Cliëntenraad wb in Heiloo Grof huis- en tuinafval c> ttNTf HEILOO UITKIJKPOST - 8 JUNI 2005 - PAGINA 4 ïfm. wmasm Raadhuisplein 1 Pb. 1 1850 AA Heiloo afd. Voorlichting 535 66 Al. Gemeentehuis dagelijks open van 8.00 -12.30 uur en maandagavond van 18.00-20.00 uur. www.heiloo.nl Waar houdt de Cliëntenraad Wwb zich mee bezig Contact met de cliëntenraad Grof huisafval Wat is géén grof huisafval? Bouw- en sloopafval Puin Wit- en bruingoed Tuinafval Afvalbrengplaats gemeente Heiloo Openingstijden Bouwen en wonen Nieuwe bouwplannen via procedure art. 19 lid 3 Wet R.O. Bouw werkschuur op perceel Kennemerstraatweg 434 (art. 19, lid 2 Wet R.O.) Ontvangen bouwaanvragen Afgegeven bouw- en sloopvergunningen OPENINGSTIJDEN AFVALBRENGPLAATS Burgerzaken Visumplicht Verenigde Staten M ededelingen Verleende collectevergunning Vergunning feestavond Aanvraag monumenten vergunning r -i Belangrijke nummers Alarmnummer: 112 Brandweer: 072 5644444 Politie: 0900 8844 Heiloo contact s 'lJ V ct. Sinds 1 januari 2005 is de cliëntenraad Wet werk en bijstand (Wwb) in de gemeente Heiloo geïnstalleerd en van start gegaan. Door middel van deze cliëntenraad worden cliënten van de afdeling Welzijn en/of hun vertegenwoordigers betrokken bij de totstandkoming en de uitvoering van het gemeentelijk beleid op het terrein van werk en inkomen en het minimabeleid. In de cliëntenraad hebben drie uitke ringsgerechtigden/cliënten van de afdeling Welzijn zitting en vier verte genwoordigers van maatschappelijke organisaties in Heiloo. In totaal bestaat de cliëntenraad dus uit zeven personen. De maatschappelijke organisaties zijn: de Stichting Belangenbehartiging Uitke ringsgerechtigden Heiloo e.o. (BUH), de Samenwerkende Bonden van Ouderen (SBO), de Protestantse Kerk Nederland (PKN) en de Parochiële Caritas Instelling (PCI) van de Willibrordus parochie. De heer J. Turk van de Stichting Belangen behartiging Uitkeringsgerechtigden Heiloo is voorzitter van de cliëntenraad en tevens contactpersoon voor de gemeente. Het gaat er bij cliëntenparticipatie om dat uitkeringsgerechtigden worden betrokken bij de uitvoering van'de Wet werk en bijstand. De gemeente en de leden van de cliëntenraad zitten regel matig met elkaar om tafel voor overleg, zowel over het te voeren beleid als over de uitvoering van het beleid. De cliën tenraad kan ook zelf onderwerpen aan de orde stellen. Op initiatief van de cliëntenraad hebben de gemeente en de cliëntenraad al een aantal keren gesproken over het reïnte- gratiebeleid. Dit resulteerde in afspraken over verbetering van de uitvoering van dit beleid in het algemeen en de dienst verlening van de afdeling Welzijn in het bijzonder. Daarnaast is de cliëntenraad gevraagd de gemeente te adviseren over het voorstel om dit jaar een eenmalige financiële bijdrage te verstrekken aan de doelgroep chronisch zieken, gehandi capten en ouderen in de gemeente. Voorts is de cliëntenraad uitgenodigd dit jaar en het komende jaar mee te denken met de gemeente over de brede beleids ontwikkeling op het terrein van de nieuwe Wet Maatschappelijke Onder steuning (WMO). Andere onderwerpen waarover de cliën tenraad nog dit jaar om advies zal wordt gevraagd, zijn: - de totstandkoming van publieks- brochures voor de klanten van de afdeling Welzijn - het klanttevredenheidsonderzoek dat in het 4e kwartaal onder de cliënten van de afdeling Welzijn zal worden gehouden - evaluatie van het beleid en de veror deningen op het gebied van werk en inkomen en het minima/bijzondere bijstandsbeleid Indien u vragen heeft aan de leden van de cliëntenraad of iets wilt bespreken, kunt u (ook anoniem) op dinsdagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur contact opnemen met de heer J. Turk, telefoon nummer (072) 533 98 85. Ook kunt u 's middags tussen 14.00 en 16.00 uur langskomen in 'Gebouw de Bergeon' aan de Bergeonstraat 30. Reageert u liever schriftelijk dan is het adres: Cliënten raad Wwb gemeente Heiloo, de heer J. Turk, bergeonstraat 30,1851 KB Heiloo. Grof huishoudelijke afval kunt u brengen naar de Afvalbrengplaats van de gemeente. Met grof huisafval wordt huisraad bedoeld dat niet in de rolemmer past. Bruikbare spullen kunt u een nieuwe bestemming geven door ze naar een kringloopwinkel te brengen. Grof huisafval wordt ook op afspraak opgehaald. U kunt hiervoor bellen op maandag-, dinsdag-, en woensdagoch tend tussen 08.00 en 12.00 uur, tel. 535 68 88. Bedrijfsafval, bouw- en sloopafval, grond, graszoden, puin, asbest en mate rialen afkomstig van groot onderhouds werk is géén grof huisafval. Ook al het huishoudelijk afval wat in een rolemmer past wordt niet door de grof huisafval ophaaldienst meegenomen. Vanaf 1 januari 2003 kunt u gratis 0,5 m3 bouw- en sloopafval per vier weken bij de Afvalbrengplaats brengen. Onder bouw- en sloopafval valt alles dat u sloopt in en om uw huis of overblijft na (ver)bouwwerkzaamheden. Voor beelden zijn o.a. gipsplaten, dakplaten, isolatie, dakpannen, zachtboard pla fonds en rachels, wc's, fonteinen, gipsblokken, wand- en vloertegels, binnenmuren, stenen met cement, schroten van diverse materialen, kozijnen, schuren, kippen- en konijnen hokken e.d., schuttingen, pergola's, deuren en keukens. Als u meer aanbiedt dan 0,5 m3 per keer, wordt u met uw gehele vracht doorverwezen naar de Regionale Stort plaats G.P. Groot, Boekelerdijk 13a te Alkmaar (tel. 541 35 50). Hier kunt u uw afval storten tegen betaling. Opening stijden van G.P. Groot zijn maandag tot en met vrijdag van 07.00 en 16.00 uur en iedere eerste zaterdag van de maand van 08.30 tot 12.30 uur. U kunt 'schoon puin', straatstenen en/of straattegels, tot maximaal een 0,5 m3 per vier weken gratis brengen naar de Afvalbrengplaats. Met wit- en bruingoed worden grofweg alle elektrische apparaten bedoeld, ook de kleinere. Deze kunnen gratis worden afgegeven aan de winkelier die u de nieuwe apparatuur verkoopt. Zij zijn verplicht het oude apparaat weer in te nemen. Dit geldt ook voor aankopen bij postorderbedrijven en keukenspecia listen. U heeft er namelijk voor betaald via de verwijderingsbijdrage. Wanneer u een apparaat thuis laat bezorgen, meldt dan bij aankoop dat u het oude apparaat gelijk mee terug wil geven. Bedrijven hebben hiervoor vaak aparte regelingen. Wanneer géén nieuwe apparatuur wordt gekocht, kunt u het oude apparaat brengen naar de Afvalbrengplaats. Wilt u wit- of bruingoed laten ophalen, belt u dan op maandag-, dinsdag- of woens dagochtend met grof huisafval, tussen 08.00 en 12.00 uur, tel. 535 68 88. Klein snoeiafval en bladeren kunt u in de groene rolemmer doen. Het liefst met zo min mogelijk zand, omdat dit minder goede compost oplevert. Als het afval te groot is voor de rolemmer, kunt u dit wegbrengen naar de Afvalbrengplaats of laten ophalen. U kunt niet alles als tuin afval aanbieden, er zijn een aantal spelregels: Oude schuttingen, verhardingen, bielzen, graszoden, overtollige grond, boomstronken en -stammen en mate rialen afkomstig van groot onder houdswerk zijn géén grof tuinafval. Bloempotten, kartonnen dozen, klein puin en dergelijke horen niet in de groene rolemmer. Gooi geen tuinafval in de grijze rolemmer. De verwerkingskosten voor het afval uit de grijze rolemmer zijn namelijk aanzienlijk hoger dan voor de groene rolemmer. Bundels grof snoeiafval kunt u tot 2 m3 (per seizoen), niet zwaarder dan 12 kilo en niet langer dan 1,5 meter als grof tuinafval aanbieden via tel. 535 68 88 (van maandag tot en met woensdag van 08.00 tot 12.00 uur). U kunt dit grof tuinafval ook zelf brengen naar de Afvalbrengplaats. Ook dan geldt een maximum van 2 m3 per seizoen. Rosendaal 2 (hoek Kanaalweg), Heiloo, tel. 535 68 68. Maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 16.00 uur en iedere zaterdag tussen 09.00 en 12.00 uur. Als u uw afval komt brengen op de Afvalbrengplaats kan naar uw legiti matie worden gevraagd! Uit uw legitimatie moet blijken dat u inwoner van Heiloo bent. Cliëntenraad: staand v.l.n.r. Kees Blijleven, Kees de Boer, Ad van Rooijen en Maarten Spaans (lid tot 1 maart jl. thans vacature); zittend v.l.n.r.Caroline Brouwer, Jos Turk en Brigitte Geurts Burgemeester en wethouders van Heiloo maken bekend, dat zij voornemens zijn om met toepassing van de vrijstellingsmogelijk heid, als omschreven in artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, medewer king te verlenen aan de hieronder vermelde bouwplannen. De Kuilenaar 28 - vergroten woning Slimpad 14 - legaliseren serre en bijkeuken Ter inzage Bovengenoemde plannen liggen met de bijbehorende stukken ter inzage van 9 juni tot 7 juli a.s. in het gemeentehuis bij de publieks- balie Bouwen en Wonen. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 12.30 uur en maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur. Op andere tijden alleen na afspraak met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoonnummer (072) 535 66 66. Indienen van zienswijzen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermelde bouw plannen vrijstelling te verlenen van de ter plaatse geldende bestemmingsplanvoor schriften schriftelijk gemotiveerd zienswijzen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Burgemeester en wethouders zijn voornemens om met toepassing van de vrijstellingsmogelijkheid, als omschreven in artikel 19 lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, medewerking te verlenen aan het voorgenomen plan van voor de bouw van een nieuwe werkschuur na sloop van de bestaan de vervallen schuur op perceel Kennemer straatweg 434. Het bouwplan is in strijd met het ter plaatse geldende bestemmingsplan 'Landelijk Gebied'. Medewerking kan worden verleend met toepassing van de hierboven genoemde vrijstellingsprocedure. Ter inzage Bovengenoemd bouwplan ligt met de bijbe horende stukken gedurende vier werken ter inzage van donderdag 9 juni tot 7 juli 2005 in het gemeentehuis bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 12.30 uur en iedere maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur. Op andere tijden alleen na afspraak met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoonnummer (072) 535 66 66. Indienen van zienswijzen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermeld plan vergunning te verlenen, schriftelijk gemoti veerd zienswijzen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde aanvragen om een bouwvergunning zijn ontvangen. Bestevaerslaan 27, reg.nr. 2005/0078 ged. vernieuwen woning (isoleren en vernieuwen voorgevel) ontvangst datum: 31 mei 2005 Heersmeeth 20, reg.nr. 2005/0102 ged. vergroten woning ontvangstdatum: 27 mei 2005 Kennemerstraatweg 17, reg.nr. 2005/0129 bouwen kantoorgebouw (praktijkruimte aan bestaande garage) ontvangstdatum: 30 mei 2005 Mariënstein 180, reg.nr. 2005/013^ vergroten onderwijsgebouw (uitbr. in de patio, interne wijzigingen) ontvangstdatum: 1 juni 2005 Obriglaan 19, reg.nr. 2005/0137 plaatsen dakkapel ontvangstdatum: 1 juni 2005 Meer informatie De genoemde bouwplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Wilt u informatie over één van de genoemde plannen, dan kunt u een afspraak maken met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoonnummer (072) 535 66 66. Door het college van burgemeester en wethouders zijn de hieronder vermelde bouw- en sloopvergunningen verleend. Ewisweg 28, reg.nr. 2005/0080 vergroten woning verzending: 1 juni 2005 Heerenweg 46, reg.nr. 2005/0119 ged. veranderen kantoorgebouw (wijziging noordgevel) verzending: 1 juni 2005 Kennemerstraatweg 240, reg.nr. 2004/0407 vergroten woning verzending: 1 juni 2005 Vredenoord 2, reg.nr. 2005/0100 vergroten woning (vergroten badkamer) verzending: 1 juni 2005 Westerweg 197, reg.nr. 2004/0338 vergroten woning en aanbouw garage verzending: 1 juni 2005 Bezwaar Indien u het niet eens bent met het besluit tot Miï I HG/too ma t/m vrij 08.00-16.00 u zaterdag 09.00-12.00 u j - legitimatie verplicht - betreden op eigen risico het verlenen van een bouw- of sloopvergun ning, kunt u hiertegen binnen 6 weken na verzending van het besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Deze datum verzending vindt u achter het bouw- of sloopplan. Een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Indien er sprake is van een spoedeisend belang kunt u, nadat u een bezwaarschrift heeft ingediend, tevens om een voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Alkmaar, Postbus 251,1800 BG Alkmaar. Indien u van de laatstgenoemde mogelijkheid gebruik maakt, bent u griffie recht verschuldigd. Meer informatie De genoemde bouwplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Wilt u informatie over één van de genoemde plannen, dan kunt u een afspraak maken met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoon nummer (072) 535 66 66. lief- Vanaf 26 oktober 2004 moet iedere Neder lander die naar de Verenigde Staten reist in het bezit zijn van een eigen reisdocument, dat voorzien is van een machineleesbare strook. Dit geldt ook voor kinderen en baby's. Wanneer aan deze voorwaarde niet wordt voldaan, is een visum verplicht. Alle paspoorten die thans in roulatie zijn, vol doen aan de vereiste norm. De wijziging is dus slechts aan de orde als er kinderen mee reizen. De keuze is dan: of een eigen reisdocument (paspoort) aanvragen of een visum aanvragen via het Amerikaanse consulaat. Het aanvragen van een paspoort duurt momenteel één week en zonodig is een spoedprocedure mogelijk, waaraan wel extra kosten zijn verbonden. Het paspoort is dan in principe de volgende dag af te halen. Voorts is er één pasfoto nodig van het kind, recht van voren genomen. Paspoorten van ouder(s)/gezaghebber(s), waarin het kind staat bijgeschreven moeten worden meege nomen voor doorhaling. Tenslotte moet het kind zelfbij de aanvraag aanwezig zijn en toestemming van ouder(s)/gezaghebber(s) moet schriftelijk geregeld zijn. De kosten voor een paspoort zijn 38,00 en voor een spoed procedure 39,51 extra. De publieksbalie Burgerzaken is dagelijks geopend van 08.00 tot 12.30 uur en iedere maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur. Meer informatie De eisen en uitzonderingen voor de Visum plicht Verenigde Staten zijn heel divers. Wij verwijzen u voor meer informatie naar het consulaat van Amerika, Museumplein 19 te Amsterdam, telefoonnummer (020) 575 53 09 of www.usembassy.nl. Voor nadere infor matie over deze publicatie kunt u contact opnemen met de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer (072) 535 67 22. Door burgemeester en wethouders is aan de volgende instelling vergunning verleend voor het houden van een collecte in de volgende periode. - Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie (ANGO) in de periode van 12 tot en met 18 juni a.s. De collectanten horen een legitimatiebewijs bij zich te hebben, waaruit blijkt dat zij bevoegd zijn te collecteren. Burgemeester en wethouders verlenen toe stemming aan hockeyvereniging De Terriërs om besloten feestavonden met levende muziek te organiseren voor deelnemers aan het Mad Dogs Toernooi ip het clubhuis van de Terriërs op sportpark Het Vennewater op vrijdag 10 en zaterdag 11 juni 2005 van 21.00 tot 01.30 uur. Dit op grond van artikel 4.1.3 van de Algemene Plaatselijke Verordening 2000. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer G. Tervoort van de afdeling Organisatieondersteuning, telefoonnummer (072) 535 66 68. Burgemeester en wethouders van Heiloo maken bekend, dat op grond van artikel 17 van de Monumentenwet 1988 op 26 mei 2005 door de Protestantse Gemeente in wording een aanvraag is ingediend voor het wijzigen van het koorhek van de Witte Kerk te Heiloo. Ter inzage De vergunningsaanvraag ligt van 8 tot 22 juni 2005 ter inzage bij de publieksbalie Bouwen en Wonen in de hal van het gemeentehuis. Deze is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 12.30 uur en elke maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur of na afspraak met mevrouw A. van Breugel van de afdeling Monumentenzorg, telefoonnummer (072) 535 67 55. Zienswijze Gedurende de genoemde periode kunnen zienswijzen over de bovengenoemde wijzi ging van het rijksmonument worden ingediend bij burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevr. A. van Breugel van de afdeling VROM, telefoonnummer (072) 535 67 55, bereikbaar op donderdag en vrijdag. (locale tarief) r

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2005 | | pagina 4