Amstecdmtscfie
tBituienCand
Speet
Staatsloterij
DE GESTOORDE AMSTERDAMSCHE
TELEFOON.
éEN COMPLOT OM EEN SPOORWEG
AANSLAG TE ONDERNEMEN.
GEEN KINDERTOESLAG AAN
AMSTERDAMSCH GEMEENTE-
PERSONEEL.
Vorige
koers
DE R. A. I. 9—18 FEBRUARI.
hier de stratosfeer ballon....l
ballon in zóne van neerslag verijsd
onze positie is hopeloosvallen
wij?twee mijner kameraden zijn
er zeer slecht aan toe
Het Tel. agentschap merkt op, dat deze
mededeelingen nog nauwkeurig onder
zocht moeten worden. De commissie van
onderzoek is naar de plaats van de ramp
vertrokken. Wat de oorzaak betreft,
neemt men aan, dat de ballon door ster
ke luchtstroomen uit de omgeving van
Moskou is weggedreven en op groote
hoogte in zeer ongunstige atmosferische
omstandigheden kwam te verkeeren.
EEN REUZENLUCHTSCHIP
IN AANBOUW.
Te Leningrad is een luchtschip in ean
bouw, dat een inhoud zal hebben van 50.000
kubieke meter. Deze luchtreus zal een snel
heid kunnen ontwikkelen van 100 K.M. per
uur en zonder bijvulling van brandstof 7000
K.M. aan een stuk kunnen vliegen, d.w.z.
zich bijna drie etmalen zonder onderbreking
kunnen voortbewegen.
De directeur der gemeente-telefoon bericht
ons, dat de werkzaamheden thans zoo ver
zijn gevorderd, dat ook de abonné's met num
mers, welke met 46 beginnen, weer van hun
aansluiting gebruik kunnen maken. Gestoord
zün dus nog de nummers 40000 tot en met
45999.
Een volgens communisten fascisti
sche provocateur aangehouden.
Gistermorgen is te Dordrecht gearresteerd
en naar het huis van bewaring overgebracht
H. H. K., de jongeman, die, aldus het dag
blad Voorwaarts, getracht zou hebben eenige
communisten over te halen met hem een
spoorwegaanslag te ondernemen, en die des
wege door de communisten als een fascisti
sche provocateur was aangemerkt.
De politie en justitie weigerden aan het
blad over deze arrestaties nader inlichtingen
te verstrekken.
Tijdens het jongste begrootingsdebat heeft
de raad het voorstel van B. en W. om, tot
steun van de grocte gezinnen, kindertoeslag
in te voeren en daarvoor een bedrag van
339.000 uit te trekken, verworpen.
Naar aanleiding van deze beslissing heett
's raads voorzitter toen de beraadslagingen
geschorst, opdat B. en W. zich nader zouden
kunnen beraden.
Daar het dagelijksch gemeentebestuur den
kindertoeslag inhaerent achtte aan de nieuwe
loonregeling, deed het daarna onmiddellijk
bij minister De Wilde stappen, ten einde als
nog te bewerkstelligen dat aan de groote
gezinnen eenige tegemoetkoming zou worden
verstrekt.
Deze pogingen hebben het beoogde resul
taat niet bereikt. De minister heeft in een
missive aan B. en W. verklaard, nu de raad
den voorgestelden kindertoeslag verwierp, de
autonomie van het gemeentebestuur der
hoofdstad niet te willen aantasten door tegen
dit besluit in te gaan.
is de brandweer er ten slotte in geslaagd het
vuur te bedwingen en uitbreiding te voor
komen. De droogafdeeling is geheel uitge
brand. Een partij fijn hout en afgewerkte
meubelen, ter waarde van eenige duizenden
guldens, is verloren gegaan. De oorzaak van
den brand is onbekend.
TWEE DOODELJKE ONGEVALLEN
TE ROTTERDAM.
Gisteravond zijn te Rotterdam twee doo-
driijke ongevallen gebeurd.
Een 7-jarige jongen, R. C. Hofstede uit de
Heer Nicolaasstraat is in die straat van een
vrachtauto gesprongen. Hij kwam te vallen
en kreeg de wielen over het lichaam. Met
zware inwendige kneuzingen werd hij over-
gebracht naar het ziekenhuis aan den Cool-
singel, waar hij bij aankomst overleed.
In de Nijverheidsstraat is de 7-jarige jon
gen C. K. van Tol uit de Wittenburgstraat
van een sleeperswagen gesprongen. Hij
kwam te vallen en kreeg een der hielen over
het lichaam. Het knaapje was op slag dood.
VERDUISTERING.
Bij de Hilversumsche politie heeft zich
aangemeld een zekere K., boekhouder bij het
filiaal van „My Valet". De man beweerde
fedurende eenige jaren verduisteringen te
ebben gepleegd bij zijn firma tot een be
drag van eenige duizenden guldens.
De directie van „My Valet" te Amsterdam,
die met het geval in kennis werd gesteld, liet
de boeken door een accountant onderzoe
ken. Daar K. zich echter reeds zes jaar lang
heeft schuldig gemaakt aan verduistering,
kon nog niet met zekerheid worden vastge
steld, hoeveel K. zich in totaal heeft toege-
eigend.
BRAND.
In een meubelfabriek.
Dinsdagavond is brand ontstaan in de
droogkamer van de meubelfabriek en hout
handel van de firma E. Westen te Cuyk aan
de Maas. Daar het slangenmateriaal niet
toereikend was, moest de brandweer zich be
helpen met snelbluschapparaten en emmers
water. Geholpen door net fabriekspersoneel
van Donderdag 1 Februari 1934
OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V.
(Ontvangen per draadlooze telefoon).
STAATSLEENINGEN.
5
4 X
4
5
5'A
Neder 1.
1932II
1917
1931
1915
1930
Ned.-Indië
Duitschland
B ANK-INSTELLINGEN.
Amsterd. Bank
Handel Mpij. Cert. v. 1000
Koloniale Bank
Ned. Ind. Handelsbank
Rotterd. Bank
INDUSTR. ONü. B1NNENL.
Alg Kunstzijde Unie
v. Berkels Patent
Calvé Delft Cert.
Nederl. Ford
Philips GloeiL Gem. Bezit
Unile ver
INDUSTR. OND. BUITENL.
Am. Smelting
Anaconda
Betbleb. Steel
Cities Service
Steel comm.
U. S, Leather
CULTUUR MAATSCH.
H. V. A
Java Cultuur
Ned. Ind. Suiker Unie
Vorstenlanden
Dito actions
MIJNBOUW.
Alg. Explor. Mij.
Boeton
Redjang Lebong
PETROLEUM.
Dordtsche Petr.
Kon. Petr
Perlak
Continental Oil
Shell Union
RUBBERS.
Amsterd, Rubber
Deli Bat. Rubber
Hessa Rubber
Serbadjadi f
Interc. Rubber
SCHEEPVAARTEN.
Kon. Ned. Stoomboot
Scheepvaart Unie
TABAKKEN.
Deli Batavia
Oostkust
Oude Deli
Senembah
AMER. SPOORWEGEN.
Atchison Topeka
Southern Railw. Cert.
Union Pacific
§Noteering per 50,
'Exdividend.
fExclaim.
Vorige
koers
Koer
pl.m.
1.30
s van b
pl.m.
1.45
eden te
pl.m.
2.00
102
101%
100
10
553/8
102
101%
100
100%
55* %6
112%
47%
40%
49%
80
112%
50
50%
80
31%
20%
57%
168%
2-15%
81%
3»Vi
169?
258»/i 8
81%-2
25'%
81%
169
81%
28%«
§10%
29-7.a
2%o
30/.8
<7l6
27%
10% i
29. 3/s
2%c
36%
29 "0/.6
7%
10'.
297.8
184%
102
78
24%
15.60
187
78
186 »/a
130
6%
122
129%
6%
122
155
176%
103
127l8
&%o
177|-8i
103
12%
6%o
177,'-%
103
7
102%
431/s
33%
303/i
2%6
103 4
44
34
2%6
104
104
2%c
9%
46%
9
46%
128%
25
121
146
128%
25
121% 2
148
121-2
SSfS.
78%
78
pl.m.
2.15
2551
81
•6i
25%
185%
77% f
Kegelen.
HEDEN DE LAATSTE
CONCOURSDAG.
Zoo zullen dan vandaag de kegelaars (ters)
voor de laatste maai Uniewaarts gaan om
aan het Nationaal concours deel te nemen,
dan wel te gaan zien hoe de laatste vijftallen
zich op den korpsoaan zullen verweren, hoe
nog velen zullen trachten 5 negens te gooien
of in den paren- of personeelwedstrijd het
maximum aantal hout te behalen.
Spannend is het om te zien, hoe een mooie
kaart wordt gemaakt waarbij aller aandacht
zich natuurlijk op den laatsten bal concen
treert.
Op baan 5 wist de heer Genefaas zich,
door 45 te maken, een bescheiden plaatsje te
verzekeren. Immers hier staan reeds 6 deel
nemers met 45 op de lijst. Op baan 2 scoorde
de heer A. Kollmann 45 en staat meteen op
de bovenste plaats. Personeel maakte de heer
K. 44, enkele kaart, ooi. hier wordt thans de
le plaats door hem bezet. Echter, we hebben
meerdere malen nedegerraakt dat op den
laatsten concoursdag de stand nog groote
verandering onderging.
In den korpswedstrijd kwamen gisteren
uit: Afd. A: „La Reserve" (den Haag) 270;
„Alles of Niets I" (Amsterdam) 247; „de
Prins I" (Haarie 237' „Met z n tienen I"
(Alkmaar) 258 en „Hard gaat ie I" (den
Helder) 255.
Afd. B.: „Ales of Niets II" (Amsterdam)
257; „de Prins II" (Haarlem) 265; „Met
z'n tienen II" (Alkmaar) 248 en „Hard gaat
ie II" (den Helder) 1.82
De stand der korpswedstrijden is derhalve
momentee::
Afd. A: Volharding te Haarlem 318 Onder
Ons te Den Helder 317, Op de Lat te Alkmaar
315 Z.E.K.Z.? te Alkmaar 310, H.V.K. te
Haarlem 304, O.K.A. te Alkmaar 302, Altijd
Kans te Utrecht 301, Hout of fout te Den
Helder 300, de Burg te A.kmaar 300, De Club
te Alkmaar 296 46 tr., 10 x 9, 4 x 8, 7 x 7,
D.D.D. te Utrecht 296 46 tr. 10 x 9 4x8,
6x7, K.I.P. te Amsterdam 296, 46 tr., 4x9,
N.W.T.L. te Amsierdam 295, Fortuna te
Groningen 294, Meteor te Amsterdam 291.
Afd. B: V.O.P. Haarlem 301, Vo'harding
Haarlem 288, Richten en Rollen Haarlem 285
de Burg Alkmaar 283. Hard gaat ie Den Hel
der 281, de Club Alkmaar 278, Allen Om
Velsen 270, E. V. A. Den Helder 269, D. O. K.
Haarlem 267 en Alcmaria Victrix Alkmaar
266.
Dames: 't Rollend raadsel te Den Helder
292, Onder Ons te Alkmaar 258 M.h.z.n.a.
e.T. te Alkmaar 244, A.P.C. te Den Helder
243, Ke Ki Ka te Alkmaar 238.
Hoogste korpswerpster mevr. Matveld 67.
Hoogste korpswerper afd. A: J. Lans
dorp te Haarlem 78.
Idem afd. B: J. van Maarleveld 76.
Twee vijftallenprijsVolharding te Haar
lem 606.
Als laatste korpsen zullen hedenavond
uitkomen: Houdt Flank Haarlem, Centraal
I en II Alkmaar, Z.E.K.Z. II en O.K.A. II
Alkmaar.
Een ieder zal benieuwd zijn wat de laat
ste korpsen zullen presteeren zoodat we den
laatsten avond van dit nationaal concours
zeker een groote belangstelling verwachten.
Schaatsenrijden.
HEIDEN SLAAT THUNBERG.
Op de 1500 M.
Gisteren werden te Oslo internationale
wedstrijden in het hardrijden op den schaats
gehouden over de afstanden 1500 en 3000
M., bij welke wedstrijden gezamenlijk ge
start werd.
Het resultaat van de 1500 M. was, dai
Heiden eerste werd in den tijd van 2 min.
28.8 sec., met op de tweede plaats Thunberg;
3. Hurd; 4. Ekman (gevallen); 5. pedersen;
6. Stack; 7. Haraldsen; 8 Langedijk.
Het resultaat van de 3000 M. was*
1. Pedersen 4 min. 59.6 s.; 2. Haraldsen;
3. Hurd; 4. Ekman; 5. Stack;6. Thunberg;
7. Heiden (gevallen).
Langedijk was op dezen afstand niet
start.
7 Via
2%a
141
PROLONGATIE Vorige koers
1 pCf Heden 1 prf
WISSELKOERSEN AMSTERDAM
New-Vork
Londen
Berlijn
Parijs
Brussel (Belga)
Bazel
Weenen p. Sch.
Kopenhagen
Stockholm
Oslo
Italië
NIET OFFICIEEL.
100
1.55%
7.76%
59,02
9 78%
34.70
48.22
00 00
34 60
40.10
39.10
13.0'/%
Koers op
heden 2 uur
1.52%
7 64
59.05
9 63/.
34.70
48.17
00.00
CO 00
00 00
00 00
13.08
pen", toen zij - met toestemming en mede
werking van het N.O.C. een zilveren thee
lepeltje in den handel bracht. Zij produ
ceerde een sierlijk voorwerpje, getooid met
den klassieken discuswerper en de i»ltiale"
van het Ned. Olympisch Comité. Van elk
verkocht exemplaar van dit sportieve sieraad
wordt aan het N.O.C. 0.35 afgedragen. De
firma heeft den verkoop zóó georganiseeic,
dat in bijna elke plaats, waar sportvereni
gingen zijn (en waar zijn die vandaag der.
dag niet?) leoeltjes te verkrijgen zijn. Het
N.O.C. zal dé aldus ontvangen gelden stor
ten in het trainingsfonds voor de Olympische
Spelen 1936.
Er bestaat een onvriendelijk gezegde,
waarin de laksheid wordt gehoond; Ieder uur
een paplepel. Het N.O.C. zal niet intevreden
zijn, wanneer er dit andere gezegde voor in
de plaats kwam: Ieder uur een N.O.C. lepel.
Een dergelijk gemiddelde zou een aardigen
duit in het zakje beteekenen. En die aardige
duit komt er als alle sportbeoefenaren pn
sportminnenden in Nederland er zich op toe
leggen, voortaan een N.O.C. lepeltje te han-
teeren.
SPORT IN BEELD.
Het spreekt vanzelf, dat Sport in Beeld
deze keer begint met eenige kieken van Ajax
de eerste kampioen van dit seizoen. Behalve
een foto van het elftal zijn eenige sportmo-
menten opgenomen van den wedstrijd Ajax
H.F.C. Verder zijn er voetbalkiekjes uit
Rotterdam, Tilburg en Groningen. Dan noe
men wij foto's op korfbal- en hockey-gebied,
enz. enz.
Van de lectuur noemen wij Rugby (v. Boo
ven), Korfbal (Vliegen), Motor- en zweef
vliegen (Mulders), Dagboek van een Leek,
de Redactioneele Opmerkingen, het Sport-
praatje en het zeer leerrijke Automobilisme
en Tour isme.
„Om het zoo maar eens te zeggen"; het
nummer is weer o. k-1
ge-
Te vermelden valt nog, dat Heiden een
etxra-prijs verwierf als winnaar van de
meeste temporonden.
DE OLYMPISCHE SPELEN 1936.
N.O.C. lepeltjes.
Het Nederlandsch Olympische Comité ver
zoekt ons te willen mededeelen:
Het zijn vaak de kleine dingen in het leven
waaraan wij ons het meest ergeren. De sma
kelijke thee is minder smakelijk in een lomp
lffies "„aï, "gu". °°S ee" SmakelMS
7 P? Gerritsen van Kempen te
Zeist heeft dat psychologische trekje begrt-
Automobilisme.
Toeristisch automobilisme.
De automobiel is de laatste jaren hoe
langer hoe meer geworden tot een ge-
bruiksdiug: iej.s, dat men noodig heeft
om in zoo kort mogelijken tijd zooveel
mogelijk af te kunnen doen.
Niet voor iedereen echter. En niet
altijd. Want daarnevens is de automo
biel ook een heel bruikbaar ding geble
ken om iets meer van de wereld te zien.
Om er mee te reizen, ermee te toeren
door mt eigen land zoowel als door den
vreemde. En als zoodanig worden er
aan een automobiel alweer andere
eischen gesteld dan men gewend is te
stellen aan het gebruiksvehikel alleen.
Want om werkelijk prettig toeristisch te
reizen, daarvoor moet dan den auto ook
wel heelemaal ingericht zijn. Moet men
er op rekenen, dat in afgelegen streken,
waar men misschien verzeild raakt op
den zomerschen zwerftocht, wellicht
geen hulp aanwezig is om met kleine
moeilijkheden in te springen.
Moet er speciaal op gelet worden, dat
het reservemateriaal in orde is: op de
eerste plaats de banden. Zijn er dozijnen
kleinigheden, waarvan de toerist zich
dient te overtuigen, opdat hij straks
niet door het ontbreken daarvan, in een
mogelijke impasse raakt.
Toerisme per automobiel heeft een
groote bekoring, omdat men zuike groo
te afstanden kan afleggen en zoodoende
heel© stukken, die minder interessant
zijn, kan afsnijden. Toerisme per automo
biel moet echter nooit ontaarden in het
alleen maar verslinden van een aantal
kilometers. Want daarvoor is zelfs de
auto te goed.
Automobilistisch toerisme is ontwik
keld voor den geest, verruimt zonder
twijfel den gezichtskring en werkt sterk
op de verbeelding. Als zoodanig is het
een vacantiegenot als geen ander. Voor
al als de wagen voor dergelijk toerisme
geschikt is.
Voor hem of haar, die zich wil over
geven aan de genietingen van dergelijk
toerisme, moge het als een raad meege
geven worden, dat in de eerste plaats
de route, zooals men die in hoofdzaak
nemen wil, moet worden uitgepaald:
omdat er hier en daar altijd nog wal pa-
P*eren te verzorgen zijn, waarvan het
genus onderweg tot onaangename onder
vindingen aanleiding zou kunnen zijn
„P r»W,e iebbeu in Nederland ©enig©
voortreffelijke instanties, die voo- der-
ge ijke papieren op uitstekende wijze
zullen kunnen zorgen, in de eerste plaats
bieIclunbnwSe Ned€rland^he Automo-
Dieiclub, welke er op aanvraasr zn™-
voor draagt, dat de papieren in ordf
zijn. Dat is eer eerste eisch, zonder wel
ke toeristisch automobilisme maa - heel
t!rnie v.reu$de zou bieden.
Maar in de tweede plaats dient do
SiS Z1Ch na^vvkeui'ig op de hoogte te
s-ellen van de omstandigheden van
ZV en weer in de streken,
zocht zullen worden. Kijk, dat
vieugde op zichzelf: dat vooruit reiren
°P papier, dat uitstippelen van de route
die
is
be-
een
en het kennis maken met de bijzonder,
heden, die door reisgidsen en dergelijjca
worden gegeven. v Jj
Onderweg dat is de praktijk wel
kijkt men dergelijke gidsen niet veel
meer aan, daarom is het van waarde om
zich vooruit van een en ander op (ja
hoogte te stellen.
Zoo heeft het toeristisch automobilis.
me allerlei kanten: de meeste heel pret~
tige. En wat, zal men vragen, heeft dat
nu te maken met onze aanstaande
R. A. I. tentoonstelling? Het antwoord
op die vraag is o. i nogal duidelijk. Iq
de eerste plaats vindt de a.s. autotoerist
daar een ongekend aantal wagens, waar.
van er vele op toerisme zijn ingesteld"
In de tweede plaats krijgt men daar een
duidelijk beeld van de noodzakelijke on-
derdeelen en gereedschappen, die mog©.
liik moeten worden meegenomen. En
dan ten slotte kan men zich ter plaatse
reeds op de hoogte stellen van datgene,
wa' de toerist straks als hij zijn zwerf
tocht gaat beginnen, noodig heeft aan
papieren en kaarten Dat alles vindt men
van 9--18 Februari in het R A I gebouw
aan de Ferdinand Bolstraat bijeen.
(Niet officieel)
5e Klasse, 12e Mist
Trekking van Donderdag 1 Februari 1934
Hooge Prijzen
t 1000.— 8385 10585
f 400.— 6548 13769 13772
f 200.— 206 11932 13555 20618
f 100.— 1348 1809 2131 4062 6707 7830 19054
Prijzen van f 70.
10 62 72 272 460 629 639 T7J
851 1025 1046 1093 1232 1426 1461
1472 1674 1863 1901 2241 2281 2287 24»\
2461 2482 2495 2637 2674 2697 2710 273#
2801 2860 2876 2989 2990 3083 3107 3145
3240 3266 3330 3419 3461 3462 3556 3576
3608 3058 3774 3823 4104 4441 4453 447#
4618 4631 *682 4745 4754 4771 5000 5337
5527 5537 5554 5712 5735 5759 5868 5920
5923 6074 8077 6079 6295 6336 6386 6395
6433 6572 6636 6970 7171 7407 7472 7598
7630 7640 7708 7754 7785 7795 7808 7832
7896 8172 £175 8239 8270 8388 8815 8923
8959 8995 9067 9071 9154 9183 9193 9203
9342 9559 9728 9758 9867 9872 10182 10196
10297 10563 10590 10742 10763 11017 11123 11215
11281 11394 11397 11403 11711 11885 11970
12049 12056 12088 12217 12327 12625 12746 12941
13126 13145 13169 13399 13453 13514 13573 13574
13586 13631 13640 13686 13731 13857 13867 13903
14001 14057 14155 14252 14318 14376 14387 14408
14661 14718 14791 14882 14888 15051 15071 15331
15472 15561 15601 15679 15787 15928 16010 16188
16251 16381 16382 16434 16476 16510 16621 16650
16850 16973 17094 17127 17134 17174 17290 17372
17382 17499 17539 17608 17625 17675 17740 17963
18053 18144 18199 18281 18303 18328 18445 18503
18543 18732 18834 18868 18998 19020 19151 19248
19338 19351 19377 10792 19875 19935 20082 20150
20178 20186 20205 20206 20285 20345 20564 2064T
70774 20788 20908 20926 20961
Nieten
20
32
39
45
201
210
229
285
418
452
462
483
601
623
325
661
M90
1107
1137
1153
1384
1403
1449
1476
1618
1640
1646
1678
1730
1770
1779
1813
1933
1937
1978
1986
2065
2118
2130
2160
2267
2307
2310
234t
2574
2597
2C17
2630
2806
2839
28:9
2904
3111
3162
'1203
3224
3252
3315
3343
3348
3437
3439
3458
3516
3676
3749
j878
3915
4017
4028
4037
408)
4132
4178
4185
4215
4359
4385
4412
4461
4548
4604
4617
4690
4925
4051
4963
5006
5250
5295
j3°4
5326
5435
6447
5482
5488
5656
5658
5715
5730
5808
5889
5895
5909
5932
6094
8101
6142
6171
6318
6327
6344
6870
6507
6532
6543
6553
6727
6745
6835
6865
7206
7217
1247
7250
7356
7389
(391
7393
7543
7560
7581
610
7920
7935
7954
'977
8115
8126
8128
8150
8552
8574
8614
8635
8731
8755
3770
8796
8916
8951
3965
9017
9150
9176
9194
9218
9203
9297
0350
0353
9502
9504
8522
9563
9748
9759
8770
8795
9885
9889
9895
9930
323
498
730
1241
1488
1700
1846
1998
2162
2363
2673
2917
3234
3358
3583
3919
4091
4238
4488
4723
5082
5343
5545
5733
5966
6214
6422
6565
6951
7256
7428
7616
7980
8223
8706
8813
9030
9228
9390
9587
9800
9935
74
348
500
875
1261
1554
1701
1899
2000
2177
2477
2734
2922
3244
3359
3594
3939
4112
4274
4510
4730
5101
5344
5558
5737
5987
6238
6428
6610
7071
7290
7441
7743
8078
8329
8710
8838
9082
9247
9400
9590
9815
9970
99
371
547
905
1274
1578
1722
1903
2019
2197
2504
2762
3006
3249
3393
3607
3958
4119
4280
4537
4763
5146
5389
5560
5774
108
410
665
1028
1355
1678
1729
1910
2054
2239
2507
28 DO
3040
3250
3409
3643
3959
4121
4287
4539
4831
6164
6414
5653
5800
6034
6313
6443
6680
7097
7346
7476
7877
8090
8511
8727
8898
9118
9285
9436
9738
„Nummer vijf, maak die tweede knoon var,
dicht. Wat denk je wel dat |e hL 2 1 ]e tunlf*
nemen r Je Wer d°et- een zonnebad
zonnebad
(London Oplnionhj
6988
6284
6436
6646
7073
7316
7466
7861
8085
8425
8721
8864
9117
9270
9421
9591
9825
10082 101,6 101311 10192 19201 10207 10213
,nao? !°228 102'jl ,u281 10298 10327 10336 10347
10389 10419 10-138 10433 10458 10457 10493 10519
in?« Jüon5 *°578 10605 10710 10720 10747 10749
10755 10891 9802 10937 10954 10989 10998 11020
119B? 7 11221 11236 11251 11275 11284
llrimo 385 11391 11437 11441 11478 11600
!160? 11615 110H 11655 11666 11707 11708 11720
1153 11916 11923 11929 11954 11896 12000 12026
J*125 12228 12243 12285 12299 12301 12322
197^0 Ja?,84 12385 1241(r 12417 12506 12534 12563
2 12800 12855 12944 12955 12986 13000
13007 13107 13191 13269 13277 13327 13334 13340
13342 13800 13418 13432 13438 13455 13522 13525
13565 13581 13027 13647 13669 13675 13724
13804 13801 13881 13803 13832 13954 13956 139&7
13994 14018 4077 14083 14161 14171 14173 Hl91
14283 14309 14370 14502 14503 14517 14592 14599
14684 14703 14795 14846 14885 14909 14951 14958
15017 15028 15030 15045 15055 15073 15101 1SH1
15121 15122 15142 15656 15183 15106 15240 l0287
15308 10356 15367 15372 15394 15399 15401 15403
15457 15476 15527 15615 15675 15795 15889 l0898
M904 15948 ic963 15971 15893 16002 16014 l0089
16049 16052 16113 16149 16240 16241 16256 16302
16315 16331 10332 16336 16360 16374 16388 10389
18407 16415 16442 16450 16454 16488 16524 16525
16574 16651 16659 16708 16748 16757 16763 16786
16796 16938 16948 16955 16957 16071 16970 l0984
17019 17073 17075 17088 17101 17103 17232 17248
17256 17264 17357 17394 17453 17472 17485 li490
17516 17521 17535 17568 17615 17622 17636 1?728
17762 17766 17770 17819 17834 17855 17877 17928
17938 17956 x'l959 17971 17982 18021 18038 18D8
18129 18160 18200 18225 18238 18251 18264 18285
18298 18325 18395 18419 18470 18578 18638 18042
18649 18675 18698 18793 18812 18818 18819 18831
18878 18807 18916 18939 18950 18990 19038
19079 19082 (9181 19149 19208 19238 19251 19284
19353 19359 19434 19445 18456 19461 19478 l9487
19570
19605 19607 19648 19650 19065 19705 19719 l9780
19810 19826 19881 19894 19998 20007 20010 20012
20105 20131 20137 20148 20160 20198 20256 20266
20314 20383 «.'388 .'.0391 20409 20422 20441 20442
20454 20497 20547 20619 20654 2C681 20693 20752
20789 20790 20793 20837 20884 20967 20983 20984
Verbetering 5e kl. 11e lijst: 1848 m. z. 1841!
19839 f 70 ra. z. 20839 m. f 70.