Het Beestenboetje gaat weer open oevers Noorderneg ouwen en wonen UITKIJKPOST - 20 MAART 2002 - PAGINA 4 mm J Na enkele jaren zal er een bloeirijke vegetatie verschijnen en zijn de padden, kikkers en watervogels weer terug in Raadhuisplein 1 Pb. 1 1850 AA Heiloo afd. Voorlichting 535 66 41. Gemeentehuis dagelijks open van 8.00 -12.30 uur en maandagavond van 18.00-20.00 uur. Op vrijdag 29 maart 2002 opent het Beestenboetje in het gemeentebos aan de Ter Coulsterlaan voor het eerst dit seizoen haar deuren. Deze dag staat in het teken van Pasen en de lente. Tussen 11.00 en 16.00 uur zijn alle kinderen van harte welkom om te knutselen, te knuffelen en de jonge kuikentjes te zien. Alles wat de kinderen willen weten over hoe de dieren worden verzorgd en gevoerd en hoe de dieren leven, kunnen ze aan de vrijwilligers en de beheerder vragen. Deze week is de gemeente Heiloo gestart met het aanleggen van natuurlijke oevers in de Noorderneg. Het gaat om de aanleg van ongeveer tweehonderd meter natuur lijke oevers vlak achter het evenemententerrein. Om de natuurlijke oevers aan te kunnen leggen, breekt de gemeente de bestaande hardhouten beschoeiing a£ Ook wordt een deel van de oevers afgegraven en elders weer ingebracht, waardoor de oevers op natuurlijke wijze worden uitgebreid. het gebied de Noorderneg. De aanleg van de natuurlijke oevers is opgenomen in het Groenstructuurplan uit 1995. Om de flora en fauna een kans te geven zich op natuurlijke wijze te ontwikkelen plaatst de gemeente tijdelijk een hek werk. Wij vragen hiervoor uw begrip. Voor de werkzaamheden is vergunning verleend door het Waterschap het Lange Rond. De werkzaamheden zijn rond 22 maart a.s. afgerond. IBf w Informatie Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met de heer C. Hart- j land van de afdeling Openbare Ruimte, telefoonnummer {072 -) 535 68 11 Elke woensdagmiddag open Vanaf woensdag 3 april 2002 is het Bees tenboetje elke woensdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur geopend. Ook op deze middagen kunnen de kinderen allerlei dieren aaien en knuffelen. De beheerder en de vrijwilligers zijn dan ook aanwezig om vragen te beant woorden over het verzorgen van de dieren, het etengeven, etc. Door het gebrek aan vrijwilligers is er voorlopig nog geen zaterdagopenstelling. Vrijwilligers gevraagd Het Beestenboetje heeft met spoed vrij willigers nodig. Wilt u zich aanmelden als vrijwilliger of wilt u meer informatie over het vrijwilligerswerk in het Beesten boetje? Neem dan contact op met de heer G. Bak, opzichter van de afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoonnummer (072 - 535 68 02. U kunt ook contact opnemen met de beheerder de heer T. Bisseling, die in ieder geval op woensdagmiddag in het Beestenboetje aanwezig is. Meer informatie Voor meer informatie kunt u bellen met afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoonnummer (072 -) 535 68 68. Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde bouwaanvragen zijn ingediend. In dit sta dium is nog niet bekend of aan de verzoeken meegewerkt kan worden. Eventuele bouw vergunningen en voornemens om vrijstelling te verlenen, worden te zijner tijd gepubli ceerd. Daarna bestaat de mogelijkheid de bouwplannen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. Oosterboslaan 7 (kavel 8) - oprichten woning De Kistemaker 28 - dakopbouw Baetenburg 13 - gewijzigd uitvoeren dakopbouw De Blinkenlaan 35 - vergroten woning Kerkelaan 13 - plaatsen berging Verleende bouwvergunningen en geaccepteerde meldingen bouwvoornemen Door het college van burgemeester en wet houders zijn de hieronder vermelde bouwvergunningen verleend en meldingen positief bevonden. Laan Eindeloos 21 - vergroten woning Groenelaan 31 - plaatsen overkapping op het zwembad Raadhuisweg 9 - veïgroten winkelruimte Ter inzage Deze bouwvergunningen/meldingen liggen na telefonische afspraak met de bijbehorende tekeningen en overige stukken ter inzage bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Openings tijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandag avond tussen 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na afspraak met de heer F.H. Goedhart, telefoonnummer (072 -) 535 67 37 of met de heer J.M. Schoorl, telefoonnummer (072 -) 535 67 38 van de afdeling VROM. Procedure Indien u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouwvergunning of het accepteren van een melding, kunt u hiertegen binnen 6 weken na deze publicatie een gemo tiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Indien u bezwaar maakt, kunt u tevens om een voorlopige voorziening vragen bij de pre sident van de rechtbank te Alkmaar, Postbus 251,1800 BG Alkmaar. Nadere informatie over de mogelijkheden om bezwaren in te dienen of een voorlopige voorziening te vragen kunt u inwinnen bij bovenstaande telefoonnummers van de afdeling VROM. Verleende sloopvergunning Door het college van burgemeester en wethouders is de hieronder vermelde sloop vergunning verleend. Het Maalwater 9 - slopen van kassen Ter inzage Deze sloopvergunning ligt na telefonische afspraak met de bijbehorende tekeningen en overige stukken ter inzage bij de publieks balie Bouwen en Wonen. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na afspraak, telefoonnummer (072 -) 535 67 37 of 535 67 38. Indienen van bezwaar Zie voor de procedure voor het eventueel indienen van bezwaren de tekst bij het artikel 'verleende bouwvergunningen/meldingen' op deze informatiepagina. Ontwerpbesluit Wet milieubeheer Burgemeester en wethouders van Heiloo maken bekend, dat zij van plan zijn om op de hieronder vermelde aanvraag om een revisie vergunning positief te beschikken. Dit ingevolge artikel 8.4 van de Wet milieubeheer (W.m.), onder oplegging van een aantal voorschriften in het belang van de bescher ming van het milieu: Gemeente Heiloo, Raadhuisplein 1, voor Kanaalweg 9,1851 LR te Heiloo, een nieuwe vergunning i.v.m. een verandering (in de wer king) van de inrichting betreffende de op en overslag van wegenbouwmaterialen, zand, grond en meststoffen. Hiervoor werd al eerder een vergunning verleend. Ter inzage De aanvraag, het ontwerpbesluit en andere stukken die op de zaak betrekking hebben, liggen vanaf donderdag 21 maart 2002 tot en met donderdag 18 april 2002 ter inzage bij de publieksbalie Bouwen en Wonen in het gemeentehuis van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 12.30 uur of iedere maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur. In de middag kunt u op afspraak terecht. Indien u een mondelinge toelichting wenst kunt u een afspraak maken met mevrouw K. Coenen van de afdeling Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu (VROM), telefoon (072 -) 535 67 33. Desgewenst kunt u bij de publieks balie Bouwen en Wonen afschriften van de stukken tegen kostprijs verkrijgen. Na 18 april 2002 kunt u de stukken, tot het einde van de termijn waarbinnen beroep tegen het besluit kan worden ingesteld, inzien na afspraak met de afdeling VROM (Milieu). Indienen bedenkingen Ingevolge artikel 3.24, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht kunt u binnen 4 weken na dagtekening van deze kennisge ving tegen het ontwerp van het besluit schriftelijke bedenkingen inbrengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo. Degene die schriftelijke bedenkingen inbrengt, kan gelijktijdig in de brief ver zoeken zijn/haar persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Indien daarom telefonisch wordt verzocht kan gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen een openbare zitting tot gedachtewisseling worden gehouden. Tijdens deze zitting kunt u mondelinge bedenkingen inbrengen. Belanghebbenden kunnen dan over de aanvraag en het ontwerp van het besluit van gedachten wisselen met het col lege van burgemeester en wethouders en de overige aanwezigen. Alleen zij die tijdig schriftelijk of mondeling bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit, kunnen later beroep instellen bij de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, tenzij wordt aange toond dat men redelijkerwijs niet in staat is geweest (tijdig) bedenkingen in te dienen, danwel de besluitvorming straks afwijkt van het ontwerp van het besluit. Informatie Voor meer informatie of het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met mevrouw K. Coenen van de afdeling VROM, telefoon (072 -) 535 67 33. Bevolkingsonderzoek borstkanker Het bevolkingsonderzoek borstkanker voor vrouwen tussen de 50 en 75 jaar is in volle gang. Eind maart 2002 stopt dit onderzoek. Het vindt plaats in een speciaal daartoe inge richte vefplaatsbare onderzoekswagen bij theater de Beun aan de Willibrordusweg 2. Deelname aan het bevolkingsonderzoek is kosteloos. Uitnodiging per post In totaal krijgen ongeveer 3.750 vrouwen uit Heiloo een uitnodiging. Deze worden steeds per wijk en/of per straat aan de hand van de postcode verstuurd. Iedere vrouw tussen de 50 en 75 jaar ontvangt tenminste twee weken voordat zij aan de beurt is voor het onder zoek, de uitnodiging per post om röntgenfoto's van de borsten te laten maken. In de brief staan datum, tijdstip en de stand plaats vermeld waarop de vrouw voor het onderzoek wordt verwacht. Organisatie en informatie Het bevolkingsonderzoek borstkanker wordt georganiseerd door de Stichting Kankerpre ventie IKA, een onderdeel van het Integraal Kankercentrum in Amsterdam, met vesti gingen in Alkmaar en Laren. Heeft u geen oproep ontvangen, wilt u bellen voor meer informatie, afmeldingen en/of het verzetten van de afspraak, dan kunt u van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur telefonisch terecht op nummer (072 -) 512 87 20. Concept-beeldkwaliteitsplan Kennemerstraatweg Naar aanleiding van de resultaten van wegin- specties heeft de gemeenteraad vorig jaar opdracht gegeven tot het treffen van voorbe reidingen voor groot onderhoud aan de Kennemerstraatweg. Het groot onderhoud wordt verspreid over acht jaar uitgevoerd. Voor dit geplande groot onderhoud werd rekening gehouden met de mogelijkheden om naast het wegonderhoud, zoals recon structiewerkzaamheden waarbij de weg teruggebracht wordt in de oorspronkelijke staat, ook de openbare ruimte te herinrichten. Om de Kennemerstraatweg een eenduidige inrichting en uiterlijk te kunnen geven heeft de gemeente vorig jaar een beeldkwaliteits plan laten opstellen. Het beeldkwaliteitsplan geeft in woord en beeld de uitgangspunten voor het ontwikkelen van plannen aan voor de inrichting van de buitenruimte. Overwegafsluitingen tingen Het concept-beeldkwaliteitsplan heeft vanaf 8 november 2001 vier weken ter inzage gelegen, waarbij aan alle aanwonenden en betrokkenen de gelegenheid is gegeven om te reageren op dit concept. Tevens is een inloop avond gehouden op 22 november 2001 waarbij het mogelijk was om vragen te stellen. Op basis van de ingekomen reacties is het concept-beeldkwaliteitsplan op enkele punten aangepast. Naast tekstuele wijzigingen betreft het met name de volgende punten: Geen 'streetprint' toepassen maar asfalt- typen waarbij het verkeersgeluidsniveau zoveel mogelijk verminderd; Eenduidige kleurstelling in asfalt; Afstemming verlichting op het beleids plan. openbare verlichting; Het aanbrengen van een extra haag tussen het voetpad en de parkeerstrook aan de westzijde van de Kennemer straatweg ter hoogte van het Blockhovepark; Handhaving bomen ter hoogte van Witte Kerkje in plaats van het verwijderen hiervan; Handhaven van het trottoir in plaats van de aanleg van een graspad aan de west kant ter hoogte van het Blockhovepark. Op 5 maart jl. heeft het college besloten de raad voor te stellen om het beeldkwaliteits plan voor de Kennemerstraatweg vast te stellen. Voorafgaand aan deze vaststelling wordt het in de vergadering van 21 maart om advies voorgelegd aan de commissie Ruimte lijke Ordening (voorheen de commissie Grondgebiedzaken n). In deze vergadering kunnen betrokkenen gebruik maken van spreekrecht. Spreekrecht kan vooraf worden aangevraagd bij de afdeling Bestuursonder- steuning, telefoonnummer (072 -) 535 66 46. Daarnaast kunt u tot aanvang van de verga dering aan de secretaris van de betreffende commissie doorgeven dat u gebruik wilt maken van het spreekrecht. Nadat het beeldkwaliteitsplan is vastgesteld, wordt door de aannemer per wegvak een detailontwerp opgesteld. Bij detailontwerpen waarbij sprake is van herinrichting wordt aan de aanwonenden en direct betrokkenen de gelegenheid geboden hierop te reageren, voordat het definitief gemaakt wordt. Meer informatie Voor meer informatie of vragen kunt u con tact opnemen met de heer P.B. Cornelissen van het Ingenieursbureau, telefoonnummer (072 -) 535 67 61. en met vrijdag bereikbaar tussen 08.00 en 16.00 uur op telefoonnummer (072 -) 535 68 68. Bereikbaarheid huiten reguliere opening stijden voor spoedgevallen De gemeente is voor spoedgevallen over het dagelijks onderhoud ook buiten de reguliere - openingstijden telefonisch bereikbaar. Heeft u een spoedmelding dan kunt u bellen naar telefoonnummer (072 -) 535 68 68. Buiten de reguliere openingstijden hoort u een bood schap op een antwoordapparaat. Luister goed naar dit bericht en volg de instructies. Let op! Bedenk goed, vóór u buiten de reguliere ope ningstijden belt, of uw melding écht spoedeisend is. Kan het tot de eerstvolgende werkdag wachten of levert hetgeen u wilt melden bijvoorbeeld een onveilige situatie op? Als uw melding niet spoedeisend is, bel dan de eerstvolgende werkdag naar telefoon nummer (072 -) 535 68 68. Storingnummer openbare verlichting Bij storing van een lichtmast kunt u contact opnemen met de afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoonnummer (072 -) 535 68 68. Bij het melden van de storing wordt u gevraagd de straatnaam en het nummer wat op de lichtmast staat te vermelden. Belangrijke nummers voor andere meldingen De gemeente is niet voor alle zaken verant woordelijk. Hieronder volgt een lijstje met belangrijke telefoonnummers bij zaken waar de gemeente geen verantwoordelijkheid voor draagt. Als elke seconde telt: alarmnummer 112 Politie Noord-Holland Noord: voor niet-spoedeisende zaken: 0900 - 8844 (0,14 euro min) NUON (voorheen EWN), als het gaat om gas of elektra: voor storingen 0800 -1499 (dag en nacht, gratis) voor nieuwe aansluitingen/klantenservice: 0900 -1499 (0,10 euro min) PWN, als het gaat om de waterleiding en drinkwater: tijdens kantooruren: 0900 - 202 00 40 (0,10 euro min) buiten kantooruren: 0800 - 023 23 55 Multikabel voor uw kabelaansluiting radio en TV: 072-512 82 00 Dierenambulance: 072 - 515 01 73 Brandweer, bij spoed: 112 of anders: 072 - 564 44 44 Waterschap het Lange Rond, voor het beheer van openbaar water: 072 - 541 02 02 Lees verder op pagina 6 Mededelingen Beheer Openbare Ruimte en belangrijke telefoon nummers De gemeente is verantwoordelijk voor het kleine dagelijks onderhoud van de woonomge ving. De afdeling Beheer Openbare Ruimte die voor dit onderhoud zorgt, is van maandag tot Belangrijke nummers Alarmnummer: 112 Brandweer: 072 5644444 Politie: 0900 8844 (30 ct./0,14 euro/min)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2002 | | pagina 4