ff'' jètabs-ficricfiten. JflarKt- en fieursbetitftltit 527. Blijkens achterstaande advertentie heeft het be raamde concert der Vereenigde Toonkunstenaren ge noegzame belangstelling gevonden om op a. s. vrijdag te kunnen doorgaan. Velen zullen voorzeker van de gelegenheid gebruik maken om dit uitstekend orchest te gaan hooren en goed doen alsnog de gelegenheid tot inteekening te benuttigen. Vervolg der zitting van den Gemeenteraad van Woensdag 22 November. 20. Rapport op het verzoek van den heer J. Pot, koopman alhier, om vergunning tot hel leggen eener spoorlijn met zijlijn ten behoeve eener verbinding der stations-terreinen met de kom der gemeente, voor zoover die lijnen over gemeentegrond gaan en wel van de brug in den Belderschen straatweg langs de Kanaalkade, voorloopig tot de brug in die Kanaalkade, met roode lijnen aangegeven op de overgelegde situatie-teekeningzijnde hij voornemens het vervoer der wagons voorloopig te doen plaats hebben met paarden. Tegen dit verzoek bestaat geene bedenkingintegendeel, door het leggen dezer lijn wordt eene in het .belang van het goede renvervoer zeer wenschelijke verbetering tot stand gebracht. Zoolang de wagons met paarden vervoerd worden, bestaat er voor het verkeer niet het minste gevaar, zoodat uit het oog punt der openbare veiligheid tegen de inwilliging van dit ver zoek ook geen bezwaar kan worden aangevoerd. Die spoorlijn wordt echter bijna geheel op rijks grond gelegd: de berm langs den Helderschen straatweg en de brug in dien weg zijn rijks eigendom en van den berm langs de Kanaalkade wordt uitge zonderd een klein deel nabij de bogt ter hoogte der gasfabriek, alleen gebruik gemaakt van het bij het rijk in beheer zijnde gedeelte. De verzoeker zal dus aan den Minister van Waterstaat ver gunning moeten vragen en zich moeten onderwerpen aan de voorschriftendoor dien minister te geven voor het leggen der rails Wanneer de verzoeker die vergunning bekomen heeft, kan het gemeentebestuur eerst beoordeelenwelke voorschrif ten in het belang der openbare veiligheid gegeven dienen te worden. Daarom wordt voorgesteld, de vergunning tot wederopzegging toe te verleenenonder de volgende voorwaarden a. de gemeente zich het recht voorbehoudtom ook andere aanvragers om vergunning tot het leggen van spoorlijnen daartoe vergunning te verleenen in welk geval de verzoeker of zijne rechtverkrijgenden zelfs doorsnijdingen of overgangen op hunne op gemeentegrond liggende rails moeten toestaan zonder daarvoor eenige vergoeding te kunnen vorderen b. de verzoeker of zijne rechtverkrijgenden zich onderwerpen aan alle voorschriften, door Burg. en Weth. in het belang der openbare veiligheid te gevenzoo tijdens den aanleg als tijdens de exploitatie; c. de verzoeker geen aanvang maakt, met het leggen der rails, dan nadat aan Burg. en Weth. overgelegd is de beschikking van den minister van waterstaat, handel en nijverheid, waarbij vergunning verleend wordt tot het leggen dezer spoorlijnen d. de gebreken, door den aanleg en het onderhoud dezer spoor lijnen aan gemeente-eigendommen toegebrachtdoor en ten koste van den verzoeker of zijne rechtverkrijgenden worden hersteld e. voor het gebruik van den gemeentegrond door den verzoeker of zijne rechtverkrijgenden eene jaarlijksehe recognitie van drie gulden worde betaald ten kantore van den gemeente ontvanger ingeval de vergunning vervalt of de exploitatie niet wordt voortgezet, de opruiming der genoemde werken door en ten koste van den verzoeker of zijne rechtverkrijgenden geschiede binnen 4 weken na daartoegedane schriftelijke aanzegging door of van wege Burg. en Weth. van Alkmaar, bij gebreke van voldoening waaraan Burg. en Weth. bevoegd zijn, de opruiming ten koste en schade van den verzoeker of zijne rechtverkrijgenden te doen verrichten; g. binnen een jaar na de dagteekening van dit besluit de ex ploitatie aangevangen is, bij niet-nakoming waarvan deze vergunning vervalt. De heer H. J. Bruinvis vraagtof deze dienst bestemd zal zijn fen gebruike van het algemeen of van bizondere personen? De Voorzitter antwoordt, dat de door hem met den aanvrager gehouden bespreking den indruk heeft gegeven, dat hij bestemd zou zijn voor algemeen niet voor bizonder gebruik. De heer Kraakman, die het in het algemeen zeer bedenkelijk acht ge durende een onbepaald aantal jaren (in het ontwerpbesluit wordt door Burg. en Weth. ook vergunning voor onbepaalden tijd voorgedragen) aan één persoon de beschikking over gemeente grond af te staan, gelooft dat vooral hier met groote voorzich tigheid gehandeld moet worden. De door dezen verzoeker te gebruiken weg wordt in verband met de ontworpen tramver binding van Alkmaar naar Oosthuizen de weg iangs welken de verbinding van het oostdhjk met het westelijk deel van Noordholland plaats zal hebben. Het tot stand komen eener verbinding tusschen die 1ram en het station langs Ach terweg, Kanaalkade, na bij de Vlotbrug over het Kanaal te zijn gegaannaar zijn inzien eene levensvoorwaarde voor die ondernemingzal door inwilliging van deze lijn belet worden. En het gemeente-belang brengt mededie tot stand koming op het belang waarvan de kamer van koophandel reeds vroe ger wees, krachtig te bevorderen. Men dient dus goed na te gaan, wat deze verzoeker bedoelt. Bij het verzoek wordt alleen vergunning gevraagd tot het leggen van rails. Waartoe Tot het vervoeren van personen, van goederenof van personen en goederen beiden De Raad weet het nietwant in het adres wordt niet gezegd waarin de exploitatie zal bestaan. Zal de exploitatie geschieden ten dienste van het publiek, of van bizondere personen? Ook dit wordt niet opgegeven. Hij vraagt, al geldt het hier de exploitatie van een klein lijntje, zou het niet wenschelijk zijn, dat de Raad, om later onaangenaamheden te voorkomen, zich voorbehield de goedkeu ring van tarievenen op het voorbeeld van bet rijk de goed keuring van uren van aankomst en vertrek, zaken, waaromtrentmen geheel in het onzekere verkeert p Zooals het verzoek daar ligt, kan de Raad niets anders doendan afwijzend beschikken, want men weet niet alleen niets van de exploitatie, maar zelfs niet waar en hoe de aansluiting asn het stationsterrein moet plaats hebben. Hij herhaalt dat de Raad hoogst omzichtig moet zijn met het alstaan van een deel van den weg die kan strekken tot verbinding van het oostelijk met het westelijk deel van Noord-Holland en niet zonder grondig onderzoek daartoe kan overgaan. De Voorzitter verwijst den heer Kraakman naar de wet van 23 April 1880, (Staatsblad No. 67) op de openbare middelen van vervoer. Die wet vordert alleen van den ondernemer van eenig openbaar middel van vervoer, dat hij doet de daarbij voorgeschreven kennisgevingendoch schrijft niet voor, dat hij zich onderwerpen moet aan de hem te dien aanzien te geven voorschriften. Men kan aan de exploitatie naar zijne meening niets doen. Bovendien worden de rails op een klein gedeelte na ter hoogte van de bocht in de nabijheid der gasfabriek gelegd in rijks grond waarover de gemeente niets te zeggen heeft. De heer Verhoeff deelt niet geheel dit laatste gevoelen des Voorzittersde in gebruik aangevraagde grond ligt onder de gemeente Alkmaar en de gemeente-verordeningen zijn even zeer toepasselijk op rijks eigendommen als op die van andere besturen. Men moet niet vergeten, dat de raad, dit verzoek inwilligende, voor de openbare dienst bestemden grond aan zijne bestemming onttrekt Het door den heer Kraakman aangevoerde is hem lang niet onverschillig en al wil hij gaarne verklaren dat hij het tot stand komen dezer onderneming met genoegen zal zienzoo moet de raad toch hoogst voorzichtig zijn en dient hij zeer zeker in de eerste plaats te wetenof deze on derneming bestemd zal zijn in het bizonder belang van eenige industriëelen of voor het publiek. De heer Bosman wil met een voorbeeld er op wijzen hoe groot belang bestaat bij het betrachten van voorzichtigheid met deze aanvrage. Een der eerste vereischten voor de werking eener goede gasfabriek is volgens het oordeel van deskundigen, wekelijksche aanvoer van steenkolen, zoo zulks eenigzins mogelijk is. Die aanvoer zou hier uitstekend kunnen geschieden: verbinding der gasfabriek aan het station zou gemakkelijk tot stand gebracht kunnen worden. Verondersteld nu eens, dat de ondernemer der alhier ge vestigde gasfabriek wie hij ook zijde steenkolen rechtstreeks per trein wilde aanvoeren en hierin niet kon slagendoordat hij met dezen aanvrager het niet eens kon worden over den prijs van vervoer, dan zou hieruit toch belangrijk nadeel voort spruiten. Daarom moeten eenige bepalingen gemaakt worden. De ondernemer moet een tarief maken en ter goedkeuring inzendenwaarbij een maximum prijs wordt vastgestelder moet bovendien duidelijk bepaald worden dat de onderneming strekt voor het openbaar verkeer. De Voorzitter blijft bij de meeningdat de gemeente slechts voor een zeer gering deel bij deze zaak betrokken iswant dat het rijk de groote be langhebbende is. De minister zal ook zeer zeker voorschriften geven en volgens de voorwaarden, door Burg. en Weth. voor gedragen, moet hij de ministeriëele beschikking overleggen alvorens met het leggen der rails een aanvang te kunnen makenwanneer de verzoeker slechts weetdat de gemeente genegen is de gevraagde vergunning te verleenendan kan hij met de zaak voortgang maken, waarom hij gaarne spoedig antwoord had. De heer H. J. Bruinvis is ingenomen met de zaak, doch dit neemt niet weg, dat zij eerst verder onderzocht moet worden. Men moet omtrent de juiste bedoelingen ingelicht zijn, vast stelling van een tarief beteekent ook zeer weinig, wanneer het materieel dat voor de exploitatie benoodigd is, bijvoorbeeld ont breekt, ook hieromtrent is onderzoek bepaald noodig. De heer Bosman zegt, waarom zal de raad niet afwachten de door den minister te nemen beslissing staat men dit verzoek toe, zooals het daar ligt dan sluit men het leggen van een tweeden spoor af, dat zeker toch niet wenschelijk zou zijn. Er moet toch ook eene bepaling gemaakt wordendat tegen vergoeding gebruik zou kunnen worden gemaakt van de rails enz. De gemeente zelve zou anders in het geval kunnen komen, dat zij daarvan geen gebruik kon maken. De heer Kraakman antwoordt de Voorzitter, dat de opmer king omtrent de wet van 1880 in een opzicht zeer juist is. Als eenmaal de exploitatie aangevangen is, geeft die wet geen enkel recht van toezicht op de exploitatie, maar juist daarom is het zoo noodz'skelijk dat de gemeente geene vergunning verleent tot gebruik van gemeentegrond voor het leggen van rails zon der daaraan voorwaarden te verbinden. Laat de gemeente van dat recht gebruik makenwant anders zou zij nooit meer iets kunnen doen. Niet het rijk, maar de gemeente Alkmaar is de groote belanghebbende en hij kan zich niet voorstellendat de minister in deze zaak eene belissing zou nemenzonder Alk maar te hooren. Alkmaar bij voorbeeld dient toch te weten waar de aansluiting van het stationsterrein zal plaats hebben. Zonder nadere inlichtingen kan dit verzoek niet afgedaan worden. Daarna wordt met 10 tegen 3 stemmen, van de heeren Bruinvis de Lange, Maclaine Pont en Vonk (de heer Mr. A. P. de Lange, juist ter vergadering gekomen en de heer Stoel op grond van art. 46 der gemeentewet bleven buiten stemming) de zaak aangehouden in verband met de gehouden besprekingenver klarende de heer Bosman zich op des Voorzitters vraag bereid, inmiddels de voorwaarden op te gevendie naar zijn inzien aan de vergunning verbonden zouden moeten worden. 21. Verzoek te beslissen, op welk- wijze de bestrating met atscfae keijen van den EHêschen we, al plaats hebben. De gemeente-architect geeft op, dat voor de *266,55, uitgetrokken voor dezen weg, een bedrag van ƒ3000,kan worden besteed voor den aankoop van 30000 keijen, elk groot 14 bij 21 centi meters, waarmede bestraat kan worden bij eene breedte van 4 meter, eene lengte van 200 meter, e nu 4% nun 200 u n *5 u 160 en nu 5% n u 146 De lengte tusschen den rijksweg en het reeds verbreede ge deelte van den Erieschen weg bedraagt juist 146 meter. Het gedeelte van den rijksweg tot den Munnikenweg bedraagt, 450% meter. Na eene korte bespreking tusschen de heeren Kraakman Stoel, Conijn en Bosman wordt het voorstel, om op het in de vorige vergadering genomen besluit terug te komen en den Erieschen weg overeenkomstig het oorspronkelijk voorstel van Burg. en Weth. tot aan den Munnikenweg met klinkerwaal- moppen ter breedte van 5% meter te bestraten, aangenomen met 11 tegen 4 stemmen van de heeren Stoel, Vonk, C. W. Bruinvis en mr. A. P. de Lange. 22. Voorstel om aan E. A. de Wit, thans zonder beroep alhier, die voornemens is het door hem aangekochte perceel op den hoek van den Wester- en Bergerweg te verbouwen volgens overgelegde teekening, ter verkrijging eener betere rooiingslijn, af te staan 4,2 centiaren gemeente-grond deel uitmakende van de ongenummerde wegen in sectie E, tegen betaling van /4,- per centiare en van de op de overdracht vallende kosten. Nadat die gemeente-grond verklaard was, niet meer ter open bare dienst bestemd te zijn, werd tot den afstand besloten. 23. Daarna werd met 13 tegen 2 stemmen van de heeren Bosman en Stoel besloten, de vergadering tot 7 uren des avonds te schorsen en alsdan in behandeling te nemen de ontwerp verordening op het heffen en invorderen eener plaatselijke directe belasting naar het inkomen. BURGERLIJKE STAND. GEBOREN. 23 Nov. Trijntje D. van Cornelis Raap en Trijntje de Jong. 24 n Jacobus Johannes, Z. van Jan Timmer en Elisabeth Snoek OVERLEDEN. 24 Nov. Adrianus Cornelis Z. van wijlen Cornelis Slijper en Maria Molenaar, 21 j. en ruim 11 m. KANTONGERECHT. Zitting van 24 November. Warnaard Meijer, te Alkmaar, 3 dagen gev. Gerrit Nij man, te Castricum, 2 dagen gev. Jan Walch, te de Rijp, en Dirk Stierp, te Uitgeest, ieder 2 geldboeten elk van 1 5 of 7 dagen gev. voor elke boete. Erederik Koelman, te Alkmaar, 2 boeten, elk van 15, of 5 dagen gev. voor elke boete. Hermanus Rijs, te Uitgeest, 3 geldboeten, elk van ƒ10, of 3 dagen gev. voor elke boete. Jan Rijs, te Uitgeest, en Erederik Volmer, te Alkmaar, ieder 2 boeten, elk van 10, of 3 dagen gev. voor elke boete. Pieter Lak, te Alkmaar, en Jacob Scholten, te Uitgeest, ieder f 10 boete of 3 dagen gev. Hendrik Hoogland en Jan Pepping, te Heyloo, Jacob Noi en Jacob Hoek, te de Rijp, en Willem Hendrik Spierdijk, te Alkmaar, ieder f 5 boete of 2 dagen gev. P. K., J. B., K. B. B„ J. J. N., N. de J A. J., J. M. P. en P. H., te Alkmaar, L. M., te Arnhem, N. v. B. en J. V., te Amsterdam, J. J. I., te Amersfoort, J. P., te Schermeer, P. V., te Zuidscbarwoude, W. B., te Noordscharwoude, J. de V., Gr. de B., huisvr. van P. D., en P. R., te de Rijp, V/". H., te Graft, G. V., te Egmond aan Zee, C. v. d. V., te Eg- mond binnen, J. v. d. V., L. S., W. v. V., A. S. en P. C., te Castricum, J. H. en J. Z., te Uitgeest, S. v. Z., te Krommenie, S. P., te Zaandam, K. T., te Haarlem, J. de G., en P. D.. te Heerhugowaard, K. v. T., te Akersloot, P. H., te Heyloo, en K. K., zonder vaste woonplaats, ieder 1 boete, of 1 dag gev. Allen ter zake van openbare dronkenschap. Alkmaar 24 Nov. Kleine kaas 36, Commissie t 35, Mid delbare 36, aangevoerd 364 stapels, wegende 87632 P. Ter graanmarkt aangevoerd 5104 mudden. Tarwe 7,50 a 9, Rogge 6 a 7,75, Gerst 5 a 5,50, idem chev. 6 a 6 50, Haver 3 a 5 Paardenboonen 6,50 a 7,12% bruine idem 11 a 15,25, citroen dito f 16,50, Kanariezaad 10,50, rood Mosterdzaad f 22, blauw Maanzaad 12,50, Erwten: groene 15 a 20, grauwe/" 18 a 22 vale 11,50 a 18. 25 Nov. Aangevoerd 1 Paard 85 4 Koeien, 17 nuch Kalveren 14 a 28 138 Schapen 12 a 30, 61 magere Var kens ƒ13 a 20 244 Biggen 5 a 8 5 Bokken en Geiten 4 a 7. Boter per kop ('s middags 12 uur) 92% a 100 ets. Amsterdam, 24 Nov. AardappelenZeeuwsche sp. jammen 4 a 5,50dito flakkeesche f 3,80 a 4,30, dito poters /2a 2,75, friesche jammen 2,80 a 3.75, dito engelsche ƒ2,10 a a 2,30, saks. jammen ƒ3,80 a 4, pr. roode 2,70 a 3,20, hamb. t 2,50 a 3,70. Raap- en Lijnkoeken onveranderd. Peterolie flauw, loco en Dec. f 9,62% a 9,75, Jan.Maart 9,87% entr. Delft 24 Nov. Boter per kwartvat 61 a 78per pond 1,52% a 1,95. Aangevoerd 340 achtste en 126 zestiende vaten. Edam 23 Nov. Aangevoerd 240 stukken boter, per pond 1,30 a 1,35, Kippeneieen 8 a 9 per 100. Hoorn 23 Nov. Kleine Kaas 36, Commissie 35, middel bare 34,50. Aangevoerd 206 stapels, wegende 61338 P. Aardappelen: Berger gele t 3,60 a 4,40, friesche jammen 2,90 a 3,50, zeeuwsche dito 3,90 a 5, saksische ƒ3,80, eng. 2 a 2,30, hamb. 2,60 a 3,80 per mud. 24 Nov. Aangevoerd 60 Koeien 200 a 350, 200 Lammeren 20 a 28, 450 Schapen 32 a 56, 350 Varkens 48 a 58 ct. per Pond.. 25 Nov. Tarwe 9,50 a 11, Gerst f 5 a 6, Haver 4 a 5,25, Erwten: groene 13 a 16grauwe 20 a 22, vale 13 a 15, bruine Boonen 13 a 15,50, 20 Paarden 70 a 200, 90 Schapen 26 a 38, 200 Lammeren 21 a 30 14 Kalveren 17 a 28, 60 Varkens 17 a 25, 4 Zeugen 25 a 55, 330 Biggen 5 a 9, 150 Kippen 1 a 2, 900 Kip eieren 6 a 6,50 per 100, 1309 koppen Boter 75 a 80 ct. Leeuwarden 24 Nov. Aangevoerd 572 kwart, 226 twaalfde en 28 zestiende vaten Boter. le Soort t 61,50, 2e 53,50, 3" f 48 4e 44. Medemllik 23 Nov. Kleine kaas f 34, aangevoerd 22 stapels, Boter 1,52, Kippeneieren f 6,25. Meppel 23 Nov. Boter per |achtste vat le soort ƒ28 a 29, 2e 25 a 26, 3e 22 a 23, per P. ƒ1,26 a 1,42%. Aange voerd 16270 pond. Schiedam 24 Nov. Moutwijn 12,75, Jenever ƒ18,25 p. vat. Texel 23 Nov. Hooi 14 a 17,50 per 500 P., ongewasschen Wol 0,86 per pond. Bereid gemaaid Zeegras ƒ9 a 11, dito gevischt 2.25 a 2,75 per 100 P. Aardappelen f 2,75 a 4,25 per mud, Tarwe 8 a 9,75, gerst t 5,50 a 6,25 Haver 3,75 a 4,25, groene Erwten /8a 11,25, grauwe 9 a 12,25. Koeboter 1,50 a 1,60, Schapenboter 1,20 a 1,30 per pond. Uitgeest 22 Nov. Aangevoerd 3 Schapen ƒ12,5 Varkens t 12 a 40, 152 koppen Boter (0,65 k°.) a 0,90 a 1,05 85 Eieren 8 per 100, 60 Kaasjes f 0,80 a 1,20. Zwolle 24 Nov. Boter per achtste-vat 23,50 a 31,50, per Pond 1,10 a 1,50. Londen 23 Nov. 800 Runderen 4.6-6.2, 2000 Schapen en Lammeren 5.9-7.9, 100 Kalveren 5.2-6.6, Varkens 4.-4.9. AMSTERDAM. pCt. Nederland, Cert. N. W. Schuld2J Dito, dito8 Dito, dit 4 i Dito, Obligatiën dito 18784 Oostenrijk, Obl. ia pap. fl. 1000 Mei-Nov. 5 Dito, dito Febr.-Aug. 5 j Dito, zilver Jan.-Jnli 5 Dito, dito April-Oct. 5 Italië, 18815 Rusland, Ub. H.&C.1798/1815 ƒ1000 Jan. 5 Cert. Inschr. 6e serie 1855 Z.R.500 Ap.-Oct. 5 Obl. 1864 Amst. 1000 April-Oct.5 Dito 1866 5 Dito 1877 20-100 Jan.-Jnii5 Dito dito Oost.ZR.100-1000 13Juli-13Dec. 5 Dito dito 2eserie 13 Jan.-13 Juli 5 Dito 1873 gecons. 50-100 Juni-Dec. 5 Dito 1860 2e leening 100 4j Dito 1875 gecons. 50-100 Apr.-Oct. 4}j Dito 1880 gecons.ZR.125-625 13Mei-13Nov.4 j Obl.-leening 1867/69 20-100 Mei-Nov. 4 Spanje, Obl. Buit. 1867/71, 75P.200-4800 1| Dito, dito 1876 200-1200 2 Dito, Binnenland Pes. 1000-5000 1| Turkije, O.A.S.1865 50-100 13Jan-13Jnli 5 j Dito, dito 1869 fr. 500-2500 Apr.-Oct. 6 Egypte, Obl. leening 1876 4 Mexico, Obligatiën 18513 Dito, dito 1864 3 Peru, Oblig. leening 18706 Dito, dito 1872 5 Venezuela, Obligatiën 18813 Nederland, Ned. Ind. Handelsb. Aand. AmerikaAand. Maxwell Land Gr. Comp. Nederland, N. Centr. Spoorw. Aand. f 250 Dito, dito gestemp. Oblig. i 235 Dito, N. Brab. Boxtel Obl. 18755 Italië, Zuid-Ital. Spoorweg Obl3 Polen, Wars.-Weenen Aandeel Rusland, Gr. Sp.-Maatscb. Aand5 Dito, Hypoth. Obligation3 Dito, Baltische Spoorw. Aand3 Jelez-Griasi Oblig5 Jelez-Orel dito5 Murscbansk-Sysran Aand5 Orel-Vitebsk Oblig5 Poti-Tiflis Oblig. f 1000 5 24 Nov. 66"/,. 80'', 102"/,, 103 64% 63 j 643/ 97 76 93' 2 ®3'/, 61', 513/4 833 823/4 75 653, 74'/» 27 43 25 10%, 113/4 68®/,. 23'/,, 10"/ 14 9"/.. 36'/, 112 22®/, 333 68'/, is Dito, Dito, Dito, Dito, Dito, Dito, Dito, Riaschk-Wiasmi Aand5 Z.-W. Spoorw. Aand. 100-1000 5 Amerika, Buffalo l'ittsb. W. Sp. C. v. A. Dito, Canad -South Cert. v. Aandeel Dito, C'h'c. Cert. v. Aandeel Preferred Dito, Illinois Cert. v. Aand Dito, Loais San Kr. Aand. le Pref. Dito, dito Preferred Dito, Mich. Centr. Cert. v. Aand Dito, Miss. Incomebonds Dito, N.-York Erie West. Sp. Cert.. Dito, St.P. Min&Manit. Dakota Ext. Obl. Ditö, Wabash St. L.&Pac. Ct. v. Aand. Nederland, Stad Amsterdam f 10003 Dito, dito dito f 100.3 Hongarije. Theiss Spoorweg4 Oostenrijk, Staatsl. 1854 4 Dito, dito 1860 5 Dito, dito 1864 Dito, Stad Weenen 1874 Rusland, Staatsleeniug 18645 Dito, dito 18665 Turkije, Spoorwegleening8 51%. 45 118 60% 49'/, 82'/, 87'/, 62 86 86%, ei5/, 58'/, 35'/, 65'/, 153 1447/, 91 52 94", 54'/, 85"/1, 106%, 537/, 106 lil1/. 915/, 100s/4 110®!, 147 'I, 105 124'/, 119%. 12"/i« 25 Nov. 667/, 80 1027/, 103 643/, 647.6 837/, 97 76 937/, 98'/, 51»/,, 83'/, 82 75 65s/, 74%, 43% 10 117. 68'/, 23'/., 10% 13»/4 10 357Is 112 22'/, 34 68% 76% 52 U8'/, 60% 49% 62»/,, 85'/, 86»/,, 62 55% 35'/, 64»/,, 144'/, 51 53'/, 35'/, 105 111 91%. 147'/, 119%, 12'/,

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1882 | | pagina 6