Hondenoverlast Jaarlijkse Open dag nieuwe inwoners m 3 i JM» P^, 1 jSfcs**» .,S ^NTf GT HEILOO Raadhuisplein 1 Pb. 1 1850 AA Heiloo afd. Voorlichting 535 66 41. Gemeentehuis dagelijks open van 8.00 -12.30 uur en maandagavond van 18.00-20.00 uur. www.heiloo.nl De vervuiling van straten, trottoirs, plantsoenen en der gelijke zijn veel inwoners van Heiloo een doorn in het oog. Ook het loslopen van honden veroorzaakt overlast, bijvoorbeeld door het opjagen van vee, maar ook naar andere, wel aangelijnde, honden. Graag willen wij alle honden bezitters herinneren aan de hondenmaatregelen die gelden in onze gemeente: Aanlijngebod in de gehele gemeente, behalve in de los loopgebieden Opruimplicht in de gehele gemeente, behalve in de los loopgebieden Hondenpoep dient in de zoge naamde drollinettes gedepo neerd te worden Registratie van uw hond ten behoeve van de hondenbelas ting bedraagt 72,00 per hond per jaar (tarief 2005) Het begin en het einde van een losloopgebied zijn door middel van een bord aangegeven. Drollinettes vindt u verspreid over heel Heiloo. Op veel plaatsen in onze gemeente houden hondenbe zitters zich gelukkig goed aan de regels en ruimen de poep van hun hond netjes op. Helaas is er een kleine minderheid die voor overlast zorgt. Wij vragen uw aandacht om dit voor de toekomst te verbeteren. Na constatering en melding van een overtreding zal de overtre der worden aangesproken door de hondenwachter van de gemeente Heiloo, de heer J. Rückert. Als de overtreder de illegale situatie toch continu eert of laat continueren, kan de hondenwachter, beëdigd als opsporingsambtenaar, een pro ces verbaal uitschrijven. Meer informatie Voor geïnteresseerden is er een informatiefolder 'Honden in Heiloo' beschikbaar bij het informatiecentrum van het gemeentehuis. Hierin staan onder andere de losloopgebie den en de plaatsen waar drolli nettes zijn geplaatst, aangege ven. Voor meer informatie en/of meldingen kunt u contact opnemen met de afdeling Beheer Openbare Ruimte, tele foonnummer (072) 535 68 68. Op zaterdag 24 september a.s. vindt de traditionele open dag voor nieuwe inwoners van de gemeente Heiloo plaats. De gemeente nodigt de inwoners die het jaar daarvoor nieuw in Heiloo zijn gekomen uit om ken nis te komen maken met het gemeentebestuur en de gemeentelijke organisatie. Zij hebben een brief ontvan gen met een persoonlijke uitnodiging om naar deze bij eenkomst te komen. De bijeenkomst is in voorgaande jaren succesvol geweest en werd door de aanwezigen als heel positief beoordeeld. Het geeft de mogelijkheid om in informele sfeer de gemeente beter te leren kennen en snel algemene infor matie te verkrijgen of persoonlij ke vragen te kunnen stellen. Programma De nieuwe inwoners worden ontvangen in de raadzaal door burgemeester en wethouders en de gemeentesecretaris. Zij geven informatie over de taken van de gemeente en beant woorden vragen van de aanwe zigen. Daarna kunnen de inwo ners terecht bij de publieksba- lies en het Informatiecentrum en medewerkers van de afdelin gen Beheer Openbare Ruimte, VROM en het Ingenieursbureau. Indien deze medewerkers een vraag eventueel niet direct kun nen beantwoorden, wordt gezorgd voor spoedige schrifte lijke beantwoording. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw J. van der Stok van de afdeling communicatie, telefoonnum mer (072) 535 66 41. Raad en -commissies Hoorzittingen commissie voor Bezwaarschriften De commissie voor Bezwaarschriften houdt op 26 en 27 september en 4 en 6 oktober a.s. hoorzittingen voor de behande ling van bij burgemeester en wet houders ingediende bezwaarschrif ten tegen de volgende besluiten. Maandag 26 september, dinsdag 4 oktober en donderdag 6 oktober In de raadzaal van het gemeente huis, ingang Raadhuisweg 4) 20.00 uur: toepassing voorkeurs recht op diverse percelen in Zandzoom en Zuiderloo Dinsdag 27 september In kamer 008 van het gemeente huis, Ingang Raadhuisplein 1 10.30 uur: afwijzing bijzondere bijstand 11.00 uur beëindiging uitkering De hoorzittingen zijn, voor zover niet anders vermeld, in beginsel openbaar. Ambtshalve of op ver zoek van belanghebbenden kan de zitting om persoonlijke of andere bijzondere redenen besloten wor den gehouden. Ter inzage De stukken van de voornoemde zaken liggen, voor zover deze openbaar zijn, tot de datum van de hoorzitting van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.30 uur ter inzage bij de secretaris van de commissie voor bezwaarschriften, mevrouw C.J. Klein Holte, afdeling Bestuursondersteuning. Buiten deze bezoekuren kunnen de stuk ken op afspraak met de secretaris van de commissie worden inge zien. Meer informatie Voor nadere informatie over het vorenstaande of de behandeling van bezwaar of beroep in het alge meen kunt u terecht bij me,vrouw C.J. Klein Holte, telefoonnummer (072) 535 66 45. Bouwen en wonen Ontvangen bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder ver melde aanvragen om een bouwver gunning zijn ontvangen. E.J. Potgieterweg 51, reg.nr. 2005/0217 plaatsen berging ontvangst: 5 september 2005 Uijterwaardt 4, reg.nr. 2005/0216 vergroten woning (achterzijde) ontvangst: 9 september 2005 Meer informatie De genoemde bouwplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Wilt u informatie over één van de genoemde plannen, dan kunt u een afspraak maken met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoonnum mer (072) 535 66 66. Nieuwe planschade- wetgeving In augustus heeft de gemeente u reeds via de berichtgeving in deze krant op de hoogte gesteld over wijziging van de procedureregeling voor de planschadevergoeding. In juni 2005 heeft de Eerste Kamer ingestemd met het wetsvoorstel tot wijziging van de Wet op de Ruimtelijke Ordening ten aanzien van planschadeveigoeding. De nieuwë wet is in fases ingevoerd. Vanaf 1 september 2005 zijn onder staande belangrijke veranderingen van kracht geworden. Waar voorheen de gemeenteraad bevoegd was om een besluit op een planschadeverzoek te nemen, is dat nu het college van burgemeester en wethouders. Een aanspraak op planschade verjaart vijf jaar na de datum waarop het besluit dat schade veroorzaakt onherroepelijk is geworden. Wanneer u een verzoek tot plan- schade indient, dient u 300,- aan leges te betalen. Wordt een verzoek toegekend, dan vindt verrekening plaats. Het college kan met de initiatief nemer van een bouwplan een overeenkomst sluiten waarin is geregeld dat eventuele plan- schade ten gevolge van dat plan geheel of gedeeltelijk voor rekening van de initiatiefnemer komt. Wanneer er een reële kans op planschade is, dient de initia tiefnemer zelf een deskundig en onafhankelijk bureau opdracht te geven voor het uitvoeren van een risicoanalyse. Het college heeft een aanvraag formulier voor het indienen van planschadeverzoeken vastge steld. Meer informatie De verordening ligt voor iedereen ter inzage in het informatiecen trum in de centrale hal van het gemeentehuis. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 12.30 uur en iedere maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur. Tevens kunt u voor meer informatie contact opnemen met de heer L. Bas, telefoonnummer (vervolg zie volgende pagina) ■r 1 V Alarmnummer: 112 Brandweer: 072 5644444 Politie: 0900 8844 (locale tarief) Hei loo contact ..-J

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2005 | | pagina 13