'Heiloo Afvalinzameling in het nieuwe jaar 9 HEILOO DO GEMEENTE Openingstijden Raad en (raads)commissies Veiligheid Nieuwjaarsreceptie maandag 9 januari Evenementen Heeft u vragen? Bel meteen!! UITKIJKPOST 4 JAN UARI 2012 nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Bij deze Uitkijkpost vindt u ook de afvalkalender 2012. In de afvalkalender staat wanneer welke rolemmer wordt geleegd en vindt u informatie over het scheiden van afval. Dagelijks werken we er met z'n allen hard aan om van afvalscheiding een succes te maken. Kerstbomen halen we op Anders dan vorig jaar halen we van 9 tot en met 13 januari kerstbomen op in plaats van de groene rolemmers. Graag uw kerstboom op de juiste dag aanbieden op de clusterplaats rolemmers. De dagen voor uw wijk vindt u in de Afvalkalender 2012 Afvalinzameling - Meer door inwoners zelf Omdat we u vragen meer zelf te brengen, mag u grotere hoeveelheden groenafval en grofvuil (huisraad) bij de Afvalbrengplaats brengen. We hebben in 2012 twee leenaanhangers voor onze inwoners. U kunt een aanhanger lenen om zelf uw grofvuil (huisraad) en groenafval naar de Afvalbrengplaats te bren gen. Bel eerst het Klantcontactcentrum om een aanhang wagen te reserveren. Takken en ander tuinafval dat niet in de groene rolemmer past kunt u zelf naar de Afvalbrengplaats brengen. Heeft u een grote tuin, dan kunt u ook in uw eigen tuin takken ver snipperen en composteren. We halen geen tuinafval meer op. Wit-en bruingoed kunt u gratis inleveren bij uw leverancier. U kunt wit- en bruingoed ook bij de Afvalbrengplaats inle veren. We halen geen wit- en bruingoed meer op. Grofvuil (huisraad) halen we minder vaak op. Het kan zijn dat u wat langer moet wachten. We vragen u om zelf uw groene en grijze rolemmer schoon te houden. Wij maken de rolemmers niet meer schoon. Hoeveel afval mag u zelf brengen? Hoeveel afval mag u brengen De hoeveelheid afval die u mag brengen bij de Afvalbrengplaats heeft een limiet. Alleen inwoners uit Heiloo mogen afval brengen. Neem daarom uw legitimatiebe wijs mee. Grofvuil (huisraad): 2 m3 Tuinafval: 2 m3 per vier weken Bouw- en sloopafval: 0,5 m3 per vier weken Asbest: 2 m2 per jaar (niet op zaterdag) Kijk ook op onze website www.heiloo.nl Inwoner Afvalwijzer Let op: Nieuwe openingstijden Afvalbrengplaats De openingstijden van de Afvalbrengplaats zijn veranderd. Dinsdag tot en met vrijdag is de Afvalbrengplaats geopend van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 15.45 uur. Op zater dag is de Afvalbrengplaats geopend van 9.00 tot 13.00 uur. DE AFVALBRENGPLAATS IS OP MAANDAG EN TUSSEN DE MIDDAG GESLOTEN. Meer Informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66 of stuur een e-mail naar info@heiloo.nl. Vaststelling crisisplan De Risicowijzer GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66, info@heiloo.nl www.heiloo.nl Openingstijden mat/mvrij 08.00 - 12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2, Postbus 1, 1850 AA Heiloo,t 072 535 66 66 Openingstijden di t/m vrij 08.00 - 12.00 uur 13.00 - 15.45 uur zaterdag 09.00 - 13.00 uur Wij nodigen u uit voor de Nieuwjaarsreceptie op maan dag 9 januari in de Witte Kerk. Burgemeester Hans Romeyn houdt rond 20.15 uur een toe spraak. Tijdens de receptie maken wij ook 'Het beste idee van Heiloo' bekend. De receptie duurt van 19.30 tot 21.00 uur. Welstandscommissie De volgende vergadering van de Welstandscommissie vindt plaats op maandag 9 januari 2012. De verga dering begint om 14.00 uur in kamer 002 van het gemeentehuis, ingang Raadhuisplein 1. Bouwplannen, die daarvoor in aanmerking komen, wor den voorafgaand aan de middagver gadering in mandaat behandeld. Wie bij een vergadering van de commissie aanwezig wil zijn, kan een afspraak maken met de heer J. Hopman, telefoonnummer 072 535 67 39. De vergaderingen van de Welstandscommissie zijn openbaar. Belangstellenden kunnen de verga dering van de Welstandscommissie bijwonen op de publieke tribune. Op verzoek kan de vergadering om per soonlijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Alleen de planindiener en/of de ontwerper kan op afspraak een toelichting geven tijdens de vergadering, waarin het plan wordt behandeld. Definitieve agenda De definitieve agenda staat vanaf vrijdagmiddag 6 januari 2012 op de website www.heiloo.nl onder het thema Bestuur en orga nisatie bij Adviescommissies/ Welstandscommissie. De agenda ligt ook vanaf maandag 9 januari 2012 tussen 8.00 en 12.30 uur in het gemeentehuis ter inzage bij de balie Bouwen en Wonen en de receptie. Meer informatie Voor meer informatie kunt u terecht bij een medewerker van de balie Bouwen en Wonen, telefoonnummer 072 535 66 66. Ontheffing sluitingstijd De burgemeester verleent op grond van artikel 2:25 van de APV aan Scouting Victoria Heiloo vergunning voor het houden van een nieuwjaarsfeest op zaterdag 14 januari 2012 in het clubge bouw aan de Westerweg 48 te Heiloo; verleent ontheffing van het bepaalde in artikel 2:29 van de APV tot verlen ging van de sluitingstijd aan Scouting Het college van burgemeester en wethouders heeft op 20 december 2011 het crisisplan van de gemeente Heiloo vastgesteld, ingaande 1 januari 2012. Op 1 januari 2012 wordt het rampenplan 2006 van de gemeente Heiloo ingetrokken. Meer informatie Voor meer informatie over genoemd crisisplan kunt u contact opnemen met de coördinator rampenbestrijding en externe veiligheid, Toos van den Berg, via het Klantcontactcentrum van de gemeente Heiloo, telefoonnummer 072 535 66 66. Victoria Heiloo en verleent overeenkom stig de nota Glasheldere Horeca onthef fing van de sluitingstijd tot 2.00 uur in de nacht van zaterdag 14 januari 2012 op zondag 15 januari 2012 in het club gebouw aan de Westerweg 48 te Heiloo (verzending 21 december). Bezwaar Als u het niet eens bent met boven staande ontheffing, dan kunt u hier- Alle huisadressen in Noord-Holland Noord ontvangen rond de jaarwisseling een Risicowijzer in de brievenbus. In deze brochure staan tips over hoe u zich kunt voorbereiden op een ramp of crisis, wat u moet doen bij crisissitua ties, hoe de bevolking tijdens een crisis wordt gealarmeerd en/of geïnformeerd en wat de overheid in die gevallen doet. Meer informatie Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met de coördinator rampenbestrijding en externe veiligheid van de gemeente Heiloo Toos van den Berg, telefoonnummer 072 535 68 22. tegen binnen zes weken na de dag, waarop de brief is verzonden, een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en Wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Meer informatie Voor meer informatie kunt u con tact opnemen met de heer Tom van der Meijs van de afdeling Bestuursondersteuning, tel. 535 68 08.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2012 | | pagina 9