Heiloocontact Verzelfstandiging volkstuin Vlooiendijk Meer informatie? Bel! 10 Bouwen en wonen Evenementen Burgerzaken Verkeer 7 NOVEMBER 2012 UITKIJKPOST nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Het gemeentehuis is bereikbaar op 072 535 66 66, van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. Beheer Openbare Ruimte is bereikbaar op 072 535 68 68, van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 16.00 uur De gemeente Heiloo verzelfstandigt het laatste volks tuincomplex. Vanaf 1 januari 2013 beheren de tuinders van de 129 tuinen aan de Vlooiendijk het complex zelf. Dit doen zij in de vorm van een vereniging, waarvan het bestuur door enkelen van hen wordt gevormd. Eerder al verzelfstandigden de volkstuinen aan Het Zevenhuizen, de Groeneweg en de Hoogeweg. Huurovereenkomst tot 2022 De verzelfstandiging is een gevolg van de bezuinigingsop dracht van de gemeente Heiloo. In goed overleg met de tuin ders, vertegenwoordigd in een werkgroep, is een huurover eenkomst vastgelegd tot 2022. Zelfwerkzaamheid De tuinders nemen werkzaamheden over waardoor de gemeente een bezuiniging behaalt en de tuinders de komen de jaren kunnen blijven tuinieren. Door meer zelfwerkzaam heid blijven de huurprijzen laag. De tuinders gaan onder andere zelf het klein onderhoud verzorgen, houden de wacht lijsten bij en innen de huurpenningen. Om het wel en wee op de complexen in goede banen te leiden, stellen de tuinders gezamenlijk een huishoudelijk reglement op. De handhaving van dit reglement is in handen van de vereniging. Lid worden? Alle huidige tuinders hebben afgelopen week een brief ont vangen met een aanmeldingsformulier voor het lidmaatschap van de vereniging. Zij worden als eerste in de gelegenheid gesteld om hun tuin via de vereniging te huren. Als u ook een tuin wilt huren op de Vlooiendijk, dan kunt u zich aanmelden via volkstuinvlooiendijk@gmail.com. De vereniging legt een wachtlijst aan. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een mede werker van het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66. Wethouder Désirée Schmalschlager feliciteert de heer Stienstra (voorzitter van de vereniging) met de huurovereen komst en overhandigt een getekend exemplaar. Op de achtergrond van links naar rechts: De heer De Wildt (bestuurslid) Mevrouw Beers-Dekker (secretaris) Mevrouw Van Velzen-Zoeter (bestuurslid) De heer Kuijs (penningmeester) De heer Kneppers (bestuurslid) was niet aanwezig. De genoemde bouw- en sloopplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoonnummer 072 535 66 66. Ontvangen aanvragen omgevings vergunning Burgemeester en wethouders maken bekend dat de volgende aanvragen om een omgevingsvergunning zijn ontvangen. Nijverheidsweg 2c, zaaknr. 12 11475 legalisatie van een bedrijfswoning boven de werkplaats ontvangen: 30 oktober 2012 naast Westerweg 187 en tegenover Van Vladerackenlaan 1, zaaknr. 12 11375 kappen van twee bomen (wegens ziekte) ontvangen: 2 november 2012 Plaatsen verkeersbord Burgemeester en wethouders heeft besloten tot het plaatsen van bord "bus halte" (L3), bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en verkeerstekens (RW 1990), met blokmarkering op Het Malevoort nabij de Ronge en Het Malevoort nabij Het Hoekstuk. Ter inzage Dit besluit ligt gedurende zes weken na publicatie ter inzage bij de informatie balie in het gemeentehuis. Bezwaar Indien u belanghebbende bent en het Verleende omgevingsvergunningen Burgemeester en wethouders hebben de volgende omgevingvergunningen verleend. Stationsweg 85a, zaaknr. 12 10466 veranderen van de voorgevelpui van de winkel verzending: 1 november 2012 Westerweg 251, zaaknr. 12 10169 vernieuwen van de reclame-uitingen van de luifel verzending: 2 november 2012 Bezwaar Belanghebbenden kunnen tegen de genoemde besluiten een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemees- niet eens bent met dit besluit kunt u, binnen zes weken na de dag van deze publicatie, een gemotiveerd bezwaar schrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Het bezwaarschrift moet schriftelijk worden ingediend, zijn ondertekend en moet ten minste bevatten: a. naam en adres van de indiener; b. de dagtekening; c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht; d. de gronden van het bezwaar. Een bezwaarschrift heeft geen schor ter en wethouders van Heiloo, afdeling Bestuursondersteuning, Postbus 1, 1850 AA Heiloo, binnen zes weken na de dag van verzending van het besluit. De datum van verzending vindt u onder de omschrijving van het plan. Een bezwaar- of beroepsschrift heeft geen schorsende werking. Indien er sprake is van een spoedeisend belang kunt u, nadat u een bezwaarschrift heeft ingediend, tevens om een voorlo pige voorziening (schorsing) vragen bij de voorzieningenrechter van de recht bank te Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Indien u van de laatstge noemde mogelijkheid gebruik maakt, bent u griffierecht verschuldigd. sende werking. Indien er sprake is van een spoedeisend belang kunt u, nadat u een bezwaarschrift heeft ingediend, tevens om een voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Indien u van de laatstge noemde mogelijkheid gebruik maakt, bent u griffierecht verschuldigd. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66. Evenementenvergunningen De burgemeester heeft op grond van artikel 2.2.5 van de Algemene Plaatselijke Verordening Heiloo 2010 vergunning verleend: - aan Atletiekvereniging Trias om op zaterdag 17 november van 11.00 uur tot 16.00 uur de 1ste Crosscompetitie, een hardloop wedstrijd over verhard en onver hard terrein in het recreatiegebied Noorderweg ter hoogte van Het Maalwater te houden (verzending brief 26 oktober 2012). - aan Stichting Sint Nicolaas Comité Heiloo om op zaterdag 24 november van 11.00 uur tot 14.00 uur de Sinterklaasintocht te houden. De route is die dag als volgt Startpunt Gemeentehuis, Looplein, Butterlaan,Stationsweg, Kennemerstraatweg en eindpunt het GGZ-Terrein (verzending brief 25 oktober 2012). Standplaatsvergunning Het college heeft op grond van artikel 5.18 van de Algemene Plaatselijke Verordening Heiloo 2010 aan mevrouw T. Nanne vergunning verleend om in de maand december op haar eigen terrein aan de Kennemerstraatweg 423 kerstbomen te verkopen (verzending brief 26 oktober 2012). Bezwaar Belanghebbenden kunnen tegen een besluit binnen zes weken na de dag van verzending een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij de burge meester of burgemeester en wethou ders, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. De datum van verzending vindt u onder de omschrijving van het besluit. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66. Burgerlijke stand tot en met 1 nov. Geboren Seb Zwaga z.v. Q.S. Zwaga en L. Beeldman Noa C.S. Pools d.v. R.L. Pools en M. van het Maalpad Sophie Bakker d.v. R.V. Bakkeren E.M. Bruin Jaelle de Jong d.v. A. de Jong en J.C. Vijfschaft MaxG. Rupert z.v. M.W.F.W. Rupert en C.P.A. Reus Lucca Borkes z.v. L.M.T. Borkes en D. Plagmeijer Huwelijksaangiften aangiften gereg. partnerschap A.J. Kos en N. Laldjising S. van Exter en M. de Boer Overleden J. de Boer P. Winnips M.W. van der Burgt wv Jansen A.C. Smaal H. Poppe J.C. Gerritsen ev van der Meer www.heiloo.nl

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2012 | | pagina 10