contact 1500 inwoners ontvangen vragenlijst HEILOO 11 GEMEENTE nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Openingstijden Raad en (raads)commissies Heeft u vragen? Bel meteen!! UITKIJKPOST 26 JANUARI 2011 Begin februari start een klanttevredenheidsonderzoek over een aantal voorzieningen die vallen onder de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Voor dit onder zoek ontvangen 1500 willekeurige inwoners van Heiloo boven de 18 jaar een vragenlijst. Het is belangrijk dat wij zo veel mogelijk ingevulde enquêtes terugkrijgen. Hiermee kunnen wij de voorzieningen in de gemeente zo goed mogelijk afstemmen op de wensen van onze inwoners. De gemeente peilt jaarlijks de mening van inwoner van de gemeente over de Wmo. Ook als u nog niet eerder met voor zieningen van de Wmo te maken heeft gehad, stellen wij uw mening erg op prijs. Bedenkt u daarbij dat u altijd te maken kunt krijgen met voorzieningen van de Wmo en maak daarom nu gebruik van de mogelijkheid uw mening te geven. Waarover gaat dit onderzoek? De Wmo gaat over participatie: iedereen moet kunnen mee doen in de maatschappij. Onder de Wmo vallen vele voorzie ningen voor jong en oud. bijvoorbeeld hulp in de huishouding en woonvoorzieningen. Maar ook informatie, advies en onder steuning van vrijwilligers, mantelzorgers. ouders van kinderen met opvoedproblemen maakt hier onderdeel van uit. De gemeente vindt het belangrijk dat er voldoende voorzieningen zijn en dat deze ook goed toegankelijk zijn. Terugsturen voor 20 februari Als u de vragenlijst ontvangt, kunt u deze terugsturen naar de gemeente in de bijgevoegde antwoordenvelop vóór 20 februari. Gebruikt u alleen de formulieren om uw mening te geven. In juni publiceren wij de uitslag van dit onderzoek. Wij stellen het erg op prijs als u de vragenlijst invult als deze bij u op de deurmat valt. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66. De genoemde bouw- en sloopplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Voor meer informatie kunt u contact opne- Bouwen en wonen men met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoonnummer 072 535 66 66. GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66, info@heiloo.nl www.heiloo.nl Openingstijden mat/mvrij 08.00 - 12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden mat/mvrij 08.00 - 15.45 uur zaterdag 09.00 - 12.00 uur Ontvangen aanvragen om omgevingsvergunning Burgemeester en wethouders maken bekend dat de volgende aanvragen om een omgevingsvergunning zijn ontvangen. Kanaalweg 6, zaaknr. 11 716 verwijderen asbesthoudend materiaal (golfplaten) ontvangstdatum: 18 januari 2011 Kerkelaan 59, zaaknr. 11 717 vergroten woning (kelder) ontvangstdatum: 17 januari 2011 Rechte Hondsbosschelaan 24, zaaknr. 11 470 slopen woning en garage ontvangstdatum: 10 januari 2011 Van Vladerackenlaan 33, zaaknr. 11 584 verwijderen asbesthoudend materiaal ontvangstdatum: 14 januari 2011 Verleende omgevingsvergunningen Burgemeester en wethouders hebben de volgende omgevingvergunningen verleend. Groote Olven 16, zaaknr. 10 15831 vergroten woning (dakopbouw) verzending: 19 januari 2011 Laan van Muijs 10, zaaknr. 11 00213 plaatsen dakkapel op achterdakvlak woning verzending: 19 januari 2011 parkeerterrein Het Hoekstuk, zaaknr. 10 12725 plaatsen twee winkelwagen overkap pingen verzending: 20 januari 2011 Bezwaar Als u het niet eens bent met een besluit, kunt u hiertegen binnen zes weken na verzending van het besluit een gemotiveerd bezwaar schrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, afdeling Bestuursondersteuning, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. De datum van verzen ding vindt u onder de omschrijving van het plan. Beroep Een bezwaar- of beroepsschrift heeft geen schorsende werking. Indien er sprake is van een spoedeisend belang kunt u, nadat u een bezwaarschrift heeft ingediend, tevens om een voorlo pige voorziening (schorsing) vragen bij de voorzieningenrechter van de recht bank te Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Indien u van de laatstge noemde mogelijkheid gebruik maakt, bent u griffierecht verschuldigd. Verlengen beslistermijn Voor de volgende omgevingsvergun ning is besloten tot verlengen van de beslistermijn. uitwerkingsplan 1, Zuiderloo, zaaknr. 10 15976 bouwen van twee garages (afwijking bestemmingsplan) De oorspronkelijke beslisdatum van 24 februari is verlengd met zes weken naar 7 april. Bezwaar Tegen het besluit tot het verlengen van de beslistermijn bestaat de mogelijk heid om bezwaar aan te tekenen. Als u het niet eens bent met dit besluit, kunt u hiertegen binnen zes weken na verzending van het besluit een gemo tiveerd bezwaarschrift indienen bij bur gemeester en wethouders van Heiloo, afdeling Bestuursondersteuning, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Welstandscommissie De volgende vergadering van de Welstandscommissie vindt plaats op maandag 31 januari. De vergadering begint om 14.00 uur in het gemeente huis, ingang Raadhuisplein 1. Bouwplannen, die daarvoor in aan merking komen, worden voorafgaand aan de middagvergadering in mandaat behandeld. Wie bij een vergadering van de commissie aanwezig wil zijn, kan een afspraak maken met de sec retaris van de Welstandscommissie, de heer F. Goedhart, telefoonnummer 072 535 67 37. De vergaderingen van de Welstandscommissie zijn openbaar. Belangstellenden kunnen de verga dering van de Welstandscommissie bijwonen op de publieke tribune. Op verzoek kan de vergadering om per soonlijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Alleen de planindiener en/of de ontwerper kan op afspraak een toelichting geven tijdens de vergadering, waarin het plan wordt behandeld. De notulen zijn ook openbaar en worden na goedkeuring in de volgende vergadering op internet gezet. Definitieve agenda De definitieve agenda staat vanaf vrijdagmiddag 28 januari op de website www.heiloo.nl onder het thema Bestuur en organisatie bij Raads- en adviescommissies Welstandscommissie. De agenda ligt ook vanaf maandag 31 januari tussen 8.00 en 12.30 uur in het gemeente huis ter inzage bij de balie Bouwen en Wonen en de receptie. Er is een aparte agenda voor de bouwaanvragen, die de commissie 's ochtends in mandaat behandelt. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de balie Bouwen en Wonen, telefoonnum mer 072 535 66 66.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2011 | | pagina 11