H éi ij M n w m Jüf iü K te tav m net STtJlïWlJE Uit de hand te hoop een BOEMERIJ, I Cebouwioor Evingelisatie Palmstraat, m bh ïi In de Socie'eitzaal van de Harmonie. JJ 9 H Damrubriek. PAKHUIS TE HUUR Heerenhuis te koop Vraag en Aanbod Boerderjj - Bvemster. Diploma Melken 191? Bekendmaking. SP m Een kwade herinnering. Wegens sterfgeval van den pakhuis meester zullen de Centrale jlÉIl éSPé (lilif jpp? i \w& m jjj wfo. iü jj Bj w WÊ iü MAAR op Maandag S2 DEZER tot lialf drie a.m. GESLOTEN zijn. op yroeliiken M tg ALKMAAR. HEERENHUIZEN. 3 netto Burgrerwoouhuizon op Zondag 21 Januari, op Maandag 22 Januari, Ondanks het mooie weer, zijn er vele men schen, die volgens een gebruikelijke uitdruk king, zeer onlekker zijn. Het zijn vooral die menschen welke dezen winter slachtoffers ge weest zijn van een kwade griep en zich van de gevolgen daarvan nog niet hebben kunnen be vrijden. Die booze ziekte verschilt van de meeste andere hierin dat, hoewel men zich er van genezen meent, men er nog langen tijd mede voortsukkelt en de kwade herinnering eraan met zich mede draagt. Het gestel heeft werkelijk langen tijd noodig om zich te her stellen van de talrijke verwoestingen door de mikroben van de griep aangericht en om aieuw bloed te maken. Er is echter toch een middel om dat herstellingstijdperk te verkor ten. Daartoe moet men het gestel helpen om rijk en zuiver bloed terug te vinden en in waarheid is er geen beter middel hiervoor dan het gebruik der Pink Pillen, waarvan het spreekwoordelijk geworden is te zeggen dat zij met iedere pil bloed geven. Laten wij nu het woord aan een van onze patiënten, den heer Adrien Martin, te Xeuilly, Frank rijk, die schrijft: „Ik ben zeer tevreden over de behandeling met de Pink Pillen. Dank zij dezen heb ik mij kunnen verlossen van de gevolgen van een kwade en hardnekkige griep. Toen eenmaal het ergste geleden was, dacht ik dat de kwaal tot staan was gebracht en alles met een paar dagen rust en goede zorgen afgeloopen zou zijn. Maar die kwaadaardige griep had mij geheel ondermijnd en ik heb er nog zeer lan gen tijd aan geleden. Ik was lijdende aan bloedarmoede in zeer hevige graadik was hoogst zhtoak en leed altijd aan steken in de zijde, aan beklemming op de borst, aan duize lingen en aan schele hoofdpijnen. Met moeite klom ik de trappen op, daar het er iets van had of mijne beenen van watten waren ge maakt. Uwe goede pillen hebben binnen en kele dagen cue verschijnselen doen ophou den." De Pink Pillen zijn onovertroffen tegen bloedarmoede, bleekzucht, algemeene zwakte, maagpijnen, schele hoofdpijnen, zenuwpijnen en zenuwuitputting. Zij verrijken het bloed en versterken de zenuwen. De Pink Pillen zijn verkrijgbaar a ƒ1.75 per doos, en 9 per zes doozen bij het Hoofdde pot der Pink Pillen, Dacostakade 15, Amster dam en bij de firma Nierop en Slothouber, Langestraat 83, Alkmaar. den overledenen ontnomen en gewogen voor een rechtbank, waarvan Osiris de voorzitter is, door lotusbloemen omgeven en met le vend water omstroomd. De doode heft dan de hand op en zweert, dat hij geen der 42 religieuse zonden heeft bedreven, om te ein digen met een driemaal herhaald: „Ik ben rem. t Als het hart niet te licht was bevonden, werd het teruggegeven aan den doode, die dan voortschreed ten hemel, met toover- spreuken alle hinderpalen overwinnend. Hij kon dan allerlei gedaanten aannemen Werd het hart te licht bevonden, dan moest de mensch terugkeeren. Spr. geloofde niet dat alle Egyptenaren dit alles zoo geloofden en haalde verschillende hunner spreuken aan, waaruit twijfel en moedeloosheid bleken. De oude Chineezen dachten over de on sterfelijkheid als een voortzetting van het aardsche leven. Drie dagen na den dood wachtte men op den terugkeer der ziel en dan werd gezegd: hij is opgestegen. Wanneer de nagelaten betrekkingen de dooden bleven eeren, zouden zij daarvan den zegen onder vinden. Het doodengericht en een vergel- dingsleer kenden zij niet. Het vaste geloof in de onsterfelijkheid, dat langzaam aan plaats maakte voor zekeren twijfel, kwam later, toen het Boeddhisme zijn intocht deed, in dit nieuwe geloof extra naar voren. Om de vraag te beantwoorden wat het Boeddhisme het Chineesche volk heeft ge bracht, voerde spr zijne hoorders naar Voor-indië. waar d,. godsdienstige boeken (meest liederen) verzameld zijn in de Veda. Spr. las daarvan één gedicht voor, een bede om onsterfelijkheid, waaruit de overtuiging bleek, dat na den dood den mensch een heer lijk, zalig leven wacht, een leven als hier op aarde, uitgenomen de smarten. Toen uit dit geloof het Brahmanisme opkwam, onderging het een verandering. Het Brahmanisme kwam met een nieuwe leer, volgens welke alle leven zijn oorsprong vond in het kwaad. Lichaamsgebreken b.v. waren straffen voor zonden, bedreven in een vroegeren be staansvorm. Een vleeschdief werd na zijn dood een gier, een vruchtendief een aap, een zich te erg parfumeerende dame kwam terug als een muskusrat, enz. Na door de hel, een donkeren onderaard- schen kerker, te zijn gegaan, moest de ziel twee trappen doorloopen, duisternis en werkzaamheid, om te komen in de hoogste sfeer, die van het goede, waarboven stond Brahma, het groote, de schepper der wezens. Alles vloeit hierbij in elkander over, alle deelen van den zelfstandigen vorm van al wat leeft. Naarmate de individueele ziel tot de erkenning kwam deel te zijn van de al- ziel, kwam zij tent reiner leven. Deze leer werd in hoofdzaak door het Boeddhisme overgenomen. De ziel zal ook volgens deze leer overgaan van het eene le ven op het andere, zooals de boom groeit uit het zaad van een anderen, geen herinne ring hebbend aan een vorig bestaan. Alleen op de hoogste trap heeft men een overzicht van alles wat doorleefd is. Naar dit geloof in de onsterfelijkheid greep het Chineesche volk gretig. ging of uitdaging opgesloten was, en Asad kon het ook niet als zoodanig opvatten. De er kende tegenwoordigheid van Sakr-el-Bahrs vrouw in die kajuit maakte dep laats gelijk aan z'n harem, en 'n man verdedigt z'n ha rem, zooals hij z'n eer verdedigt't is 'n heili- ge plek voor hem, die niemand mag ontheili gen en 't is geoorloofd, dat hij behoorlijke voorzorgen neemt tegen iedere poging om da' te doen. Rosamunde zonk neer op den divan, en zat daar met gebogen hoofd, de handen ge vouwen in de schoot. Sakr-el-Bahr stond haar stilzwijgend, lang aan te staren. Wordt vervolgd. Nu in onze dagen het Westen leeg is, komt weer het Boeddhisme (theosofie), om den menschen terug te geven wat ze verlo ren hebben. Het leert dat het leven der men schen eeuwig is en dat dit leven in heel de schepping is. Er is geen sprake van een te rugvloeien van het leven na dit leven Spr. behandelde hier vrij uitvoerig het re- incarnatiebegrip. Bij het spiritisme zou men, meende spi., mogen denken aan het tusschenhchaani in de theosofie. Het bewijst niets voor de on sterfelijkheid der ziel. Hij was het eens met Maeterlinck, waar deze zei het vreemd tc zullen vinden als eens een geestverschijning herkenbaar zijne kamer zou binnentreden, wat echter hoogstens zou bewijzen dat de ziel zich van het lichaam kon losmaken en dit een oogenblik overleven. Het spiritisme zou geen licht brengen, noch tegen noch voor een voortbestaan Het spiritisme, dat langs den weg van zinnelijke ervaring de on sterfelijkheid van de ziel wil bewijzen, is niet anders dan een verschuiving van het mate rialisme. Na eene korte pauze zette de heer van Dorp zijne rede voort. Hij stelde de vraag: Wat is van dit alles de kern, de waarde voor het eeuwig menschenhart? En antwoordde: Dit: het geloof in de onsterfelijkheid is door alle eeuwen heen overal geloof geweest en geen wetenschap. Wetenschappelijk staat vast, dat het geloof aan de onsterfelijkheid onsterfelijk is. Het is het geloof in het leven Het lichaam sterft, niet het leven, men weet zich onsterfelijk, eeuwig, oneindig. Dat heb ben alle volken ten allen tijde beseft. Dach ten niet de Romeinen zich het voortbestaan in schimmen, was in Egypte Osiris niet het leven en gelooven ook niet de Chineezen en Voor-Indiërs in een eeuwig leven? Bij die allen was deze geloofsvoorstelling nog in hare kindsche jaren, niet ongelijk aan het tegenwoordige leven. Bij het Brah manisme kwam het re-incarnatiebegrip, werd erkend dat het leven het andere is van den vorm of de vorm het andere van het leven. Wij zijn eeuwig, de vergankelijkheid omhult ons slechts als een kleed. Het Brahmanisme het Boeddhisme en de theosofie, deze drie wijzen hebben het chris tendom versterkt. Jezus Christus leerde niet anders: geloof in het eeuwig levende ondeel bare leven, Het evengelie lagt zich zeer wei nig in met de cosmische zijde van het leven, spr. wilde daarom de Oostersche wijsheid de eer geven die haar toekomt. Het geloof in de i nsterfelijkheid van het zedelijk leven is een machtig geloof en heeft de menschen gesterkt bij het dragen van hun kruis. Onhoudbaar is echter de geloofsvoor stelling van de vergelding. Wie het kwade nalaat uit vrees voor straf, is een lafaard. Ais er dan geen vergelding is, waarom zal men dan goed zijn? Het is denkbaar, dat ietnand goed doet en toch slecht is. Er is in ons iets dat alleen wij zelf kennen, ons diep ste zedelijk bestaan. Goed zijn is zaligheid, is onsterfelijkheid. Bewaar uw hart, wam daaruit zijn de uitingen des levens. Jezus geloofde in den mensch als een kind van God en daarmee is tegelijk uitgesproken het geloof in de onsterfelijkheid. De mensch die God kent, wordt niet gebonden door dood en graf. Waar de Oostersche gods diensten leerden eenheid en natuurlijk leven, leerde Jezus eenheid en geestelijk leven. Het geloof is bij alle godsdiensten hetzelfde, al leen men zegt het anders. Dit is de hoofd zaak: door alle eeuwen heen heeft de mensch zich éen gevoeld met Hem, van Wien alle le ven is. Spr zou willen zeggen: laat de spiritis ten maar zoeken; hij zou het schandelijk noe men er een pretje van tc maken Wat de uit komst ervan ook zal wezen, zij zal geen in vioeci uitoefenen op de animo waarin er mei zoekt. De onsterfelijkheid wordt er noo door bewezen, hoogstens bewijst men u mee een tijdelijk leven na dit leveu; het n> er alleen op gericht om te weten of men fa milie en vrienden weer zal zien. God is be zig het particuliere leven af te trekken en wie God lief heeft, heeft geleerd niet te vragen naar het onze. In God leven wij, bewegen wij ons, zijn wij. Wij zijn onsterfelijk, om dat de Eeuwige onze Vader is. Na het einde van deze rede nam de voorzit ter het woord Hij vond het gelukkig, dat in de afdeeling van den Protestantenbond niet de gewoonte bestaat een remise te geven van 't gesprokene. Hij zou het thans ook niet kunnen doen, omdat de spreker meer een persoonlijke getuigenis had gegeven. Men zou het mis schien niet in alles met hem eens zijn, maar dit kon prikkelen tot nadenken. De heer van Dorp had het leven vergeleken bij een prent en daarbij een les gegeven. De prent het leven zei ds. Westra, kan somber, eentonig zijn, maar toch zou hij willen dat men die prent opnam om daarachter te zien stralen 't licht des geloofs en dat der onsterfelijkheid. Hij hopte voor allen dat men die prent zou leeren verstaan en begrijpen. Ten slotte bracht hij den spreker een woord van dank. Na het zingen van het derde vers van ge zang 185 uit den Bundel werd de samenL komst opgeheven. TIJDELIJKE ARBEIDSBEURS. Stadhuis. Correspondentschap der Intercommunale Arbeidsbemiddeling. Telef. 158. Spreekuur iederen werkdag b.h. Zaterdag van 1012 uur v. m. 20 Januari. Gevraagd worden 2 kleermakers (gr.- en vestenwerkers), 1 werkvrouw, 1 timmerman, 1 dienstbode. Bieden zich aan 1 dienstbode (18-j 1 inpakker, 1 kok, 1 koper- en blikslager, 1 winkel- of magazijnbe diende, 1 metaalbewerker, 1 motordrijvcr, 1 operateur (bioscoop), 1 pakhuisknecht, 1 pak kistenmaker, 2 reiziger^ 1 rei/Uster, 6 sein' ders, 1 schipper, 1 ta' ikskervei, 3 timmerlie den, 1 timmerman, 11 werkl. (los), 1 werk vrouw, 1 betonwerker. De Correspondente, A. AUKES—TIMMERS. Stand. Zw, 1, 5, 7, 8, 9, 12, 13. 14 19, 25. W. 16, 22, 23, 27, 28, 30, 32, 37, 43. Oplossing. 1.22—18 1.13:42 2. 43—38 2. 42 22 3.16—11 3.19:37 4. 11 :4 4 25 34 5. 4 17 en wint. Goede opl. ontvingen wij van de heeren: 1 VU Blokdijk, P. Dekker, G. Cloeck, D. Gerlinig, J. Houtkooper, J.K. te Alkmaar, H. Lindeboom Amsterdam, H. E. Lantinga, Haarlem, P. Kleute Jr. den Haag, S. Hoinan Wijde-Wormer, R. W. 1 Bosman te Alk maar (ook van no. 424) en J. Renooy, Ou- dorp. KAMPIOENSWEDSTRIJD. De algemeene opinie der deelnemers na af loop was, dat zulk een wedstrijd met twee partijen per dag en 25 zetten per uur veel te vermoeiend was. De Haas moet dan ook reeds verklaard hebben niet meer mee te zul len doen, als er geen betere regeling wordt getroffen. Hij zelf was doodop na dezen wedstrijd, 't Valt ook niet mee tien uur per dag ingespannen te dammen. Vermoedelijk za! men nu wel komen tot 1 partij per dag en 20 zetten per uur. Wij hopen binnenkort nog enkele malen op dezen kampioenswed strijd terug te komen. Thans vragen weer een paar combinaties van Kleute de aandacht onzer lezers. Voor al de eerste is wondermooi! Jb. J1ARTLAND, Koningsweg B 69. Beleefd aanbevelend voor IN- en VER KOOP van 2de hands Kinderwagens, Sport karren, Ledikanten enz. Ook aan huis te ont bieden. 1 Aan'hetzelfde adres weder een best VEE I Kaaspakhuizen te ALK* REN BED te koop. «AID U«..M4.>rr e,n J. B. L. 51MON, Steenhouwer. Kotungs weg 46, Marmerslijp tot onderhoud van marmeren vloeren. Marmerpolitoer voor Schoorsteenmantels, WaschtafeU en*. On overtroffen kwaliteit. Zw. 4, 5, 7, 12, 13, dam op 36. W. 20, 21, 28, 29, 33, 34, 37, 39, 43. Zwart (de Heer H.) heeft ten koste van drie schijven een dam gehaald en wit (1- Kleute Jr.) trachtte nu remise te forceeren Hij speelde daarom op eên interessante com oinatie, die boven verwachting zelfs winst bracht. Zie maar: 1. 2014! 1. 410?? 2. 28—22 2. 10 19 of 36 18 3. 33—28 3. 36 18 of 10 19 4. 34—30 4. 18 25 5.28-23 5.19:28 6. 39—33 6. 25 17 (3 sch.) 7. 33 :2?! en wint want zw. moet 13—19 (anders 219) en 2 24 wint. Ons tweede diagram geeft eveneens een partijstand. Kleute is aan zet en speelt met wit: •11IP wm. npü ^jjp| .UB? Zw. 4, 7,13,14,15,17,21,22,25. W. 29/34, 36, 37, 41. 1. 29—24 1. 14—20? 2. 34—29 2. 25 23 3. 32—27 3. 20 38 4. 27 :9 4. 4 13 5. 37—32 5. 38 27 6. 31 :2 6. 19—13 7. 2—24 wint. Ook al weer een bijzonder stukje! Ter oplossing voor deze week: Probleem 426 van A. Admiraal. Eenvoudig maar leerzaam! pgg m IR Ui Wm WÊ mm Zw. 5, 6, 8, 9, 12, 17, 22, 27, 30, 35. W. 11, 15, 20, 23, 26, 36, 37, 41, 45 Opl. voor of op 25 Januari b.v.d. blad. AAN DE DAMMERS! Met dank voor de ontvangen opl. van pro bleem no. 425. Beroemde FON0ERS an BRENNABOR RIJWIELEN NED. RIJWIELTRUST, Langestraat hack Payglop. 150 Nos. met le Klas Instrument 80 et. p w. 24 mnd. Vertegenwoordiger: T. VISSER, Teijlingenstraat 14 b d. Watertoren, Alkmaar. voor 1 of 2 p«r»ouea. ©mtrek Militaire Barakken, Westerweg. Brieven onder No. 236, Bureau v. d. blad. LAAT tegenover Vlaandarhof. Te bevragen: LAAT 161. Wegens voordurende ongesteldheid 50 C ENT I uit de hand te Koop of le Huur een per week. I 11.1l- Hl 12 mnd. PLATEN alleen van bij H. OOITERMAN, Burgerbrug. Het beroemde TRAPPISTEN KLOOS TERBRAU is krachtiger en goedkooper dan Stout, en dus zeer aan te bevelen voor zwak ken en herstellenden. Verkrijgbaar bij J. H. bevattende 4 aroote, drie Hein* ALBERS in den Bierkelder. j kamers en badkamer met mooier» TE KOOP AANGEBODEN: tuin- verhuurd voor f 600. - 'sjaars. MELKBUS, gewonnen uit de Landbouw- I Koopprijs f 95ÜO. loterij. WILDEMANSTRAAT 18, ALK Brieven ander No. 251, bureau van dit MAAR. I TE KOOP, op netten stand, solicdc, net ingerichte TE KOOP: Een ras-zuivere Belgische HERDERS HOND, oud 9 mnd. met stamboom en tevens een jonge TREKHOND, 6 mnd. Adres Stu artstraat no. 27. PIANO TE KOOP gevraagd, een gebruikte PIANO, (geen platte.) Br. fr. onder no. 249 bureau van dit blad. BILLIJK TE KOOP: 4 KRIELKIPPEN met HAAN. Te bevr bij C. GROOTES, RUSSENWEG, Bergen. Wegens vertrek ten spoedigste aangeboden een CAFé-BILJART-VERLOFZAAK, staande LINDELAAN 47. een groote partij DUIGEN bij J. R. KEUSS, Laat, Alk TE KOOP: van tabaksvaten, Alkmaar. TE KOOP AANGEBODEN' Een in goeden staat zijnde BAK-HAND WAGEN, voor alle doeleinden geschikt. Te bezichtigen KONINGSTRAAT 60. BESTE VUUR-AANMAKERS, 100 a 30 ct., 30 a 10 ct. Kooltuin 5, P. BULLOOPER TE HUUR Een KAMER met gebruik van KEUKEN. Adres TUINSTRAAT no. 18. wor6on opgenomen tegen SO ct*. por 5 regels, by voor uitbetaling Zij moeten vrtór TBlJDAGMlö ÖAO 5 DÜK worden ingezonden. OUDE KUNSTTANDEN, stukken of brok ken gebit, nog zoo stuk, worden tegen hoo- gen prijs gekocht door HERMAN PLAS Payglop 15. Hoogste prijs tevens voor juwee- len, goud, zilver en koralen. STEENHOUWERIJ A. KALLANSEE. NIEUWESLOOT No. 1. Specialiteit in GRAFZERKEN. Foto gratis. Nog 2 jonge FOXTERRIERS te koop Ras-zuivere reutjes. Adres Hotel „Toelast". DAGMEISJE gevraagd, liefst in de namiddaguren van 2 :ot 5 uur, (Zondags vrij). Bij rirma v. d. P' CHELAER, RIDDERSTRAAT 10. H. H. BARBIERS. Er biedt zich aan een BARBIERSBE- DIENDE, eenigszins kunnende scheren. Adres bureau van dit blad. TE KOOP gevraagdGeheele of gedeelte lijke INBOEDELS of alle soorten MEUBE LEN. Tevens te koop een eikenh. TREKTA- FEL met 14 losse bladen, enz. Aanb. MEU- BELHUIS, KOOLTUIN 9. BOEKAANKONDIGING. Onder redactie van Dufour Co. (Klove niersburgwal 133) is te Amsterdam versche nen' no. 1 van een nieuw blad, speciaal voor dameshoedenzaken en modisten „Het Sei zoen"." In zijne inleiding zegt de redactie dat abonné's van het door haar uitgegeven blad „De Manufacturier" hadden aangedrongen op uitgifte van een blad, speciaal gewijd aan het dameshoedenvak. Wij zullen, aldus de redactie, dit blad ma ken tot een voornaam en tevens practisch blad, goed geïllustreerd. Elk Nr. zal bevatten een dubbel middenblad, geheel gevuld met modellen en bovendien tusschen den tekst ook nog een aantal Nouveauté's, waardoor gedu rende een aantal Nouveauté's, waardoor gedu rende het seizoen steeds 't nieuwste wordt ge geven. Voor de dameshoeden-zaken tevens meerdere fraaie étalages en voorbeelden ter etaleering, terwijl wij bizonder attent maken op de groote artistiek gekleurde platen met een aantal modellen voor zomer- en wintersei zoen. Het blad is op zeer zwaar kunstdrukpapier gedrukt. Dit eerste no. wijdt een artikel aan „Eenigew enken voor het atelier", „Oude mo dellen en overblijvers", „Hoe tegenwoordig zijden lint wordt vervaardigd", enz- en geeft een aantal modellen met beschrijving daar van. Te aanvaarden 1 Mei 1917. Te bevragen Kinbeimstraat 39. ui Hit r. Te aanvaarden 1 Mei 191T. Te bevragen bij J. OPDAM, aldaar zeer gunstig gelegen aan een der hoofdwegen in de BEEMSTER (N. H.), jcroot 24 morgen. De voer uielkertj zeer geschikte plaats bestaat uit: liuismanawoiilng, met stal ling voor pl.m. 24 koeien, dubbele Uooi- nerg en schnnr, benevens diverse per- ceelen nitmnnleild weiland. Het zeer gunstig ten opzichte van vaar water en langs den weg gelegen weiland is tevens uitmuntend geschikt tot splitsing in meerdere warmoezierderijen. Brieven franco onder No. 259 aan het bureau van dit blad. Conferentie te den Helder, van 22 tot 24 JANUARI e s. Sprekers Ds. OBERMAN, v. d. KLOOT—MEYBURO, VAN ESSEN, WEBER en anderen. Nadere inlichtingen geeft de Hetr F. I STOUM, Hoefd der Chr. School, Slui»- dykntraat. Hollands Noorderkwartier voor MANNEN en VROUWEN en voor JONGENS en MEISJES, geboren vóór 1 JANUARI 1901, wonende in Noord-Holland, boven het Noordzeekanaal. Aangllte ■ckrllteiyk, onder opgave van naam en voornaam voluit, woenplaats en datum en jaar van geboorte, bij den Rijkszuivelcos- sulent Dr. L. T. C. RCHEIJ ta Hoorn. (Zie verder onder de berichten). ADVERTENTHN. Allen, die iets te vorderen hebben van-, verschuldigd 1 aan-, «f borgtoahten hebben ten laste van wijlen den hear O. eCTKKK ;a leven landmangewoond hebbende en overleden te Hargen. gemeente Schoorl, 24 November 1916, werden uitgenoodigd daar van betaling of opgave te doen vóór) Februari 1917 ten kantore van notaris J. VAN DER VEEN, Oudegrach* 291 te Alkmaar. De ondergeteekende maakt bekend, dat bij ACTE den 23 DECEMBER 1916 te zijnen overstaan verleden, nader zijn gewy/.lijd de Statuien van dc Naainl»«zp Teu- nouiacbiip „SoorUkollMudeeh Land bouwcredlol", gevolgd Alkmaar, en dat gemelde akte met het Koninklijk besluit van bewilliging zljr opgenomen in het Bijvoegsel tot de Ned'i landsche Staats courant van den 16 Januari 1917 no. 13. NINABF.K, Notaris te Otarteek (Stompatoren). Teekengenootschap Kunst zij ons Doel. Allen, die iets te vorderen hebben van, verschuldigd zijn aan, of borgtochten hebben ten Uste van wijlen den Heer COKNELIS KOOIJ. in leven landbouwer, gewoond hebbende te koedijk en aldaar overleden D«cem- ber 19l«, worden uitgenoodigd daarvan BETALING of OPGAVE te doen vóór 1 Februari 1917 ten kantore van Notaris J. VAN DER VEEN, Oudegracht 291 te Alkmaar. van JO BEZAAN des namiddags van tot vier uur en van des namiddags één tot vier uur en des avonds acht tot tien uur, Gulrée 10 «ent. yy m 9»w fH WW, y/m/ 1 L IY'-Zv J 1 IK HOOK «1. Heiiii«Mii«»i-wfrHftt>yt>K by Alk

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1917 | | pagina 6