AlkmaarscheGourant Honderd Drle m Twlntlgste Jaargang. Trqdag 7 October. now 1981. Mo. 885 Provinciaal Nienws U1T WARMENHUIZEN. (Vervolg gemeenteraad). Mededeelingen. Eeu schrijven van den Commisaris der Kbningin van 19 September S1. waarin medegedeeld wordt, dat bij kon. besluit van 27 Augustus 1921 No. 101, met Wang van 1 September 1921 aan den heer 1 Th, N. v. d. Eyden op zijn verzoek eervol ontslag is verleend, als burgemeester van Warmenhuizen. Tevens wordt voorgesteld hem met ingang van dien datum eervol ontslag te verleenen als ambtenaar van den burgelijkeji stand. Goedgevonden. Goedgekeurd is het kohicr van den hoofde- liiken omslag 1921. Gedurende het winterhalfiaar zulen in de gemeente Warmenhuizen 48 atraatlantaarns branden, in Schoorldam 11 en w Krabben- De Vrijzinnige Kiesvereeniging vraagt, of de belastingbilietten eerder kunnen worden '"'iJe voorzitter zegt, dat het wel wenschelijk [a en de heer Slot hoopt, dat alle middelen daartoe in het wcrk worden gesteld. De voorzitter wijst op de weinige mede- werking door het niet spoedig mleveren der tnvullingsformulieren. Naar aanleiding van het schrijven van het gemeentebestuur van Harenkappel om voor de helft deelgerechtigd te worden m het gas- bedrijl dezer gemeente stelenB. en W. voor hiertoe in principe te besluiten en dit nadtr door deskundigen te doen onderzoekm. De heer Slot informeert naar een kwesbe, die tusschen de beide gemeenten schijnt te be- staan, en waarvan den Raad nooit mededee- vforzftter zegt, dat indirect een kwes- tie bestaat, n.I. door de eledriateit, die vol gens de overeenkomst feitelijk met mag worden aangeschaft in Harenkarspel. De heer Slot voelt veel voor het idee om Harenkarspel deelgerechtigd te doen worden. In principe spreekt de Raa.d zich uit hiertoe te besluiten en de heer Rijpma zal straks na* dere inlichtingen geven. Naar aanleiding van het adres van den K K. en Chr. Bond van Personeel in publieken dienst, waarin verzocht wordt, de salarissen der gemeente-werklieden te herzien, stellen Burg, en Weth. voor, hierop afwijzend te be- schikken en te' bepalen, dat de duurtetoeslag van 2 per week, in vast loon wordt omge- zet, zoodat de laagst' bezoldigde arbeider een wcekloon geniet van 25, plus emolumenten. Het voorstel van B. en W. wordt aangeno- men. Overeenkomstig het voorstel van de gas- commissie, wordt voorgesteld tot aankoop over te gaan van 3 ijzeren vletten, ten behoe- ve van het vervoer van steenkolen voor het gasbedrijf. Het vervoer zal verder worden opgedragen aan de transportarbeiders voor f 1,80 per ton, zoodat .{lit een kostenbesparing zal zijn bij voorheen van f 0,70 per ton. Het loon beloopt 3000 en het is goed, dat dit geld In de gemeente blijft. De heer Slot meent, dat de wijze van ver voer aan de directie der gasfabriek hoort. Het voorstel van B. en \V. wordt aangano men. Naar aanleiding van een schrijven van Ge- deputeerde Staten, betreffende de wiizigiijg der Bouwverordening, stellen B. en W. voor, de wijzigingen, vastgesteld bij raadsbesluit van 18 Augustus, in te trekken en deze op- nieuw vast te stellen overeenkomstig het ver zoek van Ged. Stateri. Goedgevonden. De heer Slot zegt, dat er thans menschen zijn, die niet aansluiten bij de Waterleiding,. omdat meer menschen in andere gemeenten niet warden verplicht. Op deze plaats even- wel is het goed er op te wijzen, dat men aan de hand van de Bouwverordening er niet aan kan ontkomen, aan te sluiten. De voorzitter zegt, dat dit zeer juist is. De Bouwverordening is gewijzigd en aan de hand dier verordening is men verplicht tot aansluiting. Overeenkomstig het bepaalde in art. 21 der wet op het Lager Onderwijs, stellen B. en W. voor, de verordening vast te stellen op het vervolgonderwijs. Na lezing goedgekeurd. B. en W. stellen voor, tot hoofd Van het vervolgonderwijs te Warmenhuizen te benoe- men den heer B. G. Knijnenburg; te Schoorl dam den heer H. E. Dijken en tot onderwij- zer te Warmenhuizen den heer G. A. Paar- dehaar en tot onderwijzeres mej. H. G. Kee- commissie, benoemd tot onderaoelc van het conflict De Groot-Slot, verslag te willea uit- brengen. De heer Gutker deelt mede, dat de commus- sie bij den heer. Klant een onderzoek heeft ingesteld, maar van oordeel is, dat alles in juiste orde is bevonden. De bevinding van de commissie is> dat de heer Klant geheel buiten alles staat en advi- seert, hem buiten te sluiten van alles wat is gezegd. - De voorzitter gelooft wel, dat, waar de heer De Groot reeds eerder verklaard heeft, zijn woorden in te trekken, de heer Slot vol doende is gerehabiliteerd. Den heer Slot frappeert het, dat wel is ge- noemd den naam van den heer Klant, maar niet zijn naam. Misschien heeft de commissie evenwel haar onderzoek in die richting uit- gestrekt De heer Gutker erkent, dat er gesproken is van een combinatie, maar spreker zou niet weten, hoe het onderzoek anders had moeten geschieden. De heer Molenaar meent, dat de commis sie zich wel degelijk met den heer Slot heeft bezig gehouden. Er werd toch van de ver- seberg, en te Schoorldam tot onderwijzeres mej. E. Timmers. Goedgekeurd. B. en W. bieden den Raad de gemeente- begrooting over het jaar 1922 aan, alsmede de begrooting van het gasbedrijf en stellen voor een commissie te benoemen. Tot leden der commissie worden aangewe- zen de heeren Molenaar, Slot en Gutker. De beide overige leden kunnen deelnemen aan het onderzoek. De ontvangsfetl eri uitgavetf "der gemeente- begrooting zijn 134.261.36, hoofdelijke om- slag pl.m. 23.000. Gasbedrijf: ontvangsten en uitgavfen ruim 82.000. Naar aanleiding van een schrijven van: tie Rijksverzekeringsbank, betreffende het aan- gaan eener geldleening groot 20.000, stel len B. en W. voor, het raadsbesluit in te trek ken, waarbij is besloten tot het aangaan van een geldleening, groot 14.000, en. opnieuw een raadsbesluit te nemen tot het aangaan van een geldleening, groot 20.000, ten be- hoeve van: a. van deweraieuwing der Zuider- en Noorderbrug* b. ten behoeve van diverse leidingen voor de waterleiding in de woningen toebehoorenr de aan de gemeente; c. voor het eventueel maken van een brug in de Oudewal. Het voorstel van B. en W. wordt aangeno. men, omdat thans geen andere oplossing aeer mogelijk is. Bij de rcndvraag verzoekt de voorzittar de onderstelling uitgegaan, dat de heer Slot op eenigerlei wijze behulpzaam was gewoest bij een vervalsching, maar de commissie is .tot de overtuiging gekomen, dat niet de minste aanleiding bestaat, dat te veronderstellen. Spr. gelooft dii§, aat de heer Slot voldoende gerehabiliteerd is. De heer Gutker zegt nog( datbij hem vast- stond, dat de heer Slot vrij uitging en daair om is hij niet zoo diep op de zaak ingegaan. Het incident wordt hiermede ala geeindigd beschouwd. De voorzitter zegt, dat er een particuliere nachtwacht bestaat en gevraagd is, hiervan te maken een gemeentelijke. Onderaocht zal worden wat de kosteu zijn. B. en W. zullen ontweipen een verorde ning over het rijden van zware vrachtauto's en wel naar aanleiding van het vervoer der buizen voor de waterleiding. De heer Gutker bepleit overleg door den voorzitter met den vervoerder, doch de voor zitter zegt, dat dit weinig schijnt te helpen, De heer Gutker wil dan tegenmaatregelen, doch de heer Slot wil de zaak niet saboteeren. Waar straks de gemeente voor het rijtuigver- keer wordt gesloten, zal het Provinciaal Wa terleidingsbedrijf op spoed worden aange- drongen, terwijl ook niet al het vaarwater tegelijk zal worden afgesloten'. De heer Slot informeert naar het adres om de beschikbaarstelling van een sportterrein, welk adres in handen van B. en1 W is ge steld. De voorzitter zegt, dat B. en W. moeilijk een terrein kunnen vinden en de kosten bij koopen of verhuren hoog zouden worden. De heer Slot acht het dan gewenscht, dat hiervan mededeeling aan den Raad wordt ge- daan. Misschien weten particulieren dan een oplossing. Voorts vraagt de heer Slot, of voortaan van de comitovergaderingen notulen worden gehouden. De voorzitter doet toezegging, dat hierme de rekening zal worden gehouden. Ook zal rekening jgorden gehouden met den wensch van den heer Slot, spoediger de convocaties der "vergadering te ontvangen. Hierop volgde sluiting. Naar men vemeemt, zal den cominissaris der koningin to. deze provtocie, Maandag 10 October deze gemeente bezoeken, en zal voor- middags 9 ure de gelegenbeidopengesteld worden om den ccurrniissiien ten raaidlhuize te spreken. UIT HEILOO. De algemeene slootenschouw to deze ge meente zal worden gehouden voor Baafjespol- der op 14 October; voor Oosterzijpolder en Vennewaterspoldier op 19 October. Woansdag- hield de land- en Tuinbouw- tenteoilsteriing (L.E.T.T.) een algemeene vergadertog to 'het lokaal van den heer E. Zwarf Rekentog en verantwoording van den: pen- ningmeester C. Kamer braehit namens de com missie rapport uit, eri verklaarde boekeo en1 bescheiden in orde te hebben bevonden. De .penningSmeester gaf nog eenige inlichtingen wel'ke bevredigend waren. Er was dit jaar een batig saldo van 474.1%, met boutver- koop aan dlen heer J. van Gemeren werd' dit 724.1 afgelost aan oude scliuld 690.—, zoodat het zuivere saldo was 34.1 IDe voorzitter dankte den penningsmeester voor zijn nauwikeurig beheer en' spraik zijn vreugde uit over de resultaten van dit jaar. Bestuuraverkiezing. Aftredend waren de heeren A. J. C. Maas Geesteranus, Th. Broera en C. Zeeman. Allen werdlen met groote meerderheid her- kozen, de heer Zeemani bedankte evenwel. Hij wilde zijni plaats eer aan een jongere kracht afstaan wat z. i. de L.E.T.T. te goede kwam. !In zijn plaats werd gekozen de heer C Ka mer, die het aanvaardde. Daarop had de ver- koop van oiafgehaalde prijzen1 van de ten- toonstelling plaats, de opbrengst was 23.50. iRonldvraag. De heer Smits stelde voor de contribuitie voor het lidteaatschap op 1. terug te brengen. Spr. zette uiteen dat hij de tegenwoordige oontribntie, nu inen een dag tentoonstellinig houdt, te hoog vindt. Het be- stuur zal dit bespreken in een volgende verga- dering. Voorzitter dankte daarop den heer Zeeman, voor wat deze belangloos voor de L.E.T.T. heeft gedaan. Spr. befcreurde zijn heengaan. De beer Zeeman dankte wederkee- rig- Daarop girig de voorzitter nog eens in de tails na wat de L.E.T.T. to het belang der ge meente heeft gedaan. Spr. bracht een' woord aan: hen: die het initiatief hebbenj genomen tot oprichttog. In het bijzonder herd'acht Spr. de werkz aamheden van den eereten voorzitter, den heer Berkhout. Onze eere-voorzitter, Burgemeester van Fb- reeslt, heeft zoo juist 'geschetst het gemeentebe- lang, dat de de L. E. T. T beoogt, aldtus spr. Spr. betreurde met de burgemeester dat de tuinbouw nog altijd zoo ten achter is met in* zendingen. De tuinbouwers zijn blijkbaar nog niet van hun belang doordrongen. Spr. gewaagde met dankbaariheid van wat de voorzitter van de commissie ter uitvoeing hern heeft vereerd op het eerste lustrum der tenltoonstellling, doch bovenal zijln hartelijke woorden hebben spr. goed! gedaan. Spr. was er zich niet van bewust dat bij zulk een werk- rjaffl aandeel to1 het bestuur gehad heeft. Voor het eteffelyk bljjk wan waardeertog, den faaien1 voorzittershamer bradht spr. dims zijn dank, op de tenltoonstelling was spr. te ewogen. riij sprak de hoop uit dat hij' met en kracbtigen steun van zijn mede bestuur- deis nog vele jaren weikzaam kan zijn, tot ^rooten bloei van de gemeente. doch van de E. T. T. in het bijzonder. (Appleus.) Daarna sluiting. UIT LIMMEN. Da algemeene slootenschouw In den Oroot- imimerpolder zal op 13 October worden go- louden. UIT BERGEN. De tijdelijk wethouder, de heer Hoksber- gen, schriift ons het volgende: Mijnheer de Reaacteur, Naar aanleiding van Uwe onder „Bergen" gedane mededeeling van gisteren, waarin U tereobt de handelwijze van B. en W. van Ber gen laakt inzake het slachten buiten de cen- trale slachtplaats, heb ik de eer U te berichr ten, dat het door B. en W. aan het pensionaat verleende verlof, te slachten in eigen slacht plaats, n 1 e t met mijn goedkeuring is ge- schied, zoodat ik daarvoor geen verantwoor- delijkheid draag. Beleefd verzoek ik U dit onder Berger- nieuws te wilton vermelden. Hoogachtend, C. J. HOKSBEROEN. (Het doet ons genoegen te vernemen, dat de heer Hoksbergen als wethouder de ver- antwoordelijkheid voor de zonderltoge hou- ding van het College niet wenscht te dragen Wij hopen, dat de meerderheid van het Col lege niet op deze wijze zal doorgaan en ver- trouwen er op, dat hierover in de eerstvol- gende raadsvergadering mededeelingen wor- deni gedaan. Van den directeur van den keuringsdienst verwachten wij, dat hij het zijne zal doen om de verordening te handha- ven en zoo nocdig Ged. Staten1 op de hoogte zal brengen. Bergen heeft te groote belangen bij een keuring, die aan de hoogste eischen voldoet. Het verheugt ons te vernemen, dat de slagers D. Koning en A. Louwe vrijwillig tot het slacliten in het abattoir zijn overgegaan. Zoover moet het met alle slagers komen. Red. Alkm. Crt.) KAMER VAN KOOPHANDEL EN FABRIEKEN. De gisteravond in het stadhuis gehouden vergadertog van de Kamer van Koophande en rabrieken werd niet bijgewoomd door den heer J. Potgieser. Na opening door den voorzitter, den' heer A Prins, las de secretaris, de heer mr. J Verdam, de notulen, die onveranderd wer- den goedgekeurd en vastgesteld. Hieraa deed de secretaris mededeeling van de uitgegane stukken, waartoe to de vorige vergadering werd besloten. Iugekomen waren, behalve verschillende bijlagen tot de handelingen van den gemeen teraad, tijdschriften, brochures, verslagen van andere Kamers van Koophandel, o. m. nog: a. brief van het ministerie van financien met mededeeling, dat het adres der Kamer over het accountantswezen was doorgezonden aan den minister van O. K. en W. b. brief van den ingenietlr vari Weg en Werken bij de Spoorwegen over de verbou- wing van het station alhier, waarbij werd medegedeeld, dat het noodzakelijk is gewor- den op het lste perron een lokaaltje voor den stationschef bij te bouwen en dat dit ge- bouwtje van ruim 6 M. lengte tegen het oosr telijk einde van het perrongebouwtje wordt opgericht. Het gebouwtje zal to de breedte niet voorbij het perrongebouw uitsteken, ter wijl de courantenkiosk verplaatst wordt naar de westzijde van het oerron, zoodat naar de meening van Weg en werken1 het op het per ron door de oprichttog van het chefslokaaltje te veroorzaken ongerief tot een minimum zal worden beperkt. Dit schrijven was een antwoord op een adres der Kamer aan de directie der Spoor- wegmaatschappij, waarbij de hoop werd uit- gesproken dat alsnog eenige vcranderingen in den voorgenomen verbouw van het station zouden kunnen worden aangebracht. Be- doeld werd de verandering op het tweede per ron, dat bij het toegenomen verkeer reeds hoogst ongeriefelijk wordt genoemd doordat juist daar waar de meeste behoefte aan ruim- te is, het gebouw voor de wachtkamers, het telegraafpersoneel enz. hinderlijk in den weg staat en ook de kiosk en de banken nog den doorgang belemmeren. Volgens de inlichtin gen der Kamer zou de toestand nog bedenke- lijker worden door de voorgenomen verande- nngen. De Kamer vreest, dat de toestand daardoor bepaald gevaarlijk" zal worden en zij meent, dat verplaatsing van het gebouw der wachtkamers zooveel mogelijk aan de zuidzijde een oiiddel zou zijn om aan't ruim- tegebrek tegemoet te komen; indien de ver- grooting ervan bepaald noodig is en verbrc-e- ding van het perron ondoenlijk, waarbij dan de krantenkiosk en de banken eveneens zoo veel mogelijk naar dit einde zouden moeten worden verplaatst De Kamer deed ook nog als oplossing aan de hand het bouwen van een verdieping op bedoeld gebouw, de toe stand zou dan althans niet verslechterd wor den. Mocht het noodig zijn dat de gelegen- heid voor uitreiking van plaatskaarten voor doorgaande reizigers zich dichter bij den toe- gang bevindt, dan meent de Kamer, dat zulk een gelegenheid wel zo6 te maken is, dat die niet veel van de ruimte op het perron in- neemt. c. Brief van een aantal ingezetenien naar aanleiding van het bij B. en w. in voorberei- ding zijnde voorstel nopens het rijden met vrachtauto's hier ter stede. De heeren betoog- den, dat de lastauto in Alkmaar onmisbaar is en dat velen hunner dit vervoermiddel we- der zullen moeten afschaffen, als B. en W, de door de Alkmaarsche Courant genoemde be- perking bij het gehruik van lastauto's zouden willen1 doorvoeren. Zij verzoeken daarom te willen bewerken, dat een verordening als de voorgenomene (verbod voor lastauto's op gummibatiden voor zoover zij! beladen meer dan twee ton wegen een finaal verbod voor vrachtauto's met stalen banden) nooit van kracht wordt, en, indien men toch iets in dien geest wil doen, het gemeentebestuur te advi- aeeren de asbelasting te verhoogen, opdat wagens op gummibandeni althans min&tens 3% ton tegelijk mogen vervoeren. Het adres was geteekend door de heeren Lakeman, Ringers, Jac. Met, J. B. Acker- mann, E. Schermarhom, J. Otter, A. Dam ft Cofirma Jacobse, J. P. Bosnian, C. Snijder, Visser, P. B. Cramer en H. J. Scholten. De heer Margadant, directeur van gemeen- :ewerken, die was uitgenoodigd om ter wet- i [adering te komen, om te bespreken de kwea- tie van de door de Kamer gewenschte schuif aan de Kanaalkade. kwam ter vergadering. Na yerwelkoming door den voorzitter vroeg de heer Margadant wat de bedoeling was, een losse of vaste shuif, dit was hem uit de ijewisselde correspondence niet duidelijk ge- worden. De heer Messelaar zette ulteeti, dat er vroe- ger een vaste schuif op het terrein van de spoor was geweest. Aan de hand van een schets'kaartje zette spr. uiteen hoe de toe stand thans is. Het zal z. i. moeilijk en las- :ig voor de scheepvaart zijn om een vaste schuif aan de Kanaalkade te plaatsen. Hoe- wel de Kamer aanvankelijk bedoclde een paar vaste schuiven in te richtcn, zou zij waar- schijnlijk geen bezwaar hebben, als op een paar plaatsen in de nabijheid schuiven wer- den gedeponeerd, die ten alien tiide zijn te verknjgen. De Brandstoffenhandel heeft hou- ten, met plaatijzer beslagen schuiven in ge- bruik, die volgens spr. wel bevallen. Zij wor den aan den wagon gehaakt. De heer Margadant merkte op, dat de aoor den heer Messelaar bedoelde schuiven aan de kanten te. laag zijn, zoodat een deel van' de geloste waren te water geraakt, De heer Messelaar gaf toe. dat ze wel wat hoog«3Nnogen zijn, maar toch voldoen ze ook wl in hunnen tegenwoordigen vorm. Vaste schuiven zijn lastiger dan losse, omdat de wagon juist precies er voor moet staan. De heer Margadant decide mede hoe de bij de spoorwegen gebruikte schuiven zijn en meende, dat de door den heer Messelaar be doelde te laag zijn. Deze hield vol, dat de schuiven van den Brandstoffenhandel zeer goed voldoen. „Zij zijn door de practijk geschapen en voorwri pen, die z66 zijn ontstaan, voldoen to den regel wel", zei de heer Henneman. De heer Margadant toonde zich bereic een paar schuiven als door den heer Messe laar bedoeld, te doen aanbreng/m, als men verwacht dat die zullen voldoen. De heeren meenden, dat ieder ze voldoende zal achten, omdat ze practisch zijn en te bruiken waar men wil. Over de plaatsing van de schuiven werd nog even gesproken1. Men meende, dat het Veem een zeer geschikte plaats zou zijn, of- schoon men achtte, dat deze zwarigheid wel zou worden opgelost, evenals de vraag of huur zal women betaald voor het gebruik, welke vraag door den heer Margadant werd ter sprake gebracht. De heeren hadden het liefst, dat schuiven gratis beschikbaar werden gesteld, maar waren overtuigd, dat de op de huurkwestie niet mocht 6tran- den. De heer Margadant zegde toe, "dat hij zijn best zou doen om de zaak in orde te krijgen De heer Henneman bracht nog de Turf- markt-kwestie ter sprake en vroeg of de heer Margadant ook al antwoord kon geven op het daaromtrent door de Kamer aan den Raad gezonden adres. De heer Margadant had het nog niet gezien, waaom het adres nog eens^ door den secretaris werd voorgelezen. Het adres acht de overWelving van de Turfmarkt niet noodig. Verandering van de brug tus schen Veroronkenoord en Voormeer wordt goedgekeurd, als de brug over de Sanders- buurt zeven meter breed" wordt gemaakt, ten einde de vaart naar de Oudegracht langs dien weg mogelijk te maken. De heer Margadant achtte clemping en overwelving van de Turfmarkt overbodig. Ate het toch gebeurt, is het noodig om de Sandersbuurt te verbreeden, om een goeden ingang voor de Oudegracht te krijgen. Spr zou den'Limmerhoek willen verbeteren met't oog op het verkeer, het is beslist noodig, niet noodig is het om daar een pleintje te maken. De heer Bosnian deelde mede, dat er onder water onder de brug aan de Turfmarkt een steenen muur zit, waarop eenigszins diep ge- laden schepen bij laag water steeds vastloo- pen. Die muur moet ook opgeruimd worden. De heer Margadant meende, dat dit zeer wel mogelijk is. Hij wist niets van het be- staan van dien muur. De kwestie over de vrachtauto's kwam nOg eens weer jn behandeling. De heer Marga dant was van oordeel, dat het onverantwoor- delijk is om het rijden, zooals het thans ge- schiedt met zware auto's, over kleine brug- gen nog langer toe te laten. In tal van ge meenten, b.v. vele to Gelderland, heeft men als maximum asbelasting gesteld 1350 kilo. Spr. meende, dat wel 6poedig een rijksrege- ling zal komen. Op 't oogenblik rijden zwaar beladen vrachtauto's vaak met groote snelheid door de stad, waardoor aan wegen en bruggen groote schade wordt toegebracht en de vciligheid wordt bedreigd. Men dient nog af te wachten welke snelheid en welke belasting de gemeente zal vaststellen voor de lastauto's. De auto met stalem banden van den Brandstoffenhandel heeft alle straten stukgereden, alsmede de drempels der brug gen. Deze auto rijdt nu niet meer. In dit verband werd nog gesproken' over de bestrating. Als de goedkoopste werd ge noemd een keibestrating met aan de kanten trottoirs. Dit moest ook to de Langestraat zoo zijn. De heer Margadant gaf dit toe. De stoepen hebben er al veel te lang -gelegen. De voorzitter dtankte den- heer Margadant voor zijne tegen wo ordigheid em constateerdte dat dit mondelinge onderhoud ved meer suc- ces had dan correspond'entte kan hebben. Spr. hoopte, dat een1 mondeltog onderhoud noig eens weer mocht plaats hebben, over zaken, die per brief misschien nrinder duiddijk zijn uiteen te zetten. De heer Margadant dankte voor deze woor den en hoopte nog eens weer to de gelegen heid te zijn deze of de nieuwe Kamer to) te lidhten. Met deze woorden gtog de heer Margadant been. De secretaris las hierop voor een brief van den heer Messelaar aan' de Kamer nopens die bij B. en W. to vooibereiding zijnde bepalin- gen voor het gebruik Van vrachtauto's. De heer M. zette uiteen, dat een maximum belas ting van 2 ton te gering mag worden geacht, waarom hij in overweging gaf deze bdasting te bepalen op 3^ ton. Tegen een, veibod van auto's met ijzeren banden had schrijver geen bezwaar voor zoover daaronder niet vallen overtuigen uit andere plaatsen, die onze ge* Het echrtiven was WJ de leden der Kamer rondgezonden die alien er een of meer kanib - eekeningen hadden gemaakt (behalve de heer 3'osman, die het stulc niet had kunnen lezeo wegens gebrek aan tijd.) Besloten werd het advies van den heer Mes selaar aan te nemen en het schrijven, ter ten nis te brengen van B. en W. Rondvraag. De heer Henneman herinnerde aan een bencht, diat de kaasmarkt van 1 Nov. af am 10 uur zou beginnen. Spr deeldle me de, dat een kaashandelaar uit Hoora dat gaarna had gewild en keurde het af, dat to aezen een beslissing was genomen zonder dat de Alkmaarsche kaashandel daarover was ge- raadpleegd. Dit besluit hinderde thans nog niet, Tnflflr zou dit wel hebben kunnen doen. Bovendien wenschte spr., dat aan het besluit voldoende bekendheid was gegeven. Hierna sluiting. 33 813 J464 1781 2459 2786 3782 4217 4901 5733 5941 6532 7559 8234 8624 8987 9344 10736 11268 11936 12602 13278 13779 14001 14591 15301 15818 16477 16784 17275 17633 18124 19005 19714 20188 20639 20957 21477 21996 22686 427STE STAATSLOTERIJ. Trekking van Douderdag 6 October. 5e Klasse. 12e Lijst. Prijzett van /70. 535 1050 1563 1855 2514 2873 3861 4316 5321 5742 6146 6758 7674 8294 8670 9043 9728 10787 11407 11970 12876 13493 13796 14107 14596 15355 15860 16479 16861 17355 1772Q 18209 19184 19726 20210 20678 21012 21483 22203 663 1102 1589 1862 2524 3163 3876 4320 5481 5755 6219 6779 7763 8369 8696 9062 9746 10948 11472 12033 12885 13495 13882 14129 14955 15582 16142 16533 16877 17357 17847 18223 19299 19843 20212 20756 21187 21647 22449 726 1134 1639 1947 2557 3169 3950 4471 5590 5805 6309 6977 7821 8424 8719 9077 9757 11022 11504 12212 12935 13604 13880 14414 15086 15653 16148 16636 17043 17410 1801Q 18292 19338 19879 20273 20859 21215 21786 22453 765 1211 1701 2047 2584 3191 3983 4600 5601 5840 6367 7142 7868 8433 8940 9254 10605 11064 11607 12318 12952 13620 13897 14456 15098 15671 16373 16661 17221 17571 18067 18364 19408 19924 20310 20911 21249 21879 22466 799 1368 1741 2105 2722 3194 4115 4787 5603 5924 6469 7509 8179 8554 8976 9267 10719 11093 11687 12403 13160 13741 13978 14586 15209 15703 16461 16686 17237 17610 18078 18388 19539 20043 20593 20930 21303 21921 22597 Niet eri. 39 217 590 908 1936 1188 1385 1523 1843 2099 2284 2475 2761 3094 3304 1 35-41 3676 3884 4137 4450 4669 4990 5171 5284 5518 r 5663 5894 6121 6263 6416 6764 7042 7410 7664 7733 7880 8071 8236 8321 8531 8688 8932 9003 9172 9427 9595 9896 10009 10129 10258 10488 10698 10879 11053 11106 11320 11484 11724 11924 12182 123S8 12546 12713 13030 13131 13188 13618 13809 14014 14103 14308 14557 14747 14900 14993 15220 15386 15548 15923 16239 16552 16724 16794 17007 68 220 606 919 1045 1215 1403 1643 1853 2137 2338. 2501 2803 3113 3401 3583 3794 3900 4283 4480 4676 5012 5185 5399 5531 5717 5934 6179 6289 6468 6845 7085 7434 7702 7787 7908 8094 8238 8346 8543 8725 8961 9004 9243 9461 9668 9938 10053 10131 10284 10516 10757 10906 11063 11147 11366 11490 11796 12018 12189 12401 12565 12770 13043 13138 13264 13647 13817 14044 14106 14324 14632 14755 14937 15012 15230 15400 15605 15946 16322 16571 16725 16824 17017 141 245 650 937 1098 1226 1455 1651 1876 2176 2383 2508 2811 3177 3449 3616 3818 3946 4299 4481 4703 5081 5204 5453 5615 5719 5938 6196 6304 6559 6852 7146 7516 7708 7842 7934 8097 8290 '8372 8632 8756 8963 9045 9270 9509 9699 9968 10067 10158 10340 10521 10758 10958 11072 UW3 11378 11496 11804 12077 12202 12412 12574 12825 13059 13143 13513 13689 13894 14055 14124 14399 14645 14803' 14948 15053 15295 15420 15631 16043 16358 16576 16762 16871 17861 183 291 711 940 1107 1264 1501 1652 - 1888 2197 2402 2538 2956 3246 3478 3628 3824 4005 4377 4529 4858 5089 5236 5464 5620 5724 6044 6231 6385 6593 6906 7176 7535 7709 *7852 7945 8112 8307 8470 8633 8757 8972 9087 9277 9576 9763 9987 10080 10182 10354 10526 10790 10966 11085 11205 11436 11624 11828 12133 12231 12417 12601 12854 13073 13150 13533 13716 13903 14067 14181 14478 14655 14804 14961 15056 15338 15506 15797 16048 16371 16613 16775 16922 J 85 477 747 1030 1167 1268 1502 1728 2075 2209 2443 2560 .2975 3286 3504 3653 3827 4049 4384 4569 4942 5121 5259 5475 5627 5848 6050 6238 6386 6698 6909 7338 7566 7716 7862 7972 8116 8312 8502 8643 8760 8982 9112 9374 9581 9850 10003 10112 10205 10390 10584 10812 11023 11091 11294 11442 11627 11846' 12153" 12246 12491 12606 12859 13091 13169 13574 13743 13926 14078 14189 14503 14668 14811 14983 15069 15340 15536 15813 16086 16399 16642 16785 16926 17062 21Q 581 840 1032 1181 1281 1519 1832 2089 2275 2458 2664 3024 3290 3539 3674 3878 4078 4403 4661 4980 5149 5260 5511 5629 5893 6103 6241 6398 6715 7039 7340 7596 7724 7865 8051 8133 8315 8526 8666 8916 8990 9152 9391 9594 9879 10006 10115 10216 10394 10601 10876 11039 11100 11308 11448 11650 11888 12154 12384 12531 12642 12918 13098 13172 13599 13807 13934 14097 14307 14519 14698 14819 14990 15199 15356 15538 15866 16115 16501 16662 16790 16984 17046 rT^arutw dQOIXjjdSO.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1921 | | pagina 5