuur vindt het erg belangrijk dat u klantgericht geholpen wordt. De gemeente neemt dan ook steeds verschillen de maatregelen om de dienstverlening aan de inwoners te verbeteren. De komst van de nieuwe Publieksbalie is er één van. De Publieksbalie werkt met een "front-" en een "back-office". Aan de verschillende baliesde front-offices, worden zaken afgehandeld die snel klaar zijn, zoals een paspoort, rijbewijs, woonvergunning, etc. Maar ook voor informa tie kunt u hier terecht. Als er meer tijd nodig is om uw vraag af te handelen, dan wordt de back-office ingeschakeld. Het spreekt voor zich dat de balies zodanig gemaakt zijn, dat uw privacy zo veel mogelijk gewaarborgd is. Als u dit wenst kan een gesprek op afspraak in een spreekkamer plaatsvinden. Deze nieuwe manier van werken zal de eerste tijd zowel voor u, als voor de medewerkers van de gemeente wel even wennen zijn. Na deze gewenningsperiode is een verbeterde dienstverlening en nog meer tevreden bezoekers het gevolg. Snel geholpen bij de Publieksbalie De nieuwe balies zijn bedoeld om u met vragen en lof handelingen, die niet meer dan ±10 minuten duren, direct te kunnen helpen. Omdat de balies allemaal in de hal te vinden zijn, hoeft u ook niet meer te zoeken in het gemeentehuis. De andere ruimten zijn dan ook niet meer vrij toegankelijk voor bezoekers. Als het langer duurt dan ±10 minuten Voor handelingen die langer duren dan ±10 minuten hanteert de gemeente met ingang van vandaag een afsprakensysteem. Zo weet u zeker dat de medewerker die u nodig heeft beschikbaar is, genoeg tijd voor u heeft én zich heeft kunnen voorbereiden op uw vraag, zodat hij/zij u beter kan helpen. Bovendien komt u niet voor niets naar het gemeentehuis. Zo 'n afspraak kunt u telefonisch of aan één van de balies maken. Welke balies vindt u in de hal In de benedenhal van het gemeentehuis vindt u de volgende balies:. Balie 1, Receptie en telefoniste Bij deze balie kunt u onder andere terecht als u een afspraak heeft met een medewerker van de gemeente. Ook wordt het algemene telefoonnummer van de gemeente hier beant woord. Bovendien kunt u uw aanmelding voor hondenbelasting bij de receptie regelen. Zij zorgen ervoor dat uw ingevulde aanmeldings formulier bij de afdeling Financiën terecht komt. Verder kunt u voor een parkeerschijf bij deze balie terecht. Balie 2, Werk, Inkomen en Zorg (Welzijn) Bij deze balie kunt u onder andere terecht voor huursubsidie en de vangnetregeling Nieuwe bouwplannen @TC bekend, dat zij voor de hieronder ver melde bouwplannen voornemens zijn bouw vergunning te verlenen. - Sandecamplaan 11 - vergroten woning; - Het Vierkant 18 - vergroten woning. Ter inzage De ontwerpbesluiten liggen met de bouw plannen en de daarbij behorende stukken vanaf donderdag 18 november 1999 geduren de twee weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis bij de Publieksbalie Bouwen en Wonen in de benedenhal. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur (op andere tijden alleen na telefonische afspraak, nr. 072 - 535 67 4 7). Indienen van bedenkingen Gedurende de termijn dat de stukken ter inza ge liggen kan een ieder tegen het voornemen om voor bovenvermelde bouwplannen vrijstel ling te verlenen van de ter plaatse geldende bestemmingsplanvoorschriften schriftelijk bedenkingen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. huursubsidie, een invalidenparkeerkaart, een kortingspas voor de servicetaxi, verklaringen omtrent het inkomen en vermogen of een woonvergunning. Ook kunt u terecht voor algemene informatie over andere producten van de afdeling Welzijn en voor het maken van een afspraak. Balie 3, 4 en 5, Burgerzaken Bij deze balies kunt u onder andere terecht voor uw paspoort en lof identiteitskaart, rijbe wijs of uittreksels uit de gemeentelijke basis administratie. Ook als u wilt trouwen of uw partnerschap wilt registreren kunt u bij deze drie balies terecht. Bent u verhuisd binnen Heiloo of een nieuwe inwoner van Heiloo? Uw adreswijziging of aanmelding kunt u rege len bij de balies Burgerzaken. Verder kunt u terecht voor informatie of het maken van een afspraak. Balie 6, Bouwen en Wonen Bij deze balie kunt u onder andere terecht voor informatie over en het indienen van aan vragen voor bouwvergunningen, sloopvergun ningen, parkeerontheffingen en andere zaken op het gebied van bouwen en wonen. Verder kunt u hier voor informatie over bestemmings plannen terecht. Ook kunt u bij deze balie als het nodig is een afspraak maken. Openingstijden Het gemeentehuis, en dus ook de nieuwe Publieksbalie, is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iede re maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. Straks ook kadastrale gegevens verkrijgbaar in Heiloo Begin volgend jaar wordt de dienstverlening van Heiloo uitgebreid met de beschikbaar heid van kadastrale gegevens. Nu moet u hiervoor nog naar het Kadaster in Alkmaar. Vanaf begin volgend jaar kunt u ook hiervoor in de hal van het gemeentehuis terecht. Nadere informatie hierover leest u te zijner tijd op deze gemeentelijke informatiepagina. Informatiecentrum Vanaf begin december vindt u, behalve de nieuwe Publieksbalies, ook een nieuw Informatiecentrum in de benedenhal. In dit informatiecentrum zullen stukken ter inzage liggen zoals raads- en commissievergader stukken. Ook is hier het foldermateriaal van de gemeente verkrijgbaar. Meer informatie over dit Informatiecentrum leest u te zijner tijd op deze gemeentelijke informatiepagina in de Uitkijkpost. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de heer K. Mosselaar, tel. 072 - 535 67 20 of met mevrouw Ch. van Voorst tel. 072 - 535 66 40. Het college van burgemeester en wethouders heeft de volgende uitwegvergunningen ver leend: het maken van een uitweg op de openbare weg op het perceel Laarmanstraat 14 te Heiloo. Ter inzage De uitwegvergunningen liggen met bijbeho rende stukken ter inzage bij de Publieksbalie Bouwen en Wonen. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. Procedure Degene, die de uitwegvergunning heeft aan gevraagd, krijgt bericht van de afdeling Beheer en Openbare Ruimte wanneer deze vergunning gereed is en wat de kosten zijn. Pas nadat de kosten zijn voldaan en de ver gunning is verstrekt, verzorgt deze afdeling het maken van de uitweg. Indienen van bezwaren Als u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van de bovengenoemde uitwegver gunning, dan kunt u hiertegen binnen zes weken na deze publicatie een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Wanneer u bezwaar maakt, dan kunt u ook om een voorlopige voorziening vragen bij de President van de Rechtbank in Alkmaar. Bij het NS Station Heiloo staan dagelijks grote aantallen fietsen buiten de stalling op de openbare weg, terwijl er voldoende stallings ruimte beschikbaar is. Ook staan in en rond om de stallingen fietswrakken. Dit geeft een slordige aanblik en werkt verloedering in de hand. Omdat dit een onwenselijke situatie is gaan de gemeente Heiloo, de politie Heiloo en de spoonwegpolitie gezamenlijk aan de slag om reizigers ertoe te bewegen hun fiets in de rekken te plaatsen. Wat houdt de actie in De actieweek duurt van 22 tot en met 26 november 1999. Verkeerd geplaatste fietsen krijgen in die week een sticker opgeplakt met de waarschu wing "Let op! Uw (brom)fiets is onjuist en/of hinderlijk geplaatst. Binnenkort zullen onjuist geplaatste (brom)fietsen worden verwijderd." De politie is in die week op enkele dagen tij dens de ochtendspits aanwezig zijn om reizi gers die hun fiets verkeerd stallen hierop attent te maken. In de loop van de week worden fietsen, die toch nog verkeerd zijn geplaatst, weggehaald en naar het politiebureau gebracht. Ook fiet sen, die buiten de stallingen met sloten aan hekken of palen zijn neergezet, worden ver wijderd. Het weghalen van wrakken gebeurt ook op de dag van de ruimactie. Door de politie verwijderde fietsen kunnen worden opgehaald op het politiebureau tij dens kantooruren van 09.00 tot 17.00 uur tegen betaling van een boete ad f40,-. Het doel van de actie is niet om zoveel mogelijk mensen te bekeuren voor het onjuist stallen van hun fiets, maar om te bevorderen dat fietsen in de stallingen worden neergezet. Op deze manier biedt de stationsomgeving weer een nette aanblik en worden mensen niet gehinderd door fout geplaatste fietsen. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met mevrouw P.M. van der Last van de afdeling Bestuurszaken, tel. 072 - 535 66 44. De eerstvolgende openbare vergadering Monumentencommissie vindt plaats op maan dag 20 november 1999 om 15.00 uur in het gemeentehuis. Op de agenda staan de volgende agenda punten: Opening en mededelingen; Notulen van de vergadering van 6 oktober jl. Archeologie: brief van de Provincie NH inzake Ypestein en actualiteiten; Afronding HMC-evaluatie (nieuwe deskundige, roulatieschema, wijziging verordening, planning werkzaamheden, vergaderschema; Aanwijzen gemeentelijke monumenten: aangepaste motiveringen en abri 's Rondvraag en sluiting. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch con tact opnemen met de Secretaris van de Monumentencommissie, mevrouw A. van Breugel, tel. 072 - 535 67 53. Mevrouw Van Breugel is bereikbaar op maandag en dinsdag. Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde bouw aanvragen zijn ingediend. In dit stadium nog is niet bekend of aan de verzoeken meegewerkt kan worden. Eventuele bouwvergunningen en voornemens om vrijstelling te verlenen worden te zijner tijd gepubliceerd. Daarna bestaat de mogelijkheid de bouwplannen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. De Sonneveld 23 - vergroten woning; Ypesteinerlaan 15 - vergroten woning; Lijnbaan 1 - plaatsen bedrijfsgebouw; Kennemerstraatweg 432 - oprichten jongvee stal/berging; Het Vierkant 10 - vergroten woning; Locatie Oosterzijweg/industrieterrein oosterzij (kavel 5) - oprichten bedrijfspand met woning; Rondelaan 34 - vergroten woning; Laan van Frans 20 - vergroten woning en plaatsen kap op garage; Kennemerstraatweg 51 - vergroten woning; De Omloop 22 - vergroten restaurant (bar/cafe). Verleende bouwvergunning en geaccepteerde meldingen bouwvoornemen Door het college van burgemeester en wet houders zijn de hieronder vermelde bouwver gunningen verleend en meldingen postitief bevonden. Kennemerstraatweg 249 - plaatsen berging; Havercamplaan 27 -plaatsen dakkapel (voorzijde); Tuinenhof 4 - plaatsen dakkapel (achterzijde); Groot Barlaken 17 - vergroten woning; Locatie weiland (sectie K 114) aan de Moersloot - plaatsen vogelobservatiehut; Westerweg 21 c- oprichten woning met garage; Oosterzijweg 50 - vergroten woning; Rosendaal 8 - vergroten woning; Rosendaal 10- vergroten woning. Ter inzage Deze bouwvergunningen/meldingen liggen met de bijbehorende tekeningen en overige stukken ter inzage bij de Publieksbalie Bouwen en Wonen in de benedenhal. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur (op andere tijden alleen na telefonische afspraak, nr. 072 - 535 67 37 of 535 67 38). Procedure Degene, die de bouwvergunning/melding bouwvoornemen heeft aangevraagd krijgt bericht van de afdeling VROM wanneer de bouwvergunning gereed is en wat de kosten zijn. Pas nadat de bouwleges zijn betaald en de vergunning is ontvangen mag met de bouw worden begonnen. Het begin van de bouwwerkzaamheden moet nog wel tevoren bij de afdeling VROM worden gemeld. Dit kan telefonisch onder de nrs. 072 - 535 6 7 37 of 535 67 38. Indienen van bezwaar Als u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouwvergunning of het accepteren van een melding, dan kunt u hiertegen binnen 6 weken na deze publicatie een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Wanneer u bezwaar maakt, kunt u ook om een voorlopige voorziening vragen bij de President van de Rechtbank te Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Nadere infor matie over de mogelijkheden om bezwaren in te dienen of een voorlopige voorziening te vragen kunt u inwinnen bij de afdeling VROM. Burgerlijke stand gemeente Heiloo tot en met 11 november 1999 Geboorten Sara J.M., d.v. E.J.M. Nanne en B.C.M. de Groot; Anouk A., d.v. F. Moleman en C.A.M. Boersen; Yannick, z.v. N.J. Ruiter en I.M.A. Vel; Joric B., z.v. A. van Haastrecht en I.M.M. Ruis. Elders geboren Jasper J., z.v. E. Smit en M. de Bruijne; Mats J., z.v. C.S. Knijnenberg en S. Davids. Huwelijksaangiften/aangiften geregistreerd partnerschap J.P. Stoffers en C. Arends; P.A. Brouwer en C.M.J. Schouten; R.K.M. Barn hoorn en S.G.B. Bakker. Huwelijken/geregistreerde partnerschappen B.A.J. Scholten en P.M. Schaap; H. Middelbeek en E.C.A. Valkering; R.J.J. Stoelinga en S.B. Kother; Overleden P. Kool Elders overleden G. Hoopman, ev Bos Het gemeentehuis is de afgelopen maanden verbouwd. De benedenhal heeft een meta morfose ondergaan. De nieuwe Publieksbalie is een feit Maar ook het bestuurscentrum, de raadzaal en de kantine van het gemeentehuis zijn veranderd. Ook is er een nieuwe lift bijgekomen, zodat ook mindervaliden gemakkelijk naar de raadzaal kunnen. Nu alles klaar is, wil het gemeente bestuur het verbouwde gedeelte graag aan u laten zien Daarom wordt op zaterdag 27 november 1999 tussen 10.00 en 15.00 uur een Open Dag gehouden in het gemeentehuis. Raads- en collegeleden leiden belangstellenden rond in het verbouwde gedeelte van het gemeentehuis. U bent van harte welkom! Vanaf deze week begint de gemeente met de controle van de brandkranen in Heiloo. De gemeente bekijkt of de kranen het nog goed doen en zonodig wordt er ook onderhoud aan de kranen gepleegd. Ook kijkt de gemeente of de kranen nog goed bereikbaar zijn en niet worden overwoekerd door beplanting. Verder worden de kranen doorgespoeld. De controle vindt per week in een verschillende wijk plaats. De gemeente begint volgende week met de controle in Plan Oost. Op deze informatiepagina leest u de komen de weken welke wijk in welke week voor con trole en doorspoelen aan de beurt is. Bruin water uit uw kranen en verminderde druk Als uw wijk aan de beurt is voor controle en doorspoelen van de brandkranen kunt u thuis enige overlast ondervinden. Op het moment van doorspoelen kan er namelijk bruin water uit uw kranen komen en ook kan er vermin derde druk ontstaan. Wij raden u aan uw kranen na de controle werkzaamheden enkele minuten met water te laten doorstromen. Dit om de leiding tussen uw perceel en de hoofdleiding schoon te spoelen. Ook adviseren wij u om, omdat er op de dag van controle misschien bruin water uit uw kranen komt, geen was te doen. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch con tact opnemen met de afdeling Beheer Openbare Ruimte, tel. 072 - 535 68 68 of met de heer J. Koedijk van de Brandweer Heiloo, tel. 072 - 535 68 53. De gemeente is verantwoordelijk voor het kleine dagelijks onderhoud van de woonom geving. De afdeling Beheer Openbare Ruimte die voor dit onderhoud zorgt is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar tus sen 08.00 en 16.00 uur op nr. 072 - 535 68 68. Bereikbaarheid buiten reguliere openingstijden voor spoedgevallen Vanaf vandaag is de gemeente voor spoedge vallen over het dagelijks onderhoud ook bui ten de reguliere openingstijden telefonisch bereikbaar. Het gaat om een proefperiode van een jaar. Heeft u een spoedmelding, dan kunt u bellen met nr. 072 - 535 68 68. Buiten de reguliere openingstijden hoort u een bood schap op een antwoordapparaat. Luister goed naar dit bericht en spreek uw naam, adres, telefoonnummer en de aard van uw spoedeis ende melding in. De dienstdoende medewer ker wordt na het inspreken van uw boodschap automatisch per semafoon gewaarschuwd. Hij belt u zo snel mogelijk terug. Let op! Bedenk vóór u buiten de reguliere opening stijden belt goed of uw melding écht spoedei send is. Kan het tot de eerstvolgende werk dag wachten of niet? Levert hetgeen u wilt melden bijvoorbeeld een onveilige situatie op, spreek dan een boodschap in op het ant woordapparaat. Als uw melding niet spoedei send is, bel dan de eerstvolgende werkdag op nr. 072 - 535 68 68. Belangrijke nummers voor andere meldingen De gemeente is niet voor alle zaken verant woordelijk. Hieronder volgt een lijstje met belangrijke telefoonnummers voor spoed gevallen waar de gemeente geen verantwoording voor draagt: als elke seconde telt, alarmnummer 112 politie Heiloo, 072 - 533 76 76 politie Noord-Holland Noord, 072 -512 22 22 Energie Noord-West, als het gaat om gas of elektra, 072-514 51 50 PWN, als het gaat om de waterleiding en drinkwater, 072 - 515 15 50 Multikabel voor uw kabelaansluiting radio en TV, 072 - 512 82 00 Dierenambulance, 072 - 515 01 73 Brandweer, bij spoed 112 of anders 072 - 564 44 44 Watèrschap het Lange Rond, voor het beheer van openbaar water, 072 -541 02 02 Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de afdeling Beheer Openbare Ruimte, nr. 072 - 535 68 68 Raadhuisplein j. Pb. I I850 AA Tel. Afd. Voorlichting 5356641 .^Gemeentehuis is open van 8.00 tot 12.30 uur Informatierubriek

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1999 | | pagina 4