311 ül Inschrijving Boekelermeer Zuid-3 i HEILOO en wonen UITKIJKPOST - 29 JANUARI 2003 - PAGINA 4 Raadhuisplein 1 Pb. 1 1850 AA Heiloo aftL Voorlichting 535 66 41. Gemeentehuis dagelijks open van 8.00 -12.30 uur en maandagavond van 18.00-20.00 uur. www.heiloo.nl Om de gemeentelijke ondersteuning van vrijwilligerswerk in Heiloo goed te structu reren, is per 1 januari jl. een coördinator vrijwilligersbeleid bij de gemeente van start gegaan. Hit onderzoek van adviesbureau Radar naar vrijwilligerswerk in Heiloo is namelijk naar voren gekomen dat de organisaties niet goed weten wie ze bij de gemeente kunnen benaderen in het geval van vragen of verzoeken* Om deze werkzaamheden uit te kunnen voeren, is een medewerker van de gemeente door een herschikking van taken gedurende twee jaar voor 12 uur per week vrijgemaakt. Hiermee wil het college in het welzijnswerk de komende twee jaar het accent leggen op vrijwilligerswerk* Wat gaat de vrijwilligerscoördi- nator doen? De doelstellingen van de coördinator vrijwilligersbeleid voor de komende periode tot en met 2004 zijn: Versterken van het contact tussen gemeente en vrijwilligersorganisa ties* Bijstaan van vrijwilligersorganisaties door middel van informatie en onder steuning. Opzetten van activiteiten op het terrein van uitwisseling en deskun digheidsbevordering samen met vrijwilligers{organisaties). Het verhogen van de participatie van de inwoners van Heiloo aan het vrijwilligerswerk, in het bijzonder de leeftijdscategorie 25 tot 45 jaar. Het vergroten van de deskundigheid van vrijwilligersorganisaties) door het organiseren van themabijeen komsten. Onderzoek Radar In het kader van de Tijdelijke Stimule ringsregeling Vrijwilligerswerk van het Ministerie van VWS heeft de gemeente adviesbureau Radar gevraagd een onderzoek te verrichten om het vrij willigerswerk in Heiloo in kaart te brengen, de behoefte van vrijwilligers organisaties aan ondersteuning door de gemeente onder de loep te nemen en naar aanleiding van de resultaten nieuwe initiatieven te ontwikkelen ter versterking van het vrijwilligerswerk. Uit het genoemde onderzoek door adviesbureau Radar blijkt dat meer dan de helft van de organisaties tevreden is over het vrijwilligersbeleid van de gemeente Heiloo. Maar de gemeente is wel wat onzichtbaar voor sommige organisaties. Over het algemeen kan gezegd worden dat er voor vrijwilligers veel zaken geregeld zijn. Uitzonderingen hierop zijn vrijwilligerscontracten en een vrijwilligersbeleidsplan. De organi saties hebben aangegeven informatie en advies te kunnen gebruiken over con crete zaken zoals bijvoorbeeld werving, beloningsstructuren, fondsenwerving, deskundigheidsbevordering en collec tieve verzekeringen. Ook zouden de organisaties graag zien dat de gemeente zich in zou zetten om het vrijwilligers werk in Heiloo meer bekendheid te geven. Met de aanstelling van een coör dinator vrijwilligerswerk gaat de gemeente bovenstaande knelpunten aanpakken. Dit onderzoek heeft plaatsgevonden door middel van een schriftelijke enquête en is afgerond met een debat. Bij dit debat waren zowel vertegenwoordigers van de gemeente als vertegenwoordigers van verschillende vrijwilligersorganisaties aanwezig. Tijdens dit debat zijn de resul taten van het onderzoek gepresenteerd en is samen met de aanwezige vrijwilli gers gebrainstormd over mogelijke oplossingen voor de geconstateerde knel punten. Er komt zeker een vervolg op dit geslaagde debat. Beleid Door de gemeente Heiloo worden ver schillende instrumenten gehanteerd om het vrijwilligerswerk in het dorp te ondersteunen en te stimuleren zoals subsidie, een regeling voor deskundig heidsbevordering en de organisatie van een vrijwilligersmarkt. In de nota vrij willigersbeleid "Voor niets gaat de zon op" (mei 2001) staan onder andere een regionale vrijwilligersvacaturebank, ver zekeringen, de uitreiking van een lokaal compliment en een inventarisatie van het-Heilooër vrijwilligerswerk als uit gangspunten voor nieuw beleid aangegeven. Meer informatie Voor meer informatie over vrijwilligers werk kunt u contact opnemen met Gertia Warmenhoven, de coördinator vrijwilligersbeleid. Zij is op maandag, dinsdag en donderdag te bereiken op telefoonnummer (072) 535 66 84. U kunt uw vragen over vrijwilligerswerk ook e-mailen naar info@heiloo.nl, met als onderwerp vrijwilligerswerk. De gemeenteraad van Heiloo heeft in de vergadering van 6 januari jl. het bestemmings plan Boekelermeer Zuid-3 vastgesteld. Nu is het moment aangebroken dat bedrijven zich kunnen inschrijven als zij geïnteresseerd zijn in een kavel op het nieuwe bedrijven terrein Boekelermeer Zuid-3. De inschrijvingsperiode duurt tot 1 april 2003. Bouwrijp maken en uitgifte grond In de huidige planning wordt op 15 augustus 2003 gestart met het bouwrijp maken van de eerste fase van Boekeler meer Zuid-3. Dit is het moment waarop het bestemmingsplan in werking treedt, tenzij een verzoek om voorlopige voor ziening is aangevraagd bij de rechtbank. In eerste instantie wordt het oostelijke deel van het bedrijventerrein bouwrijp gemaakt. De ontwikkeling van het wes telijke deel wordt na 2005 gestart. In de huidige planning start de gemeente begin 2004 met de daadwerkelijke bouwactiviteiten. Voor die tijd dient per bedrijf overeenstemming te zijn over (ver)koop van de kavel en dient de bouwvergunning door de gemeente te zijn afgegeven. De eerste gesprekken met kandidaat-kopers zijn gepland in het tweede kwartaal van 2003. Toewijzings- en vestigingsbeleid Bedrijventerrein Boekelermeer Zuid-3 is primair bedoeld voor bedrijven uit Heiloo, Limmen en Akersloot. De gemeente hanteert daarbij de volgende verdeling: 85% Heiloo, 12% Limmen en 3% Akersloot. Op 2 december 2002 is door de gemeenteraad een toewij zings- en vestigingsbeleid vastgesteld, aan de hand waarvan een ranglijst van de inge schreven bedrijven wordt opgesteld. Aan de hand van deze ranglijst worden bedrijven benaderd voor een kavel. De rangorde wordt mede bepaald door de gemeentelijke behoefte aan verplaatsing van bepaalde hinderveroorzakende bedrijven, het aantal werknemers en de mate waarin aan duurzaamheidsdoel stellingen wordt voldaan. Voor de duidelijkheid: het gaat om het gedeelte van de Boekelermeer op het grondge bied van Heiloo. Inschrijven Indien u geïnteresseerd bent in vesti ging op het nieuwe bedrijventerrein, dan kunt u een inschrijfformulier ophalen bij de publieksbalie Bouwen en Wonen op het gemeentehuis. Openings tijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00. Ook kunt u het formulier vinden en uitprinten op de website van de gemeente: www.heiloo.nl of per e-mail aanvragen (info@heiloo.nl met als onderwerp 'Inschrijfformulier Boekeler meer'). Het ingevulde formulier dient u, onder vermelding van 'Inschrijfformu lier Boekelermeer' voor 1 april 2003 te sturen naar Gemeente Heiloo, Ant woordnummer 1525, 1851 VB Heiloo (postzegel is niet nodig). Inschrijving is mogelijk tot 1 april 2003. In 2000 en 2001 heeft de gemeente een inventarisatie gemaakt van belangstel lenden voor een kavel op het nieuwe bedrijventerrein Boekelermeer Zuid-3. Deze belangstellenden zijn reeds per soonlijk benaderd. Zij hebben een inschrijfformulier toegestuurd gekregen en kunnen dat ingevuld retourneren als zij nog steeds geïnteresseerd zijn. Stand van zaken bestemmings planprocedure Het bestemmingsplan Boekelermeer Zuid 3 is in de vergadering van 6 januari 2003 vastgesteld door de gemeenteraad. Het vastgestelde plan ligt ter inzage in het gemeentehuis bij de publieksbalie Bouwen en Wonen, geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.00- 12.30 uur en maandagavond van 18.00-20.00 uur. Desgewenst kunt u voor het raadplegen van de stukken buiten deze uren een afspraak maken, telefoonnummer (072) 535 67 45. De stukken kunnen ook worden geraad pleegd in de Openbare bibliotheek van Heiloo, het Malevoort 13. Het bestem mingsplan wordt tevens ter goedkeuring opgestuurd aan Gedepu teerde Staten van Noord Holland. De gemeente verwacht uiterlijk 1 juli a.s. een reactie van de Provincie. Informatie Heeft u nog vragen, dan kunt u op maandag, dinsdag of donderdag contact opnemen met mevrouw S.I. Engelhart van de afdeling Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu, telefoonnummer (072) 535 67 80. i aad en (raads) commissies Gemeenteraadsvergadering 3 februari 2003. De gemeenteraad vergadert maandag 3 februari a.s. in de raadzaal van het gemeentehuis. De vergadering begint om 20.00 uur en is voor iedereen toegankelijk. U bent van harte welkom. 1. Agendavaststelling 2. Inspreekrecht 3. a. Loting volgorde van stemmen over zaken b. Inventarisatie sprekers over hamerstukken 4. Eventuele mondelinge mededelingen 5. a. Vaststelling notulen raadsvergadering van 4 november 2002 b. Vaststelling notulen raadsvergadering van 2 december 2002 c. Vaststelling notulen raadsvergadering van 6 januari 2003 6. Ingekomen stukken ter kennisname verzonden stukken 7. Beëdiging afleggen belofte nieuw benoemd raadslid mevrouw H. Koomen-Copier Hamerstukken 8. Instemmen met een krediet voor de herwaardering 2003 in het kader van de Wet WOZ 9. Instemmen met wijzigen van de vergoedingen voor commissie voor Bezwaarschriften en wijziging Veror dening behandeling bezwaarschriften 10. Instemmen met opdragen uitvoering regionale verordening Besluit Woning gebonden Subsidies (BWS) aan Alkmaar en verlenen decharge aan SNK voor beheer BWS-budgetten 11. Vaststellen verordening Ambtelijke ondersteuning en bijstand aan de raad, individuele raadsleden en raadsfracties Bespreekstukken 12. Vaststelling verordening voorzieningen Gehandicapten 2003 Portefeuillehouder de heer R. Bos is hierbij uitgenodigd 13. Instemmen met wijziging voorzitterschap raadscommissie Openbare Ruimte Vergroting kinderdagverblijf Westerweg 21D (gewijzigd uitvoeren eerder verleende ver gunning bouw woonhuis) Burgemeester en wethouders zijn voornemens om met toepassing van de vrijstellingsmogelijkheid, als omschreven in artikel 19 lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, medewerking te verlenen aan het voorgenomen plan voor het wijzigen van de reeds op 3 juli 2001 verleende vergunning voor de bouw van een woning annex kinder dagverblijf op het perceel Westerweg 21 D. Het bouwplan is in strijd met het ter plaatse geldende bestemmingsplan Blockhovepark. Medewerking kan worden verleend met toepassing van de hierboven genoemde vrijstellingsprocedure. Ter inzage Bovengenoemd bouwplan ligt met de daarbij behorende stukken vanaf donderdag 30 januari 2003 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Openings tijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandag avond tussen 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na telefonische afspraak met de heer J.Th. de Haan van de afdeling VROM, telefoonnummer 072-535 67 47 Indienen van zienswijzen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermeld plan vrijstelling en vergunning te verlenen, schriftelijk gemotiveerd zienswijzen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde aanvragen om een bouwvergunning zijn ingediend. De Hoghe Weijdt 48 - vergroten woning Nic. Beetsweg 33 - veranderen woning Swanendael 10 - bouwen van een berging met hobbyruimte en overkapping Vijverlaan 49 - veranderen woning Informatie De genoemde bouwplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Wenst u informatie over één van de genoemde plannen, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoon (072) 535 66 66. Nieuw bouwplan (vrijstelling bestemmingsplanvoorschriften) Burgemeester en wethouders maken bekend, dat zij voornemens zijn een bouwvergunning te verlenen met toepassing van de in het bestemmingsplan opgenomen vrijstellings mogelijkheid voor het vergroten van de woning op het perceel Westerweg 169. Ter inzage Het bouwplan en de daarbij behorende stukken liggen vanaf donderdag 30 januari 2003 gedurende twee weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Opening stijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur alsmede iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na telefonische afspraak met de heer J.Th. de Haan van de afdeling VROM, telefoonnummer (072) 535 67 47. Indienen van zienswijzen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermeld bouwplan vrijstelling te verlenen van de voorschriften van het ter plaatse geldende bestemmings plan schriftelijk zienswijzen naar voren Werkzaamheden Kooimeerplein van 31 januari tot en met 3 februari 2003 (zie pagina 6) [N242 N243 m mm m afsluiting brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Nieuwe bouwplannen via procedure art. 19 lid 3 Wet R.O. Burgemeester en wethouders van Heiloo maken bekend, dat zij voornemens zijn om met toepassing van de vrijstellingsmogelijk heid, als omschreven in artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, medewerking te verlenen aan de hieronder vermelde bouwplannen: De Boog 69 - vergroten van de woning; Bosvaren 17 - vergroten van de woning. Ter inzage Bovengenoemde plannen liggen met de daarbij behorende stukken vanaf donderdag 30 januari 2003 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Openings tijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandag avond tussen 18.00 en 20.00 uur (op andere tijden alleen na telefonische afspraak met de heer J.Th. de Haan van de afdeling VROM, telefoonnummer (072) 535 67 47. Indienen van zienswijzen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermelde bouwplannen vrijstelling te verlenen van de ter plaatse geldende bestemmingsplan voorschriften, schriftelijk gemotiveerd zienswijzen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Verleende bouwvergunningen Door het college van burgemeester en wethouders zijn de hieronder vermelde bouwvergunningen verleend. Heerenweg 69 - het legaliseren van een bestaande lichtreclame Kennemerstraatweg 99,101 en 103 - veranderen en vergroten winkel met boven woningen. Bezwaar Indien u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouwvergunning, kunt u hiertegen binnen 6 weken na deze publicatie een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, PostbusH 1850 AA Heiloo. Indien u bezwaar maakt, kunt u tevens om een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Alkmaar, Postbus 251,1800 BG Alkmaar. Informatie De genoemde bouwplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Wenst u informatie over één van de genoemde plannen, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoon (072) 535 66 66 Tijdelijk plaatsen rolkas perceel Groeneweg 24 (art. 17 Wet R.O.) Burgemeester en wethouders van Heiloo maken bekend, dat zij voornemens zijn om op grond van artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening voor een instandhou dingstermijn van maximaal 5 jaar vrijstelling te verlenen van de voorschriften van het ter plaatse geldende bestemmingsplan "Landelijk Gebied" in verband met het voornemen een bouwvergunning te verlenen voor het plaatsen van een rolkas op het perceel Groeneweg 24. Ter inzage Het voorgenomen plan ligt met de daarbij behorende stukken vanaf 30 januari 2003 gedurende twee weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis bij de Lees verder op pagina 6 r r L J Belangrijke nummers Alarmnummer: 112 Brandweer: 072 5644444 Politie: 0900 8844 (locale tarief) ij DEN HELDER SCHAGEN ^ENWEG KOOI AA EER PLEIN 0 Vondelstraat 0 Koelmalaan 0 Bestevaerstraat 0 Smaragdweg ZJSJLm - Bypass A9\N242 HAARLEM ZAANSTAD

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2003 | | pagina 4