Wekelijksch Overzicht
Uit onze Staatsmachine
van ter Amsterdamsche Beurze genoteerde fondsen, verstrekt door
Noordhollandsch Landbouwcrediet N.V.
al"»
Aangaande een vraag naar het suiker
gehalte werd medegedeeld dat voor elk pCt
minder suikergehalte 1 minder uitbetaald
wordt. Het zaad kost 50 cent per K.O., ter
wijl voorschotten verkregen kunnen worden
tegen b pCt.
Medegedeeld werd dat de levering van
manden is gegund aan de gebr. Engel te
Broek: op Langendijk voor 48K ct. per stuk
Medegedeeld werd dat de heer C. Tim
merman is aangenomen tot he. keuren van
akkers aardappelen te Broek op Langendijk.
Opgemerkt werd dat het gevaarlijk is voor
besmetting, andere soorten aardappelen te
poten bij eerstelingen.
Behandeling beschrijvingsbrief L. O. U.
Bij een voorstel van het bestuur om ten
hoogste 1120 pCt. van den omzet beschikbaar
te stellen voor reclame, werd van bestuurs
zijde opgemerkt om in verband met de
slechte tijd hiermede eer. jaar te wachten
een ander te koojSen, waarmede hij wel op
den openbaren weg rijdt; of ook iemand ge
bruikt zijn auto alleen gedurende de zomer
maanden of gaat een groot deel des jaars
op reis, waardoor de auto gedurende enkele
maanden niet wordt gebruikt enz. enz. Van
daar dat geëischt wordt het niet gebruiken
van dezelfde auto gedurende het geheele
jaar. Controle daarop kan moeilijk achteraf
geoefend worden. Vandaar dat zeer bijzon
dere maatregelen voorgeschreven worden.
Deze zullen hierop neerkomen, dat de belas
tingplichtigen in den aanvang van het belas
tingjaar moeten kennis geven van hun voor
nemen om ontheffing te vragen, dan de auto
gedeeltelijk moeten demonteeren door er bij
voorbeeld de wielen of de banden af te ne
men en het niet zonder voorkennis van de
ambtenaren naar een andere bergplaats mo
gen vervoeren. Wanneer dan de ambtenaren
voor controle komen, moet de auto op de aan-
n'e be'er'w BaTder w'fmsc'hte'in het vervolg I gegeven plaats en gedemonteerd zich bevin-
welke den. Deze voorgestelde wijziging is inder
daad zeer billijk. Door de ongunstige tijds
omstandigheden werd velen het autohouden
te duur; verkoop bracht slechts schade
het is niet meer dan billijk, dat dan ook geen
belasting wordt betaald, temeer, waar
deugdzame maatregelen tegen fraude wor
den gegeven.
Een andere verlichting wordt ook nog
voorgesteld. De mogelijkheid wil men ope
nen voor de gemeentebesturen om de koffie-
in het verslag opgenomen te zien ir
richting de reclame in het afgeloopen jaar
zich heeft bewogen.
Een voorstel van de iuinbouw-vereen. „De
Toekomst" te Zuidscharwoude om de provin
ciale commissie zoodanig te wijzigen, dar de
leden van aangesloten vereenigingen meer
zepgenccbap krijoen door aan iedere aange
sloten afdeeling van de centrales stemrecht te
verleen en voor hrt verkiezen van het bestuur,
■werd aangenomen.
Een voorstel van „de West te Koedijk om
producten van z.g. besmette bedrijven van de
Voiling te weren ondervond veel tegenkan
ting-
De heer C. Slot vroeg wanneer het voor
stel aangenomen wordt, wat zal dan het ver
loop wezen, mag zoo iemand het dan ook
niet aan een koonman verkoopen. Want wan
neer men a zegt moet men ook b zeggen
Het is toch zeker de bedoeling dat de eige
naar met zijn producten bliift zitten, maar
d* middelen' om er af te komen zijn veie.
Wordt zulk een koooman dan ook geboycot?
En degene die de producten wegbrengt, enz.
Wanneer zulk een bes'uit genomen wordt,
dan moet er een zoodanige kracht van uit
paan, dat de eigenaar er met geen enkele
mogelükheid van ziin producten kan af ko
men. Spr. is van gedachte dat men zich op
gevaorlijk terrein begeeft en dat het haast
niet uitvoerbaar is, omreden het heele vei
lingwezen daardoor in gevaar zal komen.
De heer K. M. Kaas zeide dat de heer
Slot de zaak te ver door drijft. Dit voorstel
is geboren uit den nood der tijden Met net
oog op den toeslag zullen de menschen wel
ter veiling komen.
i De heer W. J. Bal der was van meening
dat de gedachtengang van het voorstel den
verkeerden kant uitgaat. Men beschouwd de
veiling als een strijdorganisatie en dat is ze
niet maar een publieke plaats om producten
te verkoopen. Wil men zulks doen, dan
trachtte men daarvoor een andere manier te
vinden, in de practiik is zulks niet uit te voe
ren, want het wordt een besmetverklaring
zonder einde.
De voorzitter zeide dat het voorstel in het
bestuur is besproken en zijn ook van mee
ning dat de veiling een plaats is waar koo-
per en verkooper elkander ontmoeten, waar
om het voorstel hier niet op zijn plaats is
De heer W. J. Balder vond het geen doel
treffend middel, wel wanneer de menschen
niet genomen word als lid Spr. begreep
niet dat de voorstellers hier hun heil in zien.
De heer A. Slot is er van overtuigd dat er
in het voorstel een element van waarheid
schuilt, maar het kan zooniet aanvaard wor
den.
De heer A. Dirkmaat zeide dat het een po
ging is om recht te zoeken, maar de veiling
is geen rechtbank. Men moet dat recht op
een andere manier zoeken.
In stemming gebracht zijnde werd het
voorstel met 34 tegen er 2 vóór verworpen.
Aangaande het voorstel der eigen vereeni-
ging om een krachtige actie te voeren voor
een steunwet 1933 werd medegedeeld dat dit
voorstel reeds op de vergadering te Utrecht
van het Centraal Bureau is besproken en
mocht reeds allerwege veel instemming ont
moeten.
De heer C. Slot bracht dienaangaande
een eere-saluut aan het bestuur, wat betreft
hun juist inzicht in zaken.
Aangaande de rekening werd verzocht
deze op een gewone maniei te plaatsen zoo
als vroeger, opdat hij voor een iegelijk be-
griipelijk is.
Niets meer van belang fan de orde zijnde
slout de voorzitter met woorden van dank
voor de aangename bespreking, de vergade
ring.
Wijziging-Wet-Personeele belasting.
Door den minister van financiën is een
Wetsontwerp uitgewerkt, dat zoowaar eenige
noodige en billijke verlichting brengt op het
stuk der belastingen. Wanneer we hier het
woord billijk gebruiken, denken we allereerst
aan de ontheffing van belasting ter zake van
de automobielen.
Het voorgestelde luidt: „Aan den houder
van een motorrijtuig, waarmede het geheele
jaar niet op den openbaren weg is gereden,
wordt op zijn aangifte teruggaaf van de be
lasting naar den vijfden grondslag ver
leend, mits hij zich heeft gedragen naar de
door den minister van financiën in het be
lang van het toezicht gegeven voorschriften.
Deze bepaling is niet van toepassing, wan
neer de belastingplichtige het motorrijtuig
in den loop van het jaar heeft afgeschaft en
daarna in hetzelfde jaar een ander heeft aan
gekocht''.
Het komt, zoo lezen we in de M. v. T„
vooral in de huidige omstandigheden, meer
malen voor, dat automobilisten zich genood
zaakt zien hun motorrijtuig buiten gebruik te
stellen Zoolang zij het rijtuig niet volledig
afschaffen, waartegen veel bezwaar bestaat
wegens de tijdelijk sterk gedaalde verkoop
waarde, blijven zij aan de Personeele belas
ting onderhevig. Ten onrechte. Immers zulk
een niet meer werkelijk gebruikt wordend
motorrijtuig geeft den uiterlijken staat niet
meer weer. Dus wordt in dat geval onthef
fing voorgesteld. Het voorbeeld is daarvoor:
het niet langer dan 10 dagen in het belas
tingjaar bewoonde huis is ook vrij. Nu lig
gen hier moeilijkheden. Immers iemand kan
zulk een auto b.v. vijf maanden ongebruikt
laten staan; het dan van de hand doen om
huizen enz. in meer of min belangrijke mate
te ontlasten door op die inrichtingen toe te
passen hetzij de bijzondere regeling, welke
voor winkels en voor logementen ge'dt, hetzij
die, welke de wet bevat voor gemeubelde
verhuurde kamers. In het eerste geval zal de
huurwaarde maar voor een derde, in het
tweede geval slechts voor tweederden wor
den aangemerkt. Verder zal wat de waarde
der stoPeermg betreft eveneens s'echts een
derde of twee derde gelden. Bovendien zul
len de koffiehuizen dan als afzonderlijke per
ceelen worden behandeld, hetgeen in die ge
vallen, waarin de bedriifs'okalen met de wo
ning van den exploitant volgens de bestaan
de regelin? te zamen een jaerceel vormen, een
verdere reductie meebrengt.
JnqeioHdm Stukken,
buiten verantwoordelukheid van <U
Redactie. De opname v ae rubriek. t^ivt/s/
geenszins dat de 'edacti. er mede instemt).
HET KAN OP REIS MEE- EN
TEGENLOOPEN.
Dezen titel koos ik voor het verslag van
mijn reis op Maandag 20 dezer van Utrecln
naar Camperduin en terug en wie de moeite
neemt het te lezen, zal moeten erkennen dat
die titel niet onjuist is. Immers het is mij niet
te doen om het uitstapje naar Camperduin
te vertellen, maar het zijn juist de weder
waardigheden, die ik, al reizende, onder
vond.
U moet weten dan, ik heb eenige jaren in
Alkmaar gewoond en dat stadje met zijn
heerlijke omstreken leeren waardeeren en be
wonderen.
Daar is nu, op het gebied van stads- en
natuurschoon voor elk wat wils. Vriende
lijk en zindelijk Noordhollandsch stadje, met
schattige oude straatjes en ook meer moder
ne winkelstraten, met prachtige ouderwet-
sche gebouwen en gebouwtjes, met heerlijke
middeieeuwsche geveltjes, voor liefhebbers
van stadschoon en oudheid om van te water
tanden. Met mooie oude parken (de Hout)
en aangelegde nieuwe parken Een oude of
moet ik zeggen alleroudste schoone kerk,
die zoo plechtig stemt, dat de vreemdeling,
nog voor dat hij er binnentreedt, vol eer
bied het hoofd ontbloot. En dan de kaas
markt en de Waag met de Ruitertjes. Alk
maar is een stad om te bezoeken voor
vreemdeling en landgenoot. Men komt er te
genwoordig gemakkelijk, het is een van de
weinige plaatsen, die het voorrecht genieten
verbonden te zijn door een electrischen spoor
weg met het midden en zuiden van het land.
De spoorwegwverbindingen zijn er uitste
kend. Het is als het ware het middelpunt
van een spinneweb van spoorwegen, die
daar samenkomen van Amsterdam, Helder,
Hoorn, Schagen via Schoorl, Egmond en
Bergen. En ae omstreken, ik zei alvoor elk
wat wils, men heeft zee, beboschte en blanke
duinen, bosschen en polderland. O, die heer
lijke vergezichten in dit mooie land met zijn
horizon en van dorpjes en gehuchten.
De duinstreek langs de zee, die zich uit
strekt van Egmond over Bergen en Schoorl
tot Camperduin, is zeker, wat natuurschoon
betreft, de mooiste van Nederland.
Is het wonder, dat later in Utrecht wonen
de, ofschoon ook geen verwerpelijke stad, ons
hart nog altijd trekt naar Alkmaar en de
duinen? Vooral zoo in het voorjaar, als de
lente het eerste groen aan de boomen toovert,
wordt dit verlangen tot een machtigen
drang.
Het voorgaande was maar een poëtische
uitweiding, om te komen tot het eigenlijke
verhaal van mijn reis.
Het was dien dag, na dagen van heerlijke
zonneschijn, stormachtig weer en af en toe
sloeg een hagelbui neer toen ik van het sta
tionnetje Schoorl liep naar het dorp. Ik zou
eenige adressen bezoeken in Schoorl en daar
na f>er autobus naar Camperduin gaan,
waarom ik mij in het dorp voorzag van een
autobusdienstregeling, een groot langwerpig
stuk geel carton. Na bestudeering van den
dienst, die moet uitgepuzzeld worden tus-
schen allerlei advertentiën, kwam ik tot de
slotsom, dat ik te 3.50 van Camperduin ver
trekkende, om 4.30 in Alkmaar kon zijn, waar
ik dan gemakkelijk den trein van 4.40 naar
Amsterdam zou kunnen halen. Edoch, het
zou anders loopen.
Na in Camperduin mijn zaken te hebben
afgedaan, stond ik prompt 3.45 aan het sta
tion van de autobus gereed om de terugtocht
te aanvaarden. Ik stond er, schuilende voor
storm en hagelslag onder de kraag van mijn
winterjas. Ik stond er om vier uur nog en de
autobus bleef verre. Een boertje, tot wien ik
mij wendde in mijn nood, zei: „Neen meneer,
's winters zal die wel niet gaan, dan binnen
der geen menschen genoeg, maar zomers
wel". Ik bracht hem aan zijn verstand, dat
ik daarop niet kon wachten, wat hii beaam
de. Nog eenige voorbijgangers waren dezelf
de meening toegedaan als het boertje en of
ik al mijn dienstregeling toonde, en den tiid
van de bus met den vinger aanduidde, men
kon mij natuurlijk niet helpen. Ze waren het
roerend met mij eens dat op die wijze de men
schen gedupeerd werden, maar of ik al hoog
of laag sprong de bus kwam niet. Wat moesi
ik beginnen? Geen vervoermiddel, wat ook,
mijlen ver in den omtrek en ik zag den trein
van 4.40 al vertrekken zonder mij.
Maar als de nood het hoogst is, is de red
ding het meest nabij. Ik zag een auto. Zij na
derde. Ik beduidde te stopjjen. De chauffeur
kwam van Alkmaar. Wat hij hier deed? Hij
was om vier uur besteld door meneer X uit
Alkmaar. Ik wachtte vijf minuten, ik wachtte
tien minuten, maar meneer Z. kwam niet op
dagen. Toen drong het tot mij door, dat, ais
ik nog langer wachtte, het trammetje van
kwart over vijf uit Schoorl, ook weg zou
zijn. Nu zou ik, flink doorloopende, het nog
kunnen halen. De chauffeur beloflfde mij mr
X de zaak uit te leggen en mij zoo mogelijk
onderweg op te pikken. Ik begaf mij dus in
de versnelde pas op weg naar Schoorl. Na
ongeveer een kwartier geloopen te hebben,
werd ik door den auto ingehaald en mr. X
noodigde mij uit mee te rijden, van welke
uitnoodiging ik natuurlijk een dankbaar ge
bruik maakte. De heer X was de welwillend
heid zelve, hij kon zich levendig begrijpen
hoe ik door de autobus gedupeerd was, en
maakte n.b. zijn verontschuldigingen over
zijn late komst. Hij spoorde den chauffeur
aan er de zweep over te leggen en na een
spannenden rit, kwamen we vijf minuten
voor vertrektijd van den trein op het stations
plein te Alkmaar aan. De vracht voor de
autobus (en nog iets meer) viel den chauf
feur ten deel en na mr. X hartelijk bedankt
te hebben, haastte ik mij door den tunnel
naar het perron en nauwelijks was het por
tier achter mij gesloten of de trein reed weg.
Dank zij de vriendelijkheid van den heer
X haalde ik dus mijn trein nog en was ik op
tijd thuis.
Maar als ik niet zoo gelukkig geweest was,
zou het er kwaad voor mij hebben uitgezien.
In het gunstigste geval, n.1. indien ik loopen-
de de tram van 17.15 van Schoorl gehaald
had, zou ik veel later thuis geweest zijn.
Nu rijst de vraag: Mag men maar wille
keurig een bus, die op de dienstregeling aan
gegeven is, opheffen? Of was de dienstrege
ling, die men mij verstrekte, niet meer van
kracht? Een datum of jaartal komt daarop
niet voor, doch uit de vermelding, hier en
daar bij enkele diensten, „alleen van 15 Juli
tot en met 31 Aug." valt op te maken dat zij
in elk geval voor langer dan den zomer
geldt.
Onder wiens toezicht staan die bussen en
wordt gecontroleerd of de verplichtingen, die
ongetwijfeld zullen zijn opgelegd, dus ook
de uitvoering der dienstregeling, worden na
gekomen? De treurige ervaring, die ik op
deed, geeft aanleiding tot de meening, dat
aan leiding en toezicht nog heel wat te ver
beteren valt.
Op 24 Maart j.1. heeft de minister van
waterstaat in de Kamer gezegd, dat een
wetsontwerp betreffende ae openbare mid
delen van vervoer zijn departement had ver
laten en dat de instelling van een Verkeers
politie in een vergevorderden staat van voor
bereiding is. Mogen deze maatregelen niet te
lang op zich laten wachten.
Met dank voor de plaatsing,
J. C B
Vtaag. en Aatt&od
(Uitsluitend 2e hands artikelen).
Van 15 regels M eent bij vooruit
betaling te voldoen.
TE KOOP prima gebruikte DAMES
RIJWIELEN 6.50 en 10.50, HEEREN
RIJWIELEN 6 en 7.50, een HEEREN
RIJWIEL met nieuwe kettingkast j 9,
spotprijs. LIMMERHOEK 18.
TE KOOP GEVRAAGD een goed on
derhouden HEERENRIJWIEL. Brieven
onder letter G 813 bureau van dit blad.
Veerenbed 5, Gemakskoffer met pot
i 50, Closetstoel met pot z. g. a. n. 10,
Ledikant 1, pracht eiken BiJ^t 5,
Spiraal matras 2, Tafel 4.50.
DEKKER, Laat 182.
Petroleumkachtel z. g a. n. 5, Gas
kachel 7.50. pracht Divan 9 50, 4
Stoelen en 2 Crapauds 20. mooi B.-idge-
of speeltafeltje 15, groote Brandkast
20, enz DEKKER, Laat 182.
TE KOOP een klein KAMERORGEL
en FOTOTOESTEL en goede VIOOL Te
bevragen Rijksstraatweg A 295, Heiloo.
onderhouden
goed
TE KOOP een
KINDERWAGEN.
BERGERWEG 3.
TE KOOP best onderhouden MOTOR
RIJWIEL, merk H. D„ 1 cylinder.
Adres te bevragen Bur. van dit blad
TE KOOP zoo goed als nieuw een
STRANDLORRIE en een RADIOTOE
STEL. Te bevragen LINDELAAN 9.
TE KOOP EEN FIETS in prima staat
merk E. N R. tegen elk aannemelijk bod.
C. v. MENS, Friescheweg 34, Alkmaar.
TE KOOP MOOI KIPPENHOK, tevens
HI-.ERENRIJWIEL, tegen spotprijzen.
K v. 'T VEERSTRAT 75.
TE KOOP een overdekte HAND
WAGEN ingericht voor chocola U en
fruit Adres te bevr. bureau v. d blad.
TE KOOP EEN VOUWWAGEN mef
kap, een laag KINDERSTOELTJE en
een DAMESFIETS.
Adres v. d. MEIJSTRAAT 13a,
TE KOOP GEVRAAGD alle soorten
AUTO'S voor de sloop, goedloopende
motoren. Brieven onder letter H 814
bureau van dit blad.
TE KOOP zoo goed als nieuwe prima
HEERENFIETS met licht, vóór- en ach
terveering, iets aparts, gekost 100, nu
30. Adres Nieuwlandersingel 23.
TE KOOP AANGEBODEN een praent
2e hands wit geëm. KOKSFORNUIS
alsook soliede BRANDKASTEN.
J p. J. BESTEMAN, Marktstraat.
Blauwe en fantasie H. Costuums, Jon
genssportpakken, Kellners kleeding,
zwarte en gestreepte Pantalons, Divan-
kleeden, Lappen buks. Manchester werk-
jassen. z. g. a. n. N. P. Laan 85.
TJl?2£P„zwaar BILJART, 100 ZAAL-
STOELEN. 300 ijzeren STOELEN, 100
IXMAAKFLESSCHEN. Te bevragen bij
KNIJNSBERG. Burgem. Bostraat 28.
TE KOOP CHEVROLET TOUR ING,
prima loopen en van alles voorzien, prijs
70 bij J A PRINS, Limmen.
Pracht TUIJ4 AMEUBLEMENT TE
KOOP, plaats 5 pers., prachtige TUIN
BANK en zwarte Duitsche PIANO
Adres te bevragen bureau v. d blad.
TE KOOP voor pakhuis of garage een
KOZIJN met 2 deuren 2 60 X 2 70 (mo
dern), een ZONNESCHERM breed
1.90 M. NIEUW'ESLOOT 129.
GEVRAAGD eerste klas DAMES
RIJWIEL, tevei.s GELIJKRICHTER,
110 volt. Adres BERGERWEG 144.
GEVRAAGD in goeden staat verkee-
rende EENPAARDSPLOEG door
K J DE GEUS, Koedijk.
TE KOOP goed onderhouden KIN
DERWAGEN en KINDERSTOEL
Adres LEEUWENHOEKSTRAAT S.
Vloerzeil 8 Meter prima vloerzeil, flin
ke breedte voor spotprijs, tevens een
partij dikke sluitgordijnen, tafel- en
divankleeden z. g. a. n. J. L. Sostman,
Jr., Verkooplokaal Ridderstraat 10.
AANGEBODEN keurig onderhouden
INVALIDEN-DUWWAGENTJE met op
klapbare beenbak.
KLAAS DIK, Ritsevoort 17. Tel. 811.
TE KOOP AANGEBODEN een goed
onderhouden INVALIDEN-DUWWA
GENTJE op luchtbanden.
WAGENMAKERSTRAAT 17.
Dressoirs, kasten, tafels, stoelen, di
vans, theemeubels, spiegels, ledikanten,
bedstellen, matrassen, fornuizen z g. a
n. J. L. SOSTMAN Jr., Verkoop'ckaal
Ridderstraat 10.
Weer voorhanden een prachtige col
lectie geëmailleerde en gegoten FOR
NUIZEN z. g. a. n. bij Jb. VAN DER
HOEK, Smederij, Achterstraat.
Tü, KOOP een notenhouten CYLINDER-
SCHRIJFBUREAU, flink van maat, en
een heel goede STUDIEPIANO.
2e TUINDWARSSTRAAT 19.
TE KOOP: 2 Handwagens, 5 losse
wielen, 1 partij fijn gaas en diverse
ramen, alles gebruikt.
PTET DE BOER Jacz., Ijzerhandel,
Heerenstraat 10, Alkmaar.
TE KOOP een
KINDERWAGEN.
Dinsdag.
G. J. BERGER, Bruinvisstraat 33
goed onderhouden
Te bevr. alleen is.
VOOR AUTOMOBILISTEN
EN MOTORRIJDERS.
1 ermijdt alcoholgebruik, wanneer
gi.' daarna nog rijden moet
2. Let bij het inhalen op. of uit tegen
gestelde richting geen verkeer nad#rt.
Gaat nimmer na net inhalen te snel
weer naar recht* (Niet snijden!!)
3 Geeft tijdig teekens:
Als gij stoppen wilt of vaart ver
minderen door het toonen van uw stop
licht of door het op en neer bewegen
van uw arm;
t Als gij van richting veranderen
gaat door hat zijwaarts uitsteken van
uw arm of richtingaanwijzer in de
nieuwe richting.
4 Geeft tijdig signa- n. als de veilig
heid dat eischt. (Misbruikt echte** uw
hoorn niet: onze tijd heeft dringend ru.t
noodig!)
6 Staat nimmer in een bocht stil, dan
belet <?e anderen, om op die Uch al ge-
vaa* ke punten voldoende rechts te
houden.
Zorgt bij duisternis voor de volgen
de verlichting:
a aan de voorzijde twee witte lichten
(ter weerszijden van den uto);
b aan de linkerachterzijde een rood
achterlicht;
c. een voldoende verlichting van het
achternummer.
NB. Motorrijwielen behoeven aan de
voorzijde slechts één wit licht te heb
ben; motordriewielers en motorzij-
spancombinaties staan gelijk met
automobielen.
7 Dempt uw verblindende verlich
ting:
bij het tegenkomen van ander ver
keer (auto's, fietsen, paarden karren,
enz), op 100 meter vóór de ontmoeting;
a. binnen bebouwde kommen;
b. tijdens het stilstaan.
FONDSEN.
25 Mrt. 2/ Mrt, 28 Mrt. 29 Mrt.
30 Mrt.
(Wij kunnen ons voorstellen, dat er in den
winter geen speciale dienst op Camperduin
is, maar wij zijn het met den schrijver vol
komen eens, dat dit dan duidelijk moet blij
ken en dat geen dienstregeling zonder jaartal
moet worden uitgegeven.
Red. Alkm. Crt.)
1000
1000
1000
1000
100
1000
1000
1000
Bakvisch „Heeft u ook nog een exemplaar van het
boek dat u me gisteren aanried Het moet erg goed
zijn vader heeft het verbrand." (Londen OpmiooJ^
5 N. W. S.
4* obL Nederl
4 idem
6 O.-Ind.
0 idem
5/4 idem
5 idem
4J4 idem
Koloniale Bank
Ned. Ind. Hand. Bank
Ned. Handel Mij. Cert. v.
Alg. Kunstzijde Unie
v. Berkel's Patent.
Calvé Delft Cert.
Küchenm. Acc.
Nederl. Ford
Ned. Kabelfabr.
Philips Gem. Bezit
Unilever
Anaconda
Beth. Steel
Cities Service
Studebaker
U. S. Steel
U. S. Leather
Cult. Mij. Vorstenl.
Handelsver A'dam
Javasche Cult.
Algem. Explor. Mij.
Boeton
Redjang Lebong
Dordtsche Petr. gew.
Koninklijke 1000
Shell Union
A'dam Rubber
Serbadjadi
Holl Am. lijn
Java China Jap. Lijn
Ned. Scheepv. Unie
Stoomvaart Mij. Nederland
Deli Batavia Tab..
Deli Maatij
Oostkust
Senembah
South Pacific
Union Pacific
Prolongatie
'Ex-dividend.
1932 II
17
'31
'22 A
'23
'21 D
'17
30 II
1000.
a i
a
V
1*0}
10' 4
999/16
97}
71J
97)
03
53
«i
30)
53
1%
108
112)
91?
TVIB
13)
2f
2)
28%
40}
1,9%
121)
111
124
141
4|
53)
15%
49)
50
144
124
132}
16
lOOj
101)
99)
97?
7'%
96)
9/
92)
62
52)
59
30)
16)
51
1%
105)
212
114)
89)
7Vi6
14%
2)
2)
26%
39)
178)
12 -t
122
12
110
140%
Kf/l6
52)
14'/,
3Vg
34*
49)
50)
14
124
16
73}
1
100}
10'J)
*2»
98)
97)
97}
92}
01)
52
59)
29)
16
J%
104)
211
112
86)
69/u
13%
2»/ie
27)
H
39)
170)
124}
12
108)
119)
1j7?
47/l8
52}
14
48}
50
140
117
129
15
72
1
100}
ïoo}
99}
9v*
7'%
97,
97 i
9J
6
51
60}
29}
In)
50
1}
104}
209
111)
861
6%
13)
2%
2%
28%
3l/s
39
178%
120
122%
11%
110
120}
118)
4)
528A
14)
49Vs
40%
136
114}
14
16}
15%
74)
I
mi
101
99%
99
I1*
9H
97)
93
61}
51
59
29
15
jt
106}
214
106}
85)
Of
2bVl«
3
381/,
177%
12')
122}
11}
109
120
138}
«7/l8
52|
14)
33
48)
47}
135}
115)
14
73
1
31 Mrt.
100)
10'%
«8%
71
9'%
97%
931/a
6li/4
51
59
28Vis
u%
49
1%
108%
214
1'0%
85)
6%
13»%
2»/i8
2'
28%.
178)
122%
'227/j
U%
108}
120)
138%
47/n
52%
14
32
4%
47%
132}
113%
126)
15%
72
1