Antstecdamsche Jieucs TUiMicaties £uchtaaact Owze JCclonim SlaalsloUdf. Sijdscficiften Spoct Jtadk&ecichteu NIEUWE RECHTERLIJKE INDEELING. HINDERWET. ZILVERMEEUW WEER IN DIENST. In Maart op de lijn Amster damBerlijn. DE De muiterij op de „Zeven Provinciën". Weer 33 muiters voor den zeekrijgsraad. van Woensdag 31 Januari 1934 OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V. NIEUW RECORD IN STRATOSFEER. De Russische ballon „Syrius bereikt 20.600 M. De daling. Excelsior! DE POSTVLUCHTEN OP iNDIE. STEEDS GROOTERE BELANGSTELLING IN „DE UNIE", De BURGEMEESTER van ALKMAAR brengt ter algemeene kennis, dat met ingang van 1 Januari 1934 de rechtsge bieden van de Ambtenaren van het Openbaar Ministerie bij de Kantonge rechten opnieuw zijn vastgesteid. Als gevolg daarvan is van genoemden datum af de standplaats van het parket van de Ambtenaren van het Openbaar Ministerie bij de Kantongerechten Alk maar, Den Helder en Hoorn, te Alkmaar gevestigd. Alkmaar, 31 Januari 1934. De Burgemeester voornoemd, F. H VAN KINSCHOT. Bij besluit van 29 Januari 1934 is aan S. G. GROOT, alhier, vergunning ver leend tot het oprichten van een slagers werkplaats. met plaatsing daarin van een rookhok, in het perceel aan de HEUL, gelegen achter nr. 12, alhier Alkmaar, 30 Januari 1934. Burgemeester en Wethouders van Alkmaar F. H. VAN KINSCHOT, Burgemeester. A. KOELMA, Secretaris. CIRCUS SARRASANI TE AMSTERDAM Gisteravond heeft het circus Sarrasani op het Stadion-terrein zijn openingsvoorstel ling gegeven^ Gezien den naam „Sarrasani" had men meer publiek te Amsterdam ver wacht bij deze première. Door verschillende politieke groepen werd gisteravond voor en in de nabijheid van het circus tegen het bezoeken van Sarrasani ge demonstreerd. De politie wist echter de be- toogers, zonder van de wapens gebruik te hoeven maken, te verspreiden. Verschillende borden, waarop het Hitlerregiem niet vrien delijk beoordeeld werd, werden in beslag ge nomen. DE MALVERSATIES AAN HET ROTTERDAMSCHE ABATTOIR. De hulpkeurmeester R., één van de vijf hulpkeurmeesters, die wegens de malver saties aan het Rotterdamsche abattoir in het huis van bewaring was opgesloten, is weer op vrije voeten gelaten. De hulpkeurmeester W. de H., die om gezondheidsredenen op vrije voeten gelaten was, is thans opgesloten. Alle acht hulpkeurmeesters, die bij de mal versaties zijn betrokken, zijn thans uit den gemeentedienst ontslagen. Het onderzoek wordt nog steeds voort gezet DE NOTARIS UIT DE „UMWERTUNGS "-ZAAK UIT ZIJN AMB1 ONTZET. Wegens het verlijden van acten tijdens zijn plaatsvervanging. Het gerechtshof te Amsterdam heeft bij arrest van 3 Januari den notaris, die bij arrest van hetzelfde hof van 21 April 1933 tot 3 maand gevangenisstraf veroordeeld is we gens valschheid in geschrifte rnet gebruik making van hem door zijn ambt ter beschik king staande middelen (de bekende „Umwer- tungszaak") omzet uit zijn ambt als notaris te Amsterdam, en wel wegens net verlijden van acten gedurende zijn plaatsvervanging wegens ziekte (art. 50c wet op het Notaris ambt). KORTE BERICHTEN. De minister van onderwijs, kunsten en wetenschappen heeft bepaald, aat de salaris sen en toelagen van de onder zijn departe ment resorteerende ambtenaren naar boven tot een gulden zullen worden afgerond en de aftrek en korting tot een vollen gulden naar beneden Naar wij vernemen zal de „Zilvermeeuw van de Kon. Luchtvaart Mij-, welke machine in December van het vorig jaar starten zou naar Ned.-Indië, begin Maart weer in bedrij! komen voor den dienst op de lijn Amsterdam Berlijn. Het vliegtuig wordt uitgerust met nieuwe Wright Cyclone-motoren, van zelfde type als oorspronkelijk in waren gemonteerd de „F. drie hei- 20" De fiscaal bij den zeekrijgsraad in Ne- derlandsch Indië eischte tegen de vierde muitersgroep van de Zeven Provinciën, be staande uit 33 leden van het machinekamer- personeel, de volgende straffen: zeven jaar, vijf straffen van 6 jaar; vier van 5 jaar- twee van vier jaar en 6 maanden; 11 van 4 jaar; vijf van drie jaar; één van 2 jaar en 6 maanden; één van 2 jaar; één van 1 jaar; één van 11 maanden en één van 6 maanden. in BANDJIRS. Treinverkeer gestremd; varen de straten. In de laaggelegen gedeelten in het zuid westen der stad Pekalongan staan als ge volg van eén bandjir de huizen tot aan het dak onder water. In alle drie richtingen is het treinverkeer gestremd. Verschillende scholen zijn gesloten. In diverse plaatsen vindt in de hoofdstraten het verkeer plaats door middel van prauwen en vlotten. Uit de bergstreken worden nog steeds aan houdende regens gemeld. Aneta meldt ons uit Bandoeng: Van nacht is op de Oosterlijn het spoorwegver keer sabij Walikoekoen als gevolg van een bandjir gestremd. De dwarsliggers v.-eó-gespoeld. zijn (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van heden te: STAATSLEENINGEN. 5 4 y, 4 5 5)4 NederL 1932II. 1917 1931 1915 1930 Ned.-Indië Duitschland BANK-INSTELLINGEN. Amsterd. Bank Handel Mpij. Cert. v. 1000 Koloniale Bank Ned. Ind. Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. OND. BINNENL Alg. Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Nederl. Ford Philips Gloeil. Gem. Bezit Unilever INDUSTR. OND. BUITENL Am. Smelting Anaconda Bethleh. Steel Cities Service Steel comm. U. S. Leather CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Alg. Explor. Mij. Boeton Redjang Lebong .rETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon. Petr. Perlak Continental Oil Shell Union RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Rubber Serbadjadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned. Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oostkust Oude Deli Senembah AMER. SPOORWEGEN. Atchison Topeka Southern Railw. Cert. Union Pacific §Noteering per 50, 'Exdividend. fExclaim. Vo rige koers 102 101% 100 100% 5313/i6 112% 473/4 52 51 Va 80 31 Va 21 157*/» 68% 247Va 8013/i6 29 §10"A6 297.s 29/ig 363/16 7716 187 103 80 243/4 15.80 130 53/. 122 156% 177% 1Ü21/8 12Vi6 7 Va 106% 45% 34% 32% 2 Va 9 47% 1328/j 25 125 148% 438/4 21% 77 pl.m. 1.30 55%, 313/s 167 253 4 81 28% 10% 29% 23/s 36' 73/8 185 3% 130 6 122 176%-? 102 -? 12% 6%-7 1031/r 45 pl.m. 1.45 102 101% 100 100 Va 54?-%6 112 49% 50 793/4 254 Va 803/4 29% 7% 183% pl.m. 2.00 53 Va 176% 80% 29% 18.% pl.m. 2.15 553/16 166% 2544-5' 80% io%6 i 294-%6 7%-%6 183% 2%e 133% 25 125 1491/4 1023/4-3 6% 1038/4-1 103% 12%o 6'3/lfl 2i Vl6 46% 12% 16 Gisterochtend om 9 uur 15 is de Sovjet- Russische stratosfeer-ballon „Sirius ge'ieel onverwacht opgestegen van het militaire vliegveld bij Moskou. Hij heeft een nieuw hoogte-record van 20.600 Meter gevestigd Om 10.25 had de ballon, die onder com mando staat van den piloot Paul Fedoseënko reeds een hoogte bereikt van 19.200 M., ont 10.46 bevond hij zich op 19.600 M. hoogte. Om 12 uur was de „Syrius" reeds op een af stand van 20.500 M. van het aardoppervlak, om daarna nog 100 M. hooger te stijgen en ten slotte een hoogte te bereiken van 26.600 M., daarmede het hoogte-record op zijn naam brengend. De ballon begeeft zich thans, voortgedra gen door den wind, langs den Kazan-spoor- weg-in de richting van Kolona ten N. O. van Moskou. De bemanning heeft medegedeeld, dat zij zich in uitstekende conditie bevindt en dat zij denkt hedenmiddag om vier uur weer den beganen grond te bereiken. Hedenmiddag om twaalf uur seinde de be manning draadloos, dat zij den Moskou-zen der uitstekend hoorde en dat zij voortdurend bezig was met het doen van wetenschappe lijke waarnemingen, welke in geen enkel op zicht onderbroken werden. De opvarenden meldden, dat zij vooral studie maakten van de kosmische stralen. De temperatuuf in den gondel bedroeg 20 gr. C. Nadat de „Syrius" een hoogte van 20.600 M. had bereikt, werd met de daling begon nen. De bemanning seinde toen nog, dat zij gedurende tien minuten proeven zou nemen met het nieuwe toestel om versche lucht in den gondel te pompen. Ook deden de opva renden, te weten de commandant Paul Fedo seënko, de constructeur van den ballon, ir. Andrej Vasenko, en dr. Ilja Usiskin, docent aan de universiteit te Leningrad, langs draadloozen weg nog de hartelijke groeten toekomen aan het dagblad „de Prawda". Zeer nieuwsgierig was de bemanning van den ballon naar de wijze, waarop de men- schen op de aarde de draadlooze berichten ontvingen, en zij verzocht om mededeeling dienaangaand. In tegenstelling met de weersomstandig heden tijdens de stratosfeervlucht op 30 Sep tember 1933, toen de bewoners van Moskou den ballon in het heldere zonlicht op haar tocht naar verre verten gemakkelijk konden volgen, was thans de lucht zwaar bewolkt en donker. De ballon was spoedig uit het ge zicht verdwenen en de bevolking van Mos kou was er zich nauwelijks van bewust, dat er iets bijzonders gebeurde. De „Syrius" is gebouwd door de vereeni- ging Ossoaviachim te Leningrad. Men neemt aan, dat de ballon een inhoud heeft van 24.900 kubieke meter. De vlucht vond, zoo- alsg ezegd, geheel onverwacht plaats; de bemanning had de voorbereidingen voor den tocht in alle stilte getroffen. In de letterlijke beteekenis van het woord geldt voor de stratosfeertochten „steeds hoo ger zijn ons doel". Prof. Piccard bereikte op zijn eersten tocht, 27 Mei 1931 een hoogte van 15.781 meter, een jaar later steeg zijn ballon tot 16.500 meter boven de aardopper vlakte. Na eenige mislukte pogingen slaag den drie Russen, Prokofief, Brinbaum en Godoenof, er in op 30 September 1933 een hoogte van ca. 19.000 meter te bereiken; het gelukte den Amerikaan Settle op 21 Novem ber niet, dit record te verbeteren, want na een hoogte van 18.665 meter te hebben be reikt moest hij weer dalen. De Snip (terugreis) is te Caïro geland, de Oehoe (heenreis) kwam te Jodhpoer. Morgenochtend vertrekt de Ijsvogel van Amsterdam naar Batavia. De 'bemanning zal bestaan uit de heeren C. Blaak, gezag voerder; G. Bak, tweede bestuurder; W. J Huut, werktuigkundige en H. J. Siemer, radio-telegrafist. De Rijstvogel (thuisreis) is te Singapore geland. 255, H.V.K. fe Haarlem 304 en De Club I te AIIn"de Bedeeling wierpen Volharding II te Haarlem 288, D O K. II te Haarlem 267 Recht Vooruit II te Hi.versuin 243, H.V k. II te Haarlem 252 en de Club II te Alkmaar 278 In de damesafdeeling wierpen D.O.H. I te Den Helder 209 en 't 2e vijftal 115. In den vastebaanwedstrijd wist op baan 5 de heer Ketellapper uit Haarlem 5 negen te maken en mevr. Berkhout 44. Voor hedenavond staat op 't programma: korps La Reserve te Den Haag, Alles of Niets I en II te Den Helder, de Prins I en II te Den Helder, Met z'n tienen I en II te Alkmaar en Hard gaat ie I en II te Den Helder. Zal de 318 hout in afd. A gevaar loopen? In ieder geval is 't te doen. Flieroflüer de officieele stand tot en met gisteravond 12 uur: Korpswedstrijd afd. A: Volharding te Haarlem 318, Onder Ons te Den Helder 317, Op de Lat te Alkmaar 315, Z.E.K.Z.? te Alk maar 310, H.V.K. te Haarlem 304, O.K.A. te Alkmaar 302, Altijd Kans te Utrecht 301, Hout of fout te Den Helder 300, de Burg te Alkmaar 300, De Club te Alkmaar 296 46 tr., 10 x 9, 4 x 8, 7 x 7, D.D.D. te Utrecht 296 46 tr. 10 x 9, 4 x 8, 6 x 7. K.I.P. te Amsterdam 296, 46 tr., 4x9, N.W.T.L. te Amsterdam 295, Fortuna te Groningen 294, Meteor te Amsterdam 291. Afd. B: T.O.P. te Haarlem 301, Volharding te Haarlem 288, Richten en Rollen te Haar lem 285, De Burg te Alkmaar 283, De Club te Alkmaar 278, Alles Om te Velsen 270, E. V.A. te Den Helder 269, D.O.K. te Haarlem 267, Alcmaria Victrix 266, Hout of Fout te Den Helder 266. Dames: 't Rollend raadsel te Den Helder 292, Onder Ons te Alkmaar 258 M.h.z.n.a.e. T. te Alkmaar 244, £.P.C. te Den Helder 243, Ke Ki Ka te Alkmaar 238. Hoogste korpswerpster mevr. Matveld 67 Hogste korpswerper afd. A: J. Lansdorp te Haarlem 78. Idem afd. B: J. van Maarleveld 76. Twee vijftallenprijs ."Volharding te Haar lem 606. Vastebaanwedstrijd, baan 1: 1C. de Lange 45, 2. C. Rol te Schagen 43, 37, 3. van Asperen te Amsterdam 43, 41, 4. Hoogland te Groningen 43, 5. J. de Bakker te Alkmaar 42, 6. G. Genefaas te Alkmaar 41, 40, 39, 7. T. Bonsema te Alkmaar 41, 40, 38, 8. G. A. Renting te Haarlem 41, 37. Baan 2: S. de Vries te Den Haag 44, 42, 41 3 x, Louw te Haarlem 44, 42, 40 3 x, R Tromp te Alkmaar 44, 39, L. Ketellapper te Haarlem 43 2 x, P. Modder te Alkmaar 43 2 A. C. de Lange te Alkmaar 43, 42, J. Stoop te Den Haag 43, 41, v. d. Geest te Den Haag 43, 40. Baan 5: G. J. Smit te Groningen 54, 2 x, C. de Lange te Alkmaar 45, 44, 43 3 x, C. Balder te Alkmaar 45, 44, 42, L. Ketellapper te Haarlem 45, 43, van Asperen te Amster dam 45, W. Scheepmaker te Alkmaar 44, 43 2 x, Van Duinen te Haarlem 44, 42. Dames vaste baan, baan 4: mevr. Met— Swager te Alkmaar 44, 42, mevr. Kokkes te Alkmaar 43, mevr. de Lange te Alkmaar 42, 41 2 x, mevr. Berkhout te Alkmaar 42, 40, mevr. v. d. Heuvel te Alkmaar 41 2 x, mevr v. d. Capelle te Schagen 41. Baan 5: mevr. Berkhout te Alkmaar 44. mevr. G. Geus te Alkmaar 42, mevr. v. d. Heuvel te Alkmaar 41, mevr. Diepen te Alk maar 39, mevr. Met—Swager te Alkmaar 38, 37 2 x, mevr. L. Boom te Alkmaar 38, 37. Paren: echtpaar C. de Lange 53, mevr Boom en de heer Genefaas 52, echtpaar Die pen 50, 49 2 x, echtpaar Hekket 50, 49, echt paar Scheepmaker 50, mevr. Kokkes en de heer Oly 49, 2 x, mevr. v. d. Heuvel en de heer Bakker 49, echtpaar G. Geus 48, 2 x. Jubileum: A. Köllmann te Alkmaar 86 (5 9 x 9), J. Leeksma te Den Haag 86 (7 x 9), J Verduyn te Haarlem 85, H. de Boer te Den Helder 82 (8), G. J. Genefaas te Alkmaar 82 (7), C. de Lange te Alkmaar 80 (7) Personeel, serie: J. Godefroy te Den Haas? 120, C. A. Witte te Alkmaar 117, J Berg te Amsterdam 115, van Es te Utrecht Personeel, enkele kaart: E. S. Hamburger ^k«?aw43e (5tf9)' 1 Lo°ys Apeldoorn 4J (8, 8), H. Schiffers te Schiedam 43 (7 9) Booma te Den Haag 41 (6, 9), Bettinger te Gioningen 41 (5, 9), Louw te Haarlem 41 (8). K G. Deensche witte kool 34. K G. gele uien 1.70-/ 2.30, gele'dHer gen l-f 1 20; 3300 K.G. Bieten 2.40, alles per 100 K.G. U NOORDSCHARWOUDE, 30 Jan ion, 17500 K G. Uien: uien 1.80—2 10 <hh lingen 0.90—f 1.10, grove 2.10-/2 1(K K.G. Kleine Peen 2.10; 500 K.G kI- ten 2.30; 127500 K.G. Roode kool 1 -ja 4, doorschot 1 10—3.30; 56000 Kr Ode kool 1.50—2.40, doorschot 1 46% ƒ1.90; 97000 K.G Deensche witte koo» 2.60—3.90, doorschot 1.60—3^' alles per 100 K.G. J"30. WARMENHUIZEN, 30 Jan. '34. Ro^, kool le s. 1.40-/ 4.10, 2 se. 1—3°?$ Gele kool les1.50—2.30, 2e s l 4o^| 1 80; Deensche witte kool les3—V3an 2e s. 2 60; Uien drielingen 1.20-/ 40 uien 1-50-/ 2.30, grove uien 22.40' Kleine Peen 1 80. Aanvoer: 94800 K.G. Roode kool; 17500 K G. Gele kool; 12700 K.G. Deensche witte kool; 11825 K.G. Uien en 150 K.G. peen. <4 (Niet officieel) 5de klasse, 11de lfjst Trekking van Woensdag 31 Januari 1934 Hooge Prijzen f 100.000.— 19308 1 25.000.— 33 t 1000.— 3096 4027 6900 16339 f 400.- 9754 1 200— 628 6980 15304 16780 20117 208» f 100.- 2878 4641 6291 8414 12042 «053 13280 18507 20030 20889 Prezen van 70. 158 197 217 345 386 461 49o 517 584 655 686 718 1148 1301 1629 1682 1797 2107 2711 2712 2718 2846 3179 3201 3251 3260 3268 3573 3799 3827 3966 4005 4063 4330 4688 5050 5173 0282 5382 5386 5922 5998 6384 6406 6515 6555 6558 6582 6596 6749 6760 6785 6867 6888 6891 6955 7262 7424 7429 7515 7556 7634 7709 7902 8087 8101 8334 8384 8474 8495 8756 8799 8885 8922 8968 8970 9192 9C30 9592 9612 9636 9647 9699 9741 10065 10110 10114 10688 10669 10764 10987 HOM 11103 11147 11443 11591 11701 11807 11887 11896 12164 12241 12250 12273 12361 12496 12795 12831 12865 12872 12931 12952 12984 13025 13091 13426 13446 13474 13604 13697 13778 13884 13982 .4012 14016 14110 14149 14207 14270 14342 14720 14788 14826 14901 14938 15360 15451 15518 15528 15601 15637 15656 15683 15817 15960 15974 15997 16131 16159 16185 16199 16214 16858 16865 16927 16961 17052 17054 17158 17177 17297 17330 17374 17441 17474 17775 17828 17954 17984 18004 18095 18118 18124 18171 18256 18351 18366 18370 18414 18478 18488 18626 18835 18857 18908 19266 19304 19316 19347 19521 19533 19574 19626 19717 19720 19839 tot MM 28U 3740 4696 6047 6720 7071 7736 8527 9398 9792 19890 19948 20128 20597 20668 20947 20165 20244 20410 20416 20487 3519 3838 4127 4353 4469 4898 5078 5302 5518 5778 5975 6138 6367 6607 6868 7068 7260 7466 7715 7908 8117 8424 8620 9035 9226 9389 9687 waarin in het 43% 30®A 2%fl PROLONGATIE Vorige koers 1 pCi Heden 1 pet WISSELKOERSEN AMSTERDAM. NIET OFFICIEEL New-York Londen t Berlijn Parijs Brussel (Belga) Bazel Weenen p. Sch. 100 Kopenhagen Stockholm Oslo Italië Vorige koers 1.55% 7.78% 59.00 9 78'/. 34.69 48.24 00.00 34.60 4010 39 00 13.08 Koers op heden 2 uur 1.55% 7.76% 59 02 9 8% 34.70 48.22 00 00 34 60 40.10 39.10 13 07% Kegelen. Reeds 10 dagen loopt dit concours en nog steeds wordt de belangstelling grooter. Was gisteravond weer een drukte van je wel- ste Alle banen „liepen" en dat wil toch ook wat zeggen! In den korpswedstrijd is 't De Volharding I uit Haarlem gelukt 318 hout *e scoren, waardoor dus Onder Ons uit Den Helder van de eerste plaats is verdrongen. Sensationeel was 't zeker: 262 hout hadden de heeren van De Volharding met z'n vieren staan toen de heer Bremer Sr., één van Haar lem s beste kege.aars, als afgooier 56 hout moest gooien om op de eerste plaats te ko- I mCn,ouBegiin was 4> 4> 5> in 7 ballen was een 40 hout gescoord, de 8e was een poedel de 9e een 9, zoodat de 10e bal een 7 moest zijn om 318 hout te behalen. „Bremen nog een 7. een kort aanloopje, zes kegels vi" len en als klap op de vuurpijl ging de 7e mè de, zoodat de Haar'emmers toch het genoe gen smaakte, althans voorloopig, op de Uie plaats te staan. Nog gooiden in deze afdeeling D.O.K. te Haarlem 286, Recht Vooruit te Hilversum Panorama heeft aardige kieken uitkomt hoever het witte gevaar al Oosten is doorgedrongen, want zooals wij een geel gevaar kennen, zoo kent de Chinees en de Japanees het witte gevaar. Een afzon- derlij'ke pagina is gewijd aan mode die blijft De Noordpool in Nederland is het opschrift van de foto s die laten zien hoe het ijs' uit het IJselmeer in over elkaar glijdende schotsen den afsluitdijk bekruipt. Er zijn eenS inte D-Sf1lm6r S V*a,n de ramp van de Oakford De filmrecensent bespreekt „Het meisje uit de NafS1 rlCn g€eft er Lraaie afbeeldingen van Naast de gewone rubrieken - binnen- e-, buitenlandsch nieuws, sport, mode enz vinden wij nog verhalen en novellen van Bcr- a Ruck, vanBret Hart en van D. Neiton. A MSTERD AMSCHE VE E M ARKT. AMSTERDAM, 31 Jan. 1934. Op de he den gehouden - eemarkt waren aanvoer en M)ZSa\,0W: 262 Ve,le 7e -50 .en) I%' ?2~5? l™ 11 3e k*. 42 tere ÏÏèrm f 2 'evmdgewiclit; 27 Nuch. gewicht. Er waren s wagons geslachte run o" u,t Denemarken aangevend. ™ht: Varkens weinig aanvoer han dt 1 slecht, nriizen rialpnHn prijzen aanvoer, Nieten - 29 40 102 109 119 158 198 lil 225 278 305 329 385 420 430 4» 499 507 509 524 578 696 680 688 707 722 772 782 804 807 825 864 888 893 949 981 989 1037 1041 1161 1174 1349 379 1416 1585 1593 1596 1671 1765 1787 1829 1848 1867 1873 1881 1939 1974 1977 1989 2026 2043 2057 2092 2111 2119 2140 2170 2187 2198 2233 2238 2243 2249 2270 2285 2295 2306 2312 2345 2351 2357 2412 2432 2486 2492 2527 2543 2571 2651 2726 2732 2740 2761 2781 2786 2801 2871 2892 2897 2906 2929 2976 3015 3001 3113 3114 3164 3168 3176 2U1 avsn 3246 3279 3342 3379 3382 3430 3442 3581 3692 3738 3757 3760 3797 3837 3854 3862 3902 3978 4061 4077 4116 4135 4137 4170 4219 4297 4302 4315 4355 4376 4378 4404 4446 4451 4459 4484 4695 473e 4743 4790 4843 4889 4940 4946 4973 4976 5027 5040 5071 5111 5144 5156 5175 5186 5258 5280 5313 5327 5351 5364 5400 5401 5466 5561 5618 5C46 5655 5690 5710 5719 5780 5802 5817 5867 5870 5875 5926 5999 6013 6029 6032 6058 6090 6131 6161 6219 6224 6279 6285 6299 6307 6401 6426 t>479 6514 6527 6577 6586 6634 6695 6731 6732 6777 6795 6861 6877 6901 6910 6933 6963 7012 7025 7094 7099 7123 7135 7202 7205 7224 7324 7332 7334 7345 7416 7444 7455 7471 7619 1661 7677 7679 7687 7695 7731 7735 7748 7769 7802 7841 7893 7910 7950 7951 7991 8013 8032 8059 8151 8212 8236 8251 8351 8362 8371 8433 8434 8447 8502 8505 8520 8611 8723 8754 d814 8820 8831 8861 8927 9130 9132 9133 9144 9153 9155 9221 9237 9275 9310 9315 9318 9375 9383 9397 9478 9561 9568 9648 9654 9683 9688 9731 9761 9876 9892 9909 9954 9963 9993 10018 10026 10059 10081 10108 10150 10158 10175 10208 10210 10265 10363 10372 10401 10408 10501 10533 10560 10579 10609 10640 10656 10685 10721 10730 10736 10740 10746 10750 10757 10813 10815 10821 10835 10852 10872 10910 10921 10930 10940 10944 11022 11024 11056 11132 11145 11266 11276 11280 11309 11389 11439 11458 11462 11484 11519 11629 11699 11716 11727 11775 11798 11817 11856 11865 11876 11877 11879 11880 11898 11988 12040 12052 12110 12197 12211 12255 12287 12290 12374 12399 12412 12457 12462 12488 12497 12505 12557 12589 12603 12665 12719 12728 12732 12742 12747 12839 12846 12851 12852 12877 12883 12886 12996 12997 13035 13041 13055 13056 13071 13075 13111 13136 13166 13186 13204 13297 13320 13341 13343 13376 13381 13433 13480 13486 13528 13527 13559 13596 13599 13641 13684 13720 13739 137jf 13806 13910 13919 13941 13962 13978 13992 HO® 14008 14023 14091 14131 14212 14312 14384 H** J!!?1 14433 14505 14571 14574 !4590 14613 J4»21 14680 14741 14749 14751 14800 14822 14830 14849 14854 14875 14925 14947 14961 14998 i50®» 15023 15047 15098 15108 15148 15232 15251 W1» 15320 15340 15349 15366 15426 15447 15470 l54®5 15504 15509 15514 15520 15545 15567 15569 l5»* 15609 15610 15638 15652 15667 15700 15726 la"? 15742 15752 15798 15815 15816 15892 15915 15»" 16007 16036 16058 16078 16146 16220 16232 te"? 16259 16279 16297 16306 16340 16356 16431 l?5»' 16637 16679 16687 16693 16698 16699 16729 167M 16772 16785 16793 16804 16823 16831 16847 1«°" 16878 16884 16913 16915 16995 17016 17021 U®?? 17053 17062 17121 17125 17150 17205 17215 17"* 17261 17273 17279 17341 17398 17399 17419 l74j>, 17506 17507 17587 17605 17646 17666 17676 177"4 17713 17738 17795 17797 17841 17854 17903 17»?? 17953 17974 17983 18019 18020 18098 18137 181" 18201 18203 18224 18240 18257 18308 18312 183** 18467 18468 18480 18491 18526 18529 18&L 18612 18618 18658 18684 18705 18726 18"J 18904 18932 18956 18959 19008 19022 19®*" 19050 19066 19085 19114 19140 19273 1931* 19357 19362 19375 19413 19416 19450 194°® 19507 19508 19519 19539 19541 19595 19®°" prijzen dalende. Nuchtere constant"V^ft T^' han0el constant Vette kalveren, tameliike trage handel, oploopende prijzen! 18391 18605 18900 19049 19339 19496 19671 19704 19856 BROEK OP LANGENDI IK 11 Jan. '34 30 - J 80;1 2.20; 220001 19712 19722 19740 19753 19796 19799 19847 19954 19960 19968 19989 20020 20072 2011» 20140 20142 20185 20188 20194 20238 20267 2038' 20355 20362 20431 2C443 20469 20511 20521 20609 20621 20686 20690 *0708 20742 20755 20775 2081W 20805 20827 20900 20933 Verbeterin en: 5e klasse 10e Hjst: 13223 m. 132°3; 19451 m. Z. 19491: 17147 mJl. I7147 mel l 70.-,

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 8