ff''
jètabs-ficricfiten.
JflarKt- en fieursbetitftltit
527.
Blijkens achterstaande advertentie heeft het be
raamde concert der Vereenigde Toonkunstenaren ge
noegzame belangstelling gevonden om op a. s. vrijdag
te kunnen doorgaan. Velen zullen voorzeker van de
gelegenheid gebruik maken om dit uitstekend orchest
te gaan hooren en goed doen alsnog de gelegenheid
tot inteekening te benuttigen.
Vervolg der zitting van den Gemeenteraad van
Woensdag 22 November.
20. Rapport op het verzoek van den heer J. Pot, koopman
alhier, om vergunning tot hel leggen eener spoorlijn met zijlijn
ten behoeve eener verbinding der stations-terreinen met de kom
der gemeente, voor zoover die lijnen over gemeentegrond gaan
en wel van de brug in den Belderschen straatweg langs de
Kanaalkade, voorloopig tot de brug in die Kanaalkade, met roode
lijnen aangegeven op de overgelegde situatie-teekeningzijnde
hij voornemens het vervoer der wagons voorloopig te doen
plaats hebben met paarden.
Tegen dit verzoek bestaat geene bedenkingintegendeel, door
het leggen dezer lijn wordt eene in het .belang van het goede
renvervoer zeer wenschelijke verbetering tot stand gebracht.
Zoolang de wagons met paarden vervoerd worden, bestaat er
voor het verkeer niet het minste gevaar, zoodat uit het oog
punt der openbare veiligheid tegen de inwilliging van dit ver
zoek ook geen bezwaar kan worden aangevoerd. Die spoorlijn
wordt echter bijna geheel op rijks grond gelegd: de berm langs
den Helderschen straatweg en de brug in dien weg zijn rijks
eigendom en van den berm langs de Kanaalkade wordt uitge
zonderd een klein deel nabij de bogt ter hoogte der gasfabriek,
alleen gebruik gemaakt van het bij het rijk in beheer zijnde
gedeelte.
De verzoeker zal dus aan den Minister van Waterstaat ver
gunning moeten vragen en zich moeten onderwerpen aan de
voorschriftendoor dien minister te geven voor het leggen
der rails Wanneer de verzoeker die vergunning bekomen heeft,
kan het gemeentebestuur eerst beoordeelenwelke voorschrif
ten in het belang der openbare veiligheid gegeven dienen te
worden.
Daarom wordt voorgesteld, de vergunning tot wederopzegging
toe te verleenenonder de volgende voorwaarden
a. de gemeente zich het recht voorbehoudtom ook andere
aanvragers om vergunning tot het leggen van spoorlijnen
daartoe vergunning te verleenen in welk geval de verzoeker
of zijne rechtverkrijgenden zelfs doorsnijdingen of overgangen
op hunne op gemeentegrond liggende rails moeten toestaan
zonder daarvoor eenige vergoeding te kunnen vorderen
b. de verzoeker of zijne rechtverkrijgenden zich onderwerpen
aan alle voorschriften, door Burg. en Weth. in het belang
der openbare veiligheid te gevenzoo tijdens den aanleg
als tijdens de exploitatie;
c. de verzoeker geen aanvang maakt, met het leggen der rails,
dan nadat aan Burg. en Weth. overgelegd is de beschikking
van den minister van waterstaat, handel en nijverheid, waarbij
vergunning verleend wordt tot het leggen dezer spoorlijnen
d. de gebreken, door den aanleg en het onderhoud dezer spoor
lijnen aan gemeente-eigendommen toegebrachtdoor en ten
koste van den verzoeker of zijne rechtverkrijgenden worden
hersteld
e. voor het gebruik van den gemeentegrond door den verzoeker
of zijne rechtverkrijgenden eene jaarlijksehe recognitie van
drie gulden worde betaald ten kantore van den gemeente
ontvanger
ingeval de vergunning vervalt of de exploitatie niet wordt
voortgezet, de opruiming der genoemde werken door en ten
koste van den verzoeker of zijne rechtverkrijgenden geschiede
binnen 4 weken na daartoegedane schriftelijke aanzegging
door of van wege Burg. en Weth. van Alkmaar, bij gebreke
van voldoening waaraan Burg. en Weth. bevoegd zijn, de
opruiming ten koste en schade van den verzoeker of zijne
rechtverkrijgenden te doen verrichten;
g. binnen een jaar na de dagteekening van dit besluit de ex
ploitatie aangevangen is, bij niet-nakoming waarvan deze
vergunning vervalt.
De heer H. J. Bruinvis vraagtof deze dienst bestemd zal
zijn fen gebruike van het algemeen of van bizondere personen?
De Voorzitter antwoordt, dat de door hem met den aanvrager
gehouden bespreking den indruk heeft gegeven, dat hij bestemd
zou zijn voor algemeen niet voor bizonder gebruik. De heer
Kraakman, die het in het algemeen zeer bedenkelijk acht ge
durende een onbepaald aantal jaren (in het ontwerpbesluit wordt
door Burg. en Weth. ook vergunning voor onbepaalden tijd
voorgedragen) aan één persoon de beschikking over gemeente
grond af te staan, gelooft dat vooral hier met groote voorzich
tigheid gehandeld moet worden. De door dezen verzoeker te
gebruiken weg wordt in verband met de ontworpen tramver
binding van Alkmaar naar Oosthuizen de weg iangs welken
de verbinding van het oostdhjk met het westelijk deel van
Noordholland plaats zal hebben. Het tot stand komen eener
verbinding tusschen die 1ram en het station langs Ach
terweg, Kanaalkade, na bij de Vlotbrug over het Kanaal te
zijn gegaannaar zijn inzien eene levensvoorwaarde voor die
ondernemingzal door inwilliging van deze lijn belet worden.
En het gemeente-belang brengt mededie tot stand koming
op het belang waarvan de kamer van koophandel reeds vroe
ger wees, krachtig te bevorderen. Men dient dus goed na te
gaan, wat deze verzoeker bedoelt.
Bij het verzoek wordt alleen vergunning gevraagd tot het
leggen van rails. Waartoe Tot het vervoeren van personen,
van goederenof van personen en goederen beiden De Raad
weet het nietwant in het adres wordt niet gezegd waarin
de exploitatie zal bestaan. Zal de exploitatie geschieden ten
dienste van het publiek, of van bizondere personen? Ook dit wordt
niet opgegeven. Hij vraagt, al geldt het hier de exploitatie van een
klein lijntje, zou het niet wenschelijk zijn, dat de Raad, om later
onaangenaamheden te voorkomen, zich voorbehield de goedkeu
ring van tarievenen op het voorbeeld van bet rijk de goed
keuring van uren van aankomst en vertrek, zaken, waaromtrentmen
geheel in het onzekere verkeert p Zooals het verzoek daar ligt,
kan de Raad niets anders doendan afwijzend beschikken, want
men weet niet alleen niets van de exploitatie, maar zelfs niet
waar en hoe de aansluiting asn het stationsterrein moet plaats
hebben. Hij herhaalt dat de Raad hoogst omzichtig moet zijn
met het alstaan van een deel van den weg die kan strekken
tot verbinding van het oostelijk met het westelijk deel van
Noord-Holland en niet zonder grondig onderzoek daartoe kan
overgaan.
De Voorzitter verwijst den heer Kraakman naar de wet van
23 April 1880, (Staatsblad No. 67) op de openbare middelen
van vervoer. Die wet vordert alleen van den ondernemer van
eenig openbaar middel van vervoer, dat hij doet de daarbij
voorgeschreven kennisgevingendoch schrijft niet voor, dat hij
zich onderwerpen moet aan de hem te dien aanzien te geven
voorschriften. Men kan aan de exploitatie naar zijne meening
niets doen. Bovendien worden de rails op een klein gedeelte
na ter hoogte van de bocht in de nabijheid der gasfabriek
gelegd in rijks grond waarover de gemeente niets te zeggen
heeft. De heer Verhoeff deelt niet geheel dit laatste gevoelen des
Voorzittersde in gebruik aangevraagde grond ligt onder
de gemeente Alkmaar en de gemeente-verordeningen zijn even
zeer toepasselijk op rijks eigendommen als op die van andere
besturen. Men moet niet vergeten, dat de raad, dit verzoek
inwilligende, voor de openbare dienst bestemden grond aan zijne
bestemming onttrekt Het door den heer Kraakman aangevoerde
is hem lang niet onverschillig en al wil hij gaarne verklaren
dat hij het tot stand komen dezer onderneming met genoegen
zal zienzoo moet de raad toch hoogst voorzichtig zijn en
dient hij zeer zeker in de eerste plaats te wetenof deze on
derneming bestemd zal zijn in het bizonder belang van eenige
industriëelen of voor het publiek. De heer Bosman wil met
een voorbeeld er op wijzen hoe groot belang bestaat bij het
betrachten van voorzichtigheid met deze aanvrage. Een der
eerste vereischten voor de werking eener goede gasfabriek is
volgens het oordeel van deskundigen, wekelijksche aanvoer van
steenkolen, zoo zulks eenigzins mogelijk is. Die aanvoer zou
hier uitstekend kunnen geschieden: verbinding der gasfabriek
aan het station zou gemakkelijk tot stand gebracht kunnen worden.
Verondersteld nu eens, dat de ondernemer der alhier ge
vestigde gasfabriek wie hij ook zijde steenkolen rechtstreeks
per trein wilde aanvoeren en hierin niet kon slagendoordat
hij met dezen aanvrager het niet eens kon worden over den
prijs van vervoer, dan zou hieruit toch belangrijk nadeel voort
spruiten. Daarom moeten eenige bepalingen gemaakt worden.
De ondernemer moet een tarief maken en ter goedkeuring
inzendenwaarbij een maximum prijs wordt vastgestelder
moet bovendien duidelijk bepaald worden dat de onderneming
strekt voor het openbaar verkeer. De Voorzitter blijft bij de
meeningdat de gemeente slechts voor een zeer gering deel
bij deze zaak betrokken iswant dat het rijk de groote be
langhebbende is. De minister zal ook zeer zeker voorschriften
geven en volgens de voorwaarden, door Burg. en Weth. voor
gedragen, moet hij de ministeriëele beschikking overleggen
alvorens met het leggen der rails een aanvang te kunnen
makenwanneer de verzoeker slechts weetdat de gemeente
genegen is de gevraagde vergunning te verleenendan kan hij
met de zaak voortgang maken, waarom hij gaarne spoedig
antwoord had.
De heer H. J. Bruinvis is ingenomen met de zaak, doch dit
neemt niet weg, dat zij eerst verder onderzocht moet worden.
Men moet omtrent de juiste bedoelingen ingelicht zijn, vast
stelling van een tarief beteekent ook zeer weinig, wanneer het
materieel dat voor de exploitatie benoodigd is, bijvoorbeeld ont
breekt, ook hieromtrent is onderzoek bepaald noodig.
De heer Bosman zegt, waarom zal de raad niet afwachten
de door den minister te nemen beslissing staat men dit
verzoek toe, zooals het daar ligt dan sluit men het leggen van
een tweeden spoor af, dat zeker toch niet wenschelijk zou zijn.
Er moet toch ook eene bepaling gemaakt wordendat
tegen vergoeding gebruik zou kunnen worden gemaakt van de
rails enz. De gemeente zelve zou anders in het geval kunnen
komen, dat zij daarvan geen gebruik kon maken.
De heer Kraakman antwoordt de Voorzitter, dat de opmer
king omtrent de wet van 1880 in een opzicht zeer juist is. Als
eenmaal de exploitatie aangevangen is, geeft die wet geen enkel
recht van toezicht op de exploitatie, maar juist daarom is het
zoo noodz'skelijk dat de gemeente geene vergunning verleent
tot gebruik van gemeentegrond voor het leggen van rails zon
der daaraan voorwaarden te verbinden. Laat de gemeente van
dat recht gebruik makenwant anders zou zij nooit meer iets
kunnen doen. Niet het rijk, maar de gemeente Alkmaar is de
groote belanghebbende en hij kan zich niet voorstellendat de
minister in deze zaak eene belissing zou nemenzonder Alk
maar te hooren. Alkmaar bij voorbeeld dient toch te weten
waar de aansluiting van het stationsterrein zal plaats hebben.
Zonder nadere inlichtingen kan dit verzoek niet afgedaan
worden.
Daarna wordt met 10 tegen 3 stemmen, van de heeren
Bruinvis de Lange, Maclaine Pont en Vonk (de heer Mr. A. P. de
Lange, juist ter vergadering gekomen en de heer Stoel op grond
van art. 46 der gemeentewet bleven buiten stemming) de zaak
aangehouden in verband met de gehouden besprekingenver
klarende de heer Bosman zich op des Voorzitters vraag bereid,
inmiddels de voorwaarden op te gevendie naar zijn inzien
aan de vergunning verbonden zouden moeten worden.
21. Verzoek te beslissen, op welk- wijze de bestrating met
atscfae keijen van den EHêschen we, al plaats hebben. De
gemeente-architect geeft op, dat voor de *266,55, uitgetrokken
voor dezen weg, een bedrag van ƒ3000,kan worden besteed
voor den aankoop van 30000 keijen, elk groot 14 bij 21 centi
meters, waarmede bestraat kan worden
bij eene breedte van 4 meter, eene lengte van 200 meter,
e nu 4% nun 200
u n *5 u 160
en nu 5% n u 146
De lengte tusschen den rijksweg en het reeds verbreede ge
deelte van den Erieschen weg bedraagt juist 146 meter. Het
gedeelte van den rijksweg tot den Munnikenweg bedraagt,
450% meter.
Na eene korte bespreking tusschen de heeren Kraakman
Stoel, Conijn en Bosman wordt het voorstel, om op het in de
vorige vergadering genomen besluit terug te komen en den
Erieschen weg overeenkomstig het oorspronkelijk voorstel van
Burg. en Weth. tot aan den Munnikenweg met klinkerwaal-
moppen ter breedte van 5% meter te bestraten, aangenomen
met 11 tegen 4 stemmen van de heeren Stoel, Vonk, C. W.
Bruinvis en mr. A. P. de Lange.
22. Voorstel om aan E. A. de Wit, thans zonder beroep
alhier, die voornemens is het door hem aangekochte perceel op
den hoek van den Wester- en Bergerweg te verbouwen volgens
overgelegde teekening, ter verkrijging eener betere rooiingslijn,
af te staan 4,2 centiaren gemeente-grond deel uitmakende van
de ongenummerde wegen in sectie E, tegen betaling van /4,-
per centiare en van de op de overdracht vallende kosten.
Nadat die gemeente-grond verklaard was, niet meer ter open
bare dienst bestemd te zijn, werd tot den afstand besloten.
23. Daarna werd met 13 tegen 2 stemmen van de heeren
Bosman en Stoel besloten, de vergadering tot 7 uren des avonds
te schorsen en alsdan in behandeling te nemen de ontwerp
verordening op het heffen en invorderen eener plaatselijke directe
belasting naar het inkomen.
BURGERLIJKE STAND.
GEBOREN.
23 Nov. Trijntje D. van Cornelis Raap en Trijntje de Jong.
24 n Jacobus Johannes, Z. van Jan Timmer en Elisabeth
Snoek
OVERLEDEN.
24 Nov. Adrianus Cornelis Z. van wijlen Cornelis Slijper en
Maria Molenaar, 21 j. en ruim 11 m.
KANTONGERECHT.
Zitting van 24 November.
Warnaard Meijer, te Alkmaar, 3 dagen gev.
Gerrit Nij man, te Castricum, 2 dagen gev.
Jan Walch, te de Rijp, en Dirk Stierp, te Uitgeest, ieder
2 geldboeten elk van 1 5 of 7 dagen gev. voor elke boete.
Erederik Koelman, te Alkmaar, 2 boeten, elk van 15, of 5
dagen gev. voor elke boete.
Hermanus Rijs, te Uitgeest, 3 geldboeten, elk van ƒ10, of 3
dagen gev. voor elke boete.
Jan Rijs, te Uitgeest, en Erederik Volmer, te Alkmaar, ieder
2 boeten, elk van 10, of 3 dagen gev. voor elke boete.
Pieter Lak, te Alkmaar, en Jacob Scholten, te Uitgeest, ieder
f 10 boete of 3 dagen gev.
Hendrik Hoogland en Jan Pepping, te Heyloo, Jacob Noi en
Jacob Hoek, te de Rijp, en Willem Hendrik Spierdijk, te
Alkmaar, ieder f 5 boete of 2 dagen gev.
P. K., J. B., K. B. B„ J. J. N., N. de J A. J., J. M.
P. en P. H., te Alkmaar, L. M., te Arnhem, N. v. B. en J.
V., te Amsterdam, J. J. I., te Amersfoort, J. P., te Schermeer,
P. V., te Zuidscbarwoude, W. B., te Noordscharwoude, J. de
V., Gr. de B., huisvr. van P. D., en P. R., te de Rijp, V/".
H., te Graft, G. V., te Egmond aan Zee, C. v. d. V., te Eg-
mond binnen, J. v. d. V., L. S., W. v. V., A. S. en P. C., te
Castricum, J. H. en J. Z., te Uitgeest, S. v. Z., te Krommenie,
S. P., te Zaandam, K. T., te Haarlem, J. de G., en P. D.. te
Heerhugowaard, K. v. T., te Akersloot, P. H., te Heyloo, en
K. K., zonder vaste woonplaats, ieder 1 boete, of 1 dag gev.
Allen ter zake van openbare dronkenschap.
Alkmaar 24 Nov. Kleine kaas 36, Commissie t 35, Mid
delbare 36, aangevoerd 364 stapels, wegende 87632 P.
Ter graanmarkt aangevoerd 5104 mudden. Tarwe 7,50 a 9,
Rogge 6 a 7,75, Gerst 5 a 5,50, idem chev. 6 a 6 50,
Haver 3 a 5 Paardenboonen 6,50 a 7,12% bruine idem
11 a 15,25, citroen dito f 16,50, Kanariezaad 10,50, rood
Mosterdzaad f 22, blauw Maanzaad 12,50, Erwten: groene
15 a 20, grauwe/" 18 a 22 vale 11,50 a 18.
25 Nov. Aangevoerd 1 Paard 85 4 Koeien, 17 nuch
Kalveren 14 a 28 138 Schapen 12 a 30, 61 magere Var
kens ƒ13 a 20 244 Biggen 5 a 8 5 Bokken en Geiten
4 a 7. Boter per kop ('s middags 12 uur) 92% a 100 ets.
Amsterdam, 24 Nov. AardappelenZeeuwsche sp. jammen
4 a 5,50dito flakkeesche f 3,80 a 4,30, dito poters /2a
2,75, friesche jammen 2,80 a 3.75, dito engelsche ƒ2,10 a
a 2,30, saks. jammen ƒ3,80 a 4, pr. roode 2,70 a 3,20, hamb.
t 2,50 a 3,70.
Raap- en Lijnkoeken onveranderd.
Peterolie flauw, loco en Dec. f 9,62% a 9,75, Jan.Maart
9,87% entr.
Delft 24 Nov. Boter per kwartvat 61 a 78per pond
1,52% a 1,95. Aangevoerd 340 achtste en 126 zestiende vaten.
Edam 23 Nov. Aangevoerd 240 stukken boter, per pond
1,30 a 1,35, Kippeneieen 8 a 9 per 100.
Hoorn 23 Nov. Kleine Kaas 36, Commissie 35, middel
bare 34,50. Aangevoerd 206 stapels, wegende 61338 P.
Aardappelen: Berger gele t 3,60 a 4,40, friesche jammen
2,90 a 3,50, zeeuwsche dito 3,90 a 5, saksische ƒ3,80, eng.
2 a 2,30, hamb. 2,60 a 3,80 per mud.
24 Nov. Aangevoerd 60 Koeien 200 a 350, 200 Lammeren
20 a 28, 450 Schapen 32 a 56, 350 Varkens 48 a 58 ct.
per Pond..
25 Nov. Tarwe 9,50 a 11, Gerst f 5 a 6, Haver 4 a
5,25, Erwten: groene 13 a 16grauwe 20 a 22, vale
13 a 15, bruine Boonen 13 a 15,50, 20 Paarden 70 a
200, 90 Schapen 26 a 38, 200 Lammeren 21 a 30 14
Kalveren 17 a 28, 60 Varkens 17 a 25, 4 Zeugen 25
a 55, 330 Biggen 5 a 9, 150 Kippen 1 a 2, 900 Kip
eieren 6 a 6,50 per 100, 1309 koppen Boter 75 a 80 ct.
Leeuwarden 24 Nov. Aangevoerd 572 kwart, 226 twaalfde
en 28 zestiende vaten Boter. le Soort t 61,50, 2e 53,50, 3"
f 48 4e 44.
Medemllik 23 Nov. Kleine kaas f 34, aangevoerd 22 stapels,
Boter 1,52, Kippeneieren f 6,25.
Meppel 23 Nov. Boter per |achtste vat le soort ƒ28 a 29,
2e 25 a 26, 3e 22 a 23, per P. ƒ1,26 a 1,42%. Aange
voerd 16270 pond.
Schiedam 24 Nov. Moutwijn 12,75, Jenever ƒ18,25 p. vat.
Texel 23 Nov. Hooi 14 a 17,50 per 500 P., ongewasschen
Wol 0,86 per pond. Bereid gemaaid Zeegras ƒ9 a 11, dito
gevischt 2.25 a 2,75 per 100 P. Aardappelen f 2,75 a 4,25
per mud, Tarwe 8 a 9,75, gerst t 5,50 a 6,25 Haver 3,75
a 4,25, groene Erwten /8a 11,25, grauwe 9 a 12,25.
Koeboter 1,50 a 1,60, Schapenboter 1,20 a 1,30 per pond.
Uitgeest 22 Nov. Aangevoerd 3 Schapen ƒ12,5 Varkens
t 12 a 40, 152 koppen Boter (0,65 k°.) a 0,90 a 1,05 85
Eieren 8 per 100, 60 Kaasjes f 0,80 a 1,20.
Zwolle 24 Nov. Boter per achtste-vat 23,50 a 31,50, per
Pond 1,10 a 1,50.
Londen 23 Nov. 800 Runderen 4.6-6.2, 2000 Schapen en
Lammeren 5.9-7.9, 100 Kalveren 5.2-6.6, Varkens 4.-4.9.
AMSTERDAM.
pCt.
Nederland, Cert. N. W. Schuld2J
Dito, dito8
Dito, dit 4 i
Dito, Obligatiën dito 18784
Oostenrijk, Obl. ia pap. fl. 1000 Mei-Nov. 5
Dito, dito Febr.-Aug. 5 j
Dito, zilver Jan.-Jnli 5
Dito, dito April-Oct. 5
Italië, 18815
Rusland, Ub. H.&C.1798/1815 ƒ1000 Jan. 5
Cert. Inschr. 6e serie 1855 Z.R.500 Ap.-Oct. 5
Obl. 1864 Amst. 1000 April-Oct.5
Dito 1866 5
Dito 1877 20-100 Jan.-Jnii5
Dito dito Oost.ZR.100-1000 13Juli-13Dec. 5
Dito dito 2eserie 13 Jan.-13 Juli 5
Dito 1873 gecons. 50-100 Juni-Dec. 5
Dito 1860 2e leening 100 4j
Dito 1875 gecons. 50-100 Apr.-Oct. 4}j
Dito 1880 gecons.ZR.125-625 13Mei-13Nov.4 j
Obl.-leening 1867/69 20-100 Mei-Nov. 4
Spanje, Obl. Buit. 1867/71, 75P.200-4800 1|
Dito, dito 1876 200-1200 2
Dito, Binnenland Pes. 1000-5000 1|
Turkije, O.A.S.1865 50-100 13Jan-13Jnli 5 j
Dito, dito 1869 fr. 500-2500 Apr.-Oct. 6
Egypte, Obl. leening 1876 4
Mexico, Obligatiën 18513
Dito, dito 1864 3
Peru, Oblig. leening 18706
Dito, dito 1872 5
Venezuela, Obligatiën 18813
Nederland, Ned. Ind. Handelsb. Aand.
AmerikaAand. Maxwell Land Gr. Comp.
Nederland, N. Centr. Spoorw. Aand. f 250
Dito, dito gestemp. Oblig. i 235
Dito, N. Brab. Boxtel Obl. 18755
Italië, Zuid-Ital. Spoorweg Obl3
Polen, Wars.-Weenen Aandeel
Rusland, Gr. Sp.-Maatscb. Aand5
Dito, Hypoth. Obligation3
Dito, Baltische Spoorw. Aand3
Jelez-Griasi Oblig5
Jelez-Orel dito5
Murscbansk-Sysran Aand5
Orel-Vitebsk Oblig5
Poti-Tiflis Oblig. f 1000 5
24 Nov.
66"/,.
80'',
102"/,,
103
64%
63 j
643/
97
76
93' 2
®3'/,
61',
513/4
833
823/4
75
653,
74'/»
27
43
25
10%,
113/4
68®/,.
23'/,,
10"/
14
9"/..
36'/,
112
22®/,
333
68'/,
is
Dito,
Dito,
Dito,
Dito,
Dito,
Dito,
Dito,
Riaschk-Wiasmi Aand5
Z.-W. Spoorw. Aand. 100-1000 5
Amerika, Buffalo l'ittsb. W. Sp. C. v. A.
Dito, Canad -South Cert. v. Aandeel
Dito, C'h'c. Cert. v. Aandeel Preferred
Dito, Illinois Cert. v. Aand
Dito, Loais San Kr. Aand. le Pref.
Dito, dito Preferred
Dito, Mich. Centr. Cert. v. Aand
Dito, Miss. Incomebonds
Dito, N.-York Erie West. Sp. Cert..
Dito, St.P. Min&Manit. Dakota Ext. Obl.
Ditö, Wabash St. L.&Pac. Ct. v. Aand.
Nederland, Stad Amsterdam f 10003
Dito, dito dito f 100.3
Hongarije. Theiss Spoorweg4
Oostenrijk, Staatsl. 1854 4
Dito, dito 1860 5
Dito, dito 1864
Dito, Stad Weenen 1874
Rusland, Staatsleeniug 18645
Dito, dito 18665
Turkije, Spoorwegleening8
51%.
45
118
60%
49'/,
82'/,
87'/,
62
86
86%,
ei5/,
58'/,
35'/,
65'/,
153
1447/,
91
52
94",
54'/,
85"/1,
106%,
537/,
106
lil1/.
915/,
100s/4
110®!,
147 'I,
105
124'/,
119%.
12"/i«
25 Nov.
667/,
80
1027/,
103
643/,
647.6
837/,
97
76
937/,
98'/,
51»/,,
83'/,
82
75
65s/,
74%,
43%
10
117.
68'/,
23'/.,
10%
13»/4
10
357Is
112
22'/,
34
68%
76%
52
U8'/,
60%
49%
62»/,,
85'/,
86»/,,
62
55%
35'/,
64»/,,
144'/,
51
53'/,
35'/,
105
111
91%.
147'/,
119%,
12'/,