Wekelijksch Overzicht Uit onze Staatsmachine van ter Amsterdamsche Beurze genoteerde fondsen, verstrekt door Noordhollandsch Landbouwcrediet N.V. al"» Aangaande een vraag naar het suiker gehalte werd medegedeeld dat voor elk pCt minder suikergehalte 1 minder uitbetaald wordt. Het zaad kost 50 cent per K.O., ter wijl voorschotten verkregen kunnen worden tegen b pCt. Medegedeeld werd dat de levering van manden is gegund aan de gebr. Engel te Broek: op Langendijk voor 48K ct. per stuk Medegedeeld werd dat de heer C. Tim merman is aangenomen tot he. keuren van akkers aardappelen te Broek op Langendijk. Opgemerkt werd dat het gevaarlijk is voor besmetting, andere soorten aardappelen te poten bij eerstelingen. Behandeling beschrijvingsbrief L. O. U. Bij een voorstel van het bestuur om ten hoogste 1120 pCt. van den omzet beschikbaar te stellen voor reclame, werd van bestuurs zijde opgemerkt om in verband met de slechte tijd hiermede eer. jaar te wachten een ander te koojSen, waarmede hij wel op den openbaren weg rijdt; of ook iemand ge bruikt zijn auto alleen gedurende de zomer maanden of gaat een groot deel des jaars op reis, waardoor de auto gedurende enkele maanden niet wordt gebruikt enz. enz. Van daar dat geëischt wordt het niet gebruiken van dezelfde auto gedurende het geheele jaar. Controle daarop kan moeilijk achteraf geoefend worden. Vandaar dat zeer bijzon dere maatregelen voorgeschreven worden. Deze zullen hierop neerkomen, dat de belas tingplichtigen in den aanvang van het belas tingjaar moeten kennis geven van hun voor nemen om ontheffing te vragen, dan de auto gedeeltelijk moeten demonteeren door er bij voorbeeld de wielen of de banden af te ne men en het niet zonder voorkennis van de ambtenaren naar een andere bergplaats mo gen vervoeren. Wanneer dan de ambtenaren voor controle komen, moet de auto op de aan- n'e be'er'w BaTder w'fmsc'hte'in het vervolg I gegeven plaats en gedemonteerd zich bevin- welke den. Deze voorgestelde wijziging is inder daad zeer billijk. Door de ongunstige tijds omstandigheden werd velen het autohouden te duur; verkoop bracht slechts schade het is niet meer dan billijk, dat dan ook geen belasting wordt betaald, temeer, waar deugdzame maatregelen tegen fraude wor den gegeven. Een andere verlichting wordt ook nog voorgesteld. De mogelijkheid wil men ope nen voor de gemeentebesturen om de koffie- in het verslag opgenomen te zien ir richting de reclame in het afgeloopen jaar zich heeft bewogen. Een voorstel van de iuinbouw-vereen. „De Toekomst" te Zuidscharwoude om de provin ciale commissie zoodanig te wijzigen, dar de leden van aangesloten vereenigingen meer zepgenccbap krijoen door aan iedere aange sloten afdeeling van de centrales stemrecht te verleen en voor hrt verkiezen van het bestuur, ■werd aangenomen. Een voorstel van „de West te Koedijk om producten van z.g. besmette bedrijven van de Voiling te weren ondervond veel tegenkan ting- De heer C. Slot vroeg wanneer het voor stel aangenomen wordt, wat zal dan het ver loop wezen, mag zoo iemand het dan ook niet aan een koonman verkoopen. Want wan neer men a zegt moet men ook b zeggen Het is toch zeker de bedoeling dat de eige naar met zijn producten bliift zitten, maar d* middelen' om er af te komen zijn veie. Wordt zulk een koooman dan ook geboycot? En degene die de producten wegbrengt, enz. Wanneer zulk een bes'uit genomen wordt, dan moet er een zoodanige kracht van uit paan, dat de eigenaar er met geen enkele mogelükheid van ziin producten kan af ko men. Spr. is van gedachte dat men zich op gevaorlijk terrein begeeft en dat het haast niet uitvoerbaar is, omreden het heele vei lingwezen daardoor in gevaar zal komen. De heer K. M. Kaas zeide dat de heer Slot de zaak te ver door drijft. Dit voorstel is geboren uit den nood der tijden Met net oog op den toeslag zullen de menschen wel ter veiling komen. i De heer W. J. Bal der was van meening dat de gedachtengang van het voorstel den verkeerden kant uitgaat. Men beschouwd de veiling als een strijdorganisatie en dat is ze niet maar een publieke plaats om producten te verkoopen. Wil men zulks doen, dan trachtte men daarvoor een andere manier te vinden, in de practiik is zulks niet uit te voe ren, want het wordt een besmetverklaring zonder einde. De voorzitter zeide dat het voorstel in het bestuur is besproken en zijn ook van mee ning dat de veiling een plaats is waar koo- per en verkooper elkander ontmoeten, waar om het voorstel hier niet op zijn plaats is De heer W. J. Balder vond het geen doel treffend middel, wel wanneer de menschen niet genomen word als lid Spr. begreep niet dat de voorstellers hier hun heil in zien. De heer A. Slot is er van overtuigd dat er in het voorstel een element van waarheid schuilt, maar het kan zooniet aanvaard wor den. De heer A. Dirkmaat zeide dat het een po ging is om recht te zoeken, maar de veiling is geen rechtbank. Men moet dat recht op een andere manier zoeken. In stemming gebracht zijnde werd het voorstel met 34 tegen er 2 vóór verworpen. Aangaande het voorstel der eigen vereeni- ging om een krachtige actie te voeren voor een steunwet 1933 werd medegedeeld dat dit voorstel reeds op de vergadering te Utrecht van het Centraal Bureau is besproken en mocht reeds allerwege veel instemming ont moeten. De heer C. Slot bracht dienaangaande een eere-saluut aan het bestuur, wat betreft hun juist inzicht in zaken. Aangaande de rekening werd verzocht deze op een gewone maniei te plaatsen zoo als vroeger, opdat hij voor een iegelijk be- griipelijk is. Niets meer van belang fan de orde zijnde slout de voorzitter met woorden van dank voor de aangename bespreking, de vergade ring. Wijziging-Wet-Personeele belasting. Door den minister van financiën is een Wetsontwerp uitgewerkt, dat zoowaar eenige noodige en billijke verlichting brengt op het stuk der belastingen. Wanneer we hier het woord billijk gebruiken, denken we allereerst aan de ontheffing van belasting ter zake van de automobielen. Het voorgestelde luidt: „Aan den houder van een motorrijtuig, waarmede het geheele jaar niet op den openbaren weg is gereden, wordt op zijn aangifte teruggaaf van de be lasting naar den vijfden grondslag ver leend, mits hij zich heeft gedragen naar de door den minister van financiën in het be lang van het toezicht gegeven voorschriften. Deze bepaling is niet van toepassing, wan neer de belastingplichtige het motorrijtuig in den loop van het jaar heeft afgeschaft en daarna in hetzelfde jaar een ander heeft aan gekocht''. Het komt, zoo lezen we in de M. v. T„ vooral in de huidige omstandigheden, meer malen voor, dat automobilisten zich genood zaakt zien hun motorrijtuig buiten gebruik te stellen Zoolang zij het rijtuig niet volledig afschaffen, waartegen veel bezwaar bestaat wegens de tijdelijk sterk gedaalde verkoop waarde, blijven zij aan de Personeele belas ting onderhevig. Ten onrechte. Immers zulk een niet meer werkelijk gebruikt wordend motorrijtuig geeft den uiterlijken staat niet meer weer. Dus wordt in dat geval onthef fing voorgesteld. Het voorbeeld is daarvoor: het niet langer dan 10 dagen in het belas tingjaar bewoonde huis is ook vrij. Nu lig gen hier moeilijkheden. Immers iemand kan zulk een auto b.v. vijf maanden ongebruikt laten staan; het dan van de hand doen om huizen enz. in meer of min belangrijke mate te ontlasten door op die inrichtingen toe te passen hetzij de bijzondere regeling, welke voor winkels en voor logementen ge'dt, hetzij die, welke de wet bevat voor gemeubelde verhuurde kamers. In het eerste geval zal de huurwaarde maar voor een derde, in het tweede geval slechts voor tweederden wor den aangemerkt. Verder zal wat de waarde der stoPeermg betreft eveneens s'echts een derde of twee derde gelden. Bovendien zul len de koffiehuizen dan als afzonderlijke per ceelen worden behandeld, hetgeen in die ge vallen, waarin de bedriifs'okalen met de wo ning van den exploitant volgens de bestaan de regelin? te zamen een jaerceel vormen, een verdere reductie meebrengt. JnqeioHdm Stukken, buiten verantwoordelukheid van <U Redactie. De opname v ae rubriek. t^ivt/s/ geenszins dat de 'edacti. er mede instemt). HET KAN OP REIS MEE- EN TEGENLOOPEN. Dezen titel koos ik voor het verslag van mijn reis op Maandag 20 dezer van Utrecln naar Camperduin en terug en wie de moeite neemt het te lezen, zal moeten erkennen dat die titel niet onjuist is. Immers het is mij niet te doen om het uitstapje naar Camperduin te vertellen, maar het zijn juist de weder waardigheden, die ik, al reizende, onder vond. U moet weten dan, ik heb eenige jaren in Alkmaar gewoond en dat stadje met zijn heerlijke omstreken leeren waardeeren en be wonderen. Daar is nu, op het gebied van stads- en natuurschoon voor elk wat wils. Vriende lijk en zindelijk Noordhollandsch stadje, met schattige oude straatjes en ook meer moder ne winkelstraten, met prachtige ouderwet- sche gebouwen en gebouwtjes, met heerlijke middeieeuwsche geveltjes, voor liefhebbers van stadschoon en oudheid om van te water tanden. Met mooie oude parken (de Hout) en aangelegde nieuwe parken Een oude of moet ik zeggen alleroudste schoone kerk, die zoo plechtig stemt, dat de vreemdeling, nog voor dat hij er binnentreedt, vol eer bied het hoofd ontbloot. En dan de kaas markt en de Waag met de Ruitertjes. Alk maar is een stad om te bezoeken voor vreemdeling en landgenoot. Men komt er te genwoordig gemakkelijk, het is een van de weinige plaatsen, die het voorrecht genieten verbonden te zijn door een electrischen spoor weg met het midden en zuiden van het land. De spoorwegwverbindingen zijn er uitste kend. Het is als het ware het middelpunt van een spinneweb van spoorwegen, die daar samenkomen van Amsterdam, Helder, Hoorn, Schagen via Schoorl, Egmond en Bergen. En ae omstreken, ik zei alvoor elk wat wils, men heeft zee, beboschte en blanke duinen, bosschen en polderland. O, die heer lijke vergezichten in dit mooie land met zijn horizon en van dorpjes en gehuchten. De duinstreek langs de zee, die zich uit strekt van Egmond over Bergen en Schoorl tot Camperduin, is zeker, wat natuurschoon betreft, de mooiste van Nederland. Is het wonder, dat later in Utrecht wonen de, ofschoon ook geen verwerpelijke stad, ons hart nog altijd trekt naar Alkmaar en de duinen? Vooral zoo in het voorjaar, als de lente het eerste groen aan de boomen toovert, wordt dit verlangen tot een machtigen drang. Het voorgaande was maar een poëtische uitweiding, om te komen tot het eigenlijke verhaal van mijn reis. Het was dien dag, na dagen van heerlijke zonneschijn, stormachtig weer en af en toe sloeg een hagelbui neer toen ik van het sta tionnetje Schoorl liep naar het dorp. Ik zou eenige adressen bezoeken in Schoorl en daar na f>er autobus naar Camperduin gaan, waarom ik mij in het dorp voorzag van een autobusdienstregeling, een groot langwerpig stuk geel carton. Na bestudeering van den dienst, die moet uitgepuzzeld worden tus- schen allerlei advertentiën, kwam ik tot de slotsom, dat ik te 3.50 van Camperduin ver trekkende, om 4.30 in Alkmaar kon zijn, waar ik dan gemakkelijk den trein van 4.40 naar Amsterdam zou kunnen halen. Edoch, het zou anders loopen. Na in Camperduin mijn zaken te hebben afgedaan, stond ik prompt 3.45 aan het sta tion van de autobus gereed om de terugtocht te aanvaarden. Ik stond er, schuilende voor storm en hagelslag onder de kraag van mijn winterjas. Ik stond er om vier uur nog en de autobus bleef verre. Een boertje, tot wien ik mij wendde in mijn nood, zei: „Neen meneer, 's winters zal die wel niet gaan, dan binnen der geen menschen genoeg, maar zomers wel". Ik bracht hem aan zijn verstand, dat ik daarop niet kon wachten, wat hii beaam de. Nog eenige voorbijgangers waren dezelf de meening toegedaan als het boertje en of ik al mijn dienstregeling toonde, en den tiid van de bus met den vinger aanduidde, men kon mij natuurlijk niet helpen. Ze waren het roerend met mij eens dat op die wijze de men schen gedupeerd werden, maar of ik al hoog of laag sprong de bus kwam niet. Wat moesi ik beginnen? Geen vervoermiddel, wat ook, mijlen ver in den omtrek en ik zag den trein van 4.40 al vertrekken zonder mij. Maar als de nood het hoogst is, is de red ding het meest nabij. Ik zag een auto. Zij na derde. Ik beduidde te stopjjen. De chauffeur kwam van Alkmaar. Wat hij hier deed? Hij was om vier uur besteld door meneer X uit Alkmaar. Ik wachtte vijf minuten, ik wachtte tien minuten, maar meneer Z. kwam niet op dagen. Toen drong het tot mij door, dat, ais ik nog langer wachtte, het trammetje van kwart over vijf uit Schoorl, ook weg zou zijn. Nu zou ik, flink doorloopende, het nog kunnen halen. De chauffeur beloflfde mij mr X de zaak uit te leggen en mij zoo mogelijk onderweg op te pikken. Ik begaf mij dus in de versnelde pas op weg naar Schoorl. Na ongeveer een kwartier geloopen te hebben, werd ik door den auto ingehaald en mr. X noodigde mij uit mee te rijden, van welke uitnoodiging ik natuurlijk een dankbaar ge bruik maakte. De heer X was de welwillend heid zelve, hij kon zich levendig begrijpen hoe ik door de autobus gedupeerd was, en maakte n.b. zijn verontschuldigingen over zijn late komst. Hij spoorde den chauffeur aan er de zweep over te leggen en na een spannenden rit, kwamen we vijf minuten voor vertrektijd van den trein op het stations plein te Alkmaar aan. De vracht voor de autobus (en nog iets meer) viel den chauf feur ten deel en na mr. X hartelijk bedankt te hebben, haastte ik mij door den tunnel naar het perron en nauwelijks was het por tier achter mij gesloten of de trein reed weg. Dank zij de vriendelijkheid van den heer X haalde ik dus mijn trein nog en was ik op tijd thuis. Maar als ik niet zoo gelukkig geweest was, zou het er kwaad voor mij hebben uitgezien. In het gunstigste geval, n.1. indien ik loopen- de de tram van 17.15 van Schoorl gehaald had, zou ik veel later thuis geweest zijn. Nu rijst de vraag: Mag men maar wille keurig een bus, die op de dienstregeling aan gegeven is, opheffen? Of was de dienstrege ling, die men mij verstrekte, niet meer van kracht? Een datum of jaartal komt daarop niet voor, doch uit de vermelding, hier en daar bij enkele diensten, „alleen van 15 Juli tot en met 31 Aug." valt op te maken dat zij in elk geval voor langer dan den zomer geldt. Onder wiens toezicht staan die bussen en wordt gecontroleerd of de verplichtingen, die ongetwijfeld zullen zijn opgelegd, dus ook de uitvoering der dienstregeling, worden na gekomen? De treurige ervaring, die ik op deed, geeft aanleiding tot de meening, dat aan leiding en toezicht nog heel wat te ver beteren valt. Op 24 Maart j.1. heeft de minister van waterstaat in de Kamer gezegd, dat een wetsontwerp betreffende ae openbare mid delen van vervoer zijn departement had ver laten en dat de instelling van een Verkeers politie in een vergevorderden staat van voor bereiding is. Mogen deze maatregelen niet te lang op zich laten wachten. Met dank voor de plaatsing, J. C B Vtaag. en Aatt&od (Uitsluitend 2e hands artikelen). Van 15 regels M eent bij vooruit betaling te voldoen. TE KOOP prima gebruikte DAMES RIJWIELEN 6.50 en 10.50, HEEREN RIJWIELEN 6 en 7.50, een HEEREN RIJWIEL met nieuwe kettingkast j 9, spotprijs. LIMMERHOEK 18. TE KOOP GEVRAAGD een goed on derhouden HEERENRIJWIEL. Brieven onder letter G 813 bureau van dit blad. Veerenbed 5, Gemakskoffer met pot i 50, Closetstoel met pot z. g. a. n. 10, Ledikant 1, pracht eiken BiJ^t 5, Spiraal matras 2, Tafel 4.50. DEKKER, Laat 182. Petroleumkachtel z. g a. n. 5, Gas kachel 7.50. pracht Divan 9 50, 4 Stoelen en 2 Crapauds 20. mooi B.-idge- of speeltafeltje 15, groote Brandkast 20, enz DEKKER, Laat 182. TE KOOP een klein KAMERORGEL en FOTOTOESTEL en goede VIOOL Te bevragen Rijksstraatweg A 295, Heiloo. onderhouden goed TE KOOP een KINDERWAGEN. BERGERWEG 3. TE KOOP best onderhouden MOTOR RIJWIEL, merk H. D„ 1 cylinder. Adres te bevragen Bur. van dit blad TE KOOP zoo goed als nieuw een STRANDLORRIE en een RADIOTOE STEL. Te bevragen LINDELAAN 9. TE KOOP EEN FIETS in prima staat merk E. N R. tegen elk aannemelijk bod. C. v. MENS, Friescheweg 34, Alkmaar. TE KOOP MOOI KIPPENHOK, tevens HI-.ERENRIJWIEL, tegen spotprijzen. K v. 'T VEERSTRAT 75. TE KOOP een overdekte HAND WAGEN ingericht voor chocola U en fruit Adres te bevr. bureau v. d blad. TE KOOP EEN VOUWWAGEN mef kap, een laag KINDERSTOELTJE en een DAMESFIETS. Adres v. d. MEIJSTRAAT 13a, TE KOOP GEVRAAGD alle soorten AUTO'S voor de sloop, goedloopende motoren. Brieven onder letter H 814 bureau van dit blad. TE KOOP zoo goed als nieuwe prima HEERENFIETS met licht, vóór- en ach terveering, iets aparts, gekost 100, nu 30. Adres Nieuwlandersingel 23. TE KOOP AANGEBODEN een praent 2e hands wit geëm. KOKSFORNUIS alsook soliede BRANDKASTEN. J p. J. BESTEMAN, Marktstraat. Blauwe en fantasie H. Costuums, Jon genssportpakken, Kellners kleeding, zwarte en gestreepte Pantalons, Divan- kleeden, Lappen buks. Manchester werk- jassen. z. g. a. n. N. P. Laan 85. TJl?2£P„zwaar BILJART, 100 ZAAL- STOELEN. 300 ijzeren STOELEN, 100 IXMAAKFLESSCHEN. Te bevragen bij KNIJNSBERG. Burgem. Bostraat 28. TE KOOP CHEVROLET TOUR ING, prima loopen en van alles voorzien, prijs 70 bij J A PRINS, Limmen. Pracht TUIJ4 AMEUBLEMENT TE KOOP, plaats 5 pers., prachtige TUIN BANK en zwarte Duitsche PIANO Adres te bevragen bureau v. d blad. TE KOOP voor pakhuis of garage een KOZIJN met 2 deuren 2 60 X 2 70 (mo dern), een ZONNESCHERM breed 1.90 M. NIEUW'ESLOOT 129. GEVRAAGD eerste klas DAMES RIJWIEL, tevei.s GELIJKRICHTER, 110 volt. Adres BERGERWEG 144. GEVRAAGD in goeden staat verkee- rende EENPAARDSPLOEG door K J DE GEUS, Koedijk. TE KOOP goed onderhouden KIN DERWAGEN en KINDERSTOEL Adres LEEUWENHOEKSTRAAT S. Vloerzeil 8 Meter prima vloerzeil, flin ke breedte voor spotprijs, tevens een partij dikke sluitgordijnen, tafel- en divankleeden z. g. a. n. J. L. Sostman, Jr., Verkooplokaal Ridderstraat 10. AANGEBODEN keurig onderhouden INVALIDEN-DUWWAGENTJE met op klapbare beenbak. KLAAS DIK, Ritsevoort 17. Tel. 811. TE KOOP AANGEBODEN een goed onderhouden INVALIDEN-DUWWA GENTJE op luchtbanden. WAGENMAKERSTRAAT 17. Dressoirs, kasten, tafels, stoelen, di vans, theemeubels, spiegels, ledikanten, bedstellen, matrassen, fornuizen z g. a n. J. L. SOSTMAN Jr., Verkoop'ckaal Ridderstraat 10. Weer voorhanden een prachtige col lectie geëmailleerde en gegoten FOR NUIZEN z. g. a. n. bij Jb. VAN DER HOEK, Smederij, Achterstraat. Tü, KOOP een notenhouten CYLINDER- SCHRIJFBUREAU, flink van maat, en een heel goede STUDIEPIANO. 2e TUINDWARSSTRAAT 19. TE KOOP: 2 Handwagens, 5 losse wielen, 1 partij fijn gaas en diverse ramen, alles gebruikt. PTET DE BOER Jacz., Ijzerhandel, Heerenstraat 10, Alkmaar. TE KOOP een KINDERWAGEN. Dinsdag. G. J. BERGER, Bruinvisstraat 33 goed onderhouden Te bevr. alleen is. VOOR AUTOMOBILISTEN EN MOTORRIJDERS. 1 ermijdt alcoholgebruik, wanneer gi.' daarna nog rijden moet 2. Let bij het inhalen op. of uit tegen gestelde richting geen verkeer nad#rt. Gaat nimmer na net inhalen te snel weer naar recht* (Niet snijden!!) 3 Geeft tijdig teekens: Als gij stoppen wilt of vaart ver minderen door het toonen van uw stop licht of door het op en neer bewegen van uw arm; t Als gij van richting veranderen gaat door hat zijwaarts uitsteken van uw arm of richtingaanwijzer in de nieuwe richting. 4 Geeft tijdig signa- n. als de veilig heid dat eischt. (Misbruikt echte** uw hoorn niet: onze tijd heeft dringend ru.t noodig!) 6 Staat nimmer in een bocht stil, dan belet <?e anderen, om op die Uch al ge- vaa* ke punten voldoende rechts te houden. Zorgt bij duisternis voor de volgen de verlichting: a aan de voorzijde twee witte lichten (ter weerszijden van den uto); b aan de linkerachterzijde een rood achterlicht; c. een voldoende verlichting van het achternummer. NB. Motorrijwielen behoeven aan de voorzijde slechts één wit licht te heb ben; motordriewielers en motorzij- spancombinaties staan gelijk met automobielen. 7 Dempt uw verblindende verlich ting: bij het tegenkomen van ander ver keer (auto's, fietsen, paarden karren, enz), op 100 meter vóór de ontmoeting; a. binnen bebouwde kommen; b. tijdens het stilstaan. FONDSEN. 25 Mrt. 2/ Mrt, 28 Mrt. 29 Mrt. 30 Mrt. (Wij kunnen ons voorstellen, dat er in den winter geen speciale dienst op Camperduin is, maar wij zijn het met den schrijver vol komen eens, dat dit dan duidelijk moet blij ken en dat geen dienstregeling zonder jaartal moet worden uitgegeven. Red. Alkm. Crt.) 1000 1000 1000 1000 100 1000 1000 1000 Bakvisch „Heeft u ook nog een exemplaar van het boek dat u me gisteren aanried Het moet erg goed zijn vader heeft het verbrand." (Londen OpmiooJ^ 5 N. W. S. 4* obL Nederl 4 idem 6 O.-Ind. 0 idem 5/4 idem 5 idem 4J4 idem Koloniale Bank Ned. Ind. Hand. Bank Ned. Handel Mij. Cert. v. Alg. Kunstzijde Unie v. Berkel's Patent. Calvé Delft Cert. Küchenm. Acc. Nederl. Ford Ned. Kabelfabr. Philips Gem. Bezit Unilever Anaconda Beth. Steel Cities Service Studebaker U. S. Steel U. S. Leather Cult. Mij. Vorstenl. Handelsver A'dam Javasche Cult. Algem. Explor. Mij. Boeton Redjang Lebong Dordtsche Petr. gew. Koninklijke 1000 Shell Union A'dam Rubber Serbadjadi Holl Am. lijn Java China Jap. Lijn Ned. Scheepv. Unie Stoomvaart Mij. Nederland Deli Batavia Tab.. Deli Maatij Oostkust Senembah South Pacific Union Pacific Prolongatie 'Ex-dividend. 1932 II 17 '31 '22 A '23 '21 D '17 30 II 1000. a i a V 1*0} 10' 4 999/16 97} 71J 97) 03 53 «i 30) 53 1% 108 112) 91? TVIB 13) 2f 2) 28% 40} 1,9% 121) 111 124 141 4| 53) 15% 49) 50 144 124 132} 16 lOOj 101) 99) 97? 7'% 96) 9/ 92) 62 52) 59 30) 16) 51 1% 105) 212 114) 89) 7Vi6 14% 2) 2) 26% 39) 178) 12 -t 122 12 110 140% Kf/l6 52) 14'/, 3Vg 34* 49) 50) 14 124 16 73} 1 100} 10'J) *2» 98) 97) 97} 92} 01) 52 59) 29) 16 J% 104) 211 112 86) 69/u 13% 2»/ie 27) H 39) 170) 124} 12 108) 119) 1j7? 47/l8 52} 14 48} 50 140 117 129 15 72 1 100} ïoo} 99} 9v* 7'% 97, 97 i 9J 6 51 60} 29} In) 50 1} 104} 209 111) 861 6% 13) 2% 2% 28% 3l/s 39 178% 120 122% 11% 110 120} 118) 4) 528A 14) 49Vs 40% 136 114} 14 16} 15% 74) I mi 101 99% 99 I1* 9H 97) 93 61} 51 59 29 15 jt 106} 214 106} 85) Of 2bVl« 3 381/, 177% 12') 122} 11} 109 120 138} «7/l8 52| 14) 33 48) 47} 135} 115) 14 73 1 31 Mrt. 100) 10'% «8% 71 9'% 97% 931/a 6li/4 51 59 28Vis u% 49 1% 108% 214 1'0% 85) 6% 13»% 2»/i8 2' 28%. 178) 122% '227/j U% 108} 120) 138% 47/n 52% 14 32 4% 47% 132} 113% 126) 15% 72 1

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1933 | | pagina 15