Afustecdamscke Jieucs
J>M&£icaties
£uchtvaacl
Jstgezonden Stukken
Speet
wtivaad!
Sproeten komen vroeg in
het voorjaar, koopt tijdig een po
Sprutol- Bij alle Drogisten
Jiunst en Wetenschap
Jiacktbecichtett
Burgemeester en Wethouders van
Alkmaar brengen ter algemeene ken-
nis dat in het Gemeenteblad van Alk
maarnr 1391 is opgenomen het besluit
van den Raad dier gemeente van
Maart j-1.» waarbij is vastgesteld
Eene verordening tot wijziging
der verordening regelende de voor
waarden voor de levering van elec-
triciteit en de te verrichten werk
zaamheden door het gemeentelijk
electriciteitsbedrijf.
Deze verordening is heden afgekon
digd en gedurende drie maanden ter
gemeente-secretarie ter lezing gelegd.
Zij is aldaar tevens in afdruk, tegen
betaling der kosten verkrijgbaar.
Alkmaar, 6 April 1934.
Burgemeester en Wethouders
voornoemd,
F. H. VAN KINSCHOT, Burgemeester.
A. KOELMA, Secretaris.
DRANKWET.
(Staatsblad 1931, nr. 476).
Ingekomen is een verzoek van G. B
Colauto, alhier, om een verlof A ver
lof voor den verkoop van zwak-alcoho-
lischen drank in het klein zoowel voor
gebruik ter plaatse, voor welke het ver
lof geldt, als voor gebruik elders in
het perceel Groot Nieuwland nr. 47.
Binnen twee weken na dagteekening
dezer kan een ieder schriftelijk bezwa
ren tegen het verleenen van dit verlof
indienen.
Alkmaar, 6 April 1934.
Burgemeester en Wethouders
van Alkmaar,
F. H. VAN KINSCHOT, Burgemeester.
A. KOELMA, Secretaris.
DE POSTVLUCHTEN OP INDIE.
De Uil en de Rijstvogel (beiden op de uit
reis) zijn gister te Rome aangekomen; De
Oehoe is gisteravond om kwart over acht op
Schiphol geland; de Snip (uitreis) kwam gis
ter te Singapore.
PER ZWEEFVLIEGTUIG OVER
HET KANAAL.
Mejuffrouw Joan Meakin, een jeugdige
Londensche agiatrice, is gisteren met een
zweefvliegtuig, dat door een vliegtuig werd
getrokken, van Oostende uit het Kanaal over
gestoken. Het toestel is te Heston gedaald,
nadat het boven dit vliegtuig nog een aantal
loopings had gemaakt.
(Buiten verant ivoor dea/kheia van at
Redactie. De opname in ae rubriek, bewust
geenszins dat de edartie er mme instemt i
M. de Redacteur,
Vergun mij een klein plaatsje voor het vol
gende
Hedenmorgen was ik toevallig getuige van
het ongeluk, dat bij de Groote Kerk plaats
vond. Daar kwam een man door aanrijding
te vallen en verwondde zich door het stuk
stooten van de knieschijf, zoodanig, dat hij
ter plaatse bleef liggen. Ik heb toen het
was 10.35 uur mijn jas uitgetrokken en
die onder het been van den man gelegd, op
dat dit been niet meer plat op den grond be
hoefde te liggen. Direct is de politie gewaar
schuwd en na circa 3 minuten verscheen er
een inspecteur. Daarna kwam de politie met
een noodverband en ik kreeg den indruk, da:
de betrokken agent niet deskundig genoeg
was dit aan te leggen, waarom ik dat van
hem overnam.
Hoewel de geneeskundige dienst dadelijk
gewaarschuwd werd, moest de man nog tot
11 uur met hevigen pijn ter plaatse blijven
liggen, waarna er een dokter verscheen, die
mij vroeg wat de man mankeerde en daarna
weer vertrok. Eerst daarna kwam er, om goed
elf uur een ziekenauto en een zuster per fiets
waarna de patiënt weggebracht werd.
Was er in al dien tijd geen gelegenheid
dezen gewonde te vervoeren, desnoods op een
handbrancard? Als Rotterdammer, waai
alles uitstekend geregeld is, heeft mij het
langzame en gebrekkige werken bij dit onge
luk zeer onaangenaam getroffen.
Met dank voor de plaatsing,
S VELLEMAN.
Botersloot 107b. Rotterdam.
Automobilisme.
DE K.N.A.C. IN DEN STRIJD TEGEN
HET LAWAAI.
Rechts gaat voor als lawaai-
factor.
Nu de Koninklijke Nederlandsche Auto
mobiel Club den strijd heeft aangegaan met
het straatlawaai en dus haar streven richt
op een ongetwijfeld door velen verlangden
terugkeer naar meer rust op straten en we
gen rust dan in den zin van minder over
tollige en onwelluidende klanken, welke zijn
ontstaan uit de groote toeneming van het
verkeer is het' logisch, dat bij de beschou
wing over de oorzaken van het toenemende
leven niet in de laatste plaats wordt nage
gaan, welken invloed de wettelijke voorschrif
ten en bepalingen daarop uitoefenen!
In een vorig artikel heeft de K.N.A.C. als
een der voornaamste oorzaken genoemd arti
kel 23 van het Motor- en Rijwiel reglement,
dat van den bestuurder van een motorrijtuig
vergt een signaal te geven, telkens wanneer
de veiligheid van het verkeer zulks vordert.
Maar niet minder belangrijk is in dit ver-
tywU WtftH
S. K„ remdt' om niet te z«ggen be-
dft hA v g in de Motor- en Rijwielwer,
heeft Inrml aVai" .rechts den voorrang
Immers, dank zij dezen rechtsregel ziet
toml' S58"""?"- <"e uit StoS
en Hi'i* °m -m verkeer druk bereden
pl «np Tgnj straten gevaarlijk of tot
een aanfluiting van werkelijk verkeer te ma
ar h't lde wetgever het niet noodig
ondfsche'd te maken tusschen
t„n dy,e^n °i -straten en zijwegen of -stra-
müjio iH 1x11 te kiezen tusschen een
veTk€er, dat zich niet normaal kan
wikkelen en als gevolg daarvan dus niet
an zijn doel beantwoordt, of een verkeer,
t zich alleen kan handhaven door lawaai.
Het een noch het ander kan in het modei-
ne leven als practisch worden beschouwd
Wanneer de automobilist genoodzaakt is om
in onze steden, welke helaas nu eenmaal niet
zijn gebouwd noch aangelegd in een tijd toen
men ook rekening behoefde te houden met het
verkeer steeds voor iedere zijstraat zijn snel
heid zoodanig te verminderen, dat hij in
staat zal zijn om oogenblikkelijk te stoppen,
wanneer uit die zijstraat eenig verkeer ge
Heft te komen, dan kan hij van zijn voertuig
met dat nuttig effect verwachten waarvoor
het feite;ijk is vervaardigd. Sterker nog, een
dergelijk gebruik in de stad beteekent een
vermeerderd benzinegebruik en een grootere
slijtage. Het is dus on-economisch en duur
der dan nuttig en wenschelijk is. Weliswaar
kan men van het standpunt uitgaan, dat die
kostenvermeerering geen overmatig groote
rol in het verbruik zal spelen, maar die op
vatting is toch niet heelemaal juist, vooral
niet in dezen tijd waarin allerwege gestreefd
wordt naar meerdere versobering van ons le
venspeil en dus ook naar grootere zuinig
heid.
Over het algemeen zullen de automobilis
ten, ondanks nun eerlijk verlangen om den
grootst mogelijke veiligheid te dienen, trach
ten een compromis te vinden, dat hun eener-
zijds in staat stelt om niet in conflict te ko
men met het wetsartikel, dat aan het recht-
sche verkeer den voorrang toekent, maar an
derzijds toch ook de ge'egenheid geeft om het
volle nut uit hun automobiel te trekken. Het
is vrij begrijpelijk, dat dit moet leiden tot een
overmatig gebruik van het zoo gemakkelijk
te hanteeren signaal, dat beter dan welke be
paling van den wetgever of de politie-autor
teit in staat is om den anderen weggebruiker
ontzag in te boezemen
Voor een zeer groot deel moet dan ook hei
lawaai worden toegeschreven aan de angst
wan den autobestuurder om in conflict te ko
men met de bepaling, dat aan 't verkeer van
rechts voorrang moet worden verleend En
wanneer dus uit alle kringen der bevolking
gevraagd wordt om meer stilte in steden en
dorpen, dan ligt het voor de hand, dat ten
einde dit te bereiken ook zorgvuldig onder
de or-nren zal worden gezien of door middel
van wijziging van dit belangrijke verkeers
voorschrift geen verbetering in den toestand
kan worden verkregen.
Er is reeds zeer veel over deze bepaling
gezegd en geschreven. Er zijn zelfs verkeers-
technici, die nog veel verder gaan in hun
verlangens en ongetwijfeld niet ten on
rechte streven naar een wettelijk voor
schrift, dat voorrang zou verleenen aan het
verkeer van links. Het ligt niet op onzen weg
om hier in den breede de voordeelen van zulk
een bepaling uiteen te zetten. Vooral niet
waar de bezwaren er tegen, niet zoozeer
van verkeerstechnischen dan wel van practi-
schen aard, zoo vele zijn, dat van een invoe
ring binnen afzienbaren tijd toch geen sprake
kan zijn. Maar wel mag hier de vraag naar
voren worden gebracht of, nu de drang naar
meer stilte zoo algemeen is geworden, thans
de tijd niet gekomen is, om het onderscheid
vast te leggen tusschen hoofd- en zijweg of
tusschen hoofd- en zijstraat. Ook hiertegen
worden weliswaar nog steeds bezwaren aan
gevoerd, maar het is zeer de vraag of deze
niet veel meer een gevolg zijn van conserva
tieve opvattingen dan van werkelijk practi-
schen zin. De voorbeelden uit het buitenlanc
zijn er te over om ons te bewijzen, dat het
niet zoo moeilijk is om dit onderscheid in
eenvoudigen vorm vast te leggen. In iedere
stad zijn straten aan te wijzen, vele straten
zelfs, welke als hoofdstraten kunnen worden
aangemerkt, voornamelijk reeds omdat het
verkeer er veel drukker en intensiever is dan
in andere straten. Waarom zou het dan niet
mogelijk zijn voor zulke straten het recht van
voorrang vast te leggen? Evengoed als men
voor kruispunten van twee zulke straten kan
blijven vasthouden aan de bepaling, dat in
dit geval het van rechts komende verkeer den
voorrang heeft?
In de'Belgische wegcode heeft men wel
zeer duidelijk aangegeven welke als voor
rangsstraten en -wegen moeten worden aan
gemerkt. Het lijkt ons zeer wel mogelijk
soortgelijke aanwijzing ook voor ons land te
doen, vooral ook omdat in vele opzichten de
omstandigheden voor de beide buurstaten de
zelfde zijn. Daardoor zou nog dit voordeel
worden bereikt, dat een uniformiteit zou
worden verkregen, welke niet anders dan
nuttig zou kunnen werken voor de ontwikke
ling van het wederzijdsche vreemdelingen
verkeer.
Het zal den lezer duidelijk worden, dat
zich ten aanzien van verschillende verkeers-
vraagstukken nog zoovele andere belangrij
ke kwesties voordoen, en dat vele onderwer
pen meestal in een onderling verband moe
ten worden gezien Dat treedt vooral ook
van Vrijdag 6 April 1934
OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCB LANDBOUWCREDIET N. V.
(Outvangen per draadlooze telefoon).
Koers van beden te!
STAATSLEEN1NGEN.
5 NederL 193211
4% 1917
4 1931
5 Ned-lndië 1915
5% Uuitschland 1930
ANK-INSTELLINGEN.
Amsterd bank
Haudel Mpij Cert. v. 1000
Kolo.iiale Bank
Ned lnd Handelsbank
Rotterd Bank
1JUSTR. OND BINNENL
Alg Kunstzijde Unie
v berkels Patent
Calve Uellt Eert
Nederl Ford
Philips Gloeil Gem Bezit
Umlever
iNDUSTR. OND. BU1TENL
Steel comm
CULTUUR MAATSCH.
H V A
Java Cultuur
Dito a< dons
0
MIJNBOUW
Alg bxplor Mij.
0
0
PETROLEUM.
Dordtscbe Petr.
0
Kon. Petr.
Sbell Union
RUBBERS.
Amsterd Rubber
Hessa Rubber
SCHEEPVAARTEN.
Kon Ned Stoomboot
TABAKKEN.
Oude Deli
AMER SPOORWEGEN.
Southern Railw Cert.
Union Pacific
§Noleering per 50,
•Exdividend.
tExclaim.
Vorige
koers
pl.m.
1.30
pl.m.
1.45
pl.m.
2.00
pl.m.
2.15
1003/j6
IOÜV.6
1105/s
397.6
39'Va
ïcov»
39-7a
3-Va
114i/a
45
521/,
5 i/2
75
114
45
75
437a
18
556/8
159
24 a1/,
7913/i6
44
158
24 7 4 8)
80
248
79'/a-1
158
248
797a-i
247'V,
2'Vs
9Va
2j;7:6
IC
327»
6Va
268/,
9'%6 H
26 Vs
317a
6s/s
9]5/l6
9"/,6
261/s
9'Vis
181
92
75
24
16.10
180'/,
179
179}-7a
130»/,
1597a
13'
77,
161
162) 3)
164
146*/a
16 yf
1048/g
H13/l6
6Vs
165'/,-)
104/,
l-Va
67,
165 V,
1048/g
21/io i
1651/j
1 Vi«
67,
105V8
401/2
37»/,
34
26/16
1037,-6
105'/,
1057a
47
105 7,
2}-7.»
6 Va
407,
6
128
26'/;
125'/,
148
127
26
124'/, 5
1497,
1257,-6
126
407,
197,
76
Ti*
PROLONGATIE Vorig, koer» 2'/, pCt Heden 2 pCt.
WISSELKOERSEN AMSIERDA.V,
New-York
Londen
Berlijn
Parijs
Br issel (Belga)
Bazel
WceneD p Scb
Kopenhagen
Stockholm
Oslo
Italië
NIET OFFICIEEL
100
Vorige
koers
1.48
7-64
58 82i/,
v /6'/j
34.no
47 93
00 UU
34 20
39 4U
38 40
12.75
Koer» op
heden 2 uur
I- 1.478/,
7 61V,
58 7ri/,
v 16
34.00
47 90
00.00
34 10
3910
E 10
12.77'/,
ten aanzien van de lawaaibestrijding sterk
op den voorgrond. En daarom is het ook
juist zoo buitengewoon nuttig, dat in de
leringen der verlieersautoriteiten de actie
voor meer stilte in het verkeer meer en meet
belangstelling ondervindt.
Bridge.
WEDSTRIJD TE STOMPETOREN.
In café Renses te Stompetoren is
Woensdagavond een bridgewedstrijd ge
houden onder leiding van dr. Heringa.
Voor de organisators was de avond een
groot succes, de deelname was enorm.
Niet minder dan honderd deelnemers,
verdeeld in vier klassen, hebben eenige
uren met animo gespeeld.
De uitslag was als volgt:
groep A oneven lijn: 1. de heeren
Leek en Duinker, Bergen met 24 p.;
2. de heeren Menist en Pie, Alkmaar,
26 p.; 3. de heeren L. TrijbetÉ en A. Vis
ser, Alkmaar, 27 p.
Even lijn: 1. mej. M. Schermerhorn
en de heer Kleinjan, Alkmaar, 23 p.;
2. de heeren Blom en Blokker, Bergen,
24 p.; 3. de heer en mevr. B. Schoen,
Alkmaar, 27 p.
Groep B oneven lijn: de heeren P. en
H. Quant, Warmenhuizen, 14 p.; 2. de
heeren D. F. C. F. v. d. Heuvel en J.
Buis, Ursem, 21% p.3. de heeren Rijs
en Bleeker, Warmenhuizen, 27 p.
Even lijn: 1. de heer en mevr. Scher
merhorn, Alkmaar, 18p.; 2. de heer
en mevr. Wit, Alkmaar, 24 p.; 3. mej. J.
Meindersma en mej. Ermers, Alkmaar,
24% p.
Groep C oneven lijn: 1. de heeren J.
en N. Pronk, Warmenhuizen, 15 p.; 2. de
heeren Strooker en Haasbroek, Alk
maar, 15% p.; 3. de heeren R. Boeder en
C. Boeder Jr., Oterleek, 1814 p.
Even lijn: 1. P. Eecen Jr. en M. Kuil
man, Oudkarspel; 2. de heeren Kam-
stra en Toereppel, Bergen; 3. de heeren
Jac. en J. Wester, Warmenhuizen.
Groep D oneven lijn: 1. Cor de Boer en
K. Govers, Stompetoren; 2. de heer en
mevr. O. de Vries, Oterleek.
Even lijn: 1. de heeren Rieke en
Roos, Bergen; 2. de heeren Th. Smit en
P. Bleeker, Warmenhuizen.
SPORT IN BEELD.
Eer paar dagen later dan gewoonlijk
verscheen Sport in Beeld deze week,
maar de reden daarvan is duidelijk Wie
dit nummer in handen krijgt, z 1 ver
rest staan over den rijken inhoud.
De redactie van het weekblad heeft
n.1. hot geheel in een NederlandIer-
land-sfeer gehouden en zoo lezen wij
eenige belangwekkende artikelen o\er
den aanstaanden strijd. Herberts, voor
zitter der keuze-commissie schrijft iets
aan het adres der bezoekers, Karei Lot-
sy waarschuwt in een interessant inter
view voor overdreven optimisme en
meent, dat de wedstrijd heel zwt^i zal
zijn en tenslotte wordt een overzicht ge-
gever. over het wereldkampioenschap en
onze kansen. Tal van aardige kieken
verlevendigen den tekst, terwijl op het
griote middenblad het Nederlandse!)
elftal staat afgebeeld: groote, forsche en
scherpe foto's rondom een overzichts-
kiek van het Stadion.
Daarnaast de gewonde rubriek: Dag
boek van een Leek, Sportoverzicht.
Redactioneele opmerkingen, enz En na
tuurlijk foto's en sportgebeurtenissen in
de afgeloopen week (roeien, voetbal,
zwemmen, wielrennen, draverijen enz
Wij hopen voor de uitgevers, dat zij
een dubbele oplage gemaakt hebben,
want anders zullen vele sportliefhebbers
deze week teleurgesteld worden. Zoo
zeker als het Zondag in het Stadion uit
verkocht is, zoo zeker is dit nummer
binnen een of twee fagen uitverkocht!
Bravo. Sport in Beeld!
12%-JARIG BESTAAN VAN -
BERGEN's MANNENKOOR.
Dat de gisteravond door Bergen's Man
nenkoor gegeven uitvoering als 'n feest uit
voering werd beschouwd werd de bezoeker
gewaar toen hem bij het binnenkomen een
bouquetje werd aangeboden en op het toon.ee)
een schat van bloemen zag staan.
Voorzitter den Das opende met een wel
komstwoord en Tnemoreerde enkele voorval
len uit het 12i/£-jarig tijdperk. Spr. noemde
het koor een Zondagskind omdat het zoo
velerlei steun had ondervonden. Ie van de
dirigenten G. Anderson, Corn. Jonker en
Karei Böhne, van wien de twee laatstge
noemden het koor meermalen op wedstrijden
tot overwinning hadden gebracht, en 2e steun
in anderen zin, o.a. van den heer Schalkwijk,
de ondernemer der Berger-autobusdienst
Verder herdacht spr de heeren D de Groot
en Koster, die vanaf de oprichting lid zijn.
Koster in 't bijzonder nog als penningmees
ter, deelde mede, dat de burgemeester, mevr
Dekker en de heer Zeiler bericht van verhin
dering hadden gezonden, dat er telegrammen
en felicitatiebrieven waren ontvangen van
de oud-leden Witte, A. de Groot, van den
oud-voorzitter Pigge, van den componist Jac.
Jansen; bloemstukken van de Berger ver-
eenigingen, vanuit de omgeving en uit Am
sterdam.
Daarna nam mevr. van Reen enJur-
riaans, voorzitster der vaandelcommissie,
het woord, om in 'n hartelijk speechje het
vaandel aan de vereeniging over te dragen,
daarbij gewagende van den goeden raad, de
commissie verschaft door den heer Essers.
Een keurig vaandel, waarop o m. het wapen
van Bergen prijkt. Na deze overdracht zong
het koor 'n gedeelte uit de Hymme an die
Musik van Lachner, beginnende met de woor
den „Das hat Musik getan". Toen kwamen
verschillende sprekers het koor complimen-
teeren en geschenken aanbieden. De heer
Krom overhandigde den heer Koster het be
drag, dat overgebleven was, na de onkosten
voor het vaandel. De heer de Groot bood na
mens den bestuurdersbond een herinnerings
medaille aan; vier koren uit Amsterdam,
waarvan Böhne dirigent is, een zilveren
krans. Jonker, namens z'n dubbelmannen-
kwartet, bloemen; Schoorl's Gemengd koor
herinneringsmedaille. Voorzitter den Das
dankte vaandelcommissie en alle anderen
voor de ondervonden hulde. Toen kon met
het zangprogramma een aanvang worden
gemaakt en opende het mannenkoor met het
feestlied.
„Heack Diës" van Alphons Vrancken,
forsch ingezet, misschien wat te erg, maar
men was in feeststemming; goed en heel mooi
later Beati Mortni van Mendelssohn en
Voorjaar van Jan Nieland en tot waardig be
sluit gaf men Te huis van Bonset.
Schoorl's Gemengd koor, dirigent Corn.
Jonker, dat met het Alkmaarsch dames-
koortje, onder dezelfde leiding, medewerking
verleende, gaf mooie, beschaafde zang in
Zondagmorgen van Bonset, Lentezang van
Roeske. Waar de hei te bloeien staat van
Wierts en in de Winter van Loots. De Win
ter, door 'n klein kodr te zingen, is 'n heele
prestatie, Schoorl zong het uitmuntend en
moest het laatste couplet herhalen.
Het dameskoortje bleek te zijn: klein maar
rein. In de drie nummers van Dalcraze klonk
het bizonder mooi; 't werd 'n succes voor de
zangeressen, ook door de wijze waarop die
nummers voorgedragen werden.
De Jantjes-Matrozendans (de dames had
den zich allen in matrozenpakjes gestoken)
bracht de vroolijkheid in de zaal en werd ook
gedeeltelijk herhaald. A. K.
DE GRAANMARKT.
ALKMAAR, 6 April 1934. Op de heden
gehouden Graanmarkt waren in totaal 18ó
H.L.'s aangevoerd als: 40 H.L. voertarwe
3.505; 2 H.L. gerst chev. 4.87%
6.25; 78 H.L. haver 6.87%—7.25; 25
H.L. boonen, w.o. bruine 8, citroen 11.50,
zaai 15, duiven 7.50—9.85 en witte
boonen 15; 1 H.L. kanariezaad, prijs niet
genoteerd; 9 H.L. mosterdzaad, geel 11
11.75; 1 H.L. karwijzaad en 2 H.L. blauw
maanzaad, prijzen niet genoteerd en 27 H.L,
erwten, w.o.kl. groene 7—7.75 gr. 20,
grauwe 2035 en vale 20—f 28, per
100 K.G. Handel goed.
DE KAASMARKT.
ALKMAAR, 6 April 1934. Op de heden
gehouden kaasmarkt waren in totaal 48 sta
pels, wegende 84000 K.G. kaas aangevoerd,
waarvan de prijzen als volgt: Fabriekskaas:
Kleine 20, CommissL- 16, Middelbare
15. Boerenkaas: Kleine 17.50, Commissie
20. Alles met rijksmerk. Handel matig.
AMSTERDAMSCHE AARDAPPEL-
PRIJZJEN.
AMSTERDAM, 6 April 1934. Op de he
den gehouden aardappelenmarkt waren de
prijzen onveranderd. Aanvoer 2006 H.L.
BROEK OP LANGENDIJK, 6 April '34.
17000 K.G. Roode kool 1.10—6.30;
5000 K.G Gele kool 2.70—6.40; 1600
K G. Deensche witte kool 2.60—6.20;
4800 K.G. uien; gele uien 1.20—1.80,
gele drielingen 0.80; 1300 K.G. Bieten
1—2 80 210 K.G. Rabarber 4.80,
alles per 100 K G.
NOORDSCHARWOUDE, 6 April 1934.
200 K.G Aardappelen: BI. Eigenheimers
2.70; 6600 K.G. Uien: uien 1.10
1.60, drielingen 0.80, grove 1.80
2 10; 1000 K.G Peen 3.10-/ 3.40, kl.
Peen 1.40; 1200- K G. Kroten 1 2.70;
156000 K.G. Roode kool 1.30—6.10,
doorschot 1 10—5; 47300 K.G. Gele
kool 3 80—5 80, doorschot 44.10;
63800 K.G. Deensche witte kool 3.70
5.80, alles per 100 K.G.
WARMENHUIZEN, 5 April !34. Roode
kool le s. 1.40—6.10, 2e s. 1 10—
3.60; Gele kool le s. 4.50—6.40; D.
witte kool les. 5 506.60; Drielingen
(uien) 0 80; Uien 1.40—1.60, grove
uien 1 50.
Aanvoer: 60500 K.G. Roode kool; 7000
K.G. Gele kool; 5900 K.G. Deensche witte
kool; 775 K G. Uien.
V mïTT
t 't 7
„Flfi gromde tegen een groote Deensche dog, liefste.'*
(Passing Show).