Agmda Amstecdamsche JSeucs fömtienlcwid llket&ecicfU £uditaaact m-n DE POSTVLUGHTEN OP INDIE. LUCHTLIJN ROTTERDAM- HAAMSTEDE—VLISSINGEN. van 7 Juli 1932 Opgave van Noordhollandsch Landbouwcredief N. V. v& Donderdag 7 Juli. 2.30 uur Unie Theemicfddag van de Ver. ran Huisvrouwen. 7.30 uur, Cinema Americain: Cimarron (avonturen); boven 14 jaar. 7.30 uur, Alkmaarsch Bioscoop-Theater: 1. Het testament van deiv goudzoeker (sens 2. Als je lacht, dan ben je rijk (kom.); alle leeftijden. 7.30 uur, Victoria-Theater1. Mijn vrouw s echtgenoot (kom.)2. Achter slot en grendel (klucht)eiken leeftijd. 8.30 uur, Café Central, Alg. Ledenverg. Burger IJsclub. 9 uur tot 10 uur, Carillonconcert Waagto- ren, bespeler de heer P. A. van Langen. Zaterdag 9 Juli. 4 uur, Bergen, Opening dr. Dekker-huis m m.v. Pro Arte. 7.30 uur, Ter Coulster, Heiloo. Opvoering van de gecostumeerde dierenklucht Van den Vos Reinaerde door de Vrijz. Christ. Jeugdgemeenschap. 8 uur, Bergen, concert (Bergens Oe- mengd Koor en Bergen's Mannenkoor) in de Unie. Zondag 10 Juli. 2H uur Sted. Muziektuin Kinderkoor „De Kleine Stem" m.m.v. adsp. afd. v. d. Arb Sportbond. 7 30 uur Sted. Muziektuin Concert o. 1. v. Corn. Jonker (soliste Anine Veenenbos). Woensdag 13 Juli. 11 uur v.m. Kattenberg, Heiloo, Zendings- feest I. Z. I. N. Diverse sprekers m.m.v. Chr. Harmoniegezelschap „Nut en Genoegen" van Edam. BIJ HET ZWEMMEN VERDRONKEN. Nabij Sluiskil (gem. Temeuzen) is Woens dag bij het zwemmen in het kanaal verdron ken de 36-jarige J. B., werkzaam op de am- moniakfabriek te Sluiskil. De man laat een vrouw en 4 kinderen achter. BEZUINIGINGEN BIJ DE P. T. T. Uiteenzetting der regeering. Op de vragen van de Tweede Kamerleden mevr. Bakker—Nort en den heer Schaepman betreffende de reeds uitgevoerde en de voor genomen bezuinigingsmaatregelen bij de P.T.T. deelt de minister van Waterstaat, de heer Reijmer o.m. mede dat het aantal P. T. T.-inrichtingen in totaal van rond 2500 aan het einde van 1926 is gestegen tot rond 2800 aan het einde van 1931. Er is alzoo in to taal een stijging van rond 12 pCt. Nu door verderstrekkende bezuinigingsmaatregelen de belangen van de gebruikers moeten worden getroffen, heeft de bedrijfsleiding vooral naar die punten gezocht waar de verhouding tusschen de kosten van een dienst en de waarde die deze voor den gebruiker heeft al te ongunstig is. Zij heeft zich evenwel tevens den eisch voor ogen gesteld dat vitale belan gen zoo min mogelijk moeten worden ge schaad. Maatregelen waartoe de bedrijfslei ding aldus is gekomen zijn de volgende Het aantal briefpostbestellingen te Gro ningen, 's-Gravenhage, Rotterdam en, zij het wellicht slechts ten deele, ook te Amsterdam, wordt gebracht van 4 op 3. In plaatsen met een bevolking van ten hoogste 5000 inwoners in de min of meer aaneengesloten kom is of wordt het aantal bestellingen in den regel tot 2 beperkt. In Zwitserland wordt deze regel sinds een paar jaren toegepast. In België wordt in tal van plaatsen van zeer veel grooteren omvang en beteekenis slechts tweemaal besteld. Hetzelf de is het geval in andere naburige landen als Duitschland en Frankrijk. In het algemeen is het voldoende, dat in een plaats zooveel malen een post van elders worat ontvangen als het aantal bestellin gen bedraagt. Het is echter de bedoeling hierin een wat ruimer standpunt in te ne men. Belanghebbenden zullen in de gelegen heid komen nog een derde post in handen te krijgen, indien zij die ten kantore in ont vangst (doen) nemen. Het is echter om financieele rédenen uit gesloten, dat thans nog afzonderlijke couran tenbestellingen worden ingesteld. De minister is van meening dat de belan gen die thans door snel handelen worden ge diend voor Staat- en Volkshuishouding van zoo overwegende beteekenis zijn dat op de toegevendheid mag worden gerekend van hen die van deze gedragslijn eenig nadeel kun nen ondervinden. DE GESCHIEDENIS VAN DEN VEERDAM TE HOLWERD. Men schrijft aan de N. R. Ct.: De veerdam te Holwerd is van oorsprong geen „veendam". Het is een gedeelte van den verbindingsdam, gelegd door de Maatschap pij tot landaanwinning op de Friesche wad den, welke dam voltooid werd in 1878. Ten gevolge van het leggen van dezen dam, vond al spoedig een aanmerkelijke aanslibbing plaats ter weerszijden langs den Frieschen zeedijk. Hierdoor werd de aloude aanleg plaats van de Amelander veerschepen, tegen den zeedijk ten Noorden van Holwerd, lang zamerhand onbruikbaar. Al spoedig ging men dan ook de verbindsdam als aanleg plaats gebruiken. Men koos hiervoor een ge schikt punt bij de eerste bocht in den dam, gelegen op 950 meter van den zeedijk bij Hol werd Reeds in het jaar 1882 maakte de Maatschappij tot landaanwinning een loop pad op de kruin van den dam, terwijl het rijk voor een steiger zorgde in hetzelfde jaar 1882, aan het einde van het 950 M. lange looppad. De Maatschappij tot landaanwinning, die eigenares was, gaf het rijk hiertoe vergun ing en genoot voor den aanleg van het pad een flinke subsidie, waaraan echter on derhoudsplicht van het pad verbonden was. Dit pad ten behoeve van het verkeer met Ameland was dus een openbaar pad, door een particuliere maatschappij over eigen ter rein aangelegd, met subsidie van het rijk we gens het algemeene nut. Het onderhoud van dit looppad liet echter weldra alles te wen- schen over. Wèl werd he tin 1890 door de maatschappij nog eens in goeden staat ge bracht, maar na dit jaar werd het totaal ver waarloosd. Op aanhoudende klachten van Ameland sommeerde het rijk ten slotte in het najaar van 1903 de mij., het aan den zeedijk te Holwerd aansluitende deel van den dam binnen 6 weken te herstellen en binnen een week daarna het looppad in orde te brenge. De mij. deed echter iets en het rijk ver klaarde haar concessie vervallen, wegens niet nakomen der voorwaarden. Alles werd nu staatseigendom en in 1904 werd het gedeelte dam met pad en steiger door het rijk in goe den staat gebracht en sedert onderhouden en verbeterd naar de eischen van het verkeer. Pad en steiger bleven, als tevoren, voor ieder toegankelijk, al kreeg ook het veer op Ame land, tevoren geheel particulier, in hetzelfde jaar den naam van rijksveerdienst. Deze veerdienst behoorde echter niet tot de erfe nis van de ontzielde mij., die aan den staat verviel! Sedert is er door het rijk een veer dienst op Ameland aan particulieren ver pacht. Er was echter geen sprake van dat andere schepen die van den aanlegsteiger gebruik maakten, ooit werden gehinderd. Een paar jaar geleden verscheen echter op den steiger te Hilwerd een bord met het op schrift: Aanieghoofd en steigers uitsluitend voor de rijksveerdienst. Ook op het aanieg hoofd te Nes op Ameland, dat'in 1889 door het rijk werd aangelegd ten behoeve van het verkeer met Ameland, verscheen een derge lijk bord. Hoewel dit hoofd gelegd was, vijf tien jaren, vóórdat de rijksveerdienst zijn be staan begon! Niemand sloeg veel acht op deze borden; en de practijk was dat ieder die wilde aan de steigers kwam en van de wegen op de dammen gebruik maakte. Totdat verleden jaar de ondernemer van een particuliere veerdienst geverbaliseerd werd, wegens aan leggen aan den steiger te Holwerd, zonder vergunning van den minister van water staat. En zeer onlangs werden op de veer- dammen te Holwerd en te Nes borden ge plaatst die verwezen naar art. 461 van het wetb. van strafrecht. Op denzelfden dag werd de aloude weg op den dam te Holwerd, door een hek versperd en werden verschillen de personen geverbaliseerd. De versperring van dit pad, dat aan alle eischen voor een openbare weg voldoet, lijkt ons echter in het licht der historie eerder een strafbaar feit (op grond van art. 162 van het wetb. van strafrecht) dan het betreden daarvan. HULE AAN DE BEMANNING VAN DE „ADDER". Kranslegging te Huisduinen. Gistermorgen zijn op het werkhof te Huis duinen (gem. Den Helder), naar de Tel. meldt, kransen gelegd op het monument voor de opvarenden van den in 1882 verganen dammonitor „Adder". Tijdens de plechtigheid viel er een dichte regen, waaraoor waar schijnlijk de belangstelling minder groot was dan anders het geval zou zijn. De commandant der marine, de schout-bü- nacht Brutel de la Rivière, sprak namens d.e Kon. Marine een kort woord van hulde. Hij wees er op, dat de ramp van de „Adder" de grootste is geweest, aan de marine overkomen en bracht een eere-saluut aan de omgekomen leden der bemanning. Onder het spelen van koraalmuziek legde de schout-bij-nacht aan de voete van het monument namens de Marine een krans, waarna de volgende depu taties eveneens kransen neerlegden: De Kon. Ned. Bond van Oud-Onderofficieren met damesafdeeling, de afdeelingen Hilversum en Rotterdam van dezen Bond, de Kon. Ned. Ver. Onze Vloot, de Vereeniging van Technici Kon. Marine, het C.a.m.b.o. de Vereeniging van Oud-Officieren Marine Stoomvaart dienst en het Militair Tehuis Den Helder. Verder werd nog persoonlijk een krans aan het monument gehecht door den heer Hel lingman, die destijds door toevallige omstan digheden den tocht van den „Adder" niet medemaakte, terwijl namens den heer K. E A. Vries, oud-directeur P.T.T., mede namens wijlen diens vader B. L. Vries, leeraar aan het Kon. Instituut en wijlen L. B. C. Vries, oficier-machinist een krans aan het monu ment werd gehecht. Nadat de stafmuziek nogmaals een koraal had gespeeld, bracht de commandant der Marine aan de genoemde corporaties en per sonen den dank der Marine over, alsmede aan allen, die bij de plechtigheid tegenwoor dig waren. Met het spelen van het volkslied eindigde de plechtigheid. BEVORDERING DER PHARMAC1E. Apotheker en industrie. De Nederlandsche Maatschappij ter be vordering der Pharmacie, vertegenwoordi gende plm. 96 pCt. van de Nederlandsche apothekers, heeft op haar jaarvergadering te Amsterdam een motie aangenomen waarin zij protesteert tegen de beleedigende wijze, waarop in de Tweede Kamer en in de Pers over den apotheker is gesproken en tegen de miskenning van zijn werkkring. Zij spreekt als haar meening uit, dat het verzet tegen het wetsontwerp niet allereerst betreft een meer of minder belan van en bepaalde par tij, doch in den grond is terug te voeren tot den wensch van de groot-industrie om met voorbijgaan van geneesheer en apotheker zich direct te wenden tot het publiek, of, door beïnvloeding van den geneesheer en het terugdringen van den apotheker tot een lager peil, haar afzet te vergrooten. De Mij. is overtuigd van de noodzakelijk heid van den apotheker als schakel in een oede geneesmiddelenvoorzienin, ook voor de veiligheid van den zieke en ter voorkoming van nadeel, zoowel voor het leven van den zieke als voor de volksgezondheid; en be sluit, deze motie ter kennis te brengen van de regeering. PERSONEEL IN OVERHEIDS DIENST. Verkiezing leden hoofdbestuur van den Ned. Bond. Het congres van den Ned. Bond van perso neel in overheidsdienst is gisteren te Arnhem voortgezet. Aan de orde was een verkiezing van leden van het hoofdbestuur. De uitslag van de stemming was dat het hoofdbestuur zal zijn samengesteld: F. van Meurs, voor zitter, L. J. Bakker, secretaris, J. C Vierge ver penningmeester; D. J. Tiepen. 2e voor- zitter; J. N. Snikkers, 2e secretaris; A. A. Luhrs, L. Buurman, J. avn Bergen en Hene- naar waarnemingen, verricht in den morgen van 7 Juli. Medegedeeld door het Kon. Nederl. Met. Instituut te De Bildt. Hoogste barometerstand 764.0 mM. te La Coruna. Laagste barometerstand 749.8 mM. te Seydisfjord. Verwachting, geldig tot den avond van 8 Juli: Zwakke tot matige veranderlijke wind; la ter uit Oostelijke richtingen; licht tot half bewolkt; weinig of geen regen; iets warmer. Overzicht. De stijging van de barometer op de Brit- sche eilanden hield aan en nam in beteeke nis toe. Zij zou zich vermoedelijk het meest ten Noorden van ons land uitbreiden. De depressie bij Schotland nam af, maar uit het Westen nadert een nieuwe die dieper schijnt te zijn. De afkoeling is op het vasteland tot ver in Duitschland doorgedrongen, zonder veel regen te brengen, behalve in München waar 20 mM. viel. In Oostenrijk, Polen, Zweden en Noord Noorwegen houden abnor male temperaturen nog aan. Op de Britsche eilanden neemt de regen af, maar blijft het weer nog vrij koel. Voor onze omgeving is een tijdelijken overgang naar Oostelijke winden met hoogere tempe raturen te wachten. HOOG- EN LAAG WATER TE BEROEN AAN ZEE. (in Zomertijd). Hoog water. Laag water. Juli dat. vjn. nam. v.m. nam 8 7.03 7.26 3.30 3.49 9 7.43 8.08 4.11 4 30 10 8.30 8.58 4.55 5.13 11 9.26 9.54 5.39 6.02 HOOG- EN LAAG WATER TE EOMOND AAN ZEE. (in Zomertijd) Juli dat Hoog water. Laag water. v.m. nam. v.m. nam 8 7.00 7.23 3.18 3.37 9 7.40 8.05 3.59 4.18 10 8.27 8.55 4.43 5.01 11 9.23 9.511 5.27 5.50 golwen, J. J. Staal, J. A. Schoonhagen en D. van der Laan (in de vacature D. Jelles). Vervolens werd behandeld een reeks voor stellen betreffende de statutenwijziging. Deze voorstellen werden ten deele aangenomen, ten deele aangehouden, omdat in verband met de fusie met den C. N. A. B., nieuwe sta tuten zullen worden ontworpen. Voorts werd vastgesteld, dat het hoofdbestuur algemeene richtlijnen zal vaststellen voor het ontwik kelingswerk onder de bestuurders en de le den. Daarna werd het congres gesloten. AUTO OVER DEN KOP GESLAGEN. Drie dames gewond. Op de St. Annalèan te Nijmegen is gister namiddag een auto uit Rotterdam over den kop geslagen. Toen de auto in volle vaart reed, sprong een band. De bestuurder remde plotseling, met het noodlottige gevolg. Drie inzittende- dames, allen uit Rotterdam, werden gewond. Een van haar brak een sleutelbeen, de twee anderen bekwamen hoofdwonden. Zij werden alle drie naar het St. Canisius-Ziekenhuis vervoerd, waar twee harer ter verpleging werden opgenomen. Haar toestand was he denochtend naar omstandigheden redelijk wel. Beide inzittende heeren kwamen met den schrik vrij. KORTE BERICHTEN. De bekende filmactrice Lien Deyers is gisterochtend uit Duitschland te Amsterdam gearriveerd, om eenige weken vacantie te Zandvoort door te brengen. Gisternacht is te Hoogezand een vjrachtauto, met drie inzittenden, van B. Pot uit Muntendam in het Winschoterdiep gere den, waarbij Pot is verdronken. Hij was ge huwd. Hedenmorgen te 4.20 uur is het vliegtuig De Uil naar Indië vertrokken. De bemanning bestaat uit de heer E. M. H. Frijns, T. W. von Weyrother, L. D. Stolk en G. van Zadelhoff. Twee passagiers maken de reis mee naar Boedapest. Het toestel heeft aan boord 230.467 KG. post en 16.36 K.G. lading. De Duif (thuisreis) is gister uit Djask ver trokken en te Rutban geland. De KX.M. deelt mede, dat de dienst op de •ïjn Kotterdam-Haamstede-Vlissingen, welke gedurende de maanden Mei en Juni een en- keldaagschen dienst in beide richtingen op Maandagen en een dubbeldaagschen dienst in beide richtingen op Donderdagen en Zaterda gen omvatte, gedurende de maanden Juli en Augustus uitgebreid is in dien zin, dat ook op Maandagen een dubbeldaagsche dienst in beide richtingen zal worden uitgevoerd Dienstregelingen zijn op de K.L.M.-kanto- ren verkrugbaar, DE WERELDVLIEGERS MATTERN EN GRIFFIN TE BERLIJN. In 19 uur van Harbour Grace naar Berlijn. Om 9 uur gisteravond naar Moskou vertrokken. De Amerikaanscfce Oceaanvliegers James Mattern en Bennet Griffin, zijn gisteravond om 6 uur Amsterdamschen Zomertijd op het vliegveld Tempelhof te Berlijn vlot geland. Het vliegtuig „Century of Pongress" had voor de landing nog een ronde boven het ter rein gemaakt waar het door de duizenden wachtende belangstellenden luide werd toe gejuicht. Op het oogenblik der landing werd de Amerikaansche vlag geheschen. Het Ame- rikaansche volkslied werd gespeeld. Met ver genoegde gezichten stapten de koene Oceaan vliegers uit hun toestel en werden dadelijk omringd door journalisten, die de vliegers geestdriftig toejuichten. Zij maakten een bij zonder frisschen indruk, luitenant Mattern misschien nog meer dan kapitein Griffin. Mattern en Griffin zijn de eersten, die van Amerika, zij het dan van Harbour Grace, rechtstreeks naar Berlijn zijn komen vliegen. Zij hebben Berlijn bereikt in een totaal van 18 en een kwart vlieguren, wat drie en een kwart minder is dan Post en Gatty noodig hebben gehad, wier record zij trachtten te verbeteren. Griffin vertelde, dat zij boven den Atlan- tischen Oceaan buitengewoon slecht weer hadden ehad, waardoor zij af en toe gedwon gen waren niet hooger dan vijf meter boven het watervlak te vliegen. Op de vraag wan neer zij door wilden gaan, antwoorden zij, dat zij zoo snel mogelijk naar Moskou wil den vertrekken, doch dat zij eerst wat te drin ken moesten hebben. Deze wensch werd hun al dadelijk op de cementen uitloopbaan met verscheidene glazen bier vervuld. Zij ver klaarden ook op het eind van hun toent hon ger te hebben gekregen, daar hun proviand wat schaarsch was geweest. De vliegers moesten daarop, voor zij naar het stationsgebouw konden gaan, nog het kruisvuur van de fotografen doormaken, waarbij Griffin zich eerst wilde schuil hou den, omdat hij meende er te smerig uit te zien om zich te laten fotografeeren. Er waren bij de aankomst der vliegers nog maar weinige officieele personen op het ter rein achtergebleven, daar men hen vroeger verwacht had en de hoop, dat zij te Berlijn zouden landen, reeds had opgegeven. Griffin moest snel de hulp van een dokter inroepen omdat er een aartje in zijn oog ge sprongen was. Inmiddels werden de tanks met om en de bij 2000 liter benzine gevuld. Tegen dat het donker werd vertrokken de vliegers naar Moskou. Zij hadden zoolan» gewacht, omdat dan de nachtverlichtin?'d het traject Berlijn—Koninsbergen zou ontstoken om hun den weg te wijzen Voor zij vertrokken zond Mattern liet vol gende telegram aan zijn vrouw in Texas- it hoop tegen het weekeinde terug te zijn Ber lijn was schitterend, Jimmy". De vliegers hebben op het vliegveld Pots dam eenige honderden brieven, die reeds te New York waren afgestempeld, laten voor zien met Duitsche postzegels en laten afstemi pelen, omdat zij willen, dat deze post bij hun terugkeer in Amerika het stempel zal dragen van alle plaatsen, waar zij geland zijn. De correspondent van de N.R.Crt. meldde gisteravond: De vliegers Mattern en Griffin zijn heden- middag om 5.41 op het vliegveld Tempelhof te Berlijn geland. Zij hebben het traject van het Amerikaansche vasteland tot Berlijn in 19 uur afgelegd. Tusschen Hannover en Ber- lijn waren zij tengevolge van onweders den weg kwijtgeraakt en dientengevolge hebben zij 1 uur en 20 min. tijd verloren. Het is de eerste keer, dat een vliegtuig rechtstreeks van Amerika naar Berlijn vliegt, want Cham- berlain en Levine, die indertijd hetzelfde doel hadden, kwamen eerst bij Merseburg in een aardappelveld terecht en verwisselden ver volgens Kottbuss met Berlijn. De Amerikaansche wereldvliegers werden bij hun landing door hun Berlijnsche land- genooten omarmd. De Amerikaansche am bassadeur Sackett hield een toespraak; een orkest speelde het Amerikaansche volkslied en de Amerikaansche vlag werd op het restau rant geheschen. Als eerste Duitscher heette de oceaanvlieger kapitein Köhl de vliegers welkom, daarop volgden vertegenwoordigers van het ministerie van verkeerswezen en van de stad Berlijn. Hedenavond om 9 uur zijn onder groote belangstelling van de Berlijn sche bevolking de beide vliegers naar Moskou vertrokken. Mattern en Griffin hebben het record van mevr. Earhart in Mei j.1. met twee uur ver beterd. Zij hebben over den Oceaantocht van 3200 K.M. ongeveer 11 uur gedaan en dus gemid deld met bijna 300 K.M. snelheid per uur ge vlogen. Te Moskou verwacht. Volgens berichten uit Minsk is het Ameri kaansche vliegtuig gesignaleerd vliegende over de grenzen in de richting Moskou. Op verzoek van de vereeniging Ossoviachim heeft de secretaris generaal Milianowski de vliegstations der vereeniging bevolen onver wijld naar Moskou bericht te zenden over de plaats van het vliegtuig. Op het Moskousche (Ontvangen per draadlooze telefoon). STAATSLEENINGEN. 5 0/0 Nederl. 1932 4K Nederl. 1917 4 1931 BANKINSTELLINGEN. Handel Mpij. Cert. v. 1000. Koloniale Bank t Ned. Ind. Haneldsbank D. Reichsbank INDUSTR. OND. BINNENL. Alg Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Küchenm. Acc. Nederl. Ford Philips Gloeit. Gem. Bezit Unilever INDUSTR. OND. BUITENL. Am. Smelting Anaconda Ass. Gas Electr. Bethleh Steel Cities Serviels General Aviation Steel comm. Studebaker U. S. Leather Zweedscbe Lucifers CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Alg Explor. Mij.. Boetoo Redjang Lebong PETROLEUM. Dordlscbe Petr. Kon Petr. Perlak Coutinental Oil Sbell Union RUBBERS. Amsterd Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Rubber Serbadjadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Holl. Amerika lijn Gem Eig. Kon. Ned. Stoomboot Niev. Goudriaan Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oostkust Oude Deli Senembah AMER. SPOORWEGEN. Atchison Topeka Southern Railw. Cert. Union Pacific Wabash 'Exdividend. fExclaim. 2U/4 ó#/8 327/8 l*/8 PROI OMGATIE Vorige koers V orige koers lOO'/a 98'/, 947/16 623/4 56'/, 571/4 100'/, 27«/4 14'/, 47 2Vie 981/4 7H/8 993/s 81/4 87/16 D3/18 93> 27/16 1UA6 23'/, 33/4 2 4 1651/s 121'/, 893/s 45'/, 28 00 90./4 '1'/, 112* 1263/4 74 4uAo 3»/l6 421/4 16 15 13 28/4 1»/, 11'/, 103/4 477/8 1221/, 47/8 1201/4 132 Koers van heden te: pl.m. pl.m. pl.m. 1.30 1.45 2.00 63 29 28 Wh 50»/,-1 74-'/, 73»-»/, 73»/, 103-4 102-31/4 101i-2i 81/, 9'/, 91/s 17/8 10 97/a-lO 26/g 21-UAe 243/4 36/8 165J-6J 164»/,-5 122 90 89 - 120»/,.1 132~ 74 131-3 130»/,.2 4 416/w 41/8-8/s 4»/» 16 41*41 42i-»/4 16 14 13 50 123 7 121 133 ~5'/, 323/,* 2 16/8 - pl.m. •Z.1Ó 49 Si-»/* 96/8 164»/,*5 87»/,.8 13--1 3i-»/i« 41»/» 1 pCt. Heden 1 pCt, WISSELKOERSEN AMSTERDAM. NIET OFFICIEEL Londen Berlijn t Parijs Brusse I (Belgaj 1 Bazel Weenen p. Sch. 100 *,0PtDuh1gen Stockholm Sa'-' i Italië t - Vorige koers 8.82»/. 58.62 9.72«/4 34.45 48.30 48 io 45.40 43.50 247.il/i8 12.65 Koert op heden 2 uur 8.83»/, 58.77»/, 9.731/4 34.45 48.40»/, 48.'— 45.50 43.50 247.3/1, 12.66

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1932 | | pagina 2