JONGEN
Flinke Zetschipper
Magazijnbedienden
Schilderskneclits
nette JONGEN
SCHOUW.
Huizen te hour
HDKOOFE TREIK
Nieuwlandersingel 21
NET MEISJE
Aan Ringers'
Chocoladeiabriek
worden Vrouw. en Mann.
gevraagd.
WISBRUN LIFFMANN.
Hulp in de Huishouding.
gehtiwde Lieden
Brood- en Koekbakkerij,
Jaarlijksche SCHOUW
met voer- en acliteituin.
GUMM1LEDER
ECONOMIE
FAHNER's LEOERHANDEL
BERMAN
op Woensdag 31 Juli 1929.
Luchtvaapt
Marktberichten
AdvertentiSn
OPROEPINGc
FAILLISSEMENT.
Meisje
Auto-rijden.
Zie aanplak- en strooibiijetten,
800 Meter: Wever (Lennep) en Drewe
(Koblenz).
80 Meter horden: Wendels (Koln) en
Foyer (Diisseldorf).
4 X 100 Meter estafette: Schlarp (Koln);
Hausmann (Lennep) en Becher (Duitburg).
Verspringen m. a.: Schlarp (Koln) en Be
cher (Duisburg).
Hoogspringen m. a.: Rohloff (Duisburg)
en Week (Solingen).
Kogelstooten: Herblein (Barmen) en Kre-
wet (Diisseldorf).
Speerwerpen: Freiling (Sieger.) en Herz-
Deze beide ploegen zijn wel de sterkste, die
West-Duitschland kon samenstellen.
R o e 1 e n.
HULDIGING VAN GUNTHER.
Gister had een lunch plaats in den
huizt van Laar, aangeboden door het
N. 0. C., ter huldiging van den heer
Gunther en Dr. Marres, waartoe tevens
waren uitgenoodigd, Dr te Hennepe,
ivoorzitter van den Nederlandschen
;Roelbond en Ir. Docen, voorzitter van de
roeivereeniging „de Amstel". In zijn toe-
spraak wenschte de voorzitter van het
N. 0. C. Baron Schimmelpenninck van
der Oye, Dr. te Hennepe geluk met de
schitterende verrichting, welke onder
zijn voorzitterschap van den Roeibond
h i plaats gehad en meer in het bijzon-
der Ir. Docen en als voorzitter der ver-
eeniging waartoe Gunther behoort. Zich
richtende .ot den heer Gunther en Dr.
Marres, die hij in een adem wenschte te
tioemen, wees hij op de buitengewone
prestatie door beiden te Hanlev verricht
en deed daarbij uitkomen, hoe zeer deze
jpverwinning niet alleen strekt ter eere
van de roeisport hier te lande, doch ook
beschouwd moet worden als een eer
voor ons land, gelijk reeds ten duidelijk-
ste bleek uit de vele huldebetuigingen
uit andere dan uit sportkringen. Ten
slotte deed hij uitkomen hoe zeer de be-
haalde overwinning te danken was aan
de persoonlijke toewijding der beide be-
trokkenen, waarvoor hij hen zijn op-
rechte dank bracht.
GUNTHERS ZEGE IN DE
ENGELSCHE BLADEN.
De Engelschen zijn nog steeds „bad
tlosers" gebleven, zoo schrijft de N.R.C.
Dit is ditmaal op bijzondere wijze aan
den dag getreden., omdat Gunthers o-
verwinning samenviel met de Tourist
^Trophee Races in Drente. Alle Engel-
sche zondagsbladen haddsn een vrij
uitvoerig en zelfs vrij nauwkeurig ver-
slag over de motorraces waarbij het
vette kopje domineerde: „Engeland
wint alle nummers". Stel daartegenover
de manier waarop Wrights nederlaag
moest weggeredeneerd worden:
De Times: Wright is de moedigste
roeier diert wij ooit gekend hebben maar
h ij heeft dei gewoonte inplaats van zelf
zijn wedstrijd te beoordeelen, te wachten
op de instructies van zijn coach langs
den weg, en hij heeft dit jaar de Dia
monds verloren omdat zijn coach die de
kracht en het uithoudingsvermogen
van Gur.ther waarschijnlijk onderschat-
te en hem twee slagen te laat liet be-
ginnen aan zijn eindspurt.
Daily Cronicle: „Wright kon niet be-
letten dat Gunther in het begin een
flinkm. voorsprong nam maa. hij begon
tijn spurt ongelukkiger wijze 10 of 15
seconden te laat.
De Observer constateert ook dat de
Canadees met zijn laatste slagen gewel
dig inliep, „maar Gunther schoot des-
ondanks een yard eerder door de finish.
Sporting Life heeft een extra-vette
kep: „Het drama van Wright te Henley",
spreekt dan van Wrights blunder en
constateert dan apodictisch dat Wright
„niet had kunnen verliezen als hij zijn
spurt een paar slagen eerder had inge-
zet".
De Daily Mail verzacht het woord
„blunder" tot „mistake" (fout) maar
tot precies dezelfde conclusie.
Geen enkele dezer deskundigen heeft
er blijkbaar aan gedacht dat Wright uit
zijn boot getild moest worden terwijl
Gunther nog betrekkelijk frisch was,
en althans zonder hulp zijn boot kon ver
Over de a.s. athletiekwedstrijden Neder-
landWest-Duitschland geven en Munzert
en Adriani Engels voorbeschouwingen
vooral het artikel van laatstgenoemde is zeer
waardevol, omdat men daarmee eenigszins
de kansen kan berekenen.
A. E. schrijft verder zeer uitgebreid over
de Pro Patria-wedstrijden, een artikel ge-
illustreerd met foto's.
Gunther's overwinning op Henley wordt
natuurlijk niet vergeten, en evenmin de
T. T.-races en de cricket-matches.
Verder lezen we, dat Groningen weer een
wielerbaan krijgt.
Tenslotte noemen we nog het verhaal over
Cochet en Helen Wills van een medewerker
van een der tennismedewerkers van de
Revue.
ZEER ERNST1G VLIEGONGELUK.
T wee doodert.
Het Fokkerverkenningsvliegtuig type C I
en genummerd 547 steeg gistermiddag op het
vliegveld De Kooy op voor een dienstvlucht.
Het vliegtuig Werd bestuurd door den eersten
luitenant-vlieger D. Brugma, terwijl als
waarnemer fungeerde de sergeant-vlieger A
Flick, beiden uit Soesterberg. Op de hoogte
van de badplaats Huisduinen geraakte het
vliegtuig in een vrille en stortte in zee.
Vanaf enkele marine- en andere vaartuigen
werd het ongeluk waargenomen, die onmiadc-
lijk ter hulp snelden. Men slaagde erin den
sergeant-vlieger Flick te vinden; hij werd aan
boord van Hr. Ms. „Gruno" gebracht. waar
slechts kon worden geconstateerd, oat hij
reeds was overleden, tengevolge van een
schedelbreuk. Men mocht er echter niet in
slagen ook den luitenant-vlieger Brugma te
vinden. Het onderzoek wordt met kracht
voortgezet.
Het vliegtuig 547 was op het vliegkamp
De Kooy gedetacheerd voor het houden van
de jaarlijksche oefeningen, schieten en bom-
men werpen en was gistermiddag voor een
dienstvlucht opgestegen.
Toen het vliegtuig de opervlakte raakte ver-
dween het onmiddellijk in de diepte. Slechts
een olievlek gaf de plaats aan, waar het vlieg
tuig was gezonken.
De luitenant-vlieger D. Brugma, was ge-
huwd en had een kind en was 30 jaar oud,
terwijl de 20Ljafige sergeant-vlieger A. Flick
ongehuwd was.
EEN SLIPPERTJE VAN EEN
VLIEGER.
De 23-jarige vlieger Stanley Baldwin,
die dus denzelfden naam draagt als de
vorige eerste minister, is in hechtenis
genomen en zal zich wegens het onge-
oorloofd gebruik van een vliegtuig voor
den krijgsraad van het militaire vlieg
veld te Worthy Wown bij Manchester te
verantwoorden hebben.
Toen verscheidene toestellen daar
voor de gewone dagtochten in gereed-
heid wtrden gebracht, zag men plotse-
ling een groot bombardeervliegtuig van
7 ton met een vleugelspanning van ruim
27 M. en een snelheid van 150 K.M. in
het uur, zich van het veld verheffen,
rondkringen en boven de kim verdwij-
nen. Er werd appel gehouden en Stan
ley Baldwin ontbrak.
De achtergebleven toestellen onder-
namen dadelijk de vervolging. Twee van
hen haalden hem op 6000 voet hoogte
boven het eiland Wight in, sloten hem
in en brachten hem naar Worthy Down
terug. Doch het bombardeervliegtuig
viel bij de landing ongeveer 7 M. en
kwarn met den neus in den grond te-
recht. Het landingsgestel werd door den
bened-nsten vleugel heen gedrukt.
Baldwin klom ongedeerd uit den
stuurstoel. Waarschijnlijk zal hem ten
laste gelegd worden dat hij zijn eigen
leven moedwillig in gevaar gebracht en
het vliegtuig beschadigd heeft.
Stanley Baldwin heeft zich dikwijls
tegen zijn kameraden uitgelaten dat hi
niets liever wilde dan een vliegtocht
over den Atlantischen Oceaan onder-
nemen.
AUSTRALIE—ENGELAND.
Het laatste trajid.
,v. Het Australische vliegtuig het „Southern
laten. Het is dus zeer de vraag of Wrght Grop is hedenmorgen te kwart voor vijf te
zijn spurt drie slagen eerder had kun- R°me gestart om den laatste etappe van de
nen inzetten en of hij in dat geval ook AustralieEngeland-vlucht, het traject
met arie slagen eerder zou zijn uitge- Rome—Londen af te leggen.
roeid geweest, waardoor Gunther met
eenige lengven zou gewonnen hebben.
Maar we hadden eigenlijk wel reeds
Zaterdagavond kunnen melden hoe de
DE NIEUWE REUZE-VLIEGBOOT DER
DORNIER-FABRIEKEN.
r i i Zwitsersche gedeelte van het meer
Wr a; kritiek zou luiden. De mijn- van Consttmaiz boven Altenrhein in de na-
ac^ van ,-Uaventry uit bijheid van Rohrschach is in de afgeloopen
ten sPrak vWf minu- dagen de bouw voltooid van de reuzen vlieg-
maar n* frights „heroische prestatie" boot der Dornier-fabrieken. Gister zijn een
We ?Unt+her gefen woord' Sroot aantal gasten uitgenoodigd om het
i6? a te wachten wat vliegtuig te bezichtigen. Met de proefvluch-
gen Meli zi^ hnet^«an hSa-°Uden Zeg" te" Zal efhter eers{ over eeni-e weken begon
D6 E*L elschen vvinnenV gew^e,st- nen worden. Het toestel biedt een overweldi-
ven slechte verliezers.
Ho Pi oic„u wuiucn. net roestei meat een overweldi-
zien dan een vliegtuig. De romp is zeer ele-
sleepte!
c i - ^.np is zeer ele-
On do oorooio j $P°, 'Z BeeM- gant van lijn en is in tegenstelling met net
die te HeMev df Diamnni^. u °unthlr; ^bruikelijke Dornier-Wal-type niet plat
ey de Diamond Sculls in de wacht onderen maar loopt uit in den vorm van een
van
Fidor-o i ^ie'' Wa* bij ruwe zee groote voordeelen kan
opnamen van hetTn^f,n°g enkde °P!everen De metalen wanden kunnen een
Natenrlifk w op, Hfnley' hoo?en druk verdragen en de romp is door
or do T T A watp'aats. ingeruimd waterdichte schotten verdeeld. De nieuwsti
ue i.i. te Assen. lalrnke o-pvpn vinHino*pn Acst- i
voor
een nraot,« As-s11- Talrii,ke ki€ke" gcven vindingen der moderne vliegtuig-techniek ziin
els Kf'Kt ?,r 1e grootsche ra' biJ den loegepast. De spanwijdte van
ziin. ,,ooio?e_:fd 5. Assen gehouden j het toestel bedraagt 48 meter, de lengte is
sneler wofoo?°>ral-zijn de momenten' hoc I 40 meter en de hoogte 10 met'erDe" dTaa^
De wodit? d cf' n t viakken hebben een opoervlakte van 490 vier
pagina^sfn nmen 2 voIlc kan4 meter. De vliegboot is uitgerust met
Verder hovat aft twaalf Simons-Jupiter-motoren, elk van 525
ntWdom o„ r d i„" mer zwemkiek]es uitJp.K., zoodat men in totaal de beschikking
Rotterdam en fcJSdHhSfhf-dt °Ver 6300 PK" waarmee een maxirt1uni
rubriek wekelijksche film-sterretjes- J vliegsnelheid van 250 K.M. per uur en eeti
Om tp 1p7pn howton j startsnelheid van 190 K.M. per uur kan wor-
Striirien nn HpnU w t if i" rt>eiwed- oen bereikt. Het geheele schip is in drie dek-
commentaren feuilleton en voetbal ken ingedeeld. Het onderste dek wordt ge-
Al woor d,.o ooo bruikt voor het bergen der brandstof; voorts
een mooi nummer. j3 er de bagageruimte en de slaapplaatsen
n voor de bemanning, die uit ongeveer tien man
<Vm Mulder is mof d h i1""d u Plr,tfLn' z,al bestaan- Het midden-dek is't zoogenaam-
I '--id on Hollandsche athleten de paSSagiersdek. Voor aan de boeg van het
deelnemers pmTIt ,esj' h,oe onze toestel is een ruimte met ankerkabels en ander
derde S J tW€e tweede- een n»fcriaal, danrachter ligt de voor de passa-
wonnea gjers bestemde ruimte, verdeeld in cabines
en een groote eetzaal, waarin de veertig pas-
sagiers, waarop het toestel voorloopig be-
rekend is, rijkelijk ruimte vinden. Op het bo-
venste dek bevindt zich de stuurcabine, die
veel overeenkomst vertoont met die van de
„Graf Zepelin". Vooraan zitten de piloten,
daarachter is de kaartenkamer, dan de ma-
chine-centrale en tenslotte de radio-kamer.
Bij zonder i nteressant is de bedrijfscentrale,
van waaruit de motoren bediend worden
Van de schakelborden voeren leidingen naar
de motoren, die alle afzonderlijk doch ook sa-
mengekoppeld in werking gesteld kunnen wor
den. De piloot zelf behoeft zich eigenlijk in
het geheel niet meer met directe controle
der motoren te bemoeien, doch kan ten alien
tijde den machinist zijn orders geven door
middel van eeri telegraaf, terwijl in het toe
stel ook pneumatische buizen voor het verzen-
den van hrieven van het eene naar het andere
gedeelte van het vliegtuig zijn ingebouwd.
ECKENER EN DE ZEPPELINWERF.
Oeruchten over orteenigheid.
Volgens geruchten, die te Friedrichshafen
de ronde doen, moet aan de Zeppelinwerf ont-
stemming heerschen tegen dr. Eckener. Reeds
enkele weken geleden, toen Colsmann, die
vele jaren als directeurgeneraal aan het hoofd
van de onderneming had gestaan, ontslag
nam uit zijn functie, werd beweerd, dat ver-
schil van meening met dr. Eckener Colsmann
tot zijn ontslag had gedreven, al werd of-
ficieel medegedeeld, dat Colsmann vrijwillig
een anderen werkkring had gezocht. Cols
mann en vele zijner medewerkers zouden ont-
sternd zijn over de weinig diplomatieke wijze,
waarop Eckener vaak in het openbaar op-
treedt. Men moet in bevoegde kringen te Frie
drichshafen zelfs van meening zijn, dat aan
dr. Eckener onder deze omstandigheden
eigenlijk niet langer de leiding van de toch-
ten van het luchtschio Graf Zeppelin kan
worden toevertrouwd. De juistheid van al de
ze geruchten is heel moeilijk vast te stellen,
daar de leiders van de werf in het belang
van de onderneming natuurlijk niet zullen
toegeven, dat ze het onderling oneens zijn.
Dr. Eckener moet echter en dit wordt ook
door de directie van de werf bevestigd, sinds
lang van plan zijn de leiding van de verkeers-
afdeeling der onderneming neer te leggen,
om zich beter te kunnen wijden aan zijn an
dere functie. Hij is namelijk ook voorzitter van
de Zeppelinstichting en voorzitter van den
raad van beheer van de Zeppelin Luftschiff-
bauaesellschaft. Aan de jongste tochten van
de Graf Zeppelin zou Eckener alleen hebben
deelaeomrn, daar hij persoonlijk belang stelt
in de problemen van materieelen en techni-
schen aard, die nog opgelost dienen te wor
den. Het is waarschijnlijk, dat de leiding van
den tocht om de wereld, die op 10 Augustus
zal beginnen, nog aan dr. Eckener blijft toe
vertrouwd. Na dezen tocht zou echter het ont
slag van dr. Eckener als leider van de ver-
keersafdeeling te verwachten zijn. Hij zal
dan worden opgevolgd door kapitein Leh-
anmn, die aan alle tochten van de Graf
Zeppelin heeft deelgenomen en een uiterst
bekwaam luchtvaarder is.
Naar Wolff evenwel uit Friedrichshafen
van de directie der Zeppelin-werf verneemt,
denkt dr. Eckener er niet aan, als leider der
verkeersafdeeling af te treden.
OCEAANVLUCHT VERBODEN.
De Oceaanvlieger Franco verklaart, dat de
Spaansche regeering hem voorloopig niet
gemachtigd heeft zijn Amerikavlucht te her-
halen.
DE „PATHFINDER" IN SPANJE
GELAND.
Het Oceaatlvlieghiig „Pathfiiider" is gis-
teravond geland wegens gebrek aan brand
stof in Albericia in Spanje, in de nabijheid
van Santander.
BRITSCHE LOF VOOR DE K L.M.
De heer Crey, hoofdredacteur van het we-
reldvermaarde Engelsche luchtvaattblad The
Aeroplane, heeft op de Waalhaven de vlieg-
feesten van de Rotterdamsche Aero Club hu
ge woond. Hij vloog van Londen naar Rotter
dam per K.L.M. en schrijft naar aanleidirtg
daarvan o.m. in zijn blad van 3 Juli: „Wij
in Engeland gaan prat op de bekwaamheid
van onze lucntverkeers- en taxi-vliegers en
stellig staan de beste hunner niet acnter bij
de vliegers van eenig ander land. Maar zoo
goed zij ook mogen wezen, zeker kunnen zij
het den K.L.M.-vliegtuigbestuurders niet ver-
beteren. En hoe zorgvuldig wij ook zijn in het
onderhoud van onze vliegtuigen, er bestaan
geen beter onderhouden vliegtuigen ter we
reld dan die van de K.L.M., hetgeen Wel be-
wezen wordt door het felt, dat zij hun dien-
sten in het drukste jaargetijde met vrfjwel
100 pCt. regelmatigheid uitoefenen en dat
zonder een enkel vliegtuig in reserve".
BROEK OP LANCENDIJK, 10 Juli '29.
Langedijker Groentenveiling. Bloemkool le
s. 17 per 100; Wortelen 8.909.70 p.
100 bos; Tomaten: A 37.30; B 30.50; C
37.30; CC 28.90; Aardappelen: Schot-
sche muizen 2.60—/ 5.60; Blauwe Eigen-
heimers 4.60—/ 5.60; Drielingen 1.20—
3.10, alles per 100 K.G.
Aanvoer: 95 stuks Bloemkool; 1500 bos
Wortelen; 4062 K.G. Tomaten en 620000
K.G. Aardappelen.
AMSTERDAMSCHE VEEMARKT.
AMSTERDAM, 10 Juli 1929. 281 vette
kalveren, le kw. 1—/ 1.10; 2e kw. 0.90
1; 3e kw. 0.78—0.90; 50 Nucht.
kalveren 12—/ 20; 490 Varkens, Holl. le
kw. 1.07—/ 1.08; 2e kw. 1.06—/ 1.07;
Overz. en Geldersche le kw. 1.07—/ 1 08;
2e kw. 1.061.07; vette Varkens 1.06
1.07.
PURMEREND, 9 Juli 1929. „Afslag-
vereeniging Beemster, Purmerend en Omstre-
ken''. Aardappelen 0.651.05 per zak,
25 K.G.; Kleine Aardappelen 0.52—/ 1.01
per zak, 25 K.G.; Siaboonen 0.650.74
per K.G.; Snijboonen 42—52 cent per K.G.;
Tuinboonen 76—91 cent per zak, 15 K.G.;
Peulen 615.50 per zak, 50 K.G.Dop-
erwten 6.50—/ 11 per zak, 50 K.G.; Aard-
beien 54—96 cent per K.G.; Bloemkool 4
20 per 100; Sla 1.20—/ 2.10 per 100
krop; Rabarber 4 per 100 bos; Wortelen
59 per 100 bos.
COOP. CENTRALE EIERYTILING.
PURMEREND, 9 Juli 1929. 149907 st.
Eendeneieren 5.705.90 per 100;
100487 stuks kipeieren, waarvan de prijzen
als volgt: 70—80 K.G. 8.50; 65—66
6.707.80; 63—64 6.60—/ 7; 60-62
6.30—/ 6.80; 58—59 6.206.60; 56
-57 6.10—/ o.30; 53-55 5.70—/ 6;
50-52 5—/ 5.90.
WARMENHUIZEN, 9 Juli 1929. Sch.
Muizen 3.305; Drielingen 2.20—
2.60; Grove 2.703.40; Blauwe Aard
appelen 18.40—/ 21.70.
Aanvoer: 74700 K.G. Aardappelen en 19
stuks Bloemkool.
NOORDSCHARWOUDE, 9 Juli 1929.
Schotsche muizen 3.20—/ 5.50; Drielin
gen 1.20—/ 2.40; Kleine 1.20; per 100
K.G.; Bloemkool 20.30 per 100.
Aanvoer: 214200 K.G. Aardappelen; 90
stuks Bloemkool.
BVOENKARSPEL, 9 Juli 1929. „De
Tuinbouw". Heden besteedde men voor aard
appelen: Gr. Sch. muizen 1.502.10:
Kl. Sch. muizen 11.15; Ninetyfold
1.200.75; Blauwe 2.65 per baal.
ZWAAG, 8 Juli 1929. Veiling Bangert en
Omstreken. Spinazie 111Postelein
8.20—/ 15; Peulen 8—/ 14; Doppers
10—/ 12; Tuinboonen 2.405; Aard-
beien/ 28—/ 44; Bloemkool 11—/ 22;
Sla 0.70—/ 2; Wortelen 5.60—/ 11
Komkommers 63; Siaboonen 35
40; Snijboonen 2028; Kruisbessen
11.40 per 100 K.G., aangevoerd 38000
K.G.
BEVERWIJK, 9 Juli 1929. Coop. Groen-
ten, Fruit Aankoopvereeniging. De Vrije
Veiling. Aardbeienveiling. Per 100 K.G. be-
wogen Dinsdagavond de prijzen tusschen de
82—/ 85.
Allen, die iets te vorderen heb
ben van-, verschuldigd zijn aan-
of borgtochten onder zich heb
ben geteekend door den Heer
MAURITIUS HENDRICUS
FRANCISCUS DE WILD, ge-
woond hebbende te Alkmaar,
Kennemersingel 3. en overleden
22 Maart 1929, worden verzocht
opgave of betaling te doen v6or
20 JULI a.s. ten kantore van
Notaris G. A. VERKADE,
Emmastraat 50, Alkmaar.
De curator in het faillissement
van N. NIEROP te Sint Pancras
maakt bekend, dat de schuld-
vorderingen bij hem moeten
Worden ingediend voor 20 JULI
1929 en dat de verificatieverga-
dering al worden gehouden op
Woensdac 7 Augustus 1929 des
voormiddags te 10 K uur in het
Gerechtsgebouw aan den Gees-
tersingel alhier.
De curator,
Mr. E. H. J. WYNNF.
Alkmaar, 9 Juli 1929,
Ritsevoort 2.
i t vii Ain w
morg-enmidflag-
tlWI/K,,
GEVRAAGD, ST. ANNA-
STRAAT 15, ALKMAAR.
Gevraagd een net
voor heele of halve dagen.
VERDRONKENOORD 115.
Gevraagd een flinke nette
P. BARKER Kruidenier
Rochdalestraat 2.
gevraagd, met aanleg voor
teekenen en fotografeeren.
Brieven letter F 636 bureau
van dit blad.
DIRECT GEVRAAGD.
G. BRAS, SCHAGEN.
gevraagd bij K. DE HEER, Boter-
straat 13.
GEVRAAGD een
voor loop- en wlnkelwerk.
JONG PERSOON, zoekt net de-
gel ijk
KOSTHUIS
(geen beroeps).
Br. ond. lett. K 639 bur. v. d. blad.
Biedt zich aan een
Alkmaar en Omstr.
Br. fr. letter R Hulppostkan-
toor Avenhorn.
BIEDEN ZICH AAN
zonder kinderen, voorflliaalhouders,
huisbewaarders of iets dergelijks,
P.G. Br. lett. D 634 bur. v. d. blad.
Heer vraagt tegen 1 Aug. of
eerder
2 Gemeub.
of Ongemeub. Kamers
met vrij keukentje (of kleine etage\
Brieven onder letter G "37,
bureau van dit blad.
Gloednieuwe nog onbereden
CHEVROLET-SEDAN
(4-deurs) 600 gld. onder off,
prijs door omst. aangeboden,
Brieven lett. H 638 bur. v. d. blad,
TE KOOP EEN BEST BEKLANTE
omzet 8 4 9 zak, wegens omstan
digheden direct te aanvaarden. Zon
der kapitaal komt men niet in aan-
merking. Brieven onder letter E 635
bureau van dit blad.
Dijkgraaf en Heemraden van
den polder HEERHUGO-
W A A R D, brengen hiermede
ter kennis van do huurders
van den Ringdijk en Binnen-
wegen, dat de
op het snoeien van Riet en
Biezeu en het a'maaien van
klitten, doornen, netelen, brand-
netelen, opslag en alle soorten
ruigte, zal worden gehouden
lioerhugowaard, 9 Juli 1929.
W1EBE VAN SLOOTEN,
Dijkgraaf.
H. HOOGLAND,
Secrotaris.
Huurprijs f 5.60 per w eek met in-
begrip van waterleiding. Te bevr.
G. R. F. VISSER, Boezemsingel
41, Alkmaar.
(met regenverzekering)
den Helder
Va" Enkhuizen^ Zaandam
naar Rotterdam
(met boottocht door de havens)
en den Haag
Op Woensdag 17 Juli
iii alle dikten.
Huigbrouwerstraat 4.
I O 1 A- I XT in ^1,, r. r. ,1 n
y\\n P nooui
Pr*f+ A t uu i A,.,
CONSTRUCT]
NICOLAASWITSEA*