£uchtoaact Spoot Ortze Jioiomën Jieck Schooi Jüukt&etichten 458e STAATSLOTERIJ Te X'fR' M ltte ,K°o1 le s- f l o°K80. 2e ALKMAAR. BELASTING-ONTDUIKING Benzin* verborgen- Dezer dagen hebben rijksambtenaren der Invoerrechten en accijnzen te Zaandam in samenwerking met de gemeente-politie te Oostzaan voorraden benzine opgenomen, welke voor de belasting niet waren aangege ven. Bij een 4-tal autobezitters is een hoeveel heid van 7700 L., opgeslagen in 38 vaten, opgespoord, welke, teneinde het bevoegd ge zag te misleiden, opzettelijk waren verborgen onder een mesthoop, onder zand en onder een voorraad takken. Tegen elk der overtreders is proces verbaal opgemaakt. STAKINGSOPLOOPJES TE ENSCHEDE. Te Enschede hebben Maandagavond, na ftet uitgaan der fabrieken, op verschillende punten der stad ongeregeldheden plaats ge had. Bij de uitgangen van sommige fabrieken hadden zich hinderden stakers verzameld, die de werkwilligen met geroep tn gefluit be groetten, zoodat de politie zich genoodzaak: zag den menschen uiteen te drijven. De politie moest verschillende werkwilligen, die door een groot aantal stakers werden gevolgd naar huis begeleiden. Een werkwillige der firma Jannink werd aangevallen en mishandeld. Op het Padmosplein werd met steenen naar de politie gegooid, waarop deze het plein ont ruimde. In de woning van een werkwillige werden ruiten ingeworpen. PAST OP VOOR UW EIGEN HOND! De vrouw van den landbouwer B Diepen iroek te Marke'o is door haar eigen hond zoo hevig in haar enkel gebeten, dat zij ten gevolge van bloedverlies binnen twee uur tijds overleed. DE SALARISKORTING. Het K. B. in het staatsblad". In „Stbld." No. 556 is opgenomen het Kon. Besluit van 29 Dec. j.1. tot vaststelling van een tijdelijke korting op de bezooldiging van het burgerlijke en militaire Rijksambte naren en van het personeel bij het lager-, nijverheids- en landbouwonderwijs. De kor ting geld, naar men weet, voor het tijdvak 1 Maart 32 tot 1 Maart 1935 Zij bedraagt: a. voor hen, die gehuwd zijn, en voor hen, die gehuwd zijn geweest. 2'A ten hon derd van de eerste 2000 en 5 ten honderd van het meerdere der jaarüjksche bezoldi ging, met uitzondering van het bedrag daar van hetwelk aan kindertoelage wordt ge noten; b. voor hen, die ongehuwd zijn en nim mer gehuwd zijn geweest, 2H ten honderd van de eerste f 1000 en 5 ten honderd van het meerdere der jaarüjksche bezoldiging, met uilzondering van het bedrag daarvan, hetwelk aan kindertoelage wordt genoten. BRANDEN. !n een kolenhandel. Gisteravond omstreeks half negen is door tot nu toe onbekende oorzaak brand uitgebro ken in de sleeperij en kolenhandel van P. aan den Nosnendaalschen weg te Nijmegen. Htt vuur verspreidde zich zeer snel door de deels uit hout opgetrokken loodsen en verwoestte eenige sleeperswagens en een vrachtauto Tenslotte sloeg het vuur over op den kolen handel, waar een groote voorraad kolen lag opgeslagen. De brandweer wist het vuur daar echter te stuiten. De schade is groot, doch wordt gedeeltelijk door verzekering ge dekt. Het personeel, dat nog in de stallen was, slaagde erin de paarden te redden. In een modelboerderij. Gisteravond werd brand ontdekt in de van ouds bekende modelboerderij op den hoek van de St. Jansstraat en den Hilversumschen weg te Laren. Bij aankomst van de brand weer sloegen de vlammen reeds uit het rieten dak. Door den feilen zuidenwind is het vuur sterk aangewakkerd en er vormden zich hevi ge rookwolken en vonkenregens. De blus- sching werd hierdoor ernstig bemoeilijkt. De bovenverdieping van het woonhuis brandde geheel uit; het benedenhuis heeft ernstige brand- en waterschade gekregen. Daar de bewoners afwezig waren, is er niets gered. De stallen, waarin geen vee stond, zijn behouden. In complx lompenpakhuizen te Rotterdam. Gisteravond half zes werd brand ontdekt fa een der pakhuizen van een complex, waar in de gebroeders de Winter een handel in oud papier, lompen en metalen hebben ge vestigd. Deze pakhuizen liggen met den voorgevel aan de Tweede Lombardstraat no.'s 72—80. De brand werd ontdekt door eenige jon gens, die hierin werkzaam waren Het bleek al spoedig dat de brandweer voor een zeer moeilijke taak stond, daar de pakhuizen vol lompen en pakken oud papier lagen, terwijl men bovendien niet wist waar de vuurhaard lag. Een gedeelte van hel com plex bestaat uit zeer oude huizen die aan den acnterkant uitkomen op slopjes, waaraan oude krotwoningen grenzen. Er ontwikkelde zich steeds meer rook, die in dikke wolken overal uit het complex te voorschijn kwam. Brandweerlieden, met rook maskers gewa pend, gingen een onderzoek instellen, maar dit leverde geen resultaten op. Om half zever, werden vlammen gezien aan de achterzijde van het complex in een oud pakhuis, dat uitkomt op de Veiloren- zoonsteeg. Hier bleek het vuur fel te woeden. Met een veertiental stralaen werd het vuur bestreden. Nadat geruimen tijd was gespoten, was men hier den brand meester. Inmiddels bleven dikke rookwolken uit de andere pakhuizen komen, waar het vuur zich aan balen lompen en oud papier had mede gedeeld. Het duurde dan ook nog tot half negen alvorens gezegd kon worden, dat er geen gevaar voor uitbreiding meer bestond. Men moest zich echter nog geruimen tijd met de nablussching bezighouden. Het complex bestond uit een nieuw pak huis. waarin alleen maar eenige balen zijn verbrand en verder uit twee oude panden, waarvan het achterste geheel vernield is. VERKEERSONGEVALLEN. Auto tegen tram. Gisteravond omstreeks 11 uur is in de Mathenesserlaan te Rotterdam een vracht auto gebotst tegen een motorwagen van lijn 5. De auto werd opzij geslingerd en een voorwiel werd afgerukt. Bovendien werden de voorruit en een lantaarn vernield Van de tram braken een lantaarn en een zijruit. Doordat de beschadigde auto juist op de tramrails lag, ondervond het tramverkeer eenige stagnatie. Persoonlijke ongelukken zijn niet gebeurd. KORTE BERICHTEN. In een waterstokerij aan de Mo'enaar- straat, in Den Haag, is gistermiddag de 2- jarige H. D., spelenderwijze in een emmer met kokend water gevallen. Het knaaje kreeg ernstige brandwonden over het geheele lichaam. De heer A. G. Biemond, hoofdredacteur van de „Zutphensche Courantzal morgen. 7 Januari, een kwarteeuw in die functie zijn werkzaam geweest. De boottrein van het m s „Patria", dat vandaag om 2 uur in den middag te_ Mar- seiHe zal aankomen, zal morgen om 15.39 te Rotterdam D.P. en om 16.11 uur te Den Haag H.S.M. arriveeren. Deze trein stopt niet te Roosendaal. DE POSTVLUCHTEN OP INDIE. Heen. De „Specht" te Djask. Aneta-Vaz Dias meldt, dat bij de K L. M. bericht is ingekomen, dat de Specht gister om 7.15 uit Bagdad is vertrokken en om 12 uur te Bushir is aangekomen. Vandaar ver trok het toestel weer om 12.39 en arriveerde om 17.40 te Djask. Aan boord is alles wel Heden verder. Terug. De „Leeuwerik" te Djask. Aneta-Vaz Dias meldt, dat bij de K. L. M bericht is ingekomen, dat de Leeuwerik gister om 5.32 van Jodphoer is vertrokken en om 8.59 te Karachi is aangekomen. Vandaar vertrok het toestel weer om 10.05 en arri veerde om 13.42 te Djask. Aan boord is alles wel. Heden wordt ae reis voortgezet. DE RAMP VAN DE OOIEVAAR. De besluiten uit het rapport der Siameesche commissie. Wat de oorzaak van het ongeluk betreft, wordt uit het Siameescne rapport het vol gende vermeld: De voornaamste reden, die tot het ongeluk geleid heeft, was het feit, dat het vliegtuig niet van den grond is kunnen loskomen. In verband daarmede zijn de twee volgende vra gen gerezen: 1. Waarom stopte de bestuurder de ma chine niet, nadat het vliegtuig een voldoend langen weg over den grond had afgelegd zonder op te stijgen? 2. Welke factoren hebben het vliegtuig be let om van den grond los te komen? Dit vliegtuigtype eischt bij volle belasting voor het opstijgen een aanloop van niet meer dan 400 M. De beschikbare afstand tusschen het punt van vertrek en het einde van het veld bedroeg 1600 M. De grond was hard en droog. De piloot had moeten bedenken, dat ergens iets haperde, toen het vliegtuig na den normalen aanloop niet op steeg. Het niet stoppen van het vliegtuig voordat de veiligheiasgrens bereikt was, is een „error in judgement". Het kan zijn, dat de piloot na zijn erva ring te Alor Star (nat veld) vertrouwd heeft op een gemakkelijken start van Don Muang nadat de normale afstand verloopen was Hij heeft gedacht, dat er niets mankeerde en den aanloop voortgezet. Niet in staat zijnde om los te komen en het toestel in vliegposi- tie te brengen, bleef hij vertrouwen, dat het vliegtuig los zou komen en zette den aan loop voort, totdat het te laat was om de si tuatie te rectificeeren. De factoren, die het toestel beletten om met goed gevolg op te stijgen, zijn: 1. De geopende nooduitgang. Het is duidelijk gebleken, dat het luik bij den start geopend was. Het is door den start officier opgemerkt, zoomede door twee ande re officieren, die in de nabijheid stonden. Ook bij het onderzoek op het verongelukte vliegtuig is gebleken, dat het luik openstond, het werd begraven in den modder gevonden. De positie en de toestand ervan toonden aan, dat ook op het oogenblik van het onge luk het luik geopend was. Het gevolg van een poging tot opstijging met het geopende luik zou zijn: a. zeker verlies aan stijgvennogen; b. vergrooting van den luchtweerstand, hetgeen belette de normale vliegsnelheid te Verkrijgen c. zekere mate van staartlastigheid, ver oorzaakt door een draaimoment om het zwaartepunt van het vliegtuig. 2. Onjuiste stuwing van de lading van het vliegtuig (Eng.: improper trimming of the machine). Het totaal gewicht van het vliegtuig bij vertrek uit Don Muang was geringer dan bij vertrek van Alor Star en nog beneden het Maximum-toelaatbare gewicht. Toch was het toestel aardig belast De verdeeling was niet zoo gunstig als te Alor Star, de vermin dering van gewicht aan brandstof en de ver meerdering met een persoon en bagage ver anderden de langsstabiliteit van het vlieg tuig en vermeerderden de staartlastigheid Het toestel had een verstelbaren stabilisator, om bij h-1 trimmen de verandering in de ge wichtsverdeling te compenseeren. De stabili sator was niet beschadigd. Het onderzoek toonde aan, dat de stabilisator neutraal stond. De machine was niet in het juiste evenwcht om los te komen. Deze beide factoren, het openstaande luik en de voldoende stuw ing, maakten de machi ne staartlastig (underly talheavy). Op grond van de gebleken feiten is de commissie van oordeel, dat het vliegtuig niet van den grond los kon komen tengevolge van deze combinatie van oorzaken: 1. De nooduitgang boven de bestuurders- zitplaats was geopend; 2 de vrij zware last was niet behoorlijk gestuwd; 3. de poging om met den wind mee te star ten moest den normalen aanloop ongetwij feld verlengen. BOUW VAN EEN GROOTE VLIEGBOOT. Bij Koolhoven. In de vliegtuigfabriek „Koolhoven" te Rot terdam is men bezig met het ontwerpen van een vliegboot, welke tweemaal zoo groot zal worden als de Duitsche vliegboot DO X. Reeds geruimen tijd is men hiermee bezig en het zal nog wel een half jaar duren voor het plan klaar zal zijn. De vliegboot zou 10 motoren krijgen, die totaal 11,000 P K kun nen ontwikkelen. De motoren moeten ge zamenlijk drie schroeven aandrijven. De snel heid zou kunnen worden opgevoerd tot 210 K.M. per uur; het laadvermogen zal 42 ton bedragen. Met volle belasting zou de boot 100,000 K.G. wegen. De fabriek heeft reeds modellen van dit vliegtuig vervaardigd. Wegens de enorme grootte zal de vliegboot op een scheeps helling moeten worden gemaakt. Het zou in de bedoeling liggen, deze vliegboot speciaal te gebruiken voor Transatlantische- en Indische vluchten. Revue der Spcrten. De Revue der Sporten heeft met ingang van Januari weer een sportblad in zich op genomen, n.L „De Corinthian". In het ver volg zal men dus in de Revue ook de Corin- thian-arti'kelen kunnen lezen. Het jongste nummer bevat heel veel voet balnieuws, o.a.: de Hongaren in den Haag, EindhovenLonga, voetbal in het Oosten, H. F. C.Oud-internationalen, enz. Verder korfbalnieuws, verslag der jaarvergadering van den Ned. Cricket Bond, jaaroverzicht van golf- en ruitersport, en tal van andere artikelen, zeer lezenswaardig. Een groot aantal foto's is mede opge nomen. Worstelen. Nederland—Duitschland. In de op 30 Januari te Amsterdam te hou den worstelwedstrijd NederlandDuitsch land zal o m. de instructeur van het Alk- maarsche S.S.S., de heer A. Kranenburg, in de veder-gewicht-afdeeling de Nederlandsche kleuren verdedigen. (NIet-Ofllcieel). Trkking van Woensdag 9 Decen'W 1431 4e Klasse. 3e Lijst. HOOGE PRIJZEN. 18389 f25.000 19247 J 1000 3634 5648 7273 8796 400 8989 9563 J 200 12436 14827 16046 18481 f 100 Prijzen van 65. 92 154 224 299 335 434 558 650 694 700 728 870 917 923 949 960 994 1002 1022 1037 1062 1083 1084 1106 1112 1164 1267 1342 1348 1386 1436 1442 1453 1485 1487 151P 2057 1534 1593 1714 1802 1905 1941 1951 2189 2199 2254 2408 2409 2427 2486 2503 2508 2526 2603 2645 2707 2730 2734 2866 2867 2915 2926 2985 3078 3284 3328 3362 3366 3437 3442 3459 3469 3484 3489 3529 3602 3603 3633 3679 3760 3841 3920 4003 4087 4185 4224 4249 4303 4307 4369 4409 4411 4425 4529 4534 4546 4588 4604 4650 4694 4702 4706 4722 4826 4844 4852 4860 4888 4954 4979 5008 5045 5060 5062 5064 5075 5096 5189 5284 5410 5438 5486 5488 5531 5532 5601 5610 5621 5666 5702 5737 5782 5837 5847 5887 5912 5943 5987 5994 6214 6221 6224 6225 6246 6317 6343 6357 6496 6548 6603 6642 6654 6659 6663 6682 6703 6723 6726 6763 6811 6822 6831 6954 7039 7050 7117 7147 7254 7288 7316 7318 7393 7395 7477 7493 7503 7514 7574 7585 7761 7803 7806 7816 7840 7994 8039 8061 8109 8138 8202 8286 8310 8411 8413 8531 8546 8578 8598 8723 8740 8744 8773 8851 8856 8924 8933 8986 9001 9018 9034 9105 9116 9196 9207 9211 9219 9265 9274 9319 9355 9378 9421 9445 9455 9486 9508 9518 9612 9681 9729 9739 9748 9798 9835 9896 9887 9940 10022 10138 10147 10179 10265 10274 10295 10299 10351 10352 10372 10559 10707 10752 10754 10763 10811 10832 10914 10937 10978 10994 11000 11039 11043 11123 11137 11158 11206 11271 11426 11430 11486 11516 11521 11535 11624 11626 11637 11732 11874 11937 11994 11998 12048 12091 12114 12128 12215 12220 12261 12303 12362 12411 12454 12483 12484 12513 12536 12540 12566 12640 12642 12679 12703 12707 12786 12788 12803 12872 12907 12935 13033 13034 13043 13051 13065 13102 13130 13265 13449 13526 13534 13552 13570 13571 13620 13922 13645 13650 13678 13723 13772 13870 13890 13997 14004 14010 14011 14012 14076 14086 14101 14159 14197 14282 14385 14410 14468 14520 14621 14673 14769 14830 14930 14940 15031 15035 15085 15087 15197 15201 15213 15272 15377 15389 15457 15490 15639 15641 15642 15669 15710 15726 15912 16007 16029 16178 16222 16246 16275 16279 16380 16397 16426 16454 16472 16507 16535 16540 16579 16583 16585 16650 16862 16925 17022 17052 17090 17116 17136 17231 17297 17379 17386 17445 17451 17511 17596 17645 17656 17725 17727 17750 17789 17805 17865 17886 17896 17966 18021 18028 18036 18183 18236 18298 18/25 18521 18546 18572 18607 18613 18617 18683 18866 18875 18898 18923 18930 18986 19004 19031 19097 19106 19110 19111 19155 19166 19237 19253 19315 19325 19363 19401 19446 19492 19513 19543 19592 19700 19761 19771 19800 19887 19929 19963 20000 20061 20063 20111 20138 20244 20249 20343 20364 20416 20456 20459 20475 20528 20562 20646 20689 20707 20723 20728 20813 20820 20845 20862 20868 GRATIE VERLEEND. De „Deli Courant" meldt, dat de gouver neur generaal gratie heeft verleend aan twee ter dood veroordeelde moordenaars. Zij waren door den Kerapatan Tinggi van Siak Sri Indrapoera tot den doodstraf veroor deeld wegens uitmoording van een geheel gezin. HET VERZET IN BENGKALIS. Een kleine politiepatrouille, die was uitge zonden naar de rimboe nabij Bengkalis om aldaar de gevaarlijke verzetslieden te arres teeren, die de geheeie omgeving terroriseer den. en reeds eenigen politieagenten hadden gedood, heeft hen aangetrooffen. De eerste geweerschoten zijn gewisseld, tot nog toe echter zonder dood en of gewonden. De ope raties worden zeer gehinderd door den zwaren regenval en het geaccidenteerde ter rein. ZANGONDERWIJS OP SCHOOL. De Bond van Zangkoren in Friesland, de Bond van Gemengde Koren in Groningen en de Bond van Koren in Drente hebben zich met het verzoek tot den min. van onderwijs gewend, le dat er bij de benoeming van on derwijzers meer dan tot nu toe aandacht worde geschonken aan hun geschiktheid tot het geven van onderwijs in den zang; 2e. dat voor het leervak zang op de lagere scholen een grooter aantal uren moge worden uitge trokken; 3e. dat het onderwijs in den zang en de muziekleer aan de opleidingsinrichtingen voor onderwijzers zoo noodig in dier voege worde gewijzigd, dat het zooveel doenlijk op practische leest worde geschoeid; 4e. dat ook op u.l.o.-scholen en scholen voor voortgezet en middelbaar en voorbereidend hooger on derwijs het onderwijs in den zang en de mu ziekleer onder de verplichte vakken worde opgenomen, hetgeen naar de meening van adressanten zeer waarschijnlijk ten gevolge zou hebben, dat het lied in het leven van ons volk een belangrijker plaats zou gaan in nemen, waardoor zijn zegenrijke en bescha vende invloed zich op krachtiger wijze zou doen gevoelen. EEN NIEUWE SCHOOL TE ABBEKERK. Gisteravond heeft de inspecteur van het lager onderwijs te Hoorn, de heer Wes terouen van Meeteren, in tegenwoordig van den gemeenteraad en tal van genoodigden, de nieuwe openbare school te Abbekerk ge opend. Daarbij werd de inspecteur de scho lenstichter in Westfriesland, zijn rechter hand, de architect D. Saai uit Alkmaar, de scholenbouwer van Westfriesland genoemd. kipeieren aangevoerd, waarvan de prijzen als volgt: 5862 K.G. (per 100) 4.20-, 4.70; 62—66 4.50—5.10; 68 K.G, 5.20; Kleine eieren 3.50—4.20; Een den eieren 4 en Pieukuikens 0.65 p. K.G. TEXEL, 4 Jan. 1932. Op de heden gehou- den weekmarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: 3 kalveren 3560; 6 Nuchtere kalveren 10—15; 15 Biggen 8—15; 4 korven kippen 0.70—1.10; 2 Pinken en 5 Schrammen, waarvan de prijzen niet geno, teerd. MEJUFFROUW WOUDA GEHULDIGD. 1 Jan. was het 25 jaar geleden, dat mej. Wouda als onderwijzeres aan de O. L. school in deze gemeente werd aangesteld. In verband hiermede had Dinsdagmorgen in de school een bescheiden huldiging plaats, waarbij tegenwoordig waren B. en W. met de gemeente-secretaris, alsmede het onder wijzend personeel, terwijl ook mej. Wouda's vader aanwezig was. Voor het gemeentebestuur werden eenige woorden van waai deering gesproken door den burgemeester Jhr. Van Spengler, terwijl de heer L. Mallekote haar feliciteerde namens het onderwijzend personeel. Namens het gemeentebestuur werd aan mej Wouda een mooi bloemstuk met een armband-horloge aangeboden. Aan de kinderen van haar klasse werd 's middags vrijaf gegeven, zoodat zij dezen dag verder in familiekring kon herdenken. De Nieuwjaaiscollecte voor de alge- meene armen van Schagen met uitzondering' der R.K.. uitgaande van de Ned Herv. Diaco nie heeft opgebracht 602 tegen f 639 in 1931. De heer W. J. Hiemstra. onderwijzer aan de O. L. school te Schagen is benoemd tot hoofd van de O. L. school te Zwaag. A.V1STERDAMSCHE VEEMARKT. AMSTERDAM, 6 Jan. 1932. Op de he den gehouden veemarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: 319 Vette kalveren, le kw. 7074 cent, 2e kw. 60—70 cent en 3e kw. 5260 cent per K.G., levendgewicht; 25 Nuchtere kalveren 7—12; 720 Varkens, vleeschvarkens, wegende van 90—110 K.G., 4051 cent, zware varkens 39—40 ctvette varkens 38—39 cent per K.G., slachtgewicht. 9 wagons geslachte runderen, afkomstig uit Denemarken. COOP. CENTRALE EIERVEILING. PURMEREND, 6 Jan. 1932. (Weekber.) Afdeeling eieren. 22257 stuks Eendeieren 3.50J 3.60 en 102100 stuks Kippeneieren waarvan de prijzen als volgt: 70—80 KG 5.40—5.90; 65—66 5—5.40; 63—64 4.60—5; 60—62 4.20—4.70; 58—59 44.30; 56—57 3.804.10; 53— 55 3.70-/ 4; 50-5? 3.50-/ 3.90 en 4549 3.10—3.40. Afdeeling Pluimvee. Prijs per stuk: Oude Kippen 0.90—1 30* Jonge Hanen 0.30—/ 1.20; Jonge Woer den 0.50—0.95; Konijnen 1.35— 2.40. Prijs per K G.: Oude kippen 0.50 0.60; Jonge Hanen 0.50^/ 0.65. NOORDSCHARWOUDE, 5 Jan 1932 ^;Pv,Spruitk°o1 f 7'20' 100 K G- RaP«n 1.30; 20000 K.G. Uien, Gele Nep 8.00, Drielingen J 7.50-ƒ 8.40, Uien 8.40-/ I r ür°ve0Uien 7.80-/ 8.30 300 K ?o^en,(o2 y0; 1700 K 0- kroten 0.80 Ti ,1 173000 K.G. Rood< Kool 1.30— 3.10 doorschot 0.60-/ 2.50; 68400 K.G. Deensche Witte Kool 1.30—2 20, fc'Ti1 a L°JPtLIW' 37400 K.G. Gele Ko°l/ 0.801.80, doorschot 0.60 l.oO, alles per 100 K.G. WARMENHUIZEN, 5 Jan. 1932. Roode r i° l* S; L<0—3, 2e s. 0 60—2.20; Gele Kool le s. 1.20—1.60, 2e s. 0.6O Vien 8-70—9.20; Grove Uien 7.40—f 7.80. Aanvoer: 57650 K.G. Roode Kool: 5575 £€Ae £ool> 9175 K.G. Witte Kool en 10/D K.G. Uien. BROEK OP LANGENDIJK, 6 Jan. '32. Langendijker Groentenveiling. 77000 K.G R°f0doe Kool 1les^ 1.303.10, 2e s0.90 2.30; 38000 K.G. Gele Kool 0.70- 2-lOj 2500° K.G. Deensche Witte Kool i-V.A2^5 24<J9° K G- Ui€ni Dien 8.20 9.10, Grove Uien 7.2<k-8.50; Drie- fnoZ/r -^rf 8 20 5 1800 K G. Peen 2.90—3.40, alles per 100 K.G. BOVENKARSPEL, 5 Jan. 1932. „De Tuinbouw Heden besteedde men voor: Roo- i°o- rW^i50' Witte Ko01 80— 001 12(W 19°; Uien tPV!,IERENVEILING TEXEL. EX EL, 4 Jan. 1932. Op de heden gehou den eieren veiling waren in totaal 56935 stuks INGEKOMEN PERSONEN. A. M. Mrkwicka, R.K., 1.1. verpleegster, van Amsterdam naar Van Everdingenstr, 18. Tr. Blom, N.H., huishoudster, van Amsterdam naar Laat 195. A. J. Meulen- brugge, N.H., echtg. G. J. Niewveen, van Bloemendaal naar Westerweg 145. J. C. M. Bottemasne, R.K., winkelbediende, van Rotterdam naar Snaarmanslaan 60. A. Boerlage, R.K., wed. C. de Kruijf, en kinde» ren, van Beverwijk naar Oudegracht 263c. A. H. Zomerdijk, R.K., kruideniersbedien de, van Warmenhuizen naar Boomkamp- straat 38. H. A. C. Veste, geen, z. bvan Amsterdam naar Teijlingenstr. 4. D. M. Roos, G.K., handelsreizigers, van Amster- naar Corfstraat 13. M. ter Beek, N.H., wed van W. van Dam, van Den Helder naar Stationsweg 156. N. de Boer, geen, wed. v. L. Groen, z. b., en dochtertje, van Oudorp naar Hoeverkade 8a. F. P. Peelen, R K, etaleur, van Amsterdam naar Laat 153a. R. Dijkhuizen, geen, z. b., van Amsterdam nar Nassauplein 39. A. A. Metselaar, R. K,. besteller, van Apeldoorn naar Van der Woudestraat 23. Grietje Keizer, N.H., echtg. B. Smorenberg, van Oudorp naar Vis- sdierslaan 19. J. Drent, H.d.l.D., kruide niersbediende, van Sneek naar Nieuwesloot 4. R. Rezelman, N.H., z. b., en zuster Guurtje, van Schagen naar Westerweg 306. B. H. Samshuijzen, N.H., caféhouaer, en echtg., van Amsterdam naar Nieuwesloot 7. J. Meurs, N.H., los arbeiders, van Ouden dijk saar 2e Landdwarsstraat 21. J. Wir, N.H., kapper, van Sint Maarten naar Wes terweg 52. A. A. van Mourik, N.H., ass. apoth. van Amsterdam naar Nassaulaan 10. A. J. Blom, R.K., fabrieksarbeider, en ge zin, van Amsterdam naar Wildemanstraat 15. J. E. Kroes, N.H., z. b., van Bergen (N.H.), van Bergen (N.-H.) naar Houten kade 35. G. C. M. Kloet, R.K., van Ouden bosch naar Oudegracht 261. Sj. de Boer, gene, controleerend geneesheer, en gezin, van Aengwirden naar Juliana van Stolberg laan 12. J. Hoogeboom, R.K., tuinder, van Oudorp naar Hekelstraat 28. A. C. Geertzema, geen, z. b., van Anna Paulowna naar Kennemerstraatweg 1011 A. Krul, N.H., dienstbode, van Medemblik naar Wes terweg 101. J. Bouman, R.K., haringven ter, van Middelburg naar Polderstraat 12. Jansje Blankendaal, N.H., z. b., van Ber gen (N.-H). naar Veerstraat 1. D. Bos- klopper, N.H., stucadoor, en gezin, van Oudorp naar Ropjeskuil. J. J. Rijnders, N.H., verz.agent, en gezin, van Schoorl naar Dahliastraat 19. J. G. Muller, N.H., kantoorbediende, van Bergen (N.-H.) naai Kweerenpad 16. J. Oud, N.H., kapper, van Zijpe naar Westerweg 52. H. Aigner, R.K., dienstbode, van Oostenrijk naar Mient 19. J. Reus, R.K., fabrieksarbeider, van Heiloo naar Nieuwpoortslaan 211. Fr. Schaap, geen, echtg. v. J, M. van de Pol, van Haskerland naar Spoorstraat 22. A. Kor- ver, R.K., wed. P. Hofman, en zoon, van Castricum naar Bloemstraat 16. Chr. Wolf, R.K., dienstbode, van Duisburg (Dld.) naar Nassauolein 13. A. M. M. Boon, R. K., winkeljuffrouw, van Amsterdam naar Emmastraat 35. M. Kalbheim, R.K., ass. huishouding, van Bochem (Dld.) van Nieu wesloot 85. H. G. Epskamp, R.K., slager, van Weesp naar Spoorstraat 54. V. Koo- men, R.K., z. b., van Spanbroek naar Ver- dronkenoord 36a. C. de Wit, R.K., pak huisknecht, van Princenhage naar Visschers- laan E. L. Melgers, N.H., fil.chef, en echtg., van 's-Hertogenbosch naar Laat I. J. H. D. Nordemann, E.L., manufactu- rier, van Weesp naar Visserstraat 99. G. H. Slooves, N.H., huishoudster, van Amster dam naar Westerekeg 306. C. Haan, geen, fabrieksarbeidster, van Harlingen naar Kweerenpad 8. A. Tuinder, N.H., wed. B. Backer, van Texel naar Zeglis 38. Tr. Lek, N.H., huishoudster, van Bergen (N.-H naar Heiligland 2. H. Schaaper, z. b., van Bergen (N.-H.) naar Nassauplein 11. A. Langeveld, N.H., dienstbode, van Medem blik naar Emmastraat 1. E. J. Feldman, R.K., dienstbode, van Bergen (N.-H.) naar Nassaulaan 6. E. Stemmerik, N.H., ver pleegster, van Amsterdam naar Westerweg 129. P. C. Fluijt, N.H., dienstbode, van Venhuizen naar Emmastraat. Th. C. Dreijer, R.K., z. b., van Haarlem naar Lan- gestraat 41a. C. G. Hartland, geen, elec. technisch ingenieur, van Rijswijk (Z.-H.) naar Kennemerstraatweg 12. M. Deelis, R.K., dienstbode, van Heerhugowaard naar Kennemerstr.weg 76. - Hillechiena Olsder, N.H., kantoorbediende, van Deventer naar Stationsplein 112. S. Oorbeek, N.H., siga- renwinkelier, en echtg. van Amsterdam naar Luttik Oudorp C 80. A. G. Soecker, R.K., onderwijzeres, van Hilversum naar Lange- straat 39. C. A. Hoogeboom, R.K., werk- ster, van Warmenhuizen naar 2e Kabelstr. A. M. van Laar, geen, mach. groote vaart van Pangkalan Brandan (ROT.) naar Rochdalestraat 22. - F. F. Sehstedt, K.K., bakker, van Pariis naar Liefdelaan 24. C. Blom, geen, echtg. C. Peperkamp., en kinderen, van Oudorp naar Tulpstr. 14. G. Schekkerman, N.H., groentenhandelaar, en erhtg. van Nieuwe Niedorp naar Konings straat 7. J. C. Huiberts, R.K., metselaar, en echtg. van Graft naar Mient 18. M. J. Couvee, N.H., fröbelonderwijzeres, van Utrecht naar Waerdendelstraat 3. Cl- Bergsma, R.K., werkster, van Uitgeest naar Snaarmanslaan 80. P. Admiraal, R.K., chauffeur, en gezin, van Schagen naar Wa terschapsstraat 6. H. Dutij, N.H., in specteur verz. mij., en gezin, van Amterdam naar Maclaine Pontstraat 9. F. H. Lan- ting, G.K., procuratiehouder, van Heiloo naar Laat 197a. M. Roeiofs, R.K., keu- kenzuster, van Uithoorn naar Oudegracht 204 J. van Gaaien, R.K., van Velsen naar Houttil 34. C. van Til, N.H z. b., van Antwerpen nar Corfitiaai 5.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1932 | | pagina 8