wal een p*jn I £uchtvaact J(eck Schooi •Macktéecichten Staatsloledf in luttel jaren op een plan, dat in normale om standigheden eerst na evenvele decenniën zoude zijn bereikt. En na 1918 zat de gang er zoodanig in, dat er geen ophouden aan scheen te zijn. Niet het minst tengevolge van de vele recordpogingen, zeker niet het minst door de opdrijving van de snelheid die soms aan heel beroemde ver tegenwoordigers van het genus coureurs het leven kostte en nog kost en het daarmee gepaard gaande raffinement van de levende deelen van den automobielmotor, is die auto mobielmotor geworden tot dat. wat hij. thans is. De massabouw, de uitschakeling van het individu als denkend organisme en zijn tewerk stelling aan den band zonder einde, de uit vinding van machines, die in één enkelen greep e.i druk heele stukken van het autolijf gereed persen, al die omstandigheden tezamen hebben in zulk een korte spanne tijds, als waarvan bij de auto sprake is, een dergelijke snelle evolutie tot stand kunnen brengen. Van een koets zonder paard, koets, die nog denzelfden vorm had als voorheen, met een bok voor den koetsier en een lager gelegen in veeren opgehangen zitplaats voor den passa gier, is de auto in nog geen halve eeuw tijds geworden tot een vervoermiddel met een ge heel eigen karakter en een volkomen eigen vorm. Dat nochtans nog niet geheel uitge- evolueerd is, waaraan in de naaste toekomst nog mogelijk zulke integreerende veranderin gen te verwachten zijn, dat de nazaat van laat ons zeggen 1960 de auto van 1934 zal bekij ken op dezelfde wijze, waarmede wij neerzien op het product van 1900. Onder den indruk van dien evolutiegang is het zeker natuurlijk, dat men zich graag een beeld wil vormen van den auto van thans, ook al verschilt die niet zoo heel veel van die van het vorige jaar. Maar de evolutie is er nog steeds. Een de resultaten van die evolutie zijn straks van 918 Februari weer te zien op de automobieltentoonstelling te Amsterdam, de 23ste, die de Nederlandsch Vereeniging „De Rijwiel- Automobiel-Industrie" houdt. Kegelen. HET NATIONAAL CONCOURS. De wedstrijden van de Unie waren Zater dag en Zondag uitstekend bezet. Gisteren begon het reeds om 12 uur toen clubs uit Groningen, Schiedam, Arasterdam, Haarlem enz. zich aanmeldden, om in den korpswed strijd uit te komen. Nochtans is 't geen der vijftallen gelukt de 317 te overtreffen, wel scoorde C^> de Lat I te Alkmaar 315 hout, doch mede door het volkomen falen van Koe koek I is 't cijfer van Onder Ons te Den Hel der niet éénmaal bedreigd geweest. In den jubileumwedstrijd wist de heer A. Köllmann 86 hout te maken en staat nu met 5 en 9 negens op de eerste plaats. In den stand van den parenwedstrijd is, zooals onderstaande stand laat zien, geen noemenswaardige verandering gekomen. In den vastebaanwedstrijd is op baan 5 wederom een candidaat voor één der boven ste plaatsen bijgekomen. De heer v. Asperen te Amsterdam wierp in 2 kaarten niet min der dan 8 negens, waarvan 5 achtereenvol gens. Deze baan is, als altijd, zeer gewild. In den korpswedstrijd kwamen Zaterdag uit: afd. A: rortuna I te Groningen 294, K. K.K. te Utrecht 280, Koekoek I te Alkmaar 252 en Op de Lat I te Alkmaar 315. Afd. B: Koekoek II te Alkmaar 258. Gisteren wierpen 15 vijftallen, te weten: afd. A: Negenoog te Amsterdam 236, Nove- ni te Schiedam 256, Schuine plank te Gronin gen 258, Val om te Groningen 280, Houdt braaf stand te Haarlem 255, Ons Genoegen te Den Haag 286, T.O.G. te Bovenkarspel 247, Schagen I te Schagen 227, Alles om te IJmuiden 250 en Onze club I te Alkmaar 277. Afd. B: Schagen II te Schagen 206, Alles om II te IJmuiden 270 en Val om II te Gro ningen 263. In de damesafdeeling kwamen uit: Onze kegelavond I te Schagen 140 en Onze Kegel avond II 191. Voor hedenavond is al een buitengewoon druk programma vastgesteld, niet minder dan 20 vijftallen zullen op baan 6 den strijd aanbinden, t.w. de Volharding I en II te Haarlem, de Witte Raaf I, II en III te Den Haag, Gooi geen poedel te Den Haag, Hout of fout I en II te Den Helder, T.O.P. I en II te Haarlem. Onderling Genoegen te Amster dam, Duim in 't gat Ien II te Den Helder, E.V.A. I en II.te Den Helder, Burg I en II te Alkmaar, Noordpool te Amsterdam. Rang te Velsen en Övoditus te Amsterdam. De officieele stand tot en met gisteravond 12 uur luidt thans: Korpswedstrijden afd. A: 1. Onder Ons te Den Helder 317, 2. Op de Lat te Alkmaar 315, 3. Z.E.K.Z.? te Alkmaar 310, 4. OK.A. te Alkmaar 302, 5. Altijd kans te Utrecht 301, 6. K.I.P. te Amsterdam 296, 7. D.D.D. te Utrecht 296, 8. N.W.T.L. te Amsterdam 295, 9. Fortuna te Groningen 294, 10. Meteor te Amsterdam 291, 11. B.G.Z. te Utrecht 290, 12. Alcmaria Victrix te Alkmaar 289, 13. L. U.M.G. te Haarlem 289, 14. Ons Genoegen te Den Haag 286, 15. 't Hindert niet te Den Haag 285. Afd. B: 1. Richten en Rollen te Haarlem 285, 2. Val om te IJmuiden 270, 3. Alcmaria Victrix te Alkmaar 268, 4. Val om te Gronin gen 263, 5. N.W.T.L. te Amsterdam 259, 6 Koekoek te Alkmaar 259, 7. Onder Ons te Den Helder 254, 8. C.U.B. te Alkmaar 32, 9. Ons Club te Alkmaar 232, 10. Ons Genoegen te Den Helder 222. Afd. dames: 1. 't Rolland raadsel te Den Helder 292, 2. Onder Ons te Alkmaar 258, 3 M.h.z.n.a.o.T. te Alkmaar 244, 4. A.P.C. te Den Helder 243, 5. Ke Ki Ka te Alkmaar 238 Hoogste korpswerpster: mevr. Matve'd te Den Helder 67. Hoogste korpswerpster afd. A: J. Leenheer te Haarlem 77. Afd. B: J. van Maarleveld 76. Vaste baanwedstrijd voor heeren, baan 1 1. C. de Lange 45; 2. C. Rol 43, 37; 3. Hoog land te Groningen 43; 4. J. de Bakker 42 5. G. J. Genefaas 41, 40 ,38, 37 6. T. Bon-' sema 41, 40, 38 7. G. A. Renting 41, 37; 8 Verheul te Den Haag 41. Baan 2: 1. R. Tromp 44; 2. P. Modder 43 2 x; 3. Ketellapper 43, 52 2 x; 4. C. de Lange 43, 42; 5. H. de Haan 43; 6. H. v. Duyne 42 2 x; 7. C. Balder 42, 41, 40, 39 3 x; 8 Rosa 42,41,40. Baan 3: 1. G. J. Smit 45 2 x; 2. C. de Lan ge 45, 44, 43 3 x; 3. C. Bal der 45, 44, 43 2 x 4. Mr. C. A. de Groot 45, 44, 43; 5. v. As- peren 45; 6. W. Scheepmaker 44, 43 2 x; 7. 1. v. d. Schilden 44, 8. T. Bonsema 43. Vaste baan dames, baan 4:1. mevr. Met— Swager 44, 2. mevr. Kokkes 43; 3. mevr. C. de Lange 42; 4. mevr. v. d. Capelle 41, 39; 5-. mevr. v. d. Heuvel 41, 37; o. mevr. Met Smorenberg 40. Baan 5: 1. mevr. G. Geus 42; 2. mevr. v. d. Heuvel 41; 3. mevr. Berkhout 39 2 x; 4 mevr. Diepen 39; 5. mevr. Boom 38, 37, 35 3 x; 6. mevr. Solkers 38, 37. Parenwedstrijd: 1. echtpaar de Lange 53; 2. echtpaar Scheepmaker 50, 48 8 x; 3. echt paar Hekket 50, 48 4. mevr. Kokkes en de heer Olie 49 2 x; 5. mevr. Boom en de heer Genefaas 49, 476. mevr. v. d. Heuvel en de heer Bakker 497. echtpaar Diepen 48 2 x, 8. echtpaar G. Geus 48. Jubileum: 1. A. Köllmann 86 (9.x 9); 2. J. Leeksma 86 (8 x 9); 3. C. de Lange 80 (6 x 9) Personeel serie: 1. G Godefroy 120, 2. C A. Witte 117, 3. J. v. d. Berg 115, 4. van Es 113. Enkele kaart1J. Looys 43, 2. S. E. Ham burger 43, 3. H. Schiffers 42, 4. Bettinger 41. Paarden. RALLYE PAPER DER KENNEMER RIJSOCIETEIT. Voor Zondag 28 Januari stond er op het goed bezette winterprogram der Kennemer Rijsocieteit een Rallye Paper vermeld en dank zij een frisch regentje der laatste dagen heeft deze flinke rit doorgang kunnen vinden en werden de deelnemers niet gehandicapt door harde, bevroren of gladde terreinen. Dat de jonge vereeniging enthousisatelingen telt werd weer bewezen door de groote deel name, en door de serieuze wijze waarop het parcours gereden werd. Voor hen, die niet op de hoogte zijn van een Rallye paper het volgende: Gestart wordt in groepen of iede- ver trekt alleen. Een minuut voor den start ontvangt de ruiter een stafkaart van de omgeving met een opdracht, b.v. als volgt: „Begeef U naar de viersprong van kunstwegen op de kaart in vak 459". De ruiter zoekt op de kaart een en ander uit, en als hij zich voldoende georiën teerd acht, vertrekt hij. Bij dien vier sprong gekomen, vindt hij een contole, waar zijn nummer genoteerd wordt en waar hij een nieuwen opdi acht krijgt. De bedoeling is natuurlijk het parcours zoo vlug mogelijk te rijden terwijl toch de paarden in goede conditie gehoulen moeten worden en men niet met afge jakkerde paarden aan den finish mag verschijnen. De technische commissie van de Rij- soüeteit, de heeren Edel en Vis, had len een zeer mooi afwisselend parcours uit gezocht, verdeeld over een achttal pof ten. Deze posten werden op zeer goede wijze door Alkmaarsche padvinders be zet en het dankwoord aan het slot van den rit aan deze jongelui gebracht, was volkomen op zijn plaats. In de posten zaten nog enkele heel mooie verrassin gen, die vooral voor hen, die in deze terreinen goed bekend zijn, toch nog moeilijkheden opleverden, hoe onwaar schijnlijk het ook zal klinken. Halverwege het parcours werd twintig minuten verplichte rust gegeven opdat èn paard èn ruiter even konden uitbla zen, de eerste met een beschutte plek en een kloptje, de tweede met een warme kachel en een kop koffie. Het geheele parcours, ongeveer 16 K M. lang, werd vlot uitgereden. Wel werden enkele posten gemist, wel waren verschillende deelnemers zoo nu en dan een tiental minuten uit de richting. Al len kwamen monter aan 'e finish, waar bleek dat de deelnemende dames zich kranig geweerd hadden. De ligging van de Manege leende zich uitstekend voor degelijke parcoursen, polder, bosch, duinen en strand zijn in de onmiddellijke omgeving, en de rui ters krijgen dan ook allen een stuk ter rein die ze voor zich erg graag rijden. De een is nu eenmaal meer thuis op de polderwegen, een ander voelt zich het prettigst op het strand in een flinken galop. Het is de verdienst van de Technische commissie geweest dat ze het parcours zoo uitzochten dat al deze terreinen ge reden werden en dat de rit niet al te uitgestrekt is geworden. Ook de laatste deelnemers waren allen binnen de drie uur terug in de manege, waar de heer Vis bekend maakte dat de volgende deelnemers de snelste tijden gemaakt hadden: le de heer van Leeuwen 2e de heer Bom, 3e de heer Elema, 4e de heer en mevrouw Laanvan der Lee. In de loge van de manege werd onder een gezellig kopje koffie en een heele- boel ruiterlatijn nog een uurtje prettig vertoefd, waarna ook dit ruiterfestijn weer tot het verleden behoorde. Kolven. WESTRIJD AAN DEN LANGENDIJK Bij de Zondag in de kolfbaan van den heer Kramer te Zuidscharwoude gehou den wedstrijden tusschen de kolfclubs aangesloten bij den Langendijker kolf- bond was de uitslag de volgende: 1. Op Maat te Zuidscharwoude 389 p 2. Vriendenkring te Noordscharw. 295 p 3. Volharding te Oudkarspel 306 p 4. Ons Genoegen te Noordscharw. 285 p Bridge. WERSTRIJD TE OTERLEEK. Een Donderdagavond te Oterleek gespeel de wedstrijd tusschen de leden onderling had het volgende resultaat: Oneven lijn: 1. dr. Heringa en O. de Vries; 2. C. Boeder en R. Boeder; 3. P. Slot en H de Vries. Even lijn: 1. R. Witteveen en J. Zwaan; 2. C. Boeder Jr. en D. de Vries; 3. mevr. Witte veen en S. Heringa. Een klein slem-bod werd door niet minder dan 3 paren geboden en gemaakts Neem daar nu toch eans een paar "AKKERTJES" voor en lol Uw ver bazing en welbehagen zaldepijn verdwijnen,wani AKKER-CACHfclb helpen uitstekend bij Rheumatiek, Rheumaiische zenuwpijn, Lendenpijn Spil, Spierpijn Gevalle Koude, enz. "AKKERTJES'7 kosten slechts 50 cent per 12 sluks. Overal verkrijgbaar I Biljarten. WERELDKAMPIOENSCHAPPEN EENSTOOTS-CADRE. Sweering op de tweede plaats met het hoogste gemiddelde De wereldkampioenschappen één- stoots-cadre zijn geëindigd met een over winning van den Duitscher Joachim. De eindstand is: 1. Joachim 7 2283 269 108 8.48 13 2. Sweering 6 2269 242 3. Albert 9 2180 230 4. Gabriëls 5 2159 288 5. Cóte 3 1991 215 6. Dommering 3 2044 281 7. Lutge- hetman 3 2123 312 8. Zaman 2 1543 237 9. Roth 1 1674 272 106 97 119 89 91 9.37 12 9.08 12 7.49 11 9.26 6 7.25 6 53 6.80 59 6.51 74 6.38 Schaken. NOORDHOLLAND WINT. Zondag werd een schaakwedstrijd ge speeld tusschen de tientallen van Noord- holland en van den Haag. De uitslag luidt: NoordhollandDen Haag. R. A. G DavidsonH. H. Kamstra 10 H. W. FelderhofJ. Ruben 0—1 J. ZoontjesW. H. Bosscha 01 K. Geus—G. Bosscha 10 B. v. d. VeldenA. v. Steiner YtK A. D. de GrootP. Tauber 10 J. G. v. BurkenM. Opstein 01 A. S. KatanDr. F. Steel 10 A. C. de GrootP v. Burik 10 H- D. v. d. OuwJ. H. v. Os 10 6K— 3H ARB. SCHAAKCLUB D.O.S. VERGADERT. Vrijdag hield de Arb. Schaakclub D.O.S. haar 2de jaarvergadering. De op komst van de leden was goed. De voor zitter zeide, dat er correspondentie gaande was met de schaakclub „De Pion" in Bakkum om een vriendschap- pelijken wedstrijd te spelen. Voorts wekte de voorzitter de leden op, om al len een lid aan te werven. Bij de jaarlijksche bestuursverkiezing werd de aftredende voorzitter I. P. Wil- lems met groote stemmenmeerderheid herkozen. Om pl.m. 10 uur sloot de voorzitter de vergadering en het bestuur en leden konden op een aardigen avond terug zien, te meer, daar na de vergadering nog eenige tijd overbleef om een par tijtje te spelen. DE POSTVLUCHTEN OP INDIE. Bij de K. L. M. is bericht ingekomen dat het vliegtuig de „Snip" op de thuis reis, Zondag in Karachi is aangekomen. SPORTVLIEGTUIG VERONGELUKT. De piloot ernstig gewond. Gistermiddag omstreeks half drie is in de omgeving van Rotterdam een sportvliegtuig verongelukt waarbij de piloot ernstig werd gewond. Tegen twee uur was de machine, een Aviolanda-sporttoestel, bestuurd door den tandarts van der Vliet uit Den Haag, van het vliegveld Waalhaven op gec tegen. De heer Van der Vliet was van plan in de buurt van het vliegveld een solo vlucht te maken. Dichtbij de gemeente Rhoon heeft hij om nog onopgehelderde reden een nood landing moeten maken. Daarbij is hij vermoedelijk tegen een telegraafdraad gevlogen, met het noodlottig gevolg, dat het toestel omlaag stortte en tegen een dijk terecht kwam. Het vliegtuig werd zoo goed als totaal vernield. _Ee heer Van der Vliet kreeg een ern stige hoofdwonde, benevens een arm en een beenfractuur en werd in zorg- wekkenden toestand naar het Diacones- senziekenhuis te Rotterdam vervoerd. De overblijfselen van het toestel wer den onder politie-bewaking gesteld. Naar de oorzaak van het ongeluk zal heden een onderzoek worden ingesteld. LUCHTHAVEN IN FRIESLAND. Friesche Luchtvaartvereeniginjj opgericht. Te Leeuwarden is Zaterdag opgericht de Friesche Luchtvaartvereeniging met het doe de stichting van een luchthaven in Friesland te bevorderen. Het initat.ef tot de b»eenkon" was genomen door een comité bestaande ui de heeren ir. S. Kramer, J. D. Dresselhuys, jhr. II. van Sminia en Tius Hoogslag allen te Leeuwarden, en D. Matak Fontein te Harl.ngen Het initiatief-comité werd tot bestuur der nieuwe vereeniging benoemd, uitgebreid met de heeren jhr. J. M. van Beyma, burgemeester van Leeuwarden, K. Eriks, voorzitter van den K. v. K. voor Friesland, Wuite, burgemeester de ge meente Smallingerland, en mr. P. D. Foelstra, notaris te Leeuwarden. Aan den commissaris der koningin in bries land mr. P. A. V. baron van Har.nxma thoe SÏooten zal het eere-voorzitterschap worden aangeboden. DE ITALIAANSCHE OCEAANVLIEGERS. De Italianen Lombardi en Mazotti, die een proefvlucht Rome—Buenos-Aires onderne men, zijn met hun drie-motorig vliegtuig te 16 uur in Casablanca (Zuid-Amerika) ge land. UITBREIDING AMERIKAANSCHE LUCHTVLOOT. Negentienhonderd nieuwe vliegtuigen. De Amerikaansche minister van oorlog heeft een nieuw vijfjarenplan voor de uitbrei ding der luststrijdkrachten van het landleger bekend gemaakt. Dit plan zal zoo spoedig mogelijk aan de militaire commissies der bei de Huizen worden voorgelegd. Het aantal vliegtuigen, dat thans 1800 bedraagt, zal met 1000 worden vergroot. De kosten voor ieder nieuw vliegtuig worden geraamd op 40.000 dollar. Verder ligt het in de bedoeling, een vlie gend „Hoofdkwartier-eskader'' in te stellen, dat uit 900 vliegtuigen zal bestaan. Deze vliegtuigen zullen onmiddellijk ter beschikking van den generalen staf staan en gebruikt worden zoowel in verbinding met de land- of zeestrijdkrachten, als voor bij zondere opdrachten. Het eskader zal verder worden gerequireerd, wanneer een aanval op een landsgrens een geconcentreerden ver dedigingsmaatregel noodzakelijk maakt. Vol gens verklaringen van het ministerie van oor log zal Amerika hiermede het grootste lucht eskader ter wereld bezitten. BUITENGEWOON ONDERWIJS. Tegemoetkoming in vervoerkosten gevraagd. Het hoofdbestuur van „Volksonderwijs'' heeft in opdracht van de jongste algemeene vergadering den minister van onderwijs ver zocht, te bevorderen dat een regeling als be doeld in art. 13 der lager-onderwijswet ook worde getroffen voor ouders van de in den leerplichtigen leeftijd vallende kinderen, die dezen openbaar dan wel bijzonder buitenge woon onderwijs van een bepaalde richting wenschen te doen genieten, terwijl de woning dier kinderen meer dan vijf kilometer is ver wijderd van een door hen toegankelijke school voor dat onderwijs. Met het tot stand komen van een dergelijke regeling zou, naar de meening van adressant, voldaan worden aan een reeds lang voor vele dezer kinderen gevoelde behoefte, en een einde worden ge maakt aan de achterstelling en zorg voor deze kinderen bij die, welke in staat zijn ge woon lager onderwijs te volgen. DE RICHTINGKWESTIE IN DE WIERINGERMEER. In „Nieuw Kerkelijk Leven", orgaan van „Kerkherstel", verklaart de voorzitter, prof. dr. Th. Haitjema, dat het hem leed doet, dat „Kerkopbouw" om principieele redenen niet den arbeid van den heer K. O. Finkensieper, leider van de rechtz. evangelisatie in de Wie- ringermeer, wil steunen, in tegenstelling tot „Kerkherstel". „Kerkherstel" wil, aldus schrijver, „openlijk op voet van beginseloor log leven met de machtsorganisatie, die Ver eeniging van Vrijz. Hervormden in Neder land heet". Deze vereeniging ijvert voor „de vrije vroomheid" in de herv. kerk. „Kerkher stel" wil hier „dwars tegenover staan en strijden voor de ondubbelzinnige Hervormd- kerkelijke belijdenis van den Naam des Hee ren": In den Wieringermeerpolder nu, „gaat het niet om een kerkpolitiek conflict van la gere orde, maar om een openbaring van den geweldigen strijd vóór of tegen den Christus In dien strijd kiest ons Verbond tot Kerkher stel als één man partij voor diegenen, die daar in Slootdorp rondom den heer Finken- slePer 'n de gevechtslinie stonden en staan" BROEK OP LANGENDIJK, 29 Jan >77 25000 K.G. Roode kool 1.30—4; 70^ 70,000 K.G. Gele kool 1.10-/ 2.30; 30.000W Deensche witte kool 3.30—4.50; i^vi K.G. Uien 1.90-/ 2.50, gele drieliS 1.10-/ 1-30; 400 K.G. Peen 3, allesS 100 K.G. 1 WARMENHUIZEN, 27 Jan. '34. iw, kool les. 1.90-/4.20, 2e s. gg 3.30; Gle kool le s. 1.70—2.50, 2e 1 40—180; Deensche witte kool iP 3.50-/ 4.20, 2e s 3 40; Drieling 1.20, uien 2.20—2.30, Grove Uj2 2.40. - Aanvoer: 86900 K.G. Roode kool; 30^ K G Gele kool; 22700 K.G. Deensche witt. kool; 1875 K.G. Uien. NOORDSCHARWOUDE, 27 Jan. 1934 16800 K:G. Uien: Uien 1.60-/ 2.30, drie! lingen ƒ0.90-/ 1.20, grove 1.80-/2.JJ 900 K.G. Peen 3.10—/ 3.20; 2400 K.q' Kroten 1 502; 126500 K.G. R00ïe kool 120—4> doorschot ƒ1-3.30; 48100 K.G. Gele kool 1.402.40, door. schot 1.50-/ 1.90; 64900 K.G. Deens^ witte kool 2.50-/4 doorschot 2.80, 3.50, alles per 100 K.G. DE VEEMARKT. ALKMAAR, 29 Jan. 1934. Op de heden gehouden veemarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: 59 Vette koeien 120—240, han del redelijk; 5 Graskalveren 2740- 7 Vette kalveren 30—58, vette kalveren per K.G. 6080 cent; 48 Nuchtere kalv. slacht 416; 276 Vette varkens (zware) ner K.G. 3439 cent. Handel goed. AMSTERDAMSCHE AARDAPPEL- PRIJZEN. AMSTERDAM, 29 Jan. 1934 Op de h*- den gehouden aardappelenmarkt waren de prijzen onveranderd. Aanvoer 780 H.L. AMS'TERDAMSCHE VEEMARKT AMSTERDAM, 29 Jan. 1934. Op de he den gehouden veemarkt waren aanvoer en prijzen als vlogt:464 Vette koeien, lekw 58 -60 cent 2e kw. 48-56 cent, 3e kw. 40-4? eent perK.G., slachtgewicht; 97 melk- en kal koeien 160-/ 200; 115 Vette kalveren le kw 48—56 rent,( 2e kw. 42—46 cent 3e Si v ,"740 f,"?1 |,lT K.O, leven,|..,W|:| 43 Nuchlere kalvcr«1/6-./ 10. 78 Sdlnpt; 18, 68ü aikens, vleeschvarken^ wegende van 90-110 K.g., 43-44 rt varkens 42-43c ent, vette Varkens 42 43 et M 10- 4 »ev i h[' 51 75- teerd. Cns' ftaarvan prijs niet gene (Niet officieel) 5de klasse, 9de Ijjst Trekking van Maandag 29 Januari 1934 Hooge Prijzen f 1000.—7666 13042 18279 f 400.— 4145 9508 17471 19444 20571 f 200.— 312 2730 6082 9395 15573 f 100.— 5925 6325 8272 10258 14829 15479 Prijzen van f70. 91 241 306 310 315 346 359 853 859 885 942 1036 1154 1237 1259 1319 1468 1487 1570 1586 1788 1805 1807 J916 1949 2088 2209 2264 2364 2498 2589 2638 2669 2858 2881 3110 3191 3403 3484 3497 3702 3743 3808 3917 3927 3955 3981 4055 4133 4278 4281 4401 4465 4505 4511 4554 4664 4699 4727 4867 4965 5227 5255 5433 5536 5540 5573 5626 5641 5742 5848 5977 6087 6166 6168 6275 6277 6345 6385 6444 6462 6698 6709 6817 6855 6974 7029 7047 7055 7092 7105 7139 7160 7162 7231 7371 7404 7419 7506 7514 7603 7644 7657 7723 7728 7751 7790 7798 7809 7823 7854 7905 7923 7971 8268 8375 8553 8588 8849 9003 9140 9316 9372 9402 9473 9488 9556 9565 9616 9684 9J91 9820 10097 10122 10369 10417 10450 10610 10678 10686 10729 10768 10785 10797 10810 10979 10992 10996 11074 11102 11245 11256 11314 11466 11540 11623 11645 11668 11729 11739 11746 11815 11985 12010 12064 12107 12120 1217S 12317 12441 12499 12518 12525 12599 12891 12711 12725 12870 13679 13890 14138 14241 14602 14615 14863 14865 14880 14892 14945 14966 14992 15006 15095 15112 15195 15236 15300 15308 15377 15421 15448 15461 15507 15620 15684 15823 15888 15995 16135 16158 16174 16182 16263 16416 16747 16832 16849 16881 17040 17068 17025 17148 17168 17246 17289 17367 17388 17432 17476 17495 17562 17708 18173 18404 18411 18486 18506 18573 18619 18803 20094 20247 20382 20589 20595 20620 20644 20803 20971 20999 Nieten 5 6 18 22 110 130 135 153 166 181 185 200 222 242 294 326 328 447 480 482 562 570 591 607 692 717 748 775 776 836 854 863 877 924 948 988 993 1002 1070 1077 1106 1119 1163 1176 1206 1263 1298 1339 1366 1385 1398 1442 1444 1445 1527 1567 1622 1638 1658 1710 1726 1740 1897 1946 2013 2027 2102 2138 2153 2184 2258 2346 2344 2355 2386 2393 2399 2410 2481 VSA 2614 2620 2648 2738 2746 2757 2778 2820 2842 2899 2910 2944 2945 2963 2995 3045 3097 3112 3123 3135 3156 3229 3256 3289 3326 3400 3440 3456 3489 3491 3572 3638 3664 3670 3691 3728 3734 3741 3748 3769, 3763 3779 3792 3836 3846 3853 3890 3913 3930 3935 3936 3941 3952 3983 4103 4118 4125 4126 4140 4169 4243 4290 4310 4313 4387 4396 4414 4416 <128 4490 4530 4550 4560 4587 4638 4649 4669 4892 4905 4918 4949 4955 4982 5039 5045 5081 5090 5099 5119 5128 5143 5180 5184 5199 5202 5217 5239 5318 (324 5336 5345 5359 5415 5434 5436 5687 5723 5741 5839 5857 5861 5936 5963 5973 5982 5984 6073 6083 6088 6113 6122 6163 6186 6187 6250 6280 6305 6363 6368 6405 6464 6504 6510 6523 6601 6623 6630 6641 6682 6705 6715 6718 6723 6734 6743 6755 6781 6791 6799 6806 6807 6890 6956 6976 7026 7027 7039 7050 7335 7363 7382 7408 7420 7473 7511 7513 7522 7565 7611 7633 7707 7749 7756 7759 7771 7793 7811 7812 7816 7818 7866 7885 7940 7969 7983 8030 8039 8083 8091 8092 8105 8131 8153 8153 8242 8427 8428 8429 8436 8454 8450 8488 8492 8578 8587 8596 8672 8681 8707 8718 8732 8767 8794 8853 8891 8934 8954 8958 8974 S998 9016 9020 9146 9168 9204 9236 9295 9325 9338 9405 9406 9413 9410 9435 9493 9585 9638 9652 9661 9796 9798 9802 9846 9849 9877 9899 9957 9995 9996 10005 10048 10096 10104 10106 10131 10234 10235 10278 10316 10356 JG374 10393 10433 10525 10546 10556 10601 10602 10621 10648 10664 10693 10709 10712 10714 10738 10739 10765 10843 10938 10973 10991 11014 11037 11054 11136 11196 11207 11208 11225 11290 11302 11366 11374 11381 11393 11406 11416 11433 11488 11490 11538 11561 11575 1150* 11599 11646 11657 11659 11744 11764 11785 11801 11839 11846 11884 11924 12025 12028 12071 1210» 12109 12113 12142 12161 12181 12219 12253 12333 12350 12380 12388 12391 12404 12428 12548 12573 12578 12607 12609 12616 12690 12699 12736 12785 12769 12824 12827 12832 12859 12882 12893 1291* 12917 12921 12925 12936 12954 12998 13006 13011 13017 13067 13118 13120 13163 13167 13245 13205 13403 13412 13449 13454 13500 13601 13602 136» 13646 13711 13725 13728 13794 13796 13886 13823 14085 14087 14143 14166 14172 14180 14194 1425» 14263 14268 14303 14416 14478 14529 14563 14565 14627 14636 14685 14694 14724 14765 14776 14907 14944 14965 15000 15020 15035 15046 15126 151® 15173 15188 15215 15254 15265 15329 15353 15375 15407 15408 15466 15491 15502 15529 15533 1553» 15543 15556 15587 15596 15600 15624 15662 15677 15759 15791 15844 15852 15868 15900 15933 16026 16047 16147 16152 16167 16239 16304 16313 163» 16362 16380 16397 J.6466 16467 16527 16563 16571 16587 16608 16629 16666 16685 16692 16751 16805 1685® 16895 16937 16987 17032 17048 17088 17099 171™ 17180 17192 17218 17231 17252 17263 17281 172»» 17315 17337 17368 17392 17413 17444 17537 1755® 17569 17642 17678 17681 17745 17768 17826 1783» 17837 17857 17885 17912 17926 17936 17941 179» 18025 18030 18067 18071 18084 18091 18132 181" 18183 18213 18234 18244 18253 18299 18306 183'' 18384 18408 18545 18585 18604 18610 18681 18W* 18693 18775 18825 18846 188<3 18867 18871 189" 19003 19025 19029 19060 19187 19188 19200 19252 19275 .928 19333 19364 19365 19421 1942® 19481 19500 19586 19656 19676 19786 19790 197»® 19805 19806 19836 19840 19853 19866 19898 199» 19928 19934 19945 19985 20006 20017 20026 20U<w 10056 20093 20095 20109 20135 20159 20167 202W '20272 20324 20167 20372 20398 20425 20433 205« 20631 20670 20685 20706 20739 20740 20747 20W» 20763 20819 '082,. 20870 20872 20912 20930 20W 20942 20993 Ve>betering: 5e kl. 8ste lijst: 14261 m. 1«« met f 70,—.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 8