JCimst m Wetenschap Staatsloteuj. Mevr. Reijmer 11.26.03 UI den zak loopen. Algemeen vermoedt men, dat de brand zijn ontstaan te dan ken heeft aan met vuur spelende of rookende kinderen De eigenaren hadden hun koren juist daags te voren verzekerd Automobilisme. DE INTERNATIONALE ALPENRIT. De derde dag: Turyn. De „Stelvio" heeft verschrikkelijk onder de deelnemers huis gehouden. Tien zijn er ui gevallen en slechts zeven hebben den berg zonder strafpunten kunnen beklimmen. In cie zware klasse heeft geen een het gekund Mad'elle Helli Nia op Bugatti is de eenige in de klasse tusschen 2000 cm3 en 3000 cm3. die het er zonder strafpunten afbracht e.i de overigen behooren allen tot de klasse der kleine wagentjes voor welke het vereisch- te gemiddelde slechts 42 K M. por uur be droeg. Van Beek Calkoen en Jacques van der ■Meulen hebben bijzonder mooi gereden en deze beide Hollanders op hunnen beide 8- cylinder Fords staken in de zware klasse mij len ver boven alle andere deelnemers uit Van Beek Calkoen kreeg slechts 2 strafpun ten en Jacques van der Meulen kreeg er drie Daarna volgt het Wieleman Ford team waar van de drie rijders Went, Dr. Spronger van Eyk en Wieleman, resp. 9, 10 en 12 straf punten kregen. Deze vijf Hollanders allen op Ford staan dus op het oogenblik aan het hoofd der zware klasse. Op hem volgt we derom een Hollander, van Abbe eveneens op Ford, die 19 strafpunten heeft, waarna ein delijk een rijder van andere nationaliteit de Franschman Guicheriné op Delage komt, die 26 strafpunten heeft. Achteraan in deze klasse komt de Zwitser Schmid op Bugatti met 189 strafpunten. De Hollander uit het land zonder bergen 6laan dus op het oogenblik wel een bijzon der mooi figuur in dezen zwaren Alpenrit. Van de 17 deelnemers in de zware klasse worden de eerste zes plaatsen door Holland- sche Ford rijders ingenomen. Voorloopig een triomph, waarmede wij tevreden mogen we zen en die een opgewekte stemming onder het Hollandsche kamp in den Alpenrit in het leven heeft geroepen. Na den zwaren Stelviodag volgde het tracject St. Moritz- Turyn, dat wel vrij lang n.1. 414 K.M. was, maar geen bijzondere moeilijkheden bracht. Het weer, dat gedurende de beide eerste da gen zoo mooi was geweest, was omgeslagen en onder een miesserigen druilregen werd uit St. Moritz- gestart. Reeds 6 K.M. na de start moest de steile Jeluipas beklommen wor den, een zware proef voor motoren, die nog niet op werktemparatuur zijn. De top van den berg was gehuld in wolken, daarboven was het naargeestig koud. Een zware mist en regen maakte het rijden over de glibberige bergwegen, met hun tallooze haarspeldboch ten vrij bedenkelijk, vooral bij het, onder der gelijke omstandigheden hooge gemiddelde van 45 K.M. per uur. In het laagland wa ren de omstandigheden iets beter, naar zoo dra de rijders weder in de bergen kwamen op den Splungenpas en San Bernardinopas, rilden zij van koude en nattigheid. Totdat na de afdaling van den San Ber nardinopas de toestand in de vallei plotse ling geheel omdraaide. Prachtig warm weer onder een stralende zon, die uit een blau wen hemel scheen, maakte het rijden tot een genot. De bergen lagen nu achter den rug tot aan Turyn, het eindpunt van dien dag liep de route over mooie, gladde, breede asphaltwegen door de vallei en in snelle vaart stoven alle deelnemers door het mooie Trontino naar de controle te Lugano af, waar de meesten ver voor hun tijd arriveer den. Lugano stond vol, wagens die moesten wachten tot hun oficieelen tijd van aan komst. Vlak na Lugano in het plaatsje Agno stond de heer G. J. J. Both, de directeur van de N.V. Nederlandsche Ford Automobiel Fa briek de Fordrijders af te wachten. Benzine werd ingenomen, olie werd ververscht. In een paar minuten was alles afgeloopen en konden de wagens weder vooruit snellen over den mooien asphalt weg naar de Italiaan sche grens. De grensoverschrijving nam ook al heel weinig tijd in beslag. De Zwitser - sche en Italiaansche grensposten waren op een punt vereenigd, paspoorten en carnets werden afgegeven en na een paar minuten weer aan de eigenaars uitgereikt. Het ge- Iheele oponthoud duurde geen 2 minuten. En toen lag Italië voor de rijders open, Italië met zijn prachtige wegen en hartelijke be volking, die overal in steden en dorpen langs den weg geschaard stonden de deelnemers toe te juichen. Alle zijstraten waren door de po litie afgezet, het heele verkeer, auto's, trams, wielrijders, voetgangers, was stopgezet om »xmers te laten Passeeren, die met een 100 K.M. vaart door dorpen en steden vlo gen onder de toejuichingen van het publiek, dat tot steeds sneller vaart aanspoorde. Zoo staan in Italië de autoriteiten en het publiek tegenover het wedstrijdwezen. De groote snelheden, die ontwikkeld wer den in de snikheete temperatuur, veroor zaakten tal van lekke banden. Maar wat deed het er toe, een ieder had een zee van tijd. Meer dan een half uur te vroeg kwamen de meeste rijders aan de controle te Veralli en later aan de eindcontrole te Turyn, waar de halve bevolking uitgeloopen was om de eindelooze rij van wagens te zien, die stond te wachten op hun officieelen tijd van aan komst. Het was een gemakkelijke dag in den Internationalen Alpenrit geweest, een ver- poozing tusschen de twee zware eerste dagen en tusschen wat nog komen zal. Want mor gen gaan de rijders weer de bergen in en zullen zij weder een gecontroleerde bergpas, de Galsbier op hun weg naar Grenoble ont moeten. Naar Gronoblo. De vierde dag van Turijn naar Gronoble is wel de zwaarste geweest, die de rijders tot dusverre gehad hebben, een dag vol span ning, een ware revanche voor den gemakke- lijken vorigen dag. Het begon anders zoo vreedzaam na het vertre des morgens vroeg, bij heerlijk zo merweer uit Turijn. Over de mooie Italiaan sche wegen had niemand moeite zijn gemid delde te houden, integendeel het leek een ge zondheidsritje in den vroegen morgenstond door een prachtige natuur. Ook de twee bergpassen op Italiaansch gebied de Col de Sostrièros en de Genèvre pas leverden niet de minste moeilijkheid op, al klaagden vele rijders ook over de dichte stofwolken. Men begrijpt niet goed wat zulke rijders op een zoo zyvaren wedstrijd, als de Alpenrit komen zoeken. De grensoverschrijding was wederom schitterend geregeld, het geheele oponthoud duurde niet langer dan een paar minuten en in opgewekte stemming daalden alle rijders den breeden bergrug af, Frankrijk in naar de controle te Guillestre. Een 25 K.M. voor de controle echter, te BrianQon hielden alle Hollandsche rijders stil. Behalve Schade op zijn Wolseley, die in de lichte klasse in de achterhoede zat, reden nu alle Hollanders, die nog in den strijd waren, Ford. In een oogenblik waren alle zeven wagens met ben zine gevuld, van enkele werd de olie ver verscht en na een paar minuten oponthoud reden de rijders naar de controle te Guil- lestro. Maar toen begonnen de moeilijkheden. Vooreerst vlak na de controle de Izoardpas, een smalle, stoffige kronkelende bergweg, waarop twee wagens elkaar ternauwernood kunnen passeeren. En op dat geitenpad zat een groote autobus vol passagiers vast tegen een limousine, die van de tegenovergestelde kant kwam en bestuurd werd door een dame. die bleek wel vooruit maar niet achteruit te kunnen rijden. Zoo'n smalle, steile bergpas is nu niet bepaald het meest geschikte oefen terrein voor een beginnelinge, maar de on gelukkige bestuurster zat nu eenmaal met haar mooien nieuwen wagen bijna op den top van den bergpas en tegenover haar stond de autobus vol zenuwachtige passagiers met achter zich een sleep van toeterende en razen de deelnemers, die in alle mogelijke talen raadgevingen uitbraakten omtrent wat er gedaan moest worden. Er gebeurde natuur lijk niets, de boel zat hopeloos vast. Jacques van der Meulen, die vooraan zat, was een beroerte nabij, Sprenger van Eyk zat doods bleek van kalmte rechtop in zijn wagen en gaf onmiddellijk last, dat geen der bestuur ders van zijn team hun wagens mochten ver laten. De reserverijders mochten uitstappen en de verwarring vergroot'en met al die rij ders, die op den smallen weg door elkaar schreeuwden. Tenslotte werd dan toch met vereende krachten de limousine achteruit ge duwd tot op een plekje waar de autobus kon passeeren en toen stormden alle deelnemers achter elkaar naar beneden, de autobus voorbij, wiens bestuurder van zenuwachtig heid niet meer wist wat te doen en teh einde raad zijn wagen met verschillende passa giers tegen den rotswand in veiligheid bracht om niet meer van zijn plaats te komen voor dat de geheele stroom van Alpenritrijders aan hem voorbij gevloeid was. Het geheele oponthoud had bijna een kwartier geduurd, en dat is veel, in de bergen, waar iedere mi nuut telt. Toen kwam de Galibierpas, wederom een gecontroleerde heuvel, niet lang ditmaal, slechts 5.5 K.M., maar steiler nog dan de Perdei en de Stelvio. De weg was bovendien stoffig, zoodat de deelnemers, die sneller wa ren dan hun voorgangers geweldigen last ondervonden van de stofwolken door dezen opgeworpen. Tot overmaat van ramp waren een aantal nieuwsgierige koeien uit een na burig weiland losgebroken en dartelden nu over den weg, waarop een honderdtal wa gens achter elkaar in het stof hun gemiddel de van 45 K.M. per uur trachten te halen. Het was een toomelooze verwarring, waar bij zoo goed als niemand zonder strafpunten bleef. Hoe groot een ieders portie is, dat is nog niet bekend, maar de strafpuntenregen daalde kwistig neer. De deelnemers, die meenden dat hiermede de misère van den dag voorbij zou zijn, kwa men wel zeer bedrogen uit. De Galibier moest nog afgedaald worden, er kwamen nog andere bergpassen, waaronder de einde looze Crox de Fer, met een gruwelijk wegdek vol steenslag en gruis met somtijds water vallen, die een uitweg over deze wegruime zochten. Het einde naderde, de eindcontrole te Gro- neble kwam angstwekkend dicht nabij en de rijders worstelden en zwoegden nog altijd maar in de bergen, de meeste met vele minu ten achterstand. Zoodra er maar even een klein gedeelte behoorlijke weg kwam werd de gaskraan opengezet en daverden de wa gens naar beneden om heel spoedig daarna weer in hun vaart gestuit te worden door steenslag, gruis en andere ongerechtigheden Tot dan eindelijk te Vinille, 14 K M. voor Grenoble een groote nationale route zich voor de rijders opende. Wat er daar over deze 14 K.M. gejakkerd is! Men kan het zich in denken. Vele rijders waaronder alle Hollan ders wisten hier hun achterstand nog tot nul te reduceeren, maar tal van andere had den in den gruwelkamer der Fransche Alpen te veel minuten verloren om nog op tijd bin nen te kunnen wezen, zoodat zij na de straf punten op de Galibier en te Gronoble nog weer enkele bijkregen. TurijnGrenoble is voor vele deelnemers een zwarte dag geweest. Onze Nederlandsche successen. Hollands succes op den Internationalen Alpenrit is compleet. De Hollandsche deel nemers hebben zich op dezen bergwedstrijd, die de zwaarste was, die ooit gehouden is laten kennen op een wijze,, die niemand ver wacht had van rijders uit een land zonder bergen en bijna zonder heuvels. De Hollanders zelve hadden het zeker al evenmin verwacht en het behaalde resultaat is bijna ongelooflijk. Negen Hollandsche deelnemers zijn gestart en daarvan hebben er acht de finish bereikt. De eenige uitvaller was Staal op Bugatti, die 0 strafpunten had toen bij de beklimming van den Stelvio een steen zijn radiateur doorboorde. De andere acht Hollanders hebben allen de finish be reikt. Een dergelijk percentage kan geen en kel land aanwijzen, maar daarmede staan wij nog maar aan het begin van het Holland sche succes. In de klasse van 1100 tot 1500 cM3. stond onze landgenoot Schade met zijn Wolseley tegenover 25 concurrenten. Hij ein digde op de vijfde plaats met 68 strafpunten. Dit is een zeer verdienstelijke prestatie, maaT nu gaan wij over tot de zwaarste klasse, waarin de machines boven de 3000 cM3. in geschreven waren. Daaronder bevond zich een team het Ford team, bestaande uit de rij ders, Went, Dr. Sprenger van Eyk en Wiele man, allen op den nieuwen 8-cylinder Ford Verder de individueele rijders Van Beek Cal koen, van der Meulen en Van Abbe eveneens alle drie op den nieuwen 8-cyl. Ford en Dr. Weys, die een ouden 4-cylinaer Ford bereed. In deze klasse behaalde het Ford team den Alpencup, de hoogste onderscheiding voor een team, het Ford team, bestaande uit de rij- als Van der Meulen ieder een Gletscher cup behaalden, die de hoogste onderscheiding voor een individueel rijder is. Achter deze beide Hollanders kwam wederom een landge noot, Van Abbe eveneens op den nieuwen 8-cylinder Ford, maar met gesloten carrosse rie, die den tweeden prijs in deze klasse be haalde. Gaan wij de prestaties der afzonderlijke rijders in deze klasse na, dan zien wij tot on ze blijde verrassing, dat de 6 beste plaatsen ingenomen worden door 6 Hollanders en wel Van Beek Calkoen (Ford) en Van der Meu len (Ford), die met een gelijk aantal straf punten aan het hoofd van hun klasse gaan. Daarna volgt Went (Ford) met 15; Dr. Sprenger van Eyk (Ford) met 16; Wie leman (Ford) met 23 en Van Abbe (Ford) met 28 strafpunten. En dan komt eindelijk een deelnemer, die geen Hollander is aan de beurt, de Franschman Guichenné, die met zijn Delage 35 strafpunten opliep. Het is ver blijdend dit succes te mogen constateeren, maar belangrijker is het nog de oorzaken daarvan te analyseeren. Ik geloof, dat wel een der voornaamste factoren geweest is, dat de Hollanders zoo verbazend met het hoofd hebben gereden en zich door niets van hun stuk lieten brengen. Iedere rijder is geduren de den wedstrijd wel eens een paar minuten achter zijn tijd geweest in die onnoemelijk zware bergstukken waar de wegen somtijds op puinhoopen leken. Menig rijder beging dan de fout om te trachten zoo spoedig mo gelijk zijn achterstand in te halen, waardoor hij dan zijn machine over den kop joeg. De Hollanders hadden geduld, stukje voor stuk je, minuut na minuut haalden zij den verlo ren tijd in en kwamen tenslotte weer zonder strafpunten aan de controle. Na afloop van den rit werden tenslotte alle machines der deelnemers gekeurd, waarbij nog verscheide ne strafpunten voor mechanische fouten of beschadigingen uitgedeeld zijn. Van de zes Hollandsche Ford rijders kreeg hierbij geen een een enkele strafpunt en de controlecom missie sprak zelfs openlijk hare bewondering uit over den merkwaardigen goeden toestand waarin deze 6 Hollandsche Fords zich na een dergelijken moordenden rit bevonden. Tenslotte waren het juist de gecontroleerde bergstukken, waar het strafpunten regende, dat de Hollandsche Ford rijders zoo bijzon der boven de andere deelnemers in hunne klasse uitblonken. Er waren drie gecontro leerde bergstukken: de Pordoi, de Selvio en de Galibier. Op den Pordoi waren van der Meulen en van Beek Calkoen de eenige rij ders in hunne klasse, die den top met 0 strafpunten bereikten. Op den Stelvia was er niemand in deze klasse, die den top met 0 strafpunten bereikte, maar het waren weder om 2 Hollanders, die hier den besten tijd maakten en wel Van Beek Calkoen die 2 strafpunten en van der Meulen, die 3 straf punten kreeg. Toen kwam de finale der ge controleerde bergstukken op den smallen, stijlen Galibier en wederom bereikte hier een Hollander het mooiste resultaat in de zware klasse, nl. Dr. Sprenger van Eyk, die met slechts een enkel strafpunt boven kwam. Deze zich iederen dag herhalende Hol landsche successen waren des te opvallen der omdat zij eigenlijk zoo geheel onver wacht kwamen en groeiden tenslotte uit tot „de groote sensatie" van dezen vijfden Al penrit. Toen het eindresultaat bekend was leek 't of men in e Ford garage te Nia dol was geworden. De Ford dealers uit den om trek waren telegrafisch opgeroepen en met de Hollandsche Fordrijders in hun bestofte en bemodderde wagens voorop werd een rondgang door de stad gehouden. Onbeken de Hollanders, die toevallig in Nia vertoef den kwamen hun landgenooten geluk- wenschenhet was een complete Hollandsche triomph aan de Azuren Kust. Mr. P. H. L. Lamberts Hurretbrinck. Motorsport. WEDSTRIJDEN TE HILVERSUM. In het gemeentelijk sportpark te Hilversum werden Zondagmiddag snelheidswedstrijden gehouden, waarbij verscheidene valpartijen plaats hadden. De Nortonrijder de Graaf kwam in den wedstrijd voor nieuwelingen 350 c.c. in de der de ronde bij het nemen van de tweede bocht te vallen doordat zijn stearingdemper brak De renner ging over den kop en hoewel hij niet ernstig gewond was, werd het noodig geoordeeld hem naar het ziekenhuis over te brengen. G. A. de Ridder, op Ariel, viel bij den seniores-wedstrijd 350 c.c. door het bre ken van een gaskabel. Doordat hij niet vol doende remmen kon, reed hij tegen een schut ting, waardoor hij een verwonding aan een der voeten opliep. Bij de juniores 500 c.c. tenslotte viel C. Haring op B.S.A., de Dou- glasrijder Ph. JXC. de Vries vloog over hem heen. Haring bleef ongedeerd, de Vries kreeg een teenblessure. De uitslagen luiden: Nieuwelingen 250 c.c. verreden in twee manches, le manche: 1. J. J. Cordang, O.K. 3 min., 51 1/5 sec.; 2. J. Versluis, O.K. 3 min., 53 sec. 2e manche: 1. J. J. Cordang, O.K. 4 min. 9 1/5 sec.; 2. J. Versluis, O.K. 4 min., 12 1/5 sec. Totale puntentelling: 1. J J. Cordang, 2. J. Versluis. Nieuwelingen 350 c. c. verreden in twee manches, le manche: 1. G. van Ekris, Eysink, 3 min., 54 3/5 sec.; 2. L. van der As, Royal Enfield, 4 min., 3/5 sec. 2e manche: 1. G. van Ekris, Eysink, 4 min., 9 4/5 sec.; 2. G. N. Koning, M. A. G. 4 min., 15 4/5 sec. Totale puntentelling: 1. G. van Ekris, 2. L. van den As. Juniores 350 c. c. verreden in twee man ches. le manche: 1. G. de Jong, Royal En- fie d, 3 min., 36 2/5 sec 2. J. Westerop, Velocette, 3 min., 38 4/5 sec. 2e manche: 1. J. Westerop, Velocette, 3 min., 42 sec.; 2. G. de Jong, Royal Enfield, 3 min., 43 4/5 sec. Totale puntentelling: 1. G. de Jong, 2. J. Westerop. Seniores 350 c.c. verreden in twee series en een finale, le serie: 1. A. Hartman, Royal Enfield, 3 min. 34 4/5 sec.; 2. J. Bosman, Velocette, 3 min., 35 4/5 sec., 2e serie: 1. O. J. van Dijk,, Lady, 3 min., 3*3 1/5 sec.; 2. Jac. Schot, Rudge, 3 min. 43 4/5 sec. Finale: 1. A. Hartman, 3 min. 34 sec.; 2. Jac. Schot, 3 min. 35 1/5 sec.; 3. N. Kuyper, 4. G. J. van Dijk, 5. J. Bosman. Nieuwelingen 500 c.c. verreden in twee manches, le manche: 1. H. J. Bolhaar, Nor ton, 3 min., 46 sec.; 2. H. Buys, Douglas, 3 min., 54 sec. 2e manche: 1. H.«Buys, Dou glas, 3 min., 52 3/5 sec.; 2. H. J. Bolhaar, Norton, 3 min., 55 sec. Totale puntentelling: 1. H. J. Bolhaar, 2. H. Buys. Seniores 500 c. c. verreden in drie man ches, le manche: 1. A. Hartman, Motosa- coche, 3 min., 25 sec.; 2. G. J. van Dijk, La dy, 3 min. 26.2 sec.; 2e manche: 1. Jac. Schot, Ariel, 3 min. 21 sec.; 2. G. J van Dijk, Lady, 3 min. 23 sec.; 3e manche; 1 Schot, Ariel, 3 min. 25.6 sec.; 2. A. R K. van der Pluym, Norton, 3 min. 29.8 sec. To tale puntentelling: 1. Jac. Schot, 2. A. Hart man; 3. A. R. K. van der Pluym, 4. G. J- van Dijk. Juniores 500 c.c. verreden in twee man ches, le manche: 1. P. F. van Dinter, Ariel, 3 min. 45 sec.; 2. W. van Gent, Rudge (af gevlagd), 2e manche: 1. P F van Dinter, Ariel, 3 min. 50 6 sec.; 2. E. W. Pollee, Tri- umph. 3 min. 59.8 sec. Totale puntentelling: 1. P. F. van Dinter, 2. W. van Gent. Langebaan-race voor seniores 500 cc.: 1. Jac. Schot, Ariel, 5 min. 33.2 sec.: 2 van Wingerden, Motosacoche, 5 min. 34.6 sec.; 3. A. R. K. van d;r Pluym. Norton, 3 min. 35,4 sec.; 4. A. Hartman, Motosacoche. Langebaan-race voor seniores 350 c.c.: 1 G. J. van Dijk, Ladv, 5 min. 51.6 sec 2 Jac. Schot, Rudge. 6 min. 7.6 sec 3 M van den Berg, H. D.; 4. L. F. Breeman, F.N. Kanosport. „ZAANRACE 1933". De „Zaanrace", hei sportevenement in de Nederlandsche Kanowereld, zal dit jaar ge houden worden op Zondag 20 Augustus a s Men verwacht een record aantal inschrij vingen. De organisatie berust bij de Z. W. V. „Stormvogels" die thans haar 10-jarig be staan herdenkt, terwijl de wedstrijden staan onder auspiciën van den Nederlandschen bond van kanovereenigingen. De baan voor „De Zaanrace" loopt zeer waarschijnlijk weer vanaf Markt (Wormer- veer) tot Zaanbrug (Zaandam) v.v. en heeft een lengte van 10 K.M Dit traject is een der mooiste deel en van €e Zaanstreek, het geen aan deze wedstrijden zulk een bijzon dere populariteit geeft. Bij het in de nabij.:eid van het wedstrijd terrein idyllisch gelegen clubhuis der Z W.V „Stormvogels" het Herderskind te Zaan dijk is ruime en goede kampeergelegen heid, zoodat van verre komende veretnigin- gen tevens een week-end van dit jaarlijksche kanofeest kunnen maken. Voor deze kam peerders zal bij genoegzam" deelname een auto-tocht langs de Zaansche bezienswaar digheden worden gehouden, waaraan door de Zaansche Vereeniging van Vreemdelin genverkeer bereids medewerkirfg is toege zegd. De inschrijving mede voor de dien dag te houden vereenigingsklassewedstrijden over lange baan voor heeren en voor de dames race over 300 Meter om den „Stormvogel- Beker" is opengesteld voor alle leden van bij den N. B. K. aangesloten vereenigingen en nersoonlijke leden. De prijs van den da" is de groote zilveren wiscselbeker, beschikbaar gesteld dou den heer A. G. A. Verstegen, burgemeester van Koog aan de Zaan. Voetbal. LANGRO—ALKM. CRT. 5—4. Dat was gisteravond een prettige, sportieve wedstrijd, waar het aan spanning zeker niet ontbroken heeft. Reeds direct na den aan vang maakte Langro het eerste doelpunt dat op min of meer ongelukkige wijze uit de handen van onzen keeper viel. Full speed werd een aanval op het Lan- gro-doel ondernomen en niet lang daarna stonden de partijen weer op gelijken voet. De rust kwam met 33 en na het kopje thee werd onder enthousiast gejuich van de vele toeschouwers de tweede helft gespeeld. Langro scoorde tenslotte in deze periode het eerst, maar nog lang voor het eind haal den we op en maakten eveneens een tegen- goal. Onderling werd besloten den wedstrijd met twee maal 7% min. te verlengen, in welken tijd wij wel zeer ongelukkig waren, want in het strafschopgebied maakte een onzer spelers hands en dit was ons noodlot, want uit de hieruit toegekende penalty scoor de Langro het winnende doelpunt. Na afloop reikte de heer Moens in een geestig speechje de „plak" aan de winnaars uit, den wensch uitsprekend, dat een andere maal op meer normaler wijze het eind aan een voetbalmatch zou komen. POSTDUIVENVEREENIGING „DE POSTDUIF". Bovengenoemde vereeniging hield Zondag 30 Juli een wedvlucht van St. Kat. Wave. Afstand 175 K.M. Los 8 uur Wind Zuid-West. Aankomst als volgt: J. Huiberts 11.06 17 N. Ypma 11.11.23 J. Huiberts 11.12.07 Idem ll.lo.12 N. Ypma 11.13.53 S. Hoogakker 11.15.37 A. J de Wit 11.15 44 Th. Buissink 11.16.07 J. Huiberts n.16 io D. Pilkes 11.16 34 Th v. d. Kamer 11.17.33 C. Rabeling 11.17.48 N. Ypma 11.19.35 S. Hoogakker 11.20 08 Th Buissink 11.20.25 Idem 11.20A2 Idem 11.21.19 N. Ypma 11.21.45 Jos. v. d. Kamer 11.22.20 Th. Buissink 11.22.28 A. J. de Wit 11.23.04 C. Rabeling 11.24.08 Th v. d. Kamer 11.25 20 R. Reijmer C. Rabeling D. Pilkes li o,3* A. J. de Wit ïi ÏI55 Jos. v. d. Kamer 11a Bovengenoemde vereeniging TL Zondag 6 Aug. een wedvlucht van \»d voorde. Afstand 1% K M. Los 7só Wind Noord-Oost. Aankomst als „^Ur< F Fe«en looT'r A. J. de Wit ïo 20Oft Th. Buissink !0S Idem jq 9o i a loüg 1(16111 10 A. J. de Wit in ïo o? J Huiberts iSHII 1037 35 10.38 38 Th Buissink J. Huiberts N. IJpma C. Rabeling D Pilkes Idem F. Feijen 10.39.08 10 39.47 1041 59 104226 10.47.52 DE ITALIAANSCHE OPERA WEDEROM IN ALKMAAR. In verband met het groote succes, hetwelk het eerste concert der solisten der N.V. Ita, liaansche Opera te Alkmaar heeft mogen oogsten, heeft de directie mede in verhand met de vele aanvragen, die bij haar zijn bin r.engekomen. in overleg met den heer Mooii' besloten een tweede concert in 't Gulden Vlies te geven op Vrijdag 18 Augustus as met medewerking van dezelfde solisten. Er zal een geheel nieuw programma ten gehoore worden georacht met fragmenten uit de opera's Mignon, Bohème, Lucia di Lammermoor, Werther. Paljas, Butterfly Gioconda Faust, Tooverfluit, en andere. We est voorzichtig met vuur In bosch en heide. (Niet officieel) 2de Klasse, 2de Hjst Trekking van Dinsdag g Augustus 1933 Hooge Prijzen f 5000.— 14015 f 2000.1591 f 1500.— 2227 5272 f 1000.— 2864 5191 20761 f 400.— 7202 7453 18129 f 200.- 706 2794 13554 f 100.— 614 5766 5802 9298 11240 15504 Prijzen van f 35. 12 21 47 53 66 117 144 154 165 190 19 1 200 214 218 252 323 343 351 370 401 485 499 501 532 562 587 646 672 712 725 738 758 858 859 888 904 914 968 1060 1115 1121 1144 1192 1341 1364 1383 1424 1436 1467 1500 1537 1540 1565 1576 1587 1676 1716 1719 1734 1748 1758 1788 1804 1901 2004 2109 213f 2139 2149 2206 2244 2253 2265 2300 2319 2372 2388 2400 2411 2430 2451 246 1 2467 2487 2515 2581 2631 2649 2672 2689 2706 2722 2727 2739 2745 2753 2762 2800 2833 2834 2863 2885 2898 2915 2920 2946 3013 3025 3027 3029 3087 3108 3112 3121 3140 3144 3150 3154 3178 3223 3243 3265 3321 3325 3327 3358 3379 3433 3449 3531 3622 3670 3703 3718 3732 3738 3762 3839 3850 3853 3869 3918 3927 3949 3S52 4021 4047 4048 4093 4150 4226 4270 4272 4288 4341 4345 4339 4394 4396 4522 4528 4576 4582 4594 4616 4620 4648 4650 4666 4686 4698 4765 4847 4882 4893 4903 4905 4919 4925 4948 4967 4996 5099 5107 5144 5207 5231 5258 5263 5333 5360 5440 5470 5486 5503 5516 5549 5559 5563 5576 5942 5671 5719 5770 5788 5789 5791 5824 5881 5908 59371 5989 5998 6C5S 6122 6127 6146 6151 6179 6192 6204 6214 6336 6398 6417 6422 6450 6472 6482 6592 6658 6736 6790 6830 6856 6861 6865 6876 6878 6910 6925 6940 6958 6982 6986 7015 7037 7068 7107 7117 7141 7154 7167 7177 7185 7280 7289 7302 7333 7336 7376 7476 7488 7504 7523 7633 7664 7802 7811 7842 7860 7985 8046 8110 8197 8239 8247 8313 8319 8393 8444 8501 8545 8546 8556 856o 8606 8616 8700 8720 8727 8783 8785 8818 8824 8859 8868 8884 8909 8921 8931 8978 9002 9003 9017 9019 9031 9052 9118 9136 9159 91»0 9186 9219 9269 9289 9317 9319 9350 9429 9461 9509 9514 9624 9657 9762 9781 9890 9852 9861 9863 9932 9933 9960 9975 9984 9993 10028 10056 10116 10129 10167 10194 10199 10235 10238 10258 10283 10290 10302 10356 10467 10511 10513 10530 10553 10556 10571 10591 10639 10686 10693 10715 10725 10734 10747 10748 10766 10768 10797 10817 10862 10874 10887 10894 10920 10980 10966 10976 10995 11102 11112 11117 1U20 11147 11166 11195 11250 11305 11312 11315 11324 11136 11349 11409 11419 11422 11495 11610 11623 11648 11651 11652 11662 11664 11670 11672 11703 11786 11789 11831 11839 11848 11852 11860 11861 11874 11934 11954 11969 11972 11991 12040 12048 12071 12080 12087 12174 12216 12336 12347 12351 12399 12415 12444 12448 12488 12547 12643 126» 12663 12708 12739 12780 12796 12809 12821 128» 12889 12960 12981 12984 13076 13084 13098 131» 13168 13209 13211 13253 13306 13329 13424 134« 13483 13498 13534 13587 13603 13607 13620 136» 13683 13730 13791 13814 13824 13872 13907 13939 13943 13950 14018 14034 14047 14120 14145 141™ 14179 14191 14207 14211 14212 14269 14303 l«j» 14341 14464 14481 14552 14567 14631 14634 1»» 14730 14762 14773 14776 14867 14872 14913 149» 14950 15004 15043 15081 15110 15165 15187 15"* 15195 15207 15222 15252 15300 15308 15464 15®° 15505 15520 15566 15579 15580 15592 15593 153W 15607 15636 15644 15649 15743 15757 15777 15» 15867 15881 15924 15931 15946 15983 16045 16"g 16138 16171 16195 16260 16271 16314 16331 1»- 16394 16414 16425 16493 16521 16568 16588 1» 16599 16601 16612 16643 16645 16656 16696 w 16769 16870 17014 17030 17035 17036 17064 i 17077 17082 17083 17087 17093 17128 171M j 17262 17266 17326 17382 17387 17394 17447 i 17519 17528 17529 17538 17553 17565 17o95 i 17716 17725 17743 17765 17773 17779 17781 X7S30 18108 17915 17932 17933 17966 18002 18012 18W» 18115 18133 18188 18189 18196 18237 18260 18310 18324 18350 18384 18404 18492 185» 18578 18582 18608 18664 18683 18700 181» 18802 18870 18898 18917 18920 18980 18W» ^jg] 18992 19016 19025 19071 19103 19122 191' 19210 19225 19257 19304 19308 19359 i»« ^571 19474 19481 19482 19519 19522 19548 1» 19625 19632 19652 19674 19680 19752 1» ^54 19777 19785 19821 19956 20010 20020 2 2fl203 20074 20079 20100 20114 20118 20127 2 20236 20241 20243 20251 20279 20354 2 20482 20488 20513 20520 20536 20561 2» jgfP 20665 20795 20832 20842 20843 2087» 20982 VerbeUrtaitt 2e kl. 1» 15297. tfUT»

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1933 | | pagina 8