i' I* iatmpiagm ter waarde van Aspirin L •'o D Verzuim vooral niet deze extra bon geheel uit te knippen. Samen ingezonden met 20 of meer Pelikanen van onze onderstaande artikelen moogt U deze bon voor 20 Pelikanen rekenen. Wij helpen II dus vlug sparen, om kennis te maken met onze fraaie geschenken. BinnenSandl i aiil': door migraine, hoofdpijn of kiespijn, die lastige kwalen, welke juist dan optreden.als huishoudelijkeof andere plichten ons roepen? Een betrouw- baren helper vindl men in de iabletfen die onmiddellijk de pijn verzadifen. omdat door de wegen volgens spr.'s plan nieuwe bouwterreinen geopend zouden wor den. De ^oor de wegen benoodigde terreinen zouden zeker niet duur te krijgen zijn, juist omdat die gelegenheid bieden nieuwe bouw terreinen te scheppen. Den overweg zou spr. dian geheel aan de spoorwegen willen laten en dus als ver- keersweg sluiten. De bewakingsdienst zou dan kunnen worden verplaatst naar den overgang in het verkeer richting Haarlem. £)e Spoorwegen zullen daartoe zeker wel willen meewerken, als de overweg aan den Bergerweg kan vervallen. De voorzitter betwijfelde dat de aan- leg van wegen door de polders zoo goed- koop zou ziju als de-heer de Raat meende. Men zou toch moeten ophoogen. Den weg langs de Lindelaan had spr. zich breed en recht gedacht. Hij meende, dat men daar spoediger zou bouwen dan langs de wegen, die de heer de R. wenschte, omdat deze veel stiller zouden zijn. De heer d e Raat besdreed dit. De door hem gedachte wegen zullen niet veel stiller zijn dan de Bergerweg en zij zullen gelegen heid bieden tot stadsuitbreiding in de ge- wenschte richting. De heer Grunwald merkte op, dat men aan den Htlderschen weg eenzeifde be- zwaar zal krijgen als nu aan den Berger weg. Ook daar zal men een overweg hebben. De heer d e Raat ontkende dat die over weg veel hinder zal geven, omdat daar geen rangeerterrein is en ook niet zal komen door de aanwezigheid van het kanaal. Men zal daar dus nooit 1 anger behoeven te wachten dan voor het passeeren van een trein. Spr. betoogde uitvoerig, dat zijn plan tonnen minder zal kosten dan verbetering van den overweg in den Bergerweg. De heer Grunwald constateerde, dat de heer de Raat toch ook bij zijn plannen op de spoorlijn stuitte. De voorzitter wees er op, dat in de toekomst een drukker spoorwegverkeer zal komen, als de Zuiderzee d-rooggelegd is en als men dan het verkeer langs den Hel- derscben weg wil leiden, zal men daar toch veel hinder van ondervinden. De heer H o o g 1 a n d1 wees er op, dat pogingen worden gedaan om het groote ver keer via Castricum en Egmond naar Helder te leiden en wilae zoo spoedig mogelijk den weg over de Lindelaan zien aangelegd. De heer K u lj p e r wees op die mindere kosten van het pian-de 'Raat en op het voor- deel, dat men aan den Helderschen weg geen rangeerterrein heeft. s De heer de Raat antwoordde den voor zitter, dat zelfs in de door dezen aangehaal- de toekomst de Heldersche weg niet die moeilijkheden zal leveren als nu de Berger weg biedt. Ten slotte werd op voorstel van den voor zitter de bespreking over deze kwestie uitgesteld tot een in't begin van Januari te houden vergadering, waarbij dan eventueel ook andere belangsteilenddn kunnen worden genoodigd en waar ook het plan om het groote verkeer over Egmond te leiden zal worden besproken. De voorzitter verklaarde zich al vast tegen dat plan, omdat het ver keer dan op tientallen kilometers van Alk- imaar zal blijven, ofschoon deze stad de grootste markten van Hollands Noorden heeft. Punt 6. Rapport van den heer Wagenaar omtrent het bezoek aan de Nederl. Spoor wegen te Utrecht, ter verkrijging van lagere spoorvrachten voor grove tuinbouwproduc- ten. Spr. herinnerde aan de voorgeschiedenis:- het ging er over om voor de 10-tons ladingen hetzeifde tarief toegepast te krijgen als het nieuwingevoerde lagere tarief voor 15 tons ladingen. Op een paar rekwesten hieromtrent antwoordde de directie der spoorwegen, dat zij er om'verschillende redenen niet op in kon gaan; het verzoek de zaak persoonlijk toe te lichten, Vond zij niet noodig De heer Scheffel, secretaris der Kamer, stelde echter voor er toch heen te gaan en zoo zijn wij er ongeveer drie weken geleden geweest, zei spr. Zij hadden gesproken met den heer Elias, den plaatsvervanger der directie. Wij hadden, toen wij naar Utrecht reisden, be- sloten niet alleen eenzeifde tarieftoepassing: te verzoeken voor 10-tons als voor 15-tons ladingen, doch ook te pleiten voor een uit- zonderingstarief voor de wintermaanden voor de grove producten vanaf de veilingen te Broek op Langendijk, Noordscharwoude en Warmenhuizen, ging spr. voort. Ofschoon de heer Elias zich aanvankelijk tamelijk af- keerig toonde, werd hij na eenig praten wat toeschietelijker en beg on voor onze argu- menten wel wat te gevoelen, doch zei, dat hij, als hij bij de directie iets zou kunnen bereiken, cijfers moest hebben, waaruit bleek, dat de prijzen werkelijk zooveel slech- ter waren dan verleden jaar. Wij hebben die cijfers verstrekt en uit deze blijkt, dat de ge- middelde prijzen voor de vcoi&aamate pro ducten geaurenae ae zomermaanden zijn ge weest voor: vrcege aardappelen in 1925 602, in 1926 460; roode kool 217 en 171gele kool 223 en 134; witte kool 120 en 101, alles per 10.000 K.G. Dat het vervoer aan de verscitillendc stati ons dit jaar veel minder is geweest dan in 1925, was den heer Elias bekend en zal ook aan de Directie wel niet onbekend zijn. Alleen van het station Broek op Langen dijk zijn gedurende de maanden Juni, Juli, Augustus, September en October al ruim 12Q0 wagens groenten minder verzonden dan in 1925. Daar de antwoorden van de Directie der Nederlandsche Spoorwegen gewoonlijk zeer lang op zich laten wachten stelde spr. voor, om, wanneer binnenkort geen gunstig ant- woord komt, een onderhoud met de Directie te verzoeken Ofschoon voor Langedijk en Omstreken nog van geen noodtoestand be- hoeft te worden gesproken, is deze toch verre van rooskleurig. Het eenige resultaat van het bezoek is tot dusver geweest, dat beter materiaal is gekomen. De Voorzitter vroeg of de mindere verzending een gevolg was van de hooge vrachten. Niet geheel, antwoordde de heer Wage naar, gedeeltelijk komt't ook door mindere vraag. Spr. merkte echter op, dat Duitsch- land, hoewel net nog kort geleden zulk een ernstige crisis doormaakte, toch veei lager tarieven heeft. Het door den heer W. gedane voorstel werd stilzwijgend goedgekeurd, waarop het het rapport met dank werd aanvaard. Weer de Twuijverweg. Bij punt 7, „Uitgegane stukken", werd o.a. mtdegedeeld, dat is verzonden een schrijven aan de Verkeerscommissie uit de Prov. Staten te Haarlem, waarin de verzoeken der Kamer, d.d. 24 Juni, 2 Sept. en 21 Oct., die onbeant- woord bleven, werden herhaald, strekkende om in de gelegenheid te worden gesteld, in- zake den Twuijverweg te worden gehoord. De Voorzitter deelde mede dat thans een bericht is ingekomen, waarbij het ge- vraagde onderhoud wordt toegestaan op heden Donderdag. Spr stelde voor dat de heeren Messelaar, Grunwald, Ringers en Scheffel zouden gaan. (De heer Ringers zei verhinderd te zijn, zoodat voor hem werd aangewezen de heer Hoogland). De heer K olster wees er op, dat de Raad van St. Pancras inmiddels besloot tot sluitmg van den Twuijverweg voor motor- rijtuigen. jDe Voorzitter: Er is dus nu geen weg meer van Alkmaar naar den Langendijk. De heer Wagenaar vreesde, dat de weg van den Langendijk naar Heer-Hugowaard binnen een half jaar even slecht zal zijn als de Twuijverweg* rndien.alle verkeer daarlangs zal worden geleid. De heer Hoogland meende, dat de Twuijverweg nog wel in zooverre kan wor den gebruikt, dat het verkeer slechts tegelijk in een richting plaats had en dan b.v. een uur per dag. Men behoefde elkaar dan niet met groote wagens te passeeren. De Voorzitter vreesde dat bij den tegenwoordigen toestand van den weg voor de grOote autobussen, waarin soms 34 personen, ongelukken niet zullen uitblijven. De K. v. K. heeft gedaan wat zij kon, zij stuitte echter steeds op den onwil der Lange- dij'ker gemeenten. De heer Wagenaar: Als het waar is, wat gezegd wordt en de heer Hoogland bevestigde het nog n.l. dat de weg begint te scheuren, dan is ook het verkeer in een richting gevaarlijk "De heer G r ti n w a 1 d meende, dat er slechts twee mogeliikheden zijn: den weg sluiten of verbeteren. Het sluiten zal te veel schade opleveren, dus blijft niet anders dan verbete ring over. Op de goedkoopste wiize kan dat in werkverschaffinig geschieden. Uit den loop der zaken blijkt, dat noodzakelijk is, wat de K. v. K. altijd heeft gevraagd. De Voorzitter achtte het gewenscht in het" belang van handel en verkeer, dat de heeren, alvorens naar Haarlem te gaan, nog ruggespraak houden met de autoriteiten van den Langendijk. De heeren Hoogland en Ringers vonden het beter, dat Ged. Staten die heeren bij elkaar roepen. De Voorzi tter drong er op aan, dat de afgevaardigden daar op aansturen ter ver krijging van een snelle oplossing. De afslui- ting van den weg is zeer nadeelig. Is het niet mogelijk, dat de sluiting nog eenige dagen wordt opgeschort, opdat men kan zeggen, wat men wil? De heeren D e R a a t en K u ij p e r wezen op de groote verantwoordelijkheid, die men daardoor op zich zou laden. Stel, dat er juist in die dagen eens een ernstig ongeluk gebeurde. De Voorzitter wou die verantwoorde lijkheid dan laten deelen door de autoriteiten aan den Langendijk. De heer Wagenaar geloofde, dat Ged. Staten willen weten, hoe de verkeerscommis- sie der Kamer denkt over het besluit van Sf Pancras. Punt 8 Rapport van den heer D. H. Grun wald, omtrent het .bezoek aan den heer P. A. Arriens te Amsterdam, lid van den Spoorweg- raad, inzake de diensfregeling der Ned. Spoorwegen. Spr. deelde o.m. mede, dat gebleken is, dat de klachten der kamer nog niet afgehandeld waren geweest door den Spoorwegraad. Wat betreft de stoombootdienstregeling op Texel zal spr. nog een onderhoud hebben met den directeur van die onderneming ter bespre king van de vraag of het varen op den spoorwegdienst niet mogelijk is, opdat een vlugger verkeer van Texel met Amsterdam mogelijk is. Punt 9. Toelichting van den Voorzitter op de vraag: Is het gewenscht den minister van waterstaat en de directie der Ned. Spoor wegen te verzoeken geen autobusdiensten op bepaalde trajecterl in te voeren, dan na ge- pleegd overleg met de Katners van Koop- handel Aangehouden met het oog op den tijd. Rondvraag De heer D e R a a t vroeg of het niet op den weg der Kamer ligt pogin gen te doen om de ter gelegenheid van de Olympiade te houden groote zuiveltentoon- stelling te Alkmaar te krijgen, als zijnde de grootste kaasmarkt des lands en een centrum voor de zuivel. De Voorzitter zegde werweging toe. Voor de volgende vergadering zou het punt op de agenda komen. De heer Wagenaar zei in aaasluiting op reeds eerder gedane mededeeling, dat de goederentrein naar Duitschland loopt op Maandag, Dinsdag, Woensdag en Zaterdag en in Duitschland een zeer goede aanslui- ting heeft voor de Duitsche steden. Mocht de te verzenden hoeveelheid goederen noodig maken, dat de trein ook op de andere dagen mgelegd wordt, dan zal van Duitsche zijde voor goede aansluiting ook hiermee gezorgd worden. Dt trein vertrekt om 7 uur v.m uit Alkmaar. Op een bemerking van den heer K o 1 s t e r, dat de om 7 uur uit Helder ver- trekkende trein nog aansluiting geeft, zei spr., dat men daar niet op rekenen kan. De goederen gaan van Alkmaar tot Amsterdam per personentrein en nu kan het wel gebeu- ren, dat artikelen, die niet om 7 uur uit Alk maar gaan, niet meer meekomen. De Voorzitter sloot hierop de verga dering onder mededeeling. dat twee wen- schen der Kamer vervuld zijn, n.l. de regeling van het telefoonverkeer met Zwitserland en de intrekking der speelkaartenbelasting reeds op 1 April 1927 met terugbetaling aan de handelaren van de reeds gestorte belasting van de dan nog voorhanden kaarten. bepaald jaar, maar te alien tijde. de op brengst der inkomstenbelasting wisselvallig zijn, eventueele, uit dien hoofde boven de ra ining te verkrijgen, baten voldoende gecom- penseerd zullen worden door de hooge eischen die de kanaalaanleg in de toekomst stcllen zal, waarbij ook te rekenen is met de gevolgen der aanneming van de motie-Spier met betrekking tot de wandelpaden langs de primaire wegen, van welke motie de toepas- sing aanzienlijk hooger kosten vorderen zal dan het oorspronkelijk geraamde bedrag van 22.000.000.Gevraagd werd of het mo gelijk is van deze meerdere kosten een globa- le begrooting over te ieggen. Men meende het overigens te moeten be i treuren, dat deze motie niet in handen van Gedeputeerde Staten was gesteld om praead- vies, voor en aleer deze in de Provinciale Sta- tenvergadering in discussie gebracht werd. Verschillende leden, die hun stem daaraan hadden gegeven, stelden er prijs op te verkla- ren, dat zij hiermede slechts bedoeld hebben te bevorderen, dat behoorlijke paden worden gereserveerd voor hefc verkeer te voet op die gedeelten der primaire wegen waar veel voet- gangers zijn te verwachten, doch geenszins, dat langs alle primaire wegen door de Pro- vincie voetpaden moeten worden aangelegd l¥o. 22 QELDIG TOT 1 JUL! 1927. S7'Aho^ uj 25 i 1U c u 5 Vraagt Uwen winkclier naar ons geschenkenlijsfje. PROVINCIALE STATEN VAN NOORD-HOLLAND. Over de provinciale begrooting. Verschenen is het algemeen verslag der al- deelingen van de Prov. Staten over de be grooting voor 1927. Daaraan is ontleend: De geleibrief tot de Provinciale begrooting enz. door Gedeputeerde Staten ingediend, gaf in verschillende afdeelingen aanleiding tot le- vendige discussie, inzonderheid wat de daar- in gedane opmerking betreft, dat het batig slot van de rekening over het dienstjaar 1924 aanzienlijk hooger is uitgevallen dan ver- wacht werd en dus de mogelijkheid van belas- tingverlaging aan de orde had kunnen ge steld worden. De motieven, die aanleiding gegeven heb ben, om een daartoestrekkend voorstel niet in te dienen, werden het voorwerp van verschil lende beschouwing. Door zeer vele leden werd het bij de voordracht ingenomen stand- punt gesteund en krachtig verdedigd. Deze leden konden zich geheel vereenigen met de gronden, door Gedeputeerde Staten aange- voerd ter verklaring, waarom het belangrijk overschot een toevallig karakter draagt waar op in de toekomst niet meer kan worden gere- kend. Weliswaar, zoo werd opgemerkt, ligt het motief van Gedeputeerde Staten, dat ae grondslag der inkomstenbelasting over 1923 en 1924 een belangrijk hoogeren grondslag van heffing heeft aangetoond dan geraamd was, niet op eenzeifde lijn met de andere over- wegingen, doch de leden, hier aan het woord, waren toch met Gedeputeerde Staten van meening, dat, ook al moge, niet voor een Van vele dezer wegen toch wordt weinig of niet door vofetgangers gebruik gemaakt en is ook niet te verwachten, dat dit in de toekomst op belahgrijke wiize geschieden zal. De leden, die de voordracht van Gedepu teerde Staten steunden, wezen er voorts op, dat nog verschillende andere en nieuwe on- derwerpen van provinciaal belang het ingrij- pen der Provincie wenschelijk zuilen maken, hetgeen in de toekomst onvejrmij delijk tot ver- meerdering van uitgaven moet leiden. Inzon derheid achtten zij, in vertand met de aan- genomen motie-Spier en met mogelijke tegen- vallers, die door velen hunner hoogst waar- schijnlijk werden geacht, het voorstel om een bedrag van 1.000.000 in het Wegenfonds te storten, zeer gewenscht, als gevolg waar- van wellicht nog meerdere spoed met den we- genaanleg zal kunnen worden betracht en dus ook het tegenwoordig geslacht daarvan nog zooveel mogelijk profijt zal kunnen heb ben. Ook nog andere onderwerpen van ge- westelijk belang echter, zouden het ingrijpen der Provincie gewensdht kunnen maken. Door sommige leden werd bepaaldelijk aan Gedeputeerde Staten gevraagd of zij bereid zouden zijn aan een en ander in het bijzonder hunne aandacht te sdienken, mede ook ter be- vordering, dat stukken natuurschoon eri land- goederen niet aan voorkoombare verkaveling en bestemming tot bouvvterrein zullen worden pnjsgegeven. Ook op't gebied der Volksgezondheid lag, naar hun oordeel, voor onze Provinciale Overheid nog een belangrijke taak. Welis waar toch verlcent de Provincie reeds krach- tigen steun op het gebied van tuberculosebe- strijding en kinderverzorging. doch inzake de hygienische opyocding vajj het Volk, wordt nog zeer weinig gedaan. Bij vele andere leden vond de zienswijze van Ged. Staten bestrijding. Zij meenden er aan t? mogen herinneren. dat de rekening ever de laatste zes dienstjaren telkens met een belangrijk overschot gesloten is, waardoor de Provincie in dp gelegenheid is gesteld een be drag van 4.0OO.OOO te storten in de in 1923 gevormde Fonds tot gedeelrelijke reserveering van batige saldi, naast een bedrag van 2.250.000 dat in het Wegenfonds gestort is. Wanneer de voordracht wordt aanvaard om een nieuwe storting van 1.000.000 in laatstgenoemd Fonds te doen, zal in de dienstjaren 1920—'75 reeds f 7.250.000.— zijn gereserveerd, terwijl niettemin bij de on- derhavige begrooting nog een belangrijke post n.l. 880.000.voor onvoorziene uit gaven is uitgetrokken. Deze leden zagen den financieelen toestand van de Provincie meer rooskleurig in dan Gedeputeerde Staten dit blijkbaar doen en vreesden niet, dat, wanneer men dit jaar de 5 opcenten op de inkomsten- en vermogensbelasting zou laten vervallen, reeds het volgend jaar, of thans zeer spoe dig, weder tot belastingverhooging zou moe ten worden overgegaan. Zij wezen er op, dat, ook reeds toen in 1922 de 10 opcenten op de ze belasting op de inkomsten- en vermogens belasting tot 5 zijn gereduceerd, de vrees is uitgesproken, dat deze verlaging slechts van korten duur zou zijn, terwijl toch de uitkomst der praktijk deze vrees heeft gelogenstraft. De resultaten. van het Provinciaal Elec- triciteitsbedrijf worden meer bevredigend en gaven den leden, thans aan het woord, alien aanleiding tot de verwachting, dat het jaar- lijWh renteloos voorsdiot ad. 240.000 aan het P. E. N. binnen afzienbaar tijdsver- loop zal kunnen vervallen. Met moge voorts te verwachten zijn, dat het wegenplan belangrijk meer zal kosten dan aanvankelijk was geraamd, hieftegenover meende men te mogen wijzen op de mogelijk heid, dat in het on twerp-Rijkswegenplan pri maire wegen zullen worden opger.omen, die ook reeds in het provinciale plan voorkomen, zoodat de hiervoor geraamde kosten zullen uitvallen en de totale uitgaven dienovereen- komstig dus ook weder komen te dalen. De leden, hier nog steeds aan het woord, merkten op, dat, wanneer niet zou worden in gegaan op de voorgestelde storting in het Wegenfonds en de post voor onvoorziene uitgaven van 882.839.15 op 253.124 15 zou worden teruggebracht. het geheele be drag van 1.629.815 gevonden zou zijn, dat thans geraamd is voor de opbrengst van de 5 opcenten op de b-'de belastingen, en waren van oordeel dat alle aanleiding Vestaat deze heffing achterwege te laten. Wanneer de viji opcenten tot drie werden teruggebracht, zou dit een vermindering van inkomsten geven van 651.806.welk be drag zij gevonden zouden wenschen te zien door de storting in het Wegenfonds op 500.000.terug te' brengen, als wanneer de post voor onvoorziene uitgaven met het saldo zou kunnen worden verminderd en dus op 731.033.15 zou komen te dalen. Zij zou den gaarne het gevoelen van Gedeputeerde Staten omtrent dit denkbeeld vernetnen, waar bij door een enkel lid nog in het bijzonder de vraag werd gesteld van welken invloed dit zou zijn op de inkomstenbelasting van per sonen met een inkomen uit arbeid of bedrijf van 4000.of daaronder. Men zou voorts gaarne het gevoelen van Gedeputeerde Staten vernemen over de door een lid betoogde wenschelijkheid, om niet f l.OOO.OOO.— in het Wegenfonds te storten maar dit bedrag liever voor sociale doelein- den aan te wenden, en de opmerking van een ander lid, dat liever l.OOO.OOO.zou wen schen te zien toegevoegd aan het Fonds tot gedeeltelijke reserveering van batige .saldi, tcneinde, ook voor de toekomst, de heffings- percentages zoovdel mogelijk gelijkmatig te houden. Enkele leden wezen op de gevolgen van den storm in het afgeloopen jaar, die, tot verhoo- ging en verbetering van dijken, het Hoog- heemraadschap Noordhollands Noorderkwar- tier voor een extra uitgave van 350.000 hebben gesteld. Zij zouden op prijs stellen van Gedeputeerde Staten te vernemen, of de zen bereid zouden zijn, met het oog, zoo hier op als op den algemeenen economischen toe- stand, een voorstel tot verdere tegexnoetko- ming aan dit Hoogheemraadschap te doen, door een deel dezer uitgaven ten laste der Provincie te brengen. Andere leden vroegen inlichtingen inzake hetgeen verricht is ter voorbereiding van den kanalenaanleg in ons gewest en naar hetgeen te dezer zake door de Commissie-van Aalst gedaan wordt. AANRANDING. Bij de politie te Tiel heeft de heer Lamers, hoofdagent van den Pfaff-naaimachinehan- del uit Rotterdam, aangifte gedaan, dat hij Maandagavond, per fiets komende van Lien- den, bij de Vogelzangsche brug te Echteld door een man werd aangeroepen: „politie". Nadat hij was afgestapt vroeg deze hem of hij geld bij zich had. Een tweede en later nog een derde persoon kwamen te voorschijn en vielen hem aan, waardoor hij gedeeltelijk in een sloot raakte. Hij wist er zich uit te wer- ken en sloeg met een sclnwvendraaier om zich heen, waardoor een van zijn aanvallers zoo in den rug getroffen werd, dat hij een luiden schreeuw gaf. Toen zag L. de kans schoon op zijn rijwiel te sprin.gen en Tiel te bereiken. Een onderzoek van de TieLehe po litie bleef zonder resultaat. De zaak is thans in handen van den burgemeester der gemeen- in handen van den burgemeester der gemeente Lienden WAARSCHUWING. Gebleken is, dat in verschillende plaatsen pamfletten worden verspreid met het op- schrift: Helden der zee, en met de vermel- ding: ter reclame voor het Dorus Rijkers Fonds, waarin een en ander omtrent het doel van dat fonds wordt meegedeeld terwijl aan de achterzijde o.m. een „werkloozenlied" is afgedrukt, waarop antwoord wordt ge- haald. De heer Henri ter Hall, te Rijswijk, voor zitter van het Dorus-Rijkersfonds, deelt mee, dat deze verspreiding geheel buiten medewe- ten en instemming van het femds geschiedt en hij verzoekt hun, die een dergelijk biljet mochten hebben ontvangen, hem hiervan in kennis te stellen, daar de naam van het fonds blijkbaar wordt misbruikt voor een vorm van bcdclarii. Eischl oifdrukkelijk de bekendo origineele verpakking. Priji 75 cts. «,TER0. Q Q OQ j >111 N - UJ uj 1 Zy nu iu ^c; I to t- n z CO 1U U OzO ^qZo! UU Z O O -ni uj cQ Er<Zl -•uj a uj 2 - d uj Diu oj

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1926 | | pagina 6