Amstecdmtscfie tBituienCand Speet Staatsloterij DE GESTOORDE AMSTERDAMSCHE TELEFOON. éEN COMPLOT OM EEN SPOORWEG AANSLAG TE ONDERNEMEN. GEEN KINDERTOESLAG AAN AMSTERDAMSCH GEMEENTE- PERSONEEL. Vorige koers DE R. A. I. 9—18 FEBRUARI. hier de stratosfeer ballon....l ballon in zóne van neerslag verijsd onze positie is hopeloosvallen wij?twee mijner kameraden zijn er zeer slecht aan toe Het Tel. agentschap merkt op, dat deze mededeelingen nog nauwkeurig onder zocht moeten worden. De commissie van onderzoek is naar de plaats van de ramp vertrokken. Wat de oorzaak betreft, neemt men aan, dat de ballon door ster ke luchtstroomen uit de omgeving van Moskou is weggedreven en op groote hoogte in zeer ongunstige atmosferische omstandigheden kwam te verkeeren. EEN REUZENLUCHTSCHIP IN AANBOUW. Te Leningrad is een luchtschip in ean bouw, dat een inhoud zal hebben van 50.000 kubieke meter. Deze luchtreus zal een snel heid kunnen ontwikkelen van 100 K.M. per uur en zonder bijvulling van brandstof 7000 K.M. aan een stuk kunnen vliegen, d.w.z. zich bijna drie etmalen zonder onderbreking kunnen voortbewegen. De directeur der gemeente-telefoon bericht ons, dat de werkzaamheden thans zoo ver zijn gevorderd, dat ook de abonné's met num mers, welke met 46 beginnen, weer van hun aansluiting gebruik kunnen maken. Gestoord zün dus nog de nummers 40000 tot en met 45999. Een volgens communisten fascisti sche provocateur aangehouden. Gistermorgen is te Dordrecht gearresteerd en naar het huis van bewaring overgebracht H. H. K., de jongeman, die, aldus het dag blad Voorwaarts, getracht zou hebben eenige communisten over te halen met hem een spoorwegaanslag te ondernemen, en die des wege door de communisten als een fascisti sche provocateur was aangemerkt. De politie en justitie weigerden aan het blad over deze arrestaties nader inlichtingen te verstrekken. Tijdens het jongste begrootingsdebat heeft de raad het voorstel van B. en W. om, tot steun van de grocte gezinnen, kindertoeslag in te voeren en daarvoor een bedrag van 339.000 uit te trekken, verworpen. Naar aanleiding van deze beslissing heett 's raads voorzitter toen de beraadslagingen geschorst, opdat B. en W. zich nader zouden kunnen beraden. Daar het dagelijksch gemeentebestuur den kindertoeslag inhaerent achtte aan de nieuwe loonregeling, deed het daarna onmiddellijk bij minister De Wilde stappen, ten einde als nog te bewerkstelligen dat aan de groote gezinnen eenige tegemoetkoming zou worden verstrekt. Deze pogingen hebben het beoogde resul taat niet bereikt. De minister heeft in een missive aan B. en W. verklaard, nu de raad den voorgestelden kindertoeslag verwierp, de autonomie van het gemeentebestuur der hoofdstad niet te willen aantasten door tegen dit besluit in te gaan. is de brandweer er ten slotte in geslaagd het vuur te bedwingen en uitbreiding te voor komen. De droogafdeeling is geheel uitge brand. Een partij fijn hout en afgewerkte meubelen, ter waarde van eenige duizenden guldens, is verloren gegaan. De oorzaak van den brand is onbekend. TWEE DOODELJKE ONGEVALLEN TE ROTTERDAM. Gisteravond zijn te Rotterdam twee doo- driijke ongevallen gebeurd. Een 7-jarige jongen, R. C. Hofstede uit de Heer Nicolaasstraat is in die straat van een vrachtauto gesprongen. Hij kwam te vallen en kreeg de wielen over het lichaam. Met zware inwendige kneuzingen werd hij over- gebracht naar het ziekenhuis aan den Cool- singel, waar hij bij aankomst overleed. In de Nijverheidsstraat is de 7-jarige jon gen C. K. van Tol uit de Wittenburgstraat van een sleeperswagen gesprongen. Hij kwam te vallen en kreeg een der hielen over het lichaam. Het knaapje was op slag dood. VERDUISTERING. Bij de Hilversumsche politie heeft zich aangemeld een zekere K., boekhouder bij het filiaal van „My Valet". De man beweerde fedurende eenige jaren verduisteringen te ebben gepleegd bij zijn firma tot een be drag van eenige duizenden guldens. De directie van „My Valet" te Amsterdam, die met het geval in kennis werd gesteld, liet de boeken door een accountant onderzoe ken. Daar K. zich echter reeds zes jaar lang heeft schuldig gemaakt aan verduistering, kon nog niet met zekerheid worden vastge steld, hoeveel K. zich in totaal heeft toege- eigend. BRAND. In een meubelfabriek. Dinsdagavond is brand ontstaan in de droogkamer van de meubelfabriek en hout handel van de firma E. Westen te Cuyk aan de Maas. Daar het slangenmateriaal niet toereikend was, moest de brandweer zich be helpen met snelbluschapparaten en emmers water. Geholpen door net fabriekspersoneel van Donderdag 1 Februari 1934 OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V. (Ontvangen per draadlooze telefoon). STAATSLEENINGEN. 5 4 X 4 5 5'A Neder 1. 1932II 1917 1931 1915 1930 Ned.-Indië Duitschland B ANK-INSTELLINGEN. Amsterd. Bank Handel Mpij. Cert. v. 1000 Koloniale Bank Ned. Ind. Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. ONü. B1NNENL. Alg Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Nederl. Ford Philips GloeiL Gem. Bezit Unile ver INDUSTR. OND. BUITENL. Am. Smelting Anaconda Betbleb. Steel Cities Service Steel comm. U. S, Leather CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Alg. Explor. Mij. Boeton Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon. Petr Perlak Continental Oil Shell Union RUBBERS. Amsterd, Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Rubber Serbadjadi f Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned. Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oostkust Oude Deli Senembah AMER. SPOORWEGEN. Atchison Topeka Southern Railw. Cert. Union Pacific §Noteering per 50, 'Exdividend. fExclaim. Vorige koers Koer pl.m. 1.30 s van b pl.m. 1.45 eden te pl.m. 2.00 102 101% 100 10 553/8 102 101% 100 100% 55* %6 112% 47% 40% 49% 80 112% 50 50% 80 31% 20% 57% 168% 2-15% 81% 3»Vi 169? 258»/i 8 81%-2 25'% 81% 169 81% 28%« §10% 29-7.a 2%o 30/.8 <7l6 27% 10% i 29. 3/s 2%c 36% 29 "0/.6 7% 10'. 297.8 184% 102 78 24% 15.60 187 78 186 »/a 130 6% 122 129% 6% 122 155 176% 103 127l8 &%o 177|-8i 103 12% 6%o 177,'-% 103 7 102% 431/s 33% 303/i 2%6 103 4 44 34 2%6 104 104 2%c 9% 46% 9 46% 128% 25 121 146 128% 25 121% 2 148 121-2 SSfS. 78% 78 pl.m. 2.15 2551 81 •6i 25% 185% 77% f Kegelen. HEDEN DE LAATSTE CONCOURSDAG. Zoo zullen dan vandaag de kegelaars (ters) voor de laatste maai Uniewaarts gaan om aan het Nationaal concours deel te nemen, dan wel te gaan zien hoe de laatste vijftallen zich op den korpsoaan zullen verweren, hoe nog velen zullen trachten 5 negens te gooien of in den paren- of personeelwedstrijd het maximum aantal hout te behalen. Spannend is het om te zien, hoe een mooie kaart wordt gemaakt waarbij aller aandacht zich natuurlijk op den laatsten bal concen treert. Op baan 5 wist de heer Genefaas zich, door 45 te maken, een bescheiden plaatsje te verzekeren. Immers hier staan reeds 6 deel nemers met 45 op de lijst. Op baan 2 scoorde de heer A. Kollmann 45 en staat meteen op de bovenste plaats. Personeel maakte de heer K. 44, enkele kaart, ooi. hier wordt thans de le plaats door hem bezet. Echter, we hebben meerdere malen nedegerraakt dat op den laatsten concoursdag de stand nog groote verandering onderging. In den korpswedstrijd kwamen gisteren uit: Afd. A: „La Reserve" (den Haag) 270; „Alles of Niets I" (Amsterdam) 247; „de Prins I" (Haarie 237' „Met z n tienen I" (Alkmaar) 258 en „Hard gaat ie I" (den Helder) 255. Afd. B.: „Ales of Niets II" (Amsterdam) 257; „de Prins II" (Haarlem) 265; „Met z'n tienen II" (Alkmaar) 248 en „Hard gaat ie II" (den Helder) 1.82 De stand der korpswedstrijden is derhalve momentee:: Afd. A: Volharding te Haarlem 318 Onder Ons te Den Helder 317, Op de Lat te Alkmaar 315 Z.E.K.Z.? te Alkmaar 310, H.V.K. te Haarlem 304, O.K.A. te Alkmaar 302, Altijd Kans te Utrecht 301, Hout of fout te Den Helder 300, de Burg te A.kmaar 300, De Club te Alkmaar 296 46 tr., 10 x 9, 4 x 8, 7 x 7, D.D.D. te Utrecht 296 46 tr. 10 x 9 4x8, 6x7, K.I.P. te Amsterdam 296, 46 tr., 4x9, N.W.T.L. te Amsierdam 295, Fortuna te Groningen 294, Meteor te Amsterdam 291. Afd. B: V.O.P. Haarlem 301, Vo'harding Haarlem 288, Richten en Rollen Haarlem 285 de Burg Alkmaar 283. Hard gaat ie Den Hel der 281, de Club Alkmaar 278, Allen Om Velsen 270, E. V. A. Den Helder 269, D. O. K. Haarlem 267 en Alcmaria Victrix Alkmaar 266. Dames: 't Rollend raadsel te Den Helder 292, Onder Ons te Alkmaar 258 M.h.z.n.a. e.T. te Alkmaar 244, A.P.C. te Den Helder 243, Ke Ki Ka te Alkmaar 238. Hoogste korpswerpster mevr. Matveld 67. Hoogste korpswerper afd. A: J. Lans dorp te Haarlem 78. Idem afd. B: J. van Maarleveld 76. Twee vijftallenprijsVolharding te Haar lem 606. Als laatste korpsen zullen hedenavond uitkomen: Houdt Flank Haarlem, Centraal I en II Alkmaar, Z.E.K.Z. II en O.K.A. II Alkmaar. Een ieder zal benieuwd zijn wat de laat ste korpsen zullen presteeren zoodat we den laatsten avond van dit nationaal concours zeker een groote belangstelling verwachten. Schaatsenrijden. HEIDEN SLAAT THUNBERG. Op de 1500 M. Gisteren werden te Oslo internationale wedstrijden in het hardrijden op den schaats gehouden over de afstanden 1500 en 3000 M., bij welke wedstrijden gezamenlijk ge start werd. Het resultaat van de 1500 M. was, dai Heiden eerste werd in den tijd van 2 min. 28.8 sec., met op de tweede plaats Thunberg; 3. Hurd; 4. Ekman (gevallen); 5. pedersen; 6. Stack; 7. Haraldsen; 8 Langedijk. Het resultaat van de 3000 M. was* 1. Pedersen 4 min. 59.6 s.; 2. Haraldsen; 3. Hurd; 4. Ekman; 5. Stack;6. Thunberg; 7. Heiden (gevallen). Langedijk was op dezen afstand niet start. 7 Via 2%a 141 PROLONGATIE Vorige koers 1 pCf Heden 1 prf WISSELKOERSEN AMSTERDAM New-Vork Londen Berlijn Parijs Brussel (Belga) Bazel Weenen p. Sch. Kopenhagen Stockholm Oslo Italië NIET OFFICIEEL. 100 1.55% 7.76% 59,02 9 78% 34.70 48.22 00 00 34 60 40.10 39.10 13.0'/% Koers op heden 2 uur 1.52% 7 64 59.05 9 63/. 34.70 48.17 00.00 CO 00 00 00 00 00 13.08 pen", toen zij - met toestemming en mede werking van het N.O.C. een zilveren thee lepeltje in den handel bracht. Zij produ ceerde een sierlijk voorwerpje, getooid met den klassieken discuswerper en de i»ltiale" van het Ned. Olympisch Comité. Van elk verkocht exemplaar van dit sportieve sieraad wordt aan het N.O.C. 0.35 afgedragen. De firma heeft den verkoop zóó georganiseeic, dat in bijna elke plaats, waar sportvereni gingen zijn (en waar zijn die vandaag der. dag niet?) leoeltjes te verkrijgen zijn. Het N.O.C. zal dé aldus ontvangen gelden stor ten in het trainingsfonds voor de Olympische Spelen 1936. Er bestaat een onvriendelijk gezegde, waarin de laksheid wordt gehoond; Ieder uur een paplepel. Het N.O.C. zal niet intevreden zijn, wanneer er dit andere gezegde voor in de plaats kwam: Ieder uur een N.O.C. lepel. Een dergelijk gemiddelde zou een aardigen duit in het zakje beteekenen. En die aardige duit komt er als alle sportbeoefenaren pn sportminnenden in Nederland er zich op toe leggen, voortaan een N.O.C. lepeltje te han- teeren. SPORT IN BEELD. Het spreekt vanzelf, dat Sport in Beeld deze keer begint met eenige kieken van Ajax de eerste kampioen van dit seizoen. Behalve een foto van het elftal zijn eenige sportmo- menten opgenomen van den wedstrijd Ajax H.F.C. Verder zijn er voetbalkiekjes uit Rotterdam, Tilburg en Groningen. Dan noe men wij foto's op korfbal- en hockey-gebied, enz. enz. Van de lectuur noemen wij Rugby (v. Boo ven), Korfbal (Vliegen), Motor- en zweef vliegen (Mulders), Dagboek van een Leek, de Redactioneele Opmerkingen, het Sport- praatje en het zeer leerrijke Automobilisme en Tour isme. „Om het zoo maar eens te zeggen"; het nummer is weer o. k-1 ge- Te vermelden valt nog, dat Heiden een etxra-prijs verwierf als winnaar van de meeste temporonden. DE OLYMPISCHE SPELEN 1936. N.O.C. lepeltjes. Het Nederlandsch Olympische Comité ver zoekt ons te willen mededeelen: Het zijn vaak de kleine dingen in het leven waaraan wij ons het meest ergeren. De sma kelijke thee is minder smakelijk in een lomp lffies "„aï, "gu". °°S ee" SmakelMS 7 P? Gerritsen van Kempen te Zeist heeft dat psychologische trekje begrt- Automobilisme. Toeristisch automobilisme. De automobiel is de laatste jaren hoe langer hoe meer geworden tot een ge- bruiksdiug: iej.s, dat men noodig heeft om in zoo kort mogelijken tijd zooveel mogelijk af te kunnen doen. Niet voor iedereen echter. En niet altijd. Want daarnevens is de automo biel ook een heel bruikbaar ding geble ken om iets meer van de wereld te zien. Om er mee te reizen, ermee te toeren door mt eigen land zoowel als door den vreemde. En als zoodanig worden er aan een automobiel alweer andere eischen gesteld dan men gewend is te stellen aan het gebruiksvehikel alleen. Want om werkelijk prettig toeristisch te reizen, daarvoor moet dan den auto ook wel heelemaal ingericht zijn. Moet men er op rekenen, dat in afgelegen streken, waar men misschien verzeild raakt op den zomerschen zwerftocht, wellicht geen hulp aanwezig is om met kleine moeilijkheden in te springen. Moet er speciaal op gelet worden, dat het reservemateriaal in orde is: op de eerste plaats de banden. Zijn er dozijnen kleinigheden, waarvan de toerist zich dient te overtuigen, opdat hij straks niet door het ontbreken daarvan, in een mogelijke impasse raakt. Toerisme per automobiel heeft een groote bekoring, omdat men zuike groo te afstanden kan afleggen en zoodoende heel© stukken, die minder interessant zijn, kan afsnijden. Toerisme per automo biel moet echter nooit ontaarden in het alleen maar verslinden van een aantal kilometers. Want daarvoor is zelfs de auto te goed. Automobilistisch toerisme is ontwik keld voor den geest, verruimt zonder twijfel den gezichtskring en werkt sterk op de verbeelding. Als zoodanig is het een vacantiegenot als geen ander. Voor al als de wagen voor dergelijk toerisme geschikt is. Voor hem of haar, die zich wil over geven aan de genietingen van dergelijk toerisme, moge het als een raad meege geven worden, dat in de eerste plaats de route, zooals men die in hoofdzaak nemen wil, moet worden uitgepaald: omdat er hier en daar altijd nog wal pa- P*eren te verzorgen zijn, waarvan het genus onderweg tot onaangename onder vindingen aanleiding zou kunnen zijn „P r»W,e iebbeu in Nederland ©enig© voortreffelijke instanties, die voo- der- ge ijke papieren op uitstekende wijze zullen kunnen zorgen, in de eerste plaats bieIclunbnwSe Ned€rland^he Automo- Dieiclub, welke er op aanvraasr zn™- voor draagt, dat de papieren in ordf zijn. Dat is eer eerste eisch, zonder wel ke toeristisch automobilisme maa - heel t!rnie v.reu$de zou bieden. Maar in de tweede plaats dient do SiS Z1Ch na^vvkeui'ig op de hoogte te s-ellen van de omstandigheden van ZV en weer in de streken, zocht zullen worden. Kijk, dat vieugde op zichzelf: dat vooruit reiren °P papier, dat uitstippelen van de route die is be- een en het kennis maken met de bijzonder, heden, die door reisgidsen en dergelijjca worden gegeven. v Jj Onderweg dat is de praktijk wel kijkt men dergelijke gidsen niet veel meer aan, daarom is het van waarde om zich vooruit van een en ander op (ja hoogte te stellen. Zoo heeft het toeristisch automobilis. me allerlei kanten: de meeste heel pret~ tige. En wat, zal men vragen, heeft dat nu te maken met onze aanstaande R. A. I. tentoonstelling? Het antwoord op die vraag is o. i nogal duidelijk. Iq de eerste plaats vindt de a.s. autotoerist daar een ongekend aantal wagens, waar. van er vele op toerisme zijn ingesteld" In de tweede plaats krijgt men daar een duidelijk beeld van de noodzakelijke on- derdeelen en gereedschappen, die mog©. liik moeten worden meegenomen. En dan ten slotte kan men zich ter plaatse reeds op de hoogte stellen van datgene, wa' de toerist straks als hij zijn zwerf tocht gaat beginnen, noodig heeft aan papieren en kaarten Dat alles vindt men van 9--18 Februari in het R A I gebouw aan de Ferdinand Bolstraat bijeen. (Niet officieel) 5e Klasse, 12e Mist Trekking van Donderdag 1 Februari 1934 Hooge Prijzen t 1000.— 8385 10585 f 400.— 6548 13769 13772 f 200.— 206 11932 13555 20618 f 100.— 1348 1809 2131 4062 6707 7830 19054 Prijzen van f 70. 10 62 72 272 460 629 639 T7J 851 1025 1046 1093 1232 1426 1461 1472 1674 1863 1901 2241 2281 2287 24»\ 2461 2482 2495 2637 2674 2697 2710 273# 2801 2860 2876 2989 2990 3083 3107 3145 3240 3266 3330 3419 3461 3462 3556 3576 3608 3058 3774 3823 4104 4441 4453 447# 4618 4631 *682 4745 4754 4771 5000 5337 5527 5537 5554 5712 5735 5759 5868 5920 5923 6074 8077 6079 6295 6336 6386 6395 6433 6572 6636 6970 7171 7407 7472 7598 7630 7640 7708 7754 7785 7795 7808 7832 7896 8172 £175 8239 8270 8388 8815 8923 8959 8995 9067 9071 9154 9183 9193 9203 9342 9559 9728 9758 9867 9872 10182 10196 10297 10563 10590 10742 10763 11017 11123 11215 11281 11394 11397 11403 11711 11885 11970 12049 12056 12088 12217 12327 12625 12746 12941 13126 13145 13169 13399 13453 13514 13573 13574 13586 13631 13640 13686 13731 13857 13867 13903 14001 14057 14155 14252 14318 14376 14387 14408 14661 14718 14791 14882 14888 15051 15071 15331 15472 15561 15601 15679 15787 15928 16010 16188 16251 16381 16382 16434 16476 16510 16621 16650 16850 16973 17094 17127 17134 17174 17290 17372 17382 17499 17539 17608 17625 17675 17740 17963 18053 18144 18199 18281 18303 18328 18445 18503 18543 18732 18834 18868 18998 19020 19151 19248 19338 19351 19377 10792 19875 19935 20082 20150 20178 20186 20205 20206 20285 20345 20564 2064T 70774 20788 20908 20926 20961 Nieten 20 32 39 45 201 210 229 285 418 452 462 483 601 623 325 661 M90 1107 1137 1153 1384 1403 1449 1476 1618 1640 1646 1678 1730 1770 1779 1813 1933 1937 1978 1986 2065 2118 2130 2160 2267 2307 2310 234t 2574 2597 2C17 2630 2806 2839 28:9 2904 3111 3162 '1203 3224 3252 3315 3343 3348 3437 3439 3458 3516 3676 3749 j878 3915 4017 4028 4037 408) 4132 4178 4185 4215 4359 4385 4412 4461 4548 4604 4617 4690 4925 4051 4963 5006 5250 5295 j3°4 5326 5435 6447 5482 5488 5656 5658 5715 5730 5808 5889 5895 5909 5932 6094 8101 6142 6171 6318 6327 6344 6870 6507 6532 6543 6553 6727 6745 6835 6865 7206 7217 1247 7250 7356 7389 (391 7393 7543 7560 7581 610 7920 7935 7954 '977 8115 8126 8128 8150 8552 8574 8614 8635 8731 8755 3770 8796 8916 8951 3965 9017 9150 9176 9194 9218 9203 9297 0350 0353 9502 9504 8522 9563 9748 9759 8770 8795 9885 9889 9895 9930 323 498 730 1241 1488 1700 1846 1998 2162 2363 2673 2917 3234 3358 3583 3919 4091 4238 4488 4723 5082 5343 5545 5733 5966 6214 6422 6565 6951 7256 7428 7616 7980 8223 8706 8813 9030 9228 9390 9587 9800 9935 74 348 500 875 1261 1554 1701 1899 2000 2177 2477 2734 2922 3244 3359 3594 3939 4112 4274 4510 4730 5101 5344 5558 5737 5987 6238 6428 6610 7071 7290 7441 7743 8078 8329 8710 8838 9082 9247 9400 9590 9815 9970 99 371 547 905 1274 1578 1722 1903 2019 2197 2504 2762 3006 3249 3393 3607 3958 4119 4280 4537 4763 5146 5389 5560 5774 108 410 665 1028 1355 1678 1729 1910 2054 2239 2507 28 DO 3040 3250 3409 3643 3959 4121 4287 4539 4831 6164 6414 5653 5800 6034 6313 6443 6680 7097 7346 7476 7877 8090 8511 8727 8898 9118 9285 9436 9738 „Nummer vijf, maak die tweede knoon var, dicht. Wat denk je wel dat |e hL 2 1 ]e tunlf* nemen r Je Wer d°et- een zonnebad zonnebad (London Oplnionhj 6988 6284 6436 6646 7073 7316 7466 7861 8085 8425 8721 8864 9117 9270 9421 9591 9825 10082 101,6 101311 10192 19201 10207 10213 ,nao? !°228 102'jl ,u281 10298 10327 10336 10347 10389 10419 10-138 10433 10458 10457 10493 10519 in?« Jüon5 *°578 10605 10710 10720 10747 10749 10755 10891 9802 10937 10954 10989 10998 11020 119B? 7 11221 11236 11251 11275 11284 llrimo 385 11391 11437 11441 11478 11600 !160? 11615 110H 11655 11666 11707 11708 11720 1153 11916 11923 11929 11954 11896 12000 12026 J*125 12228 12243 12285 12299 12301 12322 197^0 Ja?,84 12385 1241(r 12417 12506 12534 12563 2 12800 12855 12944 12955 12986 13000 13007 13107 13191 13269 13277 13327 13334 13340 13342 13800 13418 13432 13438 13455 13522 13525 13565 13581 13027 13647 13669 13675 13724 13804 13801 13881 13803 13832 13954 13956 139&7 13994 14018 4077 14083 14161 14171 14173 Hl91 14283 14309 14370 14502 14503 14517 14592 14599 14684 14703 14795 14846 14885 14909 14951 14958 15017 15028 15030 15045 15055 15073 15101 1SH1 15121 15122 15142 15656 15183 15106 15240 l0287 15308 10356 15367 15372 15394 15399 15401 15403 15457 15476 15527 15615 15675 15795 15889 l0898 M904 15948 ic963 15971 15893 16002 16014 l0089 16049 16052 16113 16149 16240 16241 16256 16302 16315 16331 10332 16336 16360 16374 16388 10389 18407 16415 16442 16450 16454 16488 16524 16525 16574 16651 16659 16708 16748 16757 16763 16786 16796 16938 16948 16955 16957 16071 16970 l0984 17019 17073 17075 17088 17101 17103 17232 17248 17256 17264 17357 17394 17453 17472 17485 li490 17516 17521 17535 17568 17615 17622 17636 1?728 17762 17766 17770 17819 17834 17855 17877 17928 17938 17956 x'l959 17971 17982 18021 18038 18D8 18129 18160 18200 18225 18238 18251 18264 18285 18298 18325 18395 18419 18470 18578 18638 18042 18649 18675 18698 18793 18812 18818 18819 18831 18878 18807 18916 18939 18950 18990 19038 19079 19082 (9181 19149 19208 19238 19251 19284 19353 19359 19434 19445 18456 19461 19478 l9487 19570 19605 19607 19648 19650 19065 19705 19719 l9780 19810 19826 19881 19894 19998 20007 20010 20012 20105 20131 20137 20148 20160 20198 20256 20266 20314 20383 «.'388 .'.0391 20409 20422 20441 20442 20454 20497 20547 20619 20654 2C681 20693 20752 20789 20790 20793 20837 20884 20967 20983 20984 Verbetering 5e kl. 11e lijst: 1848 m. z. 1841! 19839 f 70 ra. z. 20839 m. f 70.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 10