ff'1'
&tab£~&£ruht£u.
iMarht- cu ficnröbcric&iieti.
eo
no%
s*7/,'"
ring te doen, om het drankgebruik bij het spoorwegpersoneel
tegen te gaan, in elk geval tot een minimum te beperken
Hij wijst op de geheel onvoldoende waarborgen voor de
veiligheid. Het personeel kijkt niet genoeg uit. Zijn er geen
middelen om onveiligbeidseinen mechanisch op de locomotief
door fluiten, te doen hooren De geringheid van het personeel
op de lijn MeppelGroningen is vroeger herhaaldelijk uiteen
gezet en nu overtuigend gebleken. De stationschef alleen vermag
niets; hij kan wel uit het station den wissel bedienen, maar als
er iets onklaar geraakt, kan hij onmogelijk de zaak onderzoeken,
zonder het station onbeheerd te laten; hem zelf kan een ongeval
overkomen. Moet daaraan de veiligheid van duizenden worden
gewaagd
Wat de verbandkisten aangaat, verklaart hij, dat overtuigend
gebleken is, dat ze op den trein zelf doelloos zijn en overigens
niet beantwoorden aan de tegenwoordige eischen der wetenschap.
Wel verdedigde dr. Stoffels te Meppel de verbandkisten, maar
hij deed dit door te verklaren, dat in zijn district ze nog zoo
erg niet waren. De brancards konden door een kleine wijziging
beter voldoen. Ze zijn nu te breed om in een gewoon per
sonenrijtuig te worden geplaatst, zoodat de gewonden in bagage
wagens moesten worden vervoerd. Üp nieuw is ook gebleken de
noodzakelijkheid van ziekenwagens, daar de gewonde, die naar
Groningen moest vervoerd wordenniet anders kon geplaatst
worden dan in een bagagewagen, waar de conducteurs in- en
uitladen moesten. Op de eindstations en de kruispunten moeten
ziekenwagens zijn. Voorts wijst hij op de wenschelijkheid van
de mededeeling eener ramp aan de familiebetreli kingen der
daarbij betrokken personen. Eindelijk het drankmisbruik van
't spoorwegpersoneel. Een middel zou er zijn, n.l. aan
machiniststoker en conducteurs te verbieden zich van de
stations te verwijderen, waar zij lang moeten stilhouden, maar
dan moeten ook geschikte lokaliteiten voor hen beschikbaar
gesteld worden, waar zij gezellig kunnen bijeen blijven. Verder
meende hijdat het toezicht verscherpt en voorkomen moest
worden, dat drank op de machine werd meegenomen.
De minister van waterstaat verklaart dat, toen de
beer Smeenge zijne interpellatie aankondigde, hij nog niet ont
vangen had de eindverslagen. Eerst daarna waren ze ingekomen,
zelfs den 21 ontving hij nog een nader verslag Ten vroegste
had den 21 des avonds in de Staatscourant het verslag
kunnen worden opgenomen; dit zou nu binnen eenige dagen
geschieden. Er was drieërlei onderzoek ingestelddoor de spoor
wegmaatschappij, door den raad van toezicht en door de justitie.
Het rechtelijk onderzoek was nog niet volledig afgeloopen.
Het verslag der exploitatiemaatschappij noemt drie oorzaken
1°. onoplettendheid van den machinist van der Linden, waar
schijnlijk beneveld door drankmisbruik; 2°. onvoldoende zorg
voor de veiligheid door den haltechef te Ruinerwold; 3°. het
vertrek van den trein van Meppelzonder dat Meppel aan
Ruinerwold veilig had gevraagd.
Hij wenscht art. 21 van het reglement omtrent de kruising
eenigszins aan te vullen. Voorts zal als regel moeten aange
nomen wordendat op elk station en halte minstens 2 vaste
beambten zijn. Eene commissie zal benoemd worden voor
de regeling der verbandkisten, in overleg met het geneeskundig
staatstoezicht. De middelen tegen de dronkenschap zullen uit
gebreid worden en het hebben van drank in werkplaatsen en
op locomotieven aanleiding geven tot onmiddellijk ontslag. De
Raad van Toezicht houdt zich bezig met het ontwerpen van
wijzigingen in de dienstreglementen.
De heer Smeenge dankt voor dit antwoord, dat zeker zal
strekken om het publiek gerust te stellen.
De interpellatie is daarmede afgeloopen.
Indische Pakketvaart.
De ministervanbinnenl. zaken deelde den 23 mede
dat zijn ambtgenoot van koloniën ernstig ongesteld was en dat hij
en zijn ambtgenoot van marine het wetsontwerp zouden ver
dedigen, waartoe zij de toegevendheid der Kamer inriepen. De
heer Keuchenius stelde voor, de beraadslaging over dit
ontwerp eenige dagen uit te stellen met het oog op de onge
steldheid van den minister van koloniën en op het ingekomen
adres der Ned. indische stoomvaartmaatschappij te 's Graven-
hagewaarbij uitstel gevraagd werd, totdat hare bestuurders
in staat zouden zijn gesteld, alle inlichtingen te verkrijgen om
hare belangen te kunnen dienen en gelegenheid te hebben de
memorie van antwoord te kunnen overwegen. Dit door den
heer Verniers van der Loef en den minister be
streden voorstel, op grond dat de urgentie der zaak geen uit
stel gedoogde en dat van de door spreker aangehaalde maat
schappij geene aanbieding ingekomen was, niettegenstaande zij
ruimschoots de gelegenheidhad gehad zulks te doen, dat de
heer Keuchenius ontkende, werd verworpen met 13 tegen
10 stemmen.
Algemeene beraadslagingen werden niet gehoudenzoodat
dadelijk het eenig artikel in behandeling kwam, waarvan de
splitsing werd voorgesteld wegens de op verschillende deelen
voorgestelde amendementen.
Op het eerste lid stelde de heer Keuchenius als eerste
amendement voor, de overeenkomst niet te doen sluiten door
den Gouverneur Generaal, maar door den minister van koloniën,
en als tweede amendement om boven ieder ander den voorrang te
geven aan den heer Boissevain c. s ter voorkoming dat de
Gouverneur Generaal eens met anderen een contract zou sluiten.
De minister van binnen 1. zaken verzocht het eerste
amendement niet aan te nemen, terwijl het tweede geheel kon
vervallenomdat het niet denkbaar wasdat zich voor die
heeren een mededinger zou opdoen. Dit laatste gezegde
gaf den heer Keuchenius aanleiding tot den uitval, dat de thans
gevolgde handelwijze naar misleiding of kwade trouw riekte
waarop de minister hervatte, dat hij die woorden, even ongepast
als ongemotiveerdniet zou beantwoorden. (Bravo! van ver
schillende kanten
Het eerste amendement werd verworpen met 46 tegen 12,
het tweede met 54 tegen 4 stemmen.
Het eerste lid werd goedgekeurd.
De heer Keuchenius stelde een nieuw lid voor, namelijk
om te bepalendat tot waarborg voor de uitvoering van elk
der lijnen eene storting van f 5000 in 's rjjks schatkist wordt
gevorderd, bij niet naleving van den tijd en de wijze, in de over
eenkomst bepaald, verbeurd te verklaren. De m i n i s t e r achtte
de zaak genoegzaam gewaarborgd. Overigens bleef het z. i.
onbillijk geen rente te vergoeden van het gestorte waarborg
kapitaal. Na bespreking, waarbij de heer Keuchenius weder
tot de orde geroepen werd door den voorzitter, stelde de heer
"Verniers van der Loeff ten slotte voor te bepalen:
Binnen een maand na het sluiten der overeenkomst worden tot
waarborg van hare uitvoering voor elk der lijnen in s rijks
schatkist gedeponeerd certijica'en van Bed. schuld ter werkelyke
waarde van 15000welke teruggegeven wordenzoodra elke lijn
in werking is gebracht en bij niet naleving voor elke lijn worden
verbeurd verklaard. Dit voorstel werd aangenomen met 48
tegen 14 stemmen nadat dat van den heer Keuchenius ver
worpen was met 46 tegen 16 stemmen.
Op letter b stelde de heer Keuchenius zeven amende
menten voor tot vermindering van het door het gouvernement
te betalen subsidie, op grond dat de tot toelichting gegeven
cijfers onvoldoende en het subsidie te hoog waren. Bij de
toelichting dier amendementen werd hij weder tot de orde
geroepen, omdat hjj volhield, dat het er alles van had om <èe
nieuwe ondernemers zooveel mogelijk te beoordeelen, wellicht
met het oog op de aanstaande verkiezingen. De minister
van marine verzekerde, dat de subsidie-cijfers vastgesteld
waren in overleg met de Indische regeering en na een nauw
keurig onderzoek, terwijl de minister van binnenl. zaken daaraan
toevoegdedat de prijzen ook bepaald waren naar het min of
meer drukke gebruik, dat van de onderscheidene lijnen zou
worden gemaakt.
Lijn 1 en 2 werden goedgekeurd. Bij lijn 3 werd het amen
dement van den heer Keuchenius, om het subidie van
f 10 op t 5 te verminderen, verworpen met 57 tegen 3 stemmen
van de heeren Keuchenius, Haffmans en Brouwers. Lijn 3 en
4 werden goedgekeurd. Bij lijn 5 stelde de heer Keuchenius
voor, te lezen in plaats van van Batavia langs Riouw, van ,,Riouw"
verworpen met 44 tegen 14 stemmen. Daarna stelde hij ver
daging der beraadslaging voor, dat met 35 tegen 26 stemmen
Verworpen werd. Zijn amendement bij lijn 6, om het subsidie
van 18 op 15 per mijl te brengen, werd verworpen met 50
tegen 3 stemmen, evenals dat op lijn 8 om het te verminderen
van HO op '5, Lijn 8, 9 en 10 werden vervolgens aangenomen.
Den 24 trok de heer Keuchenius zijn voorstel om het
subsidie voor lijn 11 van Makassar naar de eilanden in de
Timorzee en terug te verminderen van 12,50 op f 11,40, nadat
de minister van binnenl. zaken verklaard had, dat de bereke
ningen gegrond waren op verschillende gegevens, waarvan hij
aan het ministerie van koloniën inmiddels kennis had genomen,
De lijnen 12 en 13 werden goedgekeurd, nadat de heer Keu
chenius zijne amendementen ingetrokken had. Bij letter c bee
voegdheid voor den Gouverneur Generaal om diensten te doen
vervallen, nieuwe diensten in het leven te roepen oe diensten te
wijzigen stelde de heer Keuchenius als eerste amendement voor.
te bepalen, dat die bevoegdheid a'hankelijk zou worden van nadere
bekrachtiging bij de wet en als tweede amendement, om als
nieuwe bepaling op te nemen, dat de stoomschepen, waarmede
wordt aangevangen, voor de helft en vijjaren later, voor minstens
2/3 op Bederlandsch of Nederlandsch-Indische werven zijn gebouwd.
Beide amendementen werden verworpen, het eerste met 36 tegen
21 en het tweede met 47 tegen 10 stemmen.
Ten slotte werd het Matste amendement van den heer Keu
chenius om te bepalenUe gezagvoerders, stuurlieden en machi
nisten der voor de pakketvaart gebezigde schepen moeten, buiten
gewone gevallen ter beoordeeling van" den Gouverneur-Generaal
uitgezonderd, zijn Nederlanders, aangenomen met 31 tegen 17
stemmen.
Nadat met 57 stemmen tegen 1 stem van den heer Keuchenius
het voorstel der commissie van rapporteurs om eene nieuwe
alinea in het artikel op te nemen, namelijk om, voor zoover de
in de stoomschepen beschikbare ruimte dat toelaat, de maat
schappij te verplichten, op de in de overeenkomst bepaalde lijnen
tegen daarin eveneens bepaalde vrachten ook particuliere rei
zigers en goederen te vervoeren; tevens voorschriften daarin te
doen opnemen, dezen dienst betreffende, aancenomen was, werd
het geheele wetsontwerp aangenomen met 57 tegen 3 stemmen
van de heeren Keuchenius, W. K. van Dedem en Brouwers.
Hollandsche Spoorwegmaatschappij.
De heer Lieftinck verklaarde zich tegen de samenkop
peling van de verlenging van het contract Bosman met de
uitbreiding van Rijkswege der Haarlemsche werkplaatsen voor
materieel van Staatsspoorwegen. Ieder moest afzonderlijk be
handeld worden.
De minister van waterstaat zegt, dat aan den heer
Bosman de indienstbrenging eener derde boot wordt opgelegd
en daartoe verlenging van concessie noodig is.
De heer Lieftinck is tegen verlenging van het contract,
omdat de veerdienst goedkooper kan zijn. Hij dringt op
splitsing aan.
De minister wijst er op dat de Holl. Maatschappij bereid
is de maximum-bijdrage van f 50.000 aan den heer Bosman te
blijven betalen. Uitbesteding is dus niet langer noodig. De
Raad van Toezicht zal met Maart ook toezicht op het veer
beginnen uit te oefenen.
De heer B u m a was tegen verlenging van het contract
Bosman, als strijdig met 's lands belang.
De heer Lieftinck stelde verdaging voor tot omwerking
der wet en scheiding der onderwerpen.
De heer van der Kaay was tegen uitstel.
De minister zag gecne noodzakelijkheid van omwerking.
Hij verzette zich tegen uitstel.
De heer Z a a y e r was voor uitstel.
Met 30 tegen 18 stemmen werd daartoe besloten.
Wordt vervolgd.
Bij de den 22 gehouden verkiezing van hoofd
ingelanden van den polder de Scherineer zijn herkozen
de aftredende heeren: J. Govera met 205, M. Groot
met 204 van de 209 uitgebrachte stemmen en gekozen,
in de vacature C. Vlaanderen, overleden, de beer F.
Spaan met 138 stemmen. Overigens bekwamen de heer. n
J. Binnenwijzend 36, J. Akkerman 9, J. Schippers C>,
P. Mul 5, J. Slooteu Kz. 9, M. Zuurbier 4, Jb. Akker,
man 1 en D. Akkerman 3 stemmen.
In plaats van den heer J. Blom tot dijkgraaf
benoemd en als hoofdingeland niet herkiesbaar
werd gekozen de heer Jb. Slooten Kz., met 131 van
de 195 uitgebrachte geldige stemmen. Verder waren
uitgebracht op den heer J. Akkerman Cz, 38 F
Spaan 9, D. Zuurbier Kz. 4, J. Binnenwijzend 8, Jb.
Schipper 4 stemmen.
Men verzoekt ons mede te deelen dat door de
kiesvereeniging te Koedijk tot heden geen candidaut
gesteld is voor de a. s. verkiezing voor de Tweede Ka
mer zooals in sommige bladen is gemeld.
Het gemeentebestuur alhier heeft gebruik gemaakt
van de post voor de rondzending der stembiljetten.
De vier heeren kapelaans alhier hebben, na de af
wijzende beschikking van den gemeenteraad zich tot
de arr. rechtbank gewend met het verzoek, alsnog op
de kiezerslijsten te worden geplaatst. De officier van
justitie heeft den 25 geconcludeerd tot ontvankelijk
verklaring van bunnen eisch. De uitspraak is bepaald
op 28 Februari, des voormiddags te 10 uur.
De minister van staat, minister van binnenl. zaken,
beeft bij beschikking van den 24 alsnog bepaald, dat
voortaan de gemeente Oudorp bij de verkiezing voor
een lid der 2e Kamer een afzonderlijk onderkiesdistrict
zal uitmaken,
Wij verwijzen onze lezers naar de advertentie
van de commissie tot spijsuitdeelinghier ter stede
waarin wordt medegedeeld dat dinsdag a s. eene
collecte langs de huizen zal worden gehouden opdat
zij in staat gesteld worde, de zoo noodzakelijke uit-
deelingen nog eenigen tijd vol te houden.
BURGERLIJKE STAND.
ONDERTROUWD.
23 Eebr. Romke Bakker, te Enkhuizen, en Dieuwertje Kossen,
te Alkmaar. Hermanua Erikkee, alhier, en Jo
hanna van Veente Egmondbinnen.
GEBOREN.
23 Febr. Elisabeth AdrianaD. van Arie Limburg en Petro-
nella Henriette Kooij.
OVERLEDEN.
23 Eebr. Anna MariaD. van Carolus Dominicus Proot en
Anna Barbara Maria Goes, 4 w. Maria Anna
Enstewed. Wilhelm Euhrmann, 65 j. en 6 m.
GEVONDEN VOORWERPEN.
Aan het Commissariaat van Politie zijn voor de recht
hebbenden terug te bekomeneen zilveren oorbelletjeeen
koperen kastsleuteleen zilveren ring met gouden plaatje; een
portemonnaie inhoudende twee centeneen gouden oorknop
met zwart steentje; een zilveren vingerhoed; eene zweep; een
rozenkrans.
Alkmaar 24 Eebr. Kleine Kaas f 31,50, Commissie 26,50,
Middelbare 27 aangevoerd 70 stapels, wegende 18169 P.
Ter graanmarkt aangevoerd 170 mudden. Tarwe ƒ6,2 5,
Gerst f 4,50, Haver 3,10 a 3,40, Paardenhoonen 5,5 0,
Bruine dito 9 a 9,50, Witte dito f 11, Erwten: Groene
9 a 13.
Alkmaar 25 Eebr. Aangevoerd 2 Paarden 1 40 a 60 10
Koeien en Ossen t 100 a 140, 87 nucht. Kalveren 3 a 10,
39 Schapen 1 10 a 20, 28 magere Varkens 10 a 13, 166
Biggen /3a 7,50, 2 Bokken 1 3 a 8 Kipeieren 3,50 a
4,50 per 100, Boter per kop ('s middags 12 uur) 0,90 a 1.
Amsterdam 24 Eebr. Aardappelen Friesche Dokkumer jammen
1,90 a 2,20, dito Eraneker dito f 1,75 a 1,85, dito Engelsche
f 1,30 a 1,40, Zeeuwsche spuische jammen 1,80 a 2,40,
Pruisische Hamburgers /3a 3,25, Geldersche blauwen 1,80
a 1,85, Elakkeesche 1,80 a 2,10, dito Blauwe 1,90 a
2,10, dito Poters 1,10 a 1,30, Duinzand 4,50 a 5.
Raapkoeken 70 a 82, Lijnkoeken 7,50 a 11 per 100 P.
Petroleumloco 9,25termijnen onveranderd. In cons.
10,50, Nobel 9,50.
Delft 23 Eehr. Aangevoerd 231 achtste en 119 zestiende vaten
boter. Per kwartvat 70 a 82per pond 1,75 a 2,05.
Edam 23 Eebr. Aangevoerd 229 stukken Boter 1,30 a 1,60
per pond Kipeieren 4 a 5 per 100.
Hoorn 25 Eebr. Tarwe 7 a 8 Gerst 4,50 a 5, Haver
3 a 4, Erwten: Witte 8,50 a 10, Groene 10,50 a 12,
Grauwe 12 a 14, Vale 10 a 13, Bruine boonen 10,50 a
12, 26 Lammeren 12 a 18, 74 Kalveren 3,50 a 12 30
Varkens 7 a 14, 1 Zeug f 20, 120 Biggen 5 a 8, 50
Kippen f 0,45 a 2, 700 Kipeieren 3,75 a 4 per 100, 1300
koppen Boter f 0,65 a 0,70 per kop.
Leiden 24 Eebr. Aangevoerd 4 Stieren 65 a 146, 95 Kalf-
en Melkkoeien 95 a 230, 44 Geldekoeien 86 a 190
100 vette Ossen en Koeien 115 a 250, 4 Graskalveren f 17
a 29, 20 vette d'to 30 a 67, 58 Nuchtere Kalveren 3 a
6, 36 vette Schapen 17 a 25 22 Biggen 4,50 a 13.
Leeuwarden 24 Eebr. Boter per kwartvat 53. Aangevoerd
183 kwart- en 99 achtste en 32 zestiende vaten boter.
Schiedam 24 Eebr. Moutwijn 8, Jenever 13,50 per v.
Hoorn 23 Eebr. Kleine kaas 31,50, Commissie 26
aangevoerd 26 stapeL, wegende 6729 P.
Sneek 21 Eebr. Boter ie soort 53. Vereeniging le soort
532e soort f 50 a 51 3e soort f 50. Aangevoerd 234
kwart- en 65 achtste vaten.
Texel 19 Eebr. Koeboter 0,65 per P., Kipeieren f 3,50
a 3,75 Koehuiden 0,28 a 0,30 per P., Paardenhuiden
8 a 8,50,
Texel 21 Eebr. Vette Koeien 155 a 190, Melkkoeien 110
a 135, Kalf koeien f 130 a 145, Nucht. Kalveren 2,50 a 3,
Eokschapen 14 a 16,50, vette Varkens 0,38 a 0,42 per P.,
Werkpaarden 90 a 160, Oudepaarden 40 a 60Rijpaar
den 200 a 300.
Zwolle 24 Eebr. Boter per achtste vat 25 a 32,50, per
pond 1,15 a 1,60.
Londen 23 Eebr. Aangevoerd 500 Runderen 2.4-4.8, 1000
Schapen en Lammeren 3.4-5.4, 70 Kalveren 3-5.4, Var
kens 2.4-4.
AMSTERDAM pCt.
Nederland, Cert. NW. Sjhuld2$
dito, dito 3
dito, dito 3}
dito, Oblig3^
Italië, Inschrijving 1861/81 5
Oostenrijk, Obl. in pap.tl. 1000 Mei-Nov. 6
dito, dito Febr.-Ang. 5
dito, zilver Jan.-Juli 5
dito, dito April-Oct. 5
Portugal, Obl. Buit. 1853/80 3
Rusland, Ob. H en C. 1798/1815 1000 Jan. 5
Cert. Insch 6eserie 1855 Z.R. 500 Ap.-Oct 5
Obl. 1864 Amst. 1000 April-Oct
dito, 1866
dito, 1877 20-100 Jan.-Jnli
dito, Oostersche Leening 2e serie
dito, 1873 gecons. 50-100 Juni-Dec.
dito, 1860 2e leening 100
dito, 1875 gecons. A. 50-100 Apr.-Oct.
dito1880 gecons.Z R125-625 13 M ei-13Nov4
dito, 1867)69 A. 20-100 Mei-Nov4
dito, in goud 6
Spanje, Obl. Buit. Perpetuele4
dito, dito Binn. dito 4
Turkije, gepriv. Oblig6
dito, Geconverteerden Ser. D
dito, id. C
Egypte, Obl. leening 18764
Mexico, Obligatiën 18513
dito, dito L8643
Pern, Oblig. lteniug 1870 geregist6
dito dito, 1872 id6
Venezuela, Obligatiën 18814
Nederland, Koloniale Bank Aandeel
dito, dito Oblig5
dito, Ned. Ind. Handelsb. Aand...
dito, N Oentr. Spoorw. Aand. f250
dito, dito gestamp. Oblig..,. f285
Italië, Zuid-Ital. Spoorweg Obl3
Polen, Wars.-Weenen Aandeel
Rusland, Gr. Sp.-Maatscb. Aand5
dito, Ilypoth. Obligatiën8
dito, id. 4J
dito, Baltische Spoorw. Aand8
dito, Jelez-Griasi Oblig5
dito, Jelez-Orel dito 6
dito, Orel-Vitebsk Oblig5
dito, Poti-Tiflis Oblig. t 10005
dito, Transcaus Spoorweg Oblig3
dito, Z.-W. Spoorw. Aand. 100-1000 5
Amerika, Buff. Phil. C.v. A., m. Storting.
dito, Cleveland, Akron Shares
dito, Denv. Rio Grande dito
dito, Illinois Centr. Cert. v. Aand...
dito, Lonisv. en Nasbv. Cert. v.Aand.
dito, Miss. Kans. Texas Aand
dito, dito, Alg. Hyp. Obl5
dito, N.-York Erie West. Sp. Aand..
dito, Ontario Cert. Comité bewijzen.,
dito. iVabash St. L. en Pac. Ct. V. Aand.
Canada-South Cert. v. Aandeel
Nederland, Stad Amsterdam f 1008
Hongarije, Theiss Spoorweg4
Oostenrijk, Staatsl. 1854 4
dito, dito 1860I
dito, dito 1864
dito, Stad Weenen 1874..
Rusland, Staatsleening 18645
dito, dito 18665
Turkije Spoorwegleening3
24 Febr
74
87',,.
98s
98"/,.
89
60
61
62'/.
61%
58* i,
98%
78'/,.
96
96' 4
94%
47"/,.
90»,,
87'',
83'
71'/,
77"»;,,
»7'
63'/,,
65"/,,
13' s
18'/,
73',
40» 4
18
15%
14'/,.
39%.
90
44
25%,
76*/,
58':,
74
105»/,
91
84
92%
83'/,.
93'
54*/,
49» 4
20%
34
21%
120
68"/,.
16
68*|,
26%
16%
26'/.
54
97
100%
104», 4
133
101%
132
124'/.
7".
25 Febr.
74»-,
87'.
98
11«
98'
85»/.
60
61»/,
62
61%
58%.
77%
96-/,,
96»,,
94
47'/,
90»
M'/.
77
97»/
®57/,
137
13%
74
18%
16 M
137.
39%
50%
89
44
587
73'/'
105 /S
64
51'/,
92%
89
55%
50
20»
33'/,
21
58'/,
15",
58'/,
26'/.
16%
26'/,
110'/.
-96*/.
102
104%
132»/.
102
124
7'/,.