Hllmaafsclfi Courant.
Enorm ReuzeFijn
en geen woord teveel
gezegd
O jullie mannen die
n°g geen Chief Whip
I rooktals je toch eens
besefte wat je mist
Radio-hoekje
FEUILLETON.
De betalende logé.
VIRGINIA
De Beste voor Uw Gezondheid!.
Brieven uit de hoofdstad
Dames
Kinder
Uleeding
Eerst
küken
by.
HMlird twee m dirtigite Jaargang.
Zaterdag- 14 Juni
PUZZLEN
Hoeden
No. 138
1930
Zondag 15 Juni.
Hilversum, 1071 M. 9— V. A. R. A. Be
richten omtrent postduivenvluchten. 9.05 V.
A. R- A. Orgelconcert door Joh. Jdng. 9.30
V. A. R. A. Gramofoonplaten. 9.45 V. A. R.
A. Mededeelingen van het Reissecr. van het
Instituut voor Arb. Ontw. 9.48 V. A R A
Herman Heijenbrock: Arbeid en Klei. 10.15
V. A. R. A. N. van Dam: De T. B. C-
vluchten van den Ned. en Alg. Bond van
Postduivenliefhebbers. 10.30 V. P. R O
Kerkuitz. vanuit de Herv. kerk te Oostzaan
12.01—12.40 A. V. R. O. Dr. C. H. Sluiter:
„Moderne alchemie". 12.40—2.— Concert
door het A. V. R. O.-Octet. 2—2.30 J. M.
Campert bespreekt „Gestalten in den spiegel"
yan Willy Corsari. 2.30—3.15 Kinderkoor-
zang door leerl. van de Nwe. Schoolvereen.
te Amsterdam o. 1. v. Fred. Roeske. Mevr
'Frieda Linnenkamp—Roeske, viool. 3.15—
4.Concert door het Amsterdamsch In-
strum. Solisten Kwartet. D. Speets, trompet
D. M. Tonnis, trompet. R. Sell, waldhoorn.
E. Haagman, bazuin. 4.-5.— Gramofoonpl.
en Sportuitslagen. 5.— (298 M.) V. A. R. A.
Gramofoonpl. 5.15 V. A. R. A. Kinderuurtje.
6V. A. R. A. Concert door het V. A. R. A.-
Orkest. Joh. Jong. orgel. 7.30—8.A. V. R.
O. Kamermuziek door het Hartvelt-Kwartet.
8.01 Pers- en sportnieuws. 8.159.Con
cert. Het Versterkte Omroeporkest. 9—9.45
Studio-opvoering van „Barbertje blijft". Blij
spel in 1 bedrijf bewerkt door Dom de Gruy-
ter, 9.4510.15 Gramofoonpl. 10.15 Voortz.
concert. 11.12.Gramofoonplaten.
Huizen, 1875 M. 8.30—9.30 K. R. O. Mor
genwijding. 9.50 N. C. R. V. Kerkdienst van
uit de Nea. Herv. Kerk (Oude Kerk) te
Vlaardingen. 12—12.20 K. R. O. Anton
Coolen leest voor uit eigen werk. 12.20
12.30 K. R. O. Toespraak door Pastoor Per-
quin. O.P. 12.301.30 Concert. K. R. O.-
Salon Orkest. 1.30—2— K. R O. L. van
Lamsweerde: „De Film". 2.2.30 K. R. O
F. J. Wahlen: „Naar het Land van Sint
Augustinus". 2.303.30 K. R. O. Gedeel
telijke uitzending van het Intronisatiefeest te
Amsterdam. 3.304.30 K. R. O. Vervolg
Orkestconcert. 4.30—5.K. R. O. Zieken-
halfuurtje. 5.20 N. C. R. V. Kerkdienst van
uit de Geref. Kerk (Oosterkerk) te Arnhem.
7 30—7.55 K. R. O. Prof. Mr. W. P. J.
Pompe: „Het Strafstelsel der toekomst". 7.55
8.05 K. R. O. Voetbaluitslagen. 8.05
10.45 K. R. O. Uitz. van de feestvergadering
ter huldiging van zijne Doorluchtige Hoogw.
Johannes Monseigneur Jansen. O.a. m. m. v.
het Utr. Sted. Orkest en het R.K. Koor-
Comité. 10.4511K. R. O. Epiloog door
Klein Koor.
Davtenry, 1554.4 M. 3.20 Kerkcantate No.
129 van Bach. 4.05 Uitz. voor kinderen. 4.20
Lezing. 4.35 Concert. Instrum. Kwintet. N.
Gruhn, sopraan. 5.50 Piano-recital door I.
Scharrer. 6.20—6.40 Lezing. 6.50 Kerkdienst
in Welsh dialect. 8.15 Kerkdienst. 9.05 Lief-
dadigheidsopreop. 9.10 Nieuwsberichten.
9.25 Kaemrmuziek. G. Fleury, piano. R. Ie
Roy, fluit. The English Singers. 10.50 Epi
loog.
Parijs „Radio-Paris"1725 M. 12.50 Ge
wijde muziek. 1.202.20 Gramofoonplaten.
In de pauze: Bilboquet accordeur de pianos.
2.20 Gramofoonplaten. 4.50 Gramofoonpla
ten. 6.20 Concert. 6.50 Dansmuziek. 7.50
Poppenkast Radio-Paris. 8.20 Concert. Or
kest en vocale solisten. 10.20 Orkestconcert.
Langenberg, 473 M. 7.207.50 Gramo
foonplaten. 9.25—10.20 Katholieke morgen
wijding. 12.50—1.15 Gramofoonpl. 1.20—
2.50 Orkestconcert. 3.50—6.50 Verslag van
sportwedstrijden en concert. 8.20 Orkestcon
cert. Intermezzo: „Der Tempel der Erinne-
rung". Eén-acter van Sigurd Ibsen. Na af
loop van het concert tot 12.20: Dansmuziek.
Kalundborg, 1153 M. 12.20—1.20 Orkest
concert. 3.50—5.50 Orkestconcert m. m. v.
pianiste. 5.50—6.20 Kinderuurtje. 6.40—
7.10 Harmonicamuziek. 8.209.35 Kerk
dienst. 10.051105 Orkestconcert. 11.05
12.50 Dansmuziek.
Brussel, 508.5 M. 4.35 Verslag van de
Ommegang van Brussel. 5.50 Gramofoonpl.
6.20 Kinderuurtje. 6.50 Gramofoonpl 8.35
Concert. Orkest, zangeres en piano. 11.—
(Golfl. 338.2 M.) Concert aangeboden door
de Intern. Broadcasting Company.
Naar het Engelsch
van
K. CAMERON WARD.
19)
In zijn drift en teleurstelling voelde hij
daar ongetwijfeld lust toe, maar toch was
het 't ergste, wat hij wel gezegd kon hebben.
Althans Clover sprong op, uit haar stoel en
stond met gebalde vuisten voor hen beiden,
erwijl zij over al haar leden rilde van drift.
„Mooi zoo! Werp de blaam maar op mij!
Net iets voor een man! Ik ben maar een
meisje, niet waar? En met niemand, die het
voor mij opneemt! U kunt natuurlijk uw zaak
wel mooi praten bij Mary; maar ze zal u
niet gelooven, daar heb ik wel voor gezorgd
En öf ik daar blij om ben! U kunt ons
niet alle twee hebben, ziet u, en nu is het eind
van het lied, dat u ons geen van beiden
hebt!"
Arme Clover! Haar plannen waren ook
zoo wreed in duigen gevallen! Zoodra War-
wick de kamer binnenkwam, had zij Mary's
onschuldigen toeleg doorzien. En haar bleef
nu niets anders over, dan ze beiden maar
zooveel mogelijk pijn te doen. In die soort
wraakneming scheen ze een zekere voldoe
ning te vinden.
Maar Warwick was diep verontwaardigd
over die uitbarsting en sprak streng:
„Houd je mond, kleine heks! Tegen mij
mag je zeggen, wat je wilt, maar Miss Arm-
strong zal je niet beleedigen in mijn tegen-
WoorduxiheidAls ie dat nop eens doet
CHIEF
WHIP
Zessen, 1635 M. 6.50 Lezing. 7.20 Con
cert. 8.209.10 Lezingen. 9.10 Morgenwij
ding en klokgelui. 10.2511.50 Lezingen.
11.50 Concert. Sopraan en tenor. 12.20 Or
kestconcert. 2.20 Lezing. 2.50 Concert.
Viool en sopraan. 3.20—4.10 Lezingen. 4.10
Concert. Sopraan, alt, tenor en bas. 4.50
Orkestconcert. 6.50—8.20 Lezingen. 8.20 Or
kestconcert. 8.50 Toespraken. 9.50 Orkestcon
cert. Daarna: Berichten en tot 12.50: Dans
muziek.
Maandag 16 Juni.
Hilversum, 298 M. (Na 6 uur 1071 M.)
10.10.15 Morgenwijding. 12.—2.— Con
cert. A. V. R. O-Kwintet. 2.-2.45 Kook-
praatje door P. J. Kers. 2.454.30 Aanslui
ting van het Rembrandt-Theater te Amster
dam. 5.6.Kinderuurtje. 6.7.Gramo
foonpl. 7.7.30 Rob. Geraerds: „Een bezoek
aan de centra der sprekende film te Berlijn".
7.308.30 Een uurtje gewijd aan de „soete
minne". Voordracht door A. D. Hildebrand.
Zang door Bep KroesVoogd 8.3010.
Concert door het Omroeporkest. 10.Pers-
ber. Daarna: Vervolgconcert. 11.12.—
Gramofoonplaten.
Huizen, 1875 M. (Uitsluitend N. C. R. V.)
8.15—9.30 Concert. 10.30—11.— Zieken-
dienst. 11.11.30 Lezen. Chr. Lectuur. 12.
12.15 Politieberichten. 12.30—1.45 Orgel
concert door Jan Zwart. 2.-2.35 Gramo
foonplaten. 2.353.15 A. J. Herwig: „De in
Juni bloeiende vaste planten en Borderverple-
ging'A 3.153.45 Knipcursus. 4.5.Zie-
kenuurtje. 5.6.30 Concert. Mevr. N. Oort-
man—Haye, alt. Mej. J. Ramaer, viool.
Mevr. J. Ramaerde Ronde, piano. 6.30—
7.Gramofoonplaten. 7.7.30 C. Rijns
dorp: Voorlezing van zijn novelle „Chauf
feur Binigaart". 7.30—7.45 Gramofoonpla
ten. 7.458.Politieberichten. 8.8.30 Be-
stuursmeded. door Mr. A. v. d. Deure. 8.30—
11.Propaganda-avond. Sprekers. A. Post,
declamatie. De Geniemuziek uit Utrecht.
Daarna persberichten.
Daventry, 1554.4 M. 10.35 Morgenwijding.
11.05 Lezing. 12.20 Orgelspel door E. T.
Cook. V. Lewis, cello. 1.35 Orkestconcert.
2.20 Uitz. voor scholen. 3.40 Dansmuziek.
4.35 Concert. B. W. Addy, alt. Het Bernard
Russel Harp Kwintet. 5.35 Kinderuurtje.
6.20 Lezing. 6.35 Nieuwsberichten. 6.50 Ver
slag van de vierde Test Match (cricket). 7.
Het Brosa Strijkkwartet. 7.20—7.40 Lezing.
7.45 Spaansche les. 8.05 Vaudeville. 9.20
Nieuwsberichten. 9.45 Lezing. 10.05 „He
went to China". Orkest en solisten. 10.50
„O, ja, zij is alles en ik niets! U hebt haar
heelemaal ingepakt met uw innemende ma-
nieren en uw lijdend air! Nu, haar geld zal
u zeer goed te pas komen, niet waar? Ik
heb geen geld. Ik heb niets, dan mijn jeugd
en mijn mooi gezichtje!"
Het was inderdaad een mooi gezichtje,
verhit als het was door drift, met dien ver
ontwaardigden gloed in de oogen en over het
geheel dat levendige en sprekende. Toch ver
afschuwde Warwick haar, omdat hij wist,
hoe Mary zich aan deze scène ergerde.
Clover zette haar hoed op en riep:
„Ik zal gaan, Mr. Warwick. Ik zal voor u
het veld ruimen!" Dit laatste met een bui
ging. „En ik twijfel er niet aan, of het zal u
lukken, om Mary te overtuigen, dat u een
heilige is. Zij voelt toch al zoo veel voor u!"
„Ben je nu uitgepraat?" vroeg Warwick,
met een uitdrukking op het gelaat, waar ieder
ander meisje voor zou zijn teruggeschrikt.
„Hoe lang denk je, dat wij nog lust hebben
je leugens en je grievende beleedigingen aan
te hooren? Als je ons niet onmiddellijk ont
slaat van je tegenwoordigheid, dan zal ik er
je hier nog uitzetten!"
„Dat zoudt u toch eens moeten probeeren,
Mr. Warwick! Ik was hier, eer u kwam, en ik
zal er nóg zijn, als u al weg is. Wanneer
Mary zich te binnen roept, al wat ik den
laatsten tijd heb doorgemaakt, dan zal zij het
mij vergeven. En als mijn tong scherp is,
dan komt dit, doordat mijn hart gebroken
werd Ja, zij kan makkelijk genoeg edel
moedig zijn, want zij heeft gewonnen en ik
heb verloren. Wat u van mij denkt, daar
trek ik mij niets van aan. U is maar een
man; een zelfvoldane, zelfzuchtige man!
Als ik een mooi huis had en een prachtigen
tuin. om u te ontvangenals ik u maar zulke
Lezing. 11.10 Dansmuziek. 11.35—12.20
Dansmuziek.
Parijs „Radio-Paris", 1725 M. 12.50—
2.20 Gramofoonpl. 4.05 Orkestconcert. 8.20
Concert. Strijkkwartet, vocale- en instrumen
tale solisten.
Langenberg, 473 M. 7.257.50 Gramo
foonplaten. 7.508.50 Orkestconcert. 12 30
Gramofoonplaten. 1.252.50 Orkestconcert.
5.506.50 Trio-concert. 8.20 Concert door
Kamerorkest 9.20 „Sinfonie des Verkehrs".
Hoor-tafreelen. Orkest en solisten. Daarna
tot 12.20: Orkestconcert.
Kalundborg, 1153 M. 12.20—2.20 Orkest
concert. 3.55—5.55 Orkestconcert en decla
matie. 8.2011.35 „Punktum, Finale!" Re
vue in 2 bedrijven van Paul Sarauw. Afge
wisseld door Orkestconcert.
Brussel, 508.5 M. 5.20 Dansmuziek. 6.50
Trio-concert. 7.20 Gramofoonplaten. 8.35 Or
kestconcert. Mme B. Bruzzi, zang.
Zeesen, 1635 M. 6.107.20 Lezingen.
7.20—7.50 Gramofoonplaten. 10.20—12.20
Opening van de Tweede Weltkraftkonferenz
te Berlijn. 12.20—1.15 Gramofoonplaten.
1.152.20 Berichten. 2.20—3.20 Gramo
foonpl. 3.20—4.20 Lezingen. 4.20—5.20
Concert. 5.208.55 Lezingen. 8.55 Her-uitz.
van Warschau. Concert. Orkest en tenor. Ge
mengd koor. Daarna: berichten en tot 12.50
Dansmuziek.
Onze Eerste Juni-Opgave.
Een Woorrï-Puzzle.
Zooals wij verwachtten was het aan
tal oplossingen ditmaal bijzonder groot.
Wij hadden met deze woord-puzzle dus
wel iets gegeven dat in den smaak viel.
Nieuwe oplossers vielen weer te notee-
ren en de getrouwe lezers lieten ons niet
in den steek.
De bedoelde woorden waren Koninklij
ke Nederlandsche Luchtvaartmaat
schappij, waaruit de volgende samen
stellingen werden gevormd: inkt, land
man, Sumatra, schaap, Milaan, Clara en
Laura (voornamen der filmactrices
Clara Bow en Laura la Plante) verre
kijker, Tilden en Timmer, pap.
Wij laten hier nog even de 14 hoogst
geplaatsten op onze lijst volgen aan 't
eind van Mei.
J. Meijer 26 p., R. Smids 21 p., N. Ot-
sen 20 p., Mej. M. Siezen en P. Kuyper
19 p., Marie Rezelman en C. de Geus 15
p., Mevr. Vasbinder, J. Zaadnoordijk en
L. Trijbetz 14 p. Mej. L. v. Ossenbruggen
en E. W. Brink 13 p., C. Blankendaal en
G. L. Metz 12 p.
Onze Nieuwe Opgave. (No. 2 der Juni-
serie).
Cijfers en Vierkanten.
Wanneer ge in een vierkant, dat in 9
gelijke kleinere vierkanten is verdeeld,
de cijfers van 1 tot 9, op de volgende
wijze schrijft:
19 2
3 8 4
5 7 6
dan ziet ge deze eigenaardigheid, dat
het getal gevormd door de 2e horizontale
rij (384) gelijk is aan 2 X 192, terwijl
576 3 X 192.
Nu zijn er riog drie andere manieren
mogelijk om de cijfers te plaatsen
waarbij men tot dezelfde resultaten
komt (getal der 2e h. rij 2 X getal
le h. rij en getal der 3e 3. rij 3 X getal
le h. rij).
Gevraagd wordt deze drie manieren
in te zenden.
Oplossingen liefst zoo vroegtijdig mó
gelijk, doch uiterlijk tot Vrijdag 20 Juni
12 uur aan den Puzzle Redacteur van
de Alkmaarsche Courant.
van Linnenstad en buitenwijken aan het
verkeer door de lucht. Maar de zee
schepen kunnen zich niet op dezelfde
wijze aan het gemeen vertoonen en lig
gen rustig gemeerd achter de kap van
het Centraal-Station, afgesloten van de
algemeene belangstelling.
Telkens weer moet men betreuren, dat
onze voorvaderen zoo weinig stedebouw
kundig begrip hebben getoond, toen zij
het Centraal-Station als afsluiting van
het Danu'ak optrokken. Onze voorvade
ren dan uit het einde van de vorige
eeuw. Want de voorvaderen, die men
gemeenlijk als zoodanig betitelt, die van
de gouden eeuw, wisten beter. Zij waren
stedetouwkundigen bij uitnemendheid.
Ons oude Amsterdam getuigt daarvan.
Doch op een onzalig oogenblik in de
ontwikkeling van onze stad heeft men
een muur gebouwd tusschen de huizen
blokken en de haven, heeft men de ha
ven geïsoleerd en van de bewoners ver
vreemd. Wie niet rechtstreeks te maken
heeft aan de Prins Hendrik- of de De
Ruyterkade bemerkt niets van onzen
zeehandel, en in dit opzicht staan wij
wel zéér bij Rotterdam ten achter.
Zeker, de afsluiting heeft ook haar
goede zijde. Wij zijn er niet blind voor.
Amsterdam is daardoor heel „netjes" in
hokjes verdeeld. Aan den eenen kant
van den muur de haven en het haven
bedrijf, de dokken en de veemen; aan
Amsterdam als havenstad. Een
muur tusschen water en land.
Scheiding tusschen gedachte en
daad. De droom van het zomer-
sche IJ. Zee- en binnenvaart.
Men hoort van een nieuwe sluis te
IJmuiden, van den eersten tocht, dien de
„Johan van Oldenbarnevelt" gemaakt
heeft, een feestelijke uitvaart, die bijna
een uitvaart in meer naargeestigen zin
geworden is, men hoort van plannen
tot kanaal-verbreeding en van de Am
sterdamRijn-verbinding en men herin
nert zich, dat onze hoofdstad een haven-
j stad is. Waarvan men overigens echter
bitter weinig bemerkt.
Natuurlijk: de vlieghaven. Ieder Am
sterdammer kent Schiphol en er gaat
geen dag voorbij of de snorrende moto
ren der hoog in het azuur voortsnellen
de vliegtuigen herinneren de bewoners
I
lekkere dingen had kunnen voorzetten, dan
zou het zoo niet geloopen zijnMaar u is
verwend, en de weg naar het hart van een
man leidt door de maag. Daar heeft Mary
de waarde dan wel van ondervonden! Toen
u eerst bij ons was, hebt u een proefje gehad
van onze kookkunst. En u hebt zich niet eens
afgevraagd, waar de lekkernijen vandaan
kwamen, die u den laatsten tijd genoot."
„Ik vat niet, wat je bedoelt."
„Die heeft Mary den heelen zomer ge
stuurd. Ze was bang, dat u veel te kort zoudt
komen. Attent van Mary, Hè?"
Thursten Warwick was buiten zichzelven
van drift. Hij trad naar haar toe, pakte haal
bij de armen en zei:
„Als je nu niet gauw maakt, dat je weg
komt, zal ik nog uit het oog verliezen, dat je
een vrouw bent."
Maar nu was Mary alweer bijna bij de
deur. Een onbeschrijflijke schrik maakte zich
van hem meester. Hij had het gevoel, dat,
als zij eenmaal die kamer verliet, zij dan ook
voor goed uit zijn leven verdwenen zou zijn.
Ijlings maakte hij, dat hij haar nu nog vóór
was, zoodat hij de eene hand op den deur
knop legde en de andere op haar schouder,
waardoor hij haar als 't ware dwong, hem
aan te zien.
„Mar/', vroeg hij zacht, „je zult toch niet
de leugens, die dat kind zegt, verdeeldheid
tusschen ons laten brengen?"
Onder den indruk van het oogenblik had
hij' haar onwillekeurig bij den naam ge
noemd.
Ze sloeg de oogen naar hem op en sprak
heel zacht en nadrukkelijk:
„Het zijn geen leugens. Het is alles waar,
wat zij u vertelde. Laat mij nu gaan".
Hij vatte haar beide handen in de zijne, en,
de kleine heks aan het andere eind van de
kamer vergetend, boog hij zich verder naar
haar over en fluisterde:
„O, Mary, ik heb je lief, heb je lief gehad,
van den eersten dag af, dat ik je zag! Ik mag
je niet verliezen O, laat ik je toch mo
gen verklaren
„Stil! Beschaam mij niet meer! Uw woor
den zijn mij een kwelling. Ik hoop, dat ik
nooit meer uw gelaat zal zien!"
Als in een droom deed Warwick de deur
voor haar open en zag hij haar den hall
doorgaan, naar de trap. Toen ging hij terug
naar de plek, waar Clover stond en zij, die
in het geheel niet bang voor hem was ge
weest, toen hij goo driftig was, huiverde op
het zien van die wanhoop op zijn doodsbleek
gelaat.
Hij zei niets; keek haar enkel aan en in
minder dan geen tijd was Clover in den tuin
en liep vlug door, tot ze in het laantje was
gekomen, vlak bij haar huis.
Zij voelde zich diep ellendig. Ze had im
mers alles verloren; geen lichtpuntje zag zij
meer. Maar ze durfde nog niet zoo onmiddel
lijk het huis binnengaan; het zou immers
veel te zeer de verwodering wekken, als zij al
zoo gauw terug was! Door een zijdeurtje
trad zijn den tuin binnen en begaf zien
rechtstreeks naar een schuurtje, waar wel
oude bloempoten en tuingereedschap werd
bewaard.
In het geheel geen acht slaand op stof en
spinnewebben, liet zij zich daar op een stoel
vallen en barstte in snikken uit.
Wat gaf het haar nu nog, dat zij tus
schen Mary en Warwick was gekomen!
Mary zou zeker nooit meer met haar 'willen
omgaan en Warwick zou niet lang meer blij
ven in de pastorie. Daar zou duidelijk het
gemis gevoeld worden van den betalenden
Amsterdam
Nieuwendijk 225/229
Utrecht
Oude Gracht 151,
logé; en, als het geweten werd, dat zij eigen
lijk aanleiding daartoe had gegeven, dan
zou haar dit niet dankbaar afgenomen wor
den.
Terwijl zij dus al eenigen tijd zitten snik
ken, of haar het hart breken zou, hoorde zij
Daft Davy vragen:
„Wat scheeft er aan, Miss Clover? Heeft
iemand u kwaad gedaan?"
Hij had al een oogenblik in de open deur
naar haar staan kijken, eer hij den moed had
gevat, die vraag tot haar te richten
Hij' zag er bleek en mager uit, wat ook
geen wonder was voor een man, die genade
brood at; maar daarom was hij toch niet on
knap te noemen met zijn dik, zwart krulhaar
en zijn donkere oogen, Jammer, dat hij bij
tijden zoo verdwaasd kon kijken en dat er
ook geen kracht of geweld een woord uit hem
te krijgen was. Clover alleen kon hem om
den vinger winden. Of dit nu kwam, doordat
alleen haar schoonheid hem aantrok, öf door
dat hij zoo bijzonder gevoelig was voor de
door haar betoonde vriendelijkheid, in
ieder geval waren haar wenschen hem een
febod en als hij er maar eenigszins gelegen-
eid toe zag, volgde hij haar als een hond.
Toen Clover opkeek, zag zij dan ook, dat
zijn oogen vol tranen stonden:
„Ik kan het niet aanzien, Miss Clo, dat n
zoo'n verdriet heeft! Zegt u Daft Davv
maar, wie u zoozeer gekweld heeft, dan zat
ik hem den nek breken!"
„Ja, kon je dat maar eens doenwenschte
zij hartgrondig.
„Wie is het dan?" vroeg hij weer.
„Het is Mr. Warwick", antwoordde zij, op
nieuw snikkende. „Hij heeft mij in mijn trots
feraakt en hij heeft mijn armen pijn ge-
aan
(Wordt vervpifcfd).