contact Gemeente zet in op nog betere dienstverlening Belangrijke nummers nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo II! (vervolg) Bouwen en wonen Raad en (raads)commissies 5 MAART 200 spoedgevallen alarmnummer 112 zonder spoed Brandweer 072 564 44 44 Politie 0900 8844 UITKIJKPOST De gemeente Heiloo gaat de komende jaren de dienstverle ning voor de inwoners nog verder verbeteren. De gemeente raad heeft onlangs het realisatieplan, waarin de basis voor de verbetering van de dienstverlening is opgenomen, goedge keurd. Voor 2008 zijn de benodigde gelden beschikbaar gesteld, zodat kan worden gestart met de eerste verbeter acties. Als inwoner van Heiloo zult u daar de komende maanden zeker iets van merken. Een moderne overheid met minder regels en een betere en effectievere dienstverlening. Dat is wat de gemeente Heiloo graag wil zijn. Om dat te worden zal een aantal zaken moeten worden verbeterd. Alleen dan kunt u als inwoner van Heiloo in de toekomst te maken krijgen met een slagvaardige organisa tie die de samenleving centraal stelt. Als klant wordt u straks niet langer verwezen, hoeft u nog maar eenmalig gegevens te verstrekken en kunt u gebruik maken van elektronische dienstverlening. Bovendien bepaalt u zelf op welke manier u met de gemeente in contact wilt treden. Positief Op dit moment denkt een groot aantal mensen al positief over de dienstverlening. Dat blijkt uit onderzoeken die wij in het recente verleden hebben verricht. Een simpel voorbeeld: Op dit moment beantwoordt de gemeente Heiloo 95% van de brieven binnen de gestelde termijn en bovendien worden de brieven beter leesbaar door vereenvoudiging van het taalge bruik. Dat wordt door de inwoners als positief ervaren. In de toekomst wil de gemeente Heiloo nog klantgerichter gaan werken, onder andere door verbetering van de elektronische dienstverlening en optimalisatie van de bedrijfsvoering. De gemeente ontwikkelt momenteel plannen om voor de komende drie jaar de dienstverlening verder te verbeteren. In die periode zal er met name aandacht worden besteed aan het verbeteren van de elektronische dienstverlening. Zo wordt het straks mogelijk-om een groot aantal diensten via internet af te handelen. Ook kunnen inwoners in de toekomst bepaal de informatie - bijvoorbeeld over bestemmingsplannen - via de website van de gemeente Heiloo bekijken. Daarnaast wordt er gewerkt aan het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid. Ook zullen bezoekers van het gemeentehuis adequater worden geholpen. Onderzoeken Voordat er verbeteringsvoorstellen kunnen worden ingevoerd, wordt er eerst bij de inwoners van de gemeente Heiloo geïn ventariseerd wat hun wensen en ideeën zijn. Zo is er na een oproep in de Uitkijkpost een burgerpanel opgezet dat de gemeente gaat adviseren over dit onderwerp. Tevens wordt een tweetal onderzoeken gehouden. De komen de maanden zal het TNS-NIPO een telefonische enquête houden onder een aantal inwoners van Heiloo. In een later stadium worden ook bezoekers van het gemeentehuis geïnterviewd. Inmiddels is begin februari in de Publiekshal van het gemeen tehuis het klantbegeleidingssysteem in gebruik genomen. De gegevens die dat systeem oplevert zullen worden gebruikt om klanten aan de balie sneller en doelmatiger te helpen. De gemeente Heiloo is overigens ook in gesprek met het bedrijfsleven. Naar aanleiding van een onderzoek in het J* najaar van 2007 wordt er momenteel een aantal verbeteringen in de communicatie en dienstverlening voorbereid. Voortgang Via artikelen in De Uitkijkpost en de website wordt u, als inwoner van deze gemeente, van de voortgang op de hoogte gehouden. Acties waarmee u als inwoner of ondernemer de komende maanden wellicht iets van gaat merken: Overleg met burgerpanel Klantonderzoek door het TNS-NIPO Overleg met bedrijfsleven Benchmark onder inwoners Verbeteringen in de elektronische dienstverlening Westerweg 307, reg.nr. 2007/0250 bouwen garage verzending: 29 februari 2008 Bezwaar Indien u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouw- of sloopvergunning, kunt u hiertegen binnen zes weken na verzending van het besluit een gemotiveerd bezwaar schrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, afdeling Bestuursondersteuning, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. De datum van verzen ding vindt u onder de omschrijving van het bouw- of sloopplan. Een bezwaarschrift heeft geen schor sende werking. Indien er sprake is van een spoedeisend belang kunt u, nadat u een bezwaarschrift heeft ingediend, tevens om een voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de voorzienin- genrechter van de rechtbank té Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Indien u van de laatstge noemde mogelijkheid gebruik maakt, bent u griffierecht verschuldigd. Meer informatie De genoemde bouw- en sloopplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Voor meer informatie kunt u contact opne men met de medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, tele foonnummer 072 535 66 66. Afgegeven gebruiksvergunning Het college van Burgemeester en Wethouders heeft op basis van artikel 6.1.1. van de gemeentelijke Bouwverordening een gebruiksvergun ning afgegeven voor Tuincentrum DekaTuin, Vennewatersweg 15. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de brandweer, telefoonnummer 072 535 68 50. Commissie Maatschappelijke Zaken Maandag 10 maart a.s. vergadert de com missie Maatschappelijke Zaken in de raad zaal van het gemeentehuis, ingang Raadhuisweg. De vergadering begint om 20.00 uur en is voor iedereen toegankelijk. Naast de vaste punten staat op de agenda: - Vaststellen van de verordening cliën tenparticipatie Wet werk en bijstand (WWB) 2008 - Kwartaalrapportage Integraal Huisvestingsplan - Informatie-uitwisseling raadscommis sieleden Commissie Bestuurlijke Zaken Dinsdag 11 maart a.s. vergadert de commissie Bestuurlijke Zaken in de raadzaal van het gemeentehuis, ingang Raadhuisweg. De vergadering begint om 20.00 uur en is voor ieder een toegankelijk. Naast de vaste punten staat op de agenda: - Presentatie regionaliseren van de brandweer De presentatie wordt verzorgd door de heer M. Lambert van Brandweer Heiloo - Nieuwe opzet programmabegroting - Burgerjaarverslag gemeente Heiloo 2007 - Verslaglegging raad- en raadscom- mïssievergaderingen Commissie Openbare Ruimte Woensdag 12 maart a.s. vergadert de commissie Openbare Ruimte in de raadzaal van het gemeentehuis, ingang Raadhuisweg. De vergadering begint om 20.00 uur en is voor ieder een toegankelijk. Naast de vaste punten staat op de agenda: - Presentatie over instrument om duurzaamheidambities vast te stel len (GPR-gebouw). De presentatie wordt verzorgd door de hëer K. Bakker van W/E adviseurs - Instemmen met wegonttrekking gedeelte van Matthijs Zonderhuisweg - Instemmen met het niet-ontvankelijk verklaren van de bezwaren tegen het raadsbesluit Wet Voorkeursrecht Gemeenten Kanaalweg 32 en Ken nemerstraatweg 436; Campinaterrein - Vaststellen van delegatie huisnum mering aan het college - Vaststellen van woonplaatsenbesluit Heiloo in het kader van de Basisregistraties Adressen en Gebouwen - Concept -Voorontwerp bestem mingsplan Noord West - Op verzoek van Heiloo2000 bespre king over mogelijkheden van de raad om uitspraken te doen over art. 19.2 WRO - Op verzoek van Heiloo2000 bespre king over Afstemmen bouwplannen Pastoor van Muijenweg, Stationsweg en Westerweg - Ingekomen stukken en voorstel tot afdoening Brief van Wonen 50+ Heiloo d.d. 4 februari 2008 inzake bouwplan Rehoboth-locatie Holleweg Heilo. www.heiloo.nl

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2008 | | pagina 19