Website www.heiloo.nl goed bezocht Controle brandkranen in Heiloo <m HEILOO UITKIJKPOST - 30 OKTOBER 2002 - PAGINA 4 Tf Raadhuisplein 1 Pb. 1 1850 AA Heiloo afd. Voorlichting 535 66 41. Gemeentehuis dagelijks open van 8.00 -12.30 uur en maandagavond van 18.00-20.00 uur. www.heiloo.nl Op 12 september jl. heeft burgemeester A.H. den Boon de website van de gemeente Heiloo: www.heiloo.nl officieel in gebruik genomen. De site bevat een schat aan informatie en zorgt ervoor dat u vanuit uw eigen huis, makkelijk en snel informatie over de gemeente en haar producten en diensten leunt verkrijgen. Kortom een uit breiding van de gemeentelijke dienstverlening aan de inwoners van Heiloo. Inmiddels is gebleken dat u de pagina goed weet te vinden. In de maanden september en oktober hebben ruim 6000 mensen de site bezocht. Onder andere op basis van uw reacties die we via de e-mail binnenkrijgen, kan de gemeente Heiloo de site vervolmaken. Wat kunt u op de website van Heiloo vinden. Heiloo In het menu-item Heiloo is informatie over de gemeente zelf te vinden. Een korte karakterisering van het dorp in woord, in beeld en in cijfers. In de gemeentegids staan de adressen van verenigingen, organisaties en instanties in Heiloo, zoals deze ook in de gedrukte gemeentegids zijn opgenomen. Actueel Nieuwe woningbouwprojecten, weg werkzaamheden, politieke discussies, verleende bouwvergunningen, open staande vacatures of activiteiten die plaatsvinden; in het menu Actueel is alle informatie te vinden over wat er op dit moment speelt in Heiloo. Publiekszaken In 1999 is de Publieksbalie in het gemeentehuis ingericht om vraagge richt te kunnen werken. Ook op de website, in het menu-item Publieks zaken, biedt de gemeente Heiloo een deel van haar producten en diensten aan via de gemeentelijke site. U vindt bijvoorbeeld informatie over het aanvragen van een paspoort, de voorzie ningen in het kader van de Wet voorzieningen gehandicapten en het aanvragen van een uitritvergunning. In sommige gevallen kan het product door middel van een formulier aangevraagd worden. Op wat langere termijn is het wellicht niet meer nodig om naar het gemeentehuis te komen, wanneer ook de betaling van producten via internet kan plaatsvinden. Bestuur organisatie In het menu-item Bestuur organisatie staat informatie over de samenstelling en functie van de raad, commissies en college van b&w. Ook kunt u agenda's en besluiten van de gemeenteraad en het college online raadplegen. Wanneer wordt er door wie vergaderd waar over zal er tijdens die vergadering gesproken worden? Op die manier kunnen de inwoners van Heiloo thuis volgen waar de politiek over spreekt. Visie en beleid Tenslotte kunnen er in het menu-item Visie en beleid allerlei beleidsstukken ingezien worden. Deze beleidstukken vormen de basis waarop het gemeente lijk bestuur beslissingen neemt en zijn belangrijk voor iedereen. Uw reactie De gemeentelijke site is er voor u als inwoner van Heiloo. Uiteraard heeft de gemeente goed nagedacht over de infor matie die u verwacht op de website van de gemeente. Toch kan het zijn dat u bepaalde onderdelen of informatie mist. Daarom nodigen wij u uit om eens kri tisch naar onze website te kijken en uw reactie te geven. Een reactie kunt u geven via de contactbutton op www.heiloo.nl of rechtstreeks naar infb@heiloo.nl Afhandeling e mailverkeer Wat gebeurt er bij de gemeente met deze ingekomen post? Brieven die per e-mail gestuurd zijn, worden net zo behandeld als post die via de PTT en het WNK binnenkomt. Bij de afdeling Post, Archief en Documentatie wordt de e- mail ingeboekt zoals een 'gewone' brief. Vervolgens gaat het schrijven naar de betreffende afdeling voor verdere afhan deling. Evenals bij 'gewone' brieven is het uitgangspunt dat u zo snel mogelijk op uw e-mail een reactie krijgt. In som mige gevallen zult u eerst een ontvangstbevestiging ontvangen, waarin aangegeven staat dat uw brief in behandeling is genomen. Niet alles kan nog digitaal Niet alle correspondentie kan digitaal aan de gemeente verzonden worden. Dit heeft te maken met uw handtekening. Correspondentie waarop uw handteke ning niet mag ontbreken, zoals bijvoorbeeld een bezwaarschrift, moet nog via de reguliere post of kunt u bij de gemeente afgeven. Meer informatie Wilt u meer over digitale correspon dentie weten dan kunt u contact opnemen met de afdeling Post, Archief en Documentatie, telefoonnummer (072) 535 66 67. Of u mailt uw vraag naar info@heiloo.nl. Heeft u vragen over de website dan kunt u contact opnemen met mevrouw L.E. Zuurbier van de afdeling Organisatieondersteu ning, telefoonnummer (072) 535 67 32. Deze week start de gemeente met de controle van de brandkranen in Heiloo. Er wordt bekeken of de kranen het nog goed doen en zonodig wordt er onder houd aan de kranen gepleegd. Ook wordt bekeken of de kranen nog goed bereikbaar zijn en niet overwoekerd worden door beplanting. Verder worden de kranen doorgespoeld. Donderdag 31 oktober 2002 wordt gestart met de controle van de brand kranen in het Blockhovepark en vervolgens in het gebied ten noorden van de Stationsweg, gelegen tussen de spoorlijn en de Kennemerstraatweg. Op deze informatiepagina leest u de komende weken welke wijken ,er voor controle en doorspoelen aan de beurt zijn. Bruin water uit uw kranen en verminderde druk Als uw wijk aan de beurt is voor con trole en doorspoelen van de brandkranen kunt u thuis enige overlast ondervinden. Op het moment van door spoelen kan er namelijk bruin water uit uw kranen komen en ook kan er vermin derde druk ontstaan. Wij raden u aan uw kranen na de con trolewerkzaamheden enkele minuten met water te laten doorstromen. Dit om de leiding tussen uw perceel en de hoofdleiding schoon te spoelen. Na 16.00 uur wordt er niet meer doorge spoeld en kunt u zonder problemen water gebruiken. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Beheer Open bare Ruimte, telefoonnummer (072) 535 68 68 of met de heer J. Koedijk van de Brandweer Heiloo, telefoonnummer (072) 535 68 53. aad en (raads) commissies Gemeenteraadsvergadering 4 november 2002 De gemeenteraad vergadert maandag 4 november a.s. in de raadzaal van het gemeentehuis. De vergadering begint om 20.00 uur en is voor iedereen toegankelijk. U bent van harte welkom. Agenda 1. Agendavaststelling 2. Inspreekrecht 3. a. Loting volgorde van stemmen over zaken b. Inventarisatie en volgorde van sprekers hamerstukken 4. Eventuele mondelinge mededelingen 5. Vaststelling notulen van: a. Raadsvergadering d.d. 07 oktober 2002 b. Vragen(half)uur d.d. 15 oktober 2002 6. Ingekomen stukken ter kennisname verzonden stukken Hamerstukken 7. Vervanging pe's, aanschaf 2 laptops met dockingstation en aanschaf 6 TFT schermen van 18 inch. 8. Instemming met het verzoek de Stichting Adviesbureau Onroerende Zaken (SAOZ) advies uit te laten brengen met betrek king tot verzoeken om planschade 9. Instemming met de jaarrekening 2001 van het Samenwerkingsverband Noord- Kennemerland (SNK) Bespreekstukken 10. Vaststelling aanvulling Beeldkwaliteits plan Stationsomgeving 11. Instemming met plan van aanpak Gescheiden Inzameling Huishoudelijk Afval (GIHA), Ecohalte en 'meten is weten' en de begroting hiervan 12. Instemming met de uit het Subsidieboek 2003 voortvloeiende voorstellen Na behandeling van agendapunt 12 wordt de vergadering geschorst, dinsdag 5 november 2002 om 15.30 uur wordt de vergadering hervat ten behoeve van de Algemene Beschouwingen. Algemene Beschouwingen op 5 november 2002 13. Najaarsnota 2002 2e Termijn Algemene Beschouwingen, reactie van de gemeenteraad op de (schriftelijke) beantwoording van het col lege op de le (schriftelijke) termijn 14. Vaststelling belastingverordeningen en privaatrechtelijke tarieven voor het jaar 2003 15. Vaststelling begroting 2003 ouwen en wonen Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde bouwaanvragen zijn ingediend. In dit sta dium is nog niet bekend of aan de verzoeken meegewerkt kan worden. Eventuele bouw vergunningen en voornemens om vrijstelling te verlenen worden te zijner tijd gepubli ceerd. Daarna bestaat de mogelijkheid de bouwplannen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. De Moestuin 5 - vergroten woning Het Maalwater 11 - plaatsen melklokaal en vernieuwen dak veestalling Zeeweg 26 - vergroten woning Bayershofïweg 22 - vergroten woning Groeneweg 24 - plaatsen rolkas Havercamplaan 13 - vergroten woning Holleweg 157 - vergroten woning Laan van Zeeman 22 - vergroten woning Bouwplan oprichten tandartsen praktijk op perceel Nicolaas Beetsweg 63 met omliggende parkeervoorzieningen (art. 19, lid 2 Wet R.O.) Burgemeester en wethouders zijn voorne mens om met toepassing van de vrijstellings-mogelijkheid, als omschreven in artikel 19 lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, medewerking te verlenen aan het voorgenomen plan voor de bouw van een tandartsenpraktijk op het perceel Nicolaas Beetsweg 63 met omliggende parkeervoorzie ningen. Het bouwplan is in strijd met het ter plaatse geldende bestemmingsplan 'Oost'. Medewerking kan worden verleend met toe passing van de hierboven genoemde vrijstellingsprocedure. Ter inzage Bovengenoemd bouwplan ligt met de daarbij behorende stukken vanaf donderdag 31 oktober 2002 gedurende vier weken ter inzage in het gemeentehuis bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na afspraak met de heer J.Th. de Haan van de afde ling VROM, telefoonnummer (072) 535 67 47. Indienen van zienswijzen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermeld plan vergunning te verlenen, schriftelijk gemoti veerd zienswijzen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Nieuwe bouwplannen via proce dure art. 19 lid 3 Wet R.O. Burgemeester en wethouders van Heiloo maken bekend, dat zij voornemens zijn om met toepassing van de vrijstellingsmogelijk heid, als omschreven in artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, medewer king te verlenen aan de hieronder vermelde bouwplannen. Holleweg 19 - vergroten van de woning Westerweg 89 - vergroten van de woning Westerweg 211 - vergroten van de woning Ter inzage Bovengenoemde plannen liggen met de daarbij behorende stukken vanaf donderdag 31 oktober 2002 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Openings tijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandag avond tussen 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na afspraak met de heer J.Th. de Haan van de afdeling VROM, telefoonnummer (072) 535 67 47. Indienen van zienswijzen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermelde bouwplannen vrijstelling te verlenen van de ter plaatse geldende bestemmingsplanvoor schriften, schriftelijk gemotiveerd zienswijzen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Verleende bouwvergunningen en geaccepteerde meldingen bouw voornemen Door het college van burgemeester en wet houders zijn de hieronder vermelde bouwvergunningen verleend en meldingen positief bevonden. De Driestal 19 - vergoten woning Van Vladerackenlaan 31 - plaatsen berging Oudburgerlaan 24 - vergroten bestaande schuur Jan Boltenhof 1 - vergroten woning Jan Boltenhof 2 - vergroten woning Sandecamplaan 15 - plaatsen dakopbouw Molenweg 12 - vergroten woning Vennewatersweg 21, huisnr. 11 - plaatsen kap op recreatiewoning Breedelaan 22 - vergroten woning en veran deren en verplaatsen berging Ter inzage Deze bouwvergunningen/meldingen liggen na telefonische afspraak met de bijbehorende tekeningen en overige stukken ter inzage bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Openings tijden zijn van maandag tot en 'met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandag avond tussen 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na afspraak met de heer F.H. Goedhart, telefoonnummer (072) 535 67 37 of met de heer J.M. Schoorl, telefoonnummer (072) 535 67 38 van de afdeling VROM. Procedure Indien u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouwvergunning of het accepteren van een melding, kunt u hiertegen iP^ Gemeenteraadsvergadering 4 november a.s. om 20.00 uur met vervolgvergadering Algemene Beschouwingen 5 november om 15.30 uur binnen 6 weken na deze publicatie een gemo tiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Indien u bezwaar maakt, kunt u tevens om een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Alkmaar, Postbus 251,1800 BG Alkmaar. Nadere informatie over de mogelijkheden om bezwaren in te dienen of een voorlopige voorziening te vragen kunt u inwinnen bij bovenstaande telefoonnummers van de afdeling VROM. Vaststelling structuurplan Zandzoom Burgemeester en wethouders van Heiloo maken ingevolge het bepaalde in artikel 9 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend, dat de gemeenteraad het structuurplan Zand zoom heeft vastgesteld bij besluit van 2 september 2002. Het structuurplan heeft betrekking op de voor genomen ontwikkeling van het gebied tussen de kernen van de gemeenten Heiloo en de voor malige gemeente limmen (thans gemeente Castricum). Het plangebied binnen de gemeente Heiloo wordt globaal begrensd door: in het noorden de Zevenhuizerlaan, de Ypesteinerlaan en de Vennewatersweg, in het oosten de Rijksweg A9 en in het westen en zuiden door de gemeentegrens. De ontwikkeling binnen Heiloo omvat in grote lijnen de bouw van 1900 woningen in vier fasen en de realisatie van een groene buffer tussen beide kernen. De planperiode bestrijkt de periode van 2005 t/m 2020. De 4e en laatste fase van de woningbouwontwikkeling is gepland aan de westzijde van het spoor. De raad heeft aange geven, dat de noodzaak van deze 4e fase lopende het traject door burgemeester en wethouders nader zal moeten worden aange toond. Zo zal de daadwerkelijke invulling van deze fase met woningbouw en het definitieve besluit daartoe geschieden op basis van een uitgebreide en zorgvuldige afweging tussen huisvestings- en landschapsbelang. Ter inzage Het vastgestelde structuurplan is permanent in te zien bij de publieksbalie Bouwen en Wonen in het gemeentehuis op werkdagen tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandag avond tussen 18.00 en 20.00 uur. Informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de projectleider, de heer M. Stijkel van de afdeling VROM, telefoonnummer (072) 535 67 54. urgerzaken Burgerlijke stand gemeente Heiloo tot en met 23 oktober 2002 Geboorten Aaron, z.v. D. Wesselius en R. Maaskant Tim, z.v. R.J.J. Stoelinga en S.B. Kother Loes C., d.v. R. Rozing en C.A.M. Broers Astrid R., d.v. R.M. Schouten en M.E. Enting Elders geboren Senne M.O., z.v. C. Bosch en K.N. Brakenhoff Julia M.A., d.v. D.L. van Gemert en M.L.P. Stoffels Koen M., z.v. E. Wijchers en H.M. Zoon Stijn S., z.v. G.L.J. Groot en S.C. van Blijenburgh Daan T., z.v. I.J.P.C.J. van der Velden en O.M.M. Sjerps Nienke A., d.v. J.J.A. Jonker en A.A. Bakker Jikke, z.v. R.J.W. Zoon en P.L. de Hoogh Huwelijksaangifte/ aangifte gereg. partnerschap D.N. van Weelderen en M. Timmermans Huwelijken geregistreerde partnerschappen C.P.M. van der Veer en H.M.G. Oostrom G. Gatti en S. Nadj D. van Wielink en I. Janssen J.G. Sloot en B.L. van der Vossen B.J. van Schagen en N. Groefsema Overleden 1 M.C.F. Kramer wv van Werven P.E. Keuris W.C.M. Klepper wv Kraakman C.C. Weber ev Rosier B. van der Horst wv den Ouden B.S. Molenaar Lees verder op pagina 6 r "i Belangrijke nummers Alarmnummer: 112 Brandweer: 072 5644444 Politie: 0900 8844 (locale tarief)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2002 | | pagina 4