Hevigs brand te Rotterdam.' De tweede Haapclie conferentie Goedkoopste adres voor SIGAREN en SIGARETTEN. Een scMdersatelier geheel verwoest. Stadsnieuws Laatste berichten. Telegrammen Luchtvaart AMSTERDAMSCHE BEURS van 17 Januari 1930 Opgave van IVortróltiollandsch Ijandtnnnvcredief. If.ti WIERINGEPMEER afgesloten. E>e toegangswegen tot den afgesloten Wie- rhtgenneer wordt van 17 Januari tot 1 Maart VsNoer de scheepvaart afgesloten. Visschers, die er thans nog varen, zijn tot dien datum ingesloten, terwijl van buiten af geen v aartuigen worden toegelaten. het schouwburgvraagstuk te AMSTERDAM. Woensdagmiddag had een voltallige zit ting plaats van de Commissie van Voorlich ting inzake het Amsterdamsche Schouw burgvraagstuk, ingesteld door het Neder- landsch Tooneelverbond, afdeeling Amster dam Naar aanleiding van de verschillende rap porten der leden is een derde samenvatting doör den voorzitter-rapporteur in behande ling gebracht. Op verzoek van de Commissie werd de beer G. H. Koopman, directeur van de N.V „De Groote Schouwburg" over zijn plannen, die speciaal de aandacht van de commissie hadden, gehoord. De slotvergadering van de Commissie van Voorlichting heeft plaats op 31 Januari a.s terwijl begin Februari in een openbare ver gadering van het Nederlandsch Tooneelver bond het definitief rapport zal worden uitge bracht. 1 SCHIP GEZONKEN BIJ LEMMER. Op ongeveer 1 uur afstand van de haven van Lemmer is een schip gezonken, vermoe delijk van schipper S. Post van Urk. Het is een ijzeren tjalk, die met een motor schip in aanvaring was gekomen en lekkage had opgeloopen. De reddingboot van Lemmer is ter as sistentie vertrokken. t Nader seint men ons: De reddingboot van Lemmer, die heden morgen ter assistentie van het in de nabij heid van Lemmer gezonken tjalkschip is uit gevaren,is tegen half twee terug gekeerd. De kapitein rapporteerde, dat het gezon den schip op een afstand van 5 K. M. van 'lemsterhaven verwijderd ligt in de richting van Urk. Alleen de mast stak nog boven water uit Men vreest, dat de opvarenden, bestaande uit man en vrouw, zijn verdronken. De naam van het schip is vermoedelijk „Disponibel" van Urk. Het is gisteravond in aanvaring geweest met de motorboot „Klimak" van kapitein de Jong uit Oude Pekel a. k DIEFSTALLEN OP GROOTE SCHAAL. In de laatste maanden is in de omgeving van Eindhoven een groot aantal diefetallen gepleegd, vooral te Gestel, Valkenswaard en 'Budel, waarvan men de daders niet op het spoor kon komen. De jongste diefstal werd gepleegd in een villa van een paar dames te Valkenswaard. Thans heeft de politie een man aangehouden, die betrapt werd bij het ontvreemden van een rijwiel. Het bleek te zijn de 24-jarige koop man A. uit Budel, die te Gestel werkzaam was geweest. Reeds spoedig bleek, dat de man waar schijnlijk veel meer wist van den diefstal te Valkenswaard en ook van de andere diefstal len. De man ontkende aanvankelijk, maar toen een huiszoeking te zijner huize overtui gende bewijzen naar de laatste veronderstel ling opleverde, legde hij een volledige beken ten is af, waaruit bleek, dat hij inderdaad de meeste diefstallen in de omgeving van Eind hoven op zijn kerfstok had. BERGEN VAN GESTRANDE SCHEPEN. De berging van het op de Vliekust ge strande Italiaansche stoomschip „Valentino Coda" is aangenomen door de firma Doek- sen te Terschelling en die van het eveneens op de Vliekust gestrande Letlandsche stoom- sschip „Shauds door de firma Dros Ie Texel. Donderdag werd door de sleepbooten Texel en Stortwell zware ankers en stalen trossen in zee uitgebracht voor het eerst ge noemde schip Vandaag zal de stoomblazer „Dolfijn" de ankers uitbrengen voor de „Skauds". De ber ging dezer twee booten wordt in samenwer king met de firma Weismuller te Den Helder uitgevoerd. Over de „Bennewyvis, die te Terschelling is binnengebracht, vernemen we nog nader: Alvorens de Bennewyvjs naar Amsterdam zal worden gesleept om te dokken, zullen te Terstelling, waar het schip voor anker ligt, eenige noodreparaties worden uitgevoerd. BRAND. Vee verbrand. Woensdagavond is door onbekende oor zaak de boerderij van den landbouwer J. Peters, te Velp (N B.), tot den grond toe afge brand. Drie koeien, een paard en 150 kippen zijn in de vlammen omgekomen. Verzekering dekt de schade. heeft een felle brand gewoed in pand i aan de Willemskade te Rotterdam, S".0-™- gevestigd is het atelier van den kunstschilder H. F. Bieling. ™^ei^rand,is omstreeks half drie het eerst ontdekt op de tweede étage van dit pand, dat gebruik is bij de N.V. H. A. Dreesers stoomvaart- en Agenturenmaatschappij en ae Stoomvaartmaatschappij Laga. Het vuur werd gezien door personeel van eenige sleep booten op de Maas, die onmiddellijk naar en kant voeren en de brandweer waarschuw en. Eenige handspuiten, die spoedig ter plaatse waren, konden weinig doen door de vrij groote hoogte, waarop de brand woedde, .ovendien sprongen de ramen van de tweede etage tengevolge waarvan het vuur door den trek die ontstond naar de derde étage over- sloeg, waarop het schildersatelier, waar veel uiterst brandbare zaken waren opgeslagen, gevestigd. Daarom is eerst een motor ladder gerequireerd en onmiddellijk daarop een motorspuit. Inmiddels was reeds met be hulp van de vaste straalpijpen, van de voor de kade liggende sleepbooten, de blussching begonnen. Een half uur na het uitbreken van den brand stond het geheele bovengedeelte van het gebouw in lichter laaie. De vlammen joegen uit de drie groote dakvensters en het was van binnen een zoo felle vuurzee, dat er niets meer van den inventaris kon worden ge red. De brandweer werkte toen met dertien stralen, waarvan vier van de motorspuit en \ier van sleepbooten. Het heeft evenwel ge- ruimen tijd geduurd vóórdat de vuurgloed begon te minderen. Bijzonder gevaar dreigde voor pand 8, bewoond door mr. Van Baelde, dat slechts op de bovenétage door een dunnen brandmuur gescheiden was van den vuur haard. Aan de voorzijde werden verschillen de stralen op de zoldervensters gericht, ter wijl bovendien slangen tegen de aangren zende panden werden opgetrokken, om zoo, vanaf het dak, als aanvalsmateriaal te die nen. Omstreeks vier uur was men den brand meester. Gaandeweg kon het groote materiaal in rukken. Het atelier van den heer Bieling is volko men verwoest. Het dak is grootendeels inge stort. De inventaris, bestaande uit een hon derdtal schilderstukken en teekeningen, is verloren gegaan. De heer Bieling was niet verzekerd. Ook op de tweede étage is zeer veel schade aange richt, deze wordt door verzekering gedekt. De aangrenzende panden, waarvan pand 6 bewoond werd door de familie Baart de la Faille, kreeg veel waterschade, eveneens heeft veel waterschade bekomen de zaak van de firma Van de Hall Schipchandlers, die in het benedengedeelte van pand 7 is gevestigd. De brandweer heeft nog een hoeveelheid benzine uit deze zaak naar buiten gehaald. Twee vaten petroleum, die er lagen, leverden wei nig gevaar op, evenals de brandbare voor raden, die in den brandvrijen kelder lagen. De oorzaak van den brand is nog onbe kend. VLIEGENDE WINKELS. Op de vragen van den heer van Hellenberg Hubar betreffende wijziging der Arbeidswet tot het brengen van vliegende winkels onder genoemde wet en het Werktijdenbesluit voor winkels heeft de minister van arbeid, handel en nijverheid geantwoord: 1 en 2. In de memorie van antwoord op het vcorloopig verslag van de Tweede Kamer der Staten-Generaal nopens het ontwerp der Ar beidswet 1919 wordt bij artikel 3, met betrek king tot vliegende winkels, het navolgende opgemerkt: „Ook vliegende winkels vallen, naar de meening van den ondergeteekende, onder de definitie van winkel. Verkoopt iemand gedu rende een eenigszins langere tijdruimte, bijv één of meer weken achtereen, op dezelfde plaats, dan pleegt hij op die plaats te ver- koopen. De rechterlijke n.acht zal hebben uit te maken, waar hier in een bepaald geval de grens moet getrokken worden" Het aantal gevallen, waarin een vliegende winkel een zóó kort best an heeft, dat niet var. „plegen" in bovenbedoelden zin gespro ken kan worden, zal, naar de ondergeteekende voorshands meent te mogen aannemen, niet 2óó groot zijn, dat daaruit voor werknemefs on gevestigde winlAliers een ongewenschte toestand zal ontstaan. Hij wenscht daarom f te wachten, of de «varing de noodzakelijkheid cen.r wetswijzi ging aantoont, alvorens zoodanipjr wijzunn- fioe.te bevorderen. waardecijfer „50". Een uittreksel uit de artt. 208 en 209 van het Wetboek van Strafrecht is onder het bovenste cijfer in een wit gelaten vakje afgedrukt. Serieletters en nummers zijn in zwarten opdruk twee keer bovenaan en één keer onderaan geplaatst. Het woord „Amster dam" en de datum zijn links ongeveer in het midden van het biljet gedrukt. Aan de linker zijde zijn de naam van den drukker, Joh. En schedé Zonen, en van den ontwerper, Jac. Jongert, vermeld. Flet biljet is gedrukt op aan alle zijden recht afgesneden papier van ongeveer 10.1 X 14.2 c.M. De biljetten zijn gedateerd van 18 April 1929 af. DE SPOORBAANVERZAKKING BIJ MOORDRECHT. De verzakkingen op het baanvak Rotter damGouda duren nog steeds voort. Van nacht zijn tusschen Moordrecht en Nieuwer- kerk aan den IJse! twee wissels gelegd, waar door het baanvak, waarover slechts over en kel spoor kan worden gereden, belangrijk is ingekort, hetgeen een geregelden treinenloop ten goede zal komen. DE KONINKLIJKE FAMILIE NAAR EEN TOONEELOPVOERING. Naar wij vernemen zijn de koningin, de koningin-moeder en prins Hendrik voorm mens, de gala-voorstelling bij te wonen van het blijspel Week-End, dat door de toonecl club van de vereeniging van vrouwelijke stu denten te Leiden ter gelegenheid van het lustrum dier vereeniging op Maandag 27 de zer in het gebouw van K en W. te Den Haag zal worden opgevoerd. Prinses Juliana woont deze voorstelling als lid der vereeniging bij KORTE BERICHTEN. Een 16-iarig meisje R. R. dat Woens dag te Hengelo door een auto is aangereden is in het ziekenhuis aldaar overleden. ERNSTIG VERKEERSONGEVAL TE AMSTERDAM. Op de Wittenburgergracht te Amsterdam heeft hedenmiddag te ruim half één een zeer ernstig ongeval plaats gehad. Een 60-jarigen lompenkoopman duwde op genoemde gracht zijn handkar voort in de richting van de Tsaar Peterstraat. In verband met het feit, dat het trottoir ter plaatse vlak langs de rechter tramrails loopt, was de man verplicht met zijn wagen op deze rails te blijven en alleen bij de nade ring van een achter hem komende tram naar links uit te wijken. Toen echter een tramwagen van lijn 13 hem dan ook inderdaad had ingehaald en den bestuurder den koopman door herhaalde belsignalen waarschuwde om plaats te ma ken, bleef laatstgenoemde zijn wagen op de trambaan voortduwen. De bestuurder van de tram zette zijn wagen door, met het gevolg, dat de koopman in den rug werd aangereden en met een schok ter rechter zijde van de tramrails geslingerd werd, terwijl zijn kar aan den anderen kant terecht kwam. Het slachtoffer bleek hevig gekneusd te zijn en moest per auto van den G.G.D. naar het ziekenhuis worden gevoerd. De politie stelt een streng onderzoek naar de oorzaak van dit ongeval in. NIEUW BANKBILjET VAN f 50. Naar een ontwerp van Jac. Jongert. Wij lezen in de Staatscourant van gisteren: De directie van De Nederlandsche Bank maakt ingevolge art. 17, lid 1, der Bankwet 1919 bekend, dat zij een bankbiljet van 50 in omloop zal brengen. De voorzijde van dit biljet heeft een lichtbruinen onder grond. Hierop is van uit het watermerk een zonsgewijze uitstraling aangebracht, welke is opgebouwd uit het waardecijfer „50" en de initialen van De Nederlandsche Bank „N.B." Ter rechterzijde is een gestyleerde gehelmde kop afgebeeld, voorstellende de Wijsheid, met op den helm een zinnebeeldige voorstelling van de scherpzinnigheid (de uil) en de inge togenheid (het paardetoom). De tekst, luidende als volgt: DE NEDERLANDSCHE BANK betaalt aan toonder VIJFTIG GULDEN is uit het midden van het biljet naar links bo ven het watermerk geplaatst. De handteeke ningen van President en Secretaris staan on der elkaar, rechts van het watermerk. Het waardecijfer „50" is gedrukt in een geguillo- cheerd cirkeltje, links onder het woord „vijf tig" en rechts onder den kop. De cijfers zijn lichtbruin van kleur. Het watermerk, dat voor het grootste deel onbedrukt is gebleven, stelt voor een takje met appel, terwijl onder den kop als watermerk voorkomt de paraaf „Jf de B" De achterzijde van het biljet is gedrukt in de kleuren blauw, green en bruin. Van uit den cirkel, waarin het watermerk voorkomt, gaat het rhythme van den voorkant (zonsgewijze uitstraling) in ge noemde kleuren door. Eén groote plaats is in geruimd voor een rozet, in twee kleuren opge bouwd om het ook aan deze zijde grooten deels onbedrukt gelaten watermerk. Boven de rozet staat op ten geguillocheerde strook „Vijftig gulden"; liqks, boven tm feenetkaJisi EEN ONGEVAL. De heer C. P. Dubbeld, lid der firma Wed P. Dubbeld,Zonen alhier, die belast is met de uitvoering van een werk aan de spoorlijn te Venlo, hacj het ongeluk een brok ijzer, een zoogenaamde „stoel" op zijn rechterbeen te krijgen, waardoor de teenen alle ernstig ge kwetst zijn en het been gedeeltelijk ont- vleeschd werd. Met erg veel pijn werd de ge troffene in het ziekenhuis te Venlo opgeno men. De groote teen zal hij vermoedelijk moe ten missen. WIJZIGING PROGRAMMA VICTORIA THEATER. De directie van het Victoria-Theater ver zoekt ons mede te deelen, dat de hedennamid- dag ontvangen film niet geheel voldoen kan aan de mededeelingen in de advertentie. Er worden namelijk in de geluidséénacter van den negerzanger George Dewey Washington andere liederen gezongen dan is opgegeven. Gezongen zullen worden: „Lonely little blue- bird", „There's a rainbow round my shoul der" en „Sunny boy". IN EEN BRUG VASTGERAAKT. Een volksoploop kondigde hedenmiddag pl.m. half 2 aan, dat er bij de brug over de Lindengracht aan het Ritsevoort iets bijzon ders gaande was. Het was een ijzeren met hout geladen motorschuit, die, komende uit de Oudegracht, naar de Lindengracht zou, maar in de brughoofden beklemd raakte. De twee mannen aan boord poogden het schip los te werken, men zette den motor op volle kracht, maar niets hielp, er kwam zelfs geen beweging in het vaartuig. Na veel vergeef- sche pogingen om los te komen, werd de la ding gelost, in de hoop dat daarna de schuit vrij te maken zal zijn. 1 BRAND. Hedenmorgen ontstond brand in de boer derij van den heer H. Doddema te Nieuwol da (Gron.) Het geheele huis brandde af Niets werd gered. Vier paarden, een koe en veel kippen kwamen in de vlammen om. Verzekering dekt de schade. De oorzaak van den brand is onbekend. VERDACHT VAN MEINEED. In de heden gehouden zitting van de Ar- rondissements Rechtbank te Assen werd bi; de behandeling van het z.g. Volksgerecht te Zuidlaren de getuige J. Landman te Schui lingsoord als verdacht van meineed gevangen genomen. De zittingen van hedenochtend. 's-GRAVENHAGE. 17 Jan. Heden ochtend hebben de 6 uitnoodigende mogendheden vergaderd. Uit hetgeen omtrent het daar besprokene in de verschillende persconferenties is medegedeeld, kan worden afgeleid, dat men den tekst van het protocol heeft besproken en dat er 13 annexen zijn. De besprekingen over de mobilisatie- kwestie zijn nog niet geëindigd en evenmin die omtrent het vraagstuk der liquidatie van het verleden, hoewel ten aanzien van dit vraagstuk, practisch gesproken, reeds een oplossing is gevonden en wel in dien zin. dat men besloten heelt, er van af te zien, een bepaling op te nemen, waarbij Duitschland definitief zou afzien van even- tueele aanspraken ten behoeve zijner par ticuliere burgers Voor deze aangelegenheid zou worden verwezen naar de afzonderlijke overeen komsten. door Duitschland met verschil lende landen getroffen, o.a ook met Nieuw- Zeeland en Italië welk laatst genoemd land aan Duitschland 5 millioen lire zou betalen De niet-Duitsche herstelvraagstukken. Omtrent den stand van zaken met betrek king tot de niet-Duitsche herstelvraag stukken wordt vernomen, dat de kleinere mogendheden, in het bijzonder die, welke i bij de kwestie betrokken zijn, tegen de aanvaarding van het Young-plan zijn, ten zij een overeenkomst met Hongarije kan worden gemaakt. Lpuchyux beeft daarunQf een i<ymni£ voorgesteld en hedenmiddag zal deze kwestie nader worden besproken. De slotzitting. Naar wij vernemen, moet het als uitge sloten worden beschouwd, dat de slotzitting der conferentie eerder dan Zondag zou plaats hebben. ZEEROOVERS OVERVALLEN EEN STOOMSCHIP. Daarna gevechten tusschen de ban dieten onderling. LONDEN, 17 Jan. Het stoomschip „Tuckwo" van de Engelsche Indo-Chino Maatschappij werd op de Yangtse tus schen Nanking en Shanghai bij Chinkinag door Chineesche zeeroovers overvallen. Deze kwamen in booten tot op 30 meter afstand van de „Tuckwo" en openden het vuur, waardoor een Chineesche passagier werd gedood en de Chineesche betaalmees ter ernstig werd gewond. De zeeroovers kwamen aan boord en onderzochten het geheele schip voorge vende, dat zij twee misdadigers zochten. Tenslotte namen zij een groote hoeveelheid opium mede. De zich aan boord bevindende Chinee sche secretaris van het Britsche gezant schap te Peking kon door zijn goede ken nis van het Chineesch voorkomen, dat de zeeroovers onder de passagiers ten bloed bad aanrichtten. Intusschen had een an dere rooverbende het stoomschip van den oever al hevig beschoten. Toen bleek, dat de zeeroovers met hun buit niet naar den oever terugkeerden, doch stroomafwaarts voeren, ontstond tusschen de aan land achtergebleven roovers en hun concurren ten op de rivier een langdurige schietpar tij. waarbij aan beide zijden gewonden vielen. DRIE SPOORWEGONGEVALLEN IN FRANKRIJK. Drie dooden en 7 zwaar gewonden. PARIJS, 17 Jan. Gisteren hebben op drie verschillende plaatsen in Frankrijk spoorwegongevallen plaats gevonden, ten gevolge waarvan in totaal drie personen werden gedood en tien gewond, waarvan zeven ernstig. De express-trein Cherbourg- Parijs, die, waarmee de passagiers van het Duitsche stoomschip „Bremen" van Cher- bourg naar de Fransche hoofdstad wer den gebracht, stiet in het station van Bre- val op een rangeerlocomotief, waardoor een passagier en de hoofdconducteur wer den gewond. Een ernstig ongeval vond plaats op het traject Vichy—Thiers, bij den uitgang van een tunnel. Een locomotief, die een z.g. platform-wagon duwde waarop zich acht tien wegwerkers bevonden, kwam in bot sing mef een andere locomotief. Nog voor. de arbeiders zich in veiligheid konden brengen was de platte wagon tusschen beide locomotieven in elkaar gedrukt Uit de puinhoopen werden twee lijken gebor gen, terwijl zes wegwerkers in hopeloozen toestand naar een ziekenhuis moesten wor den overgebracht. Het derde ongeval vond plaats te Wing- les nabij Rijssel in Noord-Frankrijk. De lo comotief van een goederentrein stond op een 12 meter hoogen spoonvegdijk, die in reparatie was. Waarschijnlijk door inzak king van den dijk stortte het gevaarte langs de helling naar beneden. De machi nist kwam onder de machine terecht en was onmiddellijk dood, terwijl de stoker met ernstige verwondingen gered kon wor den. ZWARE MIST BOVEN HAMEURG EN DB ELBE. HAMBURG, 17 Jan. Sedert gisteravond hangt boven Hamburg en omgeving een dichte mist. waardoor op sommige plaatsen het uitzicht geheel belemmerd wordt. Natuurlijk ondervindt men in de havens en op de Elbe de meeste last van den dichten nevel waardoor de scheepvaart op som mige tijdstippen geheel moest worden stilgelegd. Het uitgaande Engelsche stoom schip „Tiara" liep tengevolge van de mist ter hoogte van de Duitsche werf aan den grond doch kon hedenmorgen met sleep boothulp weer vlotgebracht worden. Ook te Cuxhafen heeft de scheepvaart vertraging ondervonden Op de geheele Beneden- Elbe liggen schepen voor anker op helder weer te wachten. Het Duitsche stoomschip „Bockenheim" van de Unterweser A. G. te Bremen is onder de Nederlandsche kust in aanvaring gekomen met een schip van onbekenden naam en onbekende nationaliteit, waardoor het Duitsche schip ernstige averij opliep. Op draadloos verzoek kreeg het sAip as sistentie van een bergingsvaartuig uit Ham burg, die, nadat het opgeloopen lek gedicht was, de „Bockenheim" naar Vlissingen sleepte. I DE PROEFVLUCHT VAN DE R 100. Na een proefvlucht van ongeveer 12 uur is het luchtschip R. 100 gisteravond tegen 9 uur te Cardington geland en werd ongeveer een uur later vastgelegd aan den ankermast. De R. 100 heelt gisteren gedurende haar tocht een snelheid van 81 mijl of ongeveer 140 K M. per uur bereikt. Men beweert, dat dit een wereldrecord voor luchtschepen is. J9uivju^en per fcgadlooze telefoon); Koer* van beden te STAATSLEENINGEN. 5 1918 BANK-INSTELLINGEN. Handel Mpij Cert. v. 1000 t Kol. Baak Ned. lad Handelsbank Franscbe Banken (3) D. Reichsbank INDUSTR. OND. B1NNENL. Alg. Kunstzijde Unie v. Berkels Fatent Calvé Delft Cert. i Centrale Suiker Holt. Kunstzijde Margarine Unie Philips Gloeilampen Gem. Bezit INDUSTR. AAND. BU1TENL. Am. Smeltingi Anaconda Betbleb. Steel Cities Service Steel nomm. «...i,» Zweedscbe Lucifers CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur Cult. Vorstenl Dito actions Poerworedjo MIJNBOUW. Alg. Explor. Mij. Boeton Redjaug Leboog PETROLEUM. Dordtscbe Petr. Kon. Petr. Perlak RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli. Bat. Rubber Hessa Rubber Serbadjadi lnterc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Hol). Amerika lijn Gem Eig Scheepvaart Unie Kon. Ned Stoomboot Niev. Goudriaao TABAKKEN. Oostkust Oude Deli Senetnbab Deli Batavia AMER. SPOORWEGEN. Erie Milwaukee Southern Rails Union Pacific Wabasb 'Exdividend. tExclaim. V orige Koers 102% 166»/, 216 156 565 299Vj 1287, 186 161 »/t 61>/4 95'/, 3657, 524 748/4 152 9 "Vis 298/4 U3 310 565 399 146 126 62 1777, 170 123 3797- 398 167 166 98i/, 193 119 5 Vis 371/4 331, 1888/4 86 79% cQ's 3*41, 395 379 6l3/4 «•Vu 1367, 22ü8/4 55'/. plm. 1.30 167 562 127 186-7 163 366 517 561 178 172 395 169 100 120 pl.m. 1.46 290-5 1267,-8 187-8 162-3*/» 365-77, 517-22 297 565-7 8Q1/4 349 396 375 25-f 577, pl.m. 2.- 1877,-9 163 3687, 522-4 747, 97-4 1707, 398 pl.m, 2.15 171-5 395-4 167-4 1684-72 101-3 198 1234-64 56/l6 350-1 395-7 376-7 61 175-80 3,54-8/4 1677,-8 1617,-3 57/» -4 189 564-6 128-3C 1897, 163 3767, 522-5 97-4 29-4 573 183-f 179-al 3957,-7 170-17, 103-4 199 125-67, 91-2 350-2 378 254 -8/jj PROLONGATIE vorige koer, 24 pCt. heden 2 WISSELKOERSEN AMSTERDAM. pCI. Londen Berlijn Parijs Brussel (Belga) Bazel Weenen p. Scb. 100 Kopenhagen Stockholm Oslo NIET OFFICIEEL. New.York Italië Vorige Koers op koers heden 3 uur 12.117, 12.11 59.43 59.44'/, 9.'77, 9.7'7^ 34.6.0 34.65 48.14 48 10 35 027,* 35.027, 66 55 66.55 66.77 66.777. 66.527, $5.50 2.<8>3/,. 2.4813/W 13 017, 13 02 AI.HM. OIUAHKV- 4 CIGAHKTTEA-CGVTHAI.E TelefQAin 28. ZIET ETAUAQE! Fa. JA WJW A4*

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1930 | | pagina 13