Wegens ontbinding der Firma, TOTALE UITVERKOOP en OPRUIMING van Lapnen
Mtentie.
sen Mite Werkster.
Br. HUMS
Twee Dienstboden
Chevrolet-Touring
ffaarSsnsiarkt
te SCHAGEN,
op wmmm24 juli
Ziet onze Hulp-dtalage langs de schutting grenzende aan nns perceel,
J. H. MILLERS, Laat 131.
MEISJE
MEISJE,
Wlnkeljnffronw
diensMe of werkster.
Stgarenmakenj.
Ad^artcutieu.
zal AFWEZIG zp
25 Jul! tot en met 18 Aug.
Typist(e)
net MEISJE
CHAUFFEUR.
BOVSKWOMING. j
Te koop
Vergelijkt
HS
uiterlijk half elf uur
z(M> mogeiyk des Vrijdags,
evsmel uiterlijk Zaterdags-
morgens half negen,
ALKMAAR,
Zlt-Slaapkamer
of Zit- en Slaapkamer
2 moots Laudhuizen
GEBR. LUST,
Een opzienbarende ontdekkinej
Ingezonden stukken
Marktbericliten
Advertentien, voor het nummer
van denzelfden dag bestemd, wor
sen tot
morgens aangenomen, uitgezon-
dterd des Zaterdags.
Wegens het vroegere verschijnen
dies Zaterdags is het wensehelijk
da.t de advertentien, voor dit num
mer bestemd,
in *>ns bezit zijn.
fcledea overieed in het Slads-
Ziekenhuis te Alkmaar, onze
giaachte Neef
CORNKLIS BIjOM Jz.,
in den ouderdom van mini
76! jaar.
Uit atler naam,
C. HUIBERT9,
Ex.-Test.
Ee o ig« en algemeene kennis-
geving.
On tfkarspel, 16 Juli 1925.
Gevi-.aagd voor Zaterdags
AdresS. KOSTER, Gate „De
Graanha ndel", Luttik-Oudgrp 28.
gevraagd voor de morgenuren.
Adres: Metiusgraeht 8.
Gevraagd tegen 1 Augustus net
voor dag en nacht.
S. BOUMA, Verdronkenoord 105.
gevraagd voor drukke dagen en
Zaterdags, liefst eenigszins met
het vak bekend. Adres banket-
bakkerij KOKKES.
gevraagd, v. g. g. v., tegen begin
Augustus: Hoog loon en verval.
Adres bureau van dit hiad.
gevraagd op handelskantoor hier
ter stede. Bekendheid met corres-
pondeeren in de moderne talen
strekt tot aanbeveling.
Brieven onder U 87, bureau van
dit blad.
DIRECT GEVRAAGD
Zaadmarkt 46, Alkmaar.
Gevraagd
of eenv. Juffr. in gezin vanSpers.
DE LANGE, Kenn.straatweg 124
Reeds 5 jaar als zoodanig werk-
zaam, v.g.g.v., wenscht van be-
trekking te veranderen.
AdresG. VAN BKMMEL Jhz.,
Varkensmarkt, Vianen a. d. Lek.
5 pers. electr. m. starter. Billijk
te koop.
BLAAUW, Ritsevoort 37.
Te hoop een goed beklante
Br. onder letter V 88, bur. van
dit blad.
TE HUCR een j
Te bevr. HEILIGELAND 38.
gezocht, zonder pension, tegen 1
October. Brieven met prijsopgave
(vuur en licht inbegrepen) No. 732,
Boekhandel v/h C. KOOVKER,
Leiden.
TE HUUR
met grooten voor- en achtertuin.
Voorzien van Eleetr, licht, Gas en
Waterleiding aan den Rijksstraat-
weg te Heiloo by Alkmaar. Huur-
prijs f 600-per jaar. Te bevragen
C. J. OOlJKAAS t.o. Villa „BJock-
hove", Rijksstraatweg C 59, Heiloo.
Prachtigo Meubelen, Tafels, Stoe-
len, Bult'etten, enz.,-tegen elk aan-
nemelijk bod. Ook op termijubet.
A. H. DEKKER, Hoogstr. 5.
onze LINNEN DAMAST KAPOK-
MATRASSTELLEN met die van
anderen, dan ziet u diret het
groote verschil. Koopt daarom uw
Matrassen bij
St. Annastraat 11, boek. Fnidsen
ffiffliiinimn miBiiiiiiiiiiiiiiii! liiniiiiiii
m v
H
m
I
urniUBHiranBuniaP
fajllissement^n.
Heden zij p. uitgesproken de volgende fail-
lissementen
le. Rein.trdus Boon, stucadoor, wonende
te Hoorn. Rechter-Conimissarisi mr, Th.
Maassen C tarator: Mr. S. A. Thomes te
Hoorn.
2e. Engei?ibertus Halff, te Egmond aan
Zee, Voorstraat 58. Rechter-Cominissaris:
Mr. M Mulder; Curator: Mr A. Schenko-
veld te Allan a ar.
GCi'EDKOOPE TREIN.
In een, adwrtenfie in dit blad vindt men
bijzonderheden omtrent een goedkoopen
trein van Helicier, Anna-Paulowna, Schagen,
Noordscharwoiude, Heerhugowaard en Alk
maar naar Zrpandam en Amsterdam (C.S.)
en terug op Woensdag 29 Juli.
DE NIEUWE DIENSTREGELING VOOR
DEI SPOORWEGEN.
Blijkens 'n icinisterieel aanschrijven wordt
het ontwerp dkanstregeling niet meer ter visie
van de Kamers van Koophandel gelegd,
maar moeten voor 1 Augustus bezwaren te
gen de bestaan<le dienstregeling ter kennisse
van de spoorweig'directies worden gebracht.
De secretaris van de Kamer van Koophan
del de heer Scheffel verzoekt daarom belang-
hebbenden. hem ;zoo spoedig mogelijk hun be
zwaren kenbaar te maken, aangezien hij de-.
zer dagen over' de dienstregeling een adres
zal verzenden, waarin verschillenae wenschen
Zullen worden kenbaar gemaakt.
P1ROGRAMMA
voor het Concert in den Sted. Muziektuin.
j op Woensdag 22 Juli, van 8 tot 10 uur,
door het Btedelijk Muziekcorps,
Directemde heer H. A. Maas.
1. C. L. Murath. Aurora, Deutsche!'
Marsch.
2. Fr. Schubeittf. Ouverture Zur Oper
,,1'ierabras".!
3. M. J. Glink^. Fantasie uit de opera
„Das Leben f.ur den Zar".
4. St. Moninszko. a. Canzone a. d. Oper
Halka".
M. Carl. b. Forsters Fochterlein, Wald-
Idyll. Solo"s» voor fluit (de heer
J. Bosch) m<a': begeleiding van a. quintet
en b. quartefe
5. F. Mendelssohn. Kriegmarseh der Pries-
ter aus „Athalia".
6. Joh. Strauss. Geschichten aus dem Wie-
nerwald, Waizer.
7. F. Halevey. Fantaisie de l'opera „La
Juire". I
8. Finale.
EIND-EXAMEN
RTJKS HOOGERE BURGERSCHOOL.
In de opgave van hen, die sJaagden voor
het eind-examen, der Rijks Hoogere Burger-
school alhier, o.p tbrak in ons nummer van
gisteren de naatii van mej. Alida Stapel,
I FIANOBOUW.
Sedert eenige dagen kan men voor de ra-
men van het irmgazijn der firma P. T. IJp-
ma, Langestraat, een piano zien, die door ge-
noemde firma gebouwd is en dioor haar net,
eenvoudig uiterlijk opvalt.
Het instrument is kruissnarig met gehee!
doorloopende pantsering, om de stempennen
aangevuld met ahorn met het oog op pri
ma stemverhoroding in onze vochtige provin-
cie.
Ribben en fcam op de klantbociem zijn ver-
Kjmd en extra verschroefd, terwijl de baskam
door bizondere constructie (speciale klankga-
ten) vrij-zwevend op den klankbodem ge-
plaatst is (dit faatste is een speciaJiteit der
fiima IJpma.)!
De bas is hierdoor bizonrfer van toon.
Het instrument is verder voorzien van prima
Langermecnatciek.
BovengenoenKte gegewns werden ons, op
ons verzoek door clen Ireer Ijpma vcrschaf'.
We hebben een mooi, degelijk instrument ge
zien dat getujgenis aflegt van de ctegeliTke
LICHT OP!
Hedenavond voor rijwielen en motorrijtui-
gen te 9.36 uur licht op..
Voor rij- en andere voertuigen cen half uur
later.
(Biiiten verantwocrdelijkkeid van de Redac-
tie. De opname in deze rubriek bewijst geens-
zins dat de redactle er mede instemt
AUTOBUSKWESTIE."
Geachte heer Redacteur!
Met groote belangstelling heeft onderge-
teekende de verschillende ingezonden stukken
plus uw meeningen hieromtrent gelezen.
Als oud-autobusondernemer heb ik de
„strijd" op het traject BergenAtkmaar
steeds belangsteHend gevolgd en steeds ge-
tracht het verloop der verschillende gebeur-
tenissen zoo otnpartijdjg mogelijk te beoor-
deelen.
Het heeft mij echter getroffen dat de di
verse d iens tveranderingen" steeds in het
absolute nacleel waren van de onidernemers
Min Sehalkwijk. Het nu pas genomen be-
sluit van B. en W. te Alkmaar om de bus-
sen van bovengenoemde onidernemers een
kw artier later te iaten vertrekken dan die van
den heer Parma heeft de deur toegedaan en
het rechtsgevoel van Velen in oipstand ge
bracht. Wat is de kwestie!
Beide oimdernemingen lieten in de morgen
uren ieder een bus rijden. De koek werd dus
gedeeld. Parma's dienst vertrok de halve,
Min Sehalkwijk de heele uren uit Alk
maar. B. en W. te Alkmaar laten nu de bus-
sen van Min Sehalkwijk ook op die uren
een kwartier later vertrekken. Dit is 10.15
en 11.15. De diensturen van 10 en 11 uur
zijlm hun eenvoudig afgenomen enaan
Parma gegeven.
Van een „oud recht" kan hier geen sprake
zijn omreden Parma's autodienst op die uren
nooit een bus heeft laten rijden.
In een van uw onderschriftam beweert u
dat een en ander gebeurt om het public!;
meermalen te kunnen laten vertrekken. U
vergeet echter dat er van half tien tot kwart
over tien geen bus uit Alkmaar rijdt. Het
reizend! publiek moet nu een kwartier langer
wachten daar Parma alleen van de dienst
van elf uur gebruik maakt. En durft u nu
een dergelijk besluit billijk noemen? Gaarne
had ik van u over dit punt een coincreet ant-
woord1.
Na 12 bur's middags laten beide onder-
nemingen twee bussen rijden. Met het des-
tijds openen van hun dienst zijn Min
Sehalkwijk 10 minuten achter Parma gesteld.
Zeer in hun nadeel. Het publiek rekent nu
eenmaal gemakkelijker op heele en halve
uren. En als'er iemand wordt gevraagd
wanneer er een bus vertrekt dan is het vaste
antwoord: „ieder half uur". En waar Ber
gen een groot vervoer van vreemdelingen
geeft, zoo is het logische gevolg dat Min
Sehalkwijk door een dergelijke regeling ge-
dupeerd warden.
Met de afsluiting van den Bergerweg
moest over den s'mallen Kogendijlc worden
gereden en moesten de bussen met kort tijd-
verschil achter ellcaar vertrekken. De eene
onderneming vertrok het eerst uit Alktfiaar,
de andere uit Bergen.
De kansen waren hierdoor gelijk en was
geen reden tot ontevredenheidL
En zeer ten gerieve van het publiek ver-
trokken de bussen steeds op tijd. G-ejakkerd
weed er niet. Zoodra was echter de Berger
weg gereed of de dienst werd wederom op
dh bekende 10 minutem gesteld ende
misere begon opnieuw. En tot slot zijn de 19
minuten er 15 geworden.Alles steeds, zoo
het heette, in her bclang van het reizend pu
bliek en de veiligheid van het verkecr.
In uw laatste oncfcrscltrift koiut echter tie
aap uit den mouw. ^Oiudat de .ene onderne-
nring de oude reckter,heeft worden alle
goede dirig'en haar toegeworpen tot zelfs do
diensturen van haar concurrent. Is dat
recht?,
Mag een gemeentelijke overheid in het be-
drijfsleven ingrijtpeu? Mijn inziens heeft zij
zich daar streng buiten te houden. Zij is per
slot het gekozeio bestuur der gemeenschap
zelf en heeft zich met particuliere belaogen
niet te bemoeien.
En al zou het haar goed recht zijn dan is
een motief van „6udste rechtcn" middel-
eeuws en ontbloot van elke principled'.®
grond.
Wij weten nu echter waar dte schoen
wringt. Er wordt hier iemand opzettelijk de
hand boven het hoofd gehouden wat ten kos-
te van een ander gaat. Hoe is het mogelijk!
U vinb het gewenscht dat B. en W. van
Bergen overleg plegen met het gemeentebe-
stuur van Alkmaar. Maar, geachte Redactie,
het telkenmale verandteren der dienstregelin-
gen is ®iet gescljiedt cl'oor B, en W. van Ber
gen maar door het Gemeentebestuur van
Alkmaar.
Zoodat het de plicht was geweest van B.
en W. van Alkmaar als zoodanig overleg te
plegen met het Gemeentebestuur van Bergen.
U heeft echter volkomen gelijk waar u
schrijft dat door het gelijk vertrekken der
bussen uit Bergen gejakker ontstaat. En te-
vens staan wij voor het feit dat het passee-
ren der groote bussen steeds plaats vindt in
onze smalle Dorpstraat met zijn op het
oogenblik zoo drukke verkeer. Een reden te
meer voor B. en W. uit Alkmaar om alvorens
een dergelijk besluit als bovengenoemd te ne-
men, eerst overleg te plegen met B. en W te
Bergen.
De tcgenwoordige regeling is voor het ver
keer in Bergen dan ook omoelaatbaar. Er
moet aan deze ongezonde toestand zoo spoe
dig mogelijk een eind komen, ten eerste voor
de veiligheid van het verkeer en in de twee-
de plaats voor de betrokken ondernemers.
Zou het volgendte „dienstplaq" geen over-
weging verdiepjen?
Vertrek 's morgens: De eene onderneming
op dte heele, de andere op de halve uren
Vertrek's middags: Uit Alkmaar: de bus-
sen van Parma op de heele en halve uren,
die van Min Sehalkwijk 5 minuten later.
Vertrek uit Bergen de bussen van Min en
Sehalkwijk op de heele en halve urerf, die van
Parma 5 miduten later.
Resultaat: Geen bevoorrechting. Geen re
den tot ontevredenheid. Geen gejakker. Het
passeeren der bussen geschied op de breede
Bergerweg, Meerdere veiligheid.
Tevens zou ik aan B. en W. te Bergen de
raad willep geven om van de gtandplaats
j® de Stationsstraat een a 1 gem eene stand-
piaats te maken en die autobus welke het
eerst vertrekt, vooraan te laten staan.
Dit geschied in Alkmaar ook en is en voor
.de reizigers en voor de veiligheid gewenscht.
Ten slotte nog' dit: waar volgens u dte
Hooge raad beslist heeft dat bij het verlee-
nen van een standpteats door B. en W. biin-
dende !>pal ingen mag worden verbonden,
zoo geloof ik toch niet dat een van die bepa-
lingen zal zijin: Bevoorrechting van den een
boven den ander wegens meerdere dienst-
jaren.
Met dank voor de plaatsing.
Bergen (N.-H.) P. P.
Bergen (N.-Ii.) 17 Juli 19?5.
AUTOBUSDIENSTEN
BERGEN—ALKMAAR.
Mijnheer de Redacteur.
Gaarne wilde ik eenige plaatsruinite van U
voor het rravolgende:
Met eenige verwondering las ik
het ingezonden stulc van S., zelcer uit
orikunde kwam hij tot dergelijke conciusies.
Mijn voile instemming had het onderschnF
der Redactie; vdoral de zinsnede, waarin werd
opgemerkt, dat het op den weg van B. en W.
van Bergen had gelegen, in dezen samen te
werken met de politic te Alkmaar, was zeer
op zijn plaats.
Het geldt hier toch een sb ijd op leven en
doocl. Dei dienst van Min en Schalkwiik is tor
stand gekomen met het kennelijke doel om den
dienst van Parma „er uit -te drukken"; aan
gezien er geen plaats is voor 2 diensten.
Eerstgenoemden hebben het er op gewaagd:
winnen of verliezen. Dat als ze het niet halen
is zulks hun eigen schuld.
Toen Min en Sehalkwijk met hun dienst be-
gonnen, werd het algeroeen billijk geacht,
dat deze dienst 10 .minuten na den bestaan-
den dienst vertrok. De zienswijze van de po
litic te Alkmaar is niet veranderd, doch de
vernieuwing van den Bergerweg heeft blijk-
baar wijziging gebracht in de zienswijze van
B. en W. van Bergen. Hierdoor loopt de vei-*
ligheid van het publiek ernstig gevaar. Dienst
no. 2 vertrekt niet in overeenstemming met
het vertrek uit Alkmaar op de kwartieren uit
Bergen, doch wacht tot het laatste nippertje,
zoodat de bussen van Min en Sehalkwijk in
een goed kwartier naar Alkmaar jakkeren. In
gewone gevallen zou dat zoo'n bezwaar niet
zijn, doch vrijwel doorloopend moet er ge-
wacht worden voor den overweg te Alkmaar.
In verband hiermede wordt# het traject Ber
gen—Alkmaar op onverantwoordelijke wijze
afgejakkerd. Waarom Min en Sehalkwijk be
zwaar hebben tegen de regeling van de Alk-
maarsche politie is onbegrijpelijk. Of verlan-
Sen ze, tegen alle billijkheid in, dat er aan
e vertrekuren van den bestaanden dienst
wordt getornd? Dat is moeilijk aan te nemen.
U, mijnheer de Redacteur dankzeggende
voor de yerleende plaatsruimte, verblijf ik,
Hoogachtend,
G. P., Bergen.
(Ujt bovenstaande stukken blijkt wet, dat in
Bergen de meeningen zelfs op der de P.'s
nogal uiteen loopen.
De heer P. P. spreekt van een middtel-
eeuwsch standpunt, dat door Alkmaar wordt
ingenonien, maar is toch wel zeer uit den
tijd wanneer hij wit ontkpnnen, dat die over
heid niet het recht heeft in het belaing van
de veiligheid in het bedrijfsleven in te grij-
pen en dit vooral waar het openbare midde-
len van vervoer betreft.
Met Rijk geeft ook voor de spoorwegdien-
sten bindendte voorschriften en waar voor de
autobusdiensten er nog geen rijksregeling
bestaat, is het o.i. de plicht-van de gemeente
lijke overheid om bij deze diensten regelend
op te ireden.
De verpnderstelling, dat de Alkmaarsche
politie opzettelijk een van de ondernemers
de hand boven het hpofd1 houdt, is onjuist.
De politie was het bekend geworden, dat er
tusschen de ondernemers van beide diensten
uit concurrentiezucht een verbouding bestaat,
die gevaar dr<?igde op te Jeveren voor het rei
zend publiek en stelde daarom een regeling
in, die, in het belang van het publiek, een
zoo gelijkmatig mogelijke verdeeling van het
aantal diensten per dag bevordert.
Voor het ipemen van een beslissing moest
een soort Salomons nitspraak worden ge-
daan en dat de politie zich daarbij af vroeg,
wje de oudste rechteu had, wijst o. i. niet
op enn streven naar opzettelijke beyoordee-
ling. n
Wanneer het gevolg van de nieuwe rege
ling is, dat's morge, s tusschen half 10 en
kwart over 10 de tusschenruimte in het ver
trek van de bussen een kwartier is verlengd,
clan is dit een yerslechtering die o. i. echter
niet opweegt tegen de voordeelen die er zijn
outstaan: een gelijkmatige verdeeling van
het aantal diensten over den geheelen dag.
Bij zijn opmerking over het rijden langs
den Kogtendijk vergeet de heer P- P. dat toen
de van Alkmaar fomende bussen te Koedijk
moeste® wachten tot de van Bergen komende
bus was gepasseerd, waardoor dte veiligheid
ten zeerste werd verhoogd: Bij het in gebruik
nemen van den nieuwen Bergerweg werd
maar weer raak gereden.
Wat de door den inzender voorgestelde
dienstregeling betreft, voor de morgendien-
stcn lijkt deze o>ns niet ongeweiischt, doch
voor de middagdienst n lijkt ons een vertrek
om het kwartier meer in het belanfi' van het
publiek, dan een vertrek van 5 minuten m
elkander.
De Alkmaarsche politie heeft toezicht fe
houden over een groot aaimtal autobusdien
sten, Aan den Nieuwlandtersingel staan er
zelfs vier die in een richting vertrekken, doch
deze leveren niet die moeielijkheden op ate
de twee diensten' op Bergen.
Wij blijven dan ook van meening dat het
algemeen belang in d'eze vordert, dat men in
Bergen niet dwars ingaat tegen door Alk
maar te nemen maatregelen. Wij nueenen dat
er gemeenschappelijk teen lij® getrokken moet
worden. Het is o. i. wel iets voor Mr. Wende-
laar om in deze als bemiddeTaat gemeen-
schappelijke besprekingen tusschen' Alkmaar
en Bergen te openen.
Dit zal in ieder geval beter zijn da® dat
de Commissaris der Koningin, door aan-
drang uit het publiek zich genoodzaakt zall
zien deze aangelegenheid onder de oogen te
zien.
Da® zou wel eens kunnen blijken dat de
opzet om te bevoordteelen daar aanwezig is,
waar men die niet verondterstelt.
Red: A'lkm. Crt.)
BURGERLIJKE STAND.
GEBORENy
Johannes Adrianus, z van Adrianus Jo
hannes de Reus en Maria Poland. Mari-
nus Jan, z. van Leendert Middelkoop en
Willemke van Zuidam. Gerrit Pieter, z
van Johannes van Beekum en Guurtje Het-
mig. - i
OVERLEDEN: A ;j
Jacob Verver, 6 maahden. Teetje Fel
ler, wed. van Cornelia Kool, 58 jaar.
TELEGRAFISCH WEERBERICHT,
naar waarnemingen, verricht in den morgen
van 21 Juli.
Medegedeeld door het Kon. Nedei'l.
Meteorologisch Instituut te De Bildt
Hoogstc barometerstand 768.4 te Karl-
stadt.
Laagste barometerstand 750.3 te Akureyrif
Verwachting (van den avond van 21 juli
tot den avond van 22 Juli)
Zwakke tot matigen wind, uit Oostelijke
richtingen, licht- tot halfbewolkt, dro<^
warm weer.
PURMEREND, 21 Juli. Op de heden ge
houden markt waren aangevoerd':* 15 st,
kleine FabriekSkaas 55.50—/ 59, 55 st.
kleine Boerenkaas f 55—/, 60/4 st. Goud-
sche kaas 59, 473 runderen w. o. 290 vette
0.90—1.25, 127 melk- en geldekoeien
f 175450, handel stug; 56 stieren44'
paarden 100—/ 200, handel matig; 64'
vette r alvereu 1,20—/ 1-40, handel matig;
314 kalveren: ®ucht. kalv. v. dl slaoht 15'
tot 42, v..d. £ok 1638, handel stug;
508 varkens: vette varkens v. d: zout. 0.78—-
0.83, w. d. slacht 0.86—/ 0.92, handel'
matig; 60 magere varkens 2545, han
del stug; 199 biggen 1026, handel'
stug; 263 schapen 3648, 504 lamme-
ren 2330, handel stug; kippeneiereo
f 6.75 tot 7.25, Eendeieren 5.70. Eie-
renveiljng: 19705 st. Eendeieren a 5.10 tot
5-20, 24970 stuks Kippeneieren a 6.50
tot 7.50, 144 st. Kippeneieren b 5.90 tot
6.30, 1017 Kg. Boter 2.15 tot f 2.25,
ZAANDAM, 20 Juli 1925. Veilingver-
eeniging „de Zaanstreek". Slabooneni 7)4—s
12 ct. p. p., Snijboonen 7iA—\\Vi ct. p. m
Tuinbooneu 74115 ct- par zak, Aardappe-j,
len 6.807<9'0 per 100 K.G., Drielioge
4.505.10 per 100 K.G., ^kndijvie 0.2
tot 2 per 100 struiken, Selderie 212
per bos, Pieterselie 510 ct. per bos, Poste-i
lein 14 —30 ct- per kleine kist, Komkomme—
4—12 ct. per stuk, Peen 10—15 ct. per be
Sla 45150 ct. per kist, Prolefic 27—30
p. p.. Bessen H)26 ct. p. p., Citro
f 4.90 per 100, Spinazie 15—22 ct. per/kl'A
kist, Rabarb.er 5—lft-cat. per bos.1
1
ill
waardoor elke vorm van
genezen wordt.
DE WONDERBARE BEHANDELIMG
VAN DEZEN SPECIALIST KAN U I
GEHEEL GRATIS BEPROEVE. N.
De Heer J. HITTEMA, Veenhuizer 3 lid- I?
dcnweg, HEERHUGOWAARD-NOO RD, M
had, als gevolg van verscheidene aanva lien §s
van Influenza een spierrheumatiek oti.twik- =1
kcld in linkerknie tot de heup en red! iter-
schouder en arm. Na vier weken beha nde-
lings schrijft zijn vrouw:
Het zal iederen Kjd'flrbe-
tang inboezemen te uretea ||f
dat zii .Duo-FormuU!'' ge-
heel gratia kunnen belm -men. p;
Mr. Richards zal 1 oate-
loos en zonder eeni&M ver-
plichting een 10-daagacd ,e be-
handejing aan iederen> lijder |i
toezcnden-
Spocdig zult U ovq rtuigd
zijn, dat Uw Rheum tstick §i|
genezen kan worden," zoo- fa
dat U een nieuw le ra n be- i!
gint zonder pijn of ajorgen.
Een onfciftare gen'/u van alle Rlirum ttlschc
kwjden, welkc ccn a!grbrr!« opscbu-.'t fCg
heeft gebrachl, wordi r.'i b i w j%rocf
tocgezonden door Mr Arthur Ku t'cn
grooten specialist.
Dc ontdckking van Mr Arthur Richards
genaarad „Duo-E orira V heeft rcc-s buitcn-
gewone bijkans ongrboflijke
genezingcn tot eid/icl gc«
bracht.
Wanhopende pati€nten
hebben zich tot hem gewend,
nadat zij tientallen guldens
hidden uitgegevcn en alles
gcprobeerd hadden zonder
1 eenig resultaat te bereiken,
en in niet £ep enkel geval
faalde hij hulp te verleenen-
Manncn en vrouwen, zclfs
van meer gevorderden leef-
rijd. worden nu geheel be-
vrijd van elken vorm van
JIcRhhteHeut'®cht DOE DIT HEDEN 0P DE POST!
etc zcer vaal nfi'edurende w»rdl !even U "B<Jt
de helft van het leven piin en zonder u.t.te! aan Mr R,chard.. Zendt .eer. geldt Bim.en
ongeveer 4o uur zult U in staat zijn Uwe genezing te
beginncn.
Adres: Mr. A. RICHARDS
Room 964 Cromwell House,
High Holborn,
\Ai 4 p°n WlOUBift U
London W C 1.kosteloaze
„Tot onsgenoegenkan ikU Engeland. 10-daansche Bcnandallng.
nielden dat mijn man van
zijn pijnen bevrijd is. Het
been was reeds na veertien
1
Vraag nog heden de
10-daagsche gratis
behartdeling van
..DUO-FORMULA"
en
verdrijf Uw piintn
begin het leven te.
genicten
- verban die verou-
derde trekken-
ellende gehad te hebben.
Brieven overvloeiende van
dankbaarheid uit alle deelen
van de wereld, komen dage-
lijks binncn-
Lees er een van:
dagen geheel beter en de
pijn is weg; wij zijn U zeer
dankbaar en zullen uw Be
hartdeling e?p ieder aanbe-
velen".
Gelieve mij gratis zonder eenige 'ver-
plichting de 10-daagsche behandeling van
wDuo-Formula" te zenden.
No. NAAM: -w-™
964 ADRES:
In te vullen in potlood. Deze Coupon kan op eenbrief-
kaart geplakt en voor 12y3 ct. verzonden wordesn;
brief ingesloten is porto 20 cents.
De kleine Caupon heeft pezondheid en geluk aan duizenden
een onei- g
ordem; in g
gebracht, I
Piiize.