Spoct ^Binnenland Staatsioledi Afdeeling I. Aideeling IQ. lste klasse VitesseTubantia Enschedesche Boys—A.G.O.V.V. Hengelo—Wageningen P.E.C.Enschede HeraclesGo Ahead Aideeling IV. lste klasse Willem II—N.O.A.D. Aideeling V. lste klasse VeendamAchilles Be QuickFriesland G.V.A.V.Sneek FrisiaAlcides DE WERELDKAMPIOENSCHAPPEN TE ROME. De regeling voor Nederland. DE RALLYE MONTE CARLO. VERKEERSONGEVALLEN branden. kon het publiek om ongeveer vier uur de Peli kaan-post afhalen. Er waren vijf man noodig om te helpen. Groningen heeft echter ook in ander opzicht kranig werk geleverd, evenals Arnhem trouwens. In het hooge Noorden slaagde men er nog in de Indië-post naar Delfzijl en Appingedam te brengen, waar men daarna ook nog gele genheid had de post af te halen. In Gelre's hoofdstad zorgde men nog voor doorzending naar omliggende plaatsen in den Achterhoek. En waar de post al te laat arriveerde, is ze toch in ieder geval bezorgd in de eerste bestelling van Nieuwjaarsdag. SOER IS EEN DRENT. De Havelters zijn trotsch op hnn „Piet". De heer A. Waterbolk te Havelte schrijft aan het „Nieuwsblad van het Noorden": De snelle vlucht van de Pelikaan naar Indië v.v. heeft terecht groote bewondering gewékt, niet alleen in Nederland, maar in de geheele wereld. Hulde aan de dappere bemanning, voor de wijze, waarop zij den naam van de Neder- landsche luchtvaart hoog heeft gehouden! Voor één van de kranige vliegeniers, nl. •piloot Soer, vragen wij even speciale aan dacht, niet, omdat wij zijn verdiensten hooger aanslaan dan die van de anderen, maar omdat Soer uit Havelte geboortig is en wij de loopbaan van dezen bekwamen piloot der K. L M. meer van nabij hebben kunnen volgen. Er zijn menschen, die door geboorte of levensomstandigheden hun weg geplaveid vinden en zich daarom zonder veel moeite een vooraanstaande plaats verwerven in de maatschappij. En er zijn anderen, die beschikkende over goede gaven van verstand en hart langs een moeilijken weg, maar bezield met een ijzeren wil, soms nog meer bereiken. Tot die „anderen" behoort piloot P. Soer. 1 Voor hem den eenvoudigen Drentschen [jongen uit den kleinen boerenstand die geen ander onderwijs had genoten dan de zeven leerjaren van ae HavePer dorpsschool, was het lang niet gemakkelijk om vooruit te komen in de wereld. Er stonden niet zooveel iwegen voor hem open. Al toonde hij dan ook reeds als schooljon gen en later als beambte aan het distribu tiebedrijf eigenschapr en te bezitten, die hem in zijn verdere leven zouden te pas ko men al was hij een pittige, vlugge jongen, met plichtsgevoel en aanleg voor velerlei din gen, o.a. de techniek; niemand heeft toen kunnen denken, dat uit hem een der be kwaamste gezagvoerders van de K L.M. thans bijna een wereldberoemdheid zou kunnen groeien. De omstandigheden waren immers zoo tegen hem! Maar welk een wilskracht bleek in dezen jongen Drentenaar te zitten, toen hij eenmaal vasten grond onder de voeten had! 't Lijkt alles zoo heel eenvoudig met die promotie van hem: zijn vrijwillige verbinte nis bij het leger, zijn spoedige bevordering tot sergeant, zijn verbintenis bij het korps Vliegeniers te Soesterberg, zijn voorspoedig vliegbrevet en zijn aanstelling als piloot bij de K.L.M. zóó eem-oudig, als later zijn vluchten over de SyrLche woestimen en de oerwouden van Sunatra ouden zijn! Maar wij weten wel beter! Wij weten hoe veel ingespannen zelfstudie noodig is ge weest, om het zoover te brengen, hoeveel ken nis van de techniek, van aardrijkskunde en vreemde talen en allerlei andere vakken. Soer beeft moeten verwerven. Daarvoor was noo dig die sterke wil -n die volharding, welke hem kenmerken. Daardoor is hij van „etappe tot etappe" om in de taal der vliegeniers te spreken de ontwikkeling deelachtig ge worden, die het hem mogelijk maakte het einddoel te bereiken. Nog een tweetal eigen schappen hebben hem daarbij geholpen Door zijn eenvoud en zijn eerlijk rondbor stig karakter was hij reeds van zijn jeugd af „enfant eheri", en dat is hij gebleven. Zoo nu en dan zien wij hem in Havelte terug, en dan is hij „Piet Soer" als steeds, die nog graag eens zijn vroegere superieuren en dorpsgenooten opzoekt of zich vertoont bij de „meesters" en de kinderen in de dorps school om eens van zijn vliegavonturen te vertellen. En Piet met zijn blij-lachend gezicht en zirn prettig karakter is welkom bij ieder een En thans deze prachtige Holland—Tndië- vlucht in de donkere daven vóór en na Kerst mi en in stikdonkere nachten! Dat Piet Soer fot de moedige bemanning behoort, die dit feit heeft mooen volbrengen, verheugt allen, di hem kennen. De Havelters. de Drentenaren, zij rekenen het tot een eer, dat uit hun midden is voort gekomen een man, wiens naam in deze dagen op aller lippen is m die door nauwgezette plichtsbetrachting, door wilskracht en ener gie. door taaie volharding, zich een roem heeft verworven a's maar weinigen is bescho ren! POSTVLTTCHTFN OP IbPVE, De Kwartel is gisteravond laat uit Caïro fe Bagdad aangekomen. De Ijsvogel is te Singapore aangekomen Voe tb a 1. WÏDSTRIJDPROGRAMMA VOOR ZONDAG 7 JANUARI 1934. lste klasse Htrmes-D.V.S.Haarlem A.D.O.'t Gooi H.F.C.Z.F.C. V.S.V.Sparta Feijenoord—Ajax 2e klasse A KinheimH.R.C. Z.V.V.A.F.C. ZeeburgiaW.F.C. O.V.V.O.West-Frisia D.W.S.A 1 c m. V i c t r a A. P. de Lang 2e klasse r T.O.G.De Spartaan Velox—D.O.S. V.V.A.—B.F.C. Blauw-WitHercules E .D.O.—Bloemendaai J. P. Assink Fr. Dorjée 3e klasse A Hollandia—D.W.V. MeervogelsDe Meteoor AssendelftK.V.V. O.S.V.—De Kennemers Helder—Purmersteijn 4e klasse A UitgeestSucces A 1 k m a a r—Schagen A 1 k m. Boy sD.T.S. Vrone—Texel Reserve 2e klasse A West-Frisia IID.W.S. II W.F.C. II—V.S.V. II Alcm. Victrix II—K.F.C. II Koorstra A.F.C. II—De Spartaan II H.R.C. II—Blauw Wit III Reserve 3e klasse A De Kennemers IIHelder II W.F.C. III—O.S.V. II Z.F.C. III—Z.V.V. II Alcm. Victrix IIIHollandia III C. v. d. Hoven Ajax IVDe Volewijckers II. Juniores B Hollandia—A1 c m. Victrix H. A. L. Kühne W.M.S.Watergraafsmeer T.O.G.—D.W.V. Z.F.C. (B)De Spartaan Afdeeling II. lste klasse XerxesExcelsior K. F.C.—Stormvogels D.H.C.—D.F.C. HilversumR.C.H. Middelburg—B.V.V. P.S.V.Eindhoven N.A.C.—M.V.V. (Sportkroniek) Naar wij vernemen zal a.s. Zondag 7 Januari te Londen een conferentie wor den gehouden tusschen de heeren R. W. Seeldrayers (België), J. J. Lotsy (Ne derland) en Murphy en Rijder (Ierland) teneinde te geraken tot de definitieve vaststelling der data voor de wedstrij den NederlandIerland en Ierland België. Voorts zal ter conferentie be sproken worden de verdeeling der re cettes der voor deze groep te spelen wed strijden alsmede de benoeming van scheidsrechters voor deze ontmoetingen. Automobilisme. De Sporting Club de Monaco is er in ge slaagd om ieder jaar gedurende de maand Januari alle automobielclubs in Europa, alle douane-autoriteiten en de geheele Europee- sche pers voor haren „Ralley Monte Carlo" te mobiliseeren. Er gaat van dezen rit, waar in naast hooge sportieve en touristische ele menten ook heel veel romantiek zit, een fasci- neerenden invloed uit op het publiek. Gedu rende vier dagen lang van 20—24 Januari wordt Europa in een tournooiveld her schapen en rollen de auto's vanaf de uithoe ken van ons werelddeel naar Monte Carlo toe, door sneeuw en ijs en mist in het Noor den en over de onbegaanbare wegen van den Balkan, door de lange donkere winternachten en gedurende de korte uren van koud en glansloos zonnelicht. Dit jaar is deze rit voor ons land van spe- iaal belang, omdat zich onder de deelnemers een aantal bekende Nederlandsche rijders be vinden, o.a. de Ford-rijders Dr. J. Sprenger van Eyck, A. A. J. Wieleman, J. v. d. Meu- len, N. Went en anderen. Startplaatsen en controles zijn over geheel Europa verspreid, vanaf John O'Groats, het noordelijkste punt van Schotland, Gibraltar in Spanje, Valen- cia in Portugal, Umea in den Poolcirkel en Athene, den uitersten Zuidhoek van den Bal kan. En alle hoofdplaatsen die daartusschen liggen zijn controleposten waar de verre rei zigers zich moeten melden en van waar ook nieuwelingen kunnen starten, die eerst onder vinding van zulk een winterrit willen opdoen al vorens zich een volgend jaar als strijder voor de prijzen in den kamp te werpen. Want uit den aard der zaak zijn de prijzen slechts weggelegd voor hen die de grootste moeilijk heden overwinnen, waaronder de verste af stand een voorname plaats inneemt. Een be langrijke, maar toch niet de allerbelangrijk ste factor voor prijstoekenning vormt de at- stand Zoo geeft Athene 3786 K.M. duizend punten, terwijl Umea, dat slechts 2 en Tallin dat slechts 6 K.M. dichter bij Monte Carlo ligt 910, dus 90 punten minder geeft, het zelfde als Stavanger, dat op 3700 K.M. van Monte Carlo ligt. Behalve met den afstand is dan ook wel terdege rekening gehouden met de speciale moei'ijkheden van ieder tra ject en deze zijn voor de reizigers vanuit Athene zoo zwaar, dat het tot dusverre nog geen enkelen deelnemer gelukt is om op tijd door den Balkan te komen. De keuze van de startplaats is een „gok" De inschrijvingen sloten 26 December; wat weten de inschrijvers dan van weersomstan digheden, die 'n maand later. 20 Januari in de verschillende deelen van Europa zullen heerschen. Het kan wezen, dat het Noorden door sneeuw volkomen is geblokkeerd, maar het kan ook zijn, zooals de laatste maal, dat alle deelnemers uit het Zuiden in den Balkan bleven steken in de sneeuwhoopen, die op sommige plaatsen tot boven de wagens uit staken, terwijl de winnaars, die uit Tallin aan de Russische grens kwamen, langs een vrije route naar Monte Carlo snelden. Uit toeristisch oogpunt is de Ralley Monte Carlo van een niet te onderschatten belang, omdat zij er toe bijdraagt het gebruik van de auto zelfs onder de meest ongunstige om standigheden mogelijk te maken. Welke on dervindingen hebben de deelnemers niet ge bracht aan de fabrikanten van sneeuwkettin gen, die het mogelijk maken om zonder slip gevaar over spiegelgladde wegen te rijden. Hoevele ingenieuse vinden van deelnemers voor electrische ruitverwarming of verwar ming van den wagen zijn al niet door de in dustrie overgenomen, voordeelen, die mis schien in ons klimaat van niet overheerschend belang zijn, maar die in minder gezegende streken de auto verlost hebben uit haar win- terisolement. Begrijpelijk is dan ook de gees.- drift waarmede ieder jaar de deelnemers aan, den Rallye Monte Carlo juist in het hooge Noorden, in Noorwegen en in Zweden in Lapland en den Poolcirkel door de bevolking ontvangen worden. Deze reizigers naar het Zuiden brengen daar in die koude streken bovendien voor een oogenblik de suggestie van de warme Azurenkust. Met een lichte heimwee vergezelt hen de bevolking in ge dachte op hun langen reis naar de zon. Zwaar is de rit voor de deelnemers, maar onnoemlijk veel wordt van de wagens ge vergd. De reizigers kunnen zich beschermen met warme kleeding, sneeuwlaarzen, schapen vellen en bontmutsen en bovendien wisselen zij elkander aan het stuur af, daar in iederen wagen twee of drie of vier bestuurders zitten. Maar de wagens krijgen nimmer rust, die moeten rijden dag en nacht over de meest onbegaanbare wegen over den ijzel en sneeuw in het Noorden of over de wegen van den Balkan die vergietteilen van diepe kuilen in rotsachtigen bodem zijn. Veel extra voor zorgen kunnen voor de wagens niet genomen worden, omdat het reglement standaard mo dellen voorshrijft. Een der voorzorgen, die genomen worden belasten die beklagens waardige wagen nog des te meer. Welk extra gewicht torsen zij niet aan sneeuwschoppen en houweelen, bestemd om ze uit te graven uit de sneeuw of los te hakken uit diepe grep pels ,aan takels waarmede zij met paarden uit een sloot getrokken moeten worden als zij door gladheid van den weg zijn geraakt, on danks de sneeuwkettingen, waarvan ook een aanzienlijk aantal in den wagen meegevoerd moet worden om de gebroken kettingen om de wielen te vervangen. Verder groote reser vetanks voor benzine en olie, die noodzakelij ke brandstoffen, die in Europa's onherberg zame streken, zoo moeilijk en gedurende de lange nachten in het geheel niet krijgen zijn. Beladen met al die honderden kilogrammen extra gewicht moeten deze standaardwagens voortsnellen over de afgrijselijkse wegen on der de meest abnormale omstandigheden, dag en nacht door, zonder rust, zonder on derhoud, zonder gelegenheid tot reparatie met een gemiddelde van 40 K.M. per uur, dat onder de normale omstandigheden der mooie wegen in onze beshaafde streken reeds niet gering te noemen is. En als zij dan eindelijk komen op die mooie wegen van ons werkelijk Eropa, dan krijgen zij nog geen rust, maar worden zij opgejaagd door een gemiddelde van 50 K.M. per uur, dat het reglement voor de laatste 1000 K.M. eischt. Een wagen, die Monte Carlo uit een der uithoeken van Europa bereikt onder derge lijke omstandigheden, heeft daarmede zijn brevet van absolute vertrouwbaarheid ver diend. En dat telken jare nog zoovele wagens de Azuren-kust bereiken is een triomf voor de Auto-industrie. Dit gevoel van zekerheid en vertrouwen in de moderne auto, dat de Ral lye Monte Carlo ieder jaar bij den aanvang van het nieuwe seizoen het publiek schenk' is zeker niet de geringste verdienste van de zen grootsch opgezetten rit. P. L. H. LAMBERTS HURRELBRINCK BANKBEDIENDE GEVLUCHT. Met medeneming van drie mille. Vrijdagmiddag heeft een 22-jarige bedien de van een bijkantoor der Nederlandsche Middenstandsbank te 's-Hertogenbosch kans gezien door het fo-ceei en van een lade op het kantoor een bedrag van 2900 aan Neder- landsch bankpapier en duizend Belgische francs te ontvreemden. Deze diefstal geschiedde gedurende den lunchtijd; het personeel was afwezig en het gebouw gesloten. De jongeman had zich even na het sluitingsuur de woning van den directeur vervoegd met de nmdedeelüg, dat hij iets vergeten had. Zoo werd hem door het woonhuis toegang tot het kanton* verschaft. Van die gelegenheid heeft hij gebruik ge maakt om een trommel en een geldlade te forceeren, waaruit hii bovengenoemd bedrag nam. De diefstal werd om 'wee uur, toen het personeel terugkeerde, ontdekt. De Bossche recherche heeft zich in vtrbard met het on derzoek naar Kleef begeven. Daar bevond zich een meisje, dat ils dienstbode te Vught in betrekking is en te Kleef met vacanbe was De jongeman verd er niet aangetroffen. Wel had hij gezegd, dat hij op Nieuwjaarsdag zou komen. In Den o.-ch teruggeke;rd, ont dekten de rechcc uzs een nieuw spoor dat naar Tilburg leidde. Er zoi' nl. gebleken zijn, dat de bankbediende Vrijdag vóór zijn ver dwijning was opgebeld door een Tilburgsche vrouwelijke kantoorbediende. Van de moeder vernam de recherche dat een jongeman, wiens beschrijving klopt met die van den ver- dwenene, met haar dochter naar Brussel was vertrokken. De politie begaf zich derwaarts, doch met de groote drukte der Svlvestervie- ring viel er weinig te bereiken. De Brussel- sche recherche houdt een oog in het zeil. Chauffeur met wagen van pont gereden en verdrenken. Een tractor imet aanhangwagen van de Brabantsche pakket, die den dienst Eindhoven—Amsterdam onderhoudt reed hedenmorgen bij Culemborg op dé pont over de Lek. Terwijl de tractor de pon,, opreed, brak een ijzeren haak, waarmee de pont aan den wal was ver bonden. De aanhangwagen duwde door zijn zwaarte de pont aan den wal weg, waardoor de wagen en de daarvóór ge-' plaatste tractor beide 'usschen de pont en den wal in de diepe Lek terecht kwa men Onmiddellijk stelde het personeel van de pont alles in het werk om de tractor, waarin zich de chauffeur be- I vond boven water te brengen Dit ge lukte evenwel eerst na een half uur. De levensgeesten van den chauffeur, den 24-jarigen ongehuwden P. v. d H uit Eindhoven, waren toen reeds geweken. Om 11 uur hedenmorgen was men er nog niet in geslaagd de zware aanhang wagen naar boven te brengen, daar de staaldraden, welke er aan werden be vestigd, steeds afbraken. Door tram overreden en gedood. Gisteravond ongeveer kwart voor tien is nabij de Aschbrug te 't Meer bij Heerenveen een ongeveer 50-jarige zwerver door de tram, komende uit de richting Gorredijk. overreden en gedood. Het lijk is naar het zie kenhuis te Heerenveen overgebracht. De ma chinist van de tram had voldoende signalen gegeven. Vermoedelijk heeft het slachtoffer, dat waarschijnlijk te Hattem woonachtig is, door den mist de tram niet opgemerkt. Woonwagen door auto aangereden; twee ernstig gevonden. Gistermiddag heeft te Oudehaske een ernstig ongeluk plaats gehad. Een woon wagen, komende uit Heerenveen, is aange reden door een particulieren auto, welke uit de richting Joure kwam. Een inzittenden van den woonwagen, een man en een vrouw, werden zoodanig gewond, dat zij in ernstigen toestand naar het ziekenhuis te Heerenveen moesten worden overgebracht. Van den man is een voet verbrijzeld, terwijl de vrouw een ernstige hoofdwonde en snijwonden in het gelaat opliep. Het paard, dat voor den woon wagen was gespannen, moest worden afge maakt. De woonwagen en de auto werden ernstig beschadigd. De inzittenden van den auto, een dominé's familie, benevens de chauf feur, kwamen er zonder letsel af. Wielrijder dood gereden. Gisteravond omstreeks 10 uur had oiider Doorwerth tegenover den kasteel- weg een doodelijk ongeval plaats. De bakker B. keerde per rij viel huiswaarts van Renkum naar Oosterbeek en reed op den rijweg. Langs den weg stond een chauffeur zijn auto te repareeren. Uit de richting Arnhem kwam een vrachtauto Op het zelfde moment kwam de tram uit de richting Renkum. De bestuurd jc van den auto wilde nog juist vóór de tr-am passeeren, de auto maakte een slingerende beweging, zoodat deze te veel rechts van den weg kwam De wiel rijder werd door den auto gegrepen en ernstig gewond. Hedennacht is Ir1" aan de bekomen verwondingen in het ge meenteziekenhuis te Arnhem over leden De ongelukkige was "25 jaar en ongehuwd. Auto geslipt, twee kinderen ernstig gewond. Gistermiddag reed de heer de Klerk uit Goes met zijn vrachtauto geladen met hout op den dijk die loopt van Hoe- dekenskerke naar 's-Gravenpolder. Ter hoogte ongeveer van 's-Gravenpolder slipte de auto tengevolge van de glad heid van den weg en reed van den dijk Twee jongetjes, van 5 en 7 jaar, wa ren tsr plaatse aan het spelen De kin deren die bezig waren met een slede van den dijk te rijden, kwamen onder den auto terecht. Het 5-jarige jongetje kreeg een ernstige hersenschudding, het 7-jarige jongetje liep ernstige in wendige kneuzingen op. De toestand van de beide kinderen is zorgwekkend Auto ingereden op drie jongelieden. Zondagavond omstreeks halftwaalf is een auto op de Hoogstraat te Oister- wijk in volle vaart op drie jongelui in gereden. Een van hen, de 17-jarige YV werd met inwendige kneuzingen en een hoofdwonde naar zijn woning vervoero Daar is hij in den loop van den nacht aan de gevolgen overleden Twee an dere jongens, zekere K. en B. uit Oister- wij-k, liepen verwondingen op aan ar men en beenen. De autobestuurder reed zonder zich om het slachtoffer te be kommeren door. De politie slaagde er in hem op te sporen Hij is een inwoner uit Tilburg. Hij is in arrest gesteld. ONBEWAAKTE OVERWEGEN. Vrachtauto door trein gegrepen. Gistermorgen is op den onbewaakten overweg te Heiligerlee e n vrachtauto geladen met stroo, toebehoor en de aan den heer van Uffen uit Winschoten, door den trein, komende uit de richting Winschoten, gegrepen. Van den auto werd het achterste gedeelte totaal ver nield Drie personen, die in de cabine zaten, kregen geen letsel. De trein had 20 minuten vertraging. BRAND OP DE BATAVIER II. Tijdens zrwaren Londenscfcen mist. Maandag is een brandje uitgebroken ■boord van de Batavier II, liggende te den aan de Batavier-aanlegplaatsen aan 1 heemshet vuur was ontstaan in een scheeps-hut en kon door de brandweer nen een uur geheel bedwongen worden leen de genoemde hut brandde uit. Tijdens het uitbreken van den br heerschte in Londen een mist, gelijk die jaren niet zoo hevig in het toch om „fog beruchte Londen is voorgekomen brandweer, die voor het brandie was alarmeerd en die zich onmiddellijk c waarts begaf, was zelfs genoodzaakt om manschappen voor de spuiten te doen loopen aangezien geen handbreedte jli6 s,raten aanwezig was en dus van geen sprake kon zijn. aan Lon- de mid- bin- A1 brand in zijn De ge der de uit zicht i rijden van een lucifersdoosje erdoor heen was ge mengd. Hoewel de bus, die ook gevuld was met dienstpoststukken, gedeeltelijk was uit gebrand, heeft het vuur in deze gesloten ruimte bij gebrek aan zuurstof geen omvang kunnen aannemen. Het kantoor stond dien tengevolge vol rook en de vloer was door drenkt met petroleum. De politie is den ver- moedelijken dader op het spoor. Boerderij verbrand. Te Eefde, gemeente Gorsel (Geld.) is afge- bran de boerderij van en bewoond door J. W. Poessen en gelegen aan den Dortherdijk. Wegens gebrek aan water daar in de buurt brandde het perceel geheel uit. Kot in brand geraakt en in bed gesprongen? Gistermorgen is te Heesch, bij Oss, de woning van de weduwe Goossens op de Lage Wijts afgebrand De brand werd het eerst bemerkt door de vrouw. Zij wekte haar zoon, wiens bed reeds had vlam gevat. Hij kon het leven nauwelijks redden. Toegeschoten buren slaagden erin net vee bestaande uit een koe, een kalf en enkele var kens, te redden. De inboedel is geheel ver brand. Drie bankbiljetten van 100, die in een portemonnaie in een geldkistje geborgen waren, zijn verschroeid, doch zullen waar schijnlijk nog door de Nederlandsche Bank vergoed worden. Men vermoedt dat de brand ontstaan is doordat de kat die voor de kachel lag te slapen, in brand is gevlogen en brandend in het bed van den zoon is gesprongen. Het huis is niet verzekerd, de inboedel wel. Boerderij afgebrand. Gistermiddag is brand ontstaan in de boer derij van S. Keiser te Koegras, gemeente Den Helder. Vermoedelijk is de brand door kort sluiting in den stal ontstaan. De op stal staande koeien konden nog bijtijds worden losgesneden en het land ingejaagd. De schuur met een groote partij hooi en stroo, alsmede eenige landbouwwerktuigen gingen verloren. Het voorhuis, dat met een brand muur van den stal was gescheiden, werd be houden. Poging tot brandstichting in de arbeidsbeurs te Haarlem loen gistermorgen om negen uur de amb. L nf,",* A'WjWwin. m «taSertS i te Haarlem hun kantoor, een in 1933 nieuu, gebouwd houten noodgebouw tegenover het t?adhuis binnentraden, ontdekten zij dat ii den nacht een poging was owiaan (Niet officieel) 4de klasse, 2de lijst Trekking van Woensdag 3 Januari 1934 Hooge Prjjgen 5000.— 16962 2000.— 19173 1000— 2759 15784 400— 6205 17875 100— 317 2955 4532 11722 12130 13518 13648 14572 Prflzen van 65. 4 8 12 24 41 61 «7 70 123 161 195 233 251 299 318 338 372 432 450 529 534 557 640 647 643 668 674 678 705 769 791 803 814 855 899 936 955 957 1071 1075 1101 1171 1192 1245 1270 1293 1333 1348 1375 1382 1388 1428 1430 1439 1471 1490 1500 1505 1522 1558 1599 1603 1605 1635 1659 1660 1661 1713 1727 1752 1774 1777 1816 1844 1971 1982 198a 2003 2007 2034 2069 2121 2151 2152 2176 2196 2222 2292 2311 2407 2418 2463 243a 2505 2508 2546 2562 2565 2567 2569 25ö'2 2596 2622 2671 2685 2750 2753 2814 232a 2837 2920 2924 3C20 3025 3075 3076 3120 3197 3202 3225 3239 3263 3377 3395 J410 3427 3428 3431 3455 346U 3478 3499 35x5 3530 3555 3620 3624 3657 3684 3693 372t 3784 3803 3818 3820 3916 4074 4080 4094 4101 4146 4199 4203 4206 4212 4262 4292 4303 4304 4400 4448 4462 4476 4501 45U< 4538 4575 4590 4670 4674 4685 4687 «707 4717 4760 4779 4832 4894 4901 4969 5034 5058 5060 5064 5083 5127 5131 5140 5247 5299 5422 5423 5428 5446 5463 5490 5499 5509 5514 5521 5543 5679 5682 5639 a693 5805 5814 5829 5850 5874 5942 5950 5951 6008 6016 6043 6048 6075 6112 6134 6138 6175 6184 6303 6321 6330 6331 6379 6419 6452 6500 6511 6541 6564 ba80 6640 6644 6667 6670 6663 6744 6775 6816 6926 69a0 6984 7035 7061 7065 7067 7012 7120 7131 7136 7152 7174 7182 7185 1212 7233 1254 7284 7312 7327 7366 7399 7432 7501 7571 7580 7595 7602 7658 7693 7698 7700 7721 7737 7765 7840 7928 7936 7941 7953 7957 7992 8005 8206 8210 8241 8262 8279 8301 8320 8323 8333 8335 8353 8367 8369 8545 8a79 8585 8629 8655 8663 8777 8790 8809 8832 6355 8874 8881 8883 8925 8935 9014 9031 9032 9096 9101 9105 9111 9123 9127 9158 9177 9210 9217 9234 9258 9269 9320 9344 9363 936T 9381 9388 5401 9417 9426 9429 9432 9452 9536 9546 955a 9601 9602 9626 9637 9663 9725 9771 9775 9809 9824 9830 8831 9835 9944 9969 9976 10011 10U56 10090 10120 10141 10153 10164 10173 10186 10199 10204 10342 10350 10361 10484 10492 10659 10690 10759 10809 10879 10887 10990 11031 11057 11158 11175 11224 11233 11279 11300 11304 11327 11341 11432 11435 11485 11505 11518 11529 11542 11622 11640 11691 11693 11710 11750 11755 11.69 11603 11844 11859 11863 11872 11893 11926 11933 12030 12051 12087 12111 12117 12133 12147 12251 12270 12272 12282 12344 12392 12444 12445 12464 12482 12489 12521 12523 12529 12559 12565 12a70 12584 12617 12640 12845 12750 12796 12805 12876 12878 12881 12897 12903 12993 13046 13110 i3U7 13132 13180 13279 13293 133»3 13313 13319 13335 13360 13363 13369 13387 13409 13465 134(9 *3499 13501 13510 13605 13626 13652 13695 13747 13752 13802 13817 13823 13838 13860 13946 13963 13997 14003 14048 14079 14111 14128 14160 14189 1*240 14242 14260 14276 14296 14324 14344 14358 14371 14383 14389 14424 14463 14480 14488 145L 14554 14561 14580 14594 14655 14686 14715 14810 14820 14843 14886 14913 14955 14957 14988 15040 15058 15061 15105 15162 15192 15203 15228 *5266 15275 15322 15330 15418 15444 15477 15489 15584 15661 15713 15722 15728 15753 15784 15794 15805 15878 15929 15932 15934 15943 15964 16108 16122 16124 16144 16169 16183 16198 16208 16253 16273 16330 16358 16384 16399 16455 16637 16551 16552 16577 16633 16665 16672 16678 16712 16715 16791 16803 16830 16900 16916 16918 16921 16922 16928 16946 16988 17001 17126 17203 17229 17233 17251 17288 17320 17338 17497 17501 17505 17509 17510 17523 17547 17558 17596 17685 17788 17813 17845 17848 17895 17901 17905 17972 17989 17999 18002 18028 18070 18082 18093 18196 18475 18481 18484 18504 18510 18511 18521 18530 18531 18550 18552 18590 18620 18629 18634 18647 18664 18687 18699 18714 lf718 18739 18747 18748 18736 18785 18826 18829 18852 18936 19072 19104 19113 19127 19138 19145 19146 19150 19165 19176 19178 19191 19231 19255 19274 19279 19305 19358 19383 19389 19431 19436 19470 19486 19525 19561 19686 19751 19869 19893 19907 19913 19918 19927 19917 19969 19976 20002 20009 20014 20042 20050 20076 20146 20157 20171 20320 20323 20344 20373 20406 20411 20412 20434 20461 20470 20478 20623 20676 «576 20628 20864 20701 20704 20721 20734 207» 0854 20861 20862 20920 20945 20974 20985 20996 Verbeteringen 4e klasse le UJst (ooraak* lef storing): 014 m. s. 540; 10732 m. 107MI 4502 m. s. 14501; 15891 m. z. 15871: 18193 m. a. .8192.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 8