ONKT NAAR NEDERLAND The House of Villeroy Boch ms me, date me is startsein voor gloednieuw fenomeen Voorjaarsbijlage 2007 PROFESSIONNE Nu vepkrijgi:)a.a,r bij: Villeroy Boch Al meer dan 250 jaar stoat Villeroy Boch voor Kwaliteit, schoonheid en creativeit op het gebied van de gedekte tatei en koken. Ritsevoort 7 1811 DM Alkmaar Teletoon 072 51 299 32 www.villeroy-boch.com www.wmt.nl c A SI IS i 7 v ,-T - V. HAARMODE Dusseldorperweg 105 Limmen 072 5052456 Z200/ KLEU v/ w v/, I o r e ;i I p f o re j ~J i o r i n e Ico r r i BIJ DE BESTE KAPPERS VAN DE WERELD LIMMEN - Op jacht naar een date: waar, wanneer en hoe jij maar wilt: In de discotheek, kroeg, zelfs op school en op straat, day or night. Wie BeHot draagt, staat in de spotlights. Voor wie dit allemaal als muziek in de oren klinkt....sinds kort is ook datend Nederland in de ban van deze hype. Hoe werkt het? 'Je ziet een lekker ding lopen. Check de code op zijn of haar shirt. Stuur die code in een sms naar 3010 met de text: behot code bericht. Je bericht wordt direct verzonden naar de betreffende persoon!' staat te lezen op www.behot.nl, de website van Lizet Houtman (21) uit Limmen en Julian Korteschiel (25) uit Rotterdam. Het nieuwe fenomeen wordt voorzichtig een succes, zo'n tweehonderd leden telt BeHot al en dagelijks komen er leden bij. Wat is het succes achter deze manier van daten? Lizet, in het dagelijks leven studente psychologie en bedrijfs economie, staat pal achter haar plan en vertelt: „Het idee is eigen lijk geboren toen ik twee jaar gele den in Tsjechië was. Daar zag ik jongens die hun tele foonnummer op hun shirt hadden staan en zo contact met elkaar zochten. Manse binkies dat wel, maar ik vond het wel een leuke manier. Om je telefoonnummer openbaar te maken ging me een beetje te ver. Daarom ben ik met een vriend, Julian (student accoun tancy), gaan brainstormen of we op dit idee konden voortborduren en tegelijk het telefoonnummer maskeren. Een code gebruiken was dus de oplossing!" Waarom niet gewoon op iemand afstappen is de vraag? „Jongeren zijn dol op nieu we hypes en je moet dit ook echt zien als een speelse en aanvanke lijk anonieme manier om contact te maken. In ons logo zit dan ook het Chinese teken voor vriend schap. Gevaarlijk is het absoluut niet. Je bepaalt zelf of je terug smst en wij kunnen desnoods het systeem blokkeren." Alleen in Italië bestaat deze datingmethode al onder de naam Shyno en is het een topper. Italianen gaan zelfs met het code-t-shirt naar hun werk. Zover is het nog niet in ons land, maar de basis is gelegd. ",We zijn maanden bezig geweest met het bouwen van de site, hebben een bedrijf ingehuurd die het programma om uitgaande en inko mende berichten te koppelen in elkaar hebben gezet en de t-shirts zijn er. We zijn zelfs al bezig met bikinibroekjes met een code." Zo wordt het van de zomer op het strand zeker niet saai! Wat kost het en moet je lid zijn? „Het kost je alleen een t-shirt van dertig euro, maar dan ben je ook meteen gere gistreerd als member en kan men jou contacten. Als iemand je een sms stuurt die niet bij ons geregis treerd is, kun je helaas niet reage ren op deze sms. De verzender krijgt een bericht terug, met een link om zich aan te melden, zodat deze ook een eigen code aan kan maken." Het leukst is het dus als je allebei lid bent, dan kun je eindeloos sms- daten! Op een weblog op de site kan men een profiel plaatsen, ledereen kan je profiel bekijken en met je in contact komen. Het aan stormend succes van BeHot is al opgepikt door Viola Holt in haar tv- programma op RNN7 en de plaatse lijke pers in Nederland heeft al alle aandacht. Er wordt druk aan de pr- weg getimmerd door het nog aan trekkelijker maken van de website en promotie-acties in discotheken in Zuid-Holland en Utrecht. Ook Bob's Party Palace in Uitgeest is al in gesprek met BeHot om een sms-datingavond te organiseren. „Ik heb het t-shirt bij promotie-acties zelf gedragen en dan merkje inder daad dat je leuke reacties krijgt. Ik kreeg sms-jes als 'Wat een gaaf idee' en 'Wat zie je er leuk uit'. Ik denk dat ik het t-shirt ook eens privé ga dragen, ben wel benieuwd wat er dan gebeurt." Ben je toeval lig in de disco en kom je het promo team van BeHot tegen, dan kun je je meteen met een zelfbedachte code laten inloggen en nog dezelfde avond op sms-jacht gaan. Lizet is overtuigd van de werking van deze moderne valentijnskaart ('dan weet je ook niet van wie je hem hebt gekregen') en hoopt stilletjes het aantal van tweehonderdduizend Italiaanse leden te kunnen overtref fen. Ben jij ook in voor Happy Hunting? Check dan gauw de web site www.behot.nl en meld je aan als BeHotmember.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2007 | | pagina 64