Antstecdamsche Jieucs
TUiMicaties
£uchtaaact
Owze JCclonim
SlaalsloUdf.
Sijdscficiften
Spoct
Jtadk&ecichteu
NIEUWE RECHTERLIJKE
INDEELING.
HINDERWET.
ZILVERMEEUW WEER IN DIENST.
In Maart op de lijn Amster
damBerlijn.
DE
De muiterij op de
„Zeven Provinciën".
Weer 33 muiters voor den
zeekrijgsraad.
van Woensdag 31 Januari 1934
OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N.
V.
NIEUW RECORD IN
STRATOSFEER.
De Russische ballon „Syrius
bereikt 20.600 M.
De daling.
Excelsior!
DE POSTVLUCHTEN OP iNDIE.
STEEDS GROOTERE
BELANGSTELLING IN „DE UNIE",
De BURGEMEESTER van ALKMAAR
brengt ter algemeene kennis, dat met
ingang van 1 Januari 1934 de rechtsge
bieden van de Ambtenaren van het
Openbaar Ministerie bij de Kantonge
rechten opnieuw zijn vastgesteid.
Als gevolg daarvan is van genoemden
datum af de standplaats van het parket
van de Ambtenaren van het Openbaar
Ministerie bij de Kantongerechten Alk
maar, Den Helder en Hoorn, te Alkmaar
gevestigd.
Alkmaar, 31 Januari 1934.
De Burgemeester voornoemd,
F. H VAN KINSCHOT.
Bij besluit van 29 Januari 1934 is aan
S. G. GROOT, alhier, vergunning ver
leend tot het oprichten van een slagers
werkplaats. met plaatsing daarin van
een rookhok, in het perceel aan de
HEUL, gelegen achter nr. 12, alhier
Alkmaar, 30 Januari 1934.
Burgemeester en Wethouders
van Alkmaar
F. H. VAN KINSCHOT, Burgemeester.
A. KOELMA, Secretaris.
CIRCUS SARRASANI TE AMSTERDAM
Gisteravond heeft het circus Sarrasani op
het Stadion-terrein zijn openingsvoorstel
ling gegeven^ Gezien den naam „Sarrasani"
had men meer publiek te Amsterdam ver
wacht bij deze première.
Door verschillende politieke groepen werd
gisteravond voor en in de nabijheid van het
circus tegen het bezoeken van Sarrasani ge
demonstreerd. De politie wist echter de be-
toogers, zonder van de wapens gebruik te
hoeven maken, te verspreiden. Verschillende
borden, waarop het Hitlerregiem niet vrien
delijk beoordeeld werd, werden in beslag ge
nomen.
DE MALVERSATIES AAN HET
ROTTERDAMSCHE ABATTOIR.
De hulpkeurmeester R., één van de vijf
hulpkeurmeesters, die wegens de malver
saties aan het Rotterdamsche abattoir in het
huis van bewaring was opgesloten, is weer
op vrije voeten gelaten. De hulpkeurmeester
W. de H., die om gezondheidsredenen op
vrije voeten gelaten was, is thans opgesloten.
Alle acht hulpkeurmeesters, die bij de mal
versaties zijn betrokken, zijn thans uit den
gemeentedienst ontslagen.
Het onderzoek wordt nog steeds voort
gezet
DE NOTARIS UIT DE
„UMWERTUNGS "-ZAAK UIT ZIJN AMB1
ONTZET.
Wegens het verlijden van acten
tijdens zijn plaatsvervanging.
Het gerechtshof te Amsterdam heeft bij
arrest van 3 Januari den notaris, die bij arrest
van hetzelfde hof van 21 April 1933 tot 3
maand gevangenisstraf veroordeeld is we
gens valschheid in geschrifte rnet gebruik
making van hem door zijn ambt ter beschik
king staande middelen (de bekende „Umwer-
tungszaak") omzet uit zijn ambt als notaris
te Amsterdam, en wel wegens net verlijden
van acten gedurende zijn plaatsvervanging
wegens ziekte (art. 50c wet op het Notaris
ambt).
KORTE BERICHTEN.
De minister van onderwijs, kunsten en
wetenschappen heeft bepaald, aat de salaris
sen en toelagen van de onder zijn departe
ment resorteerende ambtenaren naar boven
tot een gulden zullen worden afgerond en de
aftrek en korting tot een vollen gulden naar
beneden
Naar wij vernemen zal de „Zilvermeeuw
van de Kon. Luchtvaart Mij-, welke machine
in December van het vorig jaar starten zou
naar Ned.-Indië, begin Maart weer in bedrij!
komen voor den dienst op de lijn Amsterdam
Berlijn.
Het vliegtuig wordt uitgerust met
nieuwe Wright Cyclone-motoren, van
zelfde type als oorspronkelijk in
waren gemonteerd
de „F.
drie
hei-
20"
De fiscaal bij den zeekrijgsraad in Ne-
derlandsch Indië eischte tegen de vierde
muitersgroep van de Zeven Provinciën, be
staande uit 33 leden van het machinekamer-
personeel, de volgende straffen: zeven jaar,
vijf straffen van 6 jaar; vier van 5 jaar-
twee van vier jaar en 6 maanden; 11 van 4
jaar; vijf van drie jaar; één van 2 jaar en 6
maanden; één van 2 jaar; één van 1 jaar;
één van 11 maanden en één van 6 maanden.
in
BANDJIRS.
Treinverkeer gestremd; varen
de straten.
In de laaggelegen gedeelten in het zuid
westen der stad Pekalongan staan als ge
volg van eén bandjir de huizen tot aan het
dak onder water. In alle drie richtingen is
het treinverkeer gestremd. Verschillende
scholen zijn gesloten. In diverse plaatsen
vindt in de hoofdstraten het verkeer plaats
door middel van prauwen en vlotten.
Uit de bergstreken worden nog steeds aan
houdende regens gemeld.
Aneta meldt ons uit Bandoeng: Van
nacht is op de Oosterlijn het spoorwegver
keer sabij Walikoekoen als gevolg van een
bandjir gestremd. De dwarsliggers
v.-eó-gespoeld.
zijn
(Ontvangen per draadlooze telefoon).
Koers van heden te:
STAATSLEENINGEN.
5
4 y,
4
5
5)4
NederL
1932II.
1917
1931
1915
1930
Ned.-Indië
Duitschland
BANK-INSTELLINGEN.
Amsterd. Bank
Handel Mpij. Cert. v. 1000
Koloniale Bank
Ned. Ind. Handelsbank
Rotterd. Bank
INDUSTR. OND. BINNENL
Alg. Kunstzijde Unie
v. Berkels Patent
Calvé Delft Cert.
Nederl. Ford
Philips Gloeil. Gem. Bezit
Unilever
INDUSTR. OND. BUITENL
Am. Smelting
Anaconda
Bethleh. Steel
Cities Service
Steel comm.
U. S. Leather
CULTUUR MAATSCH.
H. V. A
Java Cultuur
Ned. Ind. Suiker Unie
Vorstenlanden
Dito actions
MIJNBOUW.
Alg. Explor. Mij.
Boeton
Redjang Lebong
.rETROLEUM.
Dordtsche Petr.
Kon. Petr.
Perlak
Continental Oil
Shell Union
RUBBERS.
Amsterd. Rubber
Deli Bat. Rubber
Hessa Rubber
Serbadjadi
Interc. Rubber
SCHEEPVAARTEN.
Kon. Ned. Stoomboot
Scheepvaart Unie
TABAKKEN.
Deli Batavia
Oostkust
Oude Deli
Senembah
AMER. SPOORWEGEN.
Atchison Topeka
Southern Railw. Cert.
Union Pacific
§Noteering per 50,
'Exdividend.
fExclaim.
Vo rige
koers
102
101%
100
100%
5313/i6
112%
473/4
52
51 Va
80
31 Va
21
157*/»
68%
247Va
8013/i6
29
§10"A6
297.s
29/ig
363/16
7716
187
103
80
243/4
15.80
130
53/.
122
156%
177%
1Ü21/8
12Vi6
7 Va
106%
45%
34%
32%
2 Va
9
47%
1328/j
25
125
148%
438/4
21%
77
pl.m.
1.30
55%,
313/s
167
253 4
81
28%
10%
29%
23/s
36'
73/8
185 3%
130
6
122
176%-?
102 -?
12%
6%-7
1031/r
45
pl.m.
1.45
102
101%
100
100 Va
54?-%6
112
49%
50
793/4
254 Va
803/4
29%
7%
183%
pl.m.
2.00
53 Va
176%
80%
29%
18.%
pl.m.
2.15
553/16
166%
2544-5'
80%
io%6 i
294-%6
7%-%6
183%
2%e
133%
25
125
1491/4
1023/4-3
6%
1038/4-1 103%
12%o
6'3/lfl
2i Vl6
46%
12%
16
Gisterochtend om 9 uur 15 is de Sovjet-
Russische stratosfeer-ballon „Sirius ge'ieel
onverwacht opgestegen van het militaire
vliegveld bij Moskou. Hij heeft een nieuw
hoogte-record van 20.600 Meter gevestigd
Om 10.25 had de ballon, die onder com
mando staat van den piloot Paul Fedoseënko
reeds een hoogte bereikt van 19.200 M., ont
10.46 bevond hij zich op 19.600 M. hoogte.
Om 12 uur was de „Syrius" reeds op een af
stand van 20.500 M. van het aardoppervlak,
om daarna nog 100 M. hooger te stijgen en
ten slotte een hoogte te bereiken van 26.600
M., daarmede het hoogte-record op zijn
naam brengend.
De ballon begeeft zich thans, voortgedra
gen door den wind, langs den Kazan-spoor-
weg-in de richting van Kolona ten N. O. van
Moskou. De bemanning heeft medegedeeld,
dat zij zich in uitstekende conditie bevindt en
dat zij denkt hedenmiddag om vier uur weer
den beganen grond te bereiken.
Hedenmiddag om twaalf uur seinde de be
manning draadloos, dat zij den Moskou-zen
der uitstekend hoorde en dat zij voortdurend
bezig was met het doen van wetenschappe
lijke waarnemingen, welke in geen enkel op
zicht onderbroken werden. De opvarenden
meldden, dat zij vooral studie maakten van
de kosmische stralen. De temperatuuf in den
gondel bedroeg 20 gr. C.
Nadat de „Syrius" een hoogte van 20.600
M. had bereikt, werd met de daling begon
nen. De bemanning seinde toen nog, dat zij
gedurende tien minuten proeven zou nemen
met het nieuwe toestel om versche lucht in
den gondel te pompen. Ook deden de opva
renden, te weten de commandant Paul Fedo
seënko, de constructeur van den ballon, ir.
Andrej Vasenko, en dr. Ilja Usiskin, docent
aan de universiteit te Leningrad, langs
draadloozen weg nog de hartelijke groeten
toekomen aan het dagblad „de Prawda".
Zeer nieuwsgierig was de bemanning van
den ballon naar de wijze, waarop de men-
schen op de aarde de draadlooze berichten
ontvingen, en zij verzocht om mededeeling
dienaangaand.
In tegenstelling met de weersomstandig
heden tijdens de stratosfeervlucht op 30 Sep
tember 1933, toen de bewoners van Moskou
den ballon in het heldere zonlicht op haar
tocht naar verre verten gemakkelijk konden
volgen, was thans de lucht zwaar bewolkt en
donker. De ballon was spoedig uit het ge
zicht verdwenen en de bevolking van Mos
kou was er zich nauwelijks van bewust, dat
er iets bijzonders gebeurde.
De „Syrius" is gebouwd door de vereeni-
ging Ossoaviachim te Leningrad. Men neemt
aan, dat de ballon een inhoud heeft van
24.900 kubieke meter. De vlucht vond, zoo-
alsg ezegd, geheel onverwacht plaats; de
bemanning had de voorbereidingen voor den
tocht in alle stilte getroffen.
In de letterlijke beteekenis van het woord
geldt voor de stratosfeertochten „steeds hoo
ger zijn ons doel". Prof. Piccard bereikte op
zijn eersten tocht, 27 Mei 1931 een hoogte
van 15.781 meter, een jaar later steeg zijn
ballon tot 16.500 meter boven de aardopper
vlakte. Na eenige mislukte pogingen slaag
den drie Russen, Prokofief, Brinbaum en
Godoenof, er in op 30 September 1933 een
hoogte van ca. 19.000 meter te bereiken; het
gelukte den Amerikaan Settle op 21 Novem
ber niet, dit record te verbeteren, want na
een hoogte van 18.665 meter te hebben be
reikt moest hij weer dalen.
De Snip (terugreis) is te Caïro geland, de
Oehoe (heenreis) kwam te Jodhpoer.
Morgenochtend vertrekt de Ijsvogel van
Amsterdam naar Batavia. De 'bemanning
zal bestaan uit de heeren C. Blaak, gezag
voerder; G. Bak, tweede bestuurder; W. J
Huut, werktuigkundige en H. J. Siemer,
radio-telegrafist.
De Rijstvogel (thuisreis) is te Singapore
geland.
255, H.V.K. fe Haarlem 304 en De Club I te
AIIn"de Bedeeling wierpen Volharding II te
Haarlem 288, D O K. II te Haarlem 267
Recht Vooruit II te Hi.versuin 243, H.V k. II
te Haarlem 252 en de Club II te Alkmaar
278
In de damesafdeeling wierpen D.O.H. I te
Den Helder 209 en 't 2e vijftal 115.
In den vastebaanwedstrijd wist op baan 5
de heer Ketellapper uit Haarlem 5 negen te
maken en mevr. Berkhout 44.
Voor hedenavond staat op 't programma:
korps La Reserve te Den Haag, Alles of Niets
I en II te Den Helder, de Prins I en II te Den
Helder, Met z'n tienen I en II te Alkmaar en
Hard gaat ie I en II te Den Helder.
Zal de 318 hout in afd. A gevaar loopen?
In ieder geval is 't te doen.
Flieroflüer de officieele stand tot en met
gisteravond 12 uur:
Korpswedstrijd afd. A: Volharding te
Haarlem 318, Onder Ons te Den Helder 317,
Op de Lat te Alkmaar 315, Z.E.K.Z.? te Alk
maar 310, H.V.K. te Haarlem 304, O.K.A. te
Alkmaar 302, Altijd Kans te Utrecht 301,
Hout of fout te Den Helder 300, de Burg te
Alkmaar 300, De Club te Alkmaar 296 46 tr.,
10 x 9, 4 x 8, 7 x 7, D.D.D. te Utrecht 296 46
tr. 10 x 9, 4 x 8, 6 x 7. K.I.P. te Amsterdam
296, 46 tr., 4x9, N.W.T.L. te Amsterdam
295, Fortuna te Groningen 294, Meteor te
Amsterdam 291.
Afd. B: T.O.P. te Haarlem 301, Volharding
te Haarlem 288, Richten en Rollen te Haar
lem 285, De Burg te Alkmaar 283, De Club
te Alkmaar 278, Alles Om te Velsen 270, E.
V.A. te Den Helder 269, D.O.K. te Haarlem
267, Alcmaria Victrix 266, Hout of Fout te
Den Helder 266.
Dames: 't Rollend raadsel te Den Helder
292, Onder Ons te Alkmaar 258 M.h.z.n.a.e.
T. te Alkmaar 244, £.P.C. te Den Helder 243,
Ke Ki Ka te Alkmaar 238.
Hoogste korpswerpster mevr. Matveld 67
Hogste korpswerper afd. A: J. Lansdorp
te Haarlem 78.
Idem afd. B: J. van Maarleveld 76.
Twee vijftallenprijs ."Volharding te Haar
lem 606.
Vastebaanwedstrijd, baan 1:
1C. de Lange 45, 2. C. Rol te Schagen 43,
37, 3. van Asperen te Amsterdam 43, 41, 4.
Hoogland te Groningen 43, 5. J. de Bakker
te Alkmaar 42, 6. G. Genefaas te Alkmaar
41, 40, 39, 7. T. Bonsema te Alkmaar 41, 40,
38, 8. G. A. Renting te Haarlem 41, 37.
Baan 2: S. de Vries te Den Haag 44, 42,
41 3 x, Louw te Haarlem 44, 42, 40 3 x, R
Tromp te Alkmaar 44, 39, L. Ketellapper te
Haarlem 43 2 x, P. Modder te Alkmaar 43 2
A. C. de Lange te Alkmaar 43, 42, J. Stoop
te Den Haag 43, 41, v. d. Geest te Den Haag
43, 40.
Baan 5: G. J. Smit te Groningen 54, 2 x,
C. de Lange te Alkmaar 45, 44, 43 3 x, C.
Balder te Alkmaar 45, 44, 42, L. Ketellapper
te Haarlem 45, 43, van Asperen te Amster
dam 45, W. Scheepmaker te Alkmaar 44, 43
2 x, Van Duinen te Haarlem 44, 42.
Dames vaste baan, baan 4: mevr. Met—
Swager te Alkmaar 44, 42, mevr. Kokkes te
Alkmaar 43, mevr. de Lange te Alkmaar 42,
41 2 x, mevr. Berkhout te Alkmaar 42, 40,
mevr. v. d. Heuvel te Alkmaar 41 2 x, mevr
v. d. Capelle te Schagen 41.
Baan 5: mevr. Berkhout te Alkmaar 44.
mevr. G. Geus te Alkmaar 42, mevr. v. d.
Heuvel te Alkmaar 41, mevr. Diepen te Alk
maar 39, mevr. Met—Swager te Alkmaar 38,
37 2 x, mevr. L. Boom te Alkmaar 38, 37.
Paren: echtpaar C. de Lange 53, mevr
Boom en de heer Genefaas 52, echtpaar Die
pen 50, 49 2 x, echtpaar Hekket 50, 49, echt
paar Scheepmaker 50, mevr. Kokkes en de
heer Oly 49, 2 x, mevr. v. d. Heuvel en de
heer Bakker 49, echtpaar G. Geus 48, 2 x.
Jubileum: A. Köllmann te Alkmaar 86 (5
9 x 9), J. Leeksma te Den Haag 86 (7 x 9), J
Verduyn te Haarlem 85, H. de Boer te Den
Helder 82 (8), G. J. Genefaas te Alkmaar 82
(7), C. de Lange te Alkmaar 80 (7)
Personeel, serie: J. Godefroy te Den Haas?
120, C. A. Witte te Alkmaar 117, J
Berg te Amsterdam 115, van Es te Utrecht
Personeel, enkele kaart: E. S. Hamburger
^k«?aw43e (5tf9)' 1 Lo°ys Apeldoorn
4J (8, 8), H. Schiffers te Schiedam 43 (7 9)
Booma te Den Haag 41 (6, 9), Bettinger te
Gioningen 41 (5, 9), Louw te Haarlem 41
(8).
K G. Deensche witte kool 34.
K G. gele uien 1.70-/ 2.30, gele'dHer
gen l-f 1 20; 3300 K.G. Bieten
2.40, alles per 100 K.G. U
NOORDSCHARWOUDE, 30 Jan ion,
17500 K G. Uien: uien 1.80—2 10 <hh
lingen 0.90—f 1.10, grove 2.10-/2
1(K K.G. Kleine Peen 2.10; 500 K.G kI-
ten 2.30; 127500 K.G. Roode kool 1 -ja
4, doorschot 1 10—3.30; 56000 Kr
Ode kool 1.50—2.40, doorschot 1 46%
ƒ1.90; 97000 K.G Deensche witte koo»
2.60—3.90, doorschot 1.60—3^'
alles per 100 K.G. J"30.
WARMENHUIZEN, 30 Jan. '34. Ro^,
kool le s. 1.40-/ 4.10, 2 se. 1—3°?$
Gele kool les1.50—2.30, 2e s l 4o^|
1 80; Deensche witte kool les3—V3an
2e s. 2 60; Uien drielingen 1.20-/ 40
uien 1-50-/ 2.30, grove uien 22.40'
Kleine Peen 1 80.
Aanvoer: 94800 K.G. Roode kool; 17500
K G. Gele kool; 12700 K.G. Deensche witte
kool; 11825 K.G. Uien en 150 K.G. peen.
<4
(Niet officieel)
5de klasse, 11de lfjst
Trekking van Woensdag 31 Januari 1934
Hooge Prijzen
f 100.000.— 19308
1 25.000.— 33
t 1000.— 3096 4027 6900 16339
f 400.- 9754
1 200— 628 6980 15304 16780 20117 208»
f 100.- 2878 4641 6291 8414 12042 «053
13280 18507 20030 20889
Prezen van 70.
158 197 217 345 386 461 49o
517 584 655 686 718 1148 1301
1629 1682 1797 2107 2711 2712 2718
2846 3179 3201 3251 3260 3268 3573
3799 3827 3966 4005 4063 4330 4688
5050 5173 0282 5382 5386 5922 5998
6384 6406 6515 6555 6558 6582 6596
6749 6760 6785 6867 6888 6891 6955
7262 7424 7429 7515 7556 7634 7709
7902 8087 8101 8334 8384 8474 8495
8756 8799 8885 8922 8968 8970 9192
9C30 9592 9612 9636 9647 9699 9741
10065 10110 10114 10688 10669 10764 10987 HOM
11103 11147 11443 11591 11701 11807 11887 11896
12164 12241 12250 12273 12361 12496 12795 12831
12865 12872 12931 12952 12984 13025 13091 13426
13446 13474 13604 13697 13778 13884 13982 .4012
14016 14110 14149 14207 14270 14342 14720 14788
14826 14901 14938 15360 15451 15518 15528 15601
15637 15656 15683 15817 15960 15974 15997 16131
16159 16185 16199 16214 16858 16865 16927 16961
17052 17054 17158 17177 17297 17330 17374 17441
17474 17775 17828 17954 17984 18004 18095 18118
18124 18171 18256 18351 18366 18370 18414 18478
18488 18626 18835 18857 18908 19266 19304 19316
19347 19521 19533 19574 19626 19717 19720 19839
tot
MM
28U
3740
4696
6047
6720
7071
7736
8527
9398
9792
19890 19948 20128
20597 20668 20947
20165 20244 20410 20416 20487
3519
3838
4127
4353
4469
4898
5078
5302
5518
5778
5975
6138
6367
6607
6868
7068
7260
7466
7715
7908
8117
8424
8620
9035
9226
9389
9687
waarin
in het
43%
30®A
2%fl
PROLONGATIE Vorige koers
1 pCi Heden 1 pet
WISSELKOERSEN AMSTERDAM.
NIET OFFICIEEL
New-York
Londen t
Berlijn
Parijs
Brussel (Belga)
Bazel
Weenen p. Sch. 100
Kopenhagen
Stockholm
Oslo
Italië
Vorige
koers
1.55%
7.78%
59.00
9 78'/.
34.69
48.24
00.00
34.60
4010
39 00
13.08
Koers op
heden 2 uur
1.55%
7.76%
59 02
9 8%
34.70
48.22
00 00
34 60
40.10
39.10
13 07%
Kegelen.
Reeds 10 dagen loopt dit concours en nog
steeds wordt de belangstelling grooter.
Was gisteravond weer een drukte van je wel-
ste Alle banen „liepen" en dat wil toch ook
wat zeggen! In den korpswedstrijd is 't De
Volharding I uit Haarlem gelukt 318 hout *e
scoren, waardoor dus Onder Ons uit Den
Helder van de eerste plaats is verdrongen.
Sensationeel was 't zeker: 262 hout hadden
de heeren van De Volharding met z'n vieren
staan toen de heer Bremer Sr., één van Haar
lem s beste kege.aars, als afgooier 56 hout
moest gooien om op de eerste plaats te ko-
I mCn,ouBegiin was 4> 4> 5> in 7 ballen was
een 40 hout gescoord, de 8e was een poedel
de 9e een 9, zoodat de 10e bal een 7 moest
zijn om 318 hout te behalen. „Bremen nog
een 7. een kort aanloopje, zes kegels vi"
len en als klap op de vuurpijl ging de 7e mè
de, zoodat de Haar'emmers toch het genoe
gen smaakte, althans voorloopig, op de Uie
plaats te staan.
Nog gooiden in deze afdeeling D.O.K. te
Haarlem 286, Recht Vooruit te Hilversum
Panorama heeft aardige kieken
uitkomt hoever het witte gevaar al
Oosten is doorgedrongen, want zooals wij
een geel gevaar kennen, zoo kent de Chinees
en de Japanees het witte gevaar. Een afzon-
derlij'ke pagina is gewijd aan mode die blijft
De Noordpool in Nederland is het opschrift
van de foto s die laten zien hoe het ijs' uit het
IJselmeer in over elkaar glijdende schotsen
den afsluitdijk bekruipt. Er zijn eenS inte
D-Sf1lm6r S V*a,n de ramp van de Oakford
De filmrecensent bespreekt „Het meisje uit de
NafS1 rlCn g€eft er Lraaie afbeeldingen van
Naast de gewone rubrieken - binnen- e-,
buitenlandsch nieuws, sport, mode enz
vinden wij nog verhalen en novellen van Bcr-
a Ruck, vanBret Hart en van D. Neiton.
A MSTERD AMSCHE VE E M ARKT.
AMSTERDAM, 31 Jan. 1934. Op de he
den gehouden - eemarkt waren aanvoer en
M)ZSa\,0W: 262 Ve,le 7e
-50 .en) I%' ?2~5? l™ 11 3e k*. 42
tere ÏÏèrm f 2 'evmdgewiclit; 27 Nuch.
gewicht. Er waren s wagons geslachte run
o" u,t Denemarken aangevend.
™ht: Varkens weinig aanvoer han
dt 1 slecht, nriizen rialpnHn
prijzen
aanvoer,
Nieten -
29 40 102 109 119 158 198 lil
225 278 305 329 385 420 430 4»
499 507 509 524 578 696 680 688
707 722 772 782 804 807 825 864
888 893 949 981 989 1037 1041 1161
1174 1349 379 1416 1585 1593 1596 1671
1765 1787 1829 1848 1867 1873 1881 1939
1974 1977 1989 2026 2043 2057 2092 2111
2119 2140 2170 2187 2198 2233 2238 2243
2249 2270 2285 2295 2306 2312 2345 2351
2357 2412 2432 2486 2492 2527 2543 2571
2651 2726 2732 2740 2761 2781 2786 2801
2871 2892 2897 2906 2929 2976 3015 3001
3113 3114 3164 3168 3176 2U1 avsn
3246 3279 3342 3379 3382 3430 3442
3581 3692 3738 3757 3760 3797 3837
3854 3862 3902 3978 4061 4077 4116
4135 4137 4170 4219 4297 4302 4315
4355 4376 4378 4404 4446 4451 4459
4484 4695 473e 4743 4790 4843 4889
4940 4946 4973 4976 5027 5040 5071
5111 5144 5156 5175 5186 5258 5280
5313 5327 5351 5364 5400 5401 5466
5561 5618 5C46 5655 5690 5710 5719
5780 5802 5817 5867 5870 5875 5926
5999 6013 6029 6032 6058 6090 6131
6161 6219 6224 6279 6285 6299 6307
6401 6426 t>479 6514 6527 6577 6586
6634 6695 6731 6732 6777 6795 6861
6877 6901 6910 6933 6963 7012 7025
7094 7099 7123 7135 7202 7205 7224
7324 7332 7334 7345 7416 7444 7455
7471 7619 1661 7677 7679 7687 7695
7731 7735 7748 7769 7802 7841 7893
7910 7950 7951 7991 8013 8032 8059
8151 8212 8236 8251 8351 8362 8371
8433 8434 8447 8502 8505 8520 8611
8723 8754 d814 8820 8831 8861 8927
9130 9132 9133 9144 9153 9155 9221
9237 9275 9310 9315 9318 9375 9383
9397 9478 9561 9568 9648 9654 9683
9688 9731 9761 9876 9892 9909 9954 9963
9993 10018 10026 10059 10081 10108 10150 10158
10175 10208 10210 10265 10363 10372 10401 10408
10501 10533 10560 10579 10609 10640 10656 10685
10721 10730 10736 10740 10746 10750 10757 10813
10815 10821 10835 10852 10872 10910 10921 10930
10940 10944 11022 11024 11056 11132 11145 11266
11276 11280 11309 11389 11439 11458 11462 11484
11519 11629 11699 11716 11727 11775 11798 11817
11856 11865 11876 11877 11879 11880 11898 11988
12040 12052 12110 12197 12211 12255 12287 12290
12374 12399 12412 12457 12462 12488 12497 12505
12557 12589 12603 12665 12719 12728 12732 12742
12747 12839 12846 12851 12852 12877 12883 12886
12996 12997 13035 13041 13055 13056 13071 13075
13111 13136 13166 13186 13204 13297 13320 13341
13343 13376 13381 13433 13480 13486 13528 13527
13559 13596 13599 13641 13684 13720 13739 137jf
13806 13910 13919 13941 13962 13978 13992 HO®
14008 14023 14091 14131 14212 14312 14384 H**
J!!?1 14433 14505 14571 14574 !4590 14613 J4»21
14680 14741 14749 14751 14800 14822 14830
14849 14854 14875 14925 14947 14961 14998 i50®»
15023 15047 15098 15108 15148 15232 15251 W1»
15320 15340 15349 15366 15426 15447 15470 l54®5
15504 15509 15514 15520 15545 15567 15569 l5»*
15609 15610 15638 15652 15667 15700 15726 la"?
15742 15752 15798 15815 15816 15892 15915 15»"
16007 16036 16058 16078 16146 16220 16232 te"?
16259 16279 16297 16306 16340 16356 16431 l?5»'
16637 16679 16687 16693 16698 16699 16729 167M
16772 16785 16793 16804 16823 16831 16847 1«°"
16878 16884 16913 16915 16995 17016 17021 U®??
17053 17062 17121 17125 17150 17205 17215 17"*
17261 17273 17279 17341 17398 17399 17419 l74j>,
17506 17507 17587 17605 17646 17666 17676 177"4
17713 17738 17795 17797 17841 17854 17903 17»??
17953 17974 17983 18019 18020 18098 18137 181"
18201 18203 18224 18240 18257 18308 18312 183**
18467 18468 18480 18491 18526 18529 18&L
18612 18618 18658 18684 18705 18726 18"J
18904 18932 18956 18959 19008 19022 19®*"
19050 19066 19085 19114 19140 19273 1931*
19357 19362 19375 19413 19416 19450 194°®
19507 19508 19519 19539 19541 19595 19®°"
prijzen dalende. Nuchtere
constant"V^ft T^' han0el
constant Vette kalveren, tameliike
trage handel, oploopende prijzen!
18391
18605
18900
19049
19339
19496
19671
19704
19856
BROEK OP LANGENDI IK 11
Jan. '34
30 - J 80;1
2.20; 220001
19712 19722 19740 19753 19796 19799 19847
19954 19960 19968 19989 20020 20072 2011»
20140 20142 20185 20188 20194 20238 20267 2038'
20355 20362 20431 2C443 20469 20511 20521 20609
20621 20686 20690 *0708 20742 20755 20775 2081W
20805 20827 20900 20933
Verbeterin en: 5e klasse 10e Hjst: 13223 m.
132°3; 19451 m. Z. 19491: 17147 mJl. I7147 mel
l 70.-,