JONGEN Flinke Zetschipper Magazijnbedienden Schilderskneclits nette JONGEN SCHOUW. Huizen te hour HDKOOFE TREIK Nieuwlandersingel 21 NET MEISJE Aan Ringers' Chocoladeiabriek worden Vrouw. en Mann. gevraagd. WISBRUN LIFFMANN. Hulp in de Huishouding. gehtiwde Lieden Brood- en Koekbakkerij, Jaarlijksche SCHOUW met voer- en acliteituin. GUMM1LEDER ECONOMIE FAHNER's LEOERHANDEL BERMAN op Woensdag 31 Juli 1929. Luchtvaapt Marktberichten AdvertentiSn OPROEPINGc FAILLISSEMENT. Meisje Auto-rijden. Zie aanplak- en strooibiijetten, 800 Meter: Wever (Lennep) en Drewe (Koblenz). 80 Meter horden: Wendels (Koln) en Foyer (Diisseldorf). 4 X 100 Meter estafette: Schlarp (Koln); Hausmann (Lennep) en Becher (Duitburg). Verspringen m. a.: Schlarp (Koln) en Be cher (Duisburg). Hoogspringen m. a.: Rohloff (Duisburg) en Week (Solingen). Kogelstooten: Herblein (Barmen) en Kre- wet (Diisseldorf). Speerwerpen: Freiling (Sieger.) en Herz- Deze beide ploegen zijn wel de sterkste, die West-Duitschland kon samenstellen. R o e 1 e n. HULDIGING VAN GUNTHER. Gister had een lunch plaats in den huizt van Laar, aangeboden door het N. 0. C., ter huldiging van den heer Gunther en Dr. Marres, waartoe tevens waren uitgenoodigd, Dr te Hennepe, ivoorzitter van den Nederlandschen ;Roelbond en Ir. Docen, voorzitter van de roeivereeniging „de Amstel". In zijn toe- spraak wenschte de voorzitter van het N. 0. C. Baron Schimmelpenninck van der Oye, Dr. te Hennepe geluk met de schitterende verrichting, welke onder zijn voorzitterschap van den Roeibond h i plaats gehad en meer in het bijzon- der Ir. Docen en als voorzitter der ver- eeniging waartoe Gunther behoort. Zich richtende .ot den heer Gunther en Dr. Marres, die hij in een adem wenschte te tioemen, wees hij op de buitengewone prestatie door beiden te Hanlev verricht en deed daarbij uitkomen, hoe zeer deze jpverwinning niet alleen strekt ter eere van de roeisport hier te lande, doch ook beschouwd moet worden als een eer voor ons land, gelijk reeds ten duidelijk- ste bleek uit de vele huldebetuigingen uit andere dan uit sportkringen. Ten slotte deed hij uitkomen hoe zeer de be- haalde overwinning te danken was aan de persoonlijke toewijding der beide be- trokkenen, waarvoor hij hen zijn op- rechte dank bracht. GUNTHERS ZEGE IN DE ENGELSCHE BLADEN. De Engelschen zijn nog steeds „bad tlosers" gebleven, zoo schrijft de N.R.C. Dit is ditmaal op bijzondere wijze aan den dag getreden., omdat Gunthers o- verwinning samenviel met de Tourist ^Trophee Races in Drente. Alle Engel- sche zondagsbladen haddsn een vrij uitvoerig en zelfs vrij nauwkeurig ver- slag over de motorraces waarbij het vette kopje domineerde: „Engeland wint alle nummers". Stel daartegenover de manier waarop Wrights nederlaag moest weggeredeneerd worden: De Times: Wright is de moedigste roeier diert wij ooit gekend hebben maar h ij heeft dei gewoonte inplaats van zelf zijn wedstrijd te beoordeelen, te wachten op de instructies van zijn coach langs den weg, en hij heeft dit jaar de Dia monds verloren omdat zijn coach die de kracht en het uithoudingsvermogen van Gur.ther waarschijnlijk onderschat- te en hem twee slagen te laat liet be- ginnen aan zijn eindspurt. Daily Cronicle: „Wright kon niet be- letten dat Gunther in het begin een flinkm. voorsprong nam maa. hij begon tijn spurt ongelukkiger wijze 10 of 15 seconden te laat. De Observer constateert ook dat de Canadees met zijn laatste slagen gewel dig inliep, „maar Gunther schoot des- ondanks een yard eerder door de finish. Sporting Life heeft een extra-vette kep: „Het drama van Wright te Henley", spreekt dan van Wrights blunder en constateert dan apodictisch dat Wright „niet had kunnen verliezen als hij zijn spurt een paar slagen eerder had inge- zet". De Daily Mail verzacht het woord „blunder" tot „mistake" (fout) maar tot precies dezelfde conclusie. Geen enkele dezer deskundigen heeft er blijkbaar aan gedacht dat Wright uit zijn boot getild moest worden terwijl Gunther nog betrekkelijk frisch was, en althans zonder hulp zijn boot kon ver Over de a.s. athletiekwedstrijden Neder- landWest-Duitschland geven en Munzert en Adriani Engels voorbeschouwingen vooral het artikel van laatstgenoemde is zeer waardevol, omdat men daarmee eenigszins de kansen kan berekenen. A. E. schrijft verder zeer uitgebreid over de Pro Patria-wedstrijden, een artikel ge- illustreerd met foto's. Gunther's overwinning op Henley wordt natuurlijk niet vergeten, en evenmin de T. T.-races en de cricket-matches. Verder lezen we, dat Groningen weer een wielerbaan krijgt. Tenslotte noemen we nog het verhaal over Cochet en Helen Wills van een medewerker van een der tennismedewerkers van de Revue. ZEER ERNST1G VLIEGONGELUK. T wee doodert. Het Fokkerverkenningsvliegtuig type C I en genummerd 547 steeg gistermiddag op het vliegveld De Kooy op voor een dienstvlucht. Het vliegtuig Werd bestuurd door den eersten luitenant-vlieger D. Brugma, terwijl als waarnemer fungeerde de sergeant-vlieger A Flick, beiden uit Soesterberg. Op de hoogte van de badplaats Huisduinen geraakte het vliegtuig in een vrille en stortte in zee. Vanaf enkele marine- en andere vaartuigen werd het ongeluk waargenomen, die onmiadc- lijk ter hulp snelden. Men slaagde erin den sergeant-vlieger Flick te vinden; hij werd aan boord van Hr. Ms. „Gruno" gebracht. waar slechts kon worden geconstateerd, oat hij reeds was overleden, tengevolge van een schedelbreuk. Men mocht er echter niet in slagen ook den luitenant-vlieger Brugma te vinden. Het onderzoek wordt met kracht voortgezet. Het vliegtuig 547 was op het vliegkamp De Kooy gedetacheerd voor het houden van de jaarlijksche oefeningen, schieten en bom- men werpen en was gistermiddag voor een dienstvlucht opgestegen. Toen het vliegtuig de opervlakte raakte ver- dween het onmiddellijk in de diepte. Slechts een olievlek gaf de plaats aan, waar het vlieg tuig was gezonken. De luitenant-vlieger D. Brugma, was ge- huwd en had een kind en was 30 jaar oud, terwijl de 20Ljafige sergeant-vlieger A. Flick ongehuwd was. EEN SLIPPERTJE VAN EEN VLIEGER. De 23-jarige vlieger Stanley Baldwin, die dus denzelfden naam draagt als de vorige eerste minister, is in hechtenis genomen en zal zich wegens het onge- oorloofd gebruik van een vliegtuig voor den krijgsraad van het militaire vlieg veld te Worthy Wown bij Manchester te verantwoorden hebben. Toen verscheidene toestellen daar voor de gewone dagtochten in gereed- heid wtrden gebracht, zag men plotse- ling een groot bombardeervliegtuig van 7 ton met een vleugelspanning van ruim 27 M. en een snelheid van 150 K.M. in het uur, zich van het veld verheffen, rondkringen en boven de kim verdwij- nen. Er werd appel gehouden en Stan ley Baldwin ontbrak. De achtergebleven toestellen onder- namen dadelijk de vervolging. Twee van hen haalden hem op 6000 voet hoogte boven het eiland Wight in, sloten hem in en brachten hem naar Worthy Down terug. Doch het bombardeervliegtuig viel bij de landing ongeveer 7 M. en kwarn met den neus in den grond te- recht. Het landingsgestel werd door den bened-nsten vleugel heen gedrukt. Baldwin klom ongedeerd uit den stuurstoel. Waarschijnlijk zal hem ten laste gelegd worden dat hij zijn eigen leven moedwillig in gevaar gebracht en het vliegtuig beschadigd heeft. Stanley Baldwin heeft zich dikwijls tegen zijn kameraden uitgelaten dat hi niets liever wilde dan een vliegtocht over den Atlantischen Oceaan onder- nemen. AUSTRALIE—ENGELAND. Het laatste trajid. ,v. Het Australische vliegtuig het „Southern laten. Het is dus zeer de vraag of Wrght Grop is hedenmorgen te kwart voor vijf te zijn spurt drie slagen eerder had kun- R°me gestart om den laatste etappe van de nen inzetten en of hij in dat geval ook AustralieEngeland-vlucht, het traject met arie slagen eerder zou zijn uitge- Rome—Londen af te leggen. roeid geweest, waardoor Gunther met eenige lengven zou gewonnen hebben. Maar we hadden eigenlijk wel reeds Zaterdagavond kunnen melden hoe de DE NIEUWE REUZE-VLIEGBOOT DER DORNIER-FABRIEKEN. r i i Zwitsersche gedeelte van het meer Wr a; kritiek zou luiden. De mijn- van Consttmaiz boven Altenrhein in de na- ac^ van ,-Uaventry uit bijheid van Rohrschach is in de afgeloopen ten sPrak vWf minu- dagen de bouw voltooid van de reuzen vlieg- maar n* frights „heroische prestatie" boot der Dornier-fabrieken. Gister zijn een We ?Unt+her gefen woord' Sroot aantal gasten uitgenoodigd om het i6? a te wachten wat vliegtuig te bezichtigen. Met de proefvluch- gen Meli zi^ hnet^«an hSa-°Uden Zeg" te" Zal efhter eers{ over eeni-e weken begon D6 E*L elschen vvinnenV gew^e,st- nen worden. Het toestel biedt een overweldi- ven slechte verliezers. Ho Pi oic„u wuiucn. net roestei meat een overweldi- zien dan een vliegtuig. De romp is zeer ele- sleepte! c i - ^.np is zeer ele- On do oorooio j $P°, 'Z BeeM- gant van lijn en is in tegenstelling met net die te HeMev df Diamnni^. u °unthlr; ^bruikelijke Dornier-Wal-type niet plat ey de Diamond Sculls in de wacht onderen maar loopt uit in den vorm van een van Fidor-o i ^ie'' Wa* bij ruwe zee groote voordeelen kan opnamen van hetTn^f,n°g enkde °P!everen De metalen wanden kunnen een Natenrlifk w op, Hfnley' hoo?en druk verdragen en de romp is door or do T T A watp'aats. ingeruimd waterdichte schotten verdeeld. De nieuwsti ue i.i. te Assen. lalrnke o-pvpn vinHino*pn Acst- i voor een nraot,« As-s11- Talrii,ke ki€ke" gcven vindingen der moderne vliegtuig-techniek ziin els Kf'Kt ?,r 1e grootsche ra' biJ den loegepast. De spanwijdte van ziin. ,,ooio?e_:fd 5. Assen gehouden j het toestel bedraagt 48 meter, de lengte is sneler wofoo?°>ral-zijn de momenten' hoc I 40 meter en de hoogte 10 met'erDe" dTaa^ De wodit? d cf' n t viakken hebben een opoervlakte van 490 vier pagina^sfn nmen 2 voIlc kan4 meter. De vliegboot is uitgerust met Verder hovat aft twaalf Simons-Jupiter-motoren, elk van 525 ntWdom o„ r d i„" mer zwemkiek]es uitJp.K., zoodat men in totaal de beschikking Rotterdam en fcJSdHhSfhf-dt °Ver 6300 PK" waarmee een maxirt1uni rubriek wekelijksche film-sterretjes- J vliegsnelheid van 250 K.M. per uur en eeti Om tp 1p7pn howton j startsnelheid van 190 K.M. per uur kan wor- Striirien nn HpnU w t if i" rt>eiwed- oen bereikt. Het geheele schip is in drie dek- commentaren feuilleton en voetbal ken ingedeeld. Het onderste dek wordt ge- Al woor d,.o ooo bruikt voor het bergen der brandstof; voorts een mooi nummer. j3 er de bagageruimte en de slaapplaatsen n voor de bemanning, die uit ongeveer tien man <Vm Mulder is mof d h i1""d u Plr,tfLn' z,al bestaan- Het midden-dek is't zoogenaam- I '--id on Hollandsche athleten de paSSagiersdek. Voor aan de boeg van het deelnemers pmTIt ,esj' h,oe onze toestel is een ruimte met ankerkabels en ander derde S J tW€e tweede- een n»fcriaal, danrachter ligt de voor de passa- wonnea gjers bestemde ruimte, verdeeld in cabines en een groote eetzaal, waarin de veertig pas- sagiers, waarop het toestel voorloopig be- rekend is, rijkelijk ruimte vinden. Op het bo- venste dek bevindt zich de stuurcabine, die veel overeenkomst vertoont met die van de „Graf Zepelin". Vooraan zitten de piloten, daarachter is de kaartenkamer, dan de ma- chine-centrale en tenslotte de radio-kamer. Bij zonder i nteressant is de bedrijfscentrale, van waaruit de motoren bediend worden Van de schakelborden voeren leidingen naar de motoren, die alle afzonderlijk doch ook sa- mengekoppeld in werking gesteld kunnen wor den. De piloot zelf behoeft zich eigenlijk in het geheel niet meer met directe controle der motoren te bemoeien, doch kan ten alien tijde den machinist zijn orders geven door middel van eeri telegraaf, terwijl in het toe stel ook pneumatische buizen voor het verzen- den van hrieven van het eene naar het andere gedeelte van het vliegtuig zijn ingebouwd. ECKENER EN DE ZEPPELINWERF. Oeruchten over orteenigheid. Volgens geruchten, die te Friedrichshafen de ronde doen, moet aan de Zeppelinwerf ont- stemming heerschen tegen dr. Eckener. Reeds enkele weken geleden, toen Colsmann, die vele jaren als directeurgeneraal aan het hoofd van de onderneming had gestaan, ontslag nam uit zijn functie, werd beweerd, dat ver- schil van meening met dr. Eckener Colsmann tot zijn ontslag had gedreven, al werd of- ficieel medegedeeld, dat Colsmann vrijwillig een anderen werkkring had gezocht. Cols mann en vele zijner medewerkers zouden ont- sternd zijn over de weinig diplomatieke wijze, waarop Eckener vaak in het openbaar op- treedt. Men moet in bevoegde kringen te Frie drichshafen zelfs van meening zijn, dat aan dr. Eckener onder deze omstandigheden eigenlijk niet langer de leiding van de toch- ten van het luchtschio Graf Zeppelin kan worden toevertrouwd. De juistheid van al de ze geruchten is heel moeilijk vast te stellen, daar de leiders van de werf in het belang van de onderneming natuurlijk niet zullen toegeven, dat ze het onderling oneens zijn. Dr. Eckener moet echter en dit wordt ook door de directie van de werf bevestigd, sinds lang van plan zijn de leiding van de verkeers- afdeeling der onderneming neer te leggen, om zich beter te kunnen wijden aan zijn an dere functie. Hij is namelijk ook voorzitter van de Zeppelinstichting en voorzitter van den raad van beheer van de Zeppelin Luftschiff- bauaesellschaft. Aan de jongste tochten van de Graf Zeppelin zou Eckener alleen hebben deelaeomrn, daar hij persoonlijk belang stelt in de problemen van materieelen en techni- schen aard, die nog opgelost dienen te wor den. Het is waarschijnlijk, dat de leiding van den tocht om de wereld, die op 10 Augustus zal beginnen, nog aan dr. Eckener blijft toe vertrouwd. Na dezen tocht zou echter het ont slag van dr. Eckener als leider van de ver- keersafdeeling te verwachten zijn. Hij zal dan worden opgevolgd door kapitein Leh- anmn, die aan alle tochten van de Graf Zeppelin heeft deelgenomen en een uiterst bekwaam luchtvaarder is. Naar Wolff evenwel uit Friedrichshafen van de directie der Zeppelin-werf verneemt, denkt dr. Eckener er niet aan, als leider der verkeersafdeeling af te treden. OCEAANVLUCHT VERBODEN. De Oceaanvlieger Franco verklaart, dat de Spaansche regeering hem voorloopig niet gemachtigd heeft zijn Amerikavlucht te her- halen. DE „PATHFINDER" IN SPANJE GELAND. Het Oceaatlvlieghiig „Pathfiiider" is gis- teravond geland wegens gebrek aan brand stof in Albericia in Spanje, in de nabijheid van Santander. BRITSCHE LOF VOOR DE K L.M. De heer Crey, hoofdredacteur van het we- reldvermaarde Engelsche luchtvaattblad The Aeroplane, heeft op de Waalhaven de vlieg- feesten van de Rotterdamsche Aero Club hu ge woond. Hij vloog van Londen naar Rotter dam per K.L.M. en schrijft naar aanleidirtg daarvan o.m. in zijn blad van 3 Juli: „Wij in Engeland gaan prat op de bekwaamheid van onze lucntverkeers- en taxi-vliegers en stellig staan de beste hunner niet acnter bij de vliegers van eenig ander land. Maar zoo goed zij ook mogen wezen, zeker kunnen zij het den K.L.M.-vliegtuigbestuurders niet ver- beteren. En hoe zorgvuldig wij ook zijn in het onderhoud van onze vliegtuigen, er bestaan geen beter onderhouden vliegtuigen ter we reld dan die van de K.L.M., hetgeen Wel be- wezen wordt door het felt, dat zij hun dien- sten in het drukste jaargetijde met vrfjwel 100 pCt. regelmatigheid uitoefenen en dat zonder een enkel vliegtuig in reserve". BROEK OP LANCENDIJK, 10 Juli '29. Langedijker Groentenveiling. Bloemkool le s. 17 per 100; Wortelen 8.909.70 p. 100 bos; Tomaten: A 37.30; B 30.50; C 37.30; CC 28.90; Aardappelen: Schot- sche muizen 2.60—/ 5.60; Blauwe Eigen- heimers 4.60—/ 5.60; Drielingen 1.20— 3.10, alles per 100 K.G. Aanvoer: 95 stuks Bloemkool; 1500 bos Wortelen; 4062 K.G. Tomaten en 620000 K.G. Aardappelen. AMSTERDAMSCHE VEEMARKT. AMSTERDAM, 10 Juli 1929. 281 vette kalveren, le kw. 1—/ 1.10; 2e kw. 0.90 1; 3e kw. 0.78—0.90; 50 Nucht. kalveren 12—/ 20; 490 Varkens, Holl. le kw. 1.07—/ 1.08; 2e kw. 1.06—/ 1.07; Overz. en Geldersche le kw. 1.07—/ 1 08; 2e kw. 1.061.07; vette Varkens 1.06 1.07. PURMEREND, 9 Juli 1929. „Afslag- vereeniging Beemster, Purmerend en Omstre- ken''. Aardappelen 0.651.05 per zak, 25 K.G.; Kleine Aardappelen 0.52—/ 1.01 per zak, 25 K.G.; Siaboonen 0.650.74 per K.G.; Snijboonen 42—52 cent per K.G.; Tuinboonen 76—91 cent per zak, 15 K.G.; Peulen 615.50 per zak, 50 K.G.Dop- erwten 6.50—/ 11 per zak, 50 K.G.; Aard- beien 54—96 cent per K.G.; Bloemkool 4 20 per 100; Sla 1.20—/ 2.10 per 100 krop; Rabarber 4 per 100 bos; Wortelen 59 per 100 bos. COOP. CENTRALE EIERYTILING. PURMEREND, 9 Juli 1929. 149907 st. Eendeneieren 5.705.90 per 100; 100487 stuks kipeieren, waarvan de prijzen als volgt: 70—80 K.G. 8.50; 65—66 6.707.80; 63—64 6.60—/ 7; 60-62 6.30—/ 6.80; 58—59 6.206.60; 56 -57 6.10—/ o.30; 53-55 5.70—/ 6; 50-52 5—/ 5.90. WARMENHUIZEN, 9 Juli 1929. Sch. Muizen 3.305; Drielingen 2.20— 2.60; Grove 2.703.40; Blauwe Aard appelen 18.40—/ 21.70. Aanvoer: 74700 K.G. Aardappelen en 19 stuks Bloemkool. NOORDSCHARWOUDE, 9 Juli 1929. Schotsche muizen 3.20—/ 5.50; Drielin gen 1.20—/ 2.40; Kleine 1.20; per 100 K.G.; Bloemkool 20.30 per 100. Aanvoer: 214200 K.G. Aardappelen; 90 stuks Bloemkool. BVOENKARSPEL, 9 Juli 1929. „De Tuinbouw". Heden besteedde men voor aard appelen: Gr. Sch. muizen 1.502.10: Kl. Sch. muizen 11.15; Ninetyfold 1.200.75; Blauwe 2.65 per baal. ZWAAG, 8 Juli 1929. Veiling Bangert en Omstreken. Spinazie 111Postelein 8.20—/ 15; Peulen 8—/ 14; Doppers 10—/ 12; Tuinboonen 2.405; Aard- beien/ 28—/ 44; Bloemkool 11—/ 22; Sla 0.70—/ 2; Wortelen 5.60—/ 11 Komkommers 63; Siaboonen 35 40; Snijboonen 2028; Kruisbessen 11.40 per 100 K.G., aangevoerd 38000 K.G. BEVERWIJK, 9 Juli 1929. Coop. Groen- ten, Fruit Aankoopvereeniging. De Vrije Veiling. Aardbeienveiling. Per 100 K.G. be- wogen Dinsdagavond de prijzen tusschen de 82—/ 85. Allen, die iets te vorderen heb ben van-, verschuldigd zijn aan- of borgtochten onder zich heb ben geteekend door den Heer MAURITIUS HENDRICUS FRANCISCUS DE WILD, ge- woond hebbende te Alkmaar, Kennemersingel 3. en overleden 22 Maart 1929, worden verzocht opgave of betaling te doen v6or 20 JULI a.s. ten kantore van Notaris G. A. VERKADE, Emmastraat 50, Alkmaar. De curator in het faillissement van N. NIEROP te Sint Pancras maakt bekend, dat de schuld- vorderingen bij hem moeten Worden ingediend voor 20 JULI 1929 en dat de verificatieverga- dering al worden gehouden op Woensdac 7 Augustus 1929 des voormiddags te 10 K uur in het Gerechtsgebouw aan den Gees- tersingel alhier. De curator, Mr. E. H. J. WYNNF. Alkmaar, 9 Juli 1929, Ritsevoort 2. i t vii Ain w morg-enmidflag- tlWI/K,, GEVRAAGD, ST. ANNA- STRAAT 15, ALKMAAR. Gevraagd een net voor heele of halve dagen. VERDRONKENOORD 115. Gevraagd een flinke nette P. BARKER Kruidenier Rochdalestraat 2. gevraagd, met aanleg voor teekenen en fotografeeren. Brieven letter F 636 bureau van dit blad. DIRECT GEVRAAGD. G. BRAS, SCHAGEN. gevraagd bij K. DE HEER, Boter- straat 13. GEVRAAGD een voor loop- en wlnkelwerk. JONG PERSOON, zoekt net de- gel ijk KOSTHUIS (geen beroeps). Br. ond. lett. K 639 bur. v. d. blad. Biedt zich aan een Alkmaar en Omstr. Br. fr. letter R Hulppostkan- toor Avenhorn. BIEDEN ZICH AAN zonder kinderen, voorflliaalhouders, huisbewaarders of iets dergelijks, P.G. Br. lett. D 634 bur. v. d. blad. Heer vraagt tegen 1 Aug. of eerder 2 Gemeub. of Ongemeub. Kamers met vrij keukentje (of kleine etage\ Brieven onder letter G "37, bureau van dit blad. Gloednieuwe nog onbereden CHEVROLET-SEDAN (4-deurs) 600 gld. onder off, prijs door omst. aangeboden, Brieven lett. H 638 bur. v. d. blad, TE KOOP EEN BEST BEKLANTE omzet 8 4 9 zak, wegens omstan digheden direct te aanvaarden. Zon der kapitaal komt men niet in aan- merking. Brieven onder letter E 635 bureau van dit blad. Dijkgraaf en Heemraden van den polder HEERHUGO- W A A R D, brengen hiermede ter kennis van do huurders van den Ringdijk en Binnen- wegen, dat de op het snoeien van Riet en Biezeu en het a'maaien van klitten, doornen, netelen, brand- netelen, opslag en alle soorten ruigte, zal worden gehouden lioerhugowaard, 9 Juli 1929. W1EBE VAN SLOOTEN, Dijkgraaf. H. HOOGLAND, Secrotaris. Huurprijs f 5.60 per w eek met in- begrip van waterleiding. Te bevr. G. R. F. VISSER, Boezemsingel 41, Alkmaar. (met regenverzekering) den Helder Va" Enkhuizen^ Zaandam naar Rotterdam (met boottocht door de havens) en den Haag Op Woensdag 17 Juli iii alle dikten. Huigbrouwerstraat 4. I O 1 A- I XT in ^1,, r. r. ,1 n y\\n P nooui Pr*f+ A t uu i A,., CONSTRUCT] NICOLAASWITSEA*

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1929 | | pagina 3