Heiloo contact 11 HEILOO Wijziging openingstijden Afvalbrengplaats nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo GEMEENTE Bezwaar maken Financiën Bouwen en wonen Openingstijden Raadhuisplein 1 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66, info@heiloo.nl www.heiloo.nl maandagavond 18.00 - 20.00 uur Raad en (raads)commissies Auditcommissie donderdag 19 januari Heeft u vragen? Bel meteen!! Volg ons op UITKIJKPOST 11 JANUARI 2017 Inkoop en aanbestedingsbeleid 2017 Op 20 december 2016 hebben burge meester en wethouders besloten om het Inkoop- en aanbestedingsbeleid 2017 Gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum, Heiloo en werkorganisatie BUCH vast te stellen. Het beleid treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2017. Het beleid ligt vanaf donderdag 12 januari ter inzage bij de informatiebalie in het gemeentehuis. GEMEENTEHUIS Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 12.30 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden di t/m vrij 08.00 - 12.00 uur 13.00 - 15.45 uur zaterdag 09.00 - 13.00 uur Vastgesteld exploitatieplan en bestemmingsplan De Lus Burgemeester en wethouders van de gemeente Heiloo maken ingevolge het bepaalde in artikel 3.8 lid 3 en artikel 6.14, lid 2 Wro bekend dat met ingang van donderdag 12 januari 2017 voor een periode van zes weken voor een ieder ter inzage ter inzage ligt: Het op 12 december 2016 door de gemeenteraad ongewijzigd vastge stelde exploitatieplan 'De Lus' en het op dezelfde datum ongewijzigd vastge stelde bestemmingsplan 'De Lus'. Doel van het bestemmingsplan en het exploitatieplan Het planologisch-juridisch mogelijk maken van de bouw van woningen en appartementen op het noordelijk deel van bedrijventerrein Oosterzij te Heiloo (globaal het voormalige WNK-terrein en Nidrac). Door middel van het exploi tatieplan kan de gemeente Heiloo kos ten verhalen. Inhoud van het bestemmingsplan en exploitatieplan In het bestemmingsplan Zuidoost (2011) was de transformatie van bedrij venterrein naar een gecombineerd woon-werkgebied planologisch moge lijk gemaakt. Voor deze gecombineer de woon-werkeenheden bleek echter weinig belangstelling te bestaan. Het bouwplan is daarop aangepast naar 'normale' woningen en appartementen. Ook is op een aantal plekken het type woning gewijzigd. Een nieuw bestem mingsplan is nodig om realisatie van dat nieuwe concept planologisch mogelijk te maken. Het exploitatieplan biedt de gemeente Heiloo de moge lijkheid om kosten die samenhangen met de ontwikkeling van 'De Lus' te verhalen. Ter inzage Het exploitatieplan met de bijbeho rende stukken en het bestemmingsplan liggen van donderdag 12 januari 2017 tot en met 22 februari 2017 op de vol gende wijze ter inzage: bij de informatiebalie in het gemeen tehuis, Raadhuisplein 1 te Heiloo; i n de Openbare Bibliotheek, Westerweg 250 te Heiloo. Inzien via internet op de landelijke website www.ruim- telijkeplannen.nl /NL.IMRO.0399. DeLus2016-EX02 (exploitatieplan) en NL.IMRO.0399.DeLus2016-0401 (bestemmingsplan) als pdf-bestand op www.heiloo.nl/ bestemmingsplannen Beroep Gedurende de periode dat het bestem mingsplan en het exploitatieplan 'De Lus' ter inzage liggen, kunnen slechts belanghebbenden die kunnen aanto nen redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest om een zienswijze tegen het ontwerpbestemmingsplan c.q. het ontwerp exploitatieplan in te die nen, beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het beroepschrift dient te wor den gericht aan de Afdeling bestuurs- rechtsspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Inwerkingtreding Het besluit tot vaststelling van het exploitatieplan en het bestemmings plan 'De Lus' treedt in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Het instellen van beroep schort de inwer kingtreding van het bestemmingsplan of het exploitatieplan niet op. Degenen die beroep hebben ingesteld kunnen een verzoek om een voorlopige voor ziening indienen. Als binnen de termijn naast het beroepschrift een verzoek om voorlopige voorziening is inge diend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, treedt het besluit niet in werking voordat op het verzoek is beslist. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact op met de heer C. Ouwerkerk van de afdeling VROM, telefoonnummer 072 535 67 33. Omgevingsvergunningen Ontvangen aanvragen: Kennemerstraatweg 402-406, zaak nummer 16 12593, realiseren van 6 appartementen op de begane grond, ontvangen: 21 december 2016 Tuinenhof 29, zaaknummer 17 00045, plaatsen van een carport, ontvangen: 22 december 2016 Kennemerstraatweg 125a, zaak nummer 17 00073, aanbrengen van raambekleding en geveltekst op koof, ontvangen: 21 december 2016 Zuiderloo fase 2 Timpaan, zaaknum mer 17 00079, bouwen van 10 wonin gen (2-onder-1-kap type Sneeuwbal en Magnolia), ontvangen: 21 december 2016 Spillaan 5, zaaknummer 17 0116, vergroten van de uitweg, ontvangen: 23 december 2016 Zuiderloo, zaaknummer 17 0118, bouwen van 18 woningen, ontvangen: 22 december 2016 Verleende vergunningen: Kanaalweg 21, zaaknummer 16 10009, bouwen van een potstal (fase 1 van vernieuwen agrarisch bedrijf), verzonden: 6 januari 2017 Rechte Hondsbosschelaan 24a, zaaknummer 16 11020, toevoegen van de bestemming kantoor naast de maatschappelijke bestemming, verzonden: 6 januari 2017 Slootenslaan 1 hs 5, zaaknum mer 16 11192, bouwen van een recreatiewoning,verzonden: 3 januari 2017 Groenelaan t.p.v. nr. 6 en 10, zaaknummer 16 12524, kappen van twee kastanjebomen, verzonden: 3 januari 2017 U kunt tegen deze besluiten bezwaar maken. Zie hiervoor de tekst 'Bezwaar maken'. Als een besluit rechtstreeks gevolgen voor u heeft, kunt u hiertegen bezwaar maken. Dit doet u in een brief bin nen zes weken nadat het besluit is verzonden. In dit bezwaarschrift zet u in elk geval uw naam, adres en hand tekening, de datum, een omschrijving van het besluit en de reden waarom u het niet met het besluit eens bent. Het bezwaarschrift stuurt u naar degene die het besluit heeft genomen: burgemees ter of burgemeester en wethouders, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Dit staat vermeld in de tekst over het besluit. Vragen om schorsing Een bezwaarschrift heeft geen schor sende werking. Het besluit blijft van kracht. Bij een spoedeisend belang kunt u een voorlopige voorziening (schorsing) aanvragen bij de voor- zieningenrechter van de rechtbank Noord-Holland, sector Bestuursrecht, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem. Hiervoor betaalt u griffierecht. Vergaderingen raadscommissies aangepast Maatschappelijke Zaken maandag 16 januari - Verordening cliëntenparticipatie Wet sociale werkvoorziening (Wsw) gemeente Heiloo Bestuurlijke Zaken, dinsdag 17 januari - Programmabegroting van de GR Werkorganisatie de BUCH 2017/2018 t/m 2021 Openbare Ruimte woensdag 18 januari - Presentatie Regionaal Actie Programma Wonen - Aanwending gereserveerde NUON- gelden - Bespreeknotitie Verwijdering deel houtwal Oosterzij - Voorontwerp uitwerkingsplan Spanjaardslaan 12b te Heiloo - Controleprotocol voor de accoun tantscontrole jaarrekening 2016 Meer informatie of aanmelden inspreken Voor meer informatie of aanmelden om in te spreken, neemt u contact op met mevrouw D. van der Schuur, commis siegriffier, telefoonnummer 072 535 6793 of e-mail griffie@heiloo.nl. Wie afval kwijt wil bij het Afvalbrengplaats, kan vanaf 16 januari ook op maandag en tussen de middag terecht. De openingstijden zijn aangepast en verruimd, om beter aan de vraag van de inwoners te voldoen. Vanaf 16 januari zijn de openingstijden: - maandag tot en met vrijdag: 8.30 - 15.45 uur - zaterdag: 9.00 - 13.00 uur

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2017 | | pagina 11