Agenda
Stad m Omgeving
Amslecdanische Jicuts
Weec&ecicfy
U WENSCHT GRATIS
EEN MOOIE CACTUS?
GAAT DAN NAAR
van Woensdag 28 Maart 1934
OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V.
LEEST ONZE ADVERTENTIE IN DIT BLAD.
Stedelijk Museum ingang
Breedstraat, eiken werkdag van 9 tot
12 en van half 2 tot half 4 geopend; Zater
dag van 9 tot 1 uur; Zondags gesloten.
Bioscopen.
A. B. T., 7.30 uur, hoofdnummer De rid
ders van de droeve figuur (klucht), hoofdrol
Slim Summerville. Toegang voor eiken leef
tijd.
Victoria-theater, 7.30 uur, hoofdnummer
Ik ben geen engel (rom.) Extranummer Be
grafenis koningin-moeder. Toegang boven 18
jaar.
Cinema Americain, 7 uur, vertooning film
uit het leven van de koningin-moeder en van
hare bijzetting (doorloopende voorstellingen).
Bioscoop Harmonie, half 8, hoofdnummer
Es gibt nur eine Liebe (operette), hoofdrollen
Jenny Jugo en Heinz Rühmann. Toegang
voor eiken leeftijd.
Woensdag 28 Maart.
2.30 uur, 't Gulden Vlies, theemiddag Ned.
Vereen, van Huisvrouwen.
8 uur, zaal van Gijzen, Breedstraat, prop.-
tooneelavond O.V.G.T.
8 uur, Rustende Jager te Heiloo, uitvoering
door 't Ontluikende Roosje.
Donderdag 29 Maart.
8 uur, A. B. T., vertooning film Storm over
Azië, voor de V. V. S. U.
8 uur, chr. school Doelenstraat, leden
vergadering chr.-hist. kiesvereeniging.
DE MEISJESSCHOOL TE
BERGEN.
Een groep belangstellenden vergaderde op
Maandag 25 Maart en Dinsdag 26 Maart
respectievelijk in Alkmaar en Bergen ter be
spreking van de plannen tot omzetting der
Ulo-school van de Berger Schoolvereeniging
in een school voor voortgezet onderwijs met
5-jarigen cursus, in het bijzonder voor meis-
jes.
De voorzitter, de heer D. L. Daalder, gaf
in een inleiding een overzicht van de verschil
lende takken van onderwijs voor oudere kin
deren en betoogde aan de hand daarvan, dat
in deze organisatie een school ontbreekt
voor een vrij groote categorie van meisjes.
De psychische gesteldhe:d, de aanleg en de
bestemming van deze groep maakt de stich
ting van een nieuw schooltype dringend
noodzakelijk.
De bestaande scholen zijn voor deze kinde
ren ongeschikt: het Ulo geeft te weinig, H.
B. S. en Gymnasium veel meer dan voor deze
meisjes noodzakelijk en gewenscht is. Er dient
een school te zijn, die wat de talen betreft, de
breede basis aanvaardt der middelbare scho-
r
len men overweegt ook de invoering van
Latijn als op het Duitsche Realgymnasium
en de wiskunde zoo niet uitschakelt dan toch
belangrijk vereenvoudigt. Daardoor wordt
het nieuwe schooltype van meet af anders
dan de u.l.o. scholen én anders dan de mid
delbare scholen. Maar daardoor niet alleen
ook op allerlei andere punten wordt rekening
gehouden met aard en toekomst der meisjes.
Na deze inleiding volgde een nadere uit
eenzetting der plannen wij hebben die in
ons nummer van Zaterdag 17 Maart toe;
licht. Wel stippen wij uit net exposé van den
voorzitter nog enkele belangrijke punten aan
van uitbreiding van het schoolgebouw is geen
sprake het bestaande gebouw heeft nog
voldoende ruimte om de plannen te verwezen
lijken, zoolang de school niet een onvermoede
vlucht neemt; financieele nadeelen voor de
gemeente Bergen zijn ook om andere redenen
niet te vreezen integendeel: er is alle kans,
dat de schoolgelden die door de gemeente
worden geind, hooger zijn dan de vergoeding
van de gemeente aan het schoolbestuur
vestiging van ouders terwille van hun kinde
ren kan het gevolg zijn verhaal van extra
kosten op buitengemeenten is mogelijk
voor meisjes uit Bergen, die inplaats van de
Alkmaarsche scholen de Berger school gaan
bezoeken, worden de kosten van de gemeente
belangrijk lager.
Tenslotte wekte de voorzitter de aanwezi
gen op, met eventueele aangifte van leer
lingen niet te wachten tot September: uitvoe
ring der plannen is alleen dan mogelijk,
wanneer de medewerking van verse»*-''ende
ouders tijdig wordt verkregen,
DE BOOMPLANTDAG IN ALKMAAR.
Vanmorgen om ongeveer kwart over elf
had in de Bergerhout een kleine plechtig
heid plaats. Daar werd door een aantal
schoolkinderen van alle lagere scholen een
boom geplant, die als „herinneringsboom
A.N.W.B." daar voortaan zal groejen en
bloeien en zal herinneren aan het 50-jarig
bestaan van dien bond.
Burgemeester van Kinschot sprak namens
het gemeentebestuur van Alkmaar eenif"
waardeerende woorden over den A.N.W
en vertelde de jeugd, wat deze bond voor het
tourisme heeft gedaan en hoe Alkmaar en de
bond sympathiek tegenover elkaar hebben ge
staan.
De heer Scheffel, consul van den A.N.W
B., deelde vervolgens mede, dat de directeur
van den bond helaas niet aanwezig kon zijr.
bij deze kleine plechtigheid, zoodat hij den
bond vertegenwoordigde en daarna werd
door de schooljeugd de boom geplant, zulks
onder toezicht van den heer Hoek, directeur
van plantsoenen.
Na afloop trokken de kinderen naar den
muziektuin, waar ze op een versnapering ver
gast werden en waar hun een herinnering*
medaille zou worden aangeboden.
(Ontvangen per draadlooze telefoon).
Koers van heden ter
1932II.
1917
1931
1915
1930
1000
STAATSLEEN1NGEN.
5 NederL
434
4
5 Ned.-lndië
534 Duitschland
B ANK-INSTELLINGEN.
Amsterd Bank
Handel Mpij. CerL v,
Koloniale Bank
Ned. lnd. Handelsbank
Rotterd. Bank
INDUSTR. OND. BINNENL
Alg Kunstzijde Unie
v. Berkels Patent
Calvé Delit Cert.
NederL Ford
Philips GloeiL Gem. Bezit
Unilever
INDUSTR. OND. BUITENL
Am. Smelting
Anaconda
Betbleh. Steel
Cities Service
Steel comm.
U. S. Leatber
CULTUUR MAATSCH.
H. V. A
Java Cultuur
Ned. Ind. Suiker Unie
Vorstenlanden
Dito actions
MIJNBOUW.
Alg. Explor. Mij. a
Boeton
Redjang Lebong
PETROLEUM.
Dordtscbe Petr.
Kon. Petr.
Perlak ..«ia
Continental Oil
Shell Union a a
RUBBERS.
Amsterd. Rubber a
Deli Bat. Rubber a
Hessa Rubber a
Serbadjadi
Interc. Rubber
SCHEEPVAARTEN.
Kon. Ned. Stoomboot t
Scheepvaart Unie
TABAKKEN.
Deli Batavia .as
Oostkust .aas
Oude Deli .aas
Seoembab ..ai
AMER. SPOORWEGEN.
Atcbison Topeka
Southern Railw. Cert.
Union Pacific
§Noteering per 50,
'Exdividend.
fEzclaim.
Vorige
koers
100-7.6
1008/:a
100%
lOO'/j
40%
1131/g
45>y<
53»A
59
76»A
437/g
17Vs
551/a
159
243
78
267$
9%
25%
21/ia
327,8
6%
1807,
95
771/4
251/4
15.10
1287a
1677a
14574
1637/g
IO274
U%
6V16
103%
48'/,
3674
32
2%
71/4
4178
1247a
257/8
1227a
1437a
397/8
191/4
751/g
PROLONGATIE Vorige koer»
pl.m.
1.30
39%-}
43}-7>
159
2404-1}
7/
8%
247»
2
303/4
5'/8
177-
130
7
165
1617a-}
105-1/,
lls/8
6
IO21/4
124
25
1217,
145»/,
pl.m.
1.45
ICO/,
113
51
59
76
43-4
58»/,
1407,
247.6
pl.m.
2.00
39%-}
43 1/s
pl.m.
2.15
39
43 1/4
4'} 240 7,
164}
1027a
123
8f-%
24}-7.6
176»/,
1021',
8'»/,6
24} 7:a
176'/,
164
1613/s
1021/8
EEN ADRES VAN „NOOIT
GEDACHT" AAN DEN RAAD.
Aan de raadsfracties is het volgende adres
gezonden
Ingesloten doen wij u toekomen twee tee-
keningen, betrekking hebbende op het uit
breidingsplan Overdie en Achtermeer.
Het eene is het plan der gemeente, het an
dere van onze N V. Nooit Gedacht.
Zooals u bekend kan zijn, wordt een uit
breidingsplan volgens de wet voor ten hoog
ste 10 jaar vastgesteld, de gemeente Alkmaar
komt echter met zoo'n grootsch opgezet plan,
waarvan niemand onzer de uitvoering in zijn
geheel zal kunnen beleven.
Dat dit plan dan ook in strijd is met de
woningwet, vooral nu terreinen die de
eerste 20 jaar beslist nog niet voor bebou
wing in aanmerking komen, reeds in onder
deden zijn geregeld, en waardoor een soort
servituut op particuliere eigendommen
wordt gelegd, zal men u zoo noodig in Den
Haag wel nader mededeelen.
Omreden er in de bijlage nr. 29 d.d. 27
Febr. 1934 onjuistheden staan, meenen wij
goed te doen u het volgende in beknopte:)
vorm te doen opmerken
„Ad. 1. De Heilooërdijk vervalt niet, enz.
Het bestaande tracé wordt over 2/3 nage
noeg gehandhaafd enz.
„Wat de boerderij betreft enz. dat ook
wanneer zij ten Noorden of ten Zuiden van
den genormaliseerden Heilooërdijk stond,
enz."
Mogen wij naar aanleiding hiervan opmer
ken, dat de Heilooërdijk ook genormaliseerd
kan worden op een wijze zooals op ons plan
is aangegeven, de boerderij daardoor rustig
kan blijven staan, temeer daar dat gedeelte
de eerste 20 tot 30 jaar o.i. nog niet voor be
bouwing in aanmerking zal komen.
„Art. 2. Noch de woningswet enz. en ver
der de toezeggingen, waarop adressante
doelt, zijn nimmer door den directeur der
gemeentewerken gedaan''.
Welnu, mijneheeren, stelt u nu eens aan
den heer directeur van gemeentewerken de
zelfde vraag, die door mij en onzen architect,
den heer P. J. van der List, in 1923 werd ge
steld:
Waarom moet het rioolwater nu in plaats
vanaf de stad, naar de stad toe worden ge
voerd en juist door de Juliana van Stolberg
laan in de Bleekersloot komen?
Wij zijn nieuwsgierig welk antwoord u
thans op deze vraag in afwijking met hetgeen
ons in 1923 werd medegedeeld, wordt gege
ven.
Deze onjuistheid is nu nog te achterhalen,
wij achten een onderzoek hiervan dan ook in
het belang der gemeente.
„Ad. 3. De ontworpen grachten, enz."
Hier zijn wij van meening, dat niet ieder
polderslootie tot stadsgracht moet worden
omgevormd. De eerste 20 jaar kunnen de
Molentocht en de Tochtsloot nog gerust
dienst doen voor afwatering van het polder
water, daarna als zij niet meer noodig zijn,
kunnen beide gedempt worden.
Verder staat er in de bijlage: „vindt de
de gemeente de halfopen bebouwing aan de
Maclaine Pontstraat en tusschen gelegen zij
straten niet kon handhaven, wijzen wij ver
van ons af.
Alkmaar is een plaatsje van kleine lieden,
kapitalisten vestigen zich bij voorkeur in
Den Haag en omgeving, jammer genoeg voor
den wethouder van financiën en den Alk-
maarschen arbeiders- en middenstand.
De kruising Karl Marxstraat kunnen wij
niet op de teekening vinden.
Wel achten wij voor onze terreinen den
doorgang door de Kar! Marxstraat kortste
verbindingsweg met de stad, en het maken
eener brug over de Bleekersloot—Coman-
straat kortste verbinding met de Alkmaarder
Hout ten zeerste gewenscht.
De grootste diepte van het bouwblok nabij
de Willem de Zwijgerlaan is niet 120 Meter,
doch 100 Meter, zooals op onze teekening
ook is aangegeven
Wat de zandophooging betreft, bij opne
ming door architect van der List verricht op
27 Maart 1933, bleek dat de gemiddelde lig
ging van het land was plm. 103.5 c.M. min
A.P., dus niet 0.90 M., zooals ten onrechte
in uw bijlage staat vermeld.*De gemiddelde
ligging van de slooten is 195 c.M. min A.P
De kruin der van Houtenkade is 170 c.M
plus A.P., zoodat nabij de Willem de Zwij
gerlaan zandophoogingen moeten plaats vin
den van 195 plus 170 c.M. is in totaal 365
c.M. of wel 3.65 M., niet zooals in de bijlage
staat van ten hoogste 2.15 M.
Vertrouwende dat u na deze beknopte toe
naar waarnemingen, verricht in
van 28 Maart. m°r8«n
Medegedeeld door het Kon. Neder! i«
Instituut te De Bildt et-
Hoogste barometerstand 7671
Abisko. 0/'4 ®M.
Laagste barometerstand 737/;
Reykjavik. ®M. tj
'eykiavik
MVS,ach.ing>eeldig1o,taaïondttii!)
Meest matige noordoostelijke tot nnci
wind; licht tot half bewolkt- dro™ 1)lre
aanvankelijk iets kouder. Weer;
Weeroverzicht.
lichting een besluit zult nemen, waarmede I verplaatsing van den hoogen'druk 0 -
werkelijk het belang der gemeente Alkmaar dinavië, welke daar nog snel toeneem'/1 atl"
zal worden gediend, during van de Oostenwinden te
Hoogachtend, De vorst is in Scandinavië wel
Namens de N.V. Nooit Gedacht: maar zal in verband met sneeuwi«i v"1»
W. M. S MATTHÏJSEN, den en Finland wel weer gaan tSme„Zwe-
«ar, 27 Maart 1934. Directeur. - emen.
Alk'
EEN ADRES AAN DEN RAAD.
Op de Britsche eilanden en in Duitschbma
kwam hier en daar lichte vors' voor
lande heeft een aanwakierende wmd
D<\ Ver Brandstolfenhandel alhier heeft JasWaïTM^lTOt7^lij22l ltl
«Se'ïït ?ezST H De noordelijke bovenwinden SShJ»
r 7 adres gezondenperatuur overdag m weerwil van zon JJv?"
Geeft eerbiedig te kennen; I nog vrij laag houden. zonnesc&fo
Nieuwe Hoornsche vaart, is met verzoete
wel overleg gepleegd; thans heeTrijS
de plannen bij geruchte moeten vernem»
sinds 14 dagen en is slechts informaties mn.
gen gaan vragen, wat geenszins strookt met
de vitale belangen, die voor haar in fw
geding zijn.
Er is alle reden tot overleg, waarbij nieuwe
mogelijkheden onder het oog kunnen worden
gezien en ook naar vereeniging van aller
belangen kan worden gezocht.
Verzoekster wil er bovendien op wijzen
dat de nieuwe plannen, zoolang de Friesée
brug blijft bestaan (en dat kan nog jaren du
ren. daar zij nog vrij nieuw is) zoowel te
water als te land een onbevredigende op
lossing bieden; de draai naar de nieuwe in
vaart is voor de schipperij te kort en daarom
gevaarlijk, vooral nu men juist groote sche
pen wil toelaten, een verhoogde brug vlak
bij den uitgang van de Frlesche brug is een
slechte verkeersoplossing.
Bedenkt men bovendien, dat de nieuwe in
vaart Oude Hoornsche vaart toch slechts
7.50 M. wijd wordt een wijdte die evenzeer
aan de Nieuwe Hoornsche vaart is te be
reiken, dan rijst de vraag, waarom dit tré>
w*r plan beter is. daar de invaartwijdte de
maat der schepen bepaalt.
Verzoekster is bescheiden!ijk van meeniog,
dat een oplossing aan de Nieuwe Hoorasche
Vaart de voorkeur verdient op welk plan
heel wat te bezuinigen schijnt door b.v. al
daar een beweegbare brug te construeereü
i p.v. een vaste, waardoor opritten, aankoop
van grond en opstallen kunnen vermeden
worden, terwijl op deze wijze ook het ver
keer te land. hetwelk ter plaatse de laatste
De N.V. Vereenigde Brandstoffenhandel,
gevestigd en kantoorhoudende aan de Ko
ningstraat No. 6 te Alkmaar;
dat in Uwe zitting van 29 Maart wordt be
handeld het voorstel van Burgemeester en
Wethouders van Alkmaar, vervat in raacls-
bijlage no. 30 van 1934 betreffende de ver
nieuwing brug Noorderkade, verbetering
Nieuwe Hoornsche vaart;
dat verzoekster bij dit onderwerp het aller
grootste belang heeft, waar haar bedrijf is
gelegen tusschen de beide Hoornsche vaar
ten aan het Noordhollandsch Kanaal en zij
door de voorgestelde oplossing in de uitvoe
ring van dat bedrijf zoozeer dreigt te wor
den belemmerd, dat het welhaast voor haar
onmogelijk zal worden haar zaken daar ter
plaatse op economische wijze te voeren, gelijk
zij in bijgaande korte Memorie van Toelich
ting uiteenzet;
dat verzoekster er in deze omstandigheden
KOFA!
Mew-ïork
Londen
Berlijn
Parijs
Brussel (Belga)
Bazel
Weenen p. Sch
Kopenhagen
Stockholm
Oslo
lUiil
NIET OFFICIEEL
IV4 pCt. Heden 17a pCt.
.WISSEl KilHotN AMS1 EKUA.'i
Vorige Koers op
koers heden 2 uur
100
I.48V4-V4
7.567,-7
58 95-9
9 '78/.-8
34.60 63
48 00 05
00 00
33 70-90
38 90-39
37 70-38
12-/0-75
1.483/4
7 38V,
a8 927,
9 '7»/4
14,66
47 977,
JO.OO
14 00
o910
18 10
12. '5
stank, dien de Bleekersloot nu en dan ver
spreid, zijn oorzaak in de omstandigheid, dat
die sloot doodloopt en haar waterbergend
vermogen daardoor te gering is. Dit is onge
veer het tegenovergestelde van hetgeen adres
sante beweert".
Neen, mijneheeren, zoo is het niet, diverse
bewoners van den Heilooërdijk kunnen getui
gen, dat dc Bleekersloot, teen het nog een
lein onooglijk polderslootie was, niet stonk,
de vervuiling begon toen het rioolwater van
et Emmakwartier daarin werd afgevoerd,
it verergerde toen de rioleering van de
N'ieuwpoortslaan daarin kwam en werd on
houdbaar toen de geheele rioleering van den
Heilooërdijk, Juliana van Stolberglaan en
omgeving nabij laatstgenoemde laan daat
ook nog in werd afgevoerd en waarvoor de
ïeer v. d. List en ondergeteekende in 1923
reeds vreesden.
In de bijlage slaat verder: „Wordt de Blee-
cersloot doorgetrokken (door het graven der
verbindingsgracht) dan zal de toestand be-
'angrijk verbeteren".
Wij zijn echter van meening, dat de toe
stand alsdan nog meer zal verslechteren,
stand alsdan nog meer zal verslechteren;
loozen in die verbindingsgracht wordt de
stankverspreiding alsdan nog bevorderd
Het afdoende middel is de Bleekersloot
door de Die in verbinding te brengen met
het Noordhollandsch kanaal of het vuile
rioolwater te voeren door een hoofdrioo!
naar genoemd kanaal, liefst zoo ver moge
lijk van de stad af.
„Ad. 4. Het ontwerp, enz."
Welnu, mijneheeren, ook wij zijn voorstan
ders van voortuinen, pleinen enz., doch niet
van plantsoenen zoo kort bij den Alkmaar
der Hout en vooral niet van onnoodige
kunstwerken, in te ruimen en te grootsch op
gezette bebouwingsplannen, waardoor de
grondprijs en de stichtingskosten onnoodig
te hoog worden opgevoerd, en de vestiging in
andere nabij Alkmaar gelegen plaatsen wordt
bevorderd ten kosten en schade van Alkmaar
zelve. Zie vooral eens na de voorwaarden
waarop wij in 1923 concessie kregen, het
gaat toch niet aan om in 1934 nog grootere
terreinbreedte en -diepte en grootere bebou
wingsvoorschriften te maken, voor terreinen
die al nader en hader bij de Stadsreiniging
komen te liggen, en vooral ook ten Noorden
grenzen aan een arbeiderswijk.
Het verwijt dat wij de oorzaak waren dat
op had mogen rekenen dat met haar te
voren nauwgezet overleg werd gepleegd wat
mogelijk tot een geheel andere oplossing,
mogelijk ook tot wijziging oer thans voor
gestelde plannen zou hebben kunnen leiden;
dat zoodanig overieg nie' is gepleegd en
verzoekster eerst een.ge dagen voor heden
van deze nieuwe inzichten van rijk en ge
meente kennis nam;
Redenen, waarom verzoekster Uwen Raad
eeibieciig vraagt het onderhavige voorstel
niet aan te nemen, doch aan de betrokken
instanties op te dragen eerst overleg met
verzoekster te plegen.
Hetwelk doende enz.
Vereenigde Brandsioitenhandd N.V.,
LAKEMAN,
Directeur.
Memorie van Toelichting.
In 1924 heeft de N V. Vereenigde
jaren zeer is uitgebreid (ontgaan Vlotbrug
Koedijk en sma'le draaibrug Schooridam)
niet wordt gehinderd.
Verzoekster vertrouwt, dat deze toeken*
ting voor Uwen Raad aanleiding moge zijn
de voorgestelde plannen niet zonder m«r
aan te nemen, doch nader overleg te g*'
lasten.
GESLAAGD.
Bij de gisteren te Amsterdam gehou
den examens in stenografie en machine-
schrijven, onder leidfig van den ont
werpei den heer A. W. Groote, slaagden.
Voor machineschrijven: mejuffrouw
Zwart te Alkmaar, met een snelhei
va», 375 letteraanslagen per min.;
N. Groot te Bergen, met een ,sne'
van 192 letteraanslagen per min.;
heer G. de Wit te Callantsoog, met «eu
snelheid van 177 letteraansl. per m1'
nu'it. jil
Voor kantooretenografie, 130 J0*
grepen per min. mej R- At-bo te Be g
(met lof); mej. T. Zwart te Alkmaar,
mej. T. Wijnstra te Bergen en de neer
Vennik te Heiloo.
STORM OVER AZIE.
Na drie weken avond en avoIl(' j0„0n
uitverkochte theaters te Amsterd<1
de andere groote steden, o a Den
en Rotterdam, te hebben ge
wordt in het A B T slechts één av
Brand
stoffenhandel van het rijk en de Domeinen
vergunning verkregen, om aan haai bedrijf
een losinrichling met beweegbare kraan
aan hei Noordhollandsch Kanaal, tusschen
de beide Hoornsche vaarten te verbinden.
Dat werk is daarna tof stand gebracht ten
koste van vijftigduizend gulden.
Hoezeer nu de vergunningen tot wederop-
zeggen zijn verleend, mag toch te goeder
trouw worden verwacht en aangenomen, dat I wordt ln h€t A B i sieu"w' n^iscbe
nóch het rijk, nóch de gemeente werken zul- ^én (1er voortbrengselen der r^" iraaid,
len gaan ondernemen, die geheel strijdig zijn Hmkunht „Stom over Azie g
met deze vergunningen en de daardoor tot^reB-lstreerd door den eminent - j
stand gebrachte lossingsinstallatie onbruik
baar maken.
Zulks nu geschiedt bij aanvaarding van
het door B en W. voorgestelde plan. Im
mers dit beoogt verbreeding van den thans
vrijwel ongebruikten ingang Oude Hoornsche
vaart en wordt dit dc invaart voor alle
schepen, d<ui is het niet mogelijk meer voor
verzoekster om haar schepen als voorheen
te lossen met alle gevolgen van dien groot
bedrijfsverlies, ontslag werklieden enz.
geregistreerd door den
leider Pordowkin.
LICHT OP! 0.
Hedenavond voor rijwielen,
en andere voertuigen 6.40 uur hen F*
LEVERING NUCHTERE VAARS
KALVEREN. flp
De aandacht van veehouders 9/0^
ue aanaaent van vecuvu-w- ffl0genj»
r~r cm.. 1 gevestigd, dat de thans bestaan .arS|aivfr
x lijk op bijgaande teekening blijkt, kun heid tot het leveren van nuchtere crjgis-
nen dan dc kolenschepen niet meer vooi ren de eenige gelegenheid is, d' yiverf»
komen te liggen, daar zij over de invaart rundveecentrale zal openstellen, 0 ,1^6'
ïcen reiken, zijnde op de teekening nog niet die ingevolge de bepalingen vanzij".'
eens de grootste der schepen, die plegen aan ling voor het rundvee, niet .lelijk z'!
te varen, opgenomen. als zoodanig op te ruimen. Ui piet-'0''
Bovendien komt het terrein van verzoekster er dus op gewezen, dat wanneer .gn, vaö
door de oprit in de diepte te liggen ten aan gelaten kalveren worden aang^ eiikc*
zien van den weg. I zijde def crisis-
rundveecentrale gjjf" deZet
loen eenige aien geleden de bedoeling Ie verantwoordelijkheid tot over
voorzat om de oplossing te zoeken bij de kalveren meer bestaai